~~kuumia aaltoja~~ "so what"

heips kaikille!
Piti vain Lilleriinalle vastailla, että tasan kaksi vuotta tulee ikäeroa näiden kahden nuorimmaisen välille. Nimittäin la on sama päivä kuin pienimmän syntymäpäivä. Ja sitten taas vanhimman tyttären kanssa tuleekin ikäeroksi 25 vuotta, että semmosta.

Ankean näköinen päivä tulossa, tätä märkää ja harmaata ei jaksais millään. Tulis aurinko edes vähän näyttäytymään.
Nyt pitää taas rientää, mutta terveisiä kaikille tasapuolisesti!

T: bugsy

 
  • Tykkää
Reactions: Lilleriina
Heipsutirallaa olkkariimme:wave:

Ihanan vilkasta keskustelua ollutkin, pitkästä aikaa=)!

Mä taas yritän kommenoida mahd.pian lukemani jälkeen, sen mitä muistan.. Tää ikä nääs; tulee ikänäkö ja vissiin kait ikämuistikin; hyvä, mutta lyhyt:D!

Oivikki; minä jos kuka olen sellainen ihminen, jolla ei todelaakaan ole koordinaatiokykyä lainkaan! En ikinä voisi sen takia käydä esim.aerobicissä, sillä jos käden pitää sojottaa oikealla ja jalan viipottaa vasemmalle, niin ei tuu mitään, ei! Mutta zumba ssa se ei haittaa mittään! Pääasia, jotta on kivaa ja lanteet liikkuu, ja ei ketään haittaa vaikka menis millasta tahtia hyvänsä; liikunnan ilo on siinä SE juttu! Ja mäkin välillä jätin joko kädet vaan tekemään omia juttujaan, ja keskityin askeliin, tai sitten vaihtoehtoisesti keskityin vain käden liikkeisiin, ja tepsuttelin omiani; lanteitani hetkutellen :LOL:! Mutta hiki virtasi ja energiapiikkii oli mahtava, suosittelen siis juurikin meille koordinaatiota vailla oleville..

Voihan teitä ja teidän poikianne, *mur-mur* ja Marza! Onneksi *murren* poika selvisi säikähdyksellä ja muutamalla tikillä, paljon huonomminkin olisi voinut käydä. Paranemisia:heart:! Ja Marzan poika "isottelee" mustasukkaisuuttaan! On nuo pojatkin niin herkkiä tapauksia, että niitäkin vaan pitäisi yrittää lukea ja tulkita sieltä isottulejun takaa, ja antaa niille lupa olla heikko ja äiskän kainaloinen.. Toi koulumaailma on kyllä niin julma, että oikeesti hirvittää, kun kaikki pahoinvoivat lapset jonakin päivänä musertuu taakkansa alle, kuinka kauheaa jälkeä siitä tuleekaan:'(! Itse kannatan juurikin sitä, että vaikka maailma kuinka murjoo ja "kouluttaa", niin koti on se paikka, jossa pitää saada olla oma itsensä, ja avautua ja purkautua, niin paljon, kun sielu sietää..Silmille ei hypitä, ja meille vanhemmille ei kiroilla taikka haistatella! Meillä on useampikin poika, ja täytyy kyllä laittaa kädet ristiin ja kiittää, että olemme selvinneet hyvin pienillä murheilla:saint:! Jaksuja ja voimia, Marzalle, että tilanne alkaa selviytymään, ja *mur-mur*, toivotaan, että poiku oppi tuosta pelästyksestä sen, ettei tyhmänrohkea kannata olla.

Uudi;mä näin joku yö unta semmosesta minipossusta! Oli ihana tapaus, unessakin.

Paulanna ; mulla kanssa ny ollu jotain kummaa kipua olkapäässä..ei kiva, kun vihloo kummasti ihan silloinkin, vaikken koko kättä pahemmin käyttäskään. Ja toinen terveysvaiva on se, että mulla saattaa ihan ykskaks mennä jommasta kummasta kädestä keski-sekä etusormi ihan tunnottomiksi, ja väri lähtee kokonaan(tulevat sormenpäät ihan valkoisiksi)+ sormet ihan kylmät.. Mistähän tuokin voisi johtua?
Toi perheen yhteinen harrastus kuulostaa niin ihanalta, laskettelu siis, mutta mulla on semmonen "vanhanaikainen?" käsitys, että siinä laskettelussa menee aina suurin osa ajasta siihen hissijonossa seisomiseen.. Olenko väärässä?

Bugsy, sullahan onkin ihanan laaja skaala nuita lapsosia! Meillä vanhin oli "vasta" 16, kun nuorin syntyi! Onnea edelleen onnestasi ja hyvää loppuodotusta:hug:

Aattelin tässä illan mittaan vielä vaihdella punaiset verhot keittiöön, josko vähän lämpöä toisi tähän märkään ja pimeään syksyyn.

Meillä kuopus, 7v, harjoittelee ihan hurjalla innolla lukemista! Väsyneenä menee hermot, mutta nytkin jaksoi ihan oma-aloitteisesti käydä monta sivua aapisen hajoituksia läpi..Ja R-harjoittelukin hoituu samalla.. On pienellä miehellä monta uutta asiaa opittavana.

Meen pelastamaan pannukakkua uunista, mutta toivotan kaikille mukavaista illan jatkoa, ja yhtä vilkasta keskustelua tänne lisää, kiitos!

Pus, pus:kiss: Lillis
 
  • Tykkää
Reactions: *mur-mur* ja Uudi
Mur-Mur
Voi hyvä ihme mitä nuo lapset tekee ja minkä huolen aikaansaavat hyvä että poika on kotona turvallisesti :hug:
Meillä aivan hirveää taistoa pojalla koulussa karkaa joka päivä koulun käytävälle kesken tunnin ja opettaja on kuulema aivan loppu ja pojan luokka ollu parakissa niin tänään vaihtavat luokkia sitten sillain että pojan luokka ja nelosluokka vaihtaa keskenään että pojan luokka on sitten likempänä rehtoria ja muuta apujoukkoa niin annettiin ymmärtää.
Ja siis meidän poika on se pahin koulussa joka ei viihdy vaan oireilee nuin ja kaikkea ollaan kokeiltu jopa sitä että saa euron kun menee koulupäivä hyvin niin se olisi 5 euroa viikossa mutta ei se saa rahaakaan ollenkaan sillä jatkuvasti on jotain kuten eilenkin vaikka vkl mulle niin vannoi olevansa reipas :'(
Voi ihuna, täältä lämpöinen:hug:siulle&jaksuja:heart:

Meillä poikanen on niin reipas koulussa ja opettaja aina mainitsee jos kysellään, ettei mitään ongelmaa - osallistuu tunneilla ja tekee läksynsä hyvin..sitten tuo..siksiköhän nämä toiset kiusaa kun niitä saattaa ärsyttää poikaseni "reippaus"?..: /

Minun esikoista koulussa kiusattiin niin pahoin, että jätti musiikkiluokan eka vuoden jälkeen ja palasi entiseen kouluunsa.

