KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

Hei ystävät!

Enpä tiedä muistaako minua täällä kukaan enää, mutta olin alkuvuodesta mukana jännäämässä 2. IVF:n ekaa PASia. Ainakin Annabell (joka onnellisesti juuri sai lapsen) ja Helmiina78 piinaili samaan aikaan. Myös Hopping ja Hugsy olitte joko ennen mua tai jälkeen piinailemassa.

Myös toinen PAS meni ihan plörinäksi kesällä kun jouduin siirron jälkeen melkein samantien sairaalaan ehkä endometrioosin aiheuttaman tulehduksen takia. Nyt on siis kolmas ja ehdottomasti viimeinen yritys alkamassa. Meillä on enää 2 alkiota pakkasessa ja ne molemmat siis sulatetaan. Ikää on niin paljon, että tähän jää yritykset joka tapauksessa. Jännittää.. Pelottaa tää lopullisuus..

Ensi perjantaina on siirto, jos siirrettävää sulatuksen jälkeen on. Sulatuksessa meillä on ollut jonkin verran katoa, että se on ensimmäinen jännityksen kohde. Toinen on, että saadaanko limakalvo riittävän paksuksi. Nyt oli alle 6,5 mm vikassa tsekkausultrassa. Siirtopäivää siirrettiin parilla päivällä ja annettiin laastarien oheen lisää estrogeeniä pillerien muodossa.

Huh, näin sitä taas ollaan siis lääkehässäkän ja piinailun keskellä.

Nyt nukkumaan:) Öitä kaikille siis!

ps. Ihanaa oli huomata että listan aktiivinen päivittäjä Toivorikas olet onnistunut:):) ONNEA! Onnea myös kaikille muille onnistuneille ja tietenkin sitä pitkää pinnaa piinailijoille ja liimaa pikkuisille!!!
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille! Roikun nyt tuolla piinailijoiden ketjussa, mutta sumuista kommentoisin teidän ketjuun...
Sumuttelin siis hiljan Suprecuria. Siinä pistosten alkaessa, kun sumut puolittuivat, eli otin vaan enään yhdesti toiseen sieraimeen, niin lääkärini sanoi, että jos tuntuu ettei suihketta tullut kunnolla, ota uusi suihkaus. Mieluummin kuulemma vähän liikaa kun liian vähän. Parina päivänä otin ylimääräisen sumun ja kaikki meni ok, eli pääsin piinailemaan.

Jenna PP4
 
Mulla on huomenna kp13 ultra ja luonnolliseen kiertoon PAS olisi edessä, mutta tänään on tullut ihan reilusti paperiin punaista vessassa käydessä, ei kyllä siteeseen asti. Mikähän helkkarin välivuoto tähän nyt on tullut :| Toivottavasti nyt ultrassa olisi kuitenkin kaikki ok. Vähän on kyllä sellainen menkkamainen olokin, ärsyttää jos siellä nyt on jotain persiillään.
 
Tänään kp10 oli ultra ja lääkäri totesi että hiljasta pitelee munasarjoissa. Ei siis muuta kun seuraavaa vuotoa odotellessa ja kuukauden päästä siis katsotaan tilannetta uudestaan, hivenen epäilen että heilahtaa tammikuulle seuraava yritys ja noinko luonnoliseen kiertoon mitään siirtoa sittenkään saadaan tehtyä. Mut ei auta kun odottaa taas vaan. Vähän on :headwall: olo.

Mulle vois siis päivittää seuraavan mahdollisen aikaisintaan ajankohdan joka olis vko 50/51
 
Nega täälläkin, pp 10, enkä usko tuloksen muuttuvan. Pas- hoitoon seuraavaksi... Mielelläni kuulisin pas- hoidoissa olleiden kokemuksia. Ja niitähän tehdään lääkkeellisinä ja lääkkeettöminä, mikä siihen vaikuttaa kumpi tehdään? ja mitä ja minkä hintaisia lääkkeitä mahdollisesti käytetään?
Kiitos jos joku viitsii kertoa, ja tsemppiä jokaiselle.
 
Jos oma kierto toimii niin PAS voidaan tehdä luonnolliseen kiertoon, mutta jos omassa kierrossa häikkää niin sitten lääkkeellisenä. Mulla kaikki tehty luonnolliseen kiertoon joten lääkkeistä en tiedä mitään muuta kun, että siirron jälkeen käytän lugesteronia. Yliopiston apteekin sivuilta näkee kivasti lääkkeiden hintoja ilman kelakorvausta ja kelakorvauksen kanssa. Luget ei ole kelakorvattavia.

