La Elokuussa 2009/heinäkuun lopussa 2009

Täällä on tosiaan jo aika joukko elomassuja, vieläkö yksi mahtuisi mukaan?
Eilen sain testiin haalean viivan ja nyt aamulla varmistin Clear Blue:lla että plussaahan se näyttää. :) En tietenkään saa unta enään, joten tulinpa sitten tänne ilmoittautumaan. :kieh: Yhdet kuukautiset ehti tulla yrityksen aloittamisesta ja kaikki on käynyt niin nopeasti, että on vielä ihan epätodelllinen fiilis.

Esikoista siis odotellaan, ikää 27v., sairaalana PHKS ja laskettuaika nettilaskureiden mukaan 12.8. Kiitos Mandy, jos voit päivittää mutkin listaan. Nyt alan innolla lukemaan alusta teidän pinoa.. Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille!
 
Huomenta vaan kaikille...

Tervetuloa vaan mukaan aurora81 ja onnea plussasta :flower: !

Onko teillä kenelläkään muulla "oireena" tälläista aamuvirkeyttä? Mä heräilen kuuden aikoihin, enkä oikeen saa sitten enää unta... Aika ärsyttävää kun sitten on kuitenkin päivällä ja illalla ihan väsy.

Muuten oireista mulle tulee huono olo jos ei koko ajan syö jotain :eek: . Kauheeta tätä vauhtia mulle kertyy noin 50 raskauskiloa :headwall: Paljonkos teille on muuten tullut aikaisemmissa raskauksissa painoa? Mä muistelisin että esikoisesta tuli joku 18kg :ashamed: , mut lähti kyllä äkkiä imettämällä ja sairaalaankin tais jäädä jo 8-10kg.

Täälläkin joka toinen hetki on tosiaan vahva usko että kaikki on hyvin ja jatkuukin niin, mutta kuitenkin pelko pahemmasta varjostaa onnea. Samanlaista pelko ei silti ole kuin esikoista odottaessa. Se oli silloin ihan lamaannuttavaa! Nyt antaa asian mennä painollaan... muka...

Lena 5+4

Hyvää itsenäisyyspäivää!
 
Voi miten ihanasti pinomme kasvaa, tätä menoa kun jatketaan on elokuussa synnytyssairaaloissa totisesti viskettä ;)
Nyt vain kaikille tarrasukkia, että joukkomme pysyy kasassa.

Tämän päivän oiresaldo on seuraavanlainen
- uupumus, kokoajan pitäisi saada nukkua päikkäreitä
- rinnat turvoksissa ja hirmu arat
- ruokahaluttomuus, ainostaan happamat raikkaat hedelmät kuten aplarit maistuvat
- janottaa armottomasti, aplarimehua ja vadelmamarjakeittoa on kitattu jo litra tolkulla
- selvästi lisääntynyt valkovuoto (onko teillä muilla?)
- hajuaisti selvästi herkistynyt
- kahvi ei enää maistu, olen siirtynyt suosiolla teenjuojiin

Aikamoinen lista, mutta silti epäilen kokoajan voiko tämä todellakin olla totta?? Meillä yritystä ja hoitoja takana todellakin yli 4 vuotta. Lukuisia negatestejä takana ja nyt tämä. Ei ymmärrä.

Tekisi mieli pomppia riemusta ja kailottaa kaikille, mutta pelko keskenmenosta ja siitä, että tämä onni loppuu lyhyeen jarruttaa. Ehkä ekan varhaisultran (18.12. julkisella, koska olemme lapsettomuushoidoissa) ja neuvolan (23.12.) jälkeen uskaltaa jo riemuitakin.

Toisaalta mitä hemmettiä sitä tässä jo etukäteen odottaa sitä pahinta. Olen sentään ensimmäistä kertaa elämässäni raskaana. Pitäisikö yrittää nauttia tästä vaikka vain päivä kerrallaan. Ainakin tiedän nyt, että voin ylipäätään tulla raskaaksi. =)

Sekavien ajatusten siivittämänä isot halit kaikille kanssasisarille ja oikein hyvää itsenäisyyspäivää kaikille.

Tikru + pikkutikru 5+3
 
Valkovuodosta: Kyllä, sitä on ja PALJON. Ja koska mahaan nippailee niin oon koko ajan tarkastamassa onko täti saapunut. :'( Sulla on Tikru niin samanlaiset ajatukset kuin mulla. Yritän koko ajan tolkuttaa itselleni, että pystyn tulemaan raskaaksi ja se on tärkeintä.

Ja Aurora, mulla ei tullut yhtään luomumenkkoja pillereiden jälkeen ja siksi hieman mietityttää, että voiko tänä todella olla näin helppoa.. Onneksi neuvolan täti mua eilen lohdutti, että jos raskaustesti on positiivinen niin sitten ollaan raskaana. Piste. Mua vaan pelottaa kaikki.. Vaikka järki sanoo, että esim. kemiallinen raskaus tuskin näyttää koko ajan vahvistuvaa plussaa kolmen päivän ajan.

No joo, tätä virttä saatte täällä kuunnella niin kauan kunnes minäkin tajuan että kaikki on hyvin :LOL: Oikein hyvää itsenäisyyspäivää :heart:

Vilma ja Kirppulainen (jonka vuokrasopimuksen alkamisajankohtaa emme vielä tiedä.)
 
ilmoittautuisin mukaan. Plussa tuli 1,5 viikkoa sitten. Todeksi ei meinaa uskoa millään. Takana useita keskenmenoja, niin hyvin varovaisesti olen iloinen. Tämän plussan saamiseksi menikin melkein 2-vuotta. Esikoisemme on 6-vuotias tyttö. Pitkän kiertoni takia la osuu 27.7 - 5.10. Ikää minulla on 27, pian kuitenkin 28 joten listaan voisi tuon 28 laittaa. Synnytyssairaala koks, mikäli sinne saakka päästään. Oloista rinnat hieman arat, iltaisin armoton väsymys, mitään ei juuri tee mieli. Joku kyseli kuinka paljon aiemmissa raskauksissa on kiloja tullut niin esikoisen odotusaikana niitä tuli n. 12kg, ja ne jäikin melkein kaikki sairaalaan.

Pippuri ja papu 6+5 ?
 
Heippa kaikki! meitä tosiaan on jo aikasen paljon täällä ja varmaan porukka vaan lisäntyy kun joulukuu etenee:) Mulla on niin sekavat fiilikset, ajoittaan vaan ajattelee, että jos mä olisin raskaana niin mun täytyis siis jäädä töistä pois heinäkuun alussa joskus...sit mä hetken vaan mietin ja totean niin mähän olen raskaana. se on hassu tunne. mulla on opiskelut vielä kesken, tosin saan ne keväällä päätökseen ja ehdin hetken tehdä töitä. Tai töitä on tehty kokoajan kun alalla on niin huutava pula kyllä.

Tuosta kertomisesta, niin ollaan ajateltu, että odotellaan ihan reilusti sinne ekojen ultrien jälkeen vasta, tää on vaan tällainen meidän salaisuus:) en ajatellu mennä varhaisultraan tms, jotenkin vaa sellainen fiilis et kaikki on nyt ja menee tulevaisuudessa hyvin, ja möykky siellä elelee omalla painollaan. Toki pettymys olisi valtava jos kaikki ei olisikaan niin kuin luulen sit siellä ekassa neuvolan ultrassa. mut en sit tiedä mistä tää luottavainen fiilis. Toki sit menen juoksujalkaa jos jotain vuotoja tms alkaa.. mut sormet ristissä täällä toivotaan:) Mies haluis odottaa niin kauan, että kaikki huomaa raskauden, mutta se ei oikein tajuu, että mä ehkä haluun kuitenkin jonkun synnyttäneen kanssa näistä asioista keskustella jo hyvissä ajoin.. sitäpaitsi parhaalle kaverille on kerrottava kyllä sit kun ollaan selkeästi on onnellisilla vesillä. Hyvää itsenäisyyspäivää ja viikonloppua kaikille! me lähetään tutustumaan taas kerran länsi-naapurimaahan, pakoon suomen itsenäisyyttä..:D

Annitanni ja möykky 5+0
 
Ihana, että joku on noin ihanan positiivinen, valaa uskoa minuunkin :heart: Tein juuri hedelmöityslaskurin ja sen mukaan Kirppulainen olisi joko 4+3 tai 4+5 viikkoa vanha. Sitä myöhemmät ajankohdat ei ole mahdollisia minun mielestä, koska silloin en olisi saanut niin vahvaa plussaa näillä kiertopäivillä. Tai sitten on mahdollisuus myös siihen, että viikkoja ja päiviä on enemmänkin, mutta siihen en usko. Noina päivinä oli ovistuntemuksia ja siitä sitten laskin. Laskurin mukaan silloin 15.12 neuvolassa pitäisi jo sydämen syke löytyä.
 
Lenan ON! neljänä yönä peräkkäin oon heränny hyvissa ajoin ennen kuutta että on ihan joutunu nousta ylös ku ei oo saanu nukahettua. tänään sain onneks pakotettua itteni olemaan sängyssä 9.00 asti :)

valkovuotoa on mulla kans, mut vähän tulee housuihin. mut pyyhkiessä sitte huomaa.

mulla ei välttämättä oo nälkä, mut koko ajan tekee mieli syödä mikä on ihanaa koska mulla on syömishäiriö historia takana ja monesti pelkäsin et mitenhän käy sit ku raskaudun. kuumeiluaika oli aika rankkaa ku ties että ei tuu raskaaks jos ei syö mitään, paino nousi ja ahdisti jatkuvasti. nyt ei tunnu edes iltatuorvotukset miltään vaan oikeestaan nautin uusista muodoistani. toki valehtelematta "aamuluikkuus" tekee olon kans hyväks.

hihii käytiin mun äitillä tänään, ja se oli virkannu pienen pipon ja sano että tää tulee sitte vauvalle. oli vaikee pitää pokaa mut sanoin muka sarkastisesti että "täähän on kätevä" :D

Nibbler ja Bart 4+4
 
Huomenta ja hyvää itsepäisyyspäivää kaikille :LOL:

Oirelistaa:
- Valkovuotoa tosiaan on. Kirkkasta ja paljon.
- Hajut ällöttää
- tykkäsin ennen syödä perjantaisin jacky makupalaa, mutta se vain eilen maistui ihan kamalalle. Makuaisti tuntuu muuttuneen.
- Nukuttaa eniten päivällä 12-13 ja 17-19. Ja yöllä saan nukutuksi hyvin.

Ja tosiaan menen varhaisultraan 16.12 (rv 7). ihan vain sen takia, että haluan saada mielenrauhan ja saada enemmän tietoa.

Siskolle ja äitille kerroin jo raskaudesta. Ja mainitsin, että alussa ollaan. He suhtautuvat tähän myös järjellä. Siskolla on jo nyt vanhempi lapsi, mutta siskon aikaisempi raskaus oli tuulimuna ja tämä tuli selville rv 13. Tosin sisko on paljon vanhempi ja hänellä on ollut enemmän vaikeuksia terveyden kanssa, naisten tauteja jne.

Sisko osaa tukea ja auttaa tukea näiden epäilysten kanssa ja omista kokemuksistaan sanoi, että neuvolan täteihin ei kannata ihan luottaa (hänellä itsellään huonoja kokemuksia) ja varhaisultraan kannattaa mennä, jos vain mahdollista.

Olen tosi iloinen raskaudesta, sillä itselläni on takan todella paha endometrioosi, joka leikattu ja munasarja poistettu. Lapsen saanti piti periaatteessa olla vaikeaa tai lähes mahdotonta, joten tätä ei ole ns. suunniteltu, mutta tosi iso yllätys oli kun testi näytti plussaa! Olen tosi positiiviisin mielin ja kaikkea "pientä" tietenkin haaveillaan ja puhutaan varovasti miehen (avomies) kanssa. Mies on mukana suurella ilolla, mutta otetaan silti päivä kerrallaan.

Täällä pk-seudulla tuo ultra maksaa yksityisellä n. 80 euroa, mutta kela korkaa kuitenkin osan.

Äiti ja sisko sanoivat vaikka auttavansa taloudellisesti jos on tarvis.
Sisko myös neuvoi, että muut naiset ja heidän kokemuksensa on paras tuki :attn: :flower:

Oikein paljon voimaa teille kaikille. Kaikki menee hyvin. Nyt ulos reippaalle kävelylle ja happea kehoon pikku maha-asukeille!
 


:heart: :heart: :heart: ELOMASUT 2009 :heart: :heart: :heart:

Meitä on jo 36 masunkasvattajaa!

nimi................ikä.......synnytyssairaala......monesko lapsi


Heinäkuun 25. päivä
Suveon............?.................?.........................esikoinen

Heinäkuun 27. päivä
Treelo...............29...............TYKS..................toinen

Heinäkuun 30. päivä
Stellina.............27...............TAYS..................esikoinen
Unicco..............30................MKS..................kolmas
piuli..................24................PKKS.................toinen

Heinäkuun 31. päivä
Kaksonen80.....28...............OYS..................esikoinen

Elokuun 1. päivä
Aaka.................25................?.......................toinen

Elokuun 2. päivä
Zebu.................33................?......................toinen
Mooka...............33................SeKS...............neljäs
Mandy81...........27...............K-SKS...............esikoinen

Elokuun 3. päivä
AnnaStiina82.....26..............Kät/KOS.............toinen
heitu.................27..................NKL.................viides
chick-82............26..................KYS.................kolmas

Elokuun 4. päivä
lenan................23................Kät/H...............toinen
Tipi....................?...................JS...................toinen

Elokuun 5. päivä
Tikru70..............38................NKL.................esikoinen
Tuiskuliina.........32................LUS..................kolmas

Elokuun 6. päivä
H-a-n-n-e..........29................KYS.................toinen

Elokuun 7. päivä
Hudjuke............31...............MHSO...............kolmas

Elokuun 8. päivä
Annitanni...........24..................?...................esikoinen
vintage..............30..................?...................esikoinen

Elokuun 9. päivä
L3nen...............28..................?.....................kolmas

Elokuun 10. päivä
missLuupää......25...............K-HKS...............toinen
pisita................28...............TAYS.................kolmas
nibbler.............21................MHSO...............esikoinen
miranda-81......27.................NKL.................toinen
äiti ja esikko.....?...................JS...................toinen

Elokuun 11. päivä
Sini74..............34.................JS....................toinen

Elokuun 12. päivä
aurora81.........27.................PHKS...............esikoinen
elizabeta.........28.................TAYS................toinen

Elokuun 13. päivä
Irmeli09............34................TAYS.................kolmas

Elokuun 14. päivä
kiana78.............30................TYKS................viides

Elokuun 15. päivä
ssihinä.............32................K-HKS................kolmas

Elokuun 16. päivä
Otawa.............33..................OYS..................viides

Laskettuaika ei tiedossa
vilmav2.............21.................SeKS...............esikoinen
pippuri81..........28.................KOKS...............toinen






Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

 
Tervetula aurora ja pippuri! :flower: Nyt olette listalla. Mukavaa, kun porukka lisääntyy. :) Meitähän ehtii tulla tänne vaikka saman verran lisää. Loppuelokuun lasketut ajat on vielä jakamatta. :)

Musta välillä tuntuu, että oonkohan raskaana ollenkaan. Mulla ei oo mitään tuollasia ruokahaluttomuuksia kuin teillä monella muulla. Musta tuntuu, että ruoka maistuu entistä paremmin. Melkein ainoimmat oireet on runsas valkovuoto ja "pistelevät" rinnat. Mutta kyllä sekin riittää. En välttämättä haluakaan alkaa oksentamaan.

Mä en tiiä, miten pysyn elämään joulun ajan niin, etten kerro tästä nappulasta vanhemmilleni. Tapanina sit lähetään kaveriporukalla viikoksi Tahkolle, joten voitte arvata, että asia tulee julki silloin. En oo koskaan ollu mikään lasiin sylkijä, joten porukka on ihan varmasti ihmeissään mun juomattomuudesta. Mutta ehkä se ei haittaa, että saavat tietää.

Nyt tortilloja väsäämään!

Mandy ja nappula 5+6
 
Eli tänään plussasin, laskurin mukaan la olisi 12.8.2009. Toinen tulossa, esikoinen täyttää tässä kuussa vasta 10kk...:) Yritystä takana vain tämä kierto, ihan niinkuin esikoistakin yritettiin vain 1kierto. Aika jännää, jotenkin olin valmistautunut piiitkääään yritykseen... Olen 28, ja synnärinä toimii TAYS.

Enempi sitten myöhemmin, nyt itsenäisyysjuhlan viettoon!


Ai, joku muuten kyseli aamuheräämisistä, meikä on nykyään ennen vauvaa hereillä, joka on multa aikamoista. Eli viiden aikoihin keittelemässä kahveita ihan pirteänä... Weird.


Elizabeta ja nappi 4+3
 
Oltiin syömässä anoppilassa ja mulle oli varattu valkkaripullo, kun en tota punkkua juo, sekä pöydässä oli graavikalaa. Jep, onneksi mies pelasti sanomalla että sovittiin, että mä ajan ->ei viiniä siis, ja kalavadin vaan siirsin seuraavalle eikä anoppi tajunnut. Mutta pieniä sydämentykytyksiä kyllä koin. Oltiin kyllä mietitty, että paljastetaan jos tiukka paikka tulee, mutta nyt kertominen jää jouluun. Niin me kerrottiin esikoisestakin ja sillon on jo varhaisultrakin takana.

Mä olen kertonut vaan yhdelle ystävälle joka plussasi just pari viikkoa aikasemmin, mies sen sijaan on kertonut jo useammalle kaverille. Ihan niinkuin viimeksikin :)

Sovittiin, ettei kerrota kenellekään ennen np-ultraa, mutta mies kuitenkin kertoi usealle kaverilleen. Mä vaan pyysin sitä pitämään jotain lukua ihmisistä jotka tietää, että osaa sitten kertoa niille jos huonosti käy. Etten mä joudu kertomaan keskenmenosta kaupan kassajonossa kenellekään. Ööö, miten niin pessimististä?

Mutta näistä aatoksista huolimatta leppoisaa viikonloppua kaikille!

Zebu ja sintti 5+6
 
huomenta tytöt :)

oi ku meitä tulee paljon. hyvä juttu!

mäki kerroin vaan kahelle kaverille, sit eilisissä nimiäisissa vielä parille kaverille joita en oo nähny ylä-asteen jälkeen melkeen ollenkaan. sit illalla oli sisko saanu tietää ku mun kaveri oli juorunnu sen kaverille joka on myös mun tuttu. että kiva... selitin siskolle että en olis halunnu kertoo sille ennen kaikkia muita perheenjäseniä. mut noh. nyt kävi näin.

kuinka moni täällä polttaa? aijotteko lopettaa vai oletteko jo onnistuneet siinä.
mä poltan päivittäin 5-10 röökiä, tuo kymmenen on tosi ekstreemeissä tapauksissa. kävin ostamassa niitä nikotiinipastilleja, mut siinä oli että niitä ei suositella raskaana oleville (niinku ei tupakkaakaan, ettei sen puoleen ) ja siinä oli 2 mg nikotiinia. eli siis paljon enemmän ku mitä yhestä tupakasta saa. mun korvaan kuullostaa oudolle että se ois sitte parempi. nyt oon tehny niin että poltan sen saman määrän ku tavallisesti, mutta poltan vaan puolikkaan, tai sitte lasken että kymmenet savut.

onko se nyt fiksumpi tapa ku noiden pastillejen ottaminen?
 
Tervetuloa kaikille uusille :flower:

Sain varattua ekan neuvolan 19.12. Neuvolan laskurin mukaan mulla olis laskettuaika 6.8 eli yhdellä päivällä heittää.

Mä oon lihonnu aikasemmissa raskauksissa 30 kiloo kummassaki ja synnärille on jääny 10 kiloo. Nyt oon ihan hirveen tarkka siitä mitä syön, koska en haluu enää lihota noin paljon. Imetysajan jälkeen on aina ollu kova laihduttaminen et on saanu kaikki raskauskilot pois.

Iltasin nukuttaa tosi aikasin ja siks tulee sit herättyäkin normaalia aikasemmin, mut ei se haittaa mä nukun tosi hyvin =)

Muita oireita ei sit paljon ookkaan ku rinnat on vähän kipeet ja valkkaria tulee aika paljon. Mulla ei oo kokoaikana ollu menkkakipu tuntemuksia, vaikka aikasemmista raskauksista muistan ne hyvin.....

En mee varhaisultraan enkä tiedä saisko täältä ees sellasta. Mä en pelkää oikeestaan ollenkaan keskenmenoa, koska jos se tulee niin ajattelen et alkiossa/sikiössä on jotain pahasti vialla ja luonto hoitaa asian omalla tavallaan.......mut keskenmeno jo pitemmällä raskaudessa olis ihan toinen juttu. Nyt siihen on jotenki varautunu, koska niin usein raskaus menee kesken alkuraskaudessa. Itse oon saanu 3 keskenmenoo alkuraskaudessa niin kaikki on aina mahdollista.

Tarrasukkia teille kaikille :heart: :heart:

Hudjuke 5+3
 
nibbler pastillit tai nikotiinipurkka on parempi vaihtoehto, koska niissä on vaan nikotiinia ja tupakassa on lisäks häkää ja muita myrkkyjä.

Poltan itekki mut oon siirtyny mahdollisimman paljon nikotiinivalmisteisiin ja tarkotus on päästä kokonaan eroon tupakasta.
 
Huomenia :)

Minä en oikein osaa ottaa tuohon tupakkaan kantaa, kun en oo ikinä polttanut ( ees maistanut), mutta mua huolettaa kahvi! Oon nyt koittanut vähentää noin kahteen kuppiin per päivä, vaikka mieli tekisikin juoda enempi.

Mulla on eka neuvola-aika 16.12. Mukava kyllä, että sain ajan ennen joulua, kun jouluna on sit tarkoitus kertoa sukulaisille asiasta. Mä oon niin huono pitämään salaisuuksia, että oikein ahistaa, kun ei voi kertoa :D

Outi 5+5
 
Tuttu tunne outiko :LOL: Koko ajan on sellanen olo, et joko kerron. Perjantaina teki mieli pentikin kassalla hehkuttaa "tiiättekö muuten, että minä olen raskaana" :LOL: Mutta pessimisti kun olen niin tavallaan pelkään, että taoka raukeaa kun sen sanoo ääneen :/
 
Hei taas :wave:
Muutto saatu suurimmaksi osaksi hoidettua, huh! Kyllä sitä tavaraa vaan riittää kun on vuosia samassa paikassa asunut :whistle:
Nyt hää järjestelyjen kuimppuun =)
Meille syntyi perjantaina aivan ihana kummi-tyttö :heart: eilinen päivä menikin häntä ihastellessa, on ne vauvat vaan niin suloisia.

Te jotka ootte varhais ultria varannut niin mille viikolle kannattais? Mietin josko sitä uskaltais jo reilun viikon päähän varata..

Nyt joululahjoja ostamaan, meillä kaikki vielä hommaamatta :/

sunnuntain jatkoja kaikille :wave:
 
Huomenta vaan!
nibbler minä kans tupakoin. aiemmin polttanut hyvinkin 7-14 tupakkaa päivässä. nyt oon saanut sen vähennettyä jo kahteen tupakkaan per päivä, tulee tosi oksettava olo tupruttelun jälkeen, että ilmeisesti "luonto" auttaa lopettamaan. Yritän nyt näin, mutta jos ei rupee onnistumaan, niin pittää lääkