Kympin hoidot

~~~~~~~KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~

************1.2.2010.***********

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Helmiina78.........2. IVF......................ly...........1.2........3.2.....
Annabell-77.........1. IVF.....................ly............1.2......3.2....
Nonna78............1. IVF......................pi............1.2.......3.2...TYKS
Mandalay.............1. IVF.....................pi...........1.2................OYS
Nemi77................1. ICSI...................ly............1.2................VL
Marjaane.............2. IVF:n 1. PAS.......lä........................4.2.
kataka.................2. IVF.....................pi............2.2.
plasebo...............3.IVF......................pi..............Tammikuu
Cris......................4. ICSI ..................pi..............Tammi-Helmi
Nainen83............ 1. IVF:n 1. PAS.......................Tammi-Helmi
RouvaPapunen....1. ICSI...................pi..............8.2...........OVU
Äititär...................1.IVF:n 1.PAS........................vko 6.........OYS
Maricce.................3.IVF.....................ly.............vko 6
nehma....................2. ICSI................ly..............vko 7
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lu.............vko 7..........NKL
Mansikkainen79...1.ICSI....................pi............vko 7-8.......FEL
leiska..................1. ICSI....................ly.............vko 8..........FEL
kolmisin.....................PAS..................lu.............vko 8...........
Inia.......................2. IVF:n 2. PAS.....lu.............Helmikuu.....
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS......................Helmikuu
Joppu................................2. PAS.......................Helmikuu
Isis.......................3.ICSI....................ly.............vko 9
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pi.............vko 10........OYS
Ansku-82.............1. IVF.....................pi.............vko 10........OYS
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi.............vko 10.........NKL
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä............Maaliskuu....FEL
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............vko 11.........FER
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS.......................Maaliskuu.....VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS......................Maaliskuu.....
Heidh ..................2. ICSI...................pi.................
tytti-82..................................................................
Pirpana74............2. IVF.......................................................VL
Paiju

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä..........PP.........testipv

SaaraX...................................:heart:................13...............2.2. (+ testattu)
Alina79.................................:heart:.................13................1.2.
Willow...................................:heart:................12...............1.2.
Sanasa...................................:heart:................12...............3.2.
Syssy...................................:heart::heart:..............10...............3.2.
Katjuzka........AVATre................:heart:.............10.................3.2.
Vadelmaunelma...................:heart::heart:.............10...................3.2.
Duffy..............VLO..................:heart: ................7...............
fiia 69....................................:heart:.................5...............12.2.
Lumipuu.................................:heart:................5................
Shenda..........FEL..................:heart:.................4................
Linnia.............NKL..................:heart:................4................9.2.
Kirma.....................................:heart::heart:.........4...............13.2.
Hanuu............NKL..................:heart:................3...............10.2.
Stigu123................................:heart:................3...............12.2.
Tähtisilmä79...OYS..............:heart::heart:..............3.................
Raitapaitainen.GRA.................:heart:................3..............12.2.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki...........testipäivä............HCG / pp

Utua81................25.1.....................357/ 18[/quote]


 
Onnea SaaraX! Annoit toivoa, että PAS voi onnistua.
Mulla se edessä ekaa kertaa ensi kuussa, toivon että alkiot kestävät sulatuksen.
Oliko sulla siis 2.IVF 3.PAS? Kuinka monta alkiota sulla saatiin tokassa IVF:ssa?
Oliko sulla lyhyt vai pitkä hoito? Olen samanikäinen kuin sinä, ja annoit minulle rutkasti toivoa. Mulla just epäonnistui eka IVF, ja nyt pakkasessa on kolme alkiota.
:flower:
 
Paiju Tää on niin tätä :hug: Tsemppiä myös muuttoon. Olen ollut hirmu tyytyväinen Väestöliiton Helsingin klinikkaan, henkilökunta on ollut joustavaa, lämmintä ja asiantuntevaa. Toimenpiteitä tehdään lauantaisinkin, ilmeisesti näin ei ole kaikissa paikoissa? Ensimmäisen IVF:n hinta oli alle 1500 ? (suunnittelukäynti, useampi ultraääni, hoitajan neuvonta, punktio lääkkeineen, siirto ja kolmen alkion pakastus). Jonkun verran jouduttiin jonottamaan toissavuonna kun aloitettiin tutkimukset eli kannattaa ilmoittautua jonoon hyvissä ajoin. Sen jälkeen ajat ovat järjestyneet hyvin. Kesätauko on heinäkuussa. PAS:n välikuukausista en tiedä vielä.
