Kympin hoidot

Meg Mulla on laitettu kaikilla kerroilla kaks ja samalla ruiskauksella ne sinne menee.
Yksityisellä aattelin kinuta kolmeekin siirtoon, jos vaikka joku niistä ois sen verran heikko ettei kestäs pakastustakaan..mieluummin kohtuun kun roskiin!

Jos luomusti on vähänkään parempi mahdollisuus pas:eissa niin totta hitossa näen ennemmin ovistikutuksen vaivan (siis jos vielä joskus pas:iin pääsen..)!! Voi olla että mulla limis kasvais jopa paremmin luonnostaan kun ei ne zumet kovin hyvin tehonnukaan...
 
meg kyllä useimmiten jos 2 siirretään, ne laitetaan samalla kertaa, miulla kaikki alkiot oli tumavirheisiä ja siksi ensin siirrettiin yksi, että päästäisiin edes siirtoon, loput menivät jatkoviljelyyn nähdäkseen jatkavatko virheelliset alkio kehitystään miten pitkälle, tarkoitus oli että jos siellä edes yksi kehittyisi normaalisti, se siirrettäisiin. No näinhän ei käynyt, vaan jokainen lopetti jakautumisen kesken, todennäköisesti samoin on jo käynyt siirretylle alkiolle :'(
 
Meg Lääkäri on mulle sanonut, että lääkkeetön on nimensä mukaisesti hiukan parempi vaihtoehto. Eihän sitä tiedä. Mainitsin asiasta kerran kun mulle tehtiin lääkkeellisiä PAS:eja ja sain niistä aivan järkyttävän päänsäryn. Ja lääkäri oli sitä mieltä, että lääkkeellinen on siinä mielessä parempi, että ei tarvitse tikutella ja hermoilla oviksen kanssa, ja julkisella just kun ei siirtoja tehdä viikonloppuisin, niin siitäkään ei tule henkistä painetta. Lääkkeillä pystyy sitä siirtopäivää harkitsemaan ja mahdollisesti muuttamaan. Mutta oli myös sitä mieltä, että jos on mahdollisuus lääkkeettömään suht säännöllisen kierron vuoksi, niin kannattaa yrittää. Korosti samalla sitä, että se voi olla henkisesti rankkaa, koska joka kierrolla ei tapahdu ovista ja viikonloput estää siirrot. Molemmilla on puolensa, mutta suosittelen lääkkeetöntä PAS:a jos se vaan suinkin on mahdollista. Uskon, että alkio/alkiot kyllä kiinnittyy molemmissa vaihtoehdoissa yhtä hyvin. :heart: Ja vielä kahden alkion siirrosta. Mulle on kolmesti siirretty kaksi alkiota, ja niistä kahdessa molemmat on ollut top-luokkaa. Olen itse halunnut, ja lääkäri on varsinkin tässä viimeisessä siirrossa ollut samaa mieltä. Kysyi vaan "olethan kaikin puolin terve, etkä sairasta mitään". Olen oikeasti aika pieni, joten sekään ei vaikuttanut kahden siirtoon. Pyydä rohkeasti kahden siirtoa. Olen samaa mieltä, että ei haittaa vaikka saisin kaksoset. Salaa niitä myös toivonkin. :saint: Olen kuitenkin maailman onnellisin, jos saisin edes yhden rakkaan lapsen. :heart:
 
Meg


Kiitoksia vastauksista. risupesä olen samaa mieltä,näen vaivaa tikutella ovista ja eipä se ole iso homma edes ja mieluummin panostan kalliisiin digitaali testeihin että ovat varmoja, kun kerta mulla on mahdollisuus ilman lääkkeitä ja yritän olla stressaamatta oviksesta, jos ei tule, niin ei sille voi mitään..

Leiska Olen pahoillani, mutta ethän vielä heitä toivoa pois, kaikki on mahdollista :hug: Huonollakin alkiolla voi onnistua, mistä me tiedetään ollaanko mekin oltu huonoja alkioita ja olemme kuitenkin syntyneet.

