KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

Kiitokset kauniista sanoista, ystävät rakkaat! :heart:

Koko päivä on mennyt itkiessä pettymystä :( Mahakin on vähän kipeä ja pientä tuhruvuotoa tullut, eiköhän ne menkat kohta ala (kun en aloittanu keltarauhaslääkitystä).

Mennään perjantaina juttelemaan klinikalle lääkärin kanssa proseduuri läpi ja mikä oikein meni pieleen. Ross, klinikka ottaa kyllä maksun kaikista tehdystä työstä, mutta kuulemma voivat hieman pyöristellä hintaa alaspäin. Katsotaan nyt sitten perjantaina, mikä lopullinen hinta on.

Mansikkaiselle iso lohdutus! En voi edes kuvitella tuntemuksiasi, mutta elän mukana.

Garfieldilla oli hyvä saalis! Hienoa!

syssy, tuu sit heti kertoon testin tulos!
 
fiia ja syssy toivottavasti testit näyttää plussaa:hug:

Raitis hienoa, että pääsitte aloittamaan näin nopeasti uuden hoidon! ja hieno asenne:)

hugsy peukkuja piinailuun!

MinzuS :hug: negasta.. Toivottavasti PAS onnistuu!:)

Tinttara tsemppiä ja onnea punktioon! Muistahan juoda kunnolla, et ei tulis hyperiä

MT79 ei oo totta!:hug: oon tosi pahoillani..

Punahilkka toivotaan, että ne neljä riittää yhen vauvan tekoon!:)

heidih tsemppiä sumutteluihin! Kannattaa muuten aina huolella puhdistaa se sumuttimen pää, että sieltä tulis varmasti tarpeeks sitä ainetta. En tiiä noista heitoista, mut mulla toi ei keväällä laittanu lepotilaan vaikka suht kellon tarkasti sitä sumuttelin.

toivorikas mua jännitti toi sun tulos ja piti tulla heti kattomaan! ONNEA!:flower: toivottavasti kaikki menee hyvin:)

Garfield hieno saalis ja mahatavaa, että sait siedettävän punktio-kokemuksen!:) nyt vaan toivotaan, että mahd. moni hedelmöittyis!

Mansikkainen voi ei...:hug: ei oo reiluu tää..: /

on: mua vaivaa se, et millonkohan mulla on punktio, ku eilen ultrassa ei näkyny viel oikee mitää (yks ainut minkä saivat mitattua oli 5mm ja edellisessä hoidossa ne oli siinä ultrassa jo puolet isompia )..miehen työkuviot menee ihan uusiks jos ja kun se ei oo maanantaina..
 
Toivorikas: Voi onnea! Kuinka hieno juttu...mä kävin eilen illalla täällä pikaseen lukemassa kuulumiset ja ehdin jo puolestasi murehtia, mutta näin vain oli turhaa ja vuoto väärä hälytys! :heart: *onnellinen puolestanne* Toivottavasti kaikki menee hyvin!!

MT79: Voi itku. Ei oo todellista... :headwall: Olen niin pahoillani. :hug:

Mansikkaiselle lohtuhali :hug: ja Syssylle kovasti onnentoivotuksia huomiselle... :) Jos kuitenkin? :)
 
syssy, toivotaan ihania uutisia!

Mä päätin pitää vielä kolmannenkin sairaslomapäivän pois, vaikka oonkin fyysisesti ihan OK kunnossa. Lähinnä oksennustaudin jäljiltä kroppa on uuvuksissa.

Olo on edelleen ihan tyhjä, ja lähinnä mietityttää, että menikö siellä klinikalla kaikki ihan taiteen sääntöjen mukaisesti. Makasin eilisen päivän vaan sängyssä ja aion tehdä samaa tämänkin päivän. Siis eihän tää mikään maailmanloppu tosiaankaan oo, mutta jotenkin meni ihan matto jalkojen alta. Kaiken piti olla ihan kunnossa ja siittiöitä piti olla vielä varalla pakkasessakin, en ymmärrä miten ne kaikki yhtäkkiä vaan kuoli. Toki ymmärrän, ettei elävät solut oo mitään sähkökomponentteja, jotka tosta vaan toimii. No, ehkä saadaan vastauksia perjantaina, siihen asti vaan tuntuu pitältä ajalta odottaa.
 