 
Onni ja toivo Tsemppiä sulle kovasti PASsiin! :flower: :hug: Tosi kurjaa kun sun eka IVF ei onnistunut. :'(

Eikös teilläkin ollut sitä ennen jo monta inssiä takana? Muistelisin että aika samoissa aikatauluissa ja toimenpiteissä menee meidän koettelemukset....

Joudutko ottaa välikierron tuohon väliin, vai suostuvatko tekemään heti perään ton PASin?

Ja olet oikeassa ihanaa että SaaraX on onnistunut plussaamaan PASsista! antaa kaikille toivoa! Onnittelut täältäkin SaaraX!! :flower: =)
 
enpä oo koneelle päässy hetkeen ku ei meinaa toimia kunnolla!
onnea jos joku plussannu :heart:
:hug: negoille!
O.N. mulla tais käydä pieni tsäkä,tulin luomustu raskaax täs välissä kun odotin pääseväni pas:iin!mut verikoe tulokex saan huomenna(ma)!kyl tää on jänskää odottaa niitä!
tuol jossai puhuttiin että greippi-mehu "auttais"jotenki,no mähän aloin juomaa sitä aamuin ja illoin ja plussa tuli(tää on tätä hömppä uskoa vaa )
mut kokeilkaahan toverit!oon varmaa jo kk juonu sitä
:p
 
nainen83: Onnea plussasta =)

O.N. Apua, nyt iski kauhea paniikki. Nimittäin mulla menee tää ivf samoilla lääkkeillä kuin edellinenkin eli procren ja gonal. Ongelma ja huolenaihe on se, että löysin äsken edellisen hoidon lääkemäärät ja silloin oon 5 viimeisenä pvänä pistänyt 225 iu ja nyt oon pistäny koko ajan 150 iu lääkärin ohjeen mukaan. Molempina pistospäiviä 11 ja nyt pelottaa kauheasti, että munasolut ei ookaan kypsiä :(
 
Kataka Älä pelkää, kyllä ne ultrassa pystyy niiden koosta päättelemään jo että onko ne kypsiä, ja kun sulla on kerran punktiopäiväkin määrätty, niin kyllä ne kypsiä on! =) Don't worry!

Minä sen sijaan alan olla tooooooosi paniikissa... :'( Eka punktio edessä ja mietin että miten siitä selviää? Kaikki piikit yms. Sattuu varmaan törkeesti... :ashamed: Onks kellään hyviä neuvoja huomiselle? :eek:

Ja voiko alkionsiirrossa kipuilleet kertoa että mikä siinä on ollut kivuliainta? Ja oliko teillä pahoja kipuja myös aukiolotutkimuksessa/ inssissä?
 
Annabell Kiitos rohkaisusta :) Täytyy kai vaan luottaa lääkäriin. Punktio ei välttämättä satu. Oon kuullut, että on paljon ihmisiä, joille se ei oo sattunut juurikaan. Sitä paitsi itse punktio on melko nopeaa ohi. Kannattaa pyytää kipulääkitystä riittävästi. Mies just sanoi mulle, että nyt kyllä pyydät kunnolla kipulääkettä (oli viimeks aika kivulias kokemus). Yritä rentoutua, hyvin se menee =) Tulehan sitten kertomaan miten meni:)

Tsemppiä myös muille huomenna punktioon meneville =)
 
Kiitos kaikille onnitteluista! Tuskin uskon itsekään että tämä on totta. Tein testin taas tänään... haamuplussa näytti hieman vahvistuvan tuolla herkällä testillä mitattuna. Teen varmaan vielä huomennakin tuommoisen tavallisen testin ja sitten veritesti on tiistaina... Vielä on jäitä hatussa mutta varovaisen toiveikas olen!

Onni ja toivo: minulla oli todennäköisesti lyhyt kaava: Gonal F, Menopur, jne...? Sain 2. IVF:ssä runsaasti munasoluja 20, hedelmöittyneiden määrä oli muistaakseni noin 10 ja pakastettuja alkioita oli 5 (tuoresiirtoa ei tehty). Plussasin siis 3. PASista. Topalkio ja alkion kuoren avaus tehtiin, kun kuulemma iäkkäillä naisilla tuppaa olemaan paksut kuoret alkioissaan :)

PASseista voi plussata, tämä on minulla toinen kerta! Väitetään että PAS-hoidot voivat olla jopa "hellempiä" eli elimistö on rauhallisempi kuin punktion jälkeen.
