KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

Hei kaikille pitkän kesä/syystauon jälkeen! Täällä on aivan mielettömän pitkä plussajono nykyään... :heart: ...ja toivottavasti se jono vain kasvaa!

Joku ehkä muistaa, että meillä keskeytyi 2:n Iscin 2:n Pas huhti-toukokuussa, koska minun viisaudenhammas tulehdutti koko leuan, jouduin kunnon hevosantibiootti/penisiliinikuurille ja Pas-lääkitys piti lopettaa. Viisurileikkaukseen pääsyä piti odotella kesäkuulle, jonka jälkeen söin toisen hevoskuurin ja sitten kilinikka menikin jo kesätauolle. Tämä syksy taas ollaan oltu ihan vaan saamattomia - "pitäisi soittaa klinikalle, pitäisi soittaa klinikalle...oho, kp1 meni jo". Osaltaan syynä pitkään vetelehtimiseen on myös pelko - pakkasessa on kolme alkiota ja pelkään kuollakseni, ettei päästä siirtoon kun viime siirtoakin varten piti sulattaa 4 pikkukaveria. : / Sitä on ollut turvallisempaa olla ja ajatella, että siellä on vielä 3 mahdollisuutta kuin ottaa härkää sarvista ja lähteä oikeasti koittamaan.
No mutta, nyt on oikeasti otettu niitä härkiä sarvista ja Pas-lääkitys on aloitettu (käytössä siis Zumenon, Prednisolon ja Disperin ja siirron (?) jälkeen tulossa tietty vielä luget mukaan koktailiin). Ensi viikon torstaina menen ultraan ja siellä varmistuu sitten siirron ajankohta. Itse veikkaisin perjantaita 29.10, mutta voipi tuo mennä seuraavallekin viikolle...

Tästä tuli ihan oma napa -kirjoitus, koska lukemista on niin paljon. Mutta nyt otan ja päivittelen ketjun kuulumisia kahlaamalla sen läpi. :)
 
Tervetuloa takaisin riveihin Hopping! :)

syssy Kivasti oli soluja. tsempit ensi viikolle!

) . ( masussa alkaa tuntua jo, vaikka vasta toinen annos meni hetki sitten. Kun nyt ei liikaa innostuisi. pco:laisena haudon aina ripakopallisen soluja, vaikka vähempikin riittäisi. :D
 
Ensimmäiseksi,

Toivorikas-72, ihan mahtavat ultrauutiset! Näyttää erittäin lupaavalta, peukut pystyssä tiistaille :).

Pirpana, kyllä meidän vaavien pitää ehdottomasti tavata, jos maailmaan asti pääsevät :D

Minttuskan pomo on kyllä melkoinen tapaus, jospa sillä meni nyt jakeluun, ettei jatkossa ehdottele yhtä typeriä.

Viulle onnittelut siirrosta! Minulla myös hevosannos lugeja apuna 2 x 400 mg aamuin illoin. Jos/kun plussataan, annos pienenee 3 x 200 mg. On keskenmenotaustaa, joten ei lopeteta lääkitystä ihan heti. Lisäksi syön foolihappoa ym. vitamiineja, maitohappoja olen käyttänyt suht säännöllisesti jo pitkän aikaa.

MinzuS:lle onnea huomiseen PAS:iin :).

Jaksamista kaikille piinailijoille ja hoitoja odotteleville! :flower:

(.) Olotila edelleen suhteellisen hyvä. Eilen illalla oli vaihteeksi järkyttävää turvotusta. Käytiin kaupungilla syömässä ja leffassa, ja ehkä join päivän aikana liian vähän. Alkio on nyt 6 päivää vanha, jokohan olisi kiinnittymisen aika :heart:. Väsymystä on kyllä ilmassa. Mua väsyttää jo alkuillasta, ja viime yönäkin nukuin vaatimattomat 12 tuntia. Taitaa luget vaikuttaa...
 
~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*******************17.10.2010.********************

Nimimerkki..................Hoito...........Tapa....Pu.......Sii....hoitop.

