kun käytte kaupan kassalla...

  • Viestiketjun aloittaja kassaneiti
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja hiljalleen:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Miksi kassaneidit ei oikeesti tuu auttaman pakkaamisessa jos tavaraa on paljon ja takanolijat hermostuvat.
Viimeksi tosin sain apua toiselta kasaneidiltä pakkauksessa,kun yksin en millään ehtinyt niin nopsaan pakkaamaan. Ostin ruokaa hygieniatuotteita moneksi viikoksi.
:LOL: oikeesti :LOL: Ethän ollut tosissasi? siis ymmärrän auttamisen jos esim. liikuntarajotteinen asiakas tai jos niin hiljaista ettei seuraavaa asiakasta jonossa. Mutta jos normi jonot niin ei tulis mitään jos kassat menis auttamaan ja seuraavat joutuvat odottamaan....
no jos sulla on tavaraa ni paljon että muut ei saa ostoksiaan laitettua sinne, ostin pelkästään ruokaa ja hygieniatearvikkeita 8 kassillista ja siihen päälle vielä vessa ja talouspaperisäkit. Tavaraa oli paljon,kun maksoivatkin noin 277e. ja suuri osa oli halpistuotteita
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja hiljalleen:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Miksi kassaneidit ei oikeesti tuu auttaman pakkaamisessa jos tavaraa on paljon ja takanolijat hermostuvat.
Viimeksi tosin sain apua toiselta kasaneidiltä pakkauksessa,kun yksin en millään ehtinyt niin nopsaan pakkaamaan. Ostin ruokaa hygieniatuotteita moneksi viikoksi.
:LOL: oikeesti :LOL: Ethän ollut tosissasi? siis ymmärrän auttamisen jos esim. liikuntarajotteinen asiakas tai jos niin hiljaista ettei seuraavaa asiakasta jonossa. Mutta jos normi jonot niin ei tulis mitään jos kassat menis auttamaan ja seuraavat joutuvat odottamaan....
:eek: Ihan vaan siksi että Suomessa se on asiakkaan homma lappaa ne ostokset pussiin. Ei siinä mitenkään ole aikaa jokaisen asiakkaan kasseja ruveta pakkaamaan, ja moni ei siitä edes pidä. Mä en ainakaan halua että mun kassejani pakkaa kukaan muu, mulla on systeemi. B) Jos tavaraa on paljon, niin asiakkaan kannattaa mennä pakkaamaan jo siksi aikaa kun kassa niitä vetää läpi, ei ole pakko seistä siinä tumput suorana odottamassa että saa maksaa.
voi kuule yksin kun onniin kiire tulee. 8 pussilliseen hahtuu paljo ruokaa eikä yksin mitenkään niitä kaikkaia saa nopsaan pakattua, vaiak kuinka yrittäis
 
Kaksi sanaa kassaneidille.

VAIHDA ALAA.


Eikö sitten ala kyllästyttää sanoa joka asiakkaalle HEI, jos kerran ärsyttää jos pitää joka kerta kysyä että kummalle puolelle, visa vai pankki?

Outoa.


Mä sanon muuten heit ja kiitokset sillekin kassaneidille, jonka naamasta paistaa että olis missä tahansa muualla, tai sille neidille jonka mielestä mä tulen liian myöhään kauppaan ja jopa hälle jonka mielestä on niiiiin turhauttavaa höylätä korttia sen yhden maitopurkin takia.
Ja kiitosheit vielä perään, vaikka kaikki ei aina vastaakaan.
 