Olen samaa mieltä, että jos uudestaan pakastaa jo sulatetut alkiot niin eihän siinä edes ole mitään järkeä ja kestääköhän se ens kerralla. Kaksosia toivon minäkin ja siis miehen kanssa ollaan puhuttu ja hänkin haluaa että kaksi alkiota siirretään nyt. Mutta toki olen tyytyväinen jos saankin yhden lapsen, olisin tosi kiitollinen.
 
Meg


Amelie Itsekin käyn julkisella niin eivät toki tee viikonloppuna siirtoja, mutta kysyin just kun silloin soitin hoitajalta että mitä jos ke on ovis että siinä tulee viikonloppu niin sitten se siirto tehdään ma, en tiiä miten onnistuu, niitä viljellään 3-5 päivää..
 
haleja sitä tarvitseville <3

ompa taas tyhmää ku meille just sanottiin et ei oo merkitystä onnistumisen kannalta et tehdäänkö lääkkeellinen vai lääkkeetön PAS :/ ärsyttäviä tämmöset klinikka erot ku ei sit tiiä mihin enää uskoo.. murrr..
 
Tänään kävin lääkärissä tuosta kilpirauhasesta ja mulla on luultavsti tuo Sentraalinen eli aivolisäkeperäinen vajaatoiminta.
Siinä sekä TSH ja T4V ovat matalalla.Prolaktiini arvo ok joten tuskin on kasvainta aivolisäkkeessä.

Sain tyroksiini lääkityksen ja uudet kilpparikokeet luultavasti elokuussa.
Lääkäri sanoi että tuon alhainen T4v voi olla aosasyynä keskenmenoon....mene ja tiedä.

Pelottaa vain että mun lapsettomuuslääkäri suuttuu kun kävin toisella lääkärillä.Entä jos hän ei suostu jatkamaan hoitoja meidän kanssa enää????

Siis meidän oma lääkäri oli sitä mieltä ettei todellakaan mitään lääkettä vaan pelkkä seuranta riittää.
 
Moikka!
Risupesä ja Fiia: :hug: Ihanaa kesää teille, toivottavasti pystytte "ottamaan lomaa" tästä aiheesta ja tuulettamaan ajatuksia ensi syksyä varten.

Linnia ja Vadelmaunelma: Hienoa, piinailu jo käynnissä. Onnea kyytiläisen kanssa molemmille! Toivotaan, että Vadelmaunelman "vauhtiraidat" olisi vaan myöhäistä kiinnittymistä tms. ;)
Tarrasukkia myös Leiskan kyytiläiselle! Mehän uskotaan, että se oli paras alkio, mikä siirrettiin.

Omaa napaa sen verran, että ovulaatio napsahti viime metreillä keskiviikkona iltapäivästä (torstai ovulaatio olisi tiennyt siirtoa vasta seuraavaan kuukauteen). Olin vielä liikenteessä eri kaupungissa ja kun aamulla ei vielä näkynyt hymynaamaa otin yhden testin mukaan kun oireet oli niin vahvat. Eipä siinä muuta kun yleiseen vessaan jonottamaan ja testaamaan. Onneksi tuli se hymynaama, niin vaiva palkittiin. :LOL: Nyt jännätään, tuleeko klinikalta mitään soittoa.
Päästään Hanuun kanssa piinailemaan sitten melkein samoissa päivissä, eiköstä niin? :)
 
Täällä on keskusteltu tuosta yhden tai kahden alkion siirrosta. Minäkin olen maininnut aina että saa siirtää kaksi alkiota ja edellisessä kahta jatkoviljeltiin kun ei tiedetty kumoi parempi, no siirtopäivänä lääkäri suositteli siirtään vain toisen kun oli parempi. sanoi että huonompi saattaa haitata sitä toista. Mutta nyt taas ens viikolla pitäisi päästä siirtoon ja meinaan mainita että nyt saa siirtää molemmat vaikka toinen olisi huonompi. ei sitä ikinä tiedä kummasta tärppää.
Sanasa ja Hanuu minäkin taidan päästä melkein samaan aikaan piinaileen. Ovista tässä bongailen ja luulen että se on päivän parin päästä. mietin vain että jos ovis on huomenna niin siitä 3 päivän päästä siirto, niin mun pitää soittaa maanantaina ja se olisikin siirtopäivä. Meinaan että ovatko varautuneet siihen että samana päivänä kun soittaa niin tulenkin jo siirtoon vai pitääkö ne alkiot ottaa sulamaan jo kuin aikaisin?
 
