Kympin hoidot

Wautsi, täällähän tapahtuu paljon, kun on vähän aikaa pimennossa.

Paljon Onnea Stigu ja Lumipuu!!! :flower: :flower:

Ja :hug: toivorikas.. Toivon todella, että pääsisitte vielä hoitoon..

D, joka jaksaa piinailla.. Luulenpa vain, että mun "oireet" on ihan Lugejen ansiota,
eilen iltalukemiseksi erehdyin lukemaan haittavaikutukset paketin sisältä..
 
Mimosah :hug: Voi itku, voimia! Toivottavasti pääset heti pas:iin ku vaan mahdollista!

Lumipuu Jee, onnea :D !! ihanaa, ku plussatuulet puhaltaa! Kyllä ne hcg-arvot nousee!

Mianna79 Kiitos tsempityksestä :) , juu kyllä se mieli jo vähän rauhottu illan mittaan. Alkais tuo vuoto vielä...
 
~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************9.4.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Hopping...............2.ICSI:n 1.PAS......lä...................9.4.....AVATre
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS.............................vko 14......VL
Salvia....................2.ICSI..................pi............vko 15..........
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS...................................huhtikuu
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu........................huhti..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS...................................huhti..NKL
Mimosah76........................PAS.....................................huhti..FER
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS...............................15-16....NKL
Firefox.................3. IVF....................pi.............vko 16............OYS
Marjaane..............2.IVF:n 2.PAS......lä........................vko 16
Nemi77.................2.IVF....................pi..............vko 17.............VL
karmilla.................1.IVF.....................................vko 17..........
Inia.......................3.IVF.....................................vko 17.........
Joppu................................3.PAS.................................huhtikuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............huhtikuu......NKL
wabisabi...............2.IVF....................ly..............huhtikuu........FER
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS................................huhtikuu.....
Heni.....................2.ICSI:n 1.PAS.................................huhtikuu.....
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS...................................huhtikuu....
Heidh ..................2. ICSI...................pi...................................
risupesä..............2.IVF:n 1.PAS........lä..................................TAYS
tytti-82....................................................................................
Paiju ......................................................................................
beelia...................1. IVF....................................toukokuu......
Amelie80..............3.ICSI...................................toukokuu........
UnelmaSirpaLeena.1.IVF:n.3.PAS.....lu.......................touko...OYS
Klivia.....................2.IVF....................................vko 19..........TAYS
leiska ...................2.ICSI....................ly............vko 19..........FEL
Raitapaitainen.....3.IVF.......................ly............vko 21..........TAYS
Katjuzka...............3. ICSI..................................vko 21.........AVATre
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu....TYKS
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Mansikkainen79...1.ICSI:n 1.PAS..................................touko.FEL
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................toukokuu
Isis........................4.ICSI................ly................toukokuu....AVATre
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS..................................touko..OYS
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 24.........TAYS
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Faith83.................................................................................
Minska...................................................................................
Mianna79...............IVF.......................................elokuu.........

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

Lumipuu.......AVATre................:heart::heart:.............14...(+testattu)
Doris-79.......FEL......................:heart:..................10.........

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI................:heart:
Duffy..................4.2...............vt/10..........2.ICSI................:heart:
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..............:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............vt/11..........1.ICSI...............:heart:
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Hugsy...............24.3............9309/27........1.IVF.................:heart:
Plasebo............11.3..................................3.IVF.............:heart::heart:
AaVee...............26.3...............vt/16..........1.IVF.................:heart:
Nipsu74............26.3...............vt/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.................:heart:
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF.................:heart:
 
Lumipuulle ja Stigulle paljon onnea!!! :hug:

Omasta navasta pikku päivitys: Klinikalta soitettiin. Neljä olivat joutuneet sulattamaan, mutta kaksi hyvin jakautumaan lähtenyttä siellä meitä odottaa, eli kaksi siirretään. :heart: :heart: Tunnin kuluttua lähdetään ajalemaan. :wave:
 
