KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

Syssy: Mulle on kerran käyny niin että törmäsin vanhaan työkaveriin klinikalla. Kyllähän siinä hiukan hämmentynyt olo tuli mutta kun aulassa oli muitakin niin en sitten alkanut siinä pahemmin jutustelemaan, moikkasin ainoastaan. Ja vielä kun tiedän että hänellä yksi aika pieni lapsi on ,mutta ehkäpä sitten hoidoilla saatu. Kyllähän sitä sitten tuli jälkikäteen mietittyä, että miten siinä olisi pitänyt oikeen toimia.

Toivorikkaalle onnittelut hienosta saaliista. :)

(.) Oma napa ja maha on turvoksissa kun ilmapallo. Viimeksi hyperi tuli vasta monta päivää punktion jälkeen ja nyt on jo ennen punktiota tälläinen olo. Mitähän tästäkin tulee. Kohta olen taas sairaalahoidossa.
 
Mahtavaa, Toivorikas! Huikea saalis muniksia, onnea! =) Ois kyllä ihme, jos tuosta määrästä ei siirtoon ja sitä kautta piinistelemään ei pääsisi. Toivottavasti saatte myös pakkaseen huurunenuja. Ihanaa, et välillä mukavaakin henkilökuntaa hoitamassa. =) Onnea matkaan!

Mollis Piinistely hyvässä vauhdissa? Huomasin, että siulla on edelleen sanahallussa: mitkä ihmeen "mattolaituritissit"??? :rolleyes: =) Hauskaa, värikästä juttua edelleen.... =) Toivottavasti nuo tuntemukset olis alkion kiinnittymistä bd! Voimia piinistelyyn!

Miimii Hurjia tilanteita siun suoliston kanssa.... :hug: Hienoa, et alkaa tuntua paremmalta. Jospa tän vuoden puolella vielä PAS:iin pääsisitte! Jaksuja ja mahdollisimman hyvää mieltä sen odotteluun!

Ninea Mie sain kahden siirrosta vahvan haamun pp8, josta ahkerasti testasin päivittän miten se kehittyy.. pp10 ei pitäisi Pregnylin (10 000 yksikköä) enää vaikuttaa vääristävästi. Tsemppiä myös siulle piinistelyyn ja onnea matkaan!

Lohtu:hug: neganneille ja onnittelu:hug: onnistuneille!

TaustatukijaNonna
 
Garfield: kyselit neulapurnukan hävittämisestä. Voi jee. Se on mulla muuten vieläkin keittiön kaapissa. Nice.

syssy: oletpa "onnekas" että tapaat klinikalla tuollaisen tutun joka on samassa tilanteessa kuin sinä. Minä tapasin tokassa alkionsiirrossa saattajana toimineen naamatutun, kaverin systerin joka oli vielä..kyllä kyllä...raskaana. Voin kertoa että oli kyllä sellanen fiilis että "maa vajoa jalkojeni alla saatana!". Olin kanssa ihan sekasin että miten mun pitäis olla, ja vähänkö noloa, olenpa säälittävä, voi ei nyt se puhuu eteenpäin...Meillä on vielä tosi kärkevä kännikohtaaminen muutaman vuoden takaa. No, sitten tässä about kerran kuussa se tapaaminen on tullut mieleen ja yritän ajatella että aivan helkkarin sama että mitä ajattelee ja kelle kertoo. Nyt osallistutaan yhteisen (ylläri pylläri!!) kaverin polttareihin. Aivan varmasti luimistelen ja koen huonoutta hänen edessään. En tiedä mistä ammennan voiman olla upea, näyttää vahvalta, menestyneeltä naiselta joka puskee läpi harmaatkin kivet (lue epäonnistunut, säälittävä, nolo kempo). Muistetaanhan kuitenkin armon siskot että useimmat epämiellyttävät asiat ovat vaan suuria ja vääristyneitä omassa päässä.

: /
 
Nonna! Kiva taas kun tulit veturimiehenä ja suunnannäyttäjänä tervehtimään meitä jarrumiehiä ja vapaamatkustajia! :D Piinistelyt pp:t 0-4 olivat ihan tuskaa. Nyt kun työviikko taas alkoi, päivät menevät luonnollisesti nopeammin eteenpäin. Tilailin eilen himomäärän testejä. Tiddidii, ne ovat huomenissa postilaatikossa!! ...arvatkaa kuka touhuaa&toikkaroi taas aamuneljältä about pp8 ja kuvaa sekä digikameralla että mobiilivehkeellä testituloksia mahdollista laajempaa dokumentointia varten :wave:

Kesäkuussa kuljin duunissa 1,5pv positiivinen testitikku farkkuhameen taskussa pitkin käytäviä duunissa. Sitten kun hylkäsin kodin arkistoihin testin, oli hyvä tarkastella sitä mobiililähettimen kuva-arkistoista. Ämmä on ihan sekasin. Tänään oli muuten eka hyvä päivä. Ei ollut kiirettä kotiinkaan kun mies ehti aikaisemmin. Kulutin paikallisessa halpahallissa yli tunnin ja toljotin tyhjäpäänä sekä hiplailin ihme virne naamalla lyhtyjä, kynttilöitä, koiran herkkuja ja hiuspantoja. Emmä niitä tarttenu mutta jalatkaan ei vieny eteenpäin ja kotiin. Kun mun kovalevy oli rekisteröinyt aivojen vaisun kehoituksen siirtyä kassan kautta kotiin, pälläilin kassajonossa kuin idiootti, ostin Tupla-patukan ja pitkät kalsarit. Ja mässäsin patukan ääntä kohti ja hyräilin itse keksimääni biisiä ajomatkan kotipihaan. Olin aika sekava teiden ritari.