Toivorikas :heart: Ihanaa! :heart:

Vanilla79 Samoissa siin mennään. Eli kahdella ainokaisella Tekin etenette. Mutta luotetaan ja uskotaan, että ne on juuri ne mitä tarvitset. :heart: Jokainen hoito meillä on tehty pitkällä kaavalla TAYS:ssa, ja solujen määrä on putosi tässä viimeisessä hoidossa. Jos oikein muistelen, niin ensimmäisestä (lääkkeenä Gonal) saatiin 3 alkiota, eli yksi tuoresiirto ja yksi lääkkeellinen pas kahdella alkiolla. Soluja tuli kuitenkin ihan hyvin, mutta hedelmöittyminen ei oikein onnistunut, niin kuin olisi pitänyt. Toisessa hoidossa (lääkkeenä Menopur) saatiin soluja tosi hyvin ja alkioitakin ihan mukavasti, muistaakseni 5, joista tuoresiirto ja kaksi passia (lääkkeellinen ja luonnolliseen kiertoon blasto) kaikista negaa edelleen. Kaikki tutkimukset tehtiin ja jotain häikkää löytyi veren hyytymistekijöistä, mutta uusintakokeessa ei kuitenkaan enää mitään. Lisäksi prolaktiiniarvot oli koholla, mikä johtui täysin stressistä. Eli kaikki vaikutti kaikkeen ja epäonnistumisia tuli aina vaan. Täydellinen ylityökielto ja muutos kotioloihin saattoi vaikuttaa meidän onnistumiseen. Vaikea sanoa. Mutta tosiaan kolmas hoito (Menopur) ja kaikkiaan kuudes siirto tuorealkioista tuotti tuloksen. Meillä onnistumiseen vaikutti myös kivesbiopsialla otetut siittiöt. Eli kun ne ei ole kuitenkaan niin kypsiä kuin normaalisti saadut siittiöt. Tulipas oikein sepustus. :D Mutta taistelu lopulta päättyi raskauteen, joka nyt on edennyt 25+1. Vielä kaikki on hyvin ja harkitsen kovasti 4D ultraa. Mutta jaksahan taistella ja uskoa onnistumiseen. :heart:

Huurre Lopullinen päätös on vaikea, ja sitä ei tarvitse tehdä. Mutta tiedän, että on vaikea taistella saman asian kanssa ilman tulosta. Ja kun tavoitteena on saada oma RAKAS lapsi, ei pysty antamaan periksi, eikä tarvitsekaan. Aina on mahdollisuutena adoptio. :heart: Mutta ei mietitä sitä asiaa vielä kun sulla on piinistelyt meneillään. :popcorn: Kovasti tsemppiä ja jaksamista. Seurailen sivusta koko ajan. :kiss:
 
Heips,
punktiosta kotiuduttu. Hyvin meni, 16 solua saatiin kerättyä. En tiedä oliko kaikki kypsiä, huomenna saan soittaa hedelmöittymisestä. Olo on kaikin puolin hyvä ja itse toimenpide oli kivuton :)

On sulla rautaset hermot Syssy
 
MT79:hug: kauhea juttu kävi teille! Voimia!

RossMeillä on kyllä niin sama meininki!! Täälläkin punktiosta kotiuduttu, ja 16 solua myöskin. Mä en tiedä mitään kypsyydestä, en älynny kysyä...! Mulle sanottiin että siirrossa (maanantaina) sitten tietää paljonko hedelmöitty. Voiskohan sinne kuitenkin soitella ja kysellä....??