Mulla tänään kp13 ja ihan hyvältä ultrassa näytti ja nyt vaan teen ovulaatiotestejä. Uskoisin, että ovistesti näyttää plussaa keskiviikkona tai torstaina ja siirto olisi siis perjantaina tai maanantaina. Kaksi alkiota on pakkasessa ja nyt sulatetaan ne molemmat ja katsotaan sitten mitä siirtoon asti selviää vai selviääkö mitään. Jännätä saa taas :D
 
Heh, Annuli on varmaan lukenut punktiokuulumiset Facebookin puolelta! :D

Meillä siis oli tänään punktio ja se oli oikein hyvä kokemus. Ihan kuin mun kaks ekaa punktiota.
Pelkäsin niin, että toukokuinen hirviöpunktio toistuisi..
Viisi solua saatiin ja punktio ei tuntunut oikein miltään. Sen jälkeen olin vähän kipeä ja sain Perfalganin lisäksi vielä Orudiksenkin iv:sti.

Keskiviikkona olisi iltapäivällä siirto. Ja kahta toivotaan kun lääkäri sitä itse ehdotti.

t. Raitis ja eka Luge..
 
Heissan! Garfield ja Ross, pahoittelut negoista. Ei ollut näköjään meidän kierto tämä :hug: Mikä lie ollut kuun asento, ei ainakaan meille otollinen :headwall:

Hienoa Raitis, että punktio meni niin hyvin! Onnea siirtoon!

Mulla alkoi perjantaina menkat ja huomenna menen katsastamaan klinikalle munasarjojen tilanteen. Olin kuvitellut, että tämä kierto odotellaan ja vasta aikaisintaan joulukuussa voi alkaa miettiä seuraavaa hoitoa. Mutta nyt toivo heräsi, kun hoitaja sanoi, että tule heti huomenna ultraan (vaikka menkat on päällä). Oliskohan vielä mahdollista päästä tähän kiertoon kiinni munasarjoja kasvattelemaan :confused: Viimeksi aloitin puregonit kp 4, ja huomenna olis kp 5. Lääkäri sanoi, että periaatteessa ei oo estettä aloittaa seuraava hoito heti kun nestekertymä on hävinnyt punktioiduista munarakkuloista (punktiosta nyt 2 viikkoa, ja meillähän ei siis siirtoon päästy lainkaan). Kuulemma julkisella monesti pidetään muutaman kuukauden tauko ihan jonotustilanteen vuoksi, mutta lääketieteellisesti ei oo estettä aloittaa uutta stimulaatiota, kunhan munarakkulat ovat rauhoittuneet.

Mies kävi tänään antamassa testauksen vuoksi siemenneste-/virtsanäytteen, testaavat vielä mikä siinä keräyksessä viimeksi meni poskelleen, ja pystyykö hänen siittiöitä pakastamaan (kun viimeksi meni pakastettujen simppojen sulatuskin epäonnistui). Huomenna saadaan siitäkin tulokset, jännää!

Todennäköisesti tehdään joka tapauksessa kuitenkin kivesbiopsia seuraavassa ICSI:ssä. Olis muuten kiva kuulla, jos jollain (tai siis jonkun miehellä :whistle: ) on kokemuksia kivesbiopsiasta, miten se käytännössä meni, nukutettiinko, kuinka kipeä mies oli sen jälkeen jne. Ja ennen kaikkea, saatiinko kerättyä siittiöitä?

Kiva muuten lukea jo valmiiksi noista lääkkeellisistä/omaan kiertoon PAS:eista (jos ei tuoresiirto onnistu). Mulla on niin pitkä kierto, että varmaan pitäis sit tehdä lääkkeellinen. Mörkötys, onpa harmi jos/kun tässä kierrossa ei päästy siirtoon :hug: MinzuS:lle peukut pystyyn loppuviikkoa varten!

Anteeksi pitkä viesti, oli näköjään ehtinyt taas patoutua kaikenlaisia mietteitä päähän :saint:
 
Hei taasen kaikille!

Ja ensinnäkin syvät pahoittelut Garfield ja Ross, mä en ymmärrä miksi ihmeessä meille sitä lasta niin kovasti toivoville ei sitä meinata suoda. Mikä tämä kaiken tarkoitus oikein on?:hug:
ON: Mulla tänään ovulaatiotesti näytti postiivista, joten pas-siirto varattu perjantaille. Tuntuu kyllä, että oon itse ihan lopussa. Elämässä on tässä taas ollu niin paljon kaikkea, pääasiassa vastoinkäymisiä... Että lunta tupaan vaan. prkl! :kieh:
Tsemppiä piinailuihin ja odotuksiin kaikille!
 