 
Onnea SaaraX!

Hali Paiju, Cateye ja Inia. :hug:

Mä olen menossa huomenna verikokeeseen. Apteekin testi negas tänä aamuna, mutta mitään menkkojen alkamiseen viittavaa ei vielä ole, joten odotan tuon verikokeen tulosta. Ärsyttää, kun on niin aikaisin tuo testipäivä, mutta eipä voi mittään. Olisin ite kyllä muuten odotellu vielä ainakin pari päivää.
 
Willow: Mulla on myös testipäivä pp12 ja silloin näkyy jo, kyllä onko hcg lähtenyt nousuun. Näin aikaisin otetussa veritestissä saadaan myös selville, onko alkio edes yrittänyt kiinnittyä. Mulla hcg näytti viimeksi siis 211, vaikka tikkuun tuli vain säälittävä liruviiva ja testin herkkyys oli 10iu.

Saarax: Onne valtavasti plussasta :flower: Ehkä me nuoremmatkin täältä perässä - toivottavasti ;)

Annabell: Mä ainakin sain niin tujut lääkkeet suoraan suonene, että meinasin nukahtaa punktiossa siihen gynepöydälle. Että en kyllä paljon mitään tiennyt siitä, että joku tökkii jollain hillittömällä neulalla alapäätä :LOL: Siirrot ollet mulla myös kivuttomia, olen yrittänyt hengitellä syvään ja rentouttaa alavatsan. Aino ongelma se, että en näköjään osaa olla täyttämättä rakkoa liikaa ja pikemminkin tuntuu siltä, että kohta lasken alleni.

Missä muuten on Raitapaitainen? Jäin miettimään sitä sun vointia ja hyperin oireita? Kuinkahan jakselet? :wave:

Ja sitten mun "klinikkakaveri" Katjuzka: :wave: Mitkäpä on tunnelmat ja tuntemukset siellä? Mulla on ollut tänään tosi yrjöolo. En osaa kyllä sanoa, mistä johtuu. Epäilen, että keho alkaa olla kyllästynyt tähän jatkuvaan lugepalleroiden ja zumenon nappuloiden koktailiin. Masukipuja ei ole nyt ollut juurikaan.

 
Vadelmaunelma: mun testi oli 25 iu, että senkään takia en vielä pistä mitään luottoa sille. Saa nähdä mitä tulee työpäivästä, pyörin varmaan aivottomana jännityksestä koko päivän soittoon asti.

Annabell: mullakin oli niin hyvä lääkitys punktiossa, että en voi sanoa sen sattuneen. Ja heti kyllä sai suoneen lisää lääkettä, jos vähänkin tuntui siltä. Siirto ei sattunut ollenkaan, hengittelin vaan rauhassa ja tyyppi oli kyydissä. Nopeastikin se meni.
 
Moikka! Pitihän minunkin jo tänään testata (PP11), vaikka virallinen päivä on vasta keskiviikkkona :p. Kuvittelin tikussa haamuista haamuinta, mutta mies kyllä tiputti takaisin maan pinnalle ja sanoi että ei tosta nyt voi mitään päätellä. Ei nyt vielä kuitenkaan toivo ihan täysin mennyt, koska kyllä siihen jotain väriä tuli.. Tää tulee siis testaamaan joka aamu keskiviikkoon asti. ;) Mä luulin että tämä piina helpottaisi loppua kohden!
 
Huomenia!

Onnittelut plussanneille :heart: ja testejä tekeville oikein paljon tsemppiä :hug:

Minulla ei punktio tuntunut missään ja siitä kiitos hyvän lääkityksen =) mutta siirto niinkuin olen kertonutkin oli täyttä tuskaa, mutta johtuu minun rakenteellisesta ongelmasta (S-mutka kohtuun mennessä ) joten mikään väline ei tahdo sinne päästä ja siksi joutuvat rassaamaan ja räpeltämään ihan tosissaan...lääkäri sanoi että "normaalisti" tätä ei edes huomaa ja tunnu missään...mut mähän en ole "normaali" tietenkään tässäkään =)

Paikat on ollut hieman kipeät sen siirron jälkeen ja vuotoakin on ollut..olen kahtena viime yönä herännyt siihen kun jännitän jalat aivan tikku suoraan (venytän niinkuin pitemmäksi) ja hirvee muljuminen tuntuu tuolla alakerrassa ja käy todella kipeää...en tiedä kumpi tulee eka se venytys vai ne hirveet kivut ja jänteiden muljutukset, mut nyt tänä aamunakin tuli jotain tuhrua (ruskeaa limaa) tuolta alakerrasta, ANTEEKSI NÄMÄ LIKAISET YKSITYISKOHDAT! Jotenki taas epätoivoinen olo onnistumisen suhteen...pelkään että siinä siirrossa jokin pöpö on tonne mennyt ja aiheuttaa kipuja...plaah tylsää :ashamed:

Onko muilla samoilla piinapäivillä olijoilla mimmosia tuntemuksia?