Hiphei, nyt nukkumaan ja kuulostelemaan raskausoireita.

PS. Mattolaituri-tissit on sellaiset nahkalärväkkeet rintalihasten päällä. Suihkussa ne huitaistaan napakalla käsiliikkeellä olan yli, jotta voidaan suorittaa alustanpesu. Sellaiset on mattolaituri-tissit. :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
Mollis: :D:D:D. Sä oot kyl ihan paras! Toivottavasti mattolaituritissit alkaa täyttymään tiineyden seurauksena =). Ens viikolla onkin paljon testailijoita, toivottavasti plussajuna saadaan taas liikkeelle ja keräämään helvetikseen vaunuja!! Toivottavasti Mansulle ei tuu hyperiä, ei oo kiva ei. Kiitos kaikille onnittelijoille, mulla on kyllä hyvä fiilis nyt vaikka masu onkin aika pinkeä ja näytän siltä että olisin about 7 kk raskaana. Jos menis johkin paikkaan missä kukaan ei tunne ja leikkis raskaana olevaa.... varmalla menis läpi. No, okei ei todellakaan, sitäpaitsi multa on kysytty se kysymys aivan liian monta kertaa viimeisen parin vuoden aikana ...tana. Tulin tänne porukoiden luo enkä millään haluaisi hakea lugeja täältä apteekista kun mut tunnetaan täällä liian hyvin. Onneks on sukunimi vaihtunut niin ehkä pääsen kuin koira veräjästä. Tsemppiä kaikille piinailijoille sekä huomenna punktioon menijöille, mansulle ja syssylle: muna(solu)rikasta pääsiäistä eiku punktiota vaan teille ;)
MUOKS: siirsin listan tälle sivulle ettei tarvii mennä eessuntaassun.
Mun mielestä muuten tosi hyvä että piinailijat kirjoittaa täällä, pystyy sitten vertailemaan omia "oireita" sitten kun/jos piinailemaan pääsee/joutuu. On se vaan niin karmee ajanjakso kyllä. Mä olen muuten joka kerran alkanut testaileen jo pp7 enkä ikinä ole saanut mitään haamun haamulaistakaan, en edes silloin kun piikitin 10 000 yksikköä pregnyliä joten mulla se ainakin häipyy nopeasti elimistöstä. Ehkä pitäis nyt huomenna testata sellasella CB:n digillä ja nähdä se "raskaana gravid" edes yhen kerran :( .
 
Viimeksi muokattu:
MinzuS: Mahtavaa että PAS onnistui! Tervetuloa mukaan piinailemaan! :)

MT79: Hyvä että muistitte testit, ettei siirtynyt hoito sen takia! Ja kiva että oli vielä "sopivanhenkinen" labrahoitaja. :) Se antaa aina uskoa kun tapaa jonkun joka on saanut lapset hoitojen avulla. Niitä on yllättävän paljon, se vaan ei yleensä tule puheeksi. Meillä esim. töissä on nyt yksi (hänellä jo teini-ikäiset lapset) ja oli aiemmin toinenkin (alakouluikäiset lapset).

Fiia: Tää on niin sitä että toivo ja epätoivo vaihtelee... Positiivisia ajatuksia sinulle!

Toivorikas: Mahtava saalis! Onnea! :flower: Ja ihanaa että oli positiivinen kokemus! Mulla on ollut kerran myös se Sofia, oli mukava. Punktiossa ja siirrossa oli se "kylmänviileä" lääkäri taas, mutta tosi kivat hoitajat. Olen jo alkanut suhtautua siihen viileään lääkäriin huumorilla... Oikein nauratti kun hoitajat kertoi punktioon mennessä että nyt on hän tekemässä toimenpidettä. Ajattelin et kuinkas muutenkaan... :LOL:

Ninea: Nimenomaan, raskaana kunnes toisin todistetaan! :D Mie en varmaan senkään takia testaa etukäteen että saan mahdollisimman pitkään toivoa parasta.

Mansikkainen: Toivottavasti ei tule hyperiä vaan olosi helpottuu!