Terveiset klinikalta, molemmissa munasarjoissa on 4 cm halkaisijaltaan kystat :headwall: Eli keväälle menee seuraava hoidon aloitus. Lääkäri ihmetteli mun kipukynnystä, sanoi että kyllä tuollaisten luulisi jo olevan kipeitäkin... Sanoin että on mulla ehkä yks vihlaisu tuntunut vatsassa kerran, mutta muuten ei mitään.

Eikä miehen siittiöissäkään kehumista ollut, suurin osa oli liikkumattomia. Lääkäri suositteli odottelemaan aikaa KYS:ltä, siellä saatettais pystyä tekemään siittiöiden keräys jotenkin mikrokirurgisesti suoraan lisäkiveksestä :confused:

Murulle jaksuja! Täällä vähän samat fiilikset, vähän liian paljon kaikkea.
 
Tsempit negan saaneille <3 :(

Kuulumisia toisesta ultrasta...paljon pieniä muniksia kasvaa...molemmissa 3kpl 11-12mm ja nyt siis kiertopäivä 8..plus sit toisessa 6kpl ja toisessa 10kpl alle 6mm munista...Hyperii kai on pelättävissä, huomenna alan laittaa jarrua ja puregon menee 150 yksiköllä nyt pe ultraan asti...

Onko kellään kokemuskii tilanteesta että on paljon pieniä muniksia?kuinka menny loppuhoito?tai että minkä kokoisia noi isoimmat kuuluis olla tässä vaiheessa?
 
Mansikkatyttö, sehän se jo oiskin jos pakkaseenkin saatas, mutta emme oo koskaan siinä onnistuneet. Toivon kovasti että pääsisimme edes siirtoon.
Kovasti on kipiää tuo liikkuminen, kai se häätyy levätä, että ois kunnossa torstaina, vai mitä kanssasisaret?
 
Onnea Toivorikas ja kaikki muut plussaneet... toivottavasti nyt on plussaimua kun täältä perästä tullaan. PAS onkin minulla viikolla 47tai 48 listaan voi päivittää.

Kelalta tuli positiivinen päätös IVF-punktion korvauksista ja 4 tonnia pätkähti tilille eli kaikki lääkkeet ja hoitojen korvaukset. Onneksi! Olis tullut vähän ankeampi joulu...

Raitis: minulle tuli Menopurista voimakasta valkovuotoa joka ilmeisesti on vain merkki että estrogeenia tulee hyvin. Ultrassa jopa valkovuotoa erittävät nesterakkulat erottuivat mustina läikkinä eli varsin kosteaa oli :ashamed:
 
MT79 tarvii varmaan perustaa joku uusi ketju, ensi vuotta varten. Mullakin se pas menee varmaan tammi -helmikuulle, välikierron ja joulun takia.
Ja voin kans allekirjoittaa ton -vähän liikaa kaikkea!!!!!!
 
MT79: Ikävää kun saitte huonoja uutisia. Mutta hyvä uutinen on sentäs se että teillä on mahdollista päästä omilla siittiöillä kuitenkin vielä yrittämään.

Garfield ja Ross :hug: ja pahoittelut.

Muru: Tsemppiä siirtoon. Ihan samanlaiset tuntemukset että liikaa vastoinkäymisiä on kyllä tullut pienen ajan sisällä jo liiankin kanssa. Mutta eipä tässä kait auta kun yrittää jaksaa.

äidiksikkölle onnittelut hienosta munissaaliista. :flower:

Oman navan kuulumiset: Me meinataan samaan konkurssiin tehdä vielä yksi ICSI eli 3.ICSI ennen joulua. Ja toivotaan maailman parasta joululahjaa eli plussaa testiin. Hiukan oli suunnitelmissa käyttää osaksi luovutettuja siittiöitä tässä hoidossa kun omilla ei tunnu tulosta tulevan. Se suunnitelma varmaan tarkentuu tässä kun nähdään saadaanko psykologilta edes puoltavaa lausuntoa tälle suunnitelmalle. Mutta jos meillä on tällähetkellä joku listan päivittäjä niin mulle voisi päivittää ainakin että 3.ICSI vko 49.
 
