KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

Muru minä en ainakaan jaksa uskoa, että se yhteen muutaman tunnin unohdukseen kaatuisi jos on onnistuakseen muuten :D

Mites muut piinailijat onko oireita? Teitä on niin monta ihan samoilla päivillä piinailemassa, että olisi kiva kuulla kuulumisia :D

(.) On niin ihana nähdä noi kaksi sydäntä tuossa oman nimimerkin perässä :D Mä en näin paljoa ole piinaillutkaan noissa edellisissä siirroissa, nyt piinailututtaa jotenkin ihan eri tavalla. Koko ajan yrittää vähän vahdata olisko jotain raskausoireen tapaista kropassa. En kyllä mitään ihmeitä ole huomannut muuta kun, että mun alavatsa jomottelee menkkamaisesti jo nyt. Silloin kun tuo esikoisen tuoresiirto onnistui niin eipä mulla silloinkaan raskausoireita ollut. Menkkajomotusta oli kun hoitaja kertoi hcg:n olevan 339. Kotitestiinkään en tuossa vaiheessa saanut kun haamuja. Pahoinvointi, repäisykivut yms. raskausoireet alkoi vasta 6+ raskausviikoilla. Minä täällä kovasti, kovasti toivon kaksosia, se olisi unelmien täyttymys mulle! Paha vaan kun ihan negakierroissakin noi menkkamaiset jomottelut on ollu normaaleja. Piinaile tässä sitten :D

MinzuS ja pp5
 
Anteeksi vaan Saarax :) Päivitellessäni listaa luulin, että olin kadottanut klinikkasi nimen ja jostain oletin, että se oli GRA. :)
Kiitos vain kaikille tukena olleille ja valitettavasti tämä ei ollut pelkkä turhuvuoto, vaan menkat alkoivat. Luultavasti mulla on näitä kemiallisia muutenkin tosi usein, joten lieneekö sitten oikea vika limakalvossa vai missä.. En tiedä.
 
Pahoittelut Mansikkatyttö :hug:

Muru, minäkään en usko että moisella on mitään merkitystä. Jotkuthan kuulemma laittavat kellon oikein soimaan kun pitää ottaa/laittaa lääke, mutta kyllä minä laitoin aina silloin kun heräsin/menin nukkumaan, riippumatta paljonko kello oli. Sama pätee nyt Zumenonien kanssa. Mä toivon sulle erityisesti plussaa, kun mä HALUUN että passeista raskautuisi mahdollisimman moni, se antaisi minullekin toivoa! SaaraX samaten, peukut! Ja toki ihan kaikille piinailijoille, teitä onkin nyt monta. Kunpa saisin pian liittyä porukkaan. Ensi viikolla pitäisi olla siirto.
 
~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*******************24.11.2010.********** **********

Nimimerkki..................Hoito....... ....Tapa.... .Pu.......Sii.......hoitop.

Annuli-81.............2.ICSI................... ly......vko 47................
mammy................2.IVF.............. ......ly.....24.11..................
SaaraX.................3.IVF:n1.PAS..... .............26.11..............
Miimii-75..............1.IVF:n 2.PAS..........lä..............vko48.......KHKS
Marjaane.............2.IVF:n 3.PAS.........lä....................... ........
Doris79...............1.IVF:n 3.PAS................................... ........
Miiru82................................. ........................................ ...TAYS
heidh..................3.IVF/ICSI..............pi......vko 48...............OYS
Hopping...............2. ISCIn 3. PAS.......lä......vko 49...............AVA TRE
Kaarne................1.IVF............. ................vko49..................
Ross....................1.IVF:n1.PAS.... ..............vko49.................
Mansikkainen.........3.ICSI............. ..............vko49..................
Mörkötys..............1.IVF/ICSI:n1.PAS...........vko.50/51.............
Terhi76................1.IVF:n1.PAS..... ..............joulukuu.............TYKS
NeelaNaranja........1.IVF:n1.PAS........ ............joulukuu..............NKL
pirpana74.............PAS............... ................joulukuu..............VL
Munkkiniemi..........2.IVF.............. ....pi..................................
Cris.....................4.ICSI......... .......pi............................... ...
Tähtisilmä79.........1.IVF:n3.PAS..... .......................................O YS
Mandalay.............1.IVF:n1.PAS....... lu...................................OYS
Zax.....................2.IVF........... ........................................ ....
onnijatoivo...........1.IVF:n1.PAS...... ......................................
Helmiina78............2.IVF:n1.PAS...... ......................................
Myyrä2................2.IVF............ ........................................ ...
Meg....................2.IVF............ ........................................ ....
UnelmaSirpaLeena..2.IVF................. ..pi..................................OY S
Katjuska-79......... 1.IVF...................pi..........vko7 .................OYS
wilma32...............2.ICSI............ ...................helmikuu-11........
kaz.....................1.ICSI:n1.PAS... ......lu................................ .OYS
lepis....................3.ICSI......... ........................................ ......NKL
MiukuMau.............2.ICSI............. ly................vk50.................. TAYS
Faith83................2.IVF:n1.PAS..... ........................................ ....
nainen83..............3.IVF............. ........................................ .......
Mollamaija82..........2.IVF............. .................tammikuu..............T AYS
MT79...................2.ICSI........... ........................................ ......
Mansikkainen79.......................... ........................................ .....
syssy...................3.ICSI:n1.PAS... ........................................ ...AVA
HalleB...................2.ICSI......... ........................................ .......KYS
fiia69....................PAS........... .....................................


