Kunhan puran ajatuksiani

  • Viestiketjun aloittaja Vakkari harmailee
  • Ensimmäinen viesti
Moi, lueskelin teidän muiden tuntemuksia ja mullakin heräs halu kirjoittaa muutama rivi.
Olen erittäin sosiaalinen luonne, kaipaan ihmisiä ja hälinää ympärilleni. Sukua on todella vähän ja sisaruksia ei ollenkaan, joten ystävät ovat aina ajaneet minulle myös ns. suvun virkaa ja pidän heitä suuressa arvossa.

Muutettuamme useampi vuosi sitten tänne pk-seudulle, oli karua huomata ettei tällä ihmiset ajattele samalla tavoin ystävyydestä kuin pohjoisessa, tai ainakaan ne ihmiset joiden kanssa olen ystävystynyt. Täällä ei ihmiset esim. tupsahtele oven taakse koskaan ilman että asiasta on sovittu viikkoja etukäteen ja monesti hmiset haluavat tavata jossain ravintoloissa viikonloppuisin, kun taas minä ja mieheni olemme aina tykänneet järjestää kotibileitä ja saunailtoja meillä kotona ja kesäisin tietty grillibileitä, ja mitä enemmän porukkaa sen parempi. Kaiken täytyy olla aina kauhean suunniteltua, ei mitään spontaaneja vierailuja tai piknikretkiä puistoon hetken mielijohteesta. Vai onko sellaisiakin ihmisiä, mut me ei vaan olla tavattu?? Ja joku heitti ilmoille myös sen ystäväperheiden välisen joulun, minä olen haaveillut sellaisesta jo vuosia mutta täällä etelässä asuvat ystävät lähtevät jouluksi joko ulkomaille tai sitten painuvat baareihin.

Ikävöin todella paljon ystäviäni pohjoisessa ja onneksi näenkin heitä aina silloin tällöin ja ainahan voi soitella, mutta eipä se ole sama asia. Olisi mukava saada uusia ystäviä/pariskuntia kavereiksi, kenen kanssa voisi mökkeillä, käydä ulkona, saunoa, grillailla tai vaan istua ja kahvitella vaikka tuntikausia myös arkisin. Meille on tulossa esikoinen muutaman kuukauden päästä, joten myös neuvot silläkin saralla tulee varmasti meille tarpeeseen.

Jos jollakin tuli sellainen fiilis että teilläkin tykättäis samoista asioista tai juttua löytyis muuten vaan, niin laittakaa ihmeessä sähköpostia niin tutustutaan pikkuhiljaa ja ehkä me sit grillaillaan jo ens kesänä yhdessä??

Me ollaan ihan tavallisia töissäkäyviä huumorintajuisia kolmekymppisiä ihmisiä, meillä nauretaan ja melutaan paljon ja me tykätään tehdä porukalla kaikenlaista, lasten kans tai ilman.

terkuin,
natiainen78@hotmail.com



Olen paljon kotona, sillä en halua olla Aina Se, joka kysyy voiko mennä kylään tai haluaako toinen tulla meille. Voisin yleistää, että kerran puolessa vuodessa jokainen näistä kavereista, joita tapaan näinkin säännöllisesti, ottaa yhteyttä ja kysyy voiko tulla käymään minun luonani. Miten siinä sitten pitäisi soitella huomattavasti useammin, kun haluaisi tavata? Tuntuu, ettei toinen halua tavata, kun ei ota yhteyttä.
 
En tiedä miten se kerhon perustus etes toimii tällä sivustolla, mutta voisin koittaa, jos halukkaista olisi jäseniksi. Onko? Siellä sitten voitaisiin vaikka suunnitella kahvittelukeikausta Helsinkiin, kun sieltä päin niin moni näkyy olevan.

Me ihmiset jotka sanomme, että kavaruus on nykyään niin pinnallista, olemme varmasti valmiita tekemään ystävyyden eteen järjestelyjä eikö?