MT79 Hemmetti mitä vastoinkäymisiä teillä! Oikein pistää suututtamaan sun puolesta. Tuosta biobsiasta sen verran että mies pelkäsi ja jännitti aivan kuollakseen kun ei mitään tietoakaan ollut tuosta etukäteen että millainen toimenpide kyseessä. Mutta siis se on sellainen kerta "nipsasu" vaan neulalla, todella nopea toimenpide, sitä ennen puudutetaan ja se neulanpisto tuntuu mutta ei ole kuin pieni hetki. Meillä ekalla kerralla kun tuo biobsia tehtiin, ehdotettiin että annetaan kunnon rauhottavat/kipulääke kun tosiaan jännitys oli niin kova mutta ei voitu antaa koska miehen piti ajaa kotiin itse. Ja jälkeenpäin oli puhetta että ihan turhaa se olis ollut, ei kuulemma juurikaan sattunut, se jännitys oli pahinta. Toisella kerralla piti kaksi kertaa pistää kun ekassa näytteessä ei ollut tarpeeksi siittiöitä. Joskus joudutaan pistämään useamman kerran jos siittiöitä on vain jossain tietyssä kohdassa. Jälkeenpäin oli lievää "jomotusta" sen illan aikana mutta seuraavana päivänä ei muuta kuin ihan pieni mustelma pistoskohdassa. Miehellä käänteinen ss, pelättiin kovasti että siittiöitä ei löydy ollenkaan mutta kyllähän niitä sitten siellä oli:) Toivottavasti näistä tiedon rippeistä olisi edes hivenen apua..

Meille ei ole kerrottu siittiöiden laadusta/määrästä mitään muuta kun et "kyllä niitä jonkin verran siellä on" eikä ole sit kyseltykään sen enempi... Se on kuitenkin liiankin selkeänä mielessä et asiat ei ainakaan parempaan suuntaan mene ja kiire olis sen puoleen mutta minkäs pirun näille takapakeille mahtaa.

Voimia tähän pahuksen vastoinkäymiseen:hug:
 
Mörkötys, kyllä oli apua kokemuksista! Kokeiltiinko teillä muuten lainkaan siittiöiden keräämistä virtsasta, vai suoraan mentiin biopsiaan? Miehellä on nyt kahdella keräyskerralla tullut siemennestettä ihan oikeaan suuntaankin (osa kuitenkin mennyt takapakkia), ja onhan meillä siitä tuo elävä 2 v. todistekin. Mutta siittiöitä on niin vähän, että lääkäri sanoi, että jossain miesten ehkäisyvalmisteen tehokkuustestissä siittiöiden saaminen yhtä matalalle tasolle kuin mun miehellä nyt on, niin se tarkoitti jo käytännössä steriilisyyttä.
 
~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*******************17.11.2010.********************
Nimimerkki..................Hoito....... ....Tapa....Pu.......Sii....hoitop.

Muru1981.............2.IVF:n 1.PAS.........................vko 46.....VL
Sannuli-81.............4.IVF:n 1.PAS........................vko 46....
äidiksikkö...............4.ICSI...............pi.. ..vko 46................OYS
kolmisin.................3.ICSI...............pi .....vko 46..............OYS
Pieni Tähtönen.......4.IVF................pi......vko 46.............
Raitapaitainen.......4.ICSI...............ly......vko 46..........TAYS
MinzuS..........................PAS..........l u..................19.11....GRA
Mörkötys.............1.IVF/ICSI:n 1.PAS....................vko 47...
Annuli-81..............2.ICSI................ly.. ...vko 47................
mammy.................2.IVF................ly .....vko 47/48...........
Miimii-75..............1.IVF:n 2.PAS.............vko 47/48........
Marjaane...............2.IVF:n 3.PAS.....lä........................... ....
Doris79.................1.IVF:n 3.PAS................................
Miiru82........................................ ..............................TAYS
Peppi1981............2.ICSI:n 1.PAS......lä................marras....OYS
heidh....................3.IVF/ICSI............pi....vko 48............OYS
SaaraX..................3.IVF:n 1.PAS......................joulukuu
GRA
Terhi76.................1.IVF:n 1.PAS.......................joulukuu...TYKS
Neela Naranja........1.IVF:n 1.PAS......................joulukuu....NKL
pirpana74...........................PAS.......... ..............joulukuu....VL
Munkkiniemi...........2.IVF..................pi.... .............
Cris.......................4. ICSI ...............pi...............
Tähtisilmä79..........1.IVF:n 3.PAS.................................OYS
Mandalay...............1.IVF:n 1.PAS.......lu........................OYS
Zax........................2.IVF........... .............................
onni ja toivo...........1. IVF:n 1.PAS.............................
Helmiina78.............2.IVF:n 1.PAS.............................
Myyrä2...................2.IVF................ .............................
Meg.......................2.IVF............ .............................
UnelmaSirpaLeena..2. IVF...................pi............ .............OYS
Katjuska-79...........1.IVF..................pi.... .....................OYS
kaz......................1.ICSI:n 1.PAS.....lu...........................OYS
lepis.....................3.ICSI............. ................................NKL
MiukuMau.............2.ICSI..................... ......................
Faith83................2.IVF:n 1.PAS.................................
nainen83..............3.IVF..................... .......................
Mollamaija82........2.IVF........................tam mikuu....TAYS
MT79.....................2.ICSI............. ..........................
Mansikkainen79........................................ ..............
syssy....................3.ICSI:n 1.PAS............................AVA
HalleB....................2.ICSI.............. .........................KYS
fiia69..................................PAS... ..........................