*****************Piinailijat************ **********

Nimimerkki......hoito.............alk.m? ?ärä.................PP.........testip v.
Punahilkka-75..........................:heart:.........................14.........
Raitapaitainen.......4.ICSI...........:heart::heart:....................7...........1.12
Kolmisin..................................:heart:........................7...........
Äidiksikkö..............................:heart::heart:......................6...........
Sannuli-81................................:heart::heart:...................6...........
PieniTähtönen......4.IVF................:heart::heart:.................6...........1.12
Muru1981............2.IVF1.PAS..........:heart:................5...........3.12
Minzus...................................:heart::heart:....................5...........3.12
Peppi1981..................................:heart:.................2...........


++++++++++++++++Plussanneet+++++++++++++ ++++

Vadelmaunelma..6.9...............787/14..........2.IVF/ICSI............2
Peppiina78..........16.9.............932/13..........2.IVF:n 1.PAS.......1
Marjainen...........16.9..............kt/13............2.IVF...................1
Jonttunen...........20.9...............k t/12............4.IVF...................2
Maitoparta-80.....21.9..............548/12..........4.ICSI:n 1.PAS.....1
scrap.................24.9.............. 107/14..........2.ICSI..................1
Minttuska83.......26.10.............vt/12.............1.IVF..................1
Ninea................27.10.............5 38/14..........1.IVF...................1
Viu....................29.10........... .kt/14.............1.ICSI.................2
toivorikas-72......2.11..............106/11...........4.ICSI.................1
Hugsy................15.11............10 07/19...................................1
 
Viimeksi muokattu:
Musta ois tosi kiva jos piinailijoidenkin kohdalla lukisi monesko hoito/PAS kyseessä! Nyt en kaikkien tilannetta muista millään niin jos kukin itse lisäisi ne sinne tai sitten ilmoittais tänne niin joku muu vois lisätä? Muutamallahan jo onkin tieto siellä :)
 
Viimeksi muokattu:
Juup, kyllähän sitä kaikkea aina tässä piinisvaiheessa mietiskelee, mutta maallaisjärjellä kun aattelee, niin ootte kyllä varmasti ihan oikeassa. Kiitos stempistä! :xmas:
Kiitos Miimi eryityisistä plussatoivotuksista! :) Mulla itellä ei hirveästi enää oo toivoa, niin mones hoito jo (viides siirto), että ihanaa kun jotkut jaksaa tsempata! Ja KIITOS kun päivität myös listaa!!! :)
Mansikkatyttö :hug: Mitkä teidän jatkosuunnitelmat olivatkaan nyt?
ON: Täällä menossa siis pp5, eikä oikein mitään tuntemuksia. Aamulla kylläkin pientä menkkajomotusta kun nousin sängystä, mutta sekin meni nopesti ohi. Yleensä mulla on alkanut siirrosita menkkajomotukset pp3 ja jatkuneet sitten sinne negatestiin saakka. :( Rinnat ei oo millään lailla kipeet, olo on melko rauhallinen.
Alkionsiirto oli muuten taas toooooosi kivulias. Lääkäri mietti jo kanyylinkin laittoa -> kipulääkettä suoraan suoneen, kun pihdeillä jouduttiin kohdunkaulaa suoristamaan, ja siltikään ei meinannu katetri löytää tietään kohtuun... Sattui taas ihan prkleesti.
Tsemppiä muilleklin piinailuun, ja plussajunaa toivotaan näin joululahjaksi koko poppoolle, eiks joo! :xmas:
 
