Kyllä on lehtimyynti mennyt kieroksi! :-(

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
kootikko
Mulle on nyt moneen kertaan soitettu, ja aloitettu puhelu "Olet osallistunut tähän suurarvontaan, joten soittelimme sinulle mukavia uutisia.." ja ne uutiset ei suinkaan ollut, että olen voittanut, vaan että olen yhä mukana arvonnassa, jolloin voimme tarjota sinulle lehteä x-hintaan..
 
no juu
No ootte te kans tyhmiä kun uskotte noitten lehtimyyjien juttuja. Eihän koskaan mikään ole ilmaista, hassua kun edes luulette niin. Kyllä mullekin tulee usein, joskus jopa monta puhelua päivässä, että olet voittanut jotain ja plää plää, mutta ei mulle kyllä ole ikinä tullu mieleenkään, että olisin oikeesti jotain voittanu ja saisin jotain ilmaiseksi. Olen itsekin opiskeluvuosina tehny lehtimyyjän töitä ja samat litanjat silloinkin asiakkaille lueteltiin. Oli syntymäpäiviä, hyvän asiakkuuden päiviä jne, vaikka oikeesti ei mitään erikoispäiviä ikinä ollutkaan ja hinnatkin oli aina samat.

Mua ei kyllä noitten lehtimyyjien soitot yhtään häiritse, ihan työtään ne kuitenkin tekee. Pakko ei ole tilata. Vaikka itseasiassa monesti tilaankin ja peruutan kun eka lehti tulee. Silloin siitä ekasta lehdestä ei tartte maksaa mitään.
 
Lyytikko Ana
Mulle jo kolmas soitto: "Lehtitalo tarjoaa kiitoksena siitä ja siitä tai kilpailuun osallistumisesta maksutta vuoden lehdet. Pannaanko tulemaan?" Kun kysyn mitä tämä lahja tulee maksamaan? "No ihan pelkillä postikuluilla 1,90 per viikko, joten eiköhän tehdä tilaus saman tien!" Kiitos ei ja hyvää päivänjatkoa!!!

"Lahja" ei saa kuluttajan oikeuksien mukaan maksaa mitään... edes kaupan teon yhteydessä, joten jos sinulle luvataan etäkaupassa LAHJA, niin saat pitää sen, vaikka peruisit varsinaisen kaupan. Kaupanpäällinen on eri juttu.

Joskus takavuosina TeleFinland yritti vastaavaa: Ilmaiset puhelut puhepaketissa... maksat vain 19,90 kuukausimaksun!!!

Muuten: aina kun tällainen myyjä soittaa, niin kysyn "kuka ja mistä?" niin kauan, että saan selvän vastauksen. Sitten kun poitsu esittelee vaikka Urheilu-lehden lahjoitustilausta, teidän minkä lehtitalon lehtiä myy ja ilmoitan ko. lehtitalolle soittajan numeron ja firman nimen. A-Lehdet ja Helsinki-Media ovat vastanneet minulle, ettei ko. myyntitapa ole hyväksyttävä heidän tuotteiden markkinoinnissa.

Nähkää hiukan vaivaa reklamointien teossa, niin saadaan ennenpitkää nähdä, mitä koirankujeita villit myyjät ne seuraavaksi keksivät!
 
euro
miksi täällä naristaan jostain lehtimyyjistä jotka kauppaa, samaa kauppaa tehdään joka paikassa, menet vaatekauppaan siellä myyjä tulee kysymään ja suosittelemaan, samoin kodinkone, kahvilat myyjä suosittelee hyvää pullaa kahvin kanssa, marketeissa esittelijät ym. Mun mielestä tässä on hyvä juttukin, sillä saatat saada jotain halvemmallakin kuin omapäisesti korvat lukossa ostaessasi
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja euro:
miksi täällä naristaan jostain lehtimyyjistä jotka kauppaa, samaa kauppaa tehdään joka paikassa, menet vaatekauppaan siellä myyjä tulee kysymään ja suosittelemaan, samoin kodinkone, kahvilat myyjä suosittelee hyvää pullaa kahvin kanssa, marketeissa esittelijät ym. Mun mielestä tässä on hyvä juttukin, sillä saatat saada jotain halvemmallakin kuin omapäisesti korvat lukossa ostaessasi
Ero onkin siinä, että kauppaan mennään yleensä tarkoituksella ja ehkä ostomielessä. Lehtimyyjät tunkevat "kotiin", eikä niitä kukaan yleensä odota ja kaipaa.
 
