KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

Tervehdys pitkästä aikaa, oon ollu mointa kuukautta poissa täältä mutta ajattelin nyt tulla päivittämään tietoja. Elikkäs kirjottelin keväällä tonne pitkään esikoista yrittäneisiin, tehtiin 2 inseminaatiota tuloksetta ja nyt ois eka IVF. Huomenna on jo punktiopäivä! Lääkkeinä Suprecur, Puregon, Pregnyl ja varmaankin myös Luget koska ne reseptiin oli laitettu. Kroppa on toiminu hyvin, viimesen 4 päivän aikana on maha ollu kipee, repäsykipuja ja kävellessä tuntuu välillä joka askeleella ja rinnat on valtavat!! :D Perjantaina tehtiin UÄ, siinä näyttäs nyt siltä että 14 follia oli hyvän kokosia, mut niitä vähän pienempiäkin oli yli 20. Saas nähdä nyt sitten et onko ne kirineet viikonlopun aikana. Hoidoissa ollaan Helsingissä Naistenklinikalla, sinne täytyy lähtee ajamaan huomenna jo klo 5.30.. :O Siis mies rattiin ja itelle unta palloon.. Palailen asiaan punktion jälkeen..
 
heips, sori taas omaa napaa :/
onko jollaki kokemusta tai tietoa et miten nää julkisen hommat menee ku mulla alko menkat viikon aikasemmin eli tänään ja OYS hoito lapuissa oli et alottaa nenäsumut 6.11-12.11 välisenä aikana ja kp23 mutta ku nyt tää ei täsmää sit yhtään :( hitto tääki vielä. miks näitten menkkojen piti nyt alkaa:/ siirtyyköhän meän hoito nyt sit taas!?! hitto et oikeesti vastustaa. täytyy huomenna yrittää soittaa sinne OYSsiin et miten tää menee..
 
pirpana74: Loisto saalis, onnittelut! Pidetään peukkuja, että hyvät uutiset jatkuvat tästä eteenpäin :heart:. Toivottavasti tällä kertaa maha ei kipeydy pahasti, ja olotila pysyy siedettävänän.

Minttuska83: Kiva saada lisää jännääjiä, kun lähes samoissa mennään. Hyvältä vaikuttaa sun tilanne rakkuloiden suhteen. Onnea huomiseen punktioon!

(.) Aivan ihanaa, että nyt se on ohi! Haaveilen, että enää ei tarvitsisi käydä uusissa punktioissa. Kokemus oli jokseenkin erilainen, mitä ajattelin. Kanyylin laitto meni hyvin, vaikkakin tuntui kamalalta. Olin suhteellisen paniikissa, kun mentiin itse saliin. Kaikki toitottivat etukäteen, että pää menee ihan sekaisin lääkkeistä. Noh, eipä ainakaan mulla. Pää pysyi ihan selkeänä läpi punktion. Tämä lisäsi pelkoa alkuvaiheessa, sillä ajattelin, että ei ne tropit vaikuta kunnolla : /. Kohdunkaulan puudutus vain vähän nipisteli, joten siinä vaiheessa tajusin, että kyllä kipulääke toimii. Itse punktio oli suhteellisen kivuton, pieniä tuntemuksia oikealla, vähän vahvempia vasemmalla. Aika nopeaa oli toimenpide ohi. Jos vertaan omaan kokemukseeni aukiolotutkimuksesta, tässä kivut olivat siedettäviä, eikä mitään kylmähiki/pyörtyy -tuntemuksia ollut. Päästiin aika nopeesti kotiin, ja otin reilut 2 tunnin päikkärit. Maha ei tunnu tällähetkellä pahalta. Ihan kuin mitään toimenpidettä ei olisi ollut.

Saatiin 6 munasolua, ja laatuhan korvaa määrän ;). Saman verran, mitä pääteltiin jo perjantain ultrassa. Minäkin soittelen huomenna klo 14 tietämissä hedelmöittymisestä. Jännittää ja toiveet korkeella =).

Muoks. Niin ja melkein unohdin, siirto torstaina 14.10 :heart:.
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa Ninea, että punktio meni hyvin ja saalista mukavasti! Mulla meni lääkitys hattuun vähän enempi; meinasin nukahtaa siihen pöydälle ja hoitavaa porukkaa nauratti, kun silmät harittivat...
Sulla sitten siirretään pidempään viljeltyä alkiota. Torstaina ne ovat kai jo 8-soluisia... Toivotaan hyvin jakaantuvia laatuyksilöitä :)

Tsemppiä hoitoo, kolmisin, ollaan kai törmäilty täällä palstoilla ennenki! :)

MInttuskalle onnea huomiseen punktioon!

heidh, mun ymmärtääksen sumuja voi käyttää pidempäänkin, vaikka useita viikkoja. Toivottavasti aikataulut pitävät nyt alkaneista menokoista huolimatta ja toivottavasti saat huomenna yhteyden Oys:aan. Sinne on joskus tosi vaikee päästä läpi puhelimella...
 
