kysymys teille joilla mennyt vesi kotona tai muualla?

  • Viestiketjun aloittaja ikiliikku
  • Ensimmäinen viesti
Lapsivesi on väritöntä ja hajutonta. Se voi olla aavistuksen punertavaakin. Ei sitä oikein aina tiedäkään kumpaa se on. Itsekin aikoinaan menin sairaalaan sitä selvittämään. Niillä on siellä testi jolla sen saa selville. Lapsivettä voi tulla muutama pisara tai kaikki kerralla. Kyllä sen silloin huomaa jos paljon kerralla tulee.
 
Kahdesti menny vedet muuten kuin synnytyssalissa: tuntui rusahdus mahanpohjassa ja sitten tulvahti vedet. Sen tunsi että mistä se valuu, tuntui samalta kuin kuukautiset valuu. Sitten jos sitä tulee vain tihkumalla, niin sitä voi vähän aikaa odotella ja kattoa jatkuuko se vai oliko vaan pissan lirahdus.
 
Mulla kerran tullut lapsivettä ennen synnärillä oloa. Sängyllä maatessa tuli kamala supistus, minkä jälkeen tuntui alapäässä mullakin sellanen *NAPS* ja sitten tuli lirahtelemalla lapsivettä. Sitä ei tullut paljoa kerralla, aina välillä lirahteli. Siteessä se näytti ihan hiukan vaaleanpunertavalta. Ja oikein kunnolla loput vedet tuli siitä 1,5h päästä.
 
Ekalla kerralla en ensiksi uskonut, että vedet menee. Kävelylle olin juuri lähdössä ja viikkojakin oli 35+1. Luulin, että pissa lirahtelee kyykkiessä kenkiä jalkaan ja kävin vielä veskissä. Kotipihasta pääsin 20 m niin alkoi sellaiset supparit, että tajusin kääntyä kotiin. Vauva oli maailmassa jo parin tunnin päästä.
Kakkosen kohdalla veskireissulla kuului kunnon naps ja veet lorahti pönttöön.
 
Mulla meni kotisohvalla makoillessa. Tuntu kans sellanen "rits" (ei sattunu yhtään) ja sitte sitä vettä alkoki tulla sellasella paineella ja paljon, ettei voinu erehtyä!
Toivonkin, että tässäkin raskaudessa menis vedet,kun se on niin selkeetä, että sillon homma alkaa
 
Mulla esikoiselta vaan lurahti eteisen lattialle. Heti hoksasin, että kyseessä lapsivesi... Ei tuntunut tulevan pissirakosta ja tutkittiinhan sitä väriäkin siitä lattialta. Jokseenkin kirkkaalta näytti eikä pissiltä haissut... Siteessä näytti vaaleanpunertavalta.
 
Mulla kakkosessa lirutteli niin vähäisiä määriä, että en tosiaankaan tiennyt oliko vetistä valkkaria, pissaa vai lapsivettä! :eek: mutta, kun ne supparit siitä alkoi, niin sitten kallistuin siihen vesienmenoon...synnärille päästyä lorahti sitten vasta kunnolla...
 
SusSoo
Vettä lorahti yhtäkkiä kuin saavista kaataen keskelle olohuoneen lattiaa. Ja lisää tuli kun pöntölle asti pääsin. Se oli ihan kirkasta. Ei voinut erehtyä luulemaan pissaksi, kun millään rakkoon ei sellaista määrää olisi voinut mahtua... :)
 
Mulla alkoi tihkua lapsivettä pieninä tippoina, joten en kyllä ollut ihan varma mistä on kysymys, etenkin kun silloin ei vielä ollut supistuksiakaan. Menin sairaalaan, jossa synnytys käynnisyi melkein saman tien ja lapsivettä alkoi tulla kunnon lorahduksina. Lapsi syntyi nopeasti.
 
Miulla meni vedet apteekissa. Mietin sitä itsekin etukäteen mutta ei sitä voinut olla huomaamatta kun tuntui pieni viiltävä kipu ja sitten alkoi valumaan. Housut kastui litimäriksi ennenkuin ehdin edes apteekin vessaan:)
 
Tuli lenkin jälkeen kun sohvalla makasin. Ei tuntunut tai kuulunut mitään ennakkovaroitusta (paitsi pari kipeää supparia lenkillä, ei kuitenkaan siinä vesienmenotilanteessa). Sen erotti siitä, että sitä tuli PALJON kerralla. Se oli myös jotenkin kuumemman tuntuista kuin pissa eikä sitä voinut mitenkään pidättää eli tunsi kyllä, ettei se tule sieltä virtsaputkesta. Kun sitä näki siteessä/lattialla/vaatteissa, se oli väritöntä, ei haissut pissalle ja seassa oli vaaleita hitusia/kalvonpaloja.
 
Mulla holahti ekasta vessan lattialle. Heräsin yöllä outoon oloon ja menin vessaan ja ennenkuin ehdin pöntölle istua, tuli oikein kunnon loraus lattialle. Mulla vesi oli tuolloin hieman vihertävääkin, koska olin jo yli lasketun ajan ja ilmeisesti vauva oli kakannut sinne. Samantien alkoi myös tosi kipeät supparit. Kakkosesta en muista, missä vaiheessa vedet meni, mutta sairaalassa jo olin. Kolmosesta taas vedet menivät kotona, mutta aika huomaamattomasti. Laukkasin vessassa koko ajan jommalla kummalla asialla ja siinä samalla on vedetkin lähes kaikki pönttöön menneet (ja kyllä pikkaritkin kastui pariin otteeseen siinä välillä, muttei mitään holahdusta), mutta en varsinaisesti kyllä sitä tajunnut :whistle: :whistle: Poika syntyi sitten sairaalan ov esta sisälle päästyäni käytävälle ja kätilö sanoi, että lähes kaikki vedet ovat menneet kotona :eek: Olin aika ihmeissäni. Mutta kai niinkin voi käydä. Neljännestä vedet taas suihkusivat ihan samalla hetkellä kun vauva tuli ulos! Ei yhtään aiemmin. Hassua. Saas nähdä miten nyt tämän viidennen kanssa menee.


Kassu ja raskausviikkoja 30 :heart:
 
Kolme raskautta takana ja viimeisestä meni lapsivedet kotona. Jouduin käyttää ohuita suojia kauhian valkovuodon takia lähes koko raskauden. Kotona makasin sohvalla ja tuntui mahassa jännältä. Sit tuntui et tulisi nestettä. Mutta vessaan kun pääsin ei housut olleet yhtään märät ja siteessä vain pienen pieni vaaleanpunainen läntti. Olin muutamaa tuntia aiemmin ollut jo sairaalaan yhteydessä kun oli lievää veristä vuotoa. Pyysivät odottaa kotona supistuksia tai vesien menoa. Soitin sitten uudestaan ja kerroin tuosta hyvin pienestä vaaleanpunaisesta vedestä. Lähdin sinne näyttäytyy. Kätilö oli eka sitä mieltä ettei varmaan vedet mennyt jos niin vähän nestettä tullut. Mutta hän teki sen testin ja vedet siis olivatkin menneet.
 
Mulla meni kanssa esikoisesta vedet kotona, kesken yhdynnän :whistle: Tajusin ettei voinut olla pissaa kun olin vähän sitä ennen käynyt vessassa ja väri jne, sitten kun aloin asiaa lähemmin tarkastelemaan. Soitto sairaalaan ja siellä testi varmisti että oli varmasti lapsivettä. Vedet meni aamulla kahdeksan aikaan ja tuntuvat supistukset alkoivat vasta illalla.
 
Mulla meni vedet ekassa kotona. Olin juuri nousemassa pöntöltä ylös, kun jotain lirahti. En kyllä varma ollut aluksi. Meni takaisin sänkyyn ja aina välillä tuli sellainen liraus. Kun nousin taas sängystä ylös holahti oikein kunnolla. Väriä/hajua en kyllä muista, siitä on aikaa jo 12 vuotta ;)
 
Mä luulin aluksi että eihän sitä pakosta edes huomaa jos vedet menee esim suihkussa.

No mä sitten olin siellä suihkussa kun vedet meni ja kyllä sen huomasi. Kun tulin pois suihkusta niin edelleen valui sillai pieniä määriä.. Ei sitä oikein voinut olla huomaamatta.
 
Pääsenpä minäkin sitten tähän vastaamaan.

Eli itse ainakin huomasin HYVIN selkeästi sen olevan lapsivettä...tunsin sen valuvan ihan emättimestä ja kun nousin ylös sitä valui pitkin jalkoja ja vessan lattialle lorahti oikein kunnolla.
Lisäksi seassa oli niitä monesti mainittuja valkoisia pipsuja/hiutaleita (miksi niitä kutsua tahtookaan )

Ja minun tapauksessa sitä tosiaan tuli tasaisesti valumalla ja jos nousin tms. niin sitten hulahti.
Ja side tosiaan kastui litimäräksi ihan kotvassa.

Eli minun kohdalla varsin selkeästi erotti mikä on kyseessä =)
 
Mulla meni meidän keskimmäisestä vedet kotona ja hoksasin kanssa koko lailla heti mistä oli kyse: yöllä oli tullut muutamia kipeitä suppareita ja aamulla ennen kuin ehdin sängystä ylös sekä kuulin että tunsin napsahduksen vatsasta ja lähdin heti vessaa kohden kun arvasin että vedet taisi mennä. En ehtinyt kuin askeleen ottaa kun hulahti oikein kunnon lammikko lattialle ja nauraen kiljuin miestä tuomaan paperia lattian kuivaamiseen. :LOL: Selkeästi kyllä tuntui että valui eri paikasta ja eri lailla pidäkkeettömästi kuin pissa.
 

Yhteistyössä