MinzuS...................2.IVF:n 2.PAS.....lu...............18.10......GRA
toivorikas-72.........4.ICSI.................pi...19.10...22.10.....NKL
Mansikkainen79.....2.ICSI.................ly....vko 42............
syssy....................3.ICSI................ly....vko 42..............AVA
Mörkötys.............1.IVF/ICSI:n 1.PAS.................vko 43...
hugsy.....................2.IVF................pi...vko 43.............NKL
Vanilla79................3.ICSI...............ly....vko 43.............
fiia69....................3.IVF/ICSI...........pi....vko 43............
Hopping.................2.ICSI:n 2.PAS....lä............vko 43/44...AVA
Garfield.................2.IVF/ICSI...........pi....vko 44............
MT79.....................1.ICSI..............ly......vko 44............
Ross......................1.IVF................ly.....vko 44...........
Punahilkka-75.........2.IVF...............ly......8.11..............In-tiimi
HalleB....................2.ICSI..............ly.....vko 45.............KYS
äidiksikkö...............4.ICSI...............pi....vko 45..............OYS
Muru1981.............2.IVF:n 1.PAS...........vko 45.............VL
Sannuli-81.............4.IVF:n 1.PAS.....................vko 46....
kolmisin.................3.ICSI...............pi.....vko 46...........OYS
Pieni Tähtönen.......4.IVF................pi......vko 46.............
Marjaane...............2.IVF:n 3.PAS.....lä...............................
Doris79.................1.IVF:n 3.PAS................................
Miiru82.....................................................................TAYS
Peppi1981............2.ICSI:n 1.PAS......lä...........marras.....OYS
heidh....................3.IVF/ICSI............pi....vko 48............OYS
Raitapaitainen.......4.ICSI..................ly.....vko 49........TAYS
heidh....................3.IVF/ICSI............pi....vko 49............OYS
SaaraX..................3.IVF:n 1.PAS...................joulukuu
Munkkiniemi...........2.IVF..................pi.................
Cris.......................4. ICSI ...............pi...............
Tähtisilmä79..........1.IVF:n 3.PAS................................OYS
Mandalay...............1.IVF:n 1.PAS.......lu.......................OYS
Zax........................2.IVF........................................
onni ja toivo...........1. IVF:n 1.PAS.............................
Helmiina78.............2.IVF:n 1.PAS.............................
Myyrä2...................2.IVF.............................................
Meg.......................2.IVF.........................................
UnelmaSirpaLeena..2I.VF...................pi.......................OYS
Katjuska-79...........1.IVF..................pi.......................OYS
kaz......................1.ICSI:n 1.PAS.....lu..........................OYS
lepis.....................3.ICSI............................................NKL
MiukuMau.............2.ICSI...........................................
Faith83................2.IVF:n 1.PAS.................................

*****************Piinailijat**********************

Nimimerkki......hoitop.............alk.määrä................PP.........testipv

nainen83...........FER..................:heart::heart:...................12........18.10
Terhi76.............TYKS.................:heart:......................11.......20.10.
Neela Naranja....NKL...................:heart:......................4.......25.10.
pirpana74..........VL...................:heart::heart:....................4.......26.10.
Ninea.................VL.....................:heart:....................3.......27.10.
Mollamaija82..............................:heart:....................3........
Minttuska83........NKL..................:heart:.....................3........26.10.
Viu.........................................:heart::heart:....................2.......31.10.
++++++++++++++++Plussanneet+++++++++++++++++