kusetettu
Alkuperäinen kirjoittaja euro:
miksi täällä naristaan jostain lehtimyyjistä jotka kauppaa, samaa kauppaa tehdään joka paikassa, menet vaatekauppaan siellä myyjä tulee kysymään ja suosittelemaan, samoin kodinkone, kahvilat myyjä suosittelee hyvää pullaa kahvin kanssa, marketeissa esittelijät ym. Mun mielestä tässä on hyvä juttukin, sillä saatat saada jotain halvemmallakin kuin omapäisesti korvat lukossa ostaessasi
Asia vain on täyttä kusetusta.
Mullekin soitti tossa, MEDIAPEX OY:stä, että olen palkintona voittanut kahden vuoden lehdet ja vain postimaksu pitää maksaa. Tilasin, kun menin vähän sekaisin. Katsoin sitten netistä, ja postimaksut on täysin samansuuruiset kuin lehden määräaikaistilauksen hinta. VOI VITTU.

Nyt sitten tulee perkuleesti ylimääräistä työtä, kun pitää lehti perua. Älkää SIIS ikinä uskoko lehtimyyjiä.

Olishan se pitänyt jo siinä vaiheessa oppia, kun mun todella sairaalle vaarille soitteli kaikki mahdolliset tahot ja sitten niitä alkoikin tulla postiluukusta.. :(
 
Mulle soitti ja kauppas aku ankkaa,sanoin ETTEN tilaa ku mulla on tossa menossa kuori jossain vaiheessa postiin kun se on ajankohtaista uusia..
no meni viikko ja seuraavana keskiviikkona pamahti aku ankka olin et mitä hittoa ettenhän mä ole sitä kuorta vie vienyt..se myyjä oli sitten omine lupineen pistäny lehen tuleen..soitin sinne ja pikkasen annatin toiminnasta.
 
vieras
yks keino millä vois saada puhelun nopeesti loppumaan. Kun myyjä sanoo että olet voittanut jonkun summan niin sanotaankin, et hetki vaan käynpä hakemassa tilinumeroni niin voit tallettaa ne rahat sinne. hih hih :LOL:
 
bits
Miksi te nilette sen kaiken mitä teille sanotaan?
Minullekin aikanaan soitti lehtimyyjä, muista nyt enään tekikö mukamas jotakin 'gallua' vai olinko 'voittanut'
tarkasti vielä osoitteenikin että se on varmasti oikein jaa ilmoitti puhelun lopussa että tämä maksaa minulle sen ja sen verran, jolloin nopasti reagoin ja huusin että mitään maksullista en ota vastaan.

Ilmoitin kuluttaja asiamiehelle kyseisestä lehti myyjästä ja kuluttaja asiamis oli jo pitkään seurannun mm. tämän lehtiiä myyvän yrityksen toimia mutta kun kukaan ei valittanut, no minä valitin :D
Tuli tuolta lehti firmasta minulle pahoittelu kirjelmä anteeksipyynnön kera :D

Tehkää valitus kuluttaja asiamihelle,sen minäkin tein,netin kautta jopa ;)
Google auttaa löytämään :)
 
juh
musta olis ihan ok jos lehtimyyjä soittaa ja esittelee asiansa asiallisesti, mutta yks oli sellanen että soitti aamutuimaan juhannuksen jälkeen. Sano vaan nimensä ja senkin nopeasti etten tajunnut yhtään ja sit alko kyseleen että mites juhannus meni ja vielä alko sepittään pitkät litanniat omasta juhannuksestaan kavereiden kanssa mökillä jne. Minä mietin kuumeisesti kuka ihme se on, että joku kaveri se on pakko olla... Sitten varmaan 5 minuutin päästä alkaa sitten, että "no meillä olis sulle tässä tämmönen lehtitarjous"....!!!! Kyllä ärsytti!