Mutta... en kyllä voi sanoa että olisi ollut kivutonta. Heräsin jo aamulla siihen että maha tosi kipee, ja kaksinkerroin kävelin aamun. Autossa istuminen oli myös aika tuskaista...!! Ja punktiossa sattui niin pirusti, heti kun ultrattiin huusin ja itkin. Munasarjat oli jo niin turvoksissa ja arat! Onneksi kipu kuitenkin aaltomaista, niin taukojen välillä sai kerättyä voimia, ja no, ehkä sillä ylimääräisellä lääkitykselläkin oli osansa... :)
 
Tinttara aika jännää että mennään niin samoilla linjoilla =)
sellanen ero meillä on , että mun mahdollinen siirto on perjantaina. Mä kysyin sitä kypsyyttä, kun mulla oli ne rakkulat niin eri kokoiset. Hoitaja sanoi että käy kysymässä, mutta tuli hetken päästä takaisin ja sanoi ettei nyt saanu sitä selville kun ne kaikki laitettiin ivf:ään. Totesi kuitenkin, että noin monesta solusta harvoin kaikki on kypsiä. Toivottavasti kuitenkin joku hedelmöittyy ja siirtoon päästään.
 
Ross ja Tinttara: hienot saaliit punktiosta. :)

Syssy: Mie en voisi odottaa noin pitkään uutisia. Toivottavasti ne ovat hyviä. :)

ON: Jee, menkat alkoivat sopivaan aikaan ja sain tänään sitten varata ultra-ajan ensi viikon perjantaille. Juuri kerkeän tulla reissusta. Viikolla 46 on sitten siirto, jos kaikki menee hyvin. :)
 
soitto labrasta tuli. 6 / 7 oli hedelmöittynyt. Viimeksi meillä hedelmöittyi kaikki (5 solua) mutta vain yksi jakautui normaalisti. Saapa nähädä käykö nyt millainen kato. Huomenna siirtoon, jos ei uutta soittoa kuulu.
 
Kaikenlaista täällä on ehtinyt tapahtua sillä välin kun oon ollut passiivisena. Kiireiltäni oon käyny tosi pikaisesti kattomassa teiän kuulumisia ja ollut hengessä mukana.

MT79: Itku tuli kun luin sun uutiset. :( Ei kellään saa olla noin epäonnista! Kärsimystä toisen perään. Toivon ihan mielettömästi, että saisitte seuraavalla kerralla onnistumisen!

Syssy: Jollain tavalla ymmärrän sua.. Saattaisin olla ihan samanlainen. En kyllä enää meinaa kestää edes sivusta seuraamista ..joten silti hämmästelen miten pystyt tuohon! TOIVON kovasti plussaa teille!!

Toivorikas: Tätä uumoilinkin.. Jotenki sun vuoto ei ollu pelottavaa :) Tsemppiä kovasti jännittävälle alkutaipaleelle ja ihanaa raskausaikaa!!

Garfield: Hyvältä kuulostaa! Onnittelut noin monesta hedelmöittyneestä! Ei kannata murehtia viime kertaisia, kaikki hoidot on yksilöllisiä. Niin ainakin mulla on ollut. Tuuhan huomenna kertomaan siirtokuulumisia!

Peppi1981: Hyvä juttu, että hommat etenee.. eikä tarvinnut pidempään odotella, milloin menkat suvaitsee tulla! Onnee kovasti jatkoon! :)

Ross: Varmasti hedelmöittyy! Pääsette siirtoon. :)

Tinttara: Surullista, että punktio oli noin rankka. :( Pikaista toipumista siulle ja muista juoda kovasti nestettä! Positiivista kuitenkin, että tuommoisen määrän olet muninut ;) Luulen, että kipua on sitä enempi mitä enemmän taakkaa on kannettavana. Nyt vaan toivotaan, että mahdollisimman moni jatkaa elämää siittiökaverin kanssa. :)

Amelie80: Kiitos kun kuljet rinnalla! :) Ei tunnu kyllä yhtään siltä, että tässä oltais raskaana, päinvastoin. Jonkin verran on jo ollu semmosia kramppeja tuolla muniksissa että ne kun vaan lisääntyy niin goodbye, on turha edes testailusta haaveilla. Muut oireet kuten ärsytysherkkyys ja tissit kuuluu siihen sarjaan että niistä ei päätellä yhtikäs mitään. Tissioireilu alkoi jo ennen alkionsiirtoa niinku mulla aina (2vkoa ennen menkkoja), välillä kipiämmät, toisena päivänä ei niin kipeet. Luget ehkä voimistaa sitä kipua mut niinku sanoin, jo ennen yhtään lugea tissit oli kipiänä.