Mollamaija: :LOL: Aivan hervoton tuo mattolaituritissijuttu! :LOL:
 
~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*******************19.10.2010.********************
Nimimerkki..................Hoito...........Tapa....Pu.......Sii....hoitop.

toivorikas-72.........4.ICSI.................pi...19.10...22.10.....NKL
Mansikkainen79.....2.ICSI.................ly....20.10............
syssy....................3.ICSI................ly....20.10..............AVA
Mörkötys.............1.IVF/ICSI:n 1.PAS.................vko 43...
hugsy.....................2.IVF................pi...vko 43.............NKL
Vanilla79................3.ICSI...............ly....vko 43.............
fiia69....................3.IVF/ICSI...........pi....vko 43............
Hopping.................2.ICSI:n 2.PAS....lä............vko 43/44...AVA
Garfield.................2.IVF/ICSI...........pi....vko 44............
MT79.....................1.ICSI..............ly......vko 44............
Ross......................1.IVF................ly.....vko 44...........
Punahilkka-75.........2.IVF...............ly......8.11..............In-tiimi
HalleB....................2.ICSI..............ly.....vko 45.............KYS
äidiksikkö...............4.ICSI...............pi....vko 45..............OYS
Muru1981.............2.IVF:n 1.PAS...........vko 45.............VL
Sannuli-81.............4.IVF:n 1.PAS.....................vko 46....
kolmisin.................3.ICSI...............pi.....vko 46...........OYS
Pieni Tähtönen.......4.IVF................pi......vko 46.............
Marjaane...............2.IVF:n 3.PAS.....lä...............................
Doris79.................1.IVF:n 3.PAS................................
Miiru82.....................................................................TAYS
Peppi1981............2.ICSI:n 1.PAS......lä...........marras.....OYS
heidh....................3.IVF/ICSI............pi....vko 48............OYS
Raitapaitainen.......4.ICSI..................ly.....vko 49........TAYS
heidh....................3.IVF/ICSI............pi....vko 49............OYS
SaaraX..................3.IVF:n 1.PAS...................joulukuu
Munkkiniemi...........2.IVF..................pi.................
Cris.......................4. ICSI ...............pi...............
Tähtisilmä79..........1.IVF:n 3.PAS................................OYS
Mandalay...............1.IVF:n 1.PAS.......lu.......................OYS
Zax........................2.IVF........................................
onni ja toivo...........1. IVF:n 1.PAS.............................
Helmiina78.............2.IVF:n 1.PAS.............................
Myyrä2...................2.IVF.............................................
Meg.......................2.IVF.........................................
UnelmaSirpaLeena..2I.VF...................pi.......................OYS
Katjuska-79...........1.IVF..................pi.......................OYS
kaz......................1.ICSI:n 1.PAS.....lu..........................OYS
lepis.....................3.ICSI............................................NKL
MiukuMau.............2.ICSI...........................................
Faith83................2.IVF:n 1.PAS.................................
nainen83..................................................................

*****************Piinailijat**********************

Nimimerkki......hoitop.............alk.määrä................PP.........testipv

Terhi76.............TYKS.................:heart:......................13.......20.10.
Neela Naranja....NKL...................:heart:......................6.......25.10.
pirpana74..........VL...................:heart::heart:....................6.......26.10.
Ninea.................VL.....................:heart:....................5.......27.10.
Mollamaija82..............................:heart:....................5........
Minttuska83........NKL..................:heart:.....................5........26.10.
Viu.........................................:heart::heart:....................4.......31.10.
MinzuS...............GRA..................:heart:......................1.......1.11.

++++++++++++++++Plussanneet+++++++++++++++++

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI.................1
Duffy..................4.2...............kt/10..........2.ICSI................1
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..................2
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI..................1
RouvaPapunen..23.2..............kt/11..........1.ICSI.................1
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.................2
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................1
Sannis-75..........5.3..................................luomu...............1
Plasebo............11.3..................................3.IVF...............2
AaVee...............26.3...............kt/16..........1.IVF.................1
Nipsu74............26.3...............kt/14..........2.IVF/ICSI...........1
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI...........1
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.................2
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF..................1
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI.................1
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS......1
Katjuzka...........30.4..................................luomu..............1
Firefox..............5.5.................kt/14..........3.IVF.................1
Paiju.................12.5...............kt/14...........2.IVF................1
Nemi77.............13.5...............kt/15...........1.IVF................2
riksu82..............13.5..............kt/15............2.IVF...............1
karmilla.............13.5...........8674/23.........1.IVF.................1
Pikkuperho........13.5..............kt/10...........2.IVF.................2
milona................24.5..........2122/19.........5.ICSI................1
Klivia..................27.5.............kt/13............2.IVF...............1
Mimosah76 ........8.6.............143/13.........1.IVF:n 1.PAS......1
Amelie80............9.6..............225/13.........3.ICSI................2
Hanuu................14.6............413/14.........1.IVF:n 2.PAS......1
Nonna78............21.6............344/12...........2.IVF................2
Beelia................30.6.............228/14..........1.IVF................1
Ragdoll73..........1.7.................kt/13............1.IVF...............2
Salli72...............11.7...............kt/11.....6.ICSI:n 1.PAS.........2
Sanasa..............2.9.................kt/14...........2.ICSI..............1
Lumipuu............6.9..................kt/12..........3.ICSI..............2
Vadelmaunelma..6.9...............787/14........2.IVF/ICSI..........2
Peppiina78..........16.9.............932/13........2.IVF:n 1.PAS......1
Marjainen...........16.9..............kt/13...................................1
Jonttunen...........20.9..............kt/12...................................2
Maitoparta-80......21.9............548/12........4.ICSI:n 1.PAS.....1
scrap..................24.9.............107/14.................................1
 
Garfield Mulla on vielä se ekan kierroksen neulapurkki tallella, en saanu vietyy sitä silloin pois. Luulis kyllä, että niitä sais apteekista.