Kaikeni silloin yritin, vaan opettaja lakaisi "ongelmat" maton alle ja sanoi lapselle "älä sinä suostu olemaan kynnysmattona"..näin kolmasluokkalaiselle 9veelle..en esim. koskaan saanut nähdä näitä "kiusaajien" vanhempia, saatikka puhunut edes puhelimessa..hirveätä sallailua ja opettaja aina soittaessani lupasi vakaasti asian hoitaa..näin ei koskaan tapahtunut.:(

Silloin(jo väsyneenä)parhaaksi katsoin lapsen siirtämisen takaisin entiseen kouluun, jossa sitten mm. lapsen ainaiset vatsakivut hävisi ja koulumenestyskin parani selkeästi.
..en aio kyllä nyt katsella jos opettaja ei puutu kiusaamiseen heti!

Soitin opettajalle ja hän oli kovin vain "voi voi ja hyssyn hyssyn"..vi**u, en kyllä paremmin sano!:vampire:

Lapsi on kertonut, että luokka on hyvin rauhaton, kovaääninen,(opettajakin joutuu monesti päivässä huutamaan)ja se haittaa jo hänen keskittymistään tunneilla.
..muutama poika luokassa, jotka tämän levottomuuden saa aikaan - opettajakin kyllä myöntänyt asian..
 
Viimeksi muokattu:
Lillis..meillä kyllä poikanen kotona osaa ja saa näyttää tuntehensa, hyvin vahvasti näyttääkin - härre gyyd sitä raivoamista välillä..:eek:
..tainnu tulla tempperamenttisesti enemmän minuun - syttyy herkästi, mutta lauhtuukin nopsaan - yleensä:whistle:



ON..omat oloiseni liitän kyllä nyt lähestyviin vaihtareihin..vuoto jatkuu sillä tapaa, että en tarvitse suojaa..mutta aina wc käynnillä pyyhkäisessä paperi punainen:headwall:

Monesti puhutaan siitä kierron lyhenemisestä ja tiputteluvuodosta ennen menkkoja - ei niinkään tästä vuodon jatkumisesta - nyt miulla Kp10

Hieman ajatus kävi kyllä synkemmässähin vuodon syyssä..miullahan oli niitä CIN III muutoksia reilu vuosi sitten ja tehtiin Loop-konisaatio..ettei vain olisi siihen liityvää mitenkään?:O
..kontrollipapakin siirtyi 18.1.2013 asti

Huomenna kumminhin kilpparikoe ja lääkärin soittoaika 29pvä..taidan kyllä jo perjantaina soitella S-hoitajalta vastausta.

Tuosta kirkasvalohoidosta

Se näyttäisi auttaisi nimen omaan siihen kaamosväsymykseen, jota miullahin varmasti on.
Juuri näin lopuvuodesta aina alkaa vi**tus ja väsytys to-del-la painamaan, sitten jo alkaa helpottaa helmikuulle päästyä.:)

Kaikille:kiss: ja nati nati!

Ps..on jotahin positiivistahin..painoa taas tippunut..taitaapi olla nyt pikkasta vajaata -15kg lähtenyt..
..eli lasken varsinaisen painon tarkkailun/pudottamisen alkaneen 7.9 lähtein, vaikka jo toukokuisen lääkärireissun jälkeen päätin, että NYT!
Kuitenkin vasta syyskuulla aloin tarkkailla syömisiäni paremmin.

Tänäänhin kyllä vedin mässyevästä: 2kpl 1e juustohampparia..Juuuh:rolleyes:(ei pitäsi pirulle pikkusormea..)
..tein myöskin poikasen kera murotoffeeta..mutta enpä sillä herkutellut, maistoin hiukka pikasen vain;)
 
Viimeksi muokattu:
Uudi minulla oli nuormpana usein vatsassa ilmaa ja turvotusta sekä kipuja. Syyksi paljastui ensi sappikivet ja sitten noin 10 v sitten ruoka-aine allergiat, joita ei mienattu millään alkaa tutkia. Silloin sai vähä helpotusta mm. kuplaton tableteista tai vastaavista oliko nimeltään disfadyl tai jotain sinne päin. Nuo vanhat eläimet on niin ihania vaikka huoli onkin niiden jaksamisesta, meillä on vanha kissa täällä täyttää joulukuun alussa 18v.

Marza toivottavasti menee vähitellen ohi teidän pojalta tuo mustasukkaisuus. Kiva kuitenkin, että silloin kun on kaikki lapset teillä niin pojallakin on parempi mieli. Voimia.

Mur-mur ikävää tuollainen asian vähättely open osalta, onkohan se jotenkin helpmpaa vain todeta, ei tässä mitään hätää ole. Nuo on kuitenkin niin pieniä lapsia vielä, että luulisi niiden puhetta ja vaikka kertomusien kautta ymmärtävän, että tuo kiusaaminen ei ole ok ja aikuista uskovan. Juu älä luovuta. Pääsitkö ulkoilussa alkuun?

Paulanna hurjaa sinulla tuo migreeni. Pikaista paranemista.

Bugsy ihanan pieni ikäero teidän nuoremmille lapsille tulee.
 
Oivikki..en pihaa pidemälle tänäänkään..:ashamed:..on se vaikiaa..vaan en mie luovuta en, vielä mie saan ittiäni niskasta kiinni:)

..vaan nyt pään pesulle ja nasuun jotahin täytettä, huomenna aikaiseen labra ja muitahin menoja, miehellä vapaapäivä - Heips!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Mur-Mur hyvää yötä. Täällä toinen kukkuja, minulla ilman kirkasvalohoitoa menee rytmi juurikin tämmöiseksi yö valvomiseksi ja aamulla nukkumiseksi. Minä mene myös laittamaan salaatin itsellenni. ostin eilen feta juustoa, ostin eri merkkistä on halvempaa kuin se mitä olen ennen ostanut. Tuntuu kuitenkin tulevan siitä vähän allergia oireita vaikka siinnä ei lehmän maitoa pitäiskään olla, mutta pakko syödä sitä vähän välillä kun se on niin hyvää salaatissa.
 
bugsylle onnellista loppuodotuksen aikaa :) Ihanaa, kun tulee uusi perheenjäsen.
Marzalle paljon jaksamista :hug: ottaa voimille varmasti. Huoli on lapsistaan aina kova ja kun vielä tulee lapselta kiukuttelua niin tuntuu varmasti vanhemmista pahalta. Toivotaan, että on rauhittumaan päin teidän tilanne. Pikaista paranemista flunssaan.
Ihana kuva lapsosistasi :heart:

Siis minä en meinaa ikinä saada aikaiseksi kirjoittaa mitään tai siis pikemminkin minun ei anneta kirjoittaa mitään. Kun istun koneelle alkaa mieletön kinaaminen lasten kesken :headwall: huoh! Pian lähetäänkin ulos riehumaan :D

mur-murillaoli ollutmyös huolta lapsensa kanssa. Voimahali sinnekin :hug:

Uudi Oletko ottanut Onnin loikkimisista kuvia? varmaan on hassuja :heart:


Kiitos lohdutuksista :heart: kyllä minunkin taakka alkaa helpottaa vaikka onhan tuota vielä hommaa..