Oli miten oli, sisimmässä on hitunen toivoa. Sitä ei saa multa kukaan pois. Niin kauan kuin toisin todistetaan, se toivo elää. :)

Huurre, pp6
 
Viimeksi muokattu:
Total oma napa: Siirrosta kotiuduttu ja kyydissä yksi aarre... Kuulemma oikein hyvä alkio, mutta sen enempää en luokituksesta saanut kuulla - meidän toivonkipinä joka tapauksessa. :heart: Kaksi oli jouduttu sulattamaan, joten meille jäi vielä yksi pakkaspoika jäljelle. Veritestipäivä on 15.11 ja isänpäivänä ajattelin kokeilla tikuttaa kotona.
Kaverina toivonkipinällä on hirveä pelko persuuksissa... : / Mulla supisteli kohtu ihan koko matkan kotiin klinikalta (3,5h ajomatka) ja edelleen on tuollainen ikävän pinkee. Kyllä täytyy olla hitonmoinen sissi joka tuolla pesukoneessa jaksaa olla. :'( Voi sanokaa, että tämä on normaalia ja että tämä loppuu pian? Kipeä alavatsa ei ole yhtään, mutta lihakset on pinkeinä ja tuntuu että pitää vetää henkeä ja yrittää rentouttaa lihakset - aika tuloksetta. Vähän kuin henkityksen tahdissa olisi alavatsa jäykkänä tai jotain... Onko kenellekään tuttu tunne?
 
MT79 :hug: todella ikävä juttu teille kävi.
Syssy Olet kyllä oikea rautahermo.
minusta ei taitaisi olla tuohon odotteluun
).( eilen oli 0-ultra ja vaihdevuodet saavutettu =) samalla aloitin pistokset ja nyt odotellaan taas seuraavaa ultraa ens tiistaina (9.11) Inhottavaa tämä odottelu ja oman kehon seuraaminen ja kuulostelu, jännittää se seuraava ultra taas, onkohan siellä mitään kasvamassa...
Ja voi olla että meille tehdäänkin ICSI, siis jos sinne selvitään.
 
~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*******************4.11.2010.********************
Nimimerkki..................Hoito...........Tapa....Pu.......Sii....hoitop.

Ross......................1.IVF................ly....3.11.......5.11.....
Tinttara83..............1.IVF...............ly......3.11......5.11......
Punahilkka-75.........2.IVF...............ly......8.11................In-tiimi
HalleB....................2.ICSI..............ly.....vko 45...............KYS
äidiksikkö...............4.ICSI...............pi....vko 45................OYS
Muru1981.............2.IVF:n 1.PAS.........................vko 45.....VL
Sannuli-81.............4.IVF:n 1.PAS........................vko 46....
Mörkötys.............1.IVF/ICSI:n 1.PAS....................vko 46...
kolmisin.................3.ICSI...............pi.....vko 46..............OYS
Pieni Tähtönen.......4.IVF................pi......vko 46.............
Raitapaitainen.......4.ICSI..................ly.....vko 46..........TAYS
Miimii-75..............1.IVF:n 2.PAS.............vko 47/48........
Marjaane...............2.IVF:n 3.PAS.....lä...............................
Doris79.................1.IVF:n 3.PAS................................
Miiru82......................................................................TAYS
Peppi1981............2.ICSI:n 1.PAS......lä................marras....OYS
heidh....................3.IVF/ICSI............pi....vko 48............OYS
SaaraX..................3.IVF:n 1.PAS......................joulukuu
MinzuS................................PAS......................joulukuu.....GRA
Terhi76.................1.IVF:n 1.PAS.......................joulukuu...TYKS
Neela Naranja........1.IVF:n 1.PAS......................joulukuu....NKL
pirpana74...........................PAS........................joulukuu....VL
Munkkiniemi...........2.IVF..................pi.................
Cris.......................4. ICSI ...............pi...............
Tähtisilmä79..........1.IVF:n 3.PAS.................................OYS
Mandalay...............1.IVF:n 1.PAS.......lu........................OYS
Zax........................2.IVF........................................
onni ja toivo...........1. IVF:n 1.PAS.............................
Helmiina78.............2.IVF:n 1.PAS.............................
Myyrä2...................2.IVF.............................................
Meg.......................2.IVF.........................................
UnelmaSirpaLeena..2I.VF...................pi.........................OYS
Katjuska-79...........1.IVF..................pi.........................OYS
kaz......................1.ICSI:n 1.PAS.....lu...........................OYS
lepis.....................3.ICSI.............................................NKL
MiukuMau.............2.ICSI...........................................
Faith83................2.IVF:n 1.PAS.................................
nainen83..............3.IVF............................................
Mollamaija82........2.IVF........................tammikuu....TAYS
MT79.....................2.ICSI.......................................
Mansikkainen79......................................................
syssy....................3.ICSI:n 1.PAS............................AVA

*****************Piinailijat**********************

Nimimerkki......hoitop.............alk.määrä................PP.........testipv

fiia69.......................................:heart::heart:....................7...........
hugsy.................NKL...................:heart:....................7..........8.11.
Vanilla79..................................:heart::heart:....................6..............
Huurre-80...........VL....................:heart:.....................6.............
Hopping......................................:heart:.....................2.............
Garfield............PKKS....................:heart:.....................0............

++++++++++++++++Plussanneet+++++++++++++++++

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI.................1
Duffy..................4.2...............kt/10..........2.ICSI................1
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..................2
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI..................1
RouvaPapunen..23.2..............kt/11..........1.ICSI.................1
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.................2
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................1
Sannis-75..........5.3..................................luomu...............1
Plasebo............11.3..................................3.IVF...............2
AaVee...............26.3...............kt/16..........1.IVF.................1
Nipsu74............26.3...............kt/14..........2.IVF/ICSI...........1
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI...........1
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.................2
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF..................1
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI.................1
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS......1
Katjuzka...........30.4..................................luomu..............1
Firefox..............5.5.................kt/14..........3.IVF.................1
Paiju.................12.5...............kt/14...........2.IVF................1
Nemi77.............13.5...............kt/15...........1.IVF................2
riksu82..............13.5..............kt/15............2.IVF...............1
karmilla.............13.5...........8674/23.........1.IVF.................1
Pikkuperho........13.5..............kt/10...........2.IVF.................2
milona................24.5..........2122/19.........5.ICSI................1
Klivia..................27.5.............kt/13............2.IVF...............1
Mimosah76 ........8.6.............143/13.........1.IVF:n 1.PAS......1
Amelie80............9.6..............225/13.........3.ICSI................2
Hanuu................14.6............413/14.........1.IVF:n 2.PAS......1
Nonna78............21.6............344/12...........2.IVF................2
Beelia................30.6.............228/14..........1.IVF................1
Ragdoll73..........1.7.................kt/13............1.IVF...............2
Salli72...............11.7...............kt/11.....6.ICSI:n 1.PAS.........2
Sanasa..............2.9.................kt/14...........2.ICSI..............1
Lumipuu............6.9..................kt/12..........3.ICSI..............2
Vadelmaunelma..6.9...............787/14........2.IVF/ICSI..........2
Peppiina78..........16.9.............932/13........2.IVF:n 1.PAS......1
Marjainen...........16.9..............kt/13............2.IVF...............1
Jonttunen...........20.9..............kt/12.............4.IVF..............2
Maitoparta-80......21.9............548/12........4.ICSI:n 1.PAS.....1
scrap..................24.9.............107/14..........2.ICSI...............1
Minttuska83.........26.10............vt/12...........1.IVF................1
Ninea..................27.10..........538/14...........1.IVF................1
Viu.....................29.10............kt/14............1.ICSI...............2
toivorikas-72.......2.11............106/11...........4.ICSI...............1
 
Viimeksi muokattu:
Voi syssy :':) olen todella pahoillani ja voit uskoa että tiedän miltä tuo tuntuu. Mulle on käynyt niin monta kertaa niin että muut piinailijat plussaavat mutta minä en. Voimia teille jatkoon ja älkää antako periksi! Meilläkin oli niin lohduton tilanne, 5 siirtoa loistavilla alkioilla eikä mitään yritystä edes. Mutta nyt vaan kiinnittyi. Toki olen vieläkin pelko perseessä koska tuhru jatkuu mutta nyt ainakin tiedän että kohtuuni voi joku kiinnittyä. Tsemiä! :hug:
 
MT79 toivottavasti saatte huomenna vastauksia ja alennusta!:hug:

Ross ja Tinttara hienot saaliit! Toivottavasti mahd. moni on hedelmöittynyt:)

Peppi mahtavaa, että kerranki ne menkat tuli oikeaan aikaan! Pidän peukkuja, et pääsette siirtoon!

Garfield mahtava hedelmöittymis% onnea siirtoon!:)

Hopping ihanaa, et saitte aarteen kyytiin! toivottavasti supistelusta ei oo haittaa: /

Pieni Tähtönen tsemppiä pistelyihin:)

syssy:hug: voi kumpa voisin jotenki sanoilla lohduttaa..:|

on: Pelottaa ja jännittää huominen ultra ihan älyttömästi...onko siellä mitään? Tänään aloitan Menopurin rinnalle Orgalutranin..ja mies pistää:)
 
Voi, onnea ihan hirmuisesti Toivorikas-72!!! JEE!
MT79, en tosiaankan keski sanoottavaa. Olen vain niin syvästi pahoillani. :hug:
Mansikkainen :hug:
Syssy :hug:

ON: Täällä odotellaan kuukautisia alkaviksi, jotta päästäisiin pas-siirtoon. 2.ivf:n 1.pas, joten toiveet eivät kyllä kummoiset enää ole... Masentaa...
 
Hei taistelutoverit!

Syssy, isot halit ja lohdutukset!

HalleB, toivotaan että siellä näkyy hyvät follit huomenna!

Tinttara, tsempit sinne myös!

Mä kävin tänään yllättävän terapeuttisen keskustelun työkaverin kanssa. Sellainen 5-kymppinen elämänviisautta pursuava täti, jonka kanssa on joskus puhuttu sen lasten vaikeasta elämäntilanteesta (avioeroa, huoltajuuskiistaa ym.). Ollaan oltu samassa työpaikassa melkein 10 vuotta ja hän on minun kaikenlaisia marmatuksia kuunnellut aiemminkin äidilliseen sävyyn. Jotenkin tuli puheeksi että hänen lapsenlapsensa on koeputkihedelmöityksellä alkunsa saanut (täti itse alkoi spontaanisti kertoa) ja sitten aikani kuunneltuani kerroin että itse asiassa ollaan itse juuri samassa prosessissa. Hän kauhisteli, että kyllä mahtaa olla rankka vaihe ja osasi jotenkin ihanasti laittaa asioita perspektiiviin omalla elämänmakuisella asenteellaan. Oli mahdottoman helpottavaa kertoa jollekulle työpaikallakin, mitä ollaan käymässä läpi. Eihän tässä mitään ammattipsykologeja tarvitakaan :D
 
Syssy :hug:
Ross ja Tinttara83 Toivotaan hyvää helmöittymistä

HalleB kiitti tsemppauksesta :)
Onnea sinun huomiseen ultraan. Kiva, että sulla on mies kaverina pistoksissa.

Minä olen pistäny itse ja kädet täristen :( se vaan pelottaa, että mokaan jotakin.. Tänään oli vasta toinen pistos ja kamala tunne koko ajan.
Olispa tämä jo ohi :D
 
Viimeksi muokattu:
Arvatkaas kuka on maailman onnellisin ihminen...??? No, tietysti garfield!!! Yksi pulla uunissa ja kolme pakkasessa. En voi uskoa tätä, että näin voi mennä.

Kaksi hedelmöittyneistä jäi kolmosluokkaan ja menivät roskiin. Kaksi oli kakkosluokkaa ja kaksi ykkösluokkaa.

Tervetuloa lugemössö!!!
 

Yhteistyössä