Toivorikas Loistosaalis! =) Mulla oli viimeeks naikkarilla joku tummahiuksinen hoikka nainen (Aila?) ja se oli kyllä mukava ja rohkaiseva. Toivon että hän olis nyt myös.

Joku piinailija kysyi kiinnittymisestä: Viime kerralla tunsin kiinnittymisen, se oli sellaista toispuolista polttelevaa kipua. Mulla oli silloin keskiviikkona punktio, perjantaina siirto ja sit seuraavan viikon perjantaina tuntui tuo polte. Se jatkui vielä lauantainakin. Sunnuntaina muistaakseni tein hätähousuna ekan testin, jossa näkyi hyvällä mielikuvituksella haamuista haamuin haamu. Kyllä se siitä sitten vahvistui pikkuhiljaa (testejä meni ehkä jotain tsiljoona). Eli mulla kiinnittyminen oli viikko siirron jälkeen.

).( Eilen soittivat naikkarilta ja verikokeiden arvot oli kuulemma ihan hyvät. Eli samalla puregon-annostuksella jatketaan perjantaihin asti ainakin. Höh. Olin ihan varma että ne nostaa sitä annosta kun alle kymmenen rakkulaa näkyi ultrassa.

Onko teillä muilla vaikeuksia kuvitella itteenne ison mahan tai vauvan kanssa? Kun musta jotenkin tuntuu, että en osaa edes kuvitella itelleni vauvamahaa. Johtuukohan se siitä kun on niin pitkään yrittäny vai onkohan se ennakkoaavistus?

Mietin vaan kun mulla oli ekassa ivf:ssä jotenkin luottavainen olo, ajattelin että miksei se onnistuis, ja onnistuihan se. Sitten tuli sellainen olo, että onkohan kaikki ok, eikä sitten ollu. Nyt on taas vähän sellanen olo, että näinköhän tää toka hoito onnistuu.
Oon miettiny että voiko ihminen oikeesti aavistaa etukäteen miten asiat menee vai onko se ennemminkin niinpäin, että kroppa toimii sen mukaan mitä ajattelee? Eikös monet urheilijat käytä mielikuvaharjoittelua apuna kilpailuissa?

No joo, tää lähtee nyt valmistautumaan töihin lähtöön ja lopettaa tän jaarittelun :rolleyes:
 
Onpas tänne tullut taas tekstiä vuorokauden aikana :LOL:. Mukavaa olla mukana aktiivisessa porukassa. Molliksen maitolaituritissijuttu nauratti! Itellä on pienemmät versiot joiden en ikinä voisi kuvitella nousevan olkapäälle asti vaikka kuinka kärpäslätkiksi muuttuvatkin varmasti vanhana :D

Toivorikkaalle isot onnittelut hyvästä saaliista! Peukut pystyyn, että tulee loistoalkioita!

Ninea, täällä myös iltaturvokit jokapäiväisiä. Aamusta on helpompi olo mutta heti kun tekee jotain niin olo tukaloituu. Toivottavasti on hyvä merkki ettei ole vielä alkanut helpottamaan..
Vai olet raudan makua maistanut suussa! Hui! Mulla se oli eka merkki alkaneesta raskaudesta, silloin muistaakseni pp 10 tienoilla.
Nyt ei kyllä ole mitään merkkejä mistään. Tuossa sunnuntaina, pp 5 oli semmoista menkkatyyppistä juilintaa tuolla kohdussa ja munasarjoja juili mutta mistä nuista tietää mitä mikäkin nippailu tarkoittaa että oliko kiinnittymistä vai jotain muuta. Nyt on ollut hiljaista pari päivää, vain nuo turvokit vaivana.

Lämpöjä on ihan turha seurata kun luget nostaa niitä kuiten... samoin kaikki muutkin oireet voivat johtua lugeista yms. Toivo ja epätoivo -olot vaihtelevat. Välillä olen ihan satavarma että ei ole onnistunut ja välillä järki sanoo, että on ihan turha spekuloida asiaa, kun ei voi sitä mitenkään vielä tietää.
Muistaakseni silloin kun viime syksynä tulin raskaaksi (oli PAS luonnolliseen kiertoon, km huomattiin ultrassa rv 13, sikiö oli kuollut rv11 ) oli pp 10 kun aloin aavistelemaan, että voisin olla raskaana. Tämän huomasin siitä, että lugeja laittaessani kohdunnapukka oli "ylhäällä" eikä pehmeänä alhaalla niinkuin yleensä ennen menkkoja. En yleensä jatkuvasti tunnustele paikkojani mutta "miljoonan" lugen tunkemisen jälkeen tietää jo tiettyjä asioita... :LOL:
Testasin ekaa kertaa silloin pp12 ja silloin tuli selkeä plussa!

