Kyllä näkee kirppiksellä myytävistä vaatteista, miten on pesty ja huollettu...

  • Viestiketjun aloittaja Pakko avautua :)
  • Ensimmäinen viesti
Pakko avautua :)
Pöydät täynnä ainakin Kanta-Hämeessä nuhjusia, kuivausrummussa kuivattuja vaatteita...kuka niitä muotonsa menettäneitä nukkaisia lumppuja haluaa ostaa?
Viimeksi sain kirpparilla omasta pöydästäni jatkuvasti hyvää palautetta, kun vaatteet olivat yhä kuin uusia ja silti myin tosi halvalla (0,5-4 euroa). Kyllä niitä meillä käytetty on ja paljon, mutta pistän heti kiertoon kun jää pieneks, enkä jemmaa kaapissa vuosia. Mitään en kuivaa kuivausrummussa ja mitään en myy, mitä en itse ostaisi.
 
sama. sain tosi paljon positiivista palautetta ku uusiakin vaatteita myin alle kahteen euroon.
oikeestaan kaikki oli alle kaks euroo ja bodyt- paidat yms alle euron. 0,10cnt ylöspäin.. jotkut ilmaisia, eli otatästä korissa.
eikä meillä ole ees kuivausrumpua ja vaatteita ei kans säilötä missään ja pidetään sisällä siihen asti et myyntiin.
 
"vieras"
Minäkin ihmettelen, miten toiset ylipäätään saavat vaattensa sellaiseen kuntoon kuin kirpparilla monesti näkee, vai onko ne lumput sitten kiertäneet 20 lapsella... Varsinkin jos kyseessä on jokin suht uusi vaate, siis tullut kauppoihinkin vasta vuoden sisällä, luulisi ettei sellaista ole vielä kamalan moni lapsi ehtinyt käyttää.
 
Blue
[QUOTE="aapee";22938608]Kukas tästä nyt itseensä otti? Tais kolahtaa :).[/QUOTE]

Sori, mut mikä tossa sun aloituksessa pitäisi "kolahtaa" ja keneen? Siis niihin jotka käyttää kuivausrumpua, niihin jotka myy ylihintaan kirpparilla vai niihin jotka säilyttää vaatteita?
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";22938608]Kukas tästä nyt itseensä otti? Tais kolahtaa :).[/QUOTE]

Ei, vaan sun tyylisi kirjoittaa on vaan oikeasti ärsyttävä ja suorastaan muita alentava. Hyvä tietty sun ajatella (ja sopii paremmin tuohon "olen muita parempi"-asenteeseenkin), että "tais kolahtaa", kuin se, että muut pitää sua itsekeskeisenä p**reikänä. Mut kiva, että olet saanut myös positiivista palautetta joskus, eli niistä vaatteistasi. :)
 
Blue
[QUOTE="aapee";22938696]No lievää kettuiluahan siitä sai...mitä en kyllä ajatellut saavani. Kirpparilta on kiva tehdä HYVIÄ löytöjä, eikö?[/QUOTE]

Tottakai on, viimeksi viikko sitten sain tytölle takin, villatakin ja kasan kirjoja tosi sopuhintaan. =)
 
"aapee"
Täytyy sanoa, että myyn kirppiksellä paljonkin tavaraa mitä minä _en_ ostaisi. Sehän on juuri kirppiksen ydin että toisen inho on toisen aarre. Vältän turhaan myymästä tavaraa, mitä kukaan ei halua ostaa.
No tavarat jo monet muutkin tietty, mikä itselle on turhaa on eri asia. Mutta nyt tarkoitin vain ja ainoastaan lasten vaatteita. Ja niiden myyntikuntoa. Vai myytkö sinä likaisia lumppuja? Ja ajattelet, että kyllä köyhälle kelpaa?
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";22938728]Ei, vaan sun tyylisi kirjoittaa on vaan oikeasti ärsyttävä ja suorastaan muita alentava. Hyvä tietty sun ajatella (ja sopii paremmin tuohon "olen muita parempi"-asenteeseenkin), että "tais kolahtaa", kuin se, että muut pitää sua itsekeskeisenä p**reikänä. Mut kiva, että olet saanut myös positiivista palautetta joskus, eli niistä vaatteistasi. :)[/QUOTE]

Suoraan sanottuna asia on sellainen mikä ärsyttää...eikö se saa silloin tekstistä näkyä? Ja muuten, mä en hauku ketään. Niinkuin ehkä sun tyyliin kuuluu.
 
Rollolainen
ainaki ne vaatet mitä minä olen kuivannut kuivausrummmussa ovat PALJON paremman näkäisiå, eikä nisä ole karvoja tai nyppyjä. eit tietenkän kun kuivuri poista ne.
 
nohh
Meillä on rumpu, jossa kuivaan kaikki lasten vaatteet. Silti menevät hyvin kaupaksi kirppiksellä. Ostan kaiken uutena ja huollan hyvin. Tykkään kauniista, suht laadukkaista lastenvaatteista ja niin näytti ostajatkin tykkäävän.
 
[QUOTE="aapee";22938734]No tavarat jo monet muutkin tietty, mikä itselle on turhaa on eri asia. Mutta nyt tarkoitin vain ja ainoastaan lasten vaatteita. Ja niiden myyntikuntoa. Vai myytkö sinä likaisia lumppuja? Ja ajattelet, että kyllä köyhälle kelpaa?[/QUOTE]

Likaisten lumppujen myyntiarvo on aika nolla. Mutta itse en ostaisi esim jotain kenkiä ja "pihakuntoisia" ulkovaatteita kirpparilta. Miksi minä ne roskiin heittäisin kotona, kun tiedän että ne kuitenkin pilkkahinnalla menevät kaupaksi? Joku haluaa niitä ostaa, hakevat jopa rönttävaatetta...

Joskus muuten pohdittiin reikäisten vaatteiden myyntiä kirpparilla ja esille tuli, että niitä halutaan askartelutarkoituksiin. Itsekin silmäilen joskus tällä näkökulmalla tavaraa kirpparilla. Mutta esim rönttävaatteita en ostaisi kirppikseltä, ulkovaatteita korkeintaan käytän lapsella "loppuun".

Tietty ne hienokuntoiset menee kovemmalla hinnalla kaupaksi...
 
Viimeksi muokattu:
Huom harmaana
Kyllä sillä pesu- ja kuivaustavalla on valtava merkitys vaatteiden kuntoon.
Juuri ihmettelin kun ostin pojalle vaatepaketin ja siinä oli identtinen Benettonin paita kuin meillä jo on, ja siinä oli painatus pahasti halkeillut. Meillä olevassa halkeamia ei ole laisinkaan.
Tuli mieleen, että eikö ihmiset aidosti tiedä, että tuollaiset paidat pestään aina nurinpäin vai miten tuo on saatu aikaan. Kyseessä kuitenkin melkein uusi paita mallin perusteella.
Ja pesunukkaa en vaatteissa ymmärrä alkuunkaan (ellei ole kyse jostain markettihalpiskamasta), mistä se tulee?
 
"moikka"
kyllä meillä ainakin on kuivausrumpu ja jos ei olisi niin täällä ei olisi mitään muuta kun kuivaustelineitä ympäri kämppää. Eikä ole vaatteet miksikään menneet. Karvat ja nukka lähtevät siinä samalla =)
 
"koko"
Kyllä sillä pesu- ja kuivaustavalla on valtava merkitys vaatteiden kuntoon.
Juuri ihmettelin kun ostin pojalle vaatepaketin ja siinä oli identtinen Benettonin paita kuin meillä jo on, ja siinä oli painatus pahasti halkeillut. Meillä olevassa halkeamia ei ole laisinkaan.
Tuli mieleen, että eikö ihmiset aidosti tiedä, että tuollaiset paidat pestään aina nurinpäin vai miten tuo on saatu aikaan. Kyseessä kuitenkin melkein uusi paita mallin perusteella.
Ja pesunukkaa en vaatteissa ymmärrä alkuunkaan (ellei ole kyse jostain markettihalpiskamasta), mistä se tulee?
Tai sitten se on laitettu kuivausrumpuun:printtipaidoille se on huono, vaikka muuten kuivaaja ei mun mielestä nukkaa tai pilaa vaatteita mitenkään erityisesti. Ja en tiedä kuin tarkkoja ihmiset on pesuaineen valinnassa, mulla on vähän joka pyykkiin omansa.
 
"aapee"
Ainakin naapurini muuten sanoi, että kuivausrumpu kutistaa vaatteita yhden koon...en ole halunnu kokeilla. Mummu on pari kertaa tainnut kuivata meidän lasten vaatteita rummussa ja heti oon nähny, että niin on tehty...
Silmä tottuu tietyyn asiaan...jos verrataan oikein pestyä ja kuivattua vaatetta rummussa kuivattuun, voi varmasti ajan saatossa huomata eron.
 
kirppisrules
Mä oon kans miettiny monesti, et kuinka joku viittii kantaa kirppikselle sellastakin lumppua myyntiin mikä ei kellekään kelpaa (kait). Kirppispöydän hinta on sen verran korkea, että siinä täytyy myydä aikasen paljon, jotta saa omat kulunsa katettua. Kirppiksellä menee tosiaan kaupaksi ihan kaikenlaista tavaraa mitä ei varmasti itse ostaisikaan, mutta kyllä mun mielestäni vaatteet pitäis olla vaatteen eikä lumpun näköisiä. Ite oon saanu aina tosi hyvin myytyä normaalisti hoidetut lastenvaatteet, joita useimmiten ei edes silitetä.
 
Meillä myös kuivauspumpu minkä kautta 95% vaatteista menee. Vain jotkut paidat, mekot, ulkovaatteet ts. ei-rumpukuivausta kestävät kuivatan muualla. Ei ainakaan meidän vaatteet kovin paljon ole siitä kärsineet, kun viimeisin tili kirppikseltä oli yli 400€ vajaassa kahdessa viikossa...
 

Yhteistyössä