fiia: Pahoitteluni. Voimia :hug:

Vadelmaunelma: Toi "meinasinkaatua"-blogi on kyllä tosi hyvä, meinasin kerran jo itsekkin laittaa siitä linkin tänne. Niihin sarjakuviin on kyllä helppo samaistua. Varsinkin se facebook-juttu oli mainio. Toisaalta niitä lukiessa tulee tippa linssiin, mutta toisaalta sitten tietää että jollain muullakin on yhtä paha olla kuin itselläänkin.

Sanasa: Onnea ovulaation pongauksesta :) Toivottavasti klinikalta tulee soitto!





 
Hanuu: Sulta pitikin vielä kysyä että kävitkö silloin aiemmin omalla paikkakunnalla veritestissä? Saitko silloin tuloksen samana päivänä vai vasta seuraavana? Kun ajattelin jos nyt itsekkin kävisin kotipaikkakunnallani verikokeessa niin ei tarvisis ajalle niin pitkää matkaa...
 
shenda81 Mun mielestä on hyvä, että kävit toisella lääkärillä. Itse olisin tehnyt samalla tavalla. Ei lääkäri voi asiasta suuttua ja jos suuttuu, niin onpa tökeröä. Voit sitten valaista asiaa kertomalla tuskastasi, joka sisällä huutaa. Luulis sen veraan tietävän. Kovat vaan piippuun. :kieh: Kiva muuten kuulla sinusta pitkästä aikaa. Vaikka mukavampaa tietysti olisi kirjoitella tuolla odottajissa. :)

Maitoparran siirtokuulumisia kovasti odottelen. ;)
 
Voi Fia... :hug:


).( Taitaa ensimmäiset oireet pistoksista näkyä naamassa näppyjen muodossa...Munasarjoissa kivistää hetkittäin. Toivottavasti nyt kasvaisi folleja(joiden sisällä kypsä munis myöskin) paremmin, kun ekalla kerralla en tuntenut juuri mitään oireita pistellessäni Puregonia 300iu yksistään. Maanantaina on eka ultra ja torstaina toinen. Torstaina selvii mahdollisen punktion aika. Voi kumpa siellä olisi jotain punkteerattavaa ja siirretävää * toivoo sormet ja varpaat ristissä *.

 
Tulin pikaisesti lukemaan kuulumisia ennen nukkumaanmenoa.
Yleisesti haluun toivottaa jaksamista kaikille pettyneille :hug: Ei varmasti ole helppoa ja varsinkin kunnallisella puolella hoidossa kun tulee se pakollinen tauko, ennen ku voi jatkaa. Odottaminen on sitä kamalinta tuskaa tässä...

Itsellä 9.sumutuspäivä ja odottelen menkkoja jo kuumeisesti. Edelleenkään ei oireita Synarelasta, mut niin ku Amelie80 ja Vadelmaunelma mulle totesivat, niin ehkä sekin on ihan normaalia ettei oireita tuu. Toisaalta hyvä niin ;)
Ens viikko jännittää, koska jos sumutukset toimineet niin "pääsen" piikittämään. Ei tätä vieläkään usko todeksi... Toivottavasti kaikki vaan nyt menis suunnitelmien mukaan.

Mutta nyt hyvää yötä ja mukavaa viikonloppua kaikille! Tuun sit viimeistään tiistaina kertoo ultrakuulumisia :wave:
 
Amelie80
Ajattelin että suuttukoon jos suuttuu.Meidän rahathan tässä on kyseessä.
Vaihdan sitten vaikka lääkäriä.

