Kyllä suomalainen nainen on kaunis (BB)

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
vrs
[QUOTE="Äiti";24690607]No, minäkin äiti ja paikat on kyllä ihan kunnossa, tissit isot ja kiinteät eikä roiku juurikaan imetyksen(kään) jälkeen, ja vyötärö-perseen seutu kyllä kunnossa. Kiitos raskauden aikaisen ja jälkeisen liikunnan.

Nyt kun olen toista kertaa raskaana, mietin että kyllä ne tissit on ne mihin on vaikeinta vaikuttaa, jos alkaapi roikkumaan.[/QUOTE]

Saako nauraa vapaasti ääneen vai pitääkö yrittää peitellä ja tyrskiä hihaan? :D Siis voi elämä...

Ekan lapsen jälkeen kuka tahansa voi pienellä vaivalla palautua ihan ennalleen, jopa timmimmäksi. Ja raskaus tekee osansa siellä rinnoissasi, siksi ovat pulleat ja kivat TOISTAISEKSI. Älä nuolaise, ennenkuin tipahtaa.
 
olet väärässä
[QUOTE="vieras";24690618]Tosi ikävää arvostella tuolla tavalla raskauden ja imetyksen runtelemaa kehoa. Niille muutoksille kun ei mitään voi... Ei sitä kauniina tarvitse kenenkään pitää, mutta joskus on viisampaa olla ihan hiljaa mielipiteineen.

Saapahan taas naiset kohottaa itsetuntoa päivittelemällä, kuinka itse näyttää paremmalta vaikka on synnyttänyt x määrän lapsia tai imettänyt x kuukautta.[/QUOTE]

Olet väärässä, kyllä niihin muutoksiin voi aika paljon itse vaikuttaa. Naurettavaa väittää muuta.
 
no vaikka näin
[QUOTE="mhm";24690921]No kerro ne paljot tavat vaikuttaa kun tunnut tietävän? :)[/QUOTE]

No, nyt kun oli puhe tuosta nimenomaisesta kuvasta, niin kuvan naisellahan nyt on ylipainoa ensinnäkin. Syömällä oikein ja tarkkailemalla painoaan välttyy totaaliselta repsahtamiselta. Ravinnon laatu vaikuttaa myös ihon laatuun ja kimmoisuuteen. Jos on huonot elintavat, huono ravinto, tupakoi jne., niin kyllähän se näkyy ihossa ja sen kyvyssä palautua. Myös liikunta parantaa verenkiertoa ja aineenvaihduntaa.

Mä en väitä, että aina voisi välttyä vaurioilta, mutta hyvin usein se vaan menee niin, että ne, jotka syövät laadukasta ravintoa kohtuudella ja liikkuvat aktiivisesti, eivät mene niin pahaan kuntoon. Näytä mulle yksikin raskauden myötä repsahtanut urheilija? Kyllä se vaan vähän niin tahtoo olla, että ylipainoiset ja passiiviset, huonot elämäntavat omaavat repsahtavat useammin.
 
"jep"
Alkuperäinen kirjoittaja no vaikka näin;24690978:
No, nyt kun oli puhe tuosta nimenomaisesta kuvasta, niin kuvan naisellahan nyt on ylipainoa ensinnäkin. Syömällä oikein ja tarkkailemalla painoaan välttyy totaaliselta repsahtamiselta. Ravinnon laatu vaikuttaa myös ihon laatuun ja kimmoisuuteen. Jos on huonot elintavat, huono ravinto, tupakoi jne., niin kyllähän se näkyy ihossa ja sen kyvyssä palautua. Myös liikunta parantaa verenkiertoa ja aineenvaihduntaa.

Mä en väitä, että aina voisi välttyä vaurioilta, mutta hyvin usein se vaan menee niin, että ne, jotka syövät laadukasta ravintoa kohtuudella ja liikkuvat aktiivisesti, eivät mene niin pahaan kuntoon. Näytä mulle yksikin raskauden myötä repsahtanut urheilija? Kyllä se vaan vähän niin tahtoo olla, että ylipainoiset ja passiiviset, huonot elämäntavat omaavat repsahtavat useammin.
PEESI.

Tätä vaan ei halua kaksplus-mammat myöntää, ne haluaa oikeutuksen repsahtamiselleen...
 
