Kysymys yh:ille ja niille jotka nyt on yksin himassa lasten kaa...

  • Viestiketjun aloittaja täällä yks joka ottaa
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Minä koen olleelisemmaksi sen että aikuinen antaa alkoholin käytöstä sen maltillisen mallin. Aikuinen voi ottaa alkoholia, mutta kontrolli tilanteesta pitää säilyä. On todellakin eriasia, jos aikuinen vetää pullollisen viiniä tunnissa kuin se että se pullollinen menee kahdeksen tunnin aikana.
 
riina
Siis... Juoko jotkut itsensä humalaan kun on kotona yksin lasten kanssa? o_O Mä kattelisin, että on jo aika vakava ongelma alkoholin kanssa jos on yksin, lapset nukkumassa ja itse humalassa.

Vastaukseni: Itse en oikeastaan juo ku lasillisen tai kaksi ruoan kanssa jos joku tarjoaa. Ehkä sitten kun lapsi on isompi, voisin jättää hänet hoitoon mennäkseni juhliin tms. Jos joisin itseni humalaan yksikseni kotonaistuskellessa niin soittaisin varmaan A-klinikalle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä koen olleelisemmaksi sen että aikuinen antaa alkoholin käytöstä sen maltillisen mallin. Aikuinen voi ottaa alkoholia, mutta kontrolli tilanteesta pitää säilyä. On todellakin eriasia, jos aikuinen vetää pullollisen viiniä tunnissa kuin se että se pullollinen menee kahdeksen tunnin aikana.
nimenomaan, viiniä ruuan kans, oluttakin voi tarjota ruuan kans jne. Siinä se terve, sivistynyt, ja maltillinen malli annetaan, ei sillä että laitetaan lapset nukkumaan ja sen jälkeen sikspäkki kaljaa nassuun hujauksessa.
 
deeku täällä
Kuinka tänne sivuille satuinkin, ilahduttavaa näin vanhana hautaan kaatuvana miespuolisena juoppona lukea että lapset ovat tärkeitä ja alkoholin käyttöä mietitään.
 
Piparnakkeli
En ota jos olen yksin. Silloinkin kun mies on paikalla, otan enintään lasillisen... 0.7% peräti kun vahvemmat tuntuu pahalta :D

Ajattelen asian niin että lapsen luona on oltava joku vesiselvä aikuinen, esim jos jotain sattuu, tämän on kyettävä ajamaan autolla/toimimaan tilanteen mukaan ilman alkoholin tuomia rajoituksia.
 
Mä olen joskus vlppuisin tenavan kanssa kaksi kun mies on maalla porukoidensa luona duunailemassa jotain. Ei mulla oo tarvetta ottaa alkomahoolia kun oon tenavan kanssa kaksin.
Joskus aijemmin ostin ehkä yhden siiderin et juon sen illalla mut joskus jäi juomatta. Ei enää maistu. Rajani on kaksi ja sitä enempää en ota, olen sitten lapsen kanssa kaksin tai vaikka mieskin kotosalla
 
Faktaa
Kukaan ei voi lopettaa alkoholin käyttöä lasten tai kenenkään muun takia. Se on jokaisen OMA päätös haluaako käyttää alkoholia. Kokenut tissuttelija hoitaa lapsensa varmaan vielä jotenkin, mutta ei ole oivaltanut mitä kaikkea liittyy täysin alkoholittomaan elämään. Ensinnäkin, jos haluaisi alkoholin "hyvät" vaikutukset kokea, määrät olisi todella pieniä. 1 olut kerran tai kaksi viikossa. Useampi määrä aiheuttaa ainoastaan haittaa. Työssä jaksamiselle, mielialallle, henkiselle tasapainolle. Harva pystyy niin vähäiseen alkoholinkäyttöön. Joten haitat on aina suuremmat kun hyöty. Otetaan vitutukseen, juhlaan, viikonloppuun, kissanristiäisiin aina löytyy syy. Ja näin osa käyttäjistä alkoholisoituu. Jos ei alkoholisoidu, kärsii kuitenkin juoppottelun haitoista. No, mitä turhaan tässä paasaan, mutta kannattaa kokeilla miltä tuntuu elämä ilman alkoholia! (täytyy oppia elämään ilman turruttavaa etanolia)
 
Lähtee itsestä se halu
Ei siihen vaikuta lapset, jos oot juomatta vaan lasten takia, se on tekosyy. Jos ei olis aihetta kantaa huolta omasta alkoholinkäytöstään voisi hyvällä omalla tunnolla ottaa 1-2 annosta myös lasten ollessa kotona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lähtee itsestä se halu:
Ei siihen vaikuta lapset, jos oot juomatta vaan lasten takia, se on tekosyy. Jos ei olis aihetta kantaa huolta omasta alkoholinkäytöstään voisi hyvällä omalla tunnolla ottaa 1-2 annosta myös lasten ollessa kotona.
mä en näe taas syytä miks juoda? mikä siinä on niin ihmeellistä että PITÄIS juoda ? :D

juon muutenki tosi harvoin. ja siks en ota ku lapsi kotona, että jos sattuu jotain, niin oon ihan täysin selvänä, ajokunnossa yms...
 
ja muuten
Yksinhuoltaja ei pysty eikä jaksa hoitaan lapsia ja kotia, jos käyttää alkoholia humalahakuisesti. Lastenhoidossa on oltava skarppina, ja täysissä sielun ja ruumiin voimissa.
 
tgf
Vinkkuputelin tai sixpäkin voin ottaa kun lapsi nukkuu.
Kyseessä ei enää mikään vauva tai taapero vaan ekaluokkalainen. Nukkuu aina aamuun asti, ellei ole kipeä. Jos on kipeä niin en tietysti mitään voi ottaa.
 
miuku
En juo lainkaan lasten ollessa paikalla. Mä en yleensäkään ymmärrä, mitä nautintoa jotkut saa siitä parista siideristä tai kaljasta. Mä juon mielummin vaikka limsaa.
 

Yhteistyössä