kun käytte kaupan kassalla...

  • Viestiketjun aloittaja kassaneiti
  • Ensimmäinen viesti
Meimi
Kertokaa mulle, miksi kassaneitien pitää myös välillä paiskoa niitä ostoksia sen piippauskoneen jälkeen. Mua niin ottaa pattiin, kun ite otan omenat nätisti, varon kolhimasta niitä ja mitä kassaneiti tekee: hän piippaa pussin ja viskaa ne sinne hihnalle sen jälkeen! ARG! Ja kaikki tosiaan vain työnnetään menemään sinne hihnalle, ei edes salaattia tai muuta murskaantuvaa laiteta varovasti. Mää niin kartan tätä yhtä kassaa ja sitten yhtä toistaki, joka ei voi millään antaa niitä ostoksia eteenpäin vaikka odotan ja odotan että saisin ne pakattua. Kai ne on kiva jemmata siihen kassakoneen jälkeen eikä laittaa hihnaa päälle. Joskus ei-ruuhka-aikaan tulee ongelmia jos on vain nämä kaksi kassaneitiä paikalla, täytyy varmaan oottaa vuoron vaihtumista... :)

Ja minä sanon heit ja kiitän enkä sano kummalle puolen koska kortissani ei tosiaan ole luottoa.

Kassaneitit pitäis laittaa koulutukseen jossa opetettais että milloin kortissa on luotto ja milloin ei. Luottohan aina edellyttää jotakin luottofirmaa (visa, eurocard, mastercard jne jne).
 
Emma
Alkuperäinen kirjoittaja kassaneiti:
miksi vitussa ette osaa sanoa että
A) hei (ylipäänsä tervehtiä)
B) sanoa kiitos/olehyvä
C) jos maksatte pankkivisa yhdistelmällä niin miksi ette sano kummalla puolella haluatte maksaa???
ei me kassaneidit sitä voida tietää ja vituttaa aina kysyä: kummalla maksatte.
siksi teenkin nykyään niin että kun asiakas ojentaa kortin niin istun tasan niin kauan hiljaa tekemättä mitään että asiakas tajuaa sanoa itse tai sitten lyön automaattisesti luoton puolelle!!!
Miksi te ette kuuntele kun sanoo jo korttia ojentaessa että PANKKI. Aina pitää kysyä vielä uudestaan. Ja taas sitä sanotaan että PANKKI. Joka ainut kerta kun olen sanonut jo etukäteen, kysytään kummalla. Oletteko te kassat niin s:n tyhmiä että ette ymmärrä mitä puhutaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja Boycot:
Se on kassaneidin työtä kysyä asiakkaalta että kummalle puolelle. Ihan yhtä paljon se asiakasta rassaa sanoa että pankin puolelle kun sinua kysäistä että pankki vai luotto.
Mä olen samaa mieltä, musta on jotenkin luontevampaa niin päin, että kassaneiti kysyy, ja asiakas vastaa. Jos ei satu olemaan jkoku sarvi otsassa vaelteleva heebo jota häiritsee se kysymys, jos hänen nimenomaisessa kortissaan ei sitä luottoa satu olemaan.
Samaa mieltä. Vaatekaupassa kun olin niin ihan opetettiin ne perus jutut.
Hei, pankki vai luotto , kiitos ja ole hyvä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Kysymus kassaneidille: Miksi sitä hihnaa ei voi pysäyttää?
H#¤%&tin hyvä kysymys!
Minäkin ihan vähän napisen: tai miksi sitä pitää käyttää silleen nykien, että kaikki pakkaukset kaatuilee ja melonit pyörii lattialle? Voi se tietty olla hihnan vikakin, eikä käyttäjän, mistä minä tiedän.
Sitä ei voi kassaneiti säätää, siinä on on/off-asento, se on sitten valmistajasta kiinni kai miten se pyörii. Sen taaimmaisen, kassaneidistä seuraavan hihnan sai ainakin mun kassaneiti-aikoina pyörimään musta taaksepäin, mutta mitään "sulava kulku" tai "nykivä kulku"-kytkintä niissä ei ollut.
 
ex-kassa
Siinä Op:n kortissa ei tosiaan näy päällepäin onko luotto vai ei, ja kone kysyy aina sitä. Mä olen ollut 5 vuotta kaupan aikanaan ja muistaakseni yhden ainoan kerran joku on halunnut sillä luotolla maksaa.