"vieras"
Mul tuli raskaudessa n. 40 raskausarpea ja nykään vatsani on kuin kuivahtanut mummun perse eli yhtä ryppyinen... :D Ja entisistä b-kupeista on tullu palttoonapit jotka osoittaa etelään.. oh well.
 
höps
Mullepa ei tullut kahdesta raskaudesta yhtään mitään;) Mutta kuten lääkärikin mainitsi, niin se, että olen lapsesta asti liikkunut paljon ja syönyt hyvin ja raskausaikanakin kävin kaksi kertaa viikossa salilla ja kolme kertaa treenasin aerobista, vaikutti varmasti paljon. Ei mulle tullut vaan mitään löysää ja paikat pysyi kiinteinä. Tokihan sitä ylimääräistää turvotusta oli vähän, mutta pari viikkoa siitä, kun lapsi oli pihalla, turvotus lähti ja alta paljastui kiinteät lihakset.

Kyllä se tosi paljon riippuu itsestä, miten käys raskauden aikana. Mutta ei siihen kunnossapysymiseen riitä todellakaan pari kävelylenkkiä viikossa raskausaikana. Kyllä se vaatii ihan hikiliikuntaa ja lihasten vahvistamista eli TYÖTÄ, kohtuullista ja terveellistä ravintoa. Ja mielellään vielä jo ennen raskauttakin.

Mikään ei tule ilmaiseksi ja harvemmin edes kovin helpolla, ainakaan näissä asioissa. Mutta on se ihan mahdollista. Ihan turha sanoa, että ei onnistu, kun asia monesti on vain niin, että ei jaksa tehdä vaadittavaa määrää työtä asian eteen. Se on eri asia.
 
[QUOTE="meriska";24690894]On kyllä hirveen näköinen kroppa tuolla tanjalla , enpä viittis mennä telkkuun esittelemään:([/QUOTE]


Mun mielestä taas on hienoa, että toisella on "munaa" mennä ja näyttää ihmisille ettei kaikilla ole mallin vartaloa.

Mitä taas omaan vartalooni tulee, niin vielä 3 lapsen jälkeen sain itseni timmiin kuntoon rintoja lukuunottamatta, mutta nyt kun viides on 2v ja itselläkin ikää enemmän, niin vatsanseutu on ihan järkyttävä, enkä usko, että laihduttamallakaan sitä kovin kauniiksi saa enään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja höps;24691117:
Kyllä se tosi paljon riippuu itsestä, miten käys raskauden aikana. Mutta ei siihen kunnossapysymiseen riitä todellakaan pari kävelylenkkiä viikossa raskausaikana. Kyllä se vaatii ihan hikiliikuntaa ja lihasten vahvistamista eli TYÖTÄ, kohtuullista ja terveellistä ravintoa. Ja mielellään vielä jo ennen raskauttakin.

.

Toisaalta aina ei raskauden aikainen liikunta (eikä ruokavaliokaan) ole itsestä kiinni. Itse ainakaan en viimeisien raskauksien aikana pystynyt edes kunnollisiin kävelylenkkeihin saati sitten hikiliikuntaan. Mutta onneksi on ollut hyvä pohjakunto ennen raskautta, joten aika äkkiä on nahkaa ja läskiä lukuunottamatta korppa palautunut 9kk pötköttelystä huolimatta.
 
"vieras"
Mä voin kyllä rehellisesti myöntää, että olen täynnä raskausarpia, tummia ja paksuja, kaulasta polviin. Mitä mä oisin voinut tehdä toisin ettei niitä arpia ois tullut, jos ois ollut sellainen taika keino, niin ihan varmasti olisin tehnyt sen, vaan eipä ollut.
 
"röyhkeä koira"
Alkuperäinen kirjoittaja höps;24691117:
Mullepa ei tullut kahdesta raskaudesta yhtään mitään;) Mutta kuten lääkärikin mainitsi, niin se, että olen lapsesta asti liikkunut paljon ja syönyt hyvin ja raskausaikanakin kävin kaksi kertaa viikossa salilla ja kolme kertaa treenasin aerobista, vaikutti varmasti paljon. Ei mulle tullut vaan mitään löysää ja paikat pysyi kiinteinä. Tokihan sitä ylimääräistää turvotusta oli vähän, mutta pari viikkoa siitä, kun lapsi oli pihalla, turvotus lähti ja alta paljastui kiinteät lihakset.