Ja toinen alko kans tota "sinulle on lahja" juttua. Sit sanoin että jos se maksaa mulle mitään niin en osta kun en tarvi ja rahasta vähän nyt tiukkaa. On vaan koko ajan että eikun valitse tämä lehti nyt vaan ensin. Sit sanoin taas etten aio maksaa siitä mitään..."joo, eikun valitse nyt vaan lehti."Sit valkkaan lehden niin antaa hienon tarjouksen 7kk ilmasiks ja 40 loppuvuosi...krhm. En edelleenkään tarvi ja osta kun sanoin sen jo heti alkuun, kiitos hei! Äh, oma moka kun en aiemmin puhelua katkassu, mutku vois ne edes kuunnella mitä niille sanoo.
 
a
Alkuperäinen kirjoittaja no:
mulle on useasti soitettu ja:
-onneksi olkoon,olette voittanut 30 euron arvoisen lahjakortin!
-Lahjakortin voitte käyttää johonkin näistä lehdistä(täti luetteli)
-lehteä ei kuitenkaan voinut tilata esim.muutamaksi kuukaudeksi niin,että olisi käyttänyt vain tuon 30e, eikä olisi joutunut maksamaan mitään.

Ei se mitään että mua yrittävät huijata,kun lankaan en mene!
mulle kans tuollein sanottu. ärsyttävää!!
 
juh
Yks oli muuten hyvä! Semmonen ärtynyt naisääni soittaa mulle ja kysyy, että "Soitan täältä ja täältä, haluatko tilata urheilulehden?" Mä sanoin että en. "kiitos ja hyvää päivänjatkoa":D Tämmösiä lisää!!!
 
Juuh
Toi lahjojen kauppaaminen on ihan tuttua valitettavasti minullekin. Pahimmat on silti olleet kaksi myyjaa jotka loivat luurin korvaan kun en tilannut...

Mutta on niita ihan asiallsiakin myyjia.
 
popo
Mulle kerran soitti lehtimyyjä, seposti tarjouksensa plaaplaaplaaplaa, mä en kerenny sanoo väliin YHTÄÄN MITÄÄN, sit yhtäkkii tokas vaan et "KIITOS TILAUKSESTA minäpä laitan lehden tulemaan!" sitten vasta huusin että mä en oo mitään sulta tilannu!! :D :D
 
P.Nybeeri
Laillista varmaankin on, eivätköhän sen ole tarkistaneet.

Mutta tänään soitti mieshlö ihan omalla nimellään, ei sanonut olevansa esim. a-lehdistä. ( josta kuitenkin oli )

Kysyi onko aikaa pieneen, lehtiin liittyvään kyselyyn, ajattelin että joku kuluttajatutkimus tms. Painottikin moneen otteeseen, että tällä kyselyllä osaavat parantaa lehtiä jne.

Kun oli kysynyt kysymykset, ilmoitti että no niin, saatte lahjaksi kyselyyn vastaamisesta valitsemastanne lehdestä 8 nroa. Olin ihan että voi kun kiva, kunnes tajusin kysyä maksaako tuo lahja. No ei kuulemma maksa mitään, niin sanoi. Ainoastaan pelkät käsittelykulut, 29 euroa. :-O

Mutta eikös tuo ole nimenomaan ihan normaali lehtitilauksen tarjoushinta?? Tuo "lahjatilaus" muuttuu vielä kestotilaukseksi, jos ei sitä nimenomaan katkaise.

Menin niin lukkoon että tilasin tällaisen "lahjan", mutta meinaan perua sen ensitilassa, ja kertoa mitä mieltä olen heidän uudesta kampanjastaan.

Kyllä on kieroa tuo lehtimyynti nykyään, ennen vanhaan lehtimyyjät sentään osasivat sanoa ihan suoraan heti millä asialla ovat!