Pirpana74 ja Ninea: Kiva kuulla että selvisitte hyvin punktioista ja munasoluja löytyi mukavasti! =)

Minttuska83: Onnea huomiselle!

ON: Punktio on siis ohi ja se meni todella kivuttomasti. Naikkarilla annettiin esilääke joka jo nosti irti maanpinnasta ja itse punktiossa lääkitys oli niin tehokasta etten tuntenut oikeastaan juuri mitään. Follikkelejä oli 25 (koosta en tiedä) ja soluja löytyi 11.

Meitä potilaita oli viisi naista ja vuorotellen käytiin toimenpiteessä ja muuten köllöteltiin huoneessa ja saatiin välipalaa ja ohjeita. Kaikilla muilla oli miehet mukana paitsi mulla...

Mulla on riskinä hyperi, estrogeeniarvo on sen verran korkea. Siksi menen ke-aamuna ultraan ja jos se näyttää hyvältä, niin iltapäivällä on siirto. Ja jos solut ovat hedelmöittyneet ja jakautuneet... Mutta jos eivät ole, niin sieltä soitetaan. Hypin siis varmaan seinille koko huomisen puhelimen soidessa!
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa Neela Naranja, että sinullakin meni kaikki hyvin! Pidän peukkuja että tulee hyviä alkiota ja vältät kuitenkin hyperin!! Voihan se olla, että saat vain lieviä oireita :) Ilmeisesti eivät siirrä sulle ollenkaan alkiota jos näyttää olevan hyperi pahalla mallilla tai tulossaan? Alkanut raskaushan voi pahentaan tilannetta... Vai miten on?
 
garfield: kokeilin "kortisonia" dexametason (muistaakseni) viimeks..eikä se kyllä auttanut mulla yhtään mitään..
terhi:mites sun piinailut menny?
mulla ollu 36.9c nyt pari pv ja ihme kipuja oikeel puolella ja välil koko kohdun alueella menkkamaista tunnetta!lääkärissä sanovat että se voi olla vielä se munasarja...toivottavasti olis jotai muuta..
 
Heidh: Minulla on käynyt kummallakin kerralla niin, että hoitosuunnitelma ei ole pitänyt paikkaansa. Olen soittanut sitten OYS:iin ja minulle on laskettu uudet päivät, kummallakin kerralla hoito on aikaistunut. Viimeksi heitti vain parilla päivällä ja silti aikaistu viikolla. :)
 
Voiko olla mahdollista että PAS tehtäis heti seuraavaan kiertoon :confused: Siis soitin tänään tilanteestani polille ja sanoivat et soita kun vuoto alkaa niin varataan ultra kp11-12 :O Siis miten tämä nyt oikein menee, olen luullut että välissä on oltava ainakin se yksi normaali kierto? Tietysti olisin iloinen jos näin pian uuteen yritykseen pääsisi (jos h-hetki ei ajotu viikonlopulle ja jos menkat alkais joskus) mutta onko tässä nyt jotain mitä en tiedä vai erehtyikö puhelimessa ollut hoitaja vai ymmärsinkö minä jotain väärin...
 
Pirpana, niin se ymmärtääkseni on, että siirtoa ei tehdä jos näyttää olevan hyperi. Positiivista sinänsä on että en ole ollut ollenkaan kipeä eikä vatsa turvoksissa ennen punktiota, eikä miten viitteitä hyperistä viime viikolla näkynyt. Korkean estrogeeniarvon vuoksi haluavat kuitenkin varmistaa tilanteen ennenkuin siirtoa tehdään. Toivon parasta!

ON: Päivällä ei sattunut ollenkaan (kiitos sairaalan stydin lääkityksen), mutta nyt illasta on vihlonut vatsaa. Parilla parasetamolilla olen kyllä pärjännyt hyvin ja olen juonut paljonpaljon mehua. Saa nähdä miltä tuntuu huomenna. Miten Pirpanan ja Ninean voinnit?
 
Tässä ketjussakin onkin tapahtunut viimeisen viikon aikana niin paljon, että on vähän vaikea jo pysyä kärryillä!

Hienoa, että niin monta punktiota on tänään saatu onnistuneesti ja kivuttomasti suoritettua! Ja hyvät saaliit! Pidetään peukkuja, että hedelmöittyisivät ja lähtisivät jakaantuman kiivaasti!