MT79 toivotaan että kuu olisi tässä kierossa hieman suotuisammassa asennossa. Luomulapsihan teillä jo onkin, miksei sit toinenkin?!?!
No niinhän sitä toivois, mutta miehen perussairauden vuoksi tilanne ei välttämättä ole enää sama kuin 3 vuotta sitten esikoista tehdessä, valitettavasti. No, oireet viittaa siihen että ovulaatio on lähellä ja huomenna tuikkaan pregnylit perään tilannetta varmistamaan. Tosiaankaan en usko, että tästä mitään tulis, mutta ei se mitään haittaa yrittääkään.
 
Hei!
Minulta on jossain vaiheessa tippunut toinen alkio kyydistä tuossa listassa (ja valitettavasti toinenkin tippuu varmaan pian). Virallinen testipäivä 26.11 eli testi vielä silloin, jos vuoto ei ole alkanut. Eilen testasin negan, joten toivoa ei juuri ole.
Punahilkka pp14 (2. ja viimeinen ivf)
 
Viimeksi muokattu:
Punahilkka: Miksi lopetatte toiseen ivf:n? En muista lukeneeni asiasta jos olet aikaisemmin kirjoittanut siitä..

Minzun kanssa samoilla linjoilla.. Piinaile nyt tässä kun kaikki tuntuu joka kerta samalta! Tuli kuraa tai kultaa niskaan, niin oireet on samat. Mulla ei tunnu mitään oireita, ei niin mitään.

Tänään torstaina olis Ovumiassa avoimet ovet ja sais mennä esittämään kysymyksiä.. Mulla on pitkä lista kirjattuna ja mietin, että menisinkö kysymään.. Olis useampia sellaisia kysymyksiä mitä tulee pohdittua muttei omilla käynneillä kysyttyä kun on niin paljon muutakin. Lääkärikin on tuttu TR, joka teki meille esikoisen aikaan punktion.

t. Raitis ja Pete&Pate pp8

ps. Tuo päivitysvastuu on kamala homma.. :/
 
Niukka vuoto alkoi eilen illalla ja on runsastunut tänä aamuna; tosin lämmöt nousseet, siinä taitaa kyllä flunssalla olla jotain tekemistä. Eilen illalla itkin silmät melkein päästäni ja mies reagoi vieläkin voimakkaammin, halusi olla yksin. Sekin tuntui pahalta, kun itse olisin halunnut käpertyä kainaloon. Huomenna teen vielä testin, mutta muuta kuin negaa en enää odota.

Raitapaitainen;ollaan hoidoissa yksityisellä ja tuntuu rahan haaskaukselta jatkaa hoitoja, kun tulosta ei kuitenkaan tule, eikä henkinen kanttikaan taida enää pettymyksiä kestää :'(
 
~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*******************25.11.2010.********** **********

Nimimerkki..................Hoito....... ....Tapa.... .Pu.......Sii.......hoitop.