Tsemppiä kaikille palstakamuille tasapuolisesti kaikkiin vaiheisiin! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hugsy, turhaan huolehdit. En usko että tällasia voi ennalta mitenkään aavistaa. Sitä vaan ei osaa eikä voi kuvitella tai tietää sellaista mitä ei ole koskaan kokenut. Ethän sä (luultavasti) osaa kuvitella itseäsikään kuusikymppisenä, että millaista se tasan tarkkaan sitten on, et voi tietää kun et koskaan ole vielä ollut kuusikymppinen. Kun mä tulin ekan kerran luonnollisesti raskaaksi, en voinut mitenkään kuvitella että mulla ihan oikeasti ois joskus vauva, saati 2-vuotias. Vielä viimeisellä raskauskolmanneksella mä puhuin, että 'sitten JOS meille tulee vauva, niin...' Ja nyt kun meillä on 'vauva' (siis 2v) niin en osaa sitten mitenkään päin kuvitella että hän joskus olisi esim 15v teini, ja minä teinin äiti. Kieltämättä mäkin oon joskus miettinyt että tarkoittaako se sitä, että hän ei elä niin vanhaksi, että mulle ei ole suotu että saisin nähdä lapseni kasvavan aikuiseksi jne.. Hirveitä ajatuksia, mutta yritän uskoa että nuo on ihan normaaleja. Ja vähän kai sama kun raskaana ollessa näkee unia syntyvästä vauvasta, mutta unessa hypätään aina itse synnytyksen ohi, kun siitä ei voi (ekakertalainen) nähdä unta koska ei oo sitä kokenut, siitä ei ole tietoa eikä muistijälkiä.

Oon lukenut viime aikoina paljon tuosta mielikuvaharjoittelusta ja visualisoinnin voimasta ja ajatusten vetovoimasta, ja vaikka ne ajoittain tuntuu turhalta ja humpuukilta niin uskon että jotain perää siinä täytyy olla ja yritän vaikka väkisin olla ajattelematta negatiivisia, vaan vaikka vähän valheellisesti sitten positiivisesti, jospa se vaikuttais mun alitajuntaan sitä kautta.. :) Tsemppiä!

Ja kaikille muille piinailijoille myös!
 
Miimii, mä kans puhuin esikoisen kohdalla melkein raskauden loppuun saakka, että "jos meille tulee lapsi"... Mies alkoi loppuraskaudesta jo huomautella, että voisko jo siirtyä puhumaan "kun". Mutta sama homma on taas, en vielä osais yhtään ajatella itseäni kahden lapsen äitinä, vaikka siihen suuntaan kovasti ollaan pyristelemässä. Ja oon ottamassa lopareita nykyisestä työstäni ja suuntaamassa vuodenvaihteen jälkeen eri alalle, niin en osaa silti kuvitella itseäni missään muussa työssä kuin tässä nykyisessä. Varmaan joku aktiivinen mielikuvaharjoittelu vois olla tässäkin paikallaan!
 
Onnittelut Toivorikkaalle hienosta saaliista!!

Garfield me ollaan saatu neulapurkki aina klinikalta. Jospa teillekin annetaan. Kysäse sieltä. :)

Muakin nauratti mollamaijan jutut. :D

) . ( Eilen oli ultra. Kaikki oli ihan hienosti. Kasvavia rakkuloita oli noin 10 + 10. Perjantaina on uusi aika, ja ensiviikolla tositoimet. Pikkasen jo turvottaa. Olotila ja mieliala ovat ok.

-Piti käydä muokkailemassa kun ensimmäinen kirjoittelutuokio keskeytyi. :)
 
Viimeksi muokattu:
Punktiota kotiuduttu, saaliiksi saatiin vähemmän munasoluja kun viimeksi annettiin ymmärtää että niitä oli kasvamassa, tai sitten osa rakkuloista oli taas tyhjiä niinkuin viimeksi, mutta siis 14 saatiin ja olen kuitenkin ihan tyytyväinen. Jos saadaan tarpeeksi alkioita niin siirto on vasta maanantaina tai tiistaina. Olokin on parempi kun edellisen punktion jäljiltä, eikait hyperiä voi näin pienellä munasolumäärällä tullakaan, vatsa on siis turvoksissa mutta ei kipeä.
 
kiitos haleista!
pidetää nyt hetken tauko ennen ku alotetaan 3.ivf!
lääkäri epäili kanssa että olis ollut tosi aikanen k.meno ku vuoto alko noin aikasin!
TERHI: mitä veri testi kerto?mullaki yleensä vuoto alkanu vasta ku puikot lopettanu ja lääkäri sano että lämpö johtui luultavasti keltahormoni lääkkeestä!
mulle sanottu että alkio kiiniittyy 6pv ikäisenä,siksi niitä ei viljellä 5pv enempää!
tsemiä kaikkille!
 