On pitänyt jo kauan kirjoittaa toivorikkaalle, että todella mahtavaa, kun sinäkin olet taas päässyt tositoimiin! Olethan oikeastaan tämän palstan "äiti" ja hengetär - toivon todella, että plussajuna pysähtyisi sinunkin pysäkillesi seuraavaksi! Onnea ja menestystä hoitoihin!

Omaa napaa taidan kirjoitella tuonne plussanneista ekaan ultraan ketjuun..
 
Minä kävin tänään ultrassa ja kyllä siellä oli vasemmalla munasolu kehittymässä, että nyt sitten vaan huomisesta ovulaatio testejä tekemään.

Täällä on taas kohta paljon piinailijoita kun monella aktiivinen vaihe hoidoissa menossa. Kovasti peukkuja
 
Neela Naranaja, kiitos kysymästä. Täällä voidaan kohtalaisen hyvin. Tuntuu että masun turvotus ei ole ainakaan pahentunut eilisestä, ehkä hiukan helpompikin on olla. Yöllä heräsin kun alaselkää ja mahaa juili mutta Panadolilla kipu helpotti nopeasti. Toivotaan ettei nyt tulekaa monen viikon turvotuksia edellisen hoidon tapaan...
Jännittää soittaa tänään klinikalle hedelmöittymisistä. Ilmoittelen sitten kolmen jälkeen miten kävi.
Ilmoitelkaa muutkin tuloksista :)

Tuuhan Minttuska myös kertomaan miten punktio meni!

Alan tästä makoilemaan ja ryypiskelemään vissyvettä...
 
pirpana74 olin viimeksi keväällä pinossa sen jälkeen olen pysytellyt pois. oli sen verran kova pettymys.:headwall:
äidiksikkö: ompa hyvä että on muitakin piinailijoita samana päivänä...onko sulla punktio vk. 45 vai 46
mulla on toi 46vk. eli voisiko joku korjata sen ton listaan. :O
 
Onnittelut Neela, Pirpana ja Ninea hyvin menneistä ja tuloksellisista punktioista! Nyt on enää kaksi jännäilyvaihetta teillä jäljellä (siis tietty kun teillä raskaus alkaan niin voi olla jännäilyä mut niinkun siihen asti ;) ) Minttuskalle paljon onnea tämänpäiväiseen ja Viullehuomiselle! Mukavan paljon piinailijoita taas tulossa, otetaan nyt tytöt se sama juna, kuski ja konduktööri jotka viimeksi niin mahtavan pitkän junan olivat laittaneet liikkeelle!! Seuraavalla viikolla itsekin pyrkimässä vaunuksi PLUSSAJUNAAN!
ON: eilen kävin verikokeessa ja hoitaja soitteli päivällä että arvo oli sen verran pieni että pitää nostaa puregon annosta; "nyt kun olet piikittänyt sitä 250 yksikköä niin...." mä olin että olen kyllä piikittänyt 200 yksikköä kuten siinä kartassa sanotaan... (what?) ihmettelinkin että miksi 200 kun viimeksi oli 250... No hoitaja sanoi että pitää kysyä lääkäriltä ja soitti sitten myöhemmin ja nosti annoksen 300 yksikköön! Eli aika norsunannos. No, samantekevää jos vain tulee tarpeeksi ja hyviä soluja.... Perjantaina siis ultra ja ensi viikon alussa (toiv.) punktio. Täältä taas tullaan vaikka aina tuntuu niin hitaalta kaikki odottelu, sekä ennen että hoidon aikana.
MUOKS: kiitos muuten scrap kannustuksesta ja oli joku muukin mua ajatellut, lämmöllä otan vastaan :)
 
