kun lähtö koitti...

criss
Koko lauantai päivän oli ollut sellasta tasaista supistelua mutta ei mitenkään kivuliaita.. yhdeksän aikaa illalla rupesin seuraamaan kelloa 6min välein.. Mut ne ei ollu mitenkään kauheen kipeitä niin ajattelin mennä nukkumaan kunne 00.30 humps lorahti lapsivedet sänkyyn ja ei muutakuin sairaalaan kauheeta vauhtia (matkaa n. 40km) ja tyttö syntyi äitienpäivä aamuna klo: 8.16!

 
Naana79
Synnytin suloisen pojan 25.11... lapsivedet hulahti aamulla kello 5 ja eka supistukset(kylläkin lievät) tuli puolen tunnin kuluttua.Oltiin synnytyssairaalassa kuuden aikoihin...Koko synnytys kesti 12h ja vähän päälle...Poika pullahti maailmaan klo17.30.
 
Pellen
Synnytys alkoi supistuksilla, jotka olivat heti säännölliset ja tulivat 4-5 min välein. Muutaman ensimmäisen supistuksen jälkeen irtosi limatulppa. Kaksi tuntia kärvistelin kotona, jonka jälkeen lähdimme sairaalaan. Tyttö syntyi 14 tunnin kuluttua ensimmäisistä supistuksista.
 
tanuska
Synnytykseni alkoi supistuksilla lauantai aamuna jolloin olivat vielä ihan pieniä, en edes ollut varma vielä silloin olivatko ne supistuksia kun ei ollut kokemusta sellaisesta.
Yöllä sitten alkoi kivuliaat supistukset ja kun olin niitä tunnin ihmetellyt, otin kellon, laskin kaksi tuntia tuskissani olohuoneen sohvalla ja sitten soitin sairaalaan. Siihen asti olin epäillyt että voinko muka tietää milloin on lähtö. Kyllä sen tietää!
 
eka kerralla käynnstettiin neljä päivää.
toka kerralla katselin salkkareita keinutuolissa kun supisteli hiljalleen 2min välein. ei vaan sattunut niin en osannut sairaalaan lähteä. sentään liki tunnin ajomatka. no tyttö sitten syntyikin kun päästiin sairaalan ovesta sisään. eli 20 sisällä niin tyttö sylissä
 
oltsu
Ekan kanssa kävi niin, että olin sairaalassa kun halusin, että käynnistetään, mutta samana iltana alkoikin säännölliset supistukset ja viikkoja oli 40+0. Poika oli tosin maailmassa 40+2.
Toisen kanssa olin just tullut saunasta ja makoilin sohvalla kun lapsivettä alkoi tulla ja sitä sitten tuli oikein kunnolla :D viikkoja tuolloin 40+4 ja tyttö syntyi 40+5 :heart:
 
Supistukset alkoivat. Yhtään kipeätä supistusta ei ollut aikaisemmin ollut. Yöllä heräsin kipuun ja sitten alkoi tarkkailu. Heti olivat 5-6 minuutin välein ja kestoltaankin olivat 40sekunttia. Puolen tunnin päästä väli oli enää 3-4 minuuttia. 2,5 tuntia kotona kärvistelin ja sitten suunnattiin sairaalaan. Kalvot puhkastiin vasta sairaalassa.
 
KahviKaisa
Ekasta tihutteli hiukan lapsivettä, jota lähdin varmistelemaan sairaalaan. Tokasta heräsin aamuyöllä kivuliaisiin supistuksiin. Molemmat synnytykset sellaisia nopeita tunnin keikkoja.
 
mamiska
ekasta meni vedet 38+5 ja toisesta alkoi supistelulla 40+5 ja kolmas myös supistelulla 40+3. kestot on ollu 2,5h-10h. viimisin oli kaikkein helpoin ja nopein, niin nopea että iskäkin myöhästyi synnytyksestä....
 
