Kysymys Imettäville. Poistutteko toiseen huoneeseen imettämään jos teillä on vieraita..?

  • Viestiketjun aloittaja Miettivä
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Poistun kotona makkariin paitsi jos vaan yks kaveri kylässä mutta mieluummin meen sivummalle kuin saatan vierasta kiusalliseen tilanteeseen jos nolostuu. Olen kyllä syöttänyt lasta esim. Cittarin kenkäosastolla (ei muita asiakkaita siinä lähellä) ja muistaakseni myös jonkin ruokaravintolan loosissa oman perheen kesken ollessa.
Kylässä esim juhlissa kysyn saanko mennä makkariin enkä muutenkaan vieraiden miesten edessä imetä etteivät siitä häkelly. Ei siinä kyllä mitään näy paitsi siinä hetkellä ehkä vilaus kun vauva tarttuu kiinni ja irrottaa otteensa. Kohteliaampaa on mun mielestä mennä sivummalla, en esim. tykkäis itekään jos joku vetäis tissin esiin kahvipöydässä.
 
"pönttö"
Ei ole käynyt mielessäkään! Imetin kerran esikoista jopa töissä kesken palaverin jossa kaikki muut olivat miehiä, kun olin käymässä vauvaa näyttämässä ja osallistuin viikkopalaveriin samalla :D. Ei mua hävetä yhtään, enkä tiedä miksi pitäisi? Kun tosiaan imetyspaitoja käytän aina ja oon harjaantunut helkatin näppäräksi liivien aukojaksi myös tässä aikain saatossa.. Tavallisella paidalla en minäkään kehtaisi, mutta lähinnä siksi ettei maha näkyis kyljistä kun pitäs helmaa nostaa.

Oon imettänyt siis ihan kaikkialla missä olen ollut ja vauvalla nälkä yllättänyt. Miesten, naisten lasten ja vanhusten sekä kotieläinten läsnäollessa, kotona kaupungilla ravintolassa ja lentokoneessa. Eikä se ole mikään juttu mulle, suuntaan taikka toiseen. Itse jos näen että joku imettää vauvaa, vilkaisen ja huomaan hymyileväni. Mulle se on kaunis toimenpide, vähän kuin suukon antaminen vauvalle tai pään silittäminen ja lepertely. Imetys on jotain samankaltaista mun mielessäni.
 
Mä imetän kotona ihan vieraiden läsnäollessa, ohuen huivin laitan suojaksi ja käytän imetyspaitoja. Huiviakaan en muuten käyttäisi, mutta kun on suihkutissit niin saattaisi pian lentää maidot vieraiden silmille :LOL: Julkisilla paikoilla imetän aina tarvittaessa, mut en mä koe tarvetta vetäistä tissiä kaikkien nähtäville. Hyvälaatuinen imetyspaita ei turhia paljasta, kädellä saan nänninpään peitettyä sen ajaksi kun lapsi nappaa siitä kiinni (jos ei ole huivia sattunut mukaan niin silloin teen näin). Tuskin meistä aikuisistakaan moni menee piiloon syömään kun tulee vieraita? Miksi lapsen sitten pitäisi? Tosi kiva istua toisessa huoneessa vaikkapa se tunti joka lapsella voi mennä rinnalla ollessa, kyllä mä ainakin mielummin olen senkin ajan vieraiden seurassa.
 
"vieras"
[QUOTE="mievain";28354259]"Imetys on maailman luonnollisinta puuhaa. "

Niin on paskominenkin, mutten silti halua tehdä sitä kenen tahansa nähden...[/QUOTE]

Miten ihmeessä sitten kehtaat syödä ravintolassa?
 
imettäjä
Meillä ei käy vieraita laisinkaan, käy ainoastaan ystäviä ja he kaikki ovat sen verran imetysmyönteisiä että rohkenen omassa kodissani imettää lastani aivan huoleti. Tänään on tulossa ystävä käymään enkä ole edes miettinyt imetystä, imetän sitten kun vauva niin haluaa. Kahvipöydästä siirryn kyllä sohvalle istumaan ja imettämään sillä vauva huitoo sen verran tehokkaasti etten halua kahvikuppien putoilevan lattialle kesken imetyksen.
 
Kyllä mä imetin aina toisten seurassa, tosin mulla ei koskaan ollut tapana kaivella koko rintavarustusta esiin, imetin niin ettei tissistä näkyny vilaustakaan muille. usein luultiinkin että vauva "vain" nukkuu mun sylissä.
 
juuh
Riippuu vieraista. Jos on hyvin tuttuja vieraita tai lapsiperhe kylässä, imetän olohuoneessa ilman että rinta näkyy, vaikka olisi siis miehiä paikalla. Jos on vaikka juhlat tai muuten vieraampaa porukkaa, menen makuuhuoneeseen.
 
Va
Ai että kotonani menisin piiloon vauvaa ruokkimaan.. No en todellakaan mene! Olisihan se todella noloakin jättää vieraat keskenään siksi aikaa kun imetän, vauva nimittäin viihtyy rinnalla parikin tuntia yhteen putkeen.
Jos joku vieraista ahdistuu siitä että imetän, niin ulko-ovea on lupa käyttää.
 
"Mie"
Alkuperäinen kirjoittaja imettäjä;28356499:
Meillä ei käy vieraita laisinkaan, käy ainoastaan ystäviä ja he kaikki ovat sen verran imetysmyönteisiä että rohkenen omassa kodissani imettää lastani aivan huoleti.
No voi luoja, kyllä tässä ketjun aloituksessakin nyt tarkoitettiin varmasti ihan niitä ystäviä ja sukulaisia, eikä mitään ventovieraita ihmisiä!
 
"Miiu"
Jos on miespuolisia vieraita paikalla niin poistun toiseen huoneeseen. Tiedän että moni miehistä kokisi tilanteen vaivauttavana, jos alkaisin heidän edessään imettää. Minulla ei ainakaan pienten vauvojen kanssa imetys useinkaan mene mitenkään huomaamattomasti. Maitoa suihkuaa niin että vauva kakoo ja yskii ja vauvaa joutuu nostamaan välillä pystyyn ettei ihan tukehdu, ei ole kiva jos sitä showta on suurempi joukko seuraamassa.
 
sh
Mä olen imettänyt ihan vaan vieraiden läsnäollessa, miespuolistenkin, mun isän ja appiukon jne. Ei sitä tissiä tarvii sieltä esiin kaivaa kaikkien nähtäville, vähän jonnekin sohvan nurkkaan menee ja paita suojaksi. Ei sieltä varmaan tissi näy, ellei ala kyyläämällä sitä etsiä. Meillä on lapset syöny etenkin iltaisin (siilon ku vieraita just käy!) kokoajan, niin olisin muuten ollu jatkuvasti jossian syöttämässä sitä lasta...Ja oon syöttäny myös esim hoplopissa, kai ne isit siellä on ennenki imetystä nähnyt. Ja kahvilassa kerran, vessat oli niin likaiset ettei sinne voinu mennä nimittäin. Mun mies oli vähän että "et sä täällä voi kun muut syö". Kysyin sit et sinäkö tuon huutavan lapsen menet sitten ruokkimaan... Ei lähteny, enkä kyl huomannu pahoja katseita, kun huivia pidin "suojana".
 
eheee
ei kai kukaan normaali mene piiloon imettämään ellei nyt ole vaikeuksia vielä tai muuta erityistä syytä. Ette kai mene vessoihin piiloon itekään syömään? :D
Huvittavaa miten joku voi elää säntäillen piiloihin koko ajan, vai ettekö liikkuneet missään vauva-aikana? Ymmärrän hyvin jos puuha on sotkuista tai muuten vähän hankalaa vielä niin haluaa oman rauhan, mutta normaali imetys onnistuu missä vaan ilman tissienkin näyttämistä joten aika outolintu pitää olla jos piiloon säntäilee. :D
 

Yhteistyössä