Kysymys´sisustamisesta´;muistatteko minut?

  • Viestiketjun aloittaja Perintö
  • Ensimmäinen viesti
Perintö
Heissan,
Olen sama joka kyseli oman asunnon myynnistä ja miehen vanhempien talo tulisi ennakkoperintönä.
Asia ei nyt juurikaan ole edennyt,mutta tällainen pieni asia nyt mietitytttää (toivottavasti ette pidä minua´ pahana´):

Talon puoli on n.200 neliötä yhdessä tasossa,3 makuuhuonetta. Talo tuleekin meille valmiiksi kalustettuna,eivät siis ota mukaansa mitään isoa.Esim.kirjahylly on koko seinän mittainen,tummanruskeaa puuta.

...Ei hivele minun silmääni yhtään....Ei kyllä omakaan lastulevyhirvitys,mutta väri sentään on hillitty.

Meillä on nyk.talossa 3 erilaista sohvaa,siis eri huoneissa.Appivanhemmilla yksi iso sohva,sekin tummanruskea ja vanha.
Periaatteessa 4 sohvaa heittäisin kaatikselle,en näistä mitään huoli vaan haluan uudet.

Tiedättehän sen tunteen kun uutta kotia haluaa sisustaa ja ennen kaikkea tehdä siitä OMAN NÄKÖISEN? En ymmärrä miten sen voisin tehdä,kun appivanhemmat hyvää hyvyyttään jättävät huonekalut mutta onhan meilläkin omamme.Näitä sekottamalla tuleekin tosi erikoinen...Hankalaa näitä olisi myydäkin.Säilytystilaa on kyllä tosi paljon,mutta en usko että ihan kaikki hyllyt ja pöydät mahtuvat kuitenkaan.

Hankalaa selittää mutta en halua pahoittaa kenenkään mieltä. Lapsen huoneseen ainakin tapetit vaihtuu,vaikka ovat vasta vuoden vanhat.
 
vieras
Teidän koti, teidän sisustus. Ei se ole enää mummola, joten ylimääräiset tavarat ulos. Ei he hyvää hyvyyttään niitä sinne jätteneet, vaan siksi, että eivät halunneet roudata niitä pois...
 
Hankala tilanne, koska säilyttämällä appivanhempien kalusteet, talo näyttää aina heidän taloltaan. Vaikka sisustaisit edullisemmin, mutta silti omin kalustein, talo näyttää ja tuntuu omalta. Kannattaa selittää asia appivanhemmille ja pyytää, että eivät jätä mitään. Eräs ystävä osti isoäitinsä talon ja jätti osan huonekaluista. Muiden silmissä ihan kiva, mutta ystävä itse ei oikein viihdy, kun tuntuu kuin olisi mummolassa. Mun mielestä kannattaa muuttaa sisustusta heti. Jotkut varmaan kauhistelee, mutta ainakin asunto on teidän eikä appivanhempien, jossa te vain satutte asumaan.
 
Ap
No totta toinen puoli,kyllä..Noh,myyn sitten mitä pystyn.
Toivottavasti vievät kuitenkin kirjat sun muut pois,ovat kyllä säästäneet vaikka mitä.Mummu muutti jo pois ja vei vain keinutuolinsa ja muutamia astioita henk.koht.tavaroidensa lisäksi,kaikki muut osti. Pappa vielä pari kk asuu tuolla,sanoi vievänsä vain puutarhakaluston pois...
 
Ap
Se on kumma juttu miten tosiaan heti täytyy saada oman kodin näköinen!Minua kauhistuttaa se kirjahylly,vaikka todennäköisesti kokeilen näyttäisikö se ´meidän´ hyllyltä kun otan ne miljoona kirjaa siitä pois ja laittelen vaikka valokuvia..Mulla on vaan jotenkin niin hirviö-olo kun tällaista murehdin.Kaikki vaan hehkuttaa että onneksi talo jää sukuun eikä mene vieraalle. Ja meitsi on jo suunnilleen seiniä repimässä auki :D


Ja pysynhän minä jättämään näit sohvia ym säästöön pikkusiskolle joka parin vuoden päästä muuttaa omaan asuntoon,eipähän tarvitse siten opiskelija ostella itse.

KIITOS!
 

Yhteistyössä