Kyllä se tosi paljon riippuu itsestä, miten käys raskauden aikana. Mutta ei siihen kunnossapysymiseen riitä todellakaan pari kävelylenkkiä viikossa raskausaikana. Kyllä se vaatii ihan hikiliikuntaa ja lihasten vahvistamista eli TYÖTÄ, kohtuullista ja terveellistä ravintoa. Ja mielellään vielä jo ennen raskauttakin.

Mikään ei tule ilmaiseksi ja harvemmin edes kovin helpolla, ainakaan näissä asioissa. Mutta on se ihan mahdollista. Ihan turha sanoa, että ei onnistu, kun asia monesti on vain niin, että ei jaksa tehdä vaadittavaa määrää työtä asian eteen. Se on eri asia.
Miksei mulle kerrottu tätä ajoissa.
 
"..."
[QUOTE="hmm";24690663]Kertoisko joku mulle, ihan tosissaan, että miks joillakin äideillä sit on tuollainen löysä maha?
Itse olen äiti myös, mutta kun maha on entisellään. Ja hyvin iso vauva sieltä syntyi, ja minä pienikokoinen, ja vatsanahka paukkui ja venyi äärimmilleen. Mutta vatsa palautui silti normikuosiin.eikä myöskään tullu arpia.[/QUOTE]

Ei mullakaan ekan jälkeen....eikä toisenkaan....nyt kolamnnen ja neljännen jälkeen vatsanahka kyllä on muutamaa kokoa liian suuri! (viimeinen oli tuplaraskaus) Ei siihen auta vatsalihakset eikä muukaan treeni....vähänsen lörpöttää siltikin!
Kerron sulle ihan tosissaan, että me kaikki ihmiset ollaan erilaisia, myös kudostyypin osalta. Joillakin ei jää liian suurta nahkaa, vaikka olis miten monta kertaa raskaana ja olis ihan hyvän kokoisia vauvojakin, toisille taas jaa römpsöttämään jo pienemmästäkin vauvasta. Sama noiden arpien suhteen, eipä niitä mullakaan ole, vaikka pojat painoivat yhteensä seitsemisen kiloa, eli vatsa oli tosiaan SUUEI, ja nahka äärimmäisellä venytyksellä!
Jotensakin ärsyttävää tuollaiset ihmiset, jotak tuolla lailla alkavat ylentämäöän itseään muiden kustannuksella.
Kerropas mulle, ihan tosissaan, miten susta tuli tuollainen itsekeskeinen kak........???
 
höps
Toisaalta aina ei raskauden aikainen liikunta (eikä ruokavaliokaan) ole itsestä kiinni. Itse ainakaan en viimeisien raskauksien aikana pystynyt edes kunnollisiin kävelylenkkeihin saati sitten hikiliikuntaan. Mutta onneksi on ollut hyvä pohjakunto ennen raskautta, joten aika äkkiä on nahkaa ja läskiä lukuunottamatta korppa palautunut 9kk pötköttelystä huolimatta.
No juu, ihan totta tuon liikunnan osalta kyllä. Voi olla raskausmyrkytystä tms. tai ihan vaan kamala väsymys. Mutta ei se minusta ruokavalioon vaikuta. Se, että joku valittaa, kun ei pystynyt syömään kuin mässyä ja mättöä, kun muu ällötti niin pahasti ja siksi lihoi ja repsahti, on lähinnä äärimmäisen naurettava tekosyy, joka ei pidä paikkaansa. Kyllä varmasti löytyy terveellistäkin sopivaa ruokaa.

Ja jos itsestään yhtään välittää, niin panostaa siihen ruokavalioon, ei kukaan tunge väkisin huonoa ravintoa suuhun.

MOnen kohdalla se vain on niin, että ei syödä oikein eikä liikuta tarpeeksi ja sitten valitetaan. Ei se itsensä kunnossapitäminen aina helppoa ole, mutta palkitsee. Ja ihan turha väittää, että se ei onnistu. Kyllä se onnistuu, mutta ei tule tarjottimella. TYön määrä on suuri.
 