Fefe
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja hiljalleen:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Miksi kassaneidit ei oikeesti tuu auttaman pakkaamisessa jos tavaraa on paljon ja takanolijat hermostuvat.
Viimeksi tosin sain apua toiselta kasaneidiltä pakkauksessa,kun yksin en millään ehtinyt niin nopsaan pakkaamaan. Ostin ruokaa hygieniatuotteita moneksi viikoksi.
:LOL: oikeesti :LOL: Ethän ollut tosissasi? siis ymmärrän auttamisen jos esim. liikuntarajotteinen asiakas tai jos niin hiljaista ettei seuraavaa asiakasta jonossa. Mutta jos normi jonot niin ei tulis mitään jos kassat menis auttamaan ja seuraavat joutuvat odottamaan....
:eek: Ihan vaan siksi että Suomessa se on asiakkaan homma lappaa ne ostokset pussiin. Ei siinä mitenkään ole aikaa jokaisen asiakkaan kasseja ruveta pakkaamaan, ja moni ei siitä edes pidä. Mä en ainakaan halua että mun kassejani pakkaa kukaan muu, mulla on systeemi. B) Jos tavaraa on paljon, niin asiakkaan kannattaa mennä pakkaamaan jo siksi aikaa kun kassa niitä vetää läpi, ei ole pakko seistä siinä tumput suorana odottamassa että saa maksaa.
voi kuule yksin kun onniin kiire tulee. 8 pussilliseen hahtuu paljo ruokaa eikä yksin mitenkään niitä kaikkaia saa nopsaan pakattua, vaiak kuinka yrittäis
Sä et voi olla noin yksinkertainen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
voi kuule yksin kun onniin kiire tulee. 8 pussilliseen hahtuu paljo ruokaa eikä yksin mitenkään niitä kaikkaia saa nopsaan pakattua, vaiak kuinka yrittäis
Sen kun vaan pakkaat rauhassa, mutta ripeästi. Kyllähän sen jokainen tajuaa, että hetki siihen menee. :) Sama aika kuin, että kassa auttaisi, sen aikaa jono seisoisi myös.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
voi kuule yksin kun onniin kiire tulee. 8 pussilliseen hahtuu paljo ruokaa eikä yksin mitenkään niitä kaikkaia saa nopsaan pakattua, vaiak kuinka yrittäis
Sen kun vaan pakkaat rauhassa, mutta ripeästi. Kyllähän sen jokainen tajuaa, että hetki siihen menee. :) Sama aika kuin, että kassa auttaisi, sen aikaa jono seisoisi myös.
no ainakin prismassa tää kassa soitti toisele kassalle joaktuli auttamaan
 
Mä puolestaan voisin sanoa: miksi hemmetiossä te kassat olette aina niin vittuuntuneen oloisia ettekä tervehdi takasin kun sanon HEI tai huomenta??? Samaa kysyisin bussikuskeilta!
Mä olen lapsesta pitäen oppinu tervehtiin ja yleensä saan puhua tyhjille seinille enkä saa vastausta takaisin, ehkä jopa vihaisen mulkaisun! Ja se on totta. VAIN meidän lähikaupasta saa iloista ja mukavaa palvelua koska ollaan jo niin tuttuja ja ne on kyl alusta asti ollu erilaisia kuin muualla ja palautetta oon antanu :flower: .
Että kiva jos sinä ap tervehdit, mutta et oo tainnu mun kodalle sattua. :/
Ite käytän VAIn Visa Electronia ja siinä ei tarvi mun sanoa mitään, kun vaan näppään tunnarin. :wave:

Jaa mut hei Sokoksessa on ihana nuori mies joka aina tervehtii ja on muutenkin aivan syötävän suloinen :D . Mutta se onkin "pojista tykkäävä" ja nehän on iloisia ja kohteliaita ihan näin yleistäen :whistle:
 
vieras
Mua kiinnostaisi tietää,miksi se on niin rasittavaa kysyä,että kummalle puolelle laitetaan..?Itse odotan kysymystä ihan sen takia,että siihen asti yleensä olen siellä toisessa päässä pakkaamassa kamojani,jotta en aiheuta mahdotonta ruuhkaa taakseni kun ostan puolen viikon kamat kerralla.
 
Ne pakkaajathan on erikseen siellä hihnan takana, jos sellaisia ylellisyyksiä joskus on.
Ei se kassan tehtävä ole kyllä. Avulias ja 'uhrautuvainen' :D kassatyöntekijä voi toki sen tehdäkin, mutta ei sitä voi vaatia.

Lidl on kyllä niin turhauttava kauppa käydä ostoksilla, kun sitä hihnaa ei ole.
JA täällä on ainakin vallan tehokkaat kassatyöläiset siellä, että vauhdilla saa olla ostoksiaan napsimassa jos aikoo niitä kärryihin samaa tahtia lapata. Sitten molemmat sohii toisiaan käsille :headwall:

Suomessa ollaan totuttu siihen että itse pakataan ja sitä hihnaa on.
 
Tuli ihan aasinsiltana mieleen kun aikanaan olin kaupassa töissä ja joulun aikaan toivoteltiin hyviä jouluja( taisi olla ihan aatto), yhdelle tädille toivottelin hyviä jouluja niin tää tuli ihan mun naaman eteen ja tokas "joo, oikein vittumaista joulua sullekin" :xmas:
 
Ja mä muuten olen kuullut, eräältä kassalla työskentelevältä itseasiassa, että jos kassa ei kysy, tai asiakas sano että kummalle puolelle, visa vai pankki- niin se laitetaan kyllä PANKIN puolelle.

Niin että mun tietämyksen varassa väärin teet jos kettuunnuksissa lyöt summan luoton puolelle :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitapaitainen:
Kysymus kassaneidille: Miksi sitä hihnaa ei voi pysäyttää?
H#¤%&tin hyvä kysymys!
Minäkin ihan vähän napisen: tai miksi sitä pitää käyttää silleen nykien, että kaikki pakkaukset kaatuilee ja melonit pyörii lattialle? Voi se tietty olla hihnan vikakin, eikä käyttäjän, mistä minä tiedän.
Sitä ei voi kassaneiti säätää, siinä on on/off-asento, se on sitten valmistajasta kiinni kai miten se pyörii. Sen taaimmaisen, kassaneidistä seuraavan hihnan sai ainakin mun kassaneiti-aikoina pyörimään musta taaksepäin, mutta mitään "sulava kulku" tai "nykivä kulku"-kytkintä niissä ei ollut.
joo, mä kysyin tätä asiaa ihmiseltä joka on asennellut työkseen noita kassajärjestelmiä ja useimmissa systeemeissä hihnaa ei voi pysäytellä eikä sen nopeutta voi säätää ja joissakin on lisäksi infrapunatunnistimet joiden perusteella se hihna toimii, eli kassa ei voi siihen vaikuttaa käytännössä lainkaan. Muuten kuin yrittämällä latoa ne ostokset mahdollisimman äkkiä viivakoodinlukijan ohi :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
joo, mä kysyin tätä asiaa ihmiseltä joka on asennellut työkseen noita kassajärjestelmiä ja useimmissa systeemeissä hihnaa ei voi pysäytellä eikä sen nopeutta voi säätää ja joissakin on lisäksi infrapunatunnistimet joiden perusteella se hihna toimii, eli kassa ei voi siihen vaikuttaa käytännössä lainkaan. Muuten kuin yrittämällä latoa ne ostokset mahdollisimman äkkiä viivakoodinlukijan ohi :/
Voi siis vaan laittaa sen päälle ja pois ja siitä se nykiminen just tulee, kun annetaan sen liikkua vaan pieni pätkä, sammutetaan ja heti uudelleen muutama sentti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja R.D.:
Miksi vitussa jotkut kassat eivät voi tervehtiä tai olla kohteliaita?

Minä aina tervehdin,sanon kiitos ja ole hyvä.
Jospa heillä on vaikka paha mieli asiakkaista, jotka ovat suuttuneet, kun heiltä on kysytty jotain liikaa, tai tarjottu vaikka kuittia tms. Hyvän asiakaspalvelijan täytyy olla kyyninen, mutta iloisen näköinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
joo, mä kysyin tätä asiaa ihmiseltä joka on asennellut työkseen noita kassajärjestelmiä ja useimmissa systeemeissä hihnaa ei voi pysäytellä eikä sen nopeutta voi säätää ja joissakin on lisäksi infrapunatunnistimet joiden perusteella se hihna toimii, eli kassa ei voi siihen vaikuttaa käytännössä lainkaan. Muuten kuin yrittämällä latoa ne ostokset mahdollisimman äkkiä viivakoodinlukijan ohi :/
Voi siis vaan laittaa sen päälle ja pois ja siitä se nykiminen just tulee, kun annetaan sen liikkua vaan pieni pätkä, sammutetaan ja heti uudelleen muutama sentti.
Niin, ja varsinkin miehet luulevat, että siellä pöydän alla on joku kaasupoljin, jolla kassa voi säätää hihnan nopeutta.
 
kinuski
No kyllä mä ainakin oletan että kassa älyää ottaa sen maksun pankkipuolelta ellen asiasta erikseen mainitse. Onneksi suurin osa kassoista tän älyää, eikä niiden tarvitse turhaan niitä äänihuuliaan sitten käyttää ja vetää hernettä nenään että joutuvat jopa noinkin vaativan kysymyksen asiakkaalle esittämään.
 

Yhteistyössä