*****************Piinailijat**********************

Nimimerkki......hoitop.............alk.m äärä................PP.........testip v
Ross.......................................:heart:.....................12.........18.11.
Tinttara83..............................:heart: .....................12............
wilma32.................................:heart:. .....................9............
Punahilkka-75.........................:heart: :heart:...................7...........
Mansikkatyttö.........................:heart: .....................6.........26.11.

++++++++++++++++Plussanneet+++++++++++++++++

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI.................1
Duffy..................4.2...............kt/10..........2.ICSI................1
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..................2
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI..................1
RouvaPapunen..23.2..............kt/11..........1.ICSI.................1
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.................2
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................1
Sannis-75..........5.3........................... .......luomu...............1
Plasebo............11.3........................ ..........3.IVF...............2
AaVee...............26.3...............kt/16..........1.IVF.................1
Nipsu74............26.3...............kt/14..........2.IVF/ICSI...........1
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI...........1
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.................2
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF..................1
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI.................1
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS......1
Katjuzka...........30.4......................... .........luomu..............1
Firefox..............5.5.................kt/14..........3.IVF.................1
Paiju.................12.5...............kt/14...........2.IVF................1
Nemi77.............13.5...............kt/15...........1.IVF................2
riksu82..............13.5..............kt/15............2.IVF...............1
karmilla.............13.5...........8674/23.........1.IVF.................1
Pikkuperho........13.5..............kt/10...........2.IVF.................2
milona................24.5..........2122/19.........5.ICSI................1
Klivia..................27.5.............kt/13............2.IVF...............1
Mimosah76 ........8.6.............143/13.........1.IVF:n 1.PAS......1
Amelie80............9.6..............225/13.........3.ICSI................2
Hanuu................14.6............413/14.........1.IVF:n 2.PAS......1
Nonna78............21.6............344/12...........2.IVF................2
Beelia................30.6.............228/14..........1.IVF................1
Ragdoll73..........1.7.................kt/13............1.IVF...............2
Salli72...............11.7...............kt/11.....6.ICSI:n 1.PAS.........2
Sanasa..............2.9.................kt/14...........2.ICSI..............1
Lumipuu............6.9..................kt/12..........3.ICSI..............2
Vadelmaunelma..6.9...............787/14........2.IVF/ICSI..........2
Peppiina78..........16.9.............932/13........2.IVF:n 1.PAS......1
Marjainen...........16.9..............kt/13............2.IVF...............1
Jonttunen...........20.9..............kt/12.............4.IVF..............2
Maitoparta-80......21.9............548/12........4.ICSI:n 1.PAS.....1
scrap..................24.9.............107/14..........2.ICSI...............1
Minttuska83.........26.10............vt/12...........1.IVF................1
Ninea..................27.10..........538/14...........1.IVF................1
Viu.....................29.10............kt/14............1.ICSI...............2
toivorikas-72.......2.11............106/11...........4.ICSI...............1
Hugsy.................15.11..........1007/19..................................1

Vauvan saaneet: Maricce, Muita??
 
Viimeksi muokattu:
Iso kiitos Mansikkatyttö listan päivittämisestä!

Minä sain ovulaatiotestiin tänään aamulla plussan joten perjantaina PAS jos vaan kahdesta jäljellä olevasta alkiosta jompikumpi tai molemmat selviää sulatuksesta.
 

Yhteistyössä