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI.................1
Duffy..................4.2...............kt/10..........2.ICSI................1
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..................2
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI..................1
RouvaPapunen..23.2..............kt/11..........1.ICSI.................1
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.................2
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................1
Sannis-75..........5.3..................................luomu...............1
Plasebo............11.3..................................3.IVF...............2
AaVee...............26.3...............kt/16..........1.IVF.................1
Nipsu74............26.3...............kt/14..........2.IVF/ICSI...........1
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI...........1
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.................2
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF..................1
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI.................1
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS......1
Katjuzka...........30.4..................................luomu..............1
Firefox..............5.5.................kt/14..........3.IVF.................1
Paiju.................12.5...............kt/14...........2.IVF................1
Nemi77.............13.5...............kt/15...........1.IVF................2
riksu82..............13.5..............kt/15............2.IVF...............1
karmilla.............13.5...........8674/23.........1.IVF.................1
Pikkuperho........13.5..............kt/10...........2.IVF.................2
milona................24.5..........2122/19.........5.ICSI................1
Klivia..................27.5.............kt/13............2.IVF...............1
Mimosah76 ........8.6.............143/13.........1.IVF:n 1.PAS......1
Amelie80............9.6..............225/13.........3.ICSI................2
Hanuu................14.6............413/14.........1.IVF:n 2.PAS......1
Nonna78............21.6............344/12...........2.IVF................2
Beelia................30.6.............228/14..........1.IVF................1
Ragdoll73..........1.7.................kt/13............1.IVF...............2
Salli72...............11.7...............kt/11.....6.ICSI:n 1.PAS.........2
Sanasa..............2.9.................kt/14...........2.ICSI..............1
Lumipuu............6.9..................kt/12..........3.ICSI..............2
Vadelmaunelma..6.9...............787/14........2.IVF/ICSI..........2
Peppiina78..........16.9.............932/13........2.IVF:n 1.PAS......1
Marjainen...........16.9..............kt/13...................................1
Jonttunen...........20.9..............kt/12...................................2
Maitoparta-80......21.9............548/12........4.ICSI:n 1.PAS.....1
scrap..................24.9.............107/14.................................1
 
Viimeksi muokattu:
Toivorikas-72, toivottavasti et pahastu, päivitin listaan itselleni ja Viulle viralliset testipäivät, ja lisäsin piinailijoille piinapäiviä. Suuret kiitokset sinulle aktiivisesta päivityksestä (ei ole niin yksinkertaista, huomasin) :). Mikä on olotila punktion lähestyessä?
 
Ninea, täällä myös odottavissa tunnelmissa mietitty josko siellä tänään pikkuinen Topi nappaisi kohta kiinni... :) ja turvotusta täälläkin. Minäkin käväisin eilen kaupungilla pikkuisen mutkan lääkärin kiellosta huolimatta ja sehän lisäsi heti tukalaa oloa. :ashamed: Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.
Jo kokonaisuudessaa olo on kuitenkin ehkä vähän parempi eikä maha ole enää NIIN iso kuin vielä perjantaina...

Hopping, tervetulos sakkiin ja lykkyä PAS:iin! Onpa sinulla melkoiset lääkecoctalit menossa!

Nainen83 ja Terhi76, huhuu! Joko olette testanneet?? Onkos minkälaiset tuntemukset meneillään?

fiu69, ei luulisi hiivalääkityksen vaikuttavan follien kasvuun tms, sehän vaikuttaa paikallisesti emättimessä. Varmaan kannattaa hoitaa ennen kuin on punktio. Ootko varma, että se on hiivaa? Voisko hoitua vaikka Lactalilla tms maitohappobakteereilla?
 
Pirpana, niinhän se on, hetkellinen hyvä idea ei muutaman tunnin päästä enää olekaan niin hyvä ja koko kroppa kärsii : /. Yritetään ottaa rauhallisesti :).

fiia 69, mulla oli samaa huolta viime hoidossa. Ennen hoidon alkua ja sitä edeltäviä kuukautisia oli hiivaoireita. Otin lääkepillerin ja rasvailin canestenilla ja bepanthenilla. Kuukautiset "huuhtoi" hiivaa pois, mutta silti hoidon alussa oli edelleen pieniä oireita, jotka onneksi hävisivät. Hoitajalta kuulin, että hiivaa voidaan hoitaa piikitysten aikana. Lääkäri sanoi, että olisi hyvä, jos hiiva olisi pois alkion siirron aikaan (tuskin punktiossakaan hyväksi). Luulisi, että kun sun hoito on vielä niin alussa, saat lääkkeillä hiivan aisoihin. Kannattaa ottaa pikaisesti lääkäriin yhteyttä ja hankkia resepti!
 
Heippa kanssasisaret!