Minä ainakin olisin valmis silloin tällöin Helsiinkiin asti matkustamaan, ihan vain tapaamaan kaltaisiani ihmisiä, joiden seurassa olisi rentoa ja kivaa olla. Onko muita?
:wave:
 
Sissiliina
Oli "helpottavaa" lukea tämä ketju kun huomasin, että on muitakin yksinäisiä. Itse olen jo pitkään tuntenut itseni yksinäiseksi. Voisin nykyään ilmoittaa mieheni olevan paras ystäväni, ehkäpä se kertoo jo jotain. Olisi ihanaa kun olisi joku kenen kanssa voisi jutella ihan mistä vaan, jakaa niin ilot kuin surutkin, olla ihan oma itsensä. Voisi käydä kyläilemässä puolin ja toisin, tehdä arkiaskareita yhdessä ja ihan vaan viettää aikaa yhdessä. Onko tällaista ystävyyttä enää edes olemassa?

Ja minulle saa laittaa yksäriä tulemaan, jos siltä tuntuu :)
 
Sissiliina
Alkuperäinen kirjoittaja Wiima:
Minä ainakin olisin valmis silloin tällöin Helsiinkiin asti matkustamaan, ihan vain tapaamaan kaltaisiani ihmisiä, joiden seurassa olisi rentoa ja kivaa olla. Onko muita?
:wave:

Täällä olisi yksi :wave:

 
Luin tekstejänne ja moni oli kirjoittanut kun olisin kirjoittanut omia ajatuksiani...

Paras ystäväni on oma aviomies ja sitten on siskoni, jolla harmikseni ei ole lapsia ainakaan viellä. Muut kaverini, joita luulin ystävikseni katosivat kun sain lapsen ja elämässäni tapahtui muitakin suuria muutoksia.

Kaipaisin siis tosi ystäviä joilla olisi mahdollisesti myös lapsia.
Asun tampereella, haluaisn myös kyläilyseuraa mahdollisesti. Tytön ion 1v 4kk, olisi ihanaa jos lapsista olisi toisilleen seuraa. Haluasin myös mahdollisesti että meidän koko perheemme(puhun aviomiehistä) voisivat mahdollisesti tutustua..

kuulostaa ihan treffi ilmoitukselta :D
 
niin paljon juttuja että en ihan heti lue kun niin kärsimätön sanomaan oman mielipiteeni :D mutta niin, itsellänikin on sama juttu.. olen erittäin avoin ja rehellinen aina ja se usein koituu kohtalokseni kun kaikki eivät jaksa suorapuheisuuttani.. kumma kyllä, miehet ymmärtävät ja heidän kanssa tulenkin hyvin juttuun. Toisin on naisten. Yrittänyt olen kovasti ystävystyä ensin netin kautta ja myöhemmin tapaamalla naisia mutta eivät vain ota ystävystyäkseen.. Mielestäni miesten mielestä olen aina ollut unelmien nainen jne ja ystävänäkin monet ovat sanoneet että huipputyyppi olen kun olen rehellinen enkä selkäänpuukottaja.. siltikään ei oikein ystäviä löydy. Meseen ja yhteydenottoon heitä löytyy mutta jos en itse ota yhteyttä, yhteydenpito katkeaa.. enkä itse aina jaksa olla se joka ottaa yhteyttä kun huomaan että muuten heitä ei kiinnostaisi ystävystyäkään minuun :ashamed: :(
 
Olipa lohduttavaa kuulla, että ole yksin ajatusteni kanssa, vaikka muuten yksinäinen olenkin. Pahinta on ollut se, kun luulee saaneensa ystävän, mutta sitten joutuu taas pettymään. Nämä "ystäväkandidaatit" ovat yleensä olleet sellaisia, joilla on jo valmiiksi tusina ystävää, enkä sitten tunnu joukkoon mahtuvan. Ja useasti on käynyt niin, että kauttani tutustuneet ihmiset ovat alkaneetkin pitää keskenään tiiviisti yhteyttä ja minut on jätetty kylmästi ja tietoisesti ulkopuolelle. Se sattuu ja pahasti. Uskallusta ei enää riittää yrittämiseenkään ystävien saamiseksi koska pettymys on niin kova, ja vaikka ikää ja kokemusta on ihan riittämiin (yli 40 v.) en osaa suhtautua tällaisiin asioihin vain olkia kohauttamalla. Jotenkin tuli sellainen olo, kun luin teidän kirjoituksia, että en ehkä sittenkään ole huono ihminen. Olisi kiva saada jutella enemmänkin. Itse asun Oulun lähikunnassa.
 