Multa tutkitaan myös että onko lisämunuaisessa jotain häikkää.Ja aion kokeilla kyllä sitä tyroksiinihoitoa.
Voi olla että meidän hoito siirtyy loppu vuoteen mutta ei haittaa koska haluan hoitaa tämän asian ensiksi pois alta.

Onnea kyytiläisestä ja onnea piinailuun =)
 
Toivotan osaltani uudet tervetulleiksi! =)

Vadelmaunelma: Toivottavasti sun oireet enteilisivät positiivista tulosta!

Mimosah76: Toivon sinnikkyyttä sille yhdelle kyytiläiselle :) Sulla on kyllä aika hurjat oireet noista lääkkeistä! Mun päänsärky tuntuu niiden rinnalla aika pieneltä...

leiska: :hug: Pidetään silti toivon kipinää yllä sen kyydissä olevan pikkuisen puolesta!

Amelie80: Ihanaa, sait kaksikon kyytiin =)

fiia 69: :hug: Onneksi jaksat kääntää katseen tulevaan.

Sanasa: Onneksi tavoitit viime hetkillä ovulaation! Mille päivälle sun siirto nyt sit osuis? Kivaa päästä yhdessä piinailemaan =)

Joppu: Olisi tosiaan mukavaa saada sut mukaan meidän piinailusakkiin =)

Maitoparta-80: Toivottavasti alkiot ovat myös jakaantuneet hyvin ja olisit päässyt siirtoon! Aika uskomaton kyllä tuo sun saalis!

Linnia: Kävin tuoresiirrossa testissä varmuuden vuoksi Helsingissä. Viime PAS:ssa kävin täällä kotipaikkakunnalla ja tulos ehti hyvin samalle päivälle. Aion siis jatkossakin käydä tuossa lähellä.

Jaksamista ja tsemppiä kaikille niillekin, joille en erikseen kommentoinut!

Huomenna aamulla alkaa sit täälläkin "lugepäivät". Maanantai häämöttää jo lähellä. Pistän nyt kaiken toivon siihen, että alkiot selviäis hyvin sulatuksesta, jotta päästäis siirtoon. Viime kerralla vain yksi sulatettiin ja se selvisi hienosti. Haluan siis uskoa, että tällä kerralla ainakin toinen kahdesta selviää.
 
Näin aluksi fiia 69 lohtu hali.:hug: Voi kurjuuksien kurjuus. Lämpöistä kesää sinullekin.

Vadelmaunelman linkki osui kyllä herkkään kohtaan, ensin tuli se ironia, sitten pillahdin itkuun.

Megin pohdintoihin; meille on tehty PASseja monen monta, osa lääkkeelliseen ja osa luonnolliseen kiertoon. Mäkin olen ymmärtänyt, että omaa kiertoa kannattaa suosia. Eipä tule sivuoireita tmv. Itsekin aikanaan tikutin ovista, ensimmäisellä kerralla ovis osui huonolle päivälle, toisessa kierrossa en sitten edes ovuloinut. Päässä pimahti, en jaksanut enää kolmatta kuukautta epävarmuutta ja pyysin lääkkeelliseen siirtoon. Tässä tavassa siis etuna se, että VARMASTI pääsee siirtoon, jollei tietenkään sulatus mene poskelleen. Aina sain molemmat alkoit, jos olivat selvinneet sulatuksesta. Kerran selvisi jopa kolme, joista kuulemma yksi tosi rusina, se meni sitten roskiin, vaikka varovasti kysäisinkin, josko nyt kuitenkin lääkäri-täti ystävällisesti siirtäisi koko kolmikon ;)
Kummallakaan tavalla en ole tullut raskaaksi, joten eipä tämä paljon asiaa valaissut.

Hyvä shenda81 kun kyseenalaistat asioita. Lääkäreistäkin löytyy aina toisinajattelijoita, ei se omalääkäri välttämättä aina ole oikeassa.

Vau Sanasa :D sulla olikin täpärällä tuo ovis. Mitäs klinikalla meinaavat?
 