Taas jotenkin aivot katkolla kun ei meinaa pysyä kärryillä kommentoimisiin mutta pyydän ymmärrystä :kiss:

Palataan! ja hyvää päivän jatkoa kaikille!! :)
 
Viimeksi muokattu:
Ottis
Pikamoikkaus :wave:. Mä muistan teitä useinkin, mutta olen huomannut itselleni helpoimmaksi jos en täällä oikeasti käy. Sen verran nimittäin vauvahaaveesta totaalisesti luopuminen kirpaisee, ett tämäkin saitti tuo sen haaveen jotenkin liian liki ja siksi pysyttelen nyt taustalla. Kurkkailen kuitenkin joskus. Kivaa joulunodotusta kaikille! t. Ottis
 
  • Tykkää
Reactions: Lilleriina
Paulanna kiva, että löysitte pojalle housut. Ikävää, että sinulla ollut noin paha migreeni. Minullakin joskus hieman meinannut päälle tulla, mutta ei koskaan kovana.
Perimää kyllä olis lähisuvussakin. Toivotaan, että se siihen jäi, eikä sinun tarttis enää siitä kärsiä. :hug:

Ihanan reipas poika sinulla mur-mur. Opettaja on kyllä ihan joutava, sais ottaa asian ihan kunnolla puheeksi. Aivan tarpeeksi elämiä on kiusaamisen takia pilattu. Kurja miten ope kohteli sun esikkoa. Toivottavasti hänellä on nyt kaikki hyvin.
Hienosti paino tippunut sinulta. Onnea !!:kiss:

Minulla kestää vuoto melkein viikon nykyään ja on tosi runsas ja vieläpä melko säännöllinen ÄÄK. Loppuis jo, kun kohta olen jo 5-kymppinen.
Mahtaneeko se sitten joillakin runsastua ennen kuin loppuu tykkänään ?
Varmaan sinunkin vuoto johtuu vaihdevuosioireiluista , näin toivomme.

Oivikki minulta on sappikivet leikattu. Epäilen kyllä, että johtuu ruoansulatuksesta, kun syön vähän liikaa herkkuja ja sitten aika epäsäännöllisesti.
Pitäis myös liikkua paaaalljooon enemmän. Samarin on vähn auttanut, mutta kyllä se pompottaa edelleen.
Sinulla vasta vanha kissa, mahtavaa. :heart:

Marza varmaan poika jotenkin mustasukkaisuutta oireilee. Ero voi olla lapselle vaikea, kun perhe hajoaa ja joutuu kahdessa paikassa asumaan, sitten kun äidillä on vielä pienempi hellittävä, niin voi olla vaikeaa, kun ei olekaan siinä kodissa enää se äidin "vauva".
Paljon aikaa ja kärsivällisyyttä sekä ymmärrystä vaatii ja ennen kaikkea rakkautta. Kyllä se vielä ajan kanssa helpottaa. Voimia sinulle runsaasti sinne arjen keskelle. :hug:
Voi rähmä toivotaan, että et nyt kovasti sairastu. Onneksi voitte koti pihalla ihan nuotioida. Lämmintä juomaa vain kovasti ja lämmintä päälle.
Kiva kuva !!

Pieni Tähtönen Ei osaa ennakoida milloin Onni hyppelee, muuten oliskin ihana saada siitä kuvia. Videokamera, kun olis niin tulis hyviä pätkiä. :)

Ottis Heippa. Ymmärrän hyvin, että haluat ottaa etäisyyttä. Kiva, että käyt silti joskus moikkaamassa. Rauhaisaa joulunalusaikaa sinullekin. :kiss:

Lillis mulle kävis varmaan kanssa zumbassa noin. Voin ihan kuvitella miten eriparia mun kädet ja jalat olis. Joskus, kun koulussa jumpattu ja pitäneet jalat ja kädet tehdä eri juttua niin ei mun rytmi pysy yhtään.

Kivoja unia sinulle possuista edelleenkin. Vaan on kuule livenä tosi hupaisa ei olis uskonut. :heart:

Bugsy heipat sinullekin sinne arjen keskelle. :wave: Mahtavaa, kun sinulla on noita eri-ikäisiä lapsosia paljon. Jos minun elämäni oilsi mennyt toisin. (lue sopivampi eka mies) Niin olisin halunnut monta lasta.

No niin eläinlääkärissä käyty. Onnin tikit poisti ja koiran kasvain onneksi rasva-sellainen. Pitäis vielä tehdä Onnin kanssa vanhainkotireissu, kun toinen ryhmäkin haluais nähdä.
Meidän asiakkaalle kävin Onnia näyttämässä, kun oli kiinnostunut, niin tykkäs niin kovin, että iloa tuotimme hänelle. Kyllä possu kovin täällä huomiota herättää, kun tässä kunnassa ei ainakaan pitäis olla muita.
Eläilääkäriltä kysyin, että onko kuullut olisko kaupungissakaan johon kuulumme, niin meinasi ettei hän ainakaan ole kuullut.
Sellaista täällä tänään. Anteeksi jos jonkun jo väsytän näillä possujutuilla. Sanokaa vaan niin vähän vähennän.
Kirjastosta kirjoja kävin taas tilaamassa ja hakemassa. Nyt olen kiinnostunut matkakirjoista. Jännä lukea toisten seikkailuista vaikkapa Etelämantereella.

Hyvät Yöt Tv Uudi
 
uudi ainenkin minä luen mielelläni possujuttuja, kirjoita vaan!
Tulin tässä itse vasta kotiin, olin paukuttelemassa mattoa. On se niin terapeuttista ja siellä mukavia naisia tapaa, kummasti juttua aina syntyy...
Migreeni hellitti lopullisesti vasta tänä aamuna, kun taas lääkitsin itseäni. Nyt on ihanan hyvä olo :)
Viikonloppua odottelen ja voipi olla, että vieraita tulossa enemmänkin :)
Pitäis leipoa huomenna ja siivotakin ellen saa siivoojaa huomiseksi, on ollut lomalla...
Nyt ei jaksa kommentoida mitään muuta kuin, että on kiva lukea teidän juttuja:LOL:
Onnellinen olen tästä palstasta :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Pikamoikkaus :wave:. Mä muistan teitä useinkin, mutta olen huomannut itselleni helpoimmaksi jos en täällä oikeasti käy. Sen verran nimittäin vauvahaaveesta totaalisesti luopuminen kirpaisee, ett tämäkin saitti tuo sen haaveen jotenkin liian liki ja siksi pysyttelen nyt taustalla. Kurkkailen kuitenkin joskus. Kivaa joulunodotusta kaikille! t. Ottis
Ottis:kiss:..pikkasen samoin on miullahin..välistä vaan helpottavaa purkaa "huoliaan/ajatuksiaan" täällä.:)
 