En kyllä yhtään ymmärrä ap:tä, miksi se on niin vaikea kysyä pankki vai luotto? :eek: Ihan perussetti, samoin kuin tervehtiminenkin ja kassan asiallinen käytös. Ihan peruskohtelias käytös nyt kuuluu muutenkin asiaan, saatika asiakaspalveluammatissa. Onhan se välillä tympeetä mutta niin on kaikki muukin työ.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meimi:
Kassaneitit pitäis laittaa koulutukseen jossa opetettais että milloin kortissa on luotto ja milloin ei. Luottohan aina edellyttää jotakin luottofirmaa (visa, eurocard, mastercard jne jne).
:eek: Kun ei niistä NÄY kaikista päällepäin että onko siinä luotto vai ei. Esim. mun kortissani lukee että VISA mutta siinä ei ole luottoa. Ymmärrätkö sinä nyt tämän? Johan se on tuolla aikaisemmin selitetty, että varsinkin Kultakortti on sellainen, ettei siitä näe. Kai nyt jokainen tuon käsittää, että luottofirma pitää olla takana että ssa luottoa.
 
vieras
Mä sanon Hei ja ja ojentaessa kortin ilmoitan että kummalla maksan ja sanon kiitos ja hei. Ja yleensä se kassa istuu yrmeän näköisenä ja hyvä jos saa summan mutistua kun näkee et kortilla maksaa. Että mene sinä ap vaan ittees.
On niitä iloisiakin kassoja kyllä, en kiellä.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Emma:
Alkuperäinen kirjoittaja kassaneiti:
miksi vitussa ette osaa sanoa että
A) hei (ylipäänsä tervehtiä)
B) sanoa kiitos/olehyvä
C) jos maksatte pankkivisa yhdistelmällä niin miksi ette sano kummalla puolella haluatte maksaa???
ei me kassaneidit sitä voida tietää ja vituttaa aina kysyä: kummalla maksatte.
siksi teenkin nykyään niin että kun asiakas ojentaa kortin niin istun tasan niin kauan hiljaa tekemättä mitään että asiakas tajuaa sanoa itse tai sitten lyön automaattisesti luoton puolelle!!!
Miksi te ette kuuntele kun sanoo jo korttia ojentaessa että PANKKI. Aina pitää kysyä vielä uudestaan. Ja taas sitä sanotaan että PANKKI. Joka ainut kerta kun olen sanonut jo etukäteen, kysytään kummalla. Oletteko te kassat niin s:n tyhmiä että ette ymmärrä mitä puhutaan?
just näin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kassaneiti:
miksi vitussa ette osaa sanoa että
A) hei (ylipäänsä tervehtiä)
B) sanoa kiitos/olehyvä
C) jos maksatte pankkivisa yhdistelmällä niin miksi ette sano kummalla puolella haluatte maksaa???
ei me kassaneidit sitä voida tietää ja vituttaa aina kysyä: kummalla maksatte.
siksi teenkin nykyään niin että kun asiakas ojentaa kortin niin istun tasan niin kauan hiljaa tekemättä mitään että asiakas tajuaa sanoa itse tai sitten lyön automaattisesti luoton puolelle!!!
Sori vaan, mutta kaikilla ei välttämättä ole niin luontevaa tuo kortin käyttö ja ei sitä huomaa aina sanoa sitä miten maksetaan... mulla ainakin vasta nyt yhdistelmä kortti ollut vasta pari kukkautta ja en todellakaan osaa/tajua sanoa heti sitä!!!! Mieti itseäsi jossain muussa tilanteessa asioimassa kun et ole alan ammattilainen... esim terveyskeskuksessa. Et tiedä miten organisaatio ja toimintatapa pyörii niin arvaa vaan kuinka sinä itsesi mokaat ja saatat ärsyttää tyhmyydelläsi sinua hoitavaa hoitajaa!!!! Vaihda alaa, jollet sovi asiakaspalveluun, sinä teet väärin jollet kysy asiakkaalta miten haluaa maksaa, minä ainakin törmätessäni sinun kaltaiseen teen valituksen ylemmälle taholle käytöksestäsi! Niin ja miten voit vaatia asiakasta tervehtimään, jollet itse vaivaudu kysymään häneltä esim. juuri nyt sitä maksutapaa!!! ... hoh hoijaa, kaikki sitä asiakaspalveluun änkeekin...
 
