Kyllä se vähän hirvitti,nyt inssin jälkeen hypätä ton tila-auton rattiin... =D

Mut hyvin se meni, paremmin ku luulin/uskoin/odotin.
Jännitti sitä miestäki, tunnusti sen matkalla :D

Tiistaina siis sain kortin, jonka ajoin semmosella pikkusella opelilla (en mä sen merkkiä muista, mut pikkunen kuitenki), ja tänään piti sitte ekan kerran ite hypätä rattiin ja alla tommonen Chrysler Grand Voyager...
Huomaa kyllä että jännitti ku nyt on koko ajan semmonen "lennokas" fiilis,että koko ajan pitää tehdä jotain :D

Hemmetin iso se on kyllä verrattuna siihen autokoulun autoon, mut yllättävän hyvin se kyllä meni. Mieski kehus,että meni paljon paremmin ku uskois...

Nooh, onhan siinä toi automaattivaihteisto,että kyllähän se "helpotti" tätä asiaa...

*huomaan,että tässäkin pärisen hirveesti kaikkee :D *

Jännitti, mutta hyvin selvittiin ja lapsetki oli innoissaan ja äitille jäi hyvä mieli =) :D
 
Siitä se lähtee :wave:
Mä muistan ku mun piti heti inssin jälkeen lähtee töihin takas meidän vanhalla corollalla....olihan vähän aataminaikainen verrattuna autokoulun autoon :LOL: Jäin jokaikiseen risteykseen, kun auto sammui, olis pitäny sen verran enemmän painaa kaasua kun lähdin liikkeelle...Autokoulun autoissa ei tarvinnu ku hipaista kaasuun.Vähän nolotti, kaamea autoletka perässä ja meikä koettaa parhaansa mukaan suoriutua :ashamed: :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
:flower: Onnea kortista ja äkkiäpä sitä tuohonkii hommaan tottuu kun ei vaan unoha ajella :D
Juu kiitos, pitää ehkä välillä lainailla noita manuaalivaihteisia autoja kanssa,ettei unohdu se homma kokonaan, onhan se paljon vaikeempaa ajoa kuitenkin =)

Mut siis ihan hirveesti jännitin etukäteen, mut hyvin tosiaan meni, en ees kauheita mokia tehny, mitä ny parkkeerasin vähän miten sattuu ja niin edelleen :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lanfear:
Siitä se lähtee :wave:
Mä muistan ku mun piti heti inssin jälkeen lähtee töihin takas meidän vanhalla corollalla....olihan vähän aataminaikainen verrattuna autokoulun autoon :LOL: Jäin jokaikiseen risteykseen, kun auto sammui, olis pitäny sen verran enemmän painaa kaasua kun lähdin liikkeelle...Autokoulun autoissa ei tarvinnu ku hipaista kaasuun.Vähän nolotti, kaamea autoletka perässä ja meikä koettaa parhaansa mukaan suoriutua :ashamed: :saint:
Siis jotain tommosta mä hyvin voin kuvitella ku tavallisen auton rattiin istun...

Katotaan ja murehditaan sitä sit... :whistle:
 
inkku
Onnea kortista!
Minä sain eilen kuorma-autokortin. 10 vuotta ajanut henkilöautoa,mutta nyt piti suorittaa c-kortti.
Tuntui aika uskomattomalle, että ajoin kahdesti 1,5 tuntia ja sit inssiin. ja nyt pitäisi hallita kymmenien tonnien painoista autoa :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Onnea ajokortista! :flower:

Ja ei muuta kun rohkeasti ja paljon vaan ajelemaan niin pian se sujuu jo kuin vanhalta tekijältä. =)

Noi automaattivaihteet on kyllä iso plussa autossa, varsinkin noissa tila-autoissa. :)
Juu, manuaalilla tuokin homma ois ihan triplasti hankalampaa...
Kiitoksia... :D
Voi vitsi ku mulla on tätä energyy nyt vähän joka asiaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja inkku:
Onnea kortista!
Minä sain eilen kuorma-autokortin. 10 vuotta ajanut henkilöautoa,mutta nyt piti suorittaa c-kortti.
Tuntui aika uskomattomalle, että ajoin kahdesti 1,5 tuntia ja sit inssiin. ja nyt pitäisi hallita kymmenien tonnien painoista autoa :eek:
Toi on kyllä jotain niin hirveetä ajatellakki :eek:
 
Meillä ajoporukassa oli kerran yks kuorma-autoilija joka suoritti pimeäajoa. Kokoajan se opettaja joutu huomauttelemaan ettei se ole rekka jota kaasutetaan raskaasti ja se auto tottelee vähemmälläkin voimalla :LOL: Siltä se kyl kyytiläisenä tuntuki että hiukan hakusassa se käsittely.
 
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Meillä ajoporukassa oli kerran yks kuorma-autoilija joka suoritti pimeäajoa. Kokoajan se opettaja joutu huomauttelemaan ettei se ole rekka jota kaasutetaan raskaasti ja se auto tottelee vähemmälläkin voimalla :LOL: Siltä se kyl kyytiläisenä tuntuki että hiukan hakusassa se käsittely.
:LOL: Tuonki voin hyvin kuvitella :D
 