Paulanna kiva, että löysitte pojalle housut. Ikävää, että sinulla ollut noin paha migreeni. Minullakin joskus hieman meinannut päälle tulla, mutta ei koskaan kovana.
Perimää kyllä olis lähisuvussakin. Toivotaan, että se siihen jäi, eikä sinun tarttis enää siitä kärsiä. :hug:

Ihanan reipas poika sinulla mur-mur. Opettaja on kyllä ihan joutava, sais ottaa asian ihan kunnolla puheeksi. Aivan tarpeeksi elämiä on kiusaamisen takia pilattu. Kurja miten ope kohteli sun esikkoa. Toivottavasti hänellä on nyt kaikki hyvin.
Hienosti paino tippunut sinulta. Onnea !!:kiss:

Minulla kestää vuoto melkein viikon nykyään ja on tosi runsas ja vieläpä melko säännöllinen ÄÄK. Loppuis jo, kun kohta olen jo 5-kymppinen.
Mahtaneeko se sitten joillakin runsastua ennen kuin loppuu tykkänään ?
Varmaan sinunkin vuoto johtuu vaihdevuosioireiluista , näin toivomme.

Oivikki minulta on sappikivet leikattu. Epäilen kyllä, että johtuu ruoansulatuksesta, kun syön vähän liikaa herkkuja ja sitten aika epäsäännöllisesti.
Pitäis myös liikkua paaaalljooon enemmän. Samarin on vähn auttanut, mutta kyllä se pompottaa edelleen.
Sinulla vasta vanha kissa, mahtavaa. :heart:

Marza varmaan poika jotenkin mustasukkaisuutta oireilee. Ero voi olla lapselle vaikea, kun perhe hajoaa ja joutuu kahdessa paikassa asumaan, sitten kun äidillä on vielä pienempi hellittävä, niin voi olla vaikeaa, kun ei olekaan siinä kodissa enää se äidin "vauva".
Paljon aikaa ja kärsivällisyyttä sekä ymmärrystä vaatii ja ennen kaikkea rakkautta. Kyllä se vielä ajan kanssa helpottaa. Voimia sinulle runsaasti sinne arjen keskelle. :hug:
Voi rähmä toivotaan, että et nyt kovasti sairastu. Onneksi voitte koti pihalla ihan nuotioida. Lämmintä juomaa vain kovasti ja lämmintä päälle.
Kiva kuva !!

Pieni Tähtönen Ei osaa ennakoida milloin Onni hyppelee, muuten oliskin ihana saada siitä kuvia. Videokamera, kun olis niin tulis hyviä pätkiä. :)

Ottis Heippa. Ymmärrän hyvin, että haluat ottaa etäisyyttä. Kiva, että käyt silti joskus moikkaamassa. Rauhaisaa joulunalusaikaa sinullekin. :kiss:

Lillis mulle kävis varmaan kanssa zumbassa noin. Voin ihan kuvitella miten eriparia mun kädet ja jalat olis. Joskus, kun koulussa jumpattu ja pitäneet jalat ja kädet tehdä eri juttua niin ei mun rytmi pysy yhtään.

Kivoja unia sinulle possuista edelleenkin. Vaan on kuule livenä tosi hupaisa ei olis uskonut. :heart:

Bugsy heipat sinullekin sinne arjen keskelle. :wave: Mahtavaa, kun sinulla on noita eri-ikäisiä lapsosia paljon. Jos minun elämäni oilsi mennyt toisin. (lue sopivampi eka mies) Niin olisin halunnut monta lasta.

No niin eläinlääkärissä käyty. Onnin tikit poisti ja koiran kasvain onneksi rasva-sellainen. Pitäis vielä tehdä Onnin kanssa vanhainkotireissu, kun toinen ryhmäkin haluais nähdä.
Meidän asiakkaalle kävin Onnia näyttämässä, kun oli kiinnostunut, niin tykkäs niin kovin, että iloa tuotimme hänelle. Kyllä possu kovin täällä huomiota herättää, kun tässä kunnassa ei ainakaan pitäis olla muita.
Eläilääkäriltä kysyin, että onko kuullut olisko kaupungissakaan johon kuulumme, niin meinasi ettei hän ainakaan ole kuullut.
Sellaista täällä tänään. Anteeksi jos jonkun jo väsytän näillä possujutuilla. Sanokaa vaan niin vähän vähennän.
Kirjastosta kirjoja kävin taas tilaamassa ja hakemassa. Nyt olen kiinnostunut matkakirjoista. Jännä lukea toisten seikkailuista vaikkapa Etelämantereella.

Hyvät Yöt Tv Uudi
Kylähän se lähenevä menopaussi saa juurikin aikaan sen, että vuoto käyttäytyy ihan miten sattuu: välistä pitkään losottelee vuodella:O, välistä nikempana - voipipa jäädä välistä pojjeskin..taas seuraavalle kiertoa sitten runsaana(koska limakalvoa päässyt kasvamaa paljon)
..voi olla monta kiertoa poiskin ja joku kierto sitten vuotelee taas:headwall:
..(ja tätä riesaa voi olla kuukausista, jopa vuosiksi asti)

..ja ei se vuoto/tai sen jääminen pois ole se pahin(miusta)..vaan ne muut sivu "oireet" - Kääääks!!!!!:vampire:

..jaksuja meille kaikille:kiss:

Et sie Onni-possukasta liikaa haastele, et olleskaan:)


Uudi - entäpä jos kokeilisit noihin vatta vaivoihin jotahin muuta reseptivapaata lääkettä kuin Samariini..se kun on aika tujua kumminhin..

Tuo Gaviscon "mixtuura" on ollut monelle odottavalle mammalle esim. hyvä/tehokas..
GAVISCON hedelmänmakuinen närästyslääke 100 tai 500 ml - Yliopiston verkkoapteekki


Farmaseutit kyllä apteekissa auttavat kysyttäessä.:wave:

Ps. Itselläni stressi laukaisee yleensä kovat kivut, jopa pitkiksi ajoiksi(ja sappikivikohtaukset päälle:( )
 
Viimeksi muokattu:
Heippa naiset, ihanaiset :flower:
Sateinen viikonloppu ainenkin täällä meillä. Ei haittaa. Tänään meillä sisäaktiviteettia, kun vieraita tulossa.

Gavisconin tunnen minäkin, jokaisessa raskaudessa olen käyttänyt ja mm. mennyt synnyttämäänkin pullo kainalossa, kun muutoin en ole voinut pitkäkseen olla. Nyt en ole senjälkeen käyttänyt.