Fleur de la Cour
Hyvä kassaneiti, oletkos koskaan kuullut asiakaspalvelusta? Minusta siihen kuuluu ne jokapäiväiset kysymykset. Itse olen huomannut, että kassalla oleva rouva taikka neiti tekee liukuhihnamaisesti rutiininsa eikä edes kuuntele mitä sanot. Olen muutamaankin otteeseen sanonut korttini kanssa että pankkipuolelta ja silti se kassaneiti sitten hetken kuluttua kysyy asiaa eli ei ole yhtään kuunnellut. Onneksi nyt on alknut tulla niitä laitteita joihin saa itse jutut näpytellä.. Ja palvelualttiudessa olis muutenkin parantamisen varaa paljolti. Eilen olin ostoksilla ja ostin kolme muovikassillista tavaraa. Siis pakkaamispainajainen kassalla ja aina tulee sitten joku perässä jolla myös paljon tavaraa. Tämä kyseinen neiti ei osannut sitten yhtään katsoa miten kannattaa toimia kun molemmilla sillä hetkellä hihnalla olevilla on paljon tavaraa ostettuna. Kun pyysin, ettei liikuta hihnaa, koska se häiritsee pakkaamista niin sain tiuskaisun vastineeksi. Että sellaista asiakaspalvelua!
 
Olivia
Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Entä miksi te kassaneidit kysytte joka ikinen kerta, et pankki vai luotto, vaikka kortissa ei todellakaan ole sitä luottoa? Ihan vain kultakortti ilman luotto-ominaisuutta.
Siksi että se sun vitun kortti on niin paska että tarjo selasta vaihtoehtoa vaikka sulla sitä ei ole. Mistä vitusta kassa voi tietää oletko sä sen ottanut vai et.
 
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Sitä ei voi kassaneiti säätää, siinä on on/off-asento, se on sitten valmistajasta kiinni kai miten se pyörii. Sen taaimmaisen, kassaneidistä seuraavan hihnan sai ainakin mun kassaneiti-aikoina pyörimään musta taaksepäin, mutta mitään "sulava kulku" tai "nykivä kulku"-kytkintä niissä ei ollut.
Okei ymmärrän, ehkä se on sitten enemmän kiinni siitä, että jotkut käyttävät sitä niin, että hihna menee eteenpäin kerrallaan sen sentin kaks nopeasti peräjälkeen, jolloin ostokset nyökkivät ja kaatuilevat. Pullot tietty pitääkin laittaa pitkälleen
:)
 
Rollolainen
Miksi kassaneidit ei oikeesti tuu auttaman pakkaamisessa jos tavaraa on paljon ja takanolijat hermostuvat.
Viimeksi tosin sain apua toiselta kasaneidiltä pakkauksessa,kun yksin en millään ehtinyt niin nopsaan pakkaamaan. Ostin ruokaa hygieniatuotteita moneksi viikoksi.
 
Olivia
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Emma:
Alkuperäinen kirjoittaja kassaneiti:
miksi vitussa ette osaa sanoa että
A) hei (ylipäänsä tervehtiä)
B) sanoa kiitos/olehyvä
C) jos maksatte pankkivisa yhdistelmällä niin miksi ette sano kummalla puolella haluatte maksaa???
ei me kassaneidit sitä voida tietää ja vituttaa aina kysyä: kummalla maksatte.
siksi teenkin nykyään niin että kun asiakas ojentaa kortin niin istun tasan niin kauan hiljaa tekemättä mitään että asiakas tajuaa sanoa itse tai sitten lyön automaattisesti luoton puolelle!!!
Miksi te ette kuuntele kun sanoo jo korttia ojentaessa että PANKKI. Aina pitää kysyä vielä uudestaan. Ja taas sitä sanotaan että PANKKI. Joka ainut kerta kun olen sanonut jo etukäteen, kysytään kummalla. Oletteko te kassat niin s:n tyhmiä että ette ymmärrä mitä puhutaan?
just näin!
Käytä ÄÄNTÄ! Mä kassalla kuulen vaan jotain muminaa kun asiakkaat yrittää jotain sopertaa. Useimmat on niin ujoja ettei saa ääntään kuuluviin niin että joutuu vaan hymyileen tyhmänä takasin ku ei oo kuullu. Sit lyön aina just sille puolelle ku ittee huvitta.
 