Annuli-81.............2.ICSI................... ly......vko 47................
mammy................2.IVF.............. ......ly.....24.11..................
SaaraX.................3.IVF:n1.PAS..... .............26.11..............
Miimii-75..............1.IVF:n 2.PAS..........lä..............vko48... ....KHKS
Marjaane.............2.IVF:n 3.PAS.........lä....................... ........
Doris79...............1.IVF:n 3.PAS................................... ........
Miiru82................................. ........................................ ...TAYS
heidh..................3.IVF/ICSI..............pi......vko 48...............OYS
Hopping...............2. ISCIn 3. PAS.......lä......vko 49...............AVA TRE
Kaarne................1.IVF............. ................vko49..................
Ross....................1.IVF:n1.PAS.... ..............vko49.................
Mansikkainen.........3.ICSI............. ..............vko49..................
Mörkötys..............1.IVF/ICSI:n1.PAS...........vko.50/51.............
Terhi76................1.IVF:n1.PAS..... ..............joulukuu.............TYKS
NeelaNaranja........1.IVF:n1.PAS........ ............joulukuu..............NKL
pirpana74.............PAS............... ................joulukuu..............VL
Munkkiniemi..........2.IVF.............. ....pi..................................
Cris.....................4.ICSI......... .......pi............................... ...
Tähtisilmä79.........1.IVF:n3.PAS..... .......................................OYS
Mandalay.............1.IVF:n1.PAS....... lu...................................OYS
Zax.....................2.IVF........... ........................................ ....
onnijatoivo...........1.IVF:n1.PAS...... ......................................
Helmiina78............2.IVF:n1.PAS...... ......................................
Myyrä2................2.IVF............ ........................................ ...
Meg....................2.IVF............ ........................................ ....
UnelmaSirpaLeena..2.IVF................. ..pi..................................OYS
Katjuska-79......... 1.IVF...................pi..........vko7 .................OYS
wilma32...............2.ICSI............ ...................helmikuu-11........
kaz.....................1.ICSI:n1.PAS... ......lu................................ .OYS
lepis....................3.ICSI......... ........................................ ......NKL
MiukuMau.............2.ICSI............. ly................vk50.................. TAYS
Faith83................2.IVF:n1.PAS..... ........................................ ....
nainen83..............3.IVF............. ........................................ .......
Mollamaija82..........2.IVF............. .................tammikuu..............TAYS
MT79...................2.ICSI........... ........................................ ......
Mansikkainen79.......................... ........................................ .....
syssy...................3.ICSI:n1.PAS... ........................................ ...AVA
HalleB...................2.ICSI......... ........................................ .......KYS
fiia69....................PAS........... .....................................


*****************Piinailijat************ **********

Nimimerkki......hoito.................alkiot.................PP.........testip v.
Punahilkka-75............................:heart::heart:.....................15.........
Raitapaitainen.......4.ICSI.............:heart::heart:..................8...........1.12
Kolmisin....................................:heart:......................8...........
Äidiksikkö.................................:heart::heart:...................7...........
Sannuli-81.................................:heart::heart:..................7...........
PieniTähtönen......4.IVF................:heart::heart:.................7...........1.12
Muru1981............2.IVF1.PAS..........:heart:..................6...........3.12
Minzus.....................................:heart::heart:...................6...........3.12
Peppi1981..................................:heart:......................3...........


++++++++++++++++Plussanneet+++++++++++++ ++++

Vadelmaunelma..6.9...............787/14..........2.IVF/ICSI............2
Peppiina78..........16.9.............932/13..........2.IVF:n 1.PAS.......1
Marjainen...........16.9..............kt/13............2.IVF...................1
Jonttunen...........20.9...............k t/12............4.IVF...................2
Maitoparta-80.....21.9..............548/12..........4.ICSI:n 1.PAS.....1
scrap.................24.9.............. 107/14..........2.ICSI..................1
Minttuska83.......26.10.............vt/12.............1.IVF..................1
Ninea................27.10.............5 38/14..........1.IVF...................1
Viu....................29.10........... .kt/14.............1.ICSI.................2
toivorikas-72......2.11..............106/11...........4.ICSI.................1
Hugsy................15.11............10 07/19...................................1
 
Viimeksi muokattu:
toivo on täälläkin menetetty, koska tänään alkoi vuotaan ja maha on kipee. ja paska on vasta pp8. kyllä lievästi sanottuna ottaa päähän. :headwall: sekin ainoa joululahja jota toivoin on poissa. lievästi sanottuna ei vois paskemmin mennä..... tää maailma on täys paska ja epäreilu. :mad:
 
Halauksia teille kaikille:hug: tulin katsomaan miten täällä asiat ovat...ei näytä hyvältä,plussanneisiin ei ole pitkään aikaan kukaan päässyt.
Oma mieleni on tosi haikea,olen nyt päättänyt mennä Pas:in tammikuussa,meillähän jäi 5 pörriäistä pakkaseen. Tuntuu vain niin kamalan julmalta tämä hoito,miksei se voisi jo onnistua...
 
Halauksia muille epäonnistuneille. Ihan samanlaiset paskat fiilikset täällä.. 2 ivf. penkin alle. Onneksi saa vielä kokeilla pas-siirtoa, mikäli murut pysyvät hengissä. Mulle voi päivittää sinne "Yhdentoista" hoitoihin passin tammikuulle.
Olen ottanut tämän epäonnistumisen juuri yhtä dramaattisesti kuin viimeksikin. :'( Vasta tänään sain itkettyä silmät päästä ja pitäisi jaksaa illaksi töihin...
Mies sanoi, että voidaan yrittää niin kauan kuin pystytään. Taitaa tulla kyllä kropan rajat ja talouden rajat vastaan jossain vaiheessa. Muut ihmiset käyvät hankkimassa rusketusta etelänmatkoilla. Me puolestaan maksetaan itsemme kipeiksi tuloksettomista lapsettomuushoidoista :)
 
haleja huonoja uutisia saaneille.

te oyssissa kävijät miten siellä se punktio päivä etenee? haluaisin kuulla kaiken siitä. saako kipulääkettä tarvittaessa lisää? minkälaisia kokemuksia muuten?
mua on alkanu pelottaan tosi paljon punktio, oikeestaan ekaa kertaa pelkään:/ onkohan mahdollista saada jotain rentouttavaa tai rauhottavaa ennen toimenpidettä? mä en tajuu mistä tää pelko on nyt tullu. mieski vaan sanoo et kyl se hyvin menee. huomenna ois vika ultra ja seki jopa jännittää, mies lupas lähtee sinne mukaan:)
 
kiitos mansikkatyttö tiedosta. helpottavaa tietää et saa ton diapamin ennen punktiota:)

hitto et toi mun mies osaa pilata mun päivän totaalisesti. se kysy tos äsken et saako hän ostaa punaviinipullon viikonlopuksi??!!! voi että mua sieppoo, ei vissiin riittäny se meän tappelu kyseisestä asiasta viime vko:n loppuna. mä nyt taas niin pahalla päällä et voi v! miks ton pitää olla noin ääliö!
 
Heip! Ilmoittaudun täten uutena, jos vaan joukkoon vielä mahtuu...? Meillä takana piiitkä, lähes 10 vuoden, selittämätön lapsettomuus, inseminaatioita sun muita tehty vuosia sitten useita ja muutaman vuoden taukokin pidetty kaikista hoidoista. Nyt sitten meneilllä ensimmäinen IVF/ICSI hoito(yritys). En uskonut että näihin hoitoihiin olisin ikinä kuunaan lähtenyt, sen verran oli karut kokemukset jo pelkästään noista aikaisemmista lapsettomuushoitotouhuista ja muutenkin en vain ollut niihin valmis, mutta kun ikää alkoi kertyä niin niin sitä vain minäkin mieheni kanssa päädyin tähän kokeiluun lähtemään, toiveissa että josko sittenkin, meidänkin kohdalla.... Ja tähän asti koko touhu on ollut paljon rankempaa kuin olin kuvitellut! Nyt menossa munarakkuloiden kasvattelut Puregon pistoksilla, alkuun annos oli 200 IU, joka sitten nostettiin 300 IU, koskapa ei juurikaan vastetta ollut tullut noilla pienemmillä annoksilla. Ja ihan alusta asti minulla on ollut todella voimakas pahoinvointi ja turvotus. Hyperiä ollaan tarkkailtu mutta mitään siihen viittaavaa ei ole näkyvissä. Onko teillä muilla Puregon aiheuttanut voimakasta pahoinvointia ja turvottelua jo alkuvaiheessa? Entä onko kellään ollut samankaltaista ongelmaa, ettei vastetta oikein tule? Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa vastailla =)
 
Rebec: tervetuloa mukaan :)
mä oon nyt 9pv piikitelly itteäni ensin annos oli 150IU ja nyt se on 200IU. mulla on maha kyl ollu tosi turvoksissa jo monta päivää ja pistosten alkuvaiheessa oli pahaoloaki välillä mut nyt sitä taas ei ole(koputtaa puuta). muutenki nipistelly mahaa tässä hoidossa paljon enemmän mitä koskaan aikasemmin.
 
kiitos heidh tervetulotoivotuksista =) minulla myös piikittelyjä nyt takana sen 9 pv, tänään pistin tuon isomman annoksen eli 300IU. näillä mennään maanantain ultraan. alunperin meillä piti olla ma punktio, mutta siihenhän ei nyt siis päästy vielä kerran vaste on ollut niin huono. toivotaan kuitenkin että jotain vielä tapahtuisi...tämä kaikki IVF liittyvä on minulle ihan uutta ja tietty psyykkisestikin tämä on melkoisen rankkaa. minulla on ikää jo lähemmäs 40v ja senkin vuoksi kovasti mietityttää omat mahdollisuudet ylipäätään. vuosia sitten päätimme siis luopua kaikista rankemmista hoidoista, olemme siis jo pitkään eläneet siinä uskossa ettei meille lapsia koskaan tule ja elämä on mennyt eteenpäin omalla painollaan, ilman lapsia. niin vain kuitenkin ihmismieli on kummallinen ja jostain se halu yrittää vielä nousi, kaikista aikaisemmista kurjista kokemuksista ja peloistakin huolimatta. on ollut toisaalta mukavaa ja helpottavaakin lukea teidän kaikkien kokemuksia, mutta toisaalta todella surullinen mieli tulee kaikkien niiden puolesta, joilla onnistumista ei vaan ole yrityksistä huolimatta tullut. toivotan kaikesta sydämestäni teille kaikille voimia jaksaa! =)
 
heidh vastailen vielä sulle oysista. Mulle annettiin aluksi muistaakseni voltarenia,parasetamolia ja diapami, sit tiputeltiin vielä antibioottia endon takia. Ihan hyvin siinä ehtii rauhottumaan ennen toimenpidetta. Ja kipulääkettä suoneen ennen aloitusta ja mun mielestä laittavat sen puudutteen tuonne alakertaan. Kipulääkettä saa siinä toimepiteen aikana lisää jos tuntuu.. Tseppiä!

Sitten sellainen yleisluontoinen kysymys.. Muutamilla näkyy listassa hoitoja olevan jo ens vuoden puolella. Pitäskö perustaa uusi ketju? Olisko ketään innokasta? Itse en oikeen osaa päivitellä listoja, niin en kehtaa aloitella.
. :)
 
täällä jännitellään ainokaise jakautumista...menen siirtoon siis tänään jos puhelin ei nyt aamusta soi ja jakautumisessa menny joku pieleen...

Meil kävi siis niin että selittämätön ennen aikainen ovulaatio tapahtui, pe ultrassa tilanne oli tosi hyvä.molemmissa kasvoi 7 munasolua, nyt ne oli kadonneet ja saatiin 4 foliikkelia joissa vain yhdessä oli munasolu :( pettymys oli katkrea ja karvas...lääkäri ei osannut sanoa mistä johtuu,mun elimistö asian siis näin hoiti :( tälle ainokaiselle tehtiin icsi ja hienosti oli hedelmöittyny,,,jatko on sit ylemmän käsissä...pelottaa,jännittää,ahdistaa,tuntuu epäreilulta,mutta kuitenkin olen onnellinen tästä yhdestä ja toivon että hän on taistelija kuten isoveljensä...tunneskaala on niiiiin laaja,,,
 
Punahilkka :hug:

Todella ihmeellinen juttu tuo munasolujen karkaaminen, mammy. Toivottavasti se ainokainen nyt selviää! Itselläkin tuo on pelottanut koko ajan, onneksi kuitenkin kaikki on mennyt hyvin ainakin punktioon asti.
Omalla kohdalla on toisessakin ivf:ssä ollut ongelmana se, että elimistö ei tottele lugeja. Luen täältä, että porukka testailee negat ja lopettelee sitten luget. Minulla taas kroppa laittaa menkat tulemaan jo viikko siirrosta... ihan sama, onko lugeja. Ainoa muutos lugejen lopettamisen jälkeen on se, että tulee menkkakipuja..
 

Yhteistyössä