Zumba ei oo munkaan juttu. En ole kyllä koskaan käynyt, mutta koordinaatio mullakin ihan hukassa ja en varmaan rytmissä pysyisi. Mieluummin kävelen, uin ja vesijuoksen. Ne on enempi mun juttuja.
Tanssimassa olen kyllä nuorempana käynyt paljonkin, mutta jotenkin mä en ole siitä koskaan niin hirveästi tykännyt. Mieluummin kuuntelen musiikkia kuin liikun sen tahdissa.

Omaa napaa kerron vielä senverran, että nyt ajateltavaa pukkas... : Tarton lääkäri laitteli viestiä ja haluaisi, että nyt selvitetään miksi limakalvo ei kasvanut viimeisessä siirrossa tarpeeksi ja/tai otettais jotain immunologisia kokeita ennen seuraavaa siirtoa. En tiedä mitä haluttais tehdä...Kokeet Tartossa maksais n.1000e, nyt selvittelen mitä täällä. Päiväksi ois Tarttoon mentävä, mutta se nyt ei oo ongelma omalla autolla laivalla; reitti on tuttu. Mutta haluanko minä tässä iässä nyt kauheesti mitään kokeita ja testejä, jos ei suht normaalisti tuo siirto onnistu...??? Siinäpä miettimistä. Tämä viikonloppu menee asiaa pohtiessa ja tutkiessa vähän ulkomaan sivustoiltakin, että mitä immunologisia kokeita tarvittais: voisin ottaa niitä muuallakin labrassa ja kokeet voi tehdä myös täällä suomessakin. Et tällästä :(
Kolme luomulasta ja nyt vaihdevuosi-iässä käyn lapsettomuushoitoja läpi :)

Hyvää viikonloppua kaikille
Toivottavasti nähdään vähän aurinkoakin viikonloppuna !
 
Sunnuntai-päivää, vailla auringon häivää:wave:

Minkä hitsin takia sunnuntait on niin ankeita jo säätilansa puolestakin, ku muutenkin se on jollakin tapaa viikon mälsin päivä, kun jalka jo ovenraossa kohti uutta viikkoa?
Mulla meni eilinenkin päivä töissä, yheksän tunnin päivä ja aikasta p*rsiistä", kun semmosen ihmisen kanssa joutu olemaan, joka ihan sylettää välillä:stick:! Mä oon ihminen, joka tulee toimeen ihan vallan mainiosti jos jonkinlaisen taapertajan kanssa, mutta jostain syystä tää yks saa mut niin näkemään punaista, ettei ihan pelkällä vi*utuksellakaan meinaa selvitä sen lähellä:kieh:.

Ottis! Kiva, että käyt kuiteskin helssaamassa välillä täällä, mutta onhan tää niin hissuksi taas mennyt, ettei tosikaan. Kaikkea hyvää sulle ja siipallesi, kisuleita unohtamatta:kiss:

Paulanna ; paljon on sulla mietittävää:confused:! Toivottavasti saat voimia tehdä oikeita päätöksiä, ja kaikki asiat jotensakin parhain päin järjestyy. Mä en osaa sanoa mihinkään näihin raskautumis- tai "naisen kehon toiminta"-asioihin niin juuta enkä jaata, oon aivan pihalla kaikesta, mutta *mur-mur* varmasti keksii sulle vastauksia ainakin joihinkin asioihin.. Tokihan juu, itsehän ne omat päätöksensä kukin tekee, mutta vertaisneuvo voi olla vaikka välillä tarpeen. Jaksuhali:hug:

Marzalla kiva kuva lapsista! Kiitos, kun jaat niitä meidän kanssa!

Mä varasin meille Tukholman-reissun Vikingillä joku päivä sitten, ja tänään peruin sen:ashamed:! Oltas kerrankin lähdetty vain mies ja kaksi lasta muassani, mutta kaikki tutut niin "halveksuen" puhu koko Mariellasta, niin en sitten halunnutkaan lähteä. Me matkataan aina Siljan laivoilla, niin enpä sitten näköjäs uskallakaan vaihtaa väriä.. Tosin sain myös Siljalta sen joululahjakortin, niin varasinkin sitten hiihtolomaksi sieltä reissun Tukholmaan..Että päästään laivalle kuiteskin, vaikka ukkeli jääkin sitten poies, kun ei hällä lomaan mahista silloin. Käyttekö muut paljon risteilyllä? Entäs tuo Tallinna, oletteko siitä innostuneet?

Kuinka on viikonloppu muilla sujunut?

Mukavaista viikonlopun loppua, käykää kertomassa kuulumisianne!

Lilleriina:wave:
 
Tänne ainahin on lupailtu säätilan muutosta ensi viikolle - kylmenevää= lunta/pakkasta?!..voi kunpa!:rolleyes:

..miulla odottaa kaapissa lämmin uusi takki ja muhkea iiisoooo tuubihuivi..ja ihan sitä käyttöä varten;)

Lillis..miun sunnuntai meni kyllä ihan makoillessa..ääääh!:O..ja nyt ei sitten taaskaan nukuta..
 
Viimeksi muokattu:
Heipat kaikille !
Olen tässä surffanut matkoja jouluksi ja ei mitään oo löytynyt, myöhässä kun herättiin, että lähetäänkö sittenkin johonkin lämpimään. Vähän on kaxjakoiset mietteet, kun ei haluttais olla kotosalla, mutta vapaata mahdollista pitää vain viikko...ei ehdi kovin pitkälle. Katsottiin Karibian risteilyä Kristina Cruisesilla, tuli VikingLine mieleen...Niinkuin Lilleriinakin peruit sen Ruotsin reissun Vikingillä, niin tuli samat aatokset tuosta Kristinan laivasta kun kuvia katselin sieltä...Tai oikeestaan Viking on paremman näköinen kuin tuo Kristinan laiva ja ois seilannut sentään 6 päivää isoilla vesillä. Ei sillä tee mieli lähteä. Eli ilman matkaa nyt siis ollaan vielä. Olen yrittänyt puhua miehelleni, että mulle kelpais nyt Kanariakin, mutta hän ei halua. Eli tällä menolla ollaan kotona. Mä kun en vaan oo yhtään jouluihminen. Ihan ahdistaa kaikki jouluhössötykset. Mun ystävä osti tänään joulucd:n kun oltiin yhdessä kaupoilla ja automatkalla jouduin sitä kuuntelemaan, kääk.
Kyllä mä silloin tykkäsin jouluista, kun lapset oli pieniä :xmas:
Sorry tää vuodatus, mutta tulipahan saatua höyryt ulos.

Ehkä mäkin saan edes vähän joulumieltä, kun tänne eteläänkin on lunta luvassa. Niin ja kyllä mä asettelin tänään pihalle havuja ja laittelin ulkovaloja, on ne kauniita.

Hiljaista on täällä palstalla ollut viime päivät, mitähän lie kaikki naiset puuhanneet ? Vai onko iskenyt väsymys pimeyden takia ?

