kyllä se on alettava katosmaan asuntoa muualta kuin kunta-asunoilta

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
Ei näissä ennää kauaa voi asua :mad:
Vesimaksu nousee vuoden alusta 15e/ kk/hlö.
Kaikki huoltomiehille kuuluvat pikkuhommat pitää tehdä itte, niitä ei enää saa teettää huoltomiehille. Kiva kun nekin ukot saa kuukausipalkkaa tekemättä mitään. (miehen siskon ex-mies on huoltomies ja valittaa joka kerta kun pitää lähteä kahvihuoneesta töihin. Kuukausipalkkalainen on. istuu kahvilla suurimman osan ajasta.)
uudet asukkaat ( tähän taloon muuttavat ) saavat astianpesukoneen automaattisesti asuntoonsa, oli perheen koko sitten mikä tahansa.
Mutta kuka anta mitään etuja meille isoille perheille, jotka ollaan säännöllisesti vuokrat maksettu ja pidemmän aikaa asuttu. ei kukaan.
 
Keittiönoita
Monasti se on ihan kustannuskysymys, että uudistuksia asuntoihin tehdään sen mukaan, kun sinne uusia asukkaita tulee. Tarkoituksena, että ajan myötä kaikissa asunnoissa on astianpesukone.

Millaisia pikkuhommia joudutte nykyisin tekemään itse? Meillä - ei tosin asuta vuokralla - on aika selkeästi eroteltuna asiat, jotka on asukkaan vastuulla ja asiat, jotka on taloyhtiön ( = huoltoyhtiö korjaa ) vastuulla.
 
"vieras"
Sulla on kyllä valittamiseele syitä :eek: Milloin hoitajat istuu kahvilla, milloin huoltomiehet! Jos alunperinkin olisitte itse tehneet esim. UUNIN LAMPPUJEN VAIHDOT, niin vuokrakin olisi ollut kohtuullisempi jo alunalkaen! Palvelu maksaa ja nyt te maksatte niiden uusien asukkaiden tiskikoneetkin :) Eikö teillä ole mitään asukastoimikuntaa talossanne?
 
MLL
Mekin asutaan kunta-asunnoilla roissa...Eipä ole astianpesukonetta näkynyt :) Vesimaksuhan on ennakkomaksu, jos käyttää vähemmin niin loput palautetaan ja jos enemmän niin tulee lisälasku. Ainakin kaikissa kunta-asuntojen kämpissä mitä olen nähnyt ilmoitettavan ja näin meilläkin. Paljonhan näissä kämpissä ja firman toiminnassa on vikaa, mutta toisaalta eipähän kukaan huohota niskaan niin kuin jotkut yksityiset vuokranantajat tekee.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;21944256:
Monasti se on ihan kustannuskysymys, että uudistuksia asuntoihin tehdään sen mukaan, kun sinne uusia asukkaita tulee. Tarkoituksena, että ajan myötä kaikissa asunnoissa on astianpesukone.

Millaisia pikkuhommia joudutte nykyisin tekemään itse? Meillä - ei tosin asuta vuokralla - on aika selkeästi eroteltuna asiat, jotka on asukkaan vastuulla ja asiat, jotka on taloyhtiön ( = huoltoyhtiö korjaa ) vastuulla.

pöntön kannet pitää vaihta itte, uunin luukut , suihkujakaan ei enää korjata. muttunut viime viikolla. näin sanoi isännöitsijä
nämä pitää korjata itte ja myös omaan laskuun.

sitä en muistanut kysyä että pitääkö patteritkin osata itte korjata.Kyse ei nyt ollut mistään uunin lamppujen vaihdosta vaan esim lumityötkin pitä jo itte tehdä, kun huoltomiehet eivät viitsi tehdä. heillä kun ei oo aikaa......
asukastoimikunta on, mutta mitä se voi tehdä. se yks akka joka tähän kuluu, puuttuu kyllä esim siishen että pihalla ei kukaan leiki heidän ikkunan alla aamula klo 10, päättää pyykkituvan käytöstä, kuka saa käyttää ja kuinka monta tuntia päivässä.
 
Rollolainen
Mekin asutaan kunta-asunnoilla roissa...Eipä ole astianpesukonetta näkynyt :) Vesimaksuhan on ennakkomaksu, jos käyttää vähemmin niin loput palautetaan ja jos enemmän niin tulee lisälasku. Ainakin kaikissa kunta-asuntojen kämpissä mitä olen nähnyt ilmoitettavan ja näin meilläkin. Paljonhan näissä kämpissä ja firman toiminnassa on vikaa, mutta toisaalta eipähän kukaan huohota niskaan niin kuin jotkut yksityiset vuokranantajat tekee.
no tää astianpesukonejuttu onkin vain näissä asunnoissa missä asutaan, juuri sikai kun täältä on muutanut pois asukaita niin paljon. ja kysin tätä juuri äsken isännöitijältä itseltään kun hänet näin tuossa käytävällä.

mutta hullua se on jos ennakosta huolimatta tulee laskua yli 900e, perheelle, josse ei edes ole pyykkikonetta ja kun tää maksu on VAAN LÄMPIMÄSTÄ VEDESTÄ, näin sanoi isännöitsijä hetki sitten.
 