Milene; ikävää, etten asusta lähelläkään Tamperetta, laittaisin sinulle muuten yv:tä =) oikeastaan olen jo luopunut toivosta löytää äitiystäviä, ainakaan tältä seudulta. onhan minulla muutama tosiystävä, välimatkat vain ovat kurjan pitkät... jostain syystä en vain löydä paikkaani äitikuvioista, luultavasti olen jollain kummallisella tavalla liian erilainen, koska tahtoisin löytää muitakin keskustelunaiheita, kuin pelkästään lapset. toki on ihanaa vaihtaa kuulumisia juuri lapsistakin, mutta elämässäni on muutakin kuin iki-ihanat riiviöni =)

toki minulle voi yv:tä laittaa, mikäli mailiystävää kaipaisi. "erilaisuuspelottelusta" huolimatta olen sosiaalinen, (mustalla) huumorilla varustettu mukava liki kolmikymppinen nainen =)
 
Itselläni oli ala-asteella todella paljon kavereita,mutta yläasteelle kun lähdettiin,niin ruvettiin kulkemaan yhden kaverini kanssa kahdestaan-oltiin kuin paita ja peppu.
Yläasteelta jatkettiin yhdessä ammattikouluun ja sieltäkään ei tarttunut mukaan yhtään kavereita....noh,koska ei haluttukaan,vaan haluttiin olla vain me kaks rämäpäätä.
Sittenpä tapasin nykyisen mieheni ja aloitettuani seurustelun,ei bestikseni sitä hyväksynytkään --,että ei oltukkaan enää vain me kaksi.
Eikä sitä etten halunnut enää kiertää baareja joka viikonloppu...niinpä meidän ystävyys kariutui juuri kun valmistuimme koulusta.
Ystävyys joka oli kestänyt 12vuotta...
Ei ollut enää ystävää jolle voi kertoa ihan mitä vain...eikä enää yhtään muutakaan ystävää...
Aluksi ei tilanne juurikaan edes haitannut,kun olihan minulla mieheni.
Mutta aikaa kului ja sitä alkoi kaivata muitakin kuin vain miestään....juuri sellaista ystävää,millaisen menetin..
Nyt 5vuotta myöhemmin,en vieläkään omista YSTÄVÄÄ.
Ystävällä tarkoitan häntä,jonka kanssa voin jakaa ilot ja surut, ystävää,jonka kanssa saa olla oma itsensä ja tehdä kaikkea,taikka sitten olla vaan,tekemättä mitään....Ystävää :ashamed:
Netin kautta olen joihinkin tutustunut,mutta sekin vain jäänyt kirjoittelu asteelle/hiipunut lopulta kokonaan.
Tai sitten on niitä joilla on jo omat kaveripiirit entuudestaan,eikä siis jää enää aikaa uusille tuttavuuksille--> sellaista en kaipaa..
KYLLÄ,tuttuja on...niitähän on kaikilla...ja olen myös "lämmitellyt" suhteeni muutamaan ala-aste luokkakaveriinikin uudestaan,mutta hekin ovat enää niitä hyvän päivän tuttuja,(myös eri elämän tilanteemmekin vuoksi.Minulla perhe,heillä ei)joita tervehditään ja jutellaan se hetki,milloin missä nähdäänkin...
Usein mietin,millähän mallilla elämäni olisikin,jos olisinkin valinnut toisin silloin yläasteelle lähtiessäni.
Jos olisinkin pitänyt kaikki ala-aste aikaiset kaverit ystävinäni,enkä vain tätä yhtä,entistä bestistäni..
Olisinkohan nyt yksinäinen? Tuskinpa.
totta kai syytän itseänikin tästä tilanteesta,valinnoistani ja yhdyn siihen mitä joku kirjoittkin täällä,että; ne parhaat ystävyys suhteet solmitaan jo lapsina.