Kohta mä kömmin sänkyyn, jotta jaksaa taas aamulla herätä ajoissa, huomenna työmatkaa palverin takia vähän enemmän ja paluu kotio vasta illalla. Luvassa illanviettoa hyvässä seurassa ja sitten vielä ajomatka kotiin. Viiniä en voi maistella, pahus sentään.:saint:

Antoisaa viikonalkua kaikille ! Ja nauttikaa joulun odotuksesta ketkä siitä nautitte :xmas: Sehän on kivaa, jos siitä saa iloa...
 
Hei kaikille:wave:

Täällä en ole kerinnyt kirjoitella. Lukenut ole kaikki kuitenki. Nyt itsellä flunnssa tai ainakin astman paheneminen, ei onneksi kuitenkaan kuumetta.

Ottis kiva kuitenkin, kun jaksat täällä kädä meitä moikkaamassa, vaikka se nostaakin pintaa myös raskaampia tunteita.

Paulanna Toivottavasti löysit vastauksia noihin kokeisiin. Oliko lääkärillä, jokin hoito keino tiedossa, jos kokeissa ilmenisei jotain immunologista. Itse ole selvitellyt ulkomaisi klinikoita ja edelleen selvittelen, on niin paljon vaihtoehtoja. Pitää niitä tässä vielä pohdiskella. Ja mietityttää,kun aikaisemmiin ei ole onnistuttu minulla oikein lääkeillä limistä kasvattamaan, vaan on sitten päädytty siirtoihin luonnon kierron mukaan. Kaikki ei pidä joulusta, ei se haittaa. Oletteko olleet jouluna, koskaan jossain euroopan kaupungissa, ne eivä tosin ole lämpimiä, mutta lähellä.

Risteilyistä en pidä ollenkaan, mutta Tallinnassa käyn mielläni noin pari kertaa vuodessa.

Minä odotan joulua, kun siitä sitten aletaan mielestäni selkeäsi siirtyä valoon päin, vaikka tammikuu on ihan yhtä pimeä, kuin joulukuukin, jos ei ole lunta, mutta tämä syksy aika on niin masentava.

Telkusta tulee dokumentti naisten alapään kauneusleikkauksesta :O. Toisilla on kyllä on muitakin syitä kuin kauneussyitä, laskeumia yms.

Toivottavasti toisaan tulisi jo valkoista maahan ja siten valoa lisää..
 
Omaa napaa kerron vielä senverran, että nyt ajateltavaa pukkas... : Tarton lääkäri laitteli viestiä ja haluaisi, että nyt selvitetään miksi limakalvo ei kasvanut viimeisessä siirrossa tarpeeksi ja/tai otettais jotain immunologisia kokeita ennen seuraavaa siirtoa. En tiedä mitä haluttais tehdä...Kokeet Tartossa maksais n.1000e, nyt selvittelen mitä täällä. Päiväksi ois Tarttoon mentävä, mutta se nyt ei oo ongelma omalla autolla laivalla; reitti on tuttu. Mutta haluanko minä tässä iässä nyt kauheesti mitään kokeita ja testejä, jos ei suht normaalisti tuo siirto onnistu...??? Siinäpä miettimistä. Tämä viikonloppu menee asiaa pohtiessa ja tutkiessa vähän ulkomaan sivustoiltakin, että mitä immunologisia kokeita tarvittais: voisin ottaa niitä muuallakin labrassa ja kokeet voi tehdä myös täällä suomessakin. Et tällästä :(
Kolme luomulasta ja nyt vaihdevuosi-iässä käyn lapsettomuushoitoja läpi :)
kyllähän nämä isot päätökset itse on tehtävä(tai puolison kera)
Kannustan kovasti, mikäli päädytte hoitoihin ja talous kestää,:kiss:..sehän tuo rahakin on iso asia näissä jutuissa, vaikka rahalla ei voi sitä lapsen arvoa tietysti mitatakkaan.

Tietenhin toivon sitä ihunaa lopputulosta - joko hoidoilla tai luomuna.:heart:

 
Viimeksi muokattu:
Täällä tunnustautuupi yx Jouluihminen..:xmas:

Mutta tunnustaa täytyy myös..kun lapset oli pienempiä, sekin oli erilainen - se tunnelma..nykyään stressiä pikkasen meinaa kyllä pukata..:|

Onhan tämä meidän iltatähtemme vielä pien, vasta 8v ja kovasti odottaa Joulua&pukkiahin.
Joulupukkiin hän uskoo ja se kun ei meille enää tänä vuonna tule - vakipukkimme kun jäi eläkkeelle:(..viime Jouluna vielä kävi.

Kauniisti ja nätisti yritin selittää tätä Pukkiasiaa..tontut tuo nyt tänä jouluna lahjasäkit porstuaan ja sieltä pikku poika-tonttusemme saa ne jaella sitten perheelle.:)

..ja ihan muuta ON..mittalin kiinnostuksesta lämpöjä kun mietin, ettei ole tuntunut O-kipuisia olleskaan..ja niin on parina päivänä mittari näyttänyt lämpöjä 36.5C - ei ollunna tällä kierrolla(kaan)ovista, miulla kun lämmöt nousseet aina yli 37C oviksen jälkeen - tänään Kp15
..niin se vain elo kulkee polkujaan..aina vaan välistä kirpaisee pettymys tuon vauva asianhin suhteen..:ashamed:


Pitää vielä kertoilla..kun joskus päätin ennustajalle kirjoittaa(s.postia)

Hän vastailihin miulle muutamaan otteeseen..ja joka vastauksessaan - kun utelin tietnhin sitä pienen tulemista hän kauniisti yritti kirjoittaa, ettei näe pientä enää tulevaksi..ei tietenkään näin suo-rin sa-noin, mutta sieltä rivien välistä sen pystyin lukemaan.

Kovasti kehoitti parisuhteesemme panostamaan - tätä USEIN painotti.

Eka kertaa kun laittelein sellaiselle" Ennustaja Ellille" oikiastaan ihan hupina viestiä, näkyykö pientä tulevaksi..oli se aika outo juttu..hän kun vastasi "saat pojan 5.9.2010"..miun laskettu aikani oli juuri tuolloin..muuttui sitten keskeytyneeksi keskenmenoksi rv8+2..


..sattumaahan tuo nyt kumminhin.