Saamasi puhelu on varmasti tullut MEDIAPEX nimisestä huijarifirmasta! Paskoja ovat, ja paskaa puhuvat. Se on valheiden ja kurjuuden tyyssija!
 
"vieras"
Mulle soitti tällänen!

Hei. Ihan lehtiasialla olen, mutta ei tarvitse säihkähtää, en ole myymässä mitään lehteä. Kiitokseksi siitä, kun olette olleet tilaajamme, voit valita itsellesi lahjalehden.
Sitten rimpsu lehtien nimiä ja kun kuuli taustalta lasten ääniä, niin seuraavaa:

Täällä olisi valittavana myös Leppis, 2vuotta vain 60e.

Sanoin, että en huolisi teidän lehtiä, vaikka ilman saisin. Kiitos ja näkemiin.
 
Töissä puh.myynnis
Ite teen töitä puhelinmyyjänä, ja tol pexil ainakin koulutetaan hyvin ja painotetaan siihen, että kaupan on oltava rehtiä. Ja mitä netistä lukenu niin esim A-lehdil sama perjaate. Itelki A-lehtiä kaupattavana on ja toi 29e on tarjoushinta aika useelle lehdille, mitkä tulee a-lehdilt. Muistaakseni 8 numeroo on tarjoushinnoil 29e. Ja ainaki mitä mä oon tehny duunia, niin pyrin kertoo selvästi ja tarkasti koko homman, ettei tuu mitään epäselvyyksiä. Ja jos teille käy niin, että satutte tilaamaan vahingossa myyjält jotain, ihan epähuomios. Nii lain mukaan täytyy olla 14 päivä perumisoikeus. Sen johdosta tällä alal palkkaki tulee aika jäljessä (vasta seuraavan kuun 20. päivä) Koska provikkapalkka :)

Ja useinhan itse ainakin ammatissani kysyn ihmisiltä mitkä lehdet heitä kiinnostavat. Syystä, että. Työ on myydä lehtiä, ja jos se lehti mikä on kaupattavana ei kiinnosta asiakasta, niin totta kai siinä yritetään kaupata lehteä, mutta vaikea se on esim 50 lehden valikoimasta napata sellainen lehti mikä asiakasta kiinnostaa, ellei siltä vähän kysy.

Jos puhelinmyyjä soittaa teille, ja siin on teidän mielestä jtn laitonta/outoa, ottakaa yhteys heidän työnantajaan. Meil ainaki kiinni saa jotenki sillai, että yrität soittaa numeroon mist myyjä soittaa takas, ja muutaman päivän sisäl paikan vastaava ottaa suhun yhteyttä. Myyjien numerot, voi vaihdella, että jos toimistos on 20 konetta ja puhelinta, nii se voi joku toinen päivä istuu toisel paikal ja meil ainaki sanotaa, ettei puhelimiin tarvi kajota (ei suoraa kielletä, mutta sanotaan, ettei siin oo järkee)
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Töissä puh.myynnis;27262004:
Ite teen töitä puhelinmyyjänä, ja tol pexil ainakin koulutetaan hyvin ja painotetaan siihen, että kaupan on oltava rehtiä. Ja mitä netistä lukenu niin esim A-lehdil sama perjaate. Itelki A-lehtiä kaupattavana on ja toi 29e on tarjoushinta aika useelle lehdille, mitkä tulee a-lehdilt. Muistaakseni 8 numeroo on tarjoushinnoil 29e. Ja ainaki mitä mä oon tehny duunia, niin pyrin kertoo selvästi ja tarkasti koko homman, ettei tuu mitään epäselvyyksiä. Ja jos teille käy niin, että satutte tilaamaan vahingossa myyjält jotain, ihan epähuomios. Nii lain mukaan täytyy olla 14 päivä perumisoikeus. Sen johdosta tällä alal palkkaki tulee aika jäljessä (vasta seuraavan kuun 20. päivä) Koska provikkapalkka :)

Ja useinhan itse ainakin ammatissani kysyn ihmisiltä mitkä lehdet heitä kiinnostavat. Syystä, että. Työ on myydä lehtiä, ja jos se lehti mikä on kaupattavana ei kiinnosta asiakasta, niin totta kai siinä yritetään kaupata lehteä, mutta vaikea se on esim 50 lehden valikoimasta napata sellainen lehti mikä asiakasta kiinnostaa, ellei siltä vähän kysy.