"vieras"
pöntön kannet pitää vaihta itte, uunin luukut , suihkujakaan ei enää korjata. muttunut viime viikolla. näin sanoi isännöitsijä
nämä pitää korjata itte ja myös omaan laskuun.

sitä en muistanut kysyä että pitääkö patteritkin osata itte korjata.Kyse ei nyt ollut mistään uunin lamppujen vaihdosta vaan esim lumityötkin pitä jo itte tehdä, kun huoltomiehet eivät viitsi tehdä. heillä kun ei oo aikaa......
asukastoimikunta on, mutta mitä se voi tehdä. se yks akka joka tähän kuluu, puuttuu kyllä esim siishen että pihalla ei kukaan leiki heidän ikkunan alla aamula klo 10, päättää pyykkituvan käytöstä, kuka saa käyttää ja kuinka monta tuntia päivässä.

Voi rollo, nuo korjaukset kuuluu asukkaalle kunnan vuokrataloissa koko suomessa :) Ja eikö asukkaat valitse asukastoimikunnan ?Ja lumitöitä tuskin joudutte koko alueelta itse tekemään, oma parkkipaikka ja mahdollinen oven edusta ainoastaan! Ja onhan teillä aikaa tehdä niitä!
 
Meilläpä rivareissa on talonmiesvuorot (viikottain vaihtuu), liputukset, hiekoitukset, kolaukset ja sähkökeskuksen vahtiminen kuuluu näihin. Pitäisköhän tästä valittaa jonnekin..
Ja tämä muuten on ihan toimiva =)
 
"vieras"
no tää astianpesukonejuttu onkin vain näissä asunnoissa missä asutaan, juuri sikai kun täältä on muutanut pois asukaita niin paljon. ja kysin tätä juuri äsken isännöitijältä itseltään kun hänet näin tuossa käytävällä.

mutta hullua se on jos ennakosta huolimatta tulee laskua yli 900e, perheelle, josse ei edes ole pyykkikonetta ja kun tää maksu on VAAN LÄMPIMÄSTÄ VEDESTÄ, näin sanoi isännöitsijä hetki sitten.
jos teille on tullut normivesilaskujen jälkeen 900e maksettavaa, on jokin pahasti pielessä teidän vedenkäytössänne! Varsinkin jos maksu tosiaankin on lämpimästä vedestä! Ainoastaan tiskikone käyttää lämmintä vettä ja sitähän teillä ei edes ole!
 
Keittiönoita
pöntön kannet pitää vaihta itte, uunin luukut , suihkujakaan ei enää korjata. muttunut viime viikolla. näin sanoi isännöitsijä
nämä pitää korjata itte ja myös omaan laskuun.

sitä en muistanut kysyä että pitääkö patteritkin osata itte korjata.Kyse ei nyt ollut mistään uunin lamppujen vaihdosta vaan esim lumityötkin pitä jo itte tehdä, kun huoltomiehet eivät viitsi tehdä. heillä kun ei oo aikaa......
Kieltämättä aika erikoista. Vuokra-asunnoissa kun vessanpönttö, hella ja suihku kuuluvat yleensä asunnon varusteisiin. Eri juttu on omistusasunnoissa, joissa voit pois muuttaessasi viedä hellasi, suihkusi ja pönttösi mukanasi. Oletko ihan varma, että noin voidaan toimia? Siis edellyttää, että vuokra-asukas itse maksaa uuden hellan, pöntön jne?
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";21944422]jos teille on tullut normivesilaskujen jälkeen 900e maksettavaa, on jokin pahasti pielessä teidän vedenkäytössänne! Varsinkin jos maksu tosiaankin on lämpimästä vedestä! Ainoastaan tiskikone käyttää lämmintä vettä ja sitähän teillä ei edes ole![/QUOTE]

losälaskuja on tullut myös YKSINASUVALLE henkilölle yli 300, joten pelkästään meille ei ole tullut lisälaskuja. Tämä yksiasuva mieshenkilä käyttää tosi vähän vettä.
ollaan juteltu asiasta muidenkin asukkaiden kanssa heidän mielestään vesimaksut on oleet kohtuuttomat, melkein kaikki saivat lisälaskua, myös sellaiset jotka ei juuri koskaan ole kotona. joten mittartit joko valehtelevat, tai sittan näihin vain lisätään esim pyykkituvassa käytettävä vesi myös
 