Voimallista alkanutta viikkoa ihunille!:heart:

..mie otan sen kirkasvalolampun huomenna käyttään ja jatkan muutaman viikon kuurina..kattelaan, piristyykö oloiseni..:)
 
Viimeksi muokattu:
marzalle voimia ! On sulla ollut koettelemuksia ja vielä oot kipeenäkin, paranemisia !
Kyllä meilläkin minä olen se joka huushollin työt teen, ellei siivooja niin minä. Mieheni tuskin tietää missä imuri on...Teen myös ulkotyöt: ruohonleikkuun ja puutarhan hoidon. Ei miestäni edes kiinnosta.
Mut mä kyl teen ihan mielelläni, välillä :)

Euroopan kaupunkeja on tullut kierrettyä, mutta ei jouluna. Nyt vaan tekis mieli lämpöön ja valoon:cool: mutta matkaa ei oo löytynyt...Tänään tuli golflehti ja siellä myös matkoja, josko mentäis pelaamaan...
En tiiä, potuttaa koko joulu...
Nyt täytyy lopetella, illanvietto jatkuu...mähän oon viihteellä nyt työpäivän päätteex...

oivikki vinkkaa mulle vaikka privana mitä ulkomaan klinikoita oot tutkiskellut ja onko ollut ok...Mäkin meinaan vähän laajentaa reviiriä :)
 
Viimeksi muokattu:
Voimahali jokaiselle tähän synkkään marraskuun iltaan! :hug: Varsinkin marzalle, kuulostaa rankalta tilanteesi. Toivottavasti saat apua jostain! (Kodinhoitaja? Perhetyö? en kyllä oikein tiedä mitä mahdollisuuksia nykyään on.) Oletko kertonut miehellesi, että väsyt kun joudut hoitamaan kotityöt yksin? Tai että toivoisit, että hän oikeasti viettäisi aikaa sekä sinun että lasten kanssa?

Minun henk.koht. mielipiteeni muuten on, että tv on parisuhteen pahimpia vihollisia :stick: siis silloin, jos aika on muutenkin kortilla, ja varsinkin jos toinen on enemmän tai vähemmän riiippuvainen telkkarista. Meillä ei tällä hetkellä ole telkkaria ollenkaan, emmekä sitä kaipaa. Netistä ja lehdestä näkee uutiset, ja hyviä leffoja voi katsoa sopivana ajankohtana isolta tietokoneen näytöltä. Usein istumme kaikki kolme olohuoneessa takkatulen ääreessä, jokainen nenä kiinni omassa kirjassaan... :) Kuopus lukee parhaillaan Narnia-sarjaa, yksi parhaita kirjasarjoja minunkin mielestäni ;) eilen luki minulle ääneen. Hauskaa miten nämä roolit voivat vaihtua!

Minun ihanainen mieheni tuolla kuuluu juuri pyykkiä ripustavan, onnekas olen. :heart: Teen kyllä varmaan enemmän kuin puolet kotihommista, mutta toisaalta mies hoitaa aina tietyt jutut, autojen huollot, puun haut, takan sytytykset sun muut. Molemmat teemme toisillemme mielellämme palveluksia :) Osittain johtuu aidosta rakkaudesta ja lämmöstä toista kohtaan, osittain siitä, että tiedostamme rakkauden kasvavan juuri palveluksia tekemällä ja toista huomioimalla. Toki parisuhteen hoitaminen esim. käymällä ulkona syömässä yhdessä jne. on tärkeää, mutta paljon tärkeämpää on se, mitä arjessa tapahtuu. Minun mieheni ei ole mikään lahjojen ostaja, mutta itse asiassa hän viime viikolla yllätti minut, oli ostanut KAHDET ihanat korvikset :)

Nyt on ihan hyvä ja rauhallinen mieli, mutta tässä on taas ollut melkoista prosessointia. On se tosiaan KUMMA miten kipeää vauvahaaveesta luopuminen on, mur-mur ja ottis... näkyy tulevan aaltoina se kipu, aina välillä luulee että on jo päässyt ohi, mutta viimeistään kuukautisten myötä totuus taas iskee päin kasvoja... Näköjään nyt - kun vauvamahdollisuus oikeasti ohi - suren uudestaan ja perusteellisemmin viime kevään keskenmenoa. Eilenkin jumpassa tuli yks kaks mieleen, että reilun kuukauden päästä olisi ollut laskettu aika, ja itku oli tulla...

No, nyt kun taas on jo parempi mieli, voi viisastella että tällä kivun määrällä tapahtuu varmaan hurjasti kasvuakin ;P Vaan voisiko sitä kasvua joskus tapahtua ilman kipua, please!!!! :headwall:

oivikki ja paulanna, onko Tartossa tai muualla ulkomailla halvempaa käydä lapsettomuushoidoissa? Vai pääseekö siellä helpommin hoitoihin? Tai mikä on syy mennä ulkomaille hoitoihin? Sorry jos kyselen liikaa ja vähän hölmönä, kun ei itsellä tästä kokemusta.... Mutta täytyy sanoa, että kun tässä oli kipeimmillään tuska siitä, että ei enää vauvaa tule, mietin jo hetken pitäisikö lähteä lapsettomuushoitoihin... No, se olisi kyllä viimeisen päälle hullua, kun kerran juuri tehnyt täysin vapaaehtoisesti päätöksen ehkäisyn lopullisuudesta! :headwall: No, se ajatus meni kyllä ohi kun pahin tuska helpotti.

Sain ensimmäisen nutun valmiiksi ja nyt on jo kohta kaksi lahjetta kudottuna ihanaan palmikkohousuhaalariin vastasyntyneelle :) Että voi kutominen olla lohduttavaa silloin kun on surua, ja muuten vaan leppoisaa normitilassakin!

Täällä palstalla on tosiaan ollut aika hiljaista... joku kaamosväsymys iskenyt koko porukkaan. Mielellään sitä lukee vaikka sitten possun tempaisuista, Uudi :D

Lilleriina, minä en ole ollenkaan risteilyihmisiä, mutta joskus tulee lähdettyä ihan lasten vuoksi. Ja päästäkseen paikasta A paikkaan B :) mutta paljon mieluummin lähden miehen kanssa vaikka hotelliin yöksi, jos kahdestaan olemme jonnekin lähdössä.

Jaksuja kaikille! :heart: Niin pimeää kyllä on, että nyt on otettava kaikki konstit käyttöön, jotta saa mielialan pysymään plussan puolella: kynttilöitä, suklaata, villasukat... Minä en ole siinä mielessä jouluihmisiä että kovin paljon enää ulkonaisesti tekisin valmisteluja, vain sen mikä hyvältä tuntuu ja tulee ilman stressiä. Sen sijaan haluan hiljentyä ja keskittyä itselleni tärkeään joulun todelliseen sanomaan, en kaikkeen kaupalliseen mitä sen ympärille on rakennettu. Vaikka toki joululahjat lapsille ostetaan :heart:

Iloa ja toivoa pimeyteen
toivottaa Kastehelmi
 
  • Tykkää
Reactions: *mur-mur* ja Uudi
Paulanna isoja asioita mietit siellä. Kannattaa yrittää kuitenkin, jos siltä tuntuu, että hyvä mahis jostain löytyy, ettei sitten myöhemmin harmita, että tuonkin jutun ois voinut katsoa. Onnea sinulle etsimiseen ja hyvää illanviettoa. Toivotaan, että löydätte mukavan matkan. :heart:

Marza paranemishalit sinulle ja voimia pojan kanssa. Raskasta on sinulla nyt ollut. Puhu miehellesi miltä sinusta tuntuu ja että tarttisit apua nyt.
Ei sinun tarvitse yksin kaikkea kantaa. Jättihali :hug:.