Nainen83 ja muut naiset, mulle taas Ovumiassa sanottiin ja heidän hedelmöityslääkärinsä artikkelinkin mukaan pitkä viljely tarkoittaa 5-6:tta päivää, jolloin saadaan blastokysti, jos siis saadaan, ja kiinnittyminen tapahtuu päivinä 7-9. Eli päivän heittoja.

Itse mietin sitä, että muutamat hermoheikot testailevat jo pp7-8 alkioiden ollessa
2-3pv/4-5soluisia -> luulisi että 5-6:den päivän viljelyssä kiinnittyminen kun tapahtuu nopeammin, voisin saada jo huomenna pp7 positiivisen tuloksen ?!?!? :headwall:
 
mansikkainen, onnea saaliista! Määrä kuullostaa hyvältä. Nyt muistat juoda paljon ja vain levätä josko tällä kertaa vältät hyperin. Mulla on molempien punktioiden jälkeen tullut kohtalaisesta munasolumäärästä (13 ja 12) huolimatta lievä hyperi ja kahden viikon sairasloma turvotuksen vuoksi.
Vieläkin ollaan maha pallona vaikka punktiosta on jo reilu viikko...

Hienoja ultrakuulumisia, Vanilla. Toivotaan hyvää saalista ensi viikolle ;)
 
Toivorikkaalla oli kyllä mahtava munasolusaalis! Vanillalla kans hyvä repertuaari kasvamassa.

Eikös se 14 ole kans tosi hyvin, mansikkainen?

Mä täällä jatkan sekoiluja hoidon aloittamisen kanssa. Kun unohdettiin viime viikolla mennä klinikalle verikokeisiin, niin samalla jäi saamalla se puregon pen, jolla pitäis alkaa hormonia pistämään. Nyt klinikan hoitaja tulee illansuussa omalta syyslomaltaan antamaan mulle sen pistovälineen. Arvatkaa hävettääkö... :ashamed:

Mulla puregonin pistäminen aloitetaan vasta kiertopäivänä 4 ja aloitusannos on vain 125 yksikköä. Tarkoituksena on saada ilmeisesti tavallista pienempi määrä munasoluja ja yrittää välttää kaikin tavoin hyperstimulaatiota. Lääkäri muistaakseni sanoi, että 8-10 munasolua olis tarkoitus saada kypsytettyä. Saapi nähdä miten tämä sotasuunnitelma tepsii. Kyllä sitten ottaa päähän, jos lähdetäänkin ihan liian pienellä hormoniannoksella liikkeelle, eikä saada saalista ollenkaan :headwall:

*muoks, se taisi olla 8-10/munasarja, mikä oli tavoitteena. *

Ajatukset heittelee laidasta laitaan, mutta en voi millään uskoa, että kuukauden päästä saattaisin olla raskaana! Kuukausi tuntuu toisaalta pitkältä ajalta, mutta tässä odotuksen odotuksessa se on toisaalta ihan hujaus!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikki!:wave:

Tulin vakoilemaan tänne puolelle pitkästä aikaa että onko piinailijoita jo liuta kesän jälkeen :)alkaa olemaan :) täällä odotetaan lähtöä synnärille joka toivottavasti olis pian :D mun säkällä ei :) toivottavasti teilläkin olis pian masut pystyssä :)

Toivorikkaalle nyt erityiset tsempit siirtoon ja piinailuun :) ja tietysti kaikille muillekin tasapuolisesti :) annan onnenpotkut pepuille :stick: (kuvitelkaa vaan että tikun sijalla on jalka ja pään kohdalla peppu) :D harmi kun ei ollut sopivaa hymiöö :D

mollamaija mulla oli 3päivän viljely ovumiassa myös 10000pregnyl ja testasin ekan kerran olikohan pp8 ja näytti haamua..luulin että pregnyl vielä näkyy joten testasin sitten taas pp10 jolloin oli voimistunut sitten jo aloin uskomaan,mutta varhaisultrassa lääkärini ei uskonut kun sanoin että tunsin kun alkio kiinnittyi kohtuun eli 3 päivää siirron jälkeen :) mutta kun ultrasi niin myönsi että kyllä olit oikeassa ja että olipas hätäinen kaveri kun normaalisti alkio kiinnittyy noin viikko siirrosta.no lisäksi kyllä sain moitteita kun sanoin että kaksi päivää siirrosta olin ollut saunassa ja juonut saunaoluen että ei kuulemma olisi saanut mennä saunaan ;) mutta ehkä se vaan kiihdytti mun kohdun verenkiertoa ja sen vuoksi kiinnittyminen tapahtui niin nopeaa :) mut olin ansainnut hoitojen/hormoonien jälkeen omasta mielestä pienen rentoutumishetken enkä kuvitellutkaan ettei saunaan olisi saanut mennä :) loppu hyvin kaikki hyvin :) toivottavasti sullakin :)

Tsemppiä siirtoihin ja punktioon sekä erityisesti piinailuun!!hemmotelkaa itseänne piinailun aikana ja rentoutukaa :) se on mun vinkkini :)