Onko tuolla suomalaisuudella joku erityinen merkitys tässä aloituksessa? Kyseisen näköisiä emämtiä löytyy monista muistakin kansalaisuuksista. Olkoonkin, että juuri kyseinen naishenkilö taitaa olla Suomen Big Bortherista.
 
"pöh"
En kyllä usko, että itse välttämättä noihin pystyy hirveästi vaikuttamaan. Esim. minä, ylipainoinen sohvaperuna joka on syönyt mitä sattuu (paitsi raskauden aikana) säästyin raskausarvilta ja muilta jutuilta. En harrastanut liikuntaa (en ennen raskautta enkä sen aikana). Itse asiassa synnytyksen jälkeen tuntui, että kroppa on aika hyvässä kunnossa :D

Ja joku pyysi näyttämään urheilijan joka on repsahtanut synnytyksen myötä? Tuskin niitä julkisuudessa hirveästi näkyy, ei vaatteiden läpi kaikkea näe (esim. sitä mahareppua tai raskausarpia, tissitkin saa ylös rintsikoilla).
 
nojoo
Alkuperäinen kirjoittaja no vaikka näin;24690978:
No, nyt kun oli puhe tuosta nimenomaisesta kuvasta, niin kuvan naisellahan nyt on ylipainoa ensinnäkin. Syömällä oikein ja tarkkailemalla painoaan välttyy totaaliselta repsahtamiselta. Ravinnon laatu vaikuttaa myös ihon laatuun ja kimmoisuuteen. Jos on huonot elintavat, huono ravinto, tupakoi jne., niin kyllähän se näkyy ihossa ja sen kyvyssä palautua. Myös liikunta parantaa verenkiertoa ja aineenvaihduntaa.

Mä en väitä, että aina voisi välttyä vaurioilta, mutta hyvin usein se vaan menee niin, että ne, jotka syövät laadukasta ravintoa kohtuudella ja liikkuvat aktiivisesti, eivät mene niin pahaan kuntoon. Näytä mulle yksikin raskauden myötä repsahtanut urheilija? Kyllä se vaan vähän niin tahtoo olla, että ylipainoiset ja passiiviset, huonot elämäntavat omaavat repsahtavat useammin.
Olet oikeassa ja olen kanssasi hyvin pitkälti samaa mieltä.

Ihojutuista sen verran, että on ihan tieteellisesti todistettu fakta, että esimerkiksi raskausarpien syntymiseen vaikuttaa suurimmalta osin geneettinen perimä ja ihon venymisen määrä ja nopeus. Urheilijoista sen verran, että se mitä olen kilpaurheilevalta ystävältäni (juoksija) kuullut, niin monet urheilijat hankkiutuvat synnytyksen jälkeen erilaisiin keskivartaloa muokkaaviin kauneusoperaatioihin. Ystäväni ei ole tuossa mikään poikkeus, vaan hänelle tehtiin Virossa abdominoplastia. Ei tarvitse kuin miettiä naisjuoksijoiden kisavaatetusta, niin aika nopeasti selviää, miksi tällaisiin ratkaisuihin päädytään.
 
ööh
[QUOTE="pöh";24691244]En kyllä usko, että itse välttämättä noihin pystyy hirveästi vaikuttamaan. Esim. minä, ylipainoinen sohvaperuna joka on syönyt mitä sattuu (paitsi raskauden aikana) säästyin raskausarvilta ja muilta jutuilta. En harrastanut liikuntaa (en ennen raskautta enkä sen aikana). Itse asiassa synnytyksen jälkeen tuntui, että kroppa on aika hyvässä kunnossa :D

Ja joku pyysi näyttämään urheilijan joka on repsahtanut synnytyksen myötä? Tuskin niitä julkisuudessa hirveästi näkyy, ei vaatteiden läpi kaikkea näe (esim. sitä mahareppua tai raskausarpia, tissitkin saa ylös rintsikoilla).[/QUOTE]

NIiin no tuota...sun vertailukohta on varmaan aika erilainen, jos olet ylipainoinen ja olet mielestäsi hyvässä kuosissa. Jos nyt puhutaankin normaalipainoisesta naisesta, joka yrittää välttää sen ylipainon ja yleisen rupsahtamisen.
 

Yhteistyössä