Pakko vähän puolustaa kassaakin varsinkin päivittäistavarapuolen.....samanaikasesti kassa tekee montaa työtä vaikkakin voi näyttää siltä että vetelee vain hihnalla tavaroita:
samalla kun piippaa tavarat hän seuraa että näytöllä hinta/tuote oikein, laskee esim jogurttipurkkeja montako on ettei jokaista tarvitse erikseen piipata, seuraa että tavarat ei litisty/hajoita toisiaan, seurustelee asiakkaan kanssa, tarkkailee asiakkaita, ettei kärryyn jää mitään ylimääräistä, seuraavia asiakkaita tarkkailee, joutuu ehkä samanaikaisesti arvioimaan asiakkaan ikää jos näkee että asiakkaalla alkoholi/tupakkatuotteita, hoitaa asiakaspalvelutilanteen tyylikkäästi......silloin voi mennä joskus ohi se että asiakas sanoo korttia ojentaessaan pankki......ja toisaalta kassalla on monesti sellainen "melu" eli hurina/asiakkaiden ääniä/ kuulutuksia joita joutuu seuraamaan/ piippausta ym......jos asiakas joutuu kaksi kertaa sanomaan että pankki niin pahoittelut......

Ymmärrystä siis puolin ja toisin.... :saint:
 
Mä tervehdin AINA ja ihan iloisestikin vielä.
Kiitos ja ole hyväkin kuuluvat sanavarastooni.

Ihan tiedoksi, että on niitä nyrpeitä kassaneitejäkin olemassa ja jos kassaneiti mutiseen jotain, eikä edes katso minua päin, niin en kyllä minäkään viitsi sellaisesta palvelusta hirmuisesti kiittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Miksi kassaneidit ei oikeesti tuu auttaman pakkaamisessa jos tavaraa on paljon ja takanolijat hermostuvat.
Viimeksi tosin sain apua toiselta kasaneidiltä pakkauksessa,kun yksin en millään ehtinyt niin nopsaan pakkaamaan. Ostin ruokaa hygieniatuotteita moneksi viikoksi.
:LOL: oikeesti :LOL: Ethän ollut tosissasi? siis ymmärrän auttamisen jos esim. liikuntarajotteinen asiakas tai jos niin hiljaista ettei seuraavaa asiakasta jonossa. Mutta jos normi jonot niin ei tulis mitään jos kassat menis auttamaan ja seuraavat joutuvat odottamaan....
 
Eräs
Alkuperäinen kirjoittaja kassaneiti:
miksi vitussa ette osaa sanoa että
A) hei (ylipäänsä tervehtiä)
B) sanoa kiitos/olehyvä
C) jos maksatte pankkivisa yhdistelmällä niin miksi ette sano kummalla puolella haluatte maksaa???
ei me kassaneidit sitä voida tietää ja vituttaa aina kysyä: kummalla maksatte.
siksi teenkin nykyään niin että kun asiakas ojentaa kortin niin istun tasan niin kauan hiljaa tekemättä mitään että asiakas tajuaa sanoa itse tai sitten lyön automaattisesti luoton puolelle!!!
Ja muista sä hyvä kassaneiti sitte sen, että kun soitat terveyskeskukseen ja varaat aikaa niin opettele se oma hlötunnuksesi ulkoa tai ota kelakortti esille, jotta sen kysyttäessä osaat sanoa. Äläkä huuda puhelimeen vastanneelle, vaikka ajat menee pitkälle, hän kun ei siihen voi vaikuttaa eikä ajaksi voi muuttua tai saa päällekkäin potilaita buukata. Älä myöskään huuda ja vaadi, että lääkäreiden pitäis olla töissä juuri sen aikataulun mukaan mikä sun työlle, perheelle, harrastuksille yms. sopii.
 