Terveisin Rouva Papunen &mötikkä 38+1
 
Rouva Papunen, kiitos kannustuksesta ja onnea telakoitumiseen :)
Joo, en mä uskaltais testailla vielä ainakaan yhtään ennen pp 10:ä jos olis irrotuspiikki lihoissa. Nythän ei sitä ole :) Vitsit et oli ihana toi tikulla tökkijä! Toing toing!!
PS. Meinasin saada postilaatikolla raivarit, mun testit ei ollutkaan tulleet vielä. Jopa on toimituaika pitkä, tilasin ne kuitenkin jo 2 vrk sitten. Olin niin ajatellut että testailen jo huomenna aamulla. No, ehkä se on kohtalo ettei ne olleet tulleet ja ei siinä mitään olis vielä näkynytkään...vielä.
:rolleyes:
 
Mansikkainen: 14 munasolua on sellainen määrä, johon voi olla täysin tyytyväinen. :) Itselläni ekassa hoidossa tuli pienemmällä lääkemäärällä yhteensä 7 solua, mutta ne olivat hyvälaatuisia. Lääkärin mukaan sekin määrä oli silloin hyvä. Myöhemmissä hoidoissa on saatu enemmän soluja.


Täälläkin punktio on nyt takana. Se ei tälläkään kertaa ollut kivulias ja olin punktion jälkeen ihan hyvässä kunnossa. Käytiin ravintolassa syömässäkin heti punktion jälkeen. Sitten kun päästiin kotiin, niin olen nukkunut koko päivän.. Nyt herättyä alavatsa on ollut sen verran kipeä, että käveleminen ei oikein tunnu mukavalta. Loppuviikko on sairaslomaa. Tulee ihan tarpeeseen.

Tällä kerralla saatiin enemmän munasoluja kuin koskaan minun hoidoissani ja kipu menee kyllä ihan tuon munasolusaaliin mukaan. Ekasta hoidosta olisin voinut lähteä vaikka heti töihin - nyt ei ihan tee mieli. Munasoluja saatiin loppujen lopuksi 15. Niistä kaikki ei ihan varmasti ole kypsiä - olisin tyytyväinen kymmeneen. Meillä on ollut kova kato alkioissa aina. Olen rohkea, jos uskallan toivoa neljää käytökelpoista alkiota - tietysti toivon, että saataisiin enemmän, mutta tuo on realistinen tavoite.
 
Kiitokset tsemppauksesta. :)

Pirpana ei se hyperi sitten olekaan aina solujen määrästä kiinni, toivon tosiaan että nyt olisin maanantaiksi kunnossa ja valmis menemään töihin. Vielä ainakin on toiveikas olo sen suhteen. Toivottavasti sinun turvotuksesi olisi nyt merkkinä että sillä on kyytiläinen tai kyytiläiset tarrannut tiukasti kiinni.

MT79, mulla oli sama puregonannos eli 125, ja kuitenkin 14 solua saatiin. Ja toivonmukaan myös hyperiltä vältytään nyt tälläkertaa.

Syssy: Meilläkin kävi kova kato ja loppujen lopuksi edellisen hoidon 26 munasolusta saatiin vain kolme alkiota siirrettyä. Hiukan jännittää miten tälläkertaa käy, vieläkun nyt on tarkoitus tehdä 5-6 päivän viljely. Jospa nyt munasolut olisivat parempilaatuisia kun niitä ei tullut noin hirmuista määrää. Olisin tyytyväinen jos saisin maanantaina kaksi hyvää blastoa kyytiin tai edes sen yhdenkin, vaikka pakkaseen ei menisikään mitään, olenkohan liiankin toiveikas. Tuskin suostuvat edes kahta siirtämäänkään. Mutta toivossa on hyvä elää alkuviikkoon. Milloin muuten sulla on tarkoitus tehdä siirto?
 
Viimeksi muokattu:
~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*******************20.10.2010.********************
Nimimerkki..................Hoito...........Tapa....Pu.......Sii....hoitop.