:ashamed:
 
... parhaat ystävyyssuhteet solmitaan lapsuudessa/nuoruudessa. mutta voi käydä niinkin, että elämä vain jossain vaiheessa heittää eri suuntiin; perhe, paikkakunnanvaihdokset jne vaikuttaa asioihin.

ja valitettavasi sitten myöhemmällä iällä on todella vaikeaa löytää aivan OIKEITA ystäviä.
 
Onko kerho jo perustettu? pääseekö mukaan? Puhutte kaikki niin asiaa. Oon huomannu et tosiystävyys on katoava luonnonvara, mutta näköjään niitäkin jotka todella ystävyyttä haluaa on. Jotenkin tuntuu että perheen perustamisen jälkeen ystävyys loppuu ja varsinkin jos on se ensimmäinen joka niitä lapsia saa. Surullista, mutta totta. Ja ystäviä kaipailisin Varsinais-Suomesta ja muualtakin.
 
Vaikka tuttuja on aina ollut paljonkin niin varsinkin nyt kun asuu uudella paikkakunnalla, ystävät on vähissä. Mies toki on paras ystävä ja niin pitääkin, mutta olisi toki mukava kun olisi muitakin, varsinkin nyt kun odottaa esikoista ja olisi mukava hehkuttaa ja ruikuttaa ja kuunnella muiden kokemuksia :)
Jotenkin lapsesta asti mie oon ollut se "pariton", seurasta ei sinäällään ole ollut pulaa mutta pareja valittaessa miulle on aina jäänyt ne "jämät". Tai sitten olen itse se jämä.
Näin parikymppisenä kun seuraelämän pitäisi olla vilkkaimmillaan sitä huomaakin jääneensä aikalailla yksin kun meni arvot odotuksen myötä "hiukan" uusiksi. Esimerkiksi pääkaupunkiseudulla vierailevat kaverit ei "ehdi" nähdä miuta, koska on niin kiire bilettämään (ikään kuin en itsekin voisi lähteä?)
Mie oon sitä mieltä että nyt tapaamisia järjestämään! On sitä perheen lisäksi ajateltava itseäänkin välillä :)
 
^^ Niin ja pääkaupunkiseudulle (Vantaalle) olen siis muuttanut :)
Ikärasismia ei tueta, lähimmän ystäväni (jonka kanssa ollaan hyvin vähän yhteyksissä enää verrattuna entiseen) kanssa ikäeroa on 12 vuotta :)
 
siis samat sanat, kertakaikkiaan teille kaikille! :hug: Mun parhaat ystävät ovat lasteni isä/mieheni, äistini ja siskoni.. surullista ajatella että olen niin yksinäinen ja ilman ystäviä, vaikka olisin parasta ystävälaatua!
uusia tuttavuuksia olen yrittänyt täälläkin luoda ja huhuilla, mutta jotenkin olen sitten jäänyt ilman huomiota täälläkin..(lukuunottamatta paria mesetuttavuutta joiden kanssa "vaan" mesetetään).
ja sitten mua harmittaa suuresti se kun kaikki asuu jossain aivan muualla, hyvin kaukana.. olenko minä väärässä paikassa??
monesti olen kuullut kuinka on löydetty aikuisiällä tosi ystäviä ja sun muita.. miten minulle ei riitä yhtäkään. ja miten on niin vaikeeta päästä mukaan piireihin? voisiko se johtua minusta?? kyllä minä kuitenkin itseäni teen tykö (en liian silti ;) ). en minä jää seinäkukkaseksi odottelemaan josko joku kohta tulsi mulle jotain sanomaan...

aloitin koulunkin tuossa pari syksyä sitten.. aikuispuolella. kaikki kaikille ennestään tuntemattomia. pari nuorta äitiäkin oli luokalla. jotenkin ne kaikki muut saivat sen oman kuppikuntansa, mutta minä jäin taas ylimääräiseksi.. en ymmärrä... :/

mitähän sitä keksisi elämälleen muuta sisältöä kuin perhe jos nuo ystävät eivät kuulu vaihtoehtoihin..... ??? hoh hoh!
 

Yhteistyössä