Mä käyn yleensä yksin kaupassa ja ostan kerralla paljon tavaraa. Ladon ne kassalle siinä järjestyksessä missä haluan pakatakin eli raskaat ja kovat tavarat alle ja kevyet rikkoutuvat päälle. Lisäksi menen pakkaamaan tavaroita heti kun olen saanut ne toisesta päästä ladottua hihnalle. Näin ne eivät ehdi kovin pahasti kasautumaan enkä tuki koko kassaa. Sitten vaan nostelen kassi kerralla takasin kärryihin. Hyvin on tähän asti sujunut kaupassakäynti!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olivia:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Emma:
Alkuperäinen kirjoittaja kassaneiti:
miksi vitussa ette osaa sanoa että
A) hei (ylipäänsä tervehtiä)
B) sanoa kiitos/olehyvä
C) jos maksatte pankkivisa yhdistelmällä niin miksi ette sano kummalla puolella haluatte maksaa???
ei me kassaneidit sitä voida tietää ja vituttaa aina kysyä: kummalla maksatte.
siksi teenkin nykyään niin että kun asiakas ojentaa kortin niin istun tasan niin kauan hiljaa tekemättä mitään että asiakas tajuaa sanoa itse tai sitten lyön automaattisesti luoton puolelle!!!
Miksi te ette kuuntele kun sanoo jo korttia ojentaessa että PANKKI. Aina pitää kysyä vielä uudestaan. Ja taas sitä sanotaan että PANKKI. Joka ainut kerta kun olen sanonut jo etukäteen, kysytään kummalla. Oletteko te kassat niin s:n tyhmiä että ette ymmärrä mitä puhutaan?
just näin!
Käytä ÄÄNTÄ! Mä kassalla kuulen vaan jotain muminaa kun asiakkaat yrittää jotain sopertaa. Useimmat on niin ujoja ettei saa ääntään kuuluviin niin että joutuu vaan hymyileen tyhmänä takasin ku ei oo kuullu. Sit lyön aina just sille puolelle ku ittee huvitta.
heh ja varo seuraavaa kertaa kun lyöt kysymättä luotolle mun laskun... arvaa kuuleeko pomos sen jälkeen sun käytöksestä!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hiljalleen:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Miksi kassaneidit ei oikeesti tuu auttaman pakkaamisessa jos tavaraa on paljon ja takanolijat hermostuvat.
Viimeksi tosin sain apua toiselta kasaneidiltä pakkauksessa,kun yksin en millään ehtinyt niin nopsaan pakkaamaan. Ostin ruokaa hygieniatuotteita moneksi viikoksi.
:LOL: oikeesti :LOL: Ethän ollut tosissasi? siis ymmärrän auttamisen jos esim. liikuntarajotteinen asiakas tai jos niin hiljaista ettei seuraavaa asiakasta jonossa. Mutta jos normi jonot niin ei tulis mitään jos kassat menis auttamaan ja seuraavat joutuvat odottamaan....
:eek: Ihan vaan siksi että Suomessa se on asiakkaan homma lappaa ne ostokset pussiin. Ei siinä mitenkään ole aikaa jokaisen asiakkaan kasseja ruveta pakkaamaan, ja moni ei siitä edes pidä. Mä en ainakaan halua että mun kassejani pakkaa kukaan muu, mulla on systeemi. B) Jos tavaraa on paljon, niin asiakkaan kannattaa mennä pakkaamaan jo siksi aikaa kun kassa niitä vetää läpi, ei ole pakko seistä siinä tumput suorana odottamassa että saa maksaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eräs:
Ja muista sä hyvä kassaneiti sitte sen, että kun soitat terveyskeskukseen ja varaat aikaa niin opettele se oma hlötunnuksesi ulkoa tai ota kelakortti esille, jotta sen kysyttäessä osaat sanoa. Äläkä huuda puhelimeen vastanneelle, vaikka ajat menee pitkälle, hän kun ei siihen voi vaikuttaa eikä ajaksi voi muuttua tai saa päällekkäin potilaita buukata. Älä myöskään huuda ja vaadi, että lääkäreiden pitäis olla töissä juuri sen aikataulun mukaan mikä sun työlle, perheelle, harrastuksille yms. sopii.
:D Ahaa, tää olikin uusi asia että ainoastaan kassaneidit valittavat tk:ssa aikojen varauksen yhteydessä.
 

Yhteistyössä