Hopping: Tervetuloa takaisin!

Ninea ja Pirpana: Mulla ei ole turvotusta eikä yhtään mitään oireita. Pitäisi varmaan olla tyytyväinen, mutta mua huolestuttaa että masussa ei tapahdu mitään! : /

Nainen83: Voi kun huominen testisi antaisi toivotun tuloksen!

MinzuS: Onnea huomiseen PASiin!

ON: Fyysinen olo on niin normaali, että jännittää onko pikkuhippunen enää matkassa. Toisaalta en halua sitä etukäteen murehtia, kun ei tälle asialle itse mitään voi. Eilen illalla oltiin miehen kanssa kavereiden luona. Ajoin autoa niin ei tarvinnut selittää miksei juo ruoan kanssa viiniä. Yksi toinen kaveri olisi perjantaina halunnut tarjota kuohuviiniä - onneksi oli sellainen jolle ajattelinkin kertoa että siirto on tehty. Meillä siis moni kaveri tietää että lapsia ei luomumenetelmällä tule, mutta vain muutamat sen että hoito on nyt päällä.
 
täällä on kaikki ohi jo! vuoto alko jo 13.10 ennen aikojaan puikkojen läpi vaikka aikasemmin niin ei ole käynyt!ja tämä vuoto on tosi runsasta ja ajattelin ma 18pv soittaa lääkäriin ja pyytää että ne tarkistaisi tilanteen,kun ei vuoto näin kauaa ole koskaan kestänyt ja näin runsaana...tuntuu että ne "limat" ei ole tullut ulos tuolta uumenista!nii ja sain testaa jo pe eli se oli täysin puhdas nega :ashamed: !
samanlaisia oireita mulla oli kun terhillä,kunnes sit toi prkl vuoto alko ja pilas kaiken...
mut muille piinailijoille hurjat tsempit :heart:
 
nainen83 :hug: Onko sulla normaalisti ennen menkkoja tommoisia oireita, kun laitoit et samanlaisia kuin mulla?

Mulla on olotilasta päätellen sama edessä, mulla vaan luget pitää vuodon poissa... Keskiviikkona virallinen testipäivä (pp14), veritesti ja sit ajattelin aamulla ensin tehdä virtsasta testin. Pitäiskö huomenna aamulla jo testata.... Kuumat ja kylmät kaudet ovat jatkuneet, samoin ajoittaiset kuukautiskivut ja tänään migreeni eli normaalit pms-oireet. Lämpökin on 37.1 illalla.
 
Voi ei, jaksamista nainen83 :hug:.

Neela, mukava, että sulla ei ole turvotusta (täällä taas joka iltaiset pömppikset :D). Vaikkei sun masussa ole tuntemuksia, on se hippu siellä turvassa :heart:.

Peukut pystyssä Terhille, vielä on toivoa :heart:.

Uutta viikkoa kohti, saas nähdä, moniko meistä testailee jo ens viikolla ;).
 
PP12 ja nega testattu, vituttaa!! :kieh: Tää oli meidän ainoa normaali alkio tässä ekassa hoidossa. Jokseenkin turhauttavaa tunkea noita lugeja vielä pari päivää ja varsinkin mennä siihen verikokeeseen kun tietää itse vastauksen valmiiksi.

Vaikka ollaan vasta hoitojen alussa niin hermot on kovilla, ja parisuhde...
 
nainen83 ja Terhi-76 Voimia teille molemmille. :hug:

) . ( Tänään alkoi lääke vaikuttaa muuallakin kuin lantion seudulla. Ai että kun kiukuttaa kaikki. :kieh: "Onneksi" olen työssäni paljon yksin, ei tarvi muiden tätä kestää. :)

Voimia ja lohtua meille kaikille eri vaiheissa oleville. :heart:
 
Ultrassa käyty.. Oon aika pettyny, kun munarakkuloita näkyi vaan muutamia :|Oikeella puolella viis ja vasemmalla kolme. Eli aika samoissa mennään ku viime kerralla ja nyt on kuitenkin puregonin annostusta nostettu ihan reippaasti. Jos samanlainen kato käy kun viimeeks, niin on ihan mahdollista ettei päästä ees siirtoon asti. Siis v****u.