..Olisinpa kysynyt seuraavaa jos joku ostaa vastata. Meillä siis eka saanut alkunsa PAS:illa. Meille jäi pakkaseen paljon alkioita. Jos tässä,vaikka loppuvuodesta haluaisi uutta siirtoa kokeilemaan..niin missä vaiheessa olisi hyvä olla yhteydessä väestöliittoon. Pitääkö käydä taas suunnittelukäynnillä yms?
 
hurjasti onnea plussille!!!ja tietenki muille myös :hug:
nonii..täti punainen tuli vihdoin ja nappi kuuri alko tänää..eka ultra on 20.4..eli koskas ne sit sulattais pikkuset ja laittais uumeniin?vai riippuux se siit ovulaatiosta sitten?
kertokaahan kokelaat!
 
No joo, siirrosta ollaan täällä palailtu kotiin ja pienoiset :heart: :heart: ovat nyt sitten matkassa mukana. Toinen alkio oli todella hienosti jakautunut jo ihan viittä vaille blastokystavaiheeseen ja toinen oli sellainen normaali hidas hämäläinen. Hyvä ja normaalisti jakautunut sekin, mutta eri kaliiberia kuin tämä kiirehtijäkaveri. ;) Testipäivä (veritesti) on ke 21.4. Piinaa, piinaa, piinaa... Olisipa nyt meidän vuoro. :heart: :heart:
Jatkosta puhuttiin sen verran, että jos toiseenkin passiin joudutaan, otetaan mukaan myös minidisperiini ja kortisooni. Minulla kun on sukurasitteena korkeaa hemoglobiinia, joten sen vuoksi lääkäri haluaisi kokeilla lisälääkitystä. Mutta tämä koetus nyt vain lugen ja zumenonien voimin.

Leiskalle suurkiitos hienosta linkistä. Eihän sitä voinut itkemättä katsoa, niin totaalisesti pisti tunteet myllertämään... :'(
 
nainen83: Sulla siis tulossa lääkkeelinen PAS ja käytössä zymenon?!? Jos näin, niin yleensä ultra kp 10-12 ja siinä päätetään siirtopäivä, mulla se oli kp 18. Ovulaatiota ja kiertoa ei tarvitse lääkkeellisessä PAS:ssa vahda lainkaan, siinä katotaan vaan limakalvoa ja sen kasvu määrää siirtopäivän. Näin musta kätevämpi, niin ei mene PAS hukkaan ainakaan siksi, että ovulaatio sattuu väärään ajankohtaan.
 
Tarrasukkia kyytiläisille Hopping! Mikä lääke toi zumenon on? Mulla on vain luget PASin jälkeen.

Toivorikas Mulle voisi päivittää siirron maanantaina 12.4, kyseessä on siis 1-2 pakastetun alkion siirto (toinen PAS ekaan IVF:n). Sitten onkin pakkanen tyhjänä, mutta siitähän ei kannata huolta kantaa tässä vaiheessa
:D

Palstailut on jääneet vähemmälle, joten olen vähän tippunut kärryiltä... Mitä kuuluu Salvialle, toteutuuko vko 15?
 
Kiitos Myyrä, kerron terveiset pienille matkamiehille. :D

Zumenon on lääke jota käytetään lääkkeellisessä Passissa. Se kasvattaa kohdun limakalvoa, mutta samalla estää siltä kierrolta luonnollisen ovulaation. Aloitetaan ottamaan kierron ekasta päivästä lähtien. Luget tulee kaveriksi 3 pvä ennen siirtoa.
Näin ei tarvitse tuijottaa kalenteria ja tikuttaa ovulaatiota, vaan mekin päästiin turvallisesti pääsiäisen ylitse, jolloin mulla melko varmasti olisi ollut ovulaatio ja siirto olisi mennyt mönkään kun en olis saanut klinikalle asiasta ilmoitettua... Zumenon ja luget jatkuu kymmenennelle raskausviikolle saakka, jos sinne päästään.
 
leiska Kiitos ihanasta linkistä, itkuhanat aukes kyllä täälläki :'( Jotkut ihmiset ne vaan osaa pukea tunteensa niin hyvin sanoiksi. Itellä se ei ole aina niin helppoa.

Hopping Ihanaa, et kaksi kyytiläistä on mukana =) hirmuisesti pikkasille tarrasukkia ja liimaa, jotta malttavat pysyä kyydissäsi loppuun asti!

tytti82 :hug: , voimia molemmille jatkoon, mitä sitten aiottekin tehdä!

On: On se jännää, miten voi iloita menkkojenkin alkamisesta =) , tänä aamuna ne vihdoin alkoivat, kp31, yleensä mun kierto 24-26. Ehdin jo pelätä, että sumuttelut on saanu mun kropan ihan sekaisin ja hoito myöhästyy sen takia :ashamed: . Nyt on ollu kuumia aaltoja, ei kylläkään pahoja ja ajoittaisia huonon olon puuskia ja päätä särkee vähän kyllä melkein joka päivä. Hirveen pitkältä ajalta tuntuu tää aika ennen 0-ultraa (14.4), tekis jo mieli päästä piikittään, et näkis mitä alkaa tapahtua :eek: Hieman joo olen kärsimätön =) Pitää purkaa energiaa ulkoiluun ja kukkien multien vaihtoon :p , päässy vähän venähtää myöhäseksi multien vaihto, ku on ollu kaikenlaista muuta mielessä...

Tsemppiä ja mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Kiitos Myyrä-2 kysymästä, täällä ollaan. Punktioon päästiin ja saldo minulle komiat 10, siis itse munasoluja, ihan ku ois voittanut olympialaisissa! =) Isännän simppamääräkin oli noussut (laatu ei), joten toivo alkaa silti heräämään että päästäisiin siirtoon ma tai ti. Jospa pääsisin sun piiniskaveriks ja Hoppingin.

Kiesus, mitä ääliökommentteja oot kuullut Vadelmaunelma, huh-huh. Todella ikävää, jos oma äitikään ei tajua tilannetta Doris-79, otan osaa. Lumipuu keskisormihymiö ois huippu :LOL: ja onnea, onnea plussasta! Stigu123 onnea, mä arvasin että vauvaa ootat kun sulla oli se kramppaus. Tosin niin luulin, että oottaa Toivorikas-72:kin, kun puhuit siitä oudosta nännikivusta (oisko sit ollu luget), koska noi kaksi oiretta muistin itellänikin olleen, kun oikein muistelin vaikka aikasemmin väitin oireettomaksi. Toivorikas-72 ISO :hug: , toivottavasti teillä on voimia painia itellenne se seuraava hoito! Musta se ois oikeutettua.

Amelie80, Tytti82, Mimosah76 voimia ja :hug: .

Inia, kyselit Metformineista. Mulla oli ne käytössä ennen ekaa icsiä pco:n hoitoon. Jouduttiin lopettamaan, sain niistä allergisen reaktion ja jouduin sairaalaan. Oireet alkoi vatsakramppeina, sitten en pysyny pystyssä ja menin sekavaksi. Sairaalas huomattiin kohonneet maksa-arvot, jotka vaan nousi ja nousi tosi nopeasti. MUTTA on kuulemma erittäin harvinaista ja olen kuullut, että niistä on ollut oikeasti apua monille just pco:n hoidossa. Käytetään myös diabeteksen hoitoon. Lisää kokemuksia löydät palstoilta nimityksillä Metukka tai Metut.

Tää jatkaa makoilua, lugeja ja veden litkimistä, ettei tuu hyperiä. Voi ei, kun joutuu lääkärin määräyksestä makoileen ja mies joutuu tekeen kaikki kotityöt. Kuinkakohan mä kestän, koko viikonloppu lepoa ja makoilua! :saint:
 
Linnia: Huhuilen, josko pyörit täällä taustalla... Mikäs sun tilanne on? Onko jo uusi kierto alkanut ja oletko sen myötä päässyt ottamaan naikkarille yhteyttä? Mä tässä kuumeisesti odottelen, että menkat alkais. Taitaa tää kierto venyä vähän pidemmäks, kun ovulaatiotestiin tuli plussa vasta KP16... Toivon, että maanantaina pääsisin jo soittamaan. Nyt vaan jännittää ihan älyttömästi, että siirtääkö ne vieläkin kuukaudella eteenpäin sitä PAS:ia vai löytyiskö niiltä aikaa ottaa meidät vastaan.

Jos joku tietää naikkarin tulevien viikkojen tilanteesta (ruuhkasta) jotain, kuulen mielelläni. Saa nähdä, miten paljon huoltotauko on vaikuttanut...
 
Hanuu: Jep, täällähän minä taustailen ahkerasti. Tänään alko mulla menkat eli maanantaina täytyy yrittää soittaa naikkarille, varmaan taas kamalat puhelinjonot siellä :/ Saisvat kyllä jo päästää meidät passiin, ei meinaa hermo enää kestää tätä odottamista :'(

leiska: Oon ton videon joskus nähnyt mutten enää niin muistanutkaan millainen se oli, kyllä taas kyyneleet virtasi kun sitä katsoi...on se niin totta joka sana.
 
Linnia: Vähän menet siis mun edellä, mutta ehkä tosiaan sit maanantaina molemmat jonotellaan puhelinajalla. Mä en osaa enää yhtään arvioida, koska mun menkat alkaa. Keskiviikkona olin jo ihan varma, että tuntemusten perusteella ois alkanu torstaina. Nyt taas ei enää oo kuin aavistuksen menkkaolo. Toisaalta tiedän, että kyllä ne joka tapauksessa sieltä aina alkaa... Mä oon ollut yllättävän rauhallinen, vaikka tulikin tätä ylimääräistä odottelua. Mutta tällä kertaa tulee kyllä kova pettymys, jos ei vieläkään päästä tositoimiin :( Pidän meille molemmille peukkuja, että päästäis taas reilun parin viikon päästä piinailemaan! =)
 
Salvia, kiitos kokemuksistasi! Toivottavasti mulle ei tulis mitään kamalaa... Ihmettelen vain tuota lääkettä, kun mulla ei oo pco:ta eikä diabetestakaan...? Voikohan ne jotenkin parantaa munasolujen laatua noin muutenkin? Pitänee googlailla...
 
Täällä vaan kierto tuntuu venyvän ja vanuvan. Eikä mitään menkkatuntemuksia edes ole vaikka söin terolut kuurin kp 15-24, nyt menossa kp 35. Eipä auttanut edes terolutit tälläkertaa, aina ennen terolutien kanssa menkat ovat alkaneet muutaman päivän päästä viimeisestä tabletista. Koskahan sinne PAS oikeen päästään kun ei edes kierto toimi. :(

Leiska: Itku tuli täälläkin kun ton linkin katsoi, tunteet näköjään hiukan pinnassa. Alkoiko sulla muuten menkat jo?
 
mansikkainen79 eilen alkoi, ja kyllä tosiaan oli onnen hetki kun tulevalla viikolla olisin aloittanut sen primolutin. Toivotaan et siullakin pian alkais. Huomenna pitäis nyt sit soittaa klinikalle ja varmistella uutta aikataulua.
 
~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************12.4.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS.................................12.4...VL
Salvia....................2.ICSI..................pi............9.4.......12.4...
Heni.....................2.ICSI:n 1.PAS......lä........................15.4..AVATre
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS...................................huhtikuu
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu........................huhti..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS...................................huhti..NKL
Mimosah76...........1.IVF:n 1:pAS........lu........................huhti..FER
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS...............................15-16....NKL
Firefox.................3. IVF....................pi.............vko 16............OYS
Marjaane..............2.IVF:n 2.PAS......lä........................vko 16
Nemi77.................2.IVF....................pi..............vko 17.............VL
karmilla.................1.IVF.....................................vko 17..........
Inia.......................3.IVF.....................................vko 17.........
Joppu................................3.PAS.................................huhtikuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............huhtikuu......NKL
wabisabi...............2.IVF....................ly..............huhtikuu........FER
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS................................huhtikuu.....
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS...................................huhtikuu....
Heidh ..................2. ICSI...................pi...................................
risupesä..............2.IVF:n 1.PAS........lä..................................TAYS
Paiju ......................................................................................
beelia...................1. IVF....................................toukokuu......
Amelie80..............3.ICSI...................................toukokuu........
UnelmaSirpaLeena.1.IVF:n.3.PAS.....lu.......................touko...OYS
Klivia.....................2.IVF....................................vko 19..........TAYS
leiska ...................2.ICSI....................ly............vko 19..........FEL
Raitapaitainen.....3.IVF.......................ly............vko 21..........TAYS
Katjuzka...............3. ICSI..................................vko 21.........AVATre
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu....TYKS
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Mansikkainen79...1.ICSI:n 1.PAS..................................touko.FEL
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................toukokuu
Isis........................4.ICSI................ly................toukokuu....AVATre
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS..................................touko..OYS
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 24.........TAYS
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Faith83.................................................................................
Minska...................................................................................
Mianna79...............IVF.......................................elokuu.........

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

Lumipuu.......AVATre................:heart::heart:.............17...(+testattu)
Doris-79.......FEL......................:heart:................13.........
Hopping.......AVATre................:heart::heart:..............3..........

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI................:heart:
Duffy..................4.2...............vt/10..........2.ICSI................:heart:
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..............:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............vt/11..........1.ICSI...............:heart:
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Hugsy...............24.3............9309/27........1.IVF.................:heart:
Plasebo............11.3..................................3.IVF.............:heart::heart:
AaVee...............26.3...............vt/16..........1.IVF.................:heart:
Nipsu74............26.3...............vt/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.................:heart:
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF.................:heart:
 
Pelkkää ).( nyt... Voi v***ujen v**u.. :'( mut voi sitten TAAS tiputtaa jonnekin ehkä hyvällä tuurilla enskuulle. Turha käynti tänään lääkärissä, mokasin ite koko kierroksen tällä kertaa. Oon tyhmyyttäni ja huonomuistisuuttani ottanu vaan yhden zumenonin/päivä kun annos ois ollu 3!!! Eipä ihme että limis oli surkeet 4mm :headwall: :headwall: :headwall: Vanhasta tottumuksesta kai kun primoluteissa ja orgametrilissä ollu vaan se yks tabletti niin jatkanu sillä.. ja kun se viime kierto venähti niin pitkäks niin tietenkään en enää muistanu ton lääkkeen eri annosta, ja lisäks varmaan hämäs sekin että siellä zume-liuskan takana on ne viikonpäivämerkinnät eikä tullu mieleen vilkasta annostusohjetta ennen kun alotin ne. Että omaan TYHMYYTEEN kaatu sitten tällä kertaa koko hoito.

En siinä häkeltyneenä ja pettyneenä muistanu kysyä edes että oliko se kysta hävinny mihinkään, mutta kortisonia se nyt VIHDOIN lupas sitten kirjottaa, kun sitä niin kovasti ite toivon. Vaikka samalla tietty korosti moneen kertaan että ei mitään näyttöö että hyödyttäs endon kanssa.. mutta jollei oo tehty mitään vertailevia tutkimuksiakaan niin mitenkähän voi sanoo ettei oo missään tapauksessa hyötyä..? No, pääasia että oon saamassa ne sitten kun/JOS joskus siihen kirottuun siirtoon pääsiskin...tosin ehdin jo ostaa pari pakettia sitä käärmekortisoniakin kun olin varma ettei vieläkään suostu, mutta kai nekin voi sit samoin käyttää..

Että tällein. Nyt sitten TAAS primoluteille 10 päivää ja odotellaan josko ne menkat (minkälaiset sitten näin onnettomalla limiksellä tuleekaan..) suvaitsis tällä kertaa alkaa ihan ajallaan, soitto ja taas zumenonit...no tästälähin ainakin takuulla muistaa mikä se oikee annostus niissä olikaan :kieh:
 

Yhteistyössä