kun lapsi nukutetaan niin täytyykö isän tai äidin olla

riippuu paikasta.esim. lastenklinikalla kun menee osastolta leikkaukseen niin voi saattaa vaan hissille,eikä heräämössä voi olla.mutta samassa sairaalassa päiväkirurgian puolella saa pitää lasta sylissä kun nukutetaan
:/

tuo nukutus jossa olin mukana tapahtui maskilla ja tippa laitettiin vasta sen jälkeen.pyysin sitä koska pojalla on niin huonot suonet..<br><br>
 
mä en kokenu sitä pahana,mut meidän poju olikin jo 5v.ois ollu eri juttu jos ois ollu ihan pieni.veeti on nukutettu 5x tän viiden vuoden aikan.se eka kerta oli kyllä paha kun oli vasta vähän yli vuoden ja meni sydänleikkaukseen..
 
Eihän se koskaan mukava ole kun lapselle joudutaan toimenpiteitä tekemään, mutta pakkohan niitä on tehdä. En usko tuon maski nukutuksen olevan lapselle kovin kauhea kokemus.

Ei meillä poika mielellään ota maskilla astmalääkkeitäkään, mutta pakkohan se on. Eikä se lapsi, ainakaan kovin pieni siitä nukutuksesta mitään muista, joten ei siitä kannata etukäteen hirveästi stressata.
 
pmk
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 22:09 D-mamma kirjoitti:
riippuu paikasta.esim. lastenklinikalla kun menee osastolta leikkaukseen niin voi saattaa vaan hissille,eikä heräämössä voi olla.mutta samassa sairaalassa päiväkirurgian puolella saa pitää lasta sylissä kun nukutetaan
:/

tuo nukutus jossa olin mukana tapahtui maskilla ja tippa laitettiin vasta sen jälkeen.pyysin sitä koska pojalla on niin huonot suonet..
Poika oli kaksi vuotias kun nukutettiin kitarisa ja putkitusta varten. Olimme osastolla ja siellä hoitajat kysyi haluanko olla mukana nukuttamis vaiheessa.Leikkaussalissa ensin tehtiin valmistelut leikkaukseen kanylit ym. Maski kasvoille ja ja unilääkettä kanylista. Hoitaja nosti leikkauspöydälle. Leikkauksen jälkeen sain mennä heräämöön lapsen viereen. Heräämössä lääkäri kävi kertomassa mitä tehtiin ja miten leikkaus meni.
 

Yhteistyössä