Toivotaanpas paljon plussia tälle viikolle :heart:
 
Huomenta!

Kiva, että joku on kaivannut! Täällä on mennyt viikonloppu hyvin miehisellä tyylillä: Juoden ja maaten! :LOL:
Enää ei ole minkäänlaisia hyperin oireita eikä mitään muutakaan oireita. Paitsi joo, armoton väsymys!! Vatsakivut poistui lauantain ja sunnuntain välisenä yönä.

Paiju: Jos klinikkaa pääkaupunkiseudulta mietit niin huomioi myös Graviditas. Se löytyy Citykäytävästä eli ihan Stockmannin ovia vastapäätä. Minulla ei ole mitään negatiivista sanottavaa paikasta ja lääkäriksi suosittelen tietenkin Varilan Eeroa.

Joku kysyi punktion kivuliaisuudesta. Mulla ei ole jäänyt kummastakaan mitään mörköjä mieleen. Tällä kertaa olin vähemmän nuppi sekaisin kuin ekalla kertaa mutta kipeää ei ole kumpikaan tehnyt.

Onnea punktioon meneville!! Tulkaa kertomaan miten sujui! :wave:

Meillä täyttyy tänään pienen ihmisen suuri toive.. Mumma tulee! Neiti on koko viikonlopun hokenut vähän väliä, että "Mumma Mumma kotiin kotiin" ja näyttänyt ulko-ovea. :heart:
On vissiin ollut tytöllä Mumman kanssa aika mukavaa viime viikolla kun äiti ja isi ramppas Helsingissä ja muissa menoissa. (Mulla on koulu kesken yhden työharjoittelun ja tentin verran ja käyn vähän luennoilla)
 
Keskiviikkona olisi aika ultraan, jotta nähdään päästäänkö tässä kierrossa siirtoon... JÄNNITTÄÄ!
Suosiolla olen jättänyt ovulaatiotestit kauppaan, koska olen aika varma, ettei nyt päästä siirtoon. Tarkoituksena siis PAS luomukiertoon, mutta mutta, ainakaan 5 vuotta sitten munasarjani eivät toimineet kuten pitää (ei löytynyt sitä johtofollikkelia, vaan kaikki rakkulat olivat samankokoisia, joten ovistestit menivät hukkaan ainakin siihen aikaan.)
En usko tilanteen muuttuneen parempaan suuntaan tässä viiden vuoden aikana, kun miettii, että minulla on ollut paha kohtutulehdus + kohtu täysin kiinnikkeiden peitossa. :(

Lääkäri oli sitä mieltä, että katsomme nyt ultrassa, onko mahdollisuuksia ja ellei ole, siirrymme lääkkeelliseen ja sehän taas sit siirtyy ainakin kuukaudella eteenpäin. :|

Tsori, tää oli taas tällainen purkaus, mut ku nyt vaan niin turhauttaa... :headwall:
 
Annabell-77: tarkoitus on tehdä PAS heti seuraavaan kiertoon, luomusellaiseen jos ovulaatio on tulossa. Uä kp12.

SaaraX: missä muuten oelt hoidossa? MItä tuo kuoren avaaminen tarkoittaa?
Miellä puolet soluista hedelmöitettiin IVF:llä ja puolet ICSI:llä.
 
Hyvää alkanutt viikkoa ja helmikuuta kaikille! Mulla ei ole mitään tuntemuksia. Jokaisesta nipistyksestä yms yrittää jotain päätellä, mutta on tietty vain kaasuvaivoja ja ruuansulatuksen pulputusta. Pp3 siis tänään. Seuraavat kolme päivää siis ilmeisesti todennäköisimpiä kiinnittymispäiviä (pp4-6), saas nähdä.

SaaraX ja muutkin, minäkin samaa tiedustelen, miten se alkionkuoren avaus auttaa, hedelmöittymiseen vai kiinnittymiseen? Jos tässä menee toiselle hoitokierrokselle, niin täytyy näitä lisämahiksia kartoittaa.