Jos puhelinmyyjä soittaa teille, ja siin on teidän mielestä jtn laitonta/outoa, ottakaa yhteys heidän työnantajaan. Meil ainaki kiinni saa jotenki sillai, että yrität soittaa numeroon mist myyjä soittaa takas, ja muutaman päivän sisäl paikan vastaava ottaa suhun yhteyttä. Myyjien numerot, voi vaihdella, että jos toimistos on 20 konetta ja puhelinta, nii se voi joku toinen päivä istuu toisel paikal ja meil ainaki sanotaa, ettei puhelimiin tarvi kajota (ei suoraa kielletä, mutta sanotaan, ettei siin oo järkee)
Älä ainakaan mulle soita, jos tolleen puhut :x
 
"Kikka"
Mua naurattaa tämmönen yks mies joka kauppaa lehtiä. Soitti mun miehelle ja mun mies alkoi selittää kohteliaasti "ei valitettavasti ole nyt aikaa lukea lehtiä ja rahaakin pitäisi säästää ja....." Niin luurista kuului yhtäkkiä vaan tuut tuut tuut... Sitten pari päivää myöhemmin mulle soitetaan ja miesääni selittää huikeasta tarjouksesta johon heti vastasin "Ei kiitos. Ei kiitos" ja kun mies jatkoi ja jatkoi niin sanoin kovemmin EI KIITOS niin taas kuului tuut tuut tuut :D :D :D Missä oli "Okei, kiitos hei" "Kiitos ja päivänjatkot" tai edes "selvä, moikka." ??? :D Tästä on aikaa ja tapoin aikaani juttelemalla nuorenkuuloisen jätkän kanssa joka myi lehtiä, noh juttu meni suoranaiseksi flirtiksi ja viekotteluksi mutta totaalinen turn off: "Juot kato sitte perjantaina baarissa pari siideriä vähemmän niin sulla olis varaa lehtiin" Siis mitä?! :D Ja se että mulla ei olis varaa, oli tekosyy sille etten halua mitään lehtiä! :D
 
"Kikka"
Ahhahah! Naurattanu kun oon täältä näitä lukenu! Liityinpä tossa lasten kirjakerhoon kun sieltäkin ovat alkaneet pommittaa ja oli jotenki niiiin säälittävän ja lannistuneen kuuloinen että otin tarjouksen vastaan (toki maksan vain yhden paketin ja perun järjestään kaikki loput).
 
"Sirkkeli"
Mulle soitti yksi kieroakin kierompi lehti myyjä. En ole helposti huijattavasti, mutta hetken aikaa luulin todellakin voittaneeni jotain. Vaikka en mihinkää arvontaan/kilpailuun ollut osallistunutkaan. Onneksi kuuntelin tarkkaan silloin, yleensä en jaksa keskittyä toisen höpötyksiin.
Olihan kans niin sitkeä jamppa, että kävi varmaan kaikki heillä myynnissä olevat lehdet läpi kun yhdestä ehdin kieltäytyä. Sain sitten johonkin väliin sanottua, että ei kiitos nyt kaikille lehdille. Tosin se oli kaikki varmaan ehtinyt ehdottaa läpi. Kyllä oli hengästynyt olo siitä puhelusta, vaikka en itse juuri kauheasti saanut sanaa väliin. Muutama sata ei kiitos kyllä tuli.
 
"voivoi"
Ihmeellistä miten ihmiset ensin tilaavat tuotteita , vaikka on kuullut hinnan ja kaikki ja jälkeenpäin valittavat netissä miten heitä on huijattu. Voiko tästä tyhmemmäksi touhu enää muuttua ?
 

Yhteistyössä