Nila-neiti
Synnytys alkoi rv 40+3 klo 05 kivuliailla suppareilla.Käytin koiraa lenkillä,surffailin netissä ja 09 lähdin junalla kaupunkiin, kävin kahvilla ja syömässä ja bussilla jatkoin matkaa kättärille klo12maissa.
Tyttö syntyi samana päivänä 13.54 :D
 
Adalmina
Kovilla ja säännöllisillä supistuksilla alkoi.
Viikot olivat tuolloin 35 + 4.
Supistukset alkoivat to-iltana yhdeksältä ja loppuivat kuin seinään kun n. kolmelta yöllä sairaalassa laittoivat supistustenestotipan.
Oli niitä supistuksia kuitenkin ilmeisesti sillloin yön aikana ollut kun seuraavana päivänä oli kanava kokonaan auennut ja jo 4 cm auki kun sisätutkimus tehtiin. Illalla sit syntyi ihana, ihan hyvänkokoinen poika. =)
 
ekalla kerralla meni vedet (kesken seksin :ashamed: ) enkä oikeen ollu varma mistä oli kyse, soitin synnärille mut ku ei supistellu ni en sit lähteny vielä silloin. sit ku alko supistaa, alko synnytys edetä niin vauhdilla että en kestäny kahta tuntia kauempaa kotona. konttasin autoon. olin jotain 4cm auki ku pääsin synnärille.
tokalla kerralla alko supistaa ensin (heti seksin jälkeen, :ashamed: :ashamed: :ashamed: miten mulle käy aina näin!!) sattu niin kovaa että likosin kuumassa suihkussa pari tuntia ja ku vedet oli menny ja supisti yhtä mittaa ni soitin et täältä tullaa. tällä kertaa ihan kävelin autoon. olin auennut 6cm.

 
myymeli
Lapsivedet tuli viikolla 36+5 klo23.45. Sairaalaan lähdettiin, mutta mitään muuta ei tapahtunut. Synnytys käynnistettiin n. vuorokausi sairaalaan tulon jälkeen tulehdusriskin vuoksi. Synnytys kesti 3h 30 minuuttia edeten niin vauhdikkaasti ettei kivunlievytyksiä sitten ehditty antaa. Synnytys ei kyllä mielestäni ollut erityisen kivulias ihme kyllä.. vaikka repeämiäkin tuli ja leikattiin myös.. Johtuu ehkä ihanasta lopputuloksesta! :D
 
herpertti
Ekasta meni lapsivedet puolen yön aikaa ja tyttö syntyi aamulla, viikkoja oli 37,5
Tokasta meni myös vedet n. puoli kolmen aikaa yöllä ja poika syntyi varhain aamulla, rv 38,6
Kolmannesta alkoi yhden aikaan supisteluilla, tunnin yritin sinnitellä kotona ja sitten sairaalaan. Kalvot jouduttiin puhkaisemaan kun ei muuten vedet tulleet, ja heti puhkaisun jälkeen eka ponnistuksella syntyi tyttö, pari tuntia kerkesin olla sairaalassa. rv 39,6.
Neljännestä meni lapsivedet kans yöllä 2-3 aikaan. Lähtö sairaalaan ja aamulla n. puoli yhdeksän oli meidän poika syntynyt. rv 39.
 
mistine harmaana
ja kolmas kanssa supistuksilla..viikoilla 40+6.. alussa hyvin siedettäviä suppareita..ja voimistuivat sitten ..mutta ei mitenkään liian voimakkaiksi.. yllätyin miten hyvin kestin supparit..ilman lievityksiä.. ja taas takana helppo synnytys :D
 
Heräsin johonkin kipuun. Toisen kerran olin jo raskaana joten kuvittelin että tiedän milloin supistelee.
No kuitenkin olin niin kipee että ajattelin että jos helpottais suihkus. Sattuis hirveesti ja menin herättään miehen ja se vahti mua kellon kans suihkus. Sitte tajusin että jumankauta, supistukset on 4 minuutin välein. Sitte puin ja pakkasin pojan kamppeet, onneksi se oli jo valmiiksi mummulassa yötä. Ja sitten vähän isoo lujaa sadan kilometrin päähän sairaalaan ja saliin päästyäni lapsi oli maailmassa kahdessa minuutissa.
Viikkoja oli 39.
 

Yhteistyössä