Kertokaahan kokeneemmat myös, miten kiinnittymisyritys näkyy veritestissä? Onko hcg-arvo jollain tietyllä tasolla vai?
 
Cateye, Myyrä-2, onni ja toivo, Inia ja Paiju: Kaikille teille oikein iso halaus ja voimia jatkoon!

Tähtisilmä79: Ihanaa, että sullakin on pieniä kyyydissä :) Vaikkakin on ollut ikävä kokemus siirrosta.

Raitapaitainen: Hyvä, että olo on jo parempi! :)

Onnea tämän päivän punktioon Annabell-77, Nonna78, Helmiina78, Mandalay ja Nemi77

SaaraX ja nainen83: Onnea, onnea! =) :flower:

stigu123: Mä täällä myös jännäilen, tuleeko lähipäivinä kiinnittymiseen viittaavia oireita. Lugeista ei ainakaan ole vielä tullut mitään havaittavaa...

).( Mieli on vielä aika rauhallinen, mutta eiköhän jännitys kohoa testipäivän lähestyessä... Tehtiin eilen miehen kanssa päätös, etten testaa kotona ennen veritestiä. Haluan säilyttää jännityksen sinne asti ja toivon, että myös vuoto ymmärtää pysyä poissa! Vielä olisi reilu viikko jäljellä. Missä vaiheessa muille on yleensä tullut oireita lugeista, jos niitä on tullut? Kun mä en ainakaan oo vielä havainnu mitään.

Mukavaa viikon jatkoa kaikille ja positiivisia testituloksia isolle joukolle tällä viikolla testaavia :)
 
kävin lauantaina viemässä reseptit apteekkiin ja jonain päivänä sitten haen lääkkeet kotiin, pistäminen pitäisi alkaa näillä näkymin ensiviikon torstaina, pelottaa kyllä ihan pirusti. ärsyttää tulevien sairaspäivien selittely esimiehelle, viikolla 7 olisi kaksi ultrakäyntiä ja koko 8vko saikkua, kun työn laatu on senverran raskasta, etten lääkärin mukaan pysty sitä tekemään. Lääkäri onneksi lupautui kirjottamaan saikut "vatsakipuna", että sentään tulevat palkallisena ;)
 
Alkion kuoren avauksesta tietoa: Alkion kuoren avaus eli assisted hatching, zona hatching. Jos alkiota ympäröivä kuori ei repeä tai on liian paksu, alkio ei pysty kiinnittymään kohtuun. Alkion kuoren avauksessa kuoreen tehdään pieni reikä. Näin alkio, pari päivää kohdussa oltuaan, voi kuoriutua helpommin ja kiinnittyä kohtuun. Alkion kuoren avaus voidaan tehdä maailmalla kemiallisesti tai laserilla mutta Felicitaksessa jossa olen hoidoissa se tehdään ihan vain mekaanisesti rapsuttamalla ennen siirtoa. Tärkeätä on että alkio on tarpeeksi suuri, muistaakseni 8-soluinen vähintään, ettei tule kohonnutta kaksoisuusriskiä. Tästä hoidosta ei saa Kela-korvauksia, mutta ainakin meillä se on avittanut kiinnittymistä. Felicitasta suosittelen lämpimästi, kallein, mutta onnistumisprosentit loistavat!

Nainen83, onnea luomuraskaudesta!
 
Täällä kp1, eilen tuhruja ja nyt varsinaista vuotoa. Huomenna vasta virallinen testipäivä, joten en taaskaan sinne päässyt. Mutta siis lauantainahan testasin jo negan, kun menkkoja odottelin jo. Seuraava PAS (eli 2. IVF:n 2. PAS) kai heti tähän kiertoon (huomenna vasta soittelen klinikalle), mutta ovis saataa mennä väärälle päivälle.

Onnea matkaan muille piinailijoille!
 
Pahoittelut kaikkille jotka on saanu negan testiin :hug: Se on aivan epäreilua, että näiden raskaiden hoitojen jälkeen joutuu vielä pettymään.

Mutta onneksi on saatu myös Plussia pinoon. Onnea SaaraX ja Nainen83!

Keskiviikkona sit alkais sumuttelut. Jännittää jo valmiiksi. Lähinnä se, et mä muistan sumutella tarpeeksi! :LOL: Mut kiva ku nää hoidot nyt vihdoin alkavat oikein tosissaan. :)
 

Yhteistyössä