Jotenkin olin niin varma että nyt saadaan enemmän rakkuloita/soluja kun lääkettäkin otetaan enemmän, mutta en nyt ymmärrä että mikä mättää? Suututtaa ja itkettää. Huomenna soittavat helsingistä mitä tehdään, kun nyt ei ollu vielä verikokeen tulokset tullu. Toivon että vielä ehtii muutama rakkula tulla perjantaihin mennessä lisää, silloin on punktionmääritysultra ja ens viikolla ois sit punktio. Tai tulis sit ees tosi hyvälaatusia soluja ja alkioita noista muutamasta rakkulasta.

Nyt on kyllä mieli maassa. Pelkään että se viime hoidosta alkanu raskaus oli mun ainoa tärppi ja me ei saada koskaan sitä vauvaa. Onneksi on vapaapäivä, nyt käperryn sohvan alle suklaalevyn kanssa manaamaan huonoa tuuriani.. :'(

Muoks. Sitä piti vielä kysyä että tietääkö kukaan mitä tarkoittaa kolmikerroksinen limakalvo? Kun lääkäri oli kirjoittanut hoitokarttaan että kohdun limakalvo on 10mm ja kolmikerroksinen.

Niin ja miten julkisella puolella hoidot lasketaan? Siis vaikka ei päästäisi siirtoon asti niin katsotaanko silti että yksi hoito on käytetty?
 
Viimeksi muokattu:
Vierailen tälläkin puolella välillä taas.. Paksusuoli on paremmassa kunnossa, tai ainakin musta tuntuu siltä, mutta vielä pitäisi päästä erikoislääkärin vastaanotolle tarkistamaan tilanne, että josko sittenkin vielä tämän vuoden puolella päästäisiin yhteen passiin. Toivon ja rukoilen...

Hugsy, musta tuntuu että toi sun limisjuttu on hyvä asia, kun mulle ainakin hoitaja puhui joskus jotain 'lehtevästä' limakalvosta, että vaikka se ei ois hirmu paksu niin jos se on kaunis ja lehtevä niin se on hyvä asia. Ja sullahan on huippupaksu limis! Mulla ollut aina 6-7mm jopa siirrossa :(
 
Minttuska83 ja Ninea: mitä kuuluu? Piinailette myös päivässä 4
T. vämpyyriämmä :vampire:

Ei ois varmaan h******i liikaa pyydetty että lapsettomuuspuolella ei noita "ilmoita syntyneet"-mainoksia olis. Sama on se Helistin-palvelu.
Rekisteröidyin sinne keväällä. Nyt meiliini pukkaa PELKÄSTÄ REKISTERÖITYMISESTÄ JOHTUEN joka halavatun päivä "Näin estät pienokaisesi rään erityksen", "Syysloma-aktiviteetteja perheen pienimmille". Joo. Kiva. Käytellään näitä vinkkejä sitten V**** vuonna 2030 systerin kakaroille.
 
Viimeksi muokattu:
Viu
Terhi76 ja nainen83, voi ei! Voimia negasta toipumiseen. Meille lääkäri sanoi, että nagaa pitää itkeä kaksi päivää ja sitten katsoa eteenpäin. En tiedä riittäisikö ainakaan minulle.

Hugsy, ymmärrän tunteesi, mulle oli kova pettymys, että top-alkioita saatiin vain yksi.

Hei apua kuulkaas! Koskeeko muilla piinailijoila tisseihin? Mulla siis ollu meloonit kipeät jo ennen siirtoa, heti lugejen aloittamisesta alkaen. Molemmat on tosi turvonneet, kosketusarat ja nännit melkein jatkuvasti pinkeät, auts!
Massu on kans turvonnut ja pinkeä ja alamahaa vihloo ja selkää ja kylkiä kivistää. Tänään on ollut jo parempi ja uskaltauduin koirien kanssa metsälenkille. Hevosen selkään minusta ei vielä ole :)
 

Yhteistyössä