Viimeksi muokattu:
kolmisin, pettymyksiähän tässä on ollut meillä niin monilla... :| Onneksi niistä voi kuitenkin päästä eteenpäin ja saada uutta puhtia UNELMAN toteuttamiseen. Meilläkin parisuhde kriisiytyi pahasti viime keväänä, kun oltiin aloittamassa toista IVF-kierrosta. Puoliso ei ollutkaan keskenmenon jälkeen heti valmis uuteen yritykseen ja minä yritin toipua mentyksestä jyräämällä tässä asiassa. Siinä sitten tuli monenlaista...
No, nyt on sekä hoito- että palstailutauko tehnyt hyvää ja uusin voimin ollaan uudella kierroksella.
Olemme myös päättäneet, että tämä on VIIMEINEN KERTA! Jos ei nyt tässä hoidossa tärppää niin sitten mietitään uusia asioita elämään ja lopetetaan yrittäminen. Jotenkin on helpottunutkin olo, kun on tehnyt päätöksen. Etteivät nämä hoidot ole vain loputon päättymätön suo jossa tarvotaan toivon ja epätoivon aalloissa loppuelämä.
Mielessäni olen jollain lailla hyväksynyt myös sen mahdollisuuden ettei lasta koskaan tule. Se vaihtoehto ei tunnu enää totaaliselta katastrofilta. Ajattelin ennen etten ikinä voisi olla onnellinen ja tyytyväinen elämään jos en saa omaa lasta. Kuvitelin, että istun joskus vanhainkodissa kiikkustuolissa katkerana siitä elämä jäi elämättä ja elämäni on ollut jotenkin turhaa, kun minusta ei koskaan tullut äitiä.
Enää en näe asiaa niin. Perhe voi olla perhe ilman lapsiakin ja muutkin ihmissuhteet voivat olla yhtä tärkeitä. On helpottavaa ja olo on jotenkin rennompi, kun mielessä ei pyöri että on PAKKO onnistua! En tiedä, ehkä tämä on jonkinlaista itsesuojeluvaistoa ja henkistä valmistautumista tulevaan pettymykseen ja siksi tässä tällaisia sepittelen ;)
Mutta joka tapauksessa kai nämä asiat menevät niinkuin on tarkoitettu ja se vaan pitää hyväksyä.

Toivorikas, hienoa että sinullakin on hoito jo noin hyvällä mallilla!
Toivottavasti hypätään kaikki siihen PLUSSAJUNAAN! Tsemppiä! :eek:
 
Neela Naranja ja Pirpana74: Samoissa mentiin täälläkin, 12 munasolua tuli, joista 6 hyvää alkiota saatu nyt pakkaseen. Tämä oli meidän viimeinen IVF, ja siinä mielessä kiva että tuli paras saalis tähän asti!

Tuoresiirtoa ei tehty, kun tälläkin kerralla sain taas hyperin. Onneksi ei tarvinnut jäädä sairaalaan, kävin vain testeissä parina päivänä. PAS sitten joulukuussa... tuskin maltan odottaa! Vielä on alavatsa vähän arka kun punktio oli itseasiassa kivuliain tähän mennessä. Jouduin pyytämään lisää kipulääkettä useaan kertaan. Sairasloma loppuu tänään, mutta en kyllä ole ihan töihin menokunnossa. Onneksi on vapaapäiviä pitämättä...
 
Hienoa SaaraX, että hoito onnistui noin hyvin. Teilläkin on pitkä taival takana; nyt peukutetaan joulukuun PAS:iin! :)
Miten sulla oirehti tuo hyperi? Kertyikö pahasti nestettä vatsaonteloon? Toivottavasti toivut pian. Eikö sulla ole mahdollista saada lisää saikkua jos et ole vielä kunnossa?

Soitin just klinikalla ja 12:ta munasolusta 10 oli hedelmöittynyt! Jeeeee!
Luulisi että ainakin joku noista pikkusista lähtee jakautumaan ja päästään siirtoon asti huomenna.
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa, että monella nyt tapahtuu. MinzuS:n PAS lähestyy, Kolmisin ja äidiksikkö menevät samoissa. Täältä löytyy paljon oulussa hoidoissa käyviä.

Toivorikas-72: harmittavaa saikkausta annosmäärien kanssa, mutta onneksi selvisi. Tsemppiä pistelyyn ja rakkuloiden kasvatteluun! Plussajunassa on paaaaljon vaunua ja kaikki mahtuu kyytiiin =).

pirpana74: Ihanasti kirjoitit :heart:. Kokemukset ovat kasvattaneet ja tehneet sinusta henkisesti entistä vahvemman ihmisen. Hienoa, että olet sinut tilanteen kanssa. Aivan loistava tulos, 10 hedelmöittynyttä! Kyllä me siihen plussajunaan hypätään!!! :D

SaaraX:lle onnittelut hienosta saaliista!

Mitä Neelan soluille kuuluu?

(.) Olen niin iloinen!! Kuudesta munasolusta 4 oli hedelmöittynyt. Mielessäni toivoinkin noita neljää, kun olivat parhaimman kokoiset. Kunpa saisimme niistä hyviä alkioita :heart:. Varmaan soittelen vielä huomenna klinikalle ja tiedustelen meidän pienten vointia... Oma vointi on käsittämättömän hyvä. Turvotusta jonkin verran, mutta kipuja ei lainkaan, pientä aristusta vain.
 

Yhteistyössä