:flower: ONNEA SAAPIKSELLE KORTIN JOHDOSTA! :hug: Nyt ei muuta kuin paljon kilometrejä niin tulee siihen ajamiseen sitä varmuutta,automatti on ihan kiva ajaa,"nimimerkillä" myös,mutta kannattaa ajaa välillä manuaalillakin,jos vain mahdollista,minulle kävi niin kun olin tuolla matikilla ajellut vähän aikaa ja mies olikin sillä töissä ja jouduin lähtemään häntä hakemaan manuaalivaihteisella,niin upsista,en muistanut painaa kytkintä ollenkaan niin kivasti auto nyökkäsi,onneksi oltiin kotipihalla,niin äkkiä siihen tottuu niin on tosi outoa ajaa manuaalilla. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saariston lasten mama:
Hei onnea täältäkin :flower:
Mullakin on ihan tuore kortti, kaksi viikkoa :) Joka kerta on sujunut omalla autolla ajaminen hiukan paremmin; ihan ekat kerrat oli tosin melko hirveitä ja kyllä jännitti :)
Se jännitys siinä onkin ihan hirveä ja sen näemmä huomaa parhaiten näin jälkikäteen... Kauhee häsääminen ja koko ajan pitäis olla jotain tekemistä, eikä osaa pysähtyä paikalleen.. :D Purkautuu se jännitys näemmä mulla näin... No hyvä niin, tuleepahan tehtyykki jotain :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sari Margit:
:flower: ONNEA SAAPIKSELLE KORTIN JOHDOSTA! :hug: Nyt ei muuta kuin paljon kilometrejä niin tulee siihen ajamiseen sitä varmuutta,automatti on ihan kiva ajaa,"nimimerkillä" myös,mutta kannattaa ajaa välillä manuaalillakin,jos vain mahdollista,minulle kävi niin kun olin tuolla matikilla ajellut vähän aikaa ja mies olikin sillä töissä ja jouduin lähtemään häntä hakemaan manuaalivaihteisella,niin upsista,en muistanut painaa kytkintä ollenkaan niin kivasti auto nyökkäsi,onneksi oltiin kotipihalla,niin äkkiä siihen tottuu niin on tosi outoa ajaa manuaalilla. =)
No nimenomaan... tarttis tosiaan vaikka koittaa lainailla välillä tommosta manuaalia, kun meillä itellään ei oo ajossa nyt ku toi Chrysleri ja mies korjaa itselleen toista automaattivaihteista.. :D

Hei, kerrohan terkkuja "tutuille" ;) :D
 
palma
Tuohon ylikierroksilla ajeluun mun ajo-opettaja antoi hyvän vinkin: Annan itselleni aikaa. Eli jos yhtään alkaa tulla aisteille ylikuormitusta tai ei ihan hahmota edessä olevaa tilannetta tai liikennejärjestelyjä, niin vauhtia pois mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhään. Ei saa nolostua "tien tukkeena" olemisesta, sillä parempi vaikka kestää pari tööttäystä kuin rysäyttää kolari, saatika tappaa joku. Joskus vaan huomaa, että tuoreilla kuskeilla on tarve todistaa olevansa heti reipas ja taitava ja sitten tulee sählättyä yli omien kykyjen. Onnea kortin saaneille:).
 
vieras2
Tää o ihan ku mun tekstiä :D Mä ajoin kortin 24vuotiaana ja tsadaa jönnitin itekki ihan sikana tila-autolla ajoa, silloin meil oli Renault Espace..ja seki oli automaatti...huomasin todellakin miten vaivatonta ajoa se oli automaatilla ajaa mut hyvin se siitä sit meni. Jokaista autoa oon kironnu mtiä meille on tullu (vaiheltu aika useesti) et saakeli soikoon ku on huono ajaa ja hankalaa jne. mut se johtuu vaan siitä et ku et oo tottunu, sit ku paristi ajaa ni on ihan et helppoohan tää! Meillä kanssa ei HTÄÄN manuaaliautoa ja siinähän se ongelma tulikin mul sit eteen kun pimeenajo jäi suorittamatta heti silloi ajokortin jälkeen...olis ollu helpompaa kun nyt manuaalivaihtolla kahteen vuoteen ajaneena =D Mut joltaki sitä on vaan lainattava ja harjoteltava ja ajettava se pirun tunti läpitte :D Et vinkkinä voisin sanoa et koita harjotella jos vaan on mahollisuus sitä manuaalia, muuten se oikeesti unohtuu kun heti hyppää automaattiin! Mutta ONNEA jokatapauksessa, hieno homma!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja palma:
Tuohon ylikierroksilla ajeluun mun ajo-opettaja antoi hyvän vinkin: Annan itselleni aikaa. Eli jos yhtään alkaa tulla aisteille ylikuormitusta tai ei ihan hahmota edessä olevaa tilannetta tai liikennejärjestelyjä, niin vauhtia pois mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhään. Ei saa nolostua "tien tukkeena" olemisesta, sillä parempi vaikka kestää pari tööttäystä kuin rysäyttää kolari, saatika tappaa joku. Joskus vaan huomaa, että tuoreilla kuskeilla on tarve todistaa olevansa heti reipas ja taitava ja sitten tulee sählättyä yli omien kykyjen. Onnea kortin saaneille:).
Totta... Mut tää on kato tämmönen käpykylä, jossa liikennevaloja ei oo kuultukkaa olevan olemassakaan ja risteyksiäkin on pari hassua, ruuhkaa ei oikeen meinaa päästä syntymään :D
Eli suhteellisen "turvallinen" harjoittelupaikka ihan jo auton käyttäytymisen kanssa...
Nimenomaan inssissäkin mulle korostettiin että oon tosi varovainen ihminen... ja tuo on kans ihan totta,että hidastaa pitää tosi ajoissa jos ei ihan tiedä mitä tekee ja kyllä, tämmösenä liikun tuolla yleisillä teillä sitten "tukkeena" suuttukoon kuka suuttu... =)
Kiitos neuvoista sulle =)
 

Yhteistyössä