Mä en sit päässyt siirtoon asti. :headwall:
Olin kyllä valmistautunut omien oireiden perusteella kuulemaan tuon tuomion, mutta piti sitä autossa sitten itkut tihrustaa kuitenkin. Aamuinen verikoe oli hyvä, happo-emästasapaino hyvä ja virtsakoe hyvä. Huomautusta tuli ainoastaan natrium arvosta, se oli matala, mutta selittynee runsaasta juomisesta. Tuntui, että lääkäri päätti asian, kun astuin huomeeseen sisään. Ultralla löytyi turvonneet munasarjat (höh, kellä nyt ei olisi punktion jälkeen) ja vähän nestettä vatsaontelossa. Vastaus oli vaan, että kyllä näillä tiedoilla saadaan kunnon hyperi aikaiseksi, jos raskaus alkaisi -> alkio pakkaseen.

Ette arvaa pakastettujen alkioiden määrää, mäkin aluksi luulin kuulleeni väärin. 17kpl. Plus sitten se yks yksinäinen alkio, mikä melkein ehti siirtoon. Yhteensä kahdeksan olkea. Ei mitään hajua alkioiden luokituksista saatikka solumääristä, vaikka kolmasti taisin kysyä. Kysymys vain sivuutettiin. Alkioille oli tehty kuitenkin vain kahden päivän viljely sen kolmen sijasta, se kyllä harmittaa. Olisi tippunut ne huonoimmat pois ensin, tai jotain.

Meidän hoidot jatkuu kesätauon jälkeen elokuussa, hoitona 4 ICSIn 1 PASS. Multakin kiitosta toivorikkaalle päivityksistä :wave:

Moni kysyi, miten tämä hoito erosi viimekertaisista. Ei mitenkään, se kummallista onkin.
1.ICSI, lyhyt, puregon 150 -> 22kpl soluja, 10kpl alkioita
2.ICSI, lyhyt, puregon 100/150 -> 19kpl soluja, 6kpl alkioita
3.ICSI, pitkä, puregon 150 -> 16kpl soluja, 8kpl alkioita
4.ICSI, pitkä puregon 150 -> 33kpl soluja, 18kpl alkioita

Elämäntapojani olen muuttanut vuoden alusta rajusti. Sanotaan sitä vaikka elämäntaparemontiksi. Odottelin siis aikaa TYKSistä ja päätin saada kroppani parhaaseen mahdolliseen iskuun. Nyt en yötä vasten enempää turista, huomenna vaikka sitten.

Tsemppiä teille muille piinailijoille! "....voi jospa oisin saanut olla mukana..." :LOL:
Jännitän täällä taustalla teidän kaikkien puolesta.
 
Fia: Olen niin pahoillani, voimia teille :hug:

Maitoparta: Harmi, että et päässyt siirtoon asti. Muistan, kun siinä odotuspinossa, jossa silloin viime syksynä olin, oli yksi odottaja, jolla raskaus ja hyperi. Ei ollut herkkua se. Hän joutui muistaakseni useampaan otteeseen sairaalaan ja nesteitä jouduttiin tyhjäämään vatsasta vai mistä se nyt oli. Mutta sun saalis on kyllä aivan mahtava ja olen täällä ihan virhreänä kateudesta! Toivotaan myös, että alkiot ovat riittävän laadukkaita tai potentiaalisia, että ei sitten mene rahat hukkaan PAS:ssa.

Niin no täällä näyttää menneen se rapiat 800 euroa vessan pöntöstä alas. Siis mitään vuotoja ei ole, mutta hätähousuna menin ja testasin tänään pp10 aamulla herkällä 10iu testillä negan. Klinikalla on "kielletty" testaamasta pissasta ennen pp14, mutta kun - tiedättehän te! Syy mataliin tunnelmiin on se, että viimeksi PAS:n yhteydessä plussasin pp10 päiväpissistä selvän plussan samaisella testillä ja nyt ei mitään. Ainoa, mitä testiin kyllä tuli sitten heti jo nesteen valuessa siitä läpi, oli väritön viiva eli se kuuluisia viivan paikka, mutta aiemmin ne on kyllä tulleet vasta testin kuivuttua. Kyseessä siis semmoinen "kasettimallinen" testi. Tuoresiirrossa sain liruviivan herkällä testillä pp12 ja hcg oli silloin kuitenkin jo yli 200, että en tiedä, onko toivo mennyttä vai ei. Ja silloin taisin pp8 tai pp9 kokeilla herkällä, näkyykö Pregnyl vielä ja tyhjää taulua tuli...Kiltisti menen verikokeeseen maanantaina, mutta tuskinpa sieltä mitään positiivista yllätystä on tulossa.

Kattelin jo kalenteria ja harmittelen, että klinikan kesätauko tulee väliin sotkemaan ja kun luvassa on vielä pitkä kaava taas, niin punktio ja siirto menee varmaan elokuun puoliväliin. :( Eniten pelottaa se, että endopirulainen alkaa jyllätä ja elämä muuttuu kipuhelvetiksi. Nythän se siis on pysytellyt poissa ja mulla on ollut kivutonta tm:n tyhjennyksen jälkeen..

Ai niin ja Risis: Meillä ei mun miehen kanssa vissiin ole järki päässä lisääntynyt yhtään, vaan muutetaan myös Helsingissä oikeen kunnon "lapsiperheparatiisiin" mitä ilmeisimmin...No, mutta sisustuksessa aion käyttää kaikkia "lapsivaarallisia" värejä, kuten hyvin vaaleaa, miltei valkoista parkettia jne...

Mutta kaikkiaan on kyllä semmonen olo, että on joku b-luokan kansalainen, kun ei sitä lasta ole ja tää ilmenee jo meidän suvun ja perheen sisällä. Ja en voi olla miettimättä, tuleeko meistä jotain pysyvästi hylkiöitä, jos sitä lasta ei koskaan tule. Toisaalta olen niin kiukkuinen tilanteesta, että olen ajatellut niin, että jos se lapsi joskus jotenkin ihmeellisesti tulee, niin ei tarvi silloinkaan sitten olla kiinnostunut ja tupata kylään. Meillä siis niinkin kurjasti asiat, että jopa omat vanhemmat jättää meidän välistä kyläilykohteena, kun ei ole niitä lapsia. Ajavat siis satoja kilometrejä ja linnoittautuvat sisareni luo ja jälkikäteen saan sitten kuulla, että juu siellä oltiin. Ja mä siis asun n.15 min ajomatkan päässä mun siskosta.... :headwall:

Nyt lopetan yksinpuhelin ja teidän piinaamisen ja menen pakkaamaan. Huomaattehan, että yritän selvästi vältellä niitä muuttopuuhia... ;)
 
Maitoparta, wow! Kerrohan meille (sitten kun jaksat!) tuon elämäntaparemontin yksityiskohdat, niin laitetaan me muutkin kroppa huippukuntoon elokuuksi :D

Vadelmaunelma, kuulostaa hirveän kurjalta... Miten teidän vanhemmat voi käyttäytyä noin epäoikeudenmukaisesti? Ovatko he tietoisia teidän ongelmasta, vai kuvittelevatko, että ihan tahallanne olette "hankkimatta" heille niitä lastenlapsia? Tässä on muutenkin kestämistä ilman että joutuu vielä sukunsa syrjimäksi :'(
 
pahoittelut ja ISOT :hug: palleroiden menettäneille!todella harmi :ashamed:
kiitos vastauksesta linnia ... mulla oli noi progesteron-puikot aikasemmin ja ne on aika isoja ja kans tosi sotkusia..
tsemppiä hirmusesti kaikille :hug:
 
Hanuu: No niin, säkin pääset taas nauttimaan lugepalleroista :) Hyvä juttu että verikokeen tulos ehtii samana päivänä, sitten ei tarvii turhaa ajella. Kun mäkin viimeksi tammikuun tuoresiirrossa ajoin hesaan asti, silloin oli niin epävarmaa ehtiikö se tulos samana päivänä vai ei...malttamattomana ei jaksais odotella turhaan yhtään lisäpiinapäivää :ashamed: Kovasti toivon että teidänkin alkiot selviää sulatuksesta!

Maitoparta-80: Harmi kun ette päässeet siirtoon asti, mutta ehkä niin oli sitten parempi ettei tule mitään lisäongelmia :hug: Hurjan määrän saitte alkioita pakkaseen, onneksi olkoon =)

Vadelmaunelma: Toivotaan vielä että testi muuttuis positiiviseksi. Voimia :hug:

 
Vadelmaunelma: :hug: ikävää että tuo eka testi ainakin on nega... Pidän peukkuja kovasti!

Oma napa: täällä myös nega pp 9, testasin kun oli juhlat jossa nautittiin alkoholia ja ajattelin testata voinko juoda hyvällä omalla tunnolla. Nyt kun ei enää tarttumiseen vaikuta mikään. Istukkahormooni ei siis herkällä testillä värähtänyt pätkääkään... Testaan vielä tikulla huomenaamulla ja veritesti on torstaina, mutta kyllähän tuo nega vähän masensi ja enkä jaksa uskoa että se nyt kahdessa päivässä muuttuisi positiiviseksi...
!
Meillä sama juttu kuin Vadelmaunelmalla että hoidot jatkuu elokuussa... 3. IVF hoidolla joka tulee jäämään meidän viimeiseksi. Näin olemme päättäneet. Ikä tulee jo vastaan...

Toisaalta ihana että voi nauttia kesästä, tuosta esikoistyttärestä ja jättää hoitomurheet syksyyn!
 
Vadelmaunelma Voi sua kun ajoissa testaat :kieh: Toivotaan, että testi vielä muuttuisi plussaksi :hug:
SaaraXlle myös toivon negan vaihtumista plussaksi!!

(.) Menkkoja ei kuulu eikä näy :| No, tänään on kyl "vasta" kp 27 ja kierrot olleet siellä 23-30 päivää... Menkkatuntemuksia kyllä löytyy, joten kaipa ne sieltä alkaa...

Kysymys pitkän kaavan hoidosta:
Eli aloitetaaks piikit yleensä siis kp3? Entäs jos kierto venyy tai menkat ei ala ollenkaan (voiks niinkin käydä?)? Mietin vaan ku mulla on se ultra tiistaina et jos ei ennen sitä ala menkat ni mitä sit tehdään? Voiks koko hoito keskeytyä sen takia?
... Juu täällä stressailen taas :ashamed:

 
beelia Mun käsittääkseni ei oo niin tarkkaa pitkässä hoidossa koska ne alotetaan, esim. mullakin ekassa hoidossa vasta kun tyhjennysvuoto oli ollu ja menny, lamautusta pitkitettiin kesätauon takia. Mutta jos lamautus on alotettu edelliskierrossa niin tyhjennysvuodon pitäs kyllä tulla ennenkun piikit voidaan alottaa. Ja mitä muiden(kin) kokemuksia oon lukenu niin se lamautus saattaa viivästyttää seuraavaa vuotoo muutamalla päivällä, jopa viikollakin.
Mullahan viimesin (pas) hoito viivästy kun kierto venähti kystan takia yli kaksinkertaseks (64/n.27!). Ensin odottelin pari viikkoo, sitten negan jälkeen soitin polille, mutta käski vaan edelleen odotella.. Sitten lopulta pääsin tarkistukseen ja sain 10 päivän primolut-kuurin jonka jälkeen se vuoto saatiin aikaan.
Mutta ei kai ivf-hoitoo paljonkaan siirrellä myöhemmälle, on niissä varmaan huomioitu sekin joustovara että on mentävä kehon toiminnan mukasissa aikatauluissa.. eli et varmasti voi joutua mihinkään jonon perälle tms. sen takia vaikka nyt vähän myöhästyiskin! :)
 

Yhteistyössä