Rollolainen
[QUOTE="vieras";21944422]jos teille on tullut normivesilaskujen jälkeen 900e maksettavaa, on jokin pahasti pielessä teidän vedenkäytössänne! Varsinkin jos maksu tosiaankin on lämpimästä vedestä! Ainoastaan tiskikone käyttää lämmintä vettä ja sitähän teillä ei edes ole![/QUOTE]

ja suikussa meillä käydään joka päivä, mutta suihkuaika on rajoitettu, enintään 5min/ nokka. saunapäivänä sit saa käyttää vettä enemmän. kyllä siinä ajassa puhdistuu.
 
"vieras"
no tää astianpesukonejuttu onkin vain näissä asunnoissa missä asutaan, juuri sikai kun täältä on muutanut pois asukaita niin paljon. ja kysin tätä juuri äsken isännöitijältä itseltään kun hänet näin tuossa käytävällä.

mutta hullua se on jos ennakosta huolimatta tulee laskua yli 900e, perheelle, josse ei edes ole pyykkikonetta ja kun tää maksu on VAAN LÄMPIMÄSTÄ VEDESTÄ, näin sanoi isännöitsijä hetki sitten.
No missä sä pyykit peset? Taloyhtiön tuvalla? Kyllä ne nekin vedet menee asukkaiden piikkiin ;)
 
[QUOTE="vieras";21944386]Voi rollo, nuo korjaukset kuuluu asukkaalle kunnan vuokrataloissa koko suomessa :) Ja eikö asukkaat valitse asukastoimikunnan ?Ja lumitöitä tuskin joudutte koko alueelta itse tekemään, oma parkkipaikka ja mahdollinen oven edusta ainoastaan! Ja onhan teillä aikaa tehdä niitä![/QUOTE]

No ei kyllä kuulu, ainakaan omaan laskuun. Silloin kun me asuttiin vuokralla rivarissa, meiltä kysyttiin halutaanko että lumityöt ja nurmikon leikkuu tehdään kaupungin toimesta, vai tehdäänkö itse asukkaiden kesken. Tehtiin itse, mutta kaupunki maksoi tietty ruohonleikkuriin bensat jne. Kaupunki maksoi myös jos joku halusi pihaansa uusia laattoja, kivetyksiä yms. Ihan polttopuista, muurahaismyrkkyihin maksettiin, eikä kenenkään tarvinnut omasta pussista maksaa.
Puhumattakaan, jos asunnon sisältä hajosi jotain sellaista mikä ei ollut vuokralaisen omaa.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";21944386]Voi rollo, nuo korjaukset kuuluu asukkaalle kunnan vuokrataloissa koko suomessa :) Ja eikö asukkaat valitse asukastoimikunnan ?Ja lumitöitä tuskin joudutte koko alueelta itse tekemään, oma parkkipaikka ja mahdollinen oven edusta ainoastaan! Ja onhan teillä aikaa tehdä niitä![/QUOTE]
Oikeestiko? Ystäväni asuu Vantaan kaupoungin asunnossa eikä ole tarvinnut itse hommata uutta hellaa tai vessanpönttöä eikä itse alkaa korjaamaan vuotavaa suihkua/hanaa.
 
Rollolainen
No ei kyllä kuulu, ainakaan omaan laskuun. Silloin kun me asuttiin vuokralla rivarissa, meiltä kysyttiin halutaanko että lumityöt ja nurmikon leikkuu tehdään kaupungin toimesta, vai tehdäänkö itse asukkaiden kesken. Tehtiin itse, mutta kaupunki maksoi tietty ruohonleikkuriin bensat jne. Kaupunki maksoi myös jos joku halusi pihaansa uusia laattoja, kivetyksiä yms. Ihan polttopuista, muurahaismyrkkyihin maksettiin, eikä kenenkään tarvinnut omasta pussista maksaa.
Puhumattakaan, jos asunnon sisältä hajosi jotain sellaista mikä ei ollut vuokralaisen omaa.
näin sen pitäisikin mennä ja on muualla kyllä toiminut tämäkin systeemi,mutta eipä näköjään tässä talossa
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;21944514:
Oikeestiko? Ystäväni asuu Vantaan kaupoungin asunnossa eikä ole tarvinnut itse hommata uutta hellaa tai vessanpönttöä eikä itse alkaa korjaamaan vuotavaa suihkua/hanaa.
hellan saa taloyhtiöltä mutta jos siitä hajoa jotkain se korjataan itte, kuten jääkaapppikin tai pönttö. varmaan tää systeemi on tullut sen takia kun on ihmisiä jotka tahallaan hajoittavat esim suihkuja ym.
 
"vieras"
losälaskuja on tullut myös YKSINASUVALLE henkilölle yli 300, joten pelkästään meille ei ole tullut lisälaskuja. Tämä yksiasuva mieshenkilä käyttää tosi vähän vettä.
ollaan juteltu asiasta muidenkin asukkaiden kanssa heidän mielestään vesimaksut on oleet kohtuuttomat, melkein kaikki saivat lisälaskua, myös sellaiset jotka ei juuri koskaan ole kotona. joten mittartit joko valehtelevat, tai sittan näihin vain lisätään esim pyykkituvassa käytettävä vesi myös
Totta helvetissä lisätään :D Kenen luulit ne vedet maksavan, jos ei asukkaiden :LOL:
 
Keittiönoita
hellan saa taloyhtiöltä mutta jos siitä hajoa jotkain se korjataan itte, kuten jääkaapppikin tai pönttö. varmaan tää systeemi on tullut sen takia kun on ihmisiä jotka tahallaan hajoittavat esim suihkuja ym.
Ton ymmärrän, jos tahallaan hajotetaan. Mutta silloinkin uuden hellan voisi hommata taloyhtiö ja laskuttaa sen sitten asiakkaalta. Jos multa hajoaisi nyt hellasta uuninluukku, niin en taitaisi mistään edes saada 4 vuotta vanhaan hellaan uutta luukkua vaan koko hella olisi ostettava.
 
"teisu"
[QUOTE="vieras";21944386]Voi rollo, nuo korjaukset kuuluu asukkaalle kunnan vuokrataloissa koko suomessa :) Ja eikö asukkaat valitse asukastoimikunnan ?Ja lumitöitä tuskin joudutte koko alueelta itse tekemään, oma parkkipaikka ja mahdollinen oven edusta ainoastaan! Ja onhan teillä aikaa tehdä niitä![/QUOTE]

No jaa ei meilläkään vaan kuulu ite korjata.. Asutaan Turussa kaupungin asunnossa.. Kyllä talkkari tekee aika paljon töitä meillä, esim. korjaa suihkut ja tuo uudet osat mukana.. on myös käyny ikkunoitten tiivisteitä korjaamassa ja tuomassa kodin putkimiestä.. :D ne myös hommaa saunaan uudet kiukaankivet ja korjaa tosiaan sen uunin lampun ja luukun.. korjasivat myös jääkaapin oven kun se tippui alas :D
et ei kannata yleistää koko Suomeen ;)
 
Rollolainen
kertokaapa mulle sitten että miksi esim vvon asunnoissa voi asua niin ettei tule vesimaksuja lainkaan, myös joisskain on pyykkitupa ( en tosin tiedä onko maksulluinen) vvo.lla on vuokratkin PALJON halvemmat kuin kunta-asunnolla, vaikka jotkut valittavat että en on kalliita. Rovniemellä ainkin kunta-asunnot on kaupungin asuntoja ja ovat kalliimpia kuin yksityisten
 
Keittiönoita
kertokaapa mulle sitten että miksi esim vvon asunnoissa voi asua niin ettei tule vesimaksuja lainkaan, myös joisskain on pyykkitupa ( en tosin tiedä onko maksulluinen) vvo.lla on vuokratkin PALJON halvemmat kuin kunta-asunnolla, vaikka jotkut valittavat että en on kalliita. Rovniemellä ainkin kunta-asunnot on kaupungin asuntoja ja ovat kalliimpia kuin yksityisten
Villi arvaukseni: näissä asunnoissa ei ole asuntokohtaisia vesimittareita, joten ei pystytä mistään päättelemään, kuka mitenkin paljon on vettä kuluttanut. Kaikki maksavat vain pääluvun mukaan ja jos vettä kuluu enemmän kuin näillä maksuilla saadaan kerättyä, vesimaksu per pääluku nousee kaikilla. Sitten voisin epäillä, että pesutuvan koneet käyttävät kylmää eikä lämmintä vettä. Näinhän yleensä on ihan silloinkin, kun sulla on kylpyhuoneessa oma pesukone...kylmää vettä pesukoneeseen vain menee.
 
Tuosta Kunta-Asuntojen toiminnasta on lehdissäki kirjoteltu paljon, kuinka ne vaan nostaa vuokriaan eikä asukkaille anneta mitään vastineeksi... Eikä todellakaan niissä hoideta mitään asuntojen korjauksia tmv. hommia vaikka sinne päivätyökses soittelisit!! Onneksi ei tarvi enää asua niissä vaan on ihana yksityinen vuokranantaja, joka soittaa tarvittaessa sähkömiehen laittamaan sulle lamput kattoon :LOL:
 

Yhteistyössä