toivorikas-72.........4.ICSI.................pi...19.10...22.10.....NKL
Mansikkainen79.....2.ICSI.................ly....20.10............
syssy....................3.ICSI................ly....20.10..............AVA
Mörkötys.............1.IVF/ICSI:n 1.PAS.................vko 43...
hugsy.....................2.IVF................pi...vko 43.............NKL
Vanilla79................3.ICSI...............ly....vko 43.............
fiia69....................3.IVF/ICSI...........pi....vko 43............
Hopping.................2.ICSI:n 2.PAS....lä............vko 43/44...AVA
Garfield.................2.IVF/ICSI...........pi....vko 44............
MT79.....................1.ICSI..............ly......vko 44............
Ross......................1.IVF................ly.....vko 44...........
Punahilkka-75.........2.IVF...............ly......8.11..............In-tiimi
HalleB....................2.ICSI..............ly.....vko 45.............KYS
äidiksikkö...............4.ICSI...............pi....vko 45..............OYS
Muru1981.............2.IVF:n 1.PAS...........vko 45.............VL
Sannuli-81.............4.IVF:n 1.PAS.....................vko 46....
kolmisin.................3.ICSI...............pi.....vko 46...........OYS
Pieni Tähtönen.......4.IVF................pi......vko 46.............
Marjaane...............2.IVF:n 3.PAS.....lä...............................
Doris79.................1.IVF:n 3.PAS................................
Miiru82.....................................................................TAYS
Peppi1981............2.ICSI:n 1.PAS......lä...........marras.....OYS
heidh....................3.IVF/ICSI............pi....vko 48............OYS
Raitapaitainen.......4.ICSI..................ly.....vko 49........TAYS
heidh....................3.IVF/ICSI............pi....vko 49............OYS
SaaraX..................3.IVF:n 1.PAS...................joulukuu
Munkkiniemi...........2.IVF..................pi.................
Cris.......................4. ICSI ...............pi...............
Tähtisilmä79..........1.IVF:n 3.PAS................................OYS
Mandalay...............1.IVF:n 1.PAS.......lu.......................OYS
Zax........................2.IVF........................................
onni ja toivo...........1. IVF:n 1.PAS.............................
Helmiina78.............2.IVF:n 1.PAS.............................
Myyrä2...................2.IVF.............................................
Meg.......................2.IVF.........................................
UnelmaSirpaLeena..2I.VF...................pi.......................OYS
Katjuska-79...........1.IVF..................pi.......................OYS
kaz......................1.ICSI:n 1.PAS.....lu..........................OYS
lepis.....................3.ICSI............................................NKL
MiukuMau.............2.ICSI...........................................
Faith83................2.IVF:n 1.PAS.................................
nainen83..............3.IVF............................................

*****************Piinailijat**********************

Nimimerkki......hoitop.............alk.määrä................PP.........testipv

Terhi76.............TYKS.................:heart:......................14.......20.10.
Neela Naranja....NKL...................:heart:......................7.......25.10.
pirpana74..........VL...................:heart::heart:....................7.......26.10.
Ninea.................VL.....................:heart:....................6.......27.10.
Mollamaija82..............................:heart:....................6........27.10
Minttuska83........NKL..................:heart:.....................6........26.10.
Viu.........................................:heart::heart:....................5.......31.10.
MinzuS...............GRA..................:heart:......................2.......1.11.

++++++++++++++++Plussanneet+++++++++++++++++

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI.................1
Duffy..................4.2...............kt/10..........2.ICSI................1
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..................2
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI..................1
RouvaPapunen..23.2..............kt/11..........1.ICSI.................1
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.................2
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................1
Sannis-75..........5.3..................................luomu...............1
Plasebo............11.3..................................3.IVF...............2
AaVee...............26.3...............kt/16..........1.IVF.................1
Nipsu74............26.3...............kt/14..........2.IVF/ICSI...........1
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI...........1
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.................2
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF..................1
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI.................1
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS......1
Katjuzka...........30.4..................................luomu..............1
Firefox..............5.5.................kt/14..........3.IVF.................1
Paiju.................12.5...............kt/14...........2.IVF................1
Nemi77.............13.5...............kt/15...........1.IVF................2
riksu82..............13.5..............kt/15............2.IVF...............1
karmilla.............13.5...........8674/23.........1.IVF.................1
Pikkuperho........13.5..............kt/10...........2.IVF.................2
milona................24.5..........2122/19.........5.ICSI................1
Klivia..................27.5.............kt/13............2.IVF...............1
Mimosah76 ........8.6.............143/13.........1.IVF:n 1.PAS......1
Amelie80............9.6..............225/13.........3.ICSI................2
Hanuu................14.6............413/14.........1.IVF:n 2.PAS......1
Nonna78............21.6............344/12...........2.IVF................2
Beelia................30.6.............228/14..........1.IVF................1
Ragdoll73..........1.7.................kt/13............1.IVF...............2
Salli72...............11.7...............kt/11.....6.ICSI:n 1.PAS.........2
Sanasa..............2.9.................kt/14...........2.ICSI..............1
Lumipuu............6.9..................kt/12..........3.ICSI..............2
Vadelmaunelma..6.9...............787/14........2.IVF/ICSI..........2
Peppiina78..........16.9.............932/13........2.IVF:n 1.PAS......1
Marjainen...........16.9..............kt/13...................................1
Jonttunen...........20.9..............kt/12...................................2
Maitoparta-80......21.9............548/12........4.ICSI:n 1.PAS.....1
scrap..................24.9.............107/14.................................1
 
Mansu ja Syssy: onnittelut munarikkaista punktioista! Nyt siis kaikki me jännäämme lopullista alkiomäärää. Toivottavasti tietty edes se yksi hyvä alkio tulee, tietty helpottaa elämää jos pakkaseenkin saa jotain. Meillä meni viimeksi neljä pakkaseen joista kolme selvisi sulatuksesta. Nythän on tullut noita pas-plussiakin niin kaipa se omallakin kohdalla voisi onnistua.... Mansulla siis siirto vasta ensi viikolla, miten Syssyllä? Päästäänkö ehkä piinailemaan samana päivänä?????
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä