Kyllä oli niin ku ois suolaa haavoille heitetty..

  • Viestiketjun aloittaja joo ei saa valittaa :/
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
ja tuli vain jonkuläinen ärsytys siitä et miks sit toisessa sakissa vanhemmat ei jää ite kotiin..
No silmätulehdus on IHAN eri juttu kuin oksennustauti. Miten voit edes ajatella, että joku perheen ulkopuolinen (siis talouden ulkopuolinen) haluaisi tulla vapaaehtoisesti hoitamaan oksupotilaita? Ja sitäpaitsi, ettekö te vanhemmatkin ole sairaita? Tai sinä et vielä, mutta oletko kotiäitinä?
 
aps
[QUOTE="vieras";22468957]No silmätulehdus on IHAN eri juttu kuin oksennustauti. Miten voit edes ajatella, että joku perheen ulkopuolinen (siis talouden ulkopuolinen) haluaisi tulla vapaaehtoisesti hoitamaan oksupotilaita? Ja sitäpaitsi, ettekö te vanhemmatkin ole sairaita? Tai sinä et vielä, mutta oletko kotiäitinä?[/QUOTE]

anteeksi!! Olen kotiäiti ja äitiyslomalla ja kyllä kummatki olemme sairaina.. harvon apua pyydän (tosin en pyytäny nytkään), mut kyl silti tuntus ihanalta kysymys " tuonko jotain".. ei tartte tulla ni ei tartu!!
Meil on koko kuukaus menny sairastaessa ensin räkätauti, korvatulehdus ja silmätulehsut (joka vaati 3:t eri tipat ennen kuin helpotti) ja nyt tämä.

Joo ei tarvi tulla.. enkä oleta. Mut en sano ettenkö mielelläni ottaisi apua vastaan et pääsisin edes hetkeksi nukkumaan tai suklaalevyä energia läjäykseksi.

Mut muistakaa sit ite ku ootte vatsataudissa montapäivää et ette valita!!!!
 
Niin varmaan onkin.. mut ei ole hirveän mukava jättää kahta oksentavaa lasta miehelle 2h joka itsekki oksentaa/ripuloi. Toiseksi ei ole kovin montaa hetkeä ollu ettei toinen lapsista itkisi. Kaapissa nyt jotain kuitenki on ni pärjätään hyvin huomiseen nyt ainaki!

Varmaan joo turhaa valitusta.. mut tämä äiti on nyt vähän väsynyt!!
Mä olin töissä ja ripuloiva mies hoiti kahta ripuloivaa ja oksentelevaa lasta. Itse tosin aloitin ryöppyymisen seuraavana päivänä, samoin kolmas lapsi mutta mies oli tuolloin jo tolpillaan. oksutauti on kyllä taudeista kamalin, onneksi ei ole jokavuotinen riesa :)
 
Tiedätkö, kun vaikuttaa että sinulla muuten kuitenkin ihan hyvät välit anoppisi kanssa, niin nyt tekisin näin: Soittaisin ja sanoisin, että väsyttää kovin ja paha mielikin "melkein turhaan". (Anoppikin on varmasti aikanaan ollut väliin raskaana ja väsyneenä tavallista herkemmällä tuulella.)
Jotta voisivatko käväistä puolestasi kaupassa ja tuoda kassin vaikka oven suulle, ettei tauti tartu.

Minä, anoppina, ilahtuisin tuollaisesta muistutuksesta ja mahdollisuudesta auttaa ja vaikka tällä palstalla väliin viljelläänkin kovin kyynistä ihmiskuvaa, niin luulen että silti sama pätee useimpiin muihinkin.
 
aps
Alkuperäinen kirjoittaja Åsa;22469000:
Mä olin töissä ja ripuloiva mies hoiti kahta ripuloivaa ja oksentelevaa lasta. Itse tosin aloitin ryöppyymisen seuraavana päivänä, samoin kolmas lapsi mutta mies oli tuolloin jo tolpillaan. oksutauti on kyllä taudeista kamalin, onneksi ei ole jokavuotinen riesa :)
kyl niin vihoviimeistä ku olla ja voi.. ps. minkä ikäiset lapset?
 
ööööö
Ihmeellistä valitusta :O
Miksi mies ei voi olla lasten kanssa kun sinä kävisit kaupassa? Miten sä luulet yksinhuoltajan pärjäävään sairaana lasten kanssa?
No sillähän ei ole tässä asiassa mitään väliä, miten yh:t pärjäisi.. Kun on kerta mahdollisuus, että sairaana ei tarvitse jäädä lasten kanssa yksin, niin hienoa! Ja kuten tuli esille, ap:lla ei ole mikään ihan pakko mennä kauppaan.
Jos olen oikein tulkinnut, niin olisi vain väsyneenä kaivannut hiukan lohdutusta anopilta ja vaikka tarjouksen avusta kaupassakäynnin muodossa.
AP: kyllä se pian helpottaa! Koita levätä itsekin!
 
Rollolainen
anteeksi!! Olen kotiäiti ja äitiyslomalla ja kyllä kummatki olemme sairaina.. harvon apua pyydän (tosin en pyytäny nytkään), mut kyl silti tuntus ihanalta kysymys " tuonko jotain".. ei tartte tulla ni ei tartu!!
Meil on koko kuukaus menny sairastaessa ensin räkätauti, korvatulehdus ja silmätulehsut (joka vaati 3:t eri tipat ennen kuin helpotti) ja nyt tämä.

.

Joo ei tarvi tulla.. enkä oleta. Mut en sano ettenkö mielelläni ottaisi apua vastaan et pääsisin edes hetkeksi nukkumaan tai suklaalevyä energia läjäykseksi.

Mut muistakaa sit ite ku ootte vatsataudissa montapäivää et ette valita!!!!
voi kuule olen ittekin ollut sairaana, hoitanut samalla sairaita lapsia ja mies ei ollut lähimaillakaan. se oli van jaksettava. Mulla mies silloin opiskeli toisella pakkakunnalla ja tuli kotiin vain kerran kk; ei ollut vaaraa matktkustaa joka viikonloppu 500km matkaa
 
aps
Tiedätkö, kun vaikuttaa että sinulla muuten kuitenkin ihan hyvät välit anoppisi kanssa, niin nyt tekisin näin: Soittaisin ja sanoisin, että väsyttää kovin ja paha mielikin "melkein turhaan". (Anoppikin on varmasti aikanaan ollut väliin raskaana ja väsyneenä tavallista herkemmällä tuulella.)
Jotta voisivatko käväistä puolestasi kaupassa ja tuoda kassin vaikka oven suulle, ettei tauti tartu.

Minä, anoppina, ilahtuisin tuollaisesta muistutuksesta ja mahdollisuudesta auttaa ja vaikka tällä palstalla väliin viljelläänkin kovin kyynistä ihmiskuvaa, niin luulen että silti sama pätee useimpiin muihinkin.
KIITOS!! Kyl meillä ihan hyvät välit on.. voisin kyl tosiaan soittaa ja pyytää huomenna mennessä tai tullessa poikkeamaan jos tää jatkuu tallasena tai jos ite sairastun!! En puhunu anopille mitään siitä et ovat menossa x:n luo. Sanoin et viekää terveisiä et toivottavasti heti eka kuuri puree..
 
,,,,
No jaa. Ymmärrän kyllä anoppia. En itsekään menisi vapaaehtoisesti yrjötautiselle kylään. Niin se vain on. Ei ole mitään kamalampaa tautia, joten melko epäreilua olettaa, että joku vapaaehtoisesti sitä tulisi hankkimaan.
 
aps
Alkuperäinen kirjoittaja ööööö;22469021:
No sillähän ei ole tässä asiassa mitään väliä, miten yh:t pärjäisi.. Kun on kerta mahdollisuus, että sairaana ei tarvitse jäädä lasten kanssa yksin, niin hienoa! Ja kuten tuli esille, ap:lla ei ole mikään ihan pakko mennä kauppaan.
Jos olen oikein tulkinnut, niin olisi vain väsyneenä kaivannut hiukan lohdutusta anopilta ja vaikka tarjouksen avusta kaupassakäynnin muodossa.
AP: kyllä se pian helpottaa! Koita levätä itsekin!
KIITOS KIITOS ihana ihminen..

ps. mä en suostu otamaan mitään tunnon tuskia siitä että oisin kaivannu tosiaan jotain lohduttavaa viestiä!! Mä meen hampaat irvessä vaik läpi harmaan kiven jos niin on tarvis ei tässä siitä ole kyse.. vaan siitä et kyl se potkii eteenpäin kun joku muistaa ja kannustaa
 
"hmmmmm"
Olisihan se anoppi voinut edes kysyä miten teillä jaksetaan ja että onko mitään, mitä voisi tehdä. Kyllä se veetuttaa, vaikka ei järjellä ajateltuna mitään syytä olisikaan, kuulla että toinen saa apua ja itse ei. Sympatiat ap:lle joka varmasti on väsynyt hänkin.
 
aps
Alkuperäinen kirjoittaja Åsa;22469046:
Ja se pyykkimäärä!!!! :kieh: Ja keskimmäinen laski paineella kerrossängyn ylärappusilta... voin kertoa, että sitä todellakin oli silloin joka paikassa :x Kiitos kuitenkin kuivausrummun keksijälle, siitä oli iso apu pyykkimäärän kanssa :flower:
Olivat silloin 7v, 5v ja 3v.
Meil ei ole kuivausrumpua, mut kone laulaa
 
"vieras"
Älkää nyt kivittäkö toista. Vatsatauti on kyllä ihan kammottava. Meillä oli se viime vuonna 3 kertaa kolmen kuukauden sisällä. :/ Koita jaksaa, kyllä se kohta jo helpottaa.
 
aps
[QUOTE="vieras";22469073]Se silmätulehdus on kuitenkin tarpeeksi, että lapsia ei voi laittaa hoitoon, joten joku hoitaja niille on saatava siksi aikaa kun vanhemmat ovat töissä.[/QUOTE]

mut mikä estää vanhempi itse jäämästä kotiin??
 
aps
[QUOTE="vieras";22469080]Älkää nyt kivittäkö toista. Vatsatauti on kyllä ihan kammottava. Meillä oli se viime vuonna 3 kertaa kolmen kuukauden sisällä. :/ Koita jaksaa, kyllä se kohta jo helpottaa.[/QUOTE]

KIITOS!! ehkä aika kultaa muistot ja kaikki ei muista mitä on ku pienet oksentaa + ripuloi
 
aps
Miksi ihmeessä se sinua haittaa, jos anoppi menee hoitamaan niitä, jos ovan kysyneet avuksi? Pyydä itsekin apua, jos haluat sitä saada. Et sä voi suuttua siitä, ettei apua anneta pyytämättä, tai siitä, että anoppi hoitaa miehen siskon/veljen sairaita lapsia.. Ihme hemmo!
en ole suuttunu, mut harmistunu siitä ettei anoppi mitenkään huomioinu sitä et mä oisin tarvinnu tsempitystä...
 
aps
Tuo suolaa haavoille tuli siitä kun kesällä mies oli reissussa ja lapset enterossa (oli rajuna suussa + käsissä, jaloissa ja kuumetta) pyysin apua ja en sitä saanu ku otiin luvattu mennä lapsenlikaksi että toisen talon äiti pääsee kutsuille. Se tietty ihan ok tilanne sinänsä, mut ku ajattelee et jos ois ollu toisinpäin ni oisin ite ehottanu et mennä sinne ja jättäny itse menemättä kutsuille tai oyytäny toisaalta lapsenlikkaa
 

Yhteistyössä