Kuvailkaa nyt liitoskipuja mahd.tarkkaan!!

  • Viestiketjun aloittaja mutsi
  • Ensimmäinen viesti
mutsi
Millasia ne olikaan?:ashamed: Pistävää, vihlovaa, polttavaa...?
Kokoaikaista vai hetkittäistä? Äh..

Rv26 vasta ja alamaha on niin kipeä...jotenkin polttaa ja särkee...enemmän kokoajan. Supistuksiakin aika herkästi. Kipeitäkin.

Miksi en muista millasia on liitoskivut, ihan hävettää....:ashamed: :snotty:
 
Hisu
Vihlaisuja, mulla ainakin... pahimillaan loppuraskaudessa tuntui siltä kun joku olisi ottanut isolla nyrkillä kiinni lantion luista ja repinyt joka suuntaan.

Ei ne kyllä alamahalla tunnu vaan ihan tuolla lantiossa.
 
mutsi
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
eikö ne olleet sellaisia nopeita vihlasuja. Mulla ainakin.
Eiku niitäkö ne oli?!? Muistan kyllä ne oikein hyvin...nyt kun sanoit.
Mutta mitä on tämä polttava kipu?! Ei siis liity sinänsä supistuksiin, vaan on vähän kokoajan päällä...
*huolettaa*
 
sfd
tuo alamahan kipu voi olla kai kohdun venymistä? Mutta jos se pahaksi käy niin soita lääkäriin. Liitoskivuista en osaa sanoa kun en niistä esikoisen raskaudessa kärsiny. :)
 
...
mulla oli todella kovaa vihlomista kun liikuin. paikalla istuessani ei tuntunut, mutta auta armias kun nousi penkistä ja piti lähteä kävelemään - AUTS! vihloi todella kovaa tuolla alakerrassa :/
 
vieras
mulla ainakin autosta noustessa (ku ponnisti yhellä jalalla maasta) ja sängyssä kääntyessä sellanen mekaaninen vihlova kipu jossain häpyluun ja häntäluun alueella, tuntu ku puukkoa olisi väännetty noilla alueilla. sängyssä kääntyminenkin piti oikeen harkita, jalat yhteen ja keuhkot täyteen ja alamahan jännitys ja sitte hops toiselle kyljelle =) nyt naurattaaa, muttei sillon.

lähinnä liikekipua oli, mutta pitemmän kävelyn ja jalkeillaolon jälkeen särki myös levossa.
 
...
Soita ihmeellä päivystykseen jos siltä tuntuu. Meilläpäin ainakin ottavat vakavasti, ja kerran kun kävin vatsakivun takia raskausaikana päivystyksessä, ei tullut ollenkaan semmoinen olo että olisin liian helpolla mennyt lääkäriin. Vatsalihakset oli menny kramppiin vaikka luulin ettei semmoisia enää edes ole...
 
ff
Komppaan ylempää: ihan kuin olisi tipahtanut haarat levällään jonkinlaisen metrin korkuisen, sukkapuikon mallisen, mutta 15 cm halkaisijaltaan olevan metallitolpan päälle. Tolppa runnoo tietään läpi römpsän ja repii kaikki luut erilleen. Tuntuu kuin kaikki häpyalueen luut heiluisivat irrallaan ja tylppä kipu vihloo. Kävellessä tuntuu kovaa painetta ja tuntuu siltä, että sisuskalut tippuvat ulos toosan kautta.

Tässä näin nätisti muotoiltuna, ei ole kivaa. :/
 
Tuntui kuin häpyluita olisi revitty irti, mulle myös tuli nivusiin lamauttavia, suonenvetomaisia "piikkejä" jolloin en pystynyt liikkumaan ja välillä olinkin polvillani lattialla kun jalat menivät alta.

Alavatsakipu taas, se oli kohdun venymiseen liittyvää. Mulla ollut molemmissa raskauksissa ihan alusta asti, toisesta jo ennen kuin tiesin olevani raskaana. Se sattuu kun vaikka kääntää kylkeä sängyssä, nousee liian nopeasti jostain ylös. Myös jomottavaa kipua saattoi olla... En tiiä oliko se sitten normaalia, mutta hyvin nuo raskaudet etenivät loppuun saakka.
 
mutsi
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Soita ihmeellä päivystykseen jos siltä tuntuu. Meilläpäin ainakin ottavat vakavasti, ja kerran kun kävin vatsakivun takia raskausaikana päivystyksessä, ei tullut ollenkaan semmoinen olo että olisin liian helpolla mennyt lääkäriin. Vatsalihakset oli menny kramppiin vaikka luulin ettei semmoisia enää edes ole...
Pelkään vähän soittaa, kun pyytävät taatusti näytille ja matkaa äippäpolille on 100km...:ashamed: Vaikka joo...toki vauvan (ja omakin) terveys on tärkeämpää...
 

Yhteistyössä