Mur-mur kyllä ne sitä Gavisconiakin ehdotti, mutta minä otin Antepsia vanhasta tottumuksesta ja kun ei heti auttanut ostin vielä Samarinia.
Ikävää, jos ei tule ovulaatiota, jos vielä haluaisit yrittää. Ei se periksi antaminen ole helppoa. Tiedän kokemuksesta. :kiss:

Lillis minä en ole risteilyihmisiä. Olen aikas pelkuri ollut sen jälkeen, kun Estonia upposi. En kyllä sitä ennenkään ole laivalla paljon ollut. Tallinna jollakin tapaa kiehtois, kun äiti haluais käydä, kun siellä on se vanha kaupunki ja mukavia pikku liikkeitä yms. Kiva, että pääsette reissuun kuitenkin. Harmi, että miehesi ei pääse yhtä aikaa. :flower:

Oivikille pikaista tervehtymistä. Sinullekin toivon onnea pohdiskeluun, että saisit haaveesi vielä toteutettua. :kiss: Laskeutumista puheenollen. Minulla on ja huvittaa nuo kauneusleikkaukset alapäässä. Mitähän ne seuraavaksi keksii ??

Kastehelmi niin ihanalta kuulostaa parisuhteesi. Olisipa kaikilla yhtä hyvin.
Voimia sinulle surutyöhön kyllä se luopuminen aikansa vie, ei siitä pääse mihinkään. :hug:

Meilläkään ei ole telkkua. Rakennusvaiheessa olis pitänyt laittaa antenni ja digiboksi, kun oli vielä vanha tv, niin ei viitsitty. Luetaan paljon ja ei ole pahemmin kaivattu.
Isän ja äidin talo on niin lähellä, että jos jonkin yksittäisen jutun haluaa katsoa joskus, niin käyn sitten siellä.
Suklaasta ja kynttilöistä minäkin pidän. Siivokin PITÄIS aina olla viimeisen päälle, kun jaksais, mutta en kaikkea jaksa. Kyllä se joulu muutenkin tulee ja menee .
Leivo en myöskään itse, kuin ehkä valmiista torttutaikinasta muuten ostan.

Lapsena ollessa maalaistalossa tehtiin kaikki itse ja siitä on kyllä polvi minussa huonontunut, mutta se johtuu tästä minun vaivastakin.

Yhden jutun haluan kertoa. Miehen käsi ollut kauan kipeä ja ainoa, kun on firmansa työntekijä niin huonompi juttu. Sunnuntaina oltiin kirkossa ja ehtoollisella, niin Jeesus paransi käden. Siitä iloitsemme.
Onni vain pissailee ja minä perässä luutun kanssa, no omapa on häpeä, kun olen liian laiska juoksuttamaan joka välissä ulos. Muuten se on aivan ihana pieni mussukka.
Pitäis käydä ostoksilla ja siivota voi, kun ei olis niin paljon aina hössäämistä.

Mielelläni lähtisin jouluksi johonkin mökille kahdestaan, mutta kun on nämä karvalapset ja joulunaika mökeillä on muutenkin kallis ja vielä bensat, jos kauas menee, niin täytyypä odottaa kesää.

Rauhallista viikkoa kaikille kultasille tv Uudi
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kastehelmi
Kastis..aaltoinahan se tuo ikävä ja haikeus tulee aina..:'(

Uudi..ei ole enää meillä yritystä..se viimonen lapsosemme on täällä kotosalla - 8v rakas poikasemme:heart:

..miulla ollut muutamana päivänä outoa kipua rinnasta läpi, tuonne seljän puolelle(ylös, lapaluiden kohdille)
..sitten kummasti polttelee kainaloissa(aivan sinä kohden mistä rinta loppuu ja kainalo alkaa)..vakea kuvailla..on kuitenhin kipua ihan.:(

Ei ole miusta sappikivikohtauksen tyylistä ollenkaan
Ajattelin, että jos lihaskipua, mutta särkylääkekkään ei tepsi:confused:

Täytynee kuulostella..ja jos ei helpota, hakutua lääkärin pakeille..alkaa jo huolestuttamaan.

Se kirkasvalolamppu tuli eilen ja ensimmäiset "valohoidot" otettu:)..huomenna aamusta lisää. Suositus n. 40cm etäisyydeltä 2h/vrk(mitä pidempi etäisyys, sen pidempi aikakin)

Kovin on kirkas se valo ja täytyy pikku annoksina tuo 2h kerrytää.

Nati nati:wave:..on kait se yritettävä mennä maate..koirat vallanneet soffan, vaan jos mie johonhin välin mahtuisin;)
 
Viimeksi muokattu:
Jaksuja edelleen Marza:kiss:
..nyt vasta hokasasin, että poikasemme ovat saman ikäisiä - vain reilu 1kk ikäeroa.=)..miun poikanen s. 4.11

..ai niin..olin eilen(keskiviikkona)reipas ja pyysin miestä lenkille koirien kera..vähän taiskin hän yllättyä;)
Aika ripsakasti käveltiinhin kylmässä pakkas viimassa sellaiset 20-25min ja nyt miulla juutas tuo sääriluu kipiä oikesta jalasta, autsh!:x..oli uudet kengät kyllä jalassa, varmaan siitä johtuvaa.

..ja vielä..kyllä tämä miun kumma "oireiluni" lisii selekästi kun konehella hartiat jäykkänä istuksin, oikealla varsinhin lapaluiden kohdilla tuntuu..ja rintakehän ja kainalon kohdilla kuumotelee vaan edelleen..

..tänään se oli jo tosi tukalan oloista - vaikka en konehella ollut olleskaan aamupäivällä!..meinasin jo miehelle soittaa, että heittäisi päivystykseen..

Meillä suvussa molemmin puolin näitä sydän ja verisuoni ongelmia..sepelvaltimotautia löytyy myös..sitähän mie hieman pelkään jos vaikka?..:|..se kun ei naisella oireille n i i n selvästi, kuin miehellä.

Särkylääke ei oikein tunnu tepsivän, mutta Tramalin otin aamup. ja nukahdin soffalle..heräsin ihan "oireettomana"..mutta kyllä se hetken päästä alkoi taas pikasen tuntumaan..*huoks*

Huomisen vielä kuulostelen ja perjantaina saa mies heitää töiden perästä päivytykseen..en uskalla jäädä odottalemaan, pikkasen tuntuis niin kuin rasituksessa lisivän nämä tuntemukset.
Miullahan oli se masiivien keuhkoembolia silloin 2001..ja sille tielle olin hilkulla jäädäkin - ihan viime tipassa aloittivat liotushoidon.

Vaikka miula on tuo heparinilääkitys, se ei kuulemma täysin sulje pois tulpan mahdollisuutta..


..tämäkin kyllä saattais olla syy oireisiini..
Fasettilukko-oireet - Hoitonetti
..luin oireista ja aika paljolti samanlaisia kuin miullahin..olispa vain tuolainen vaiva, eikä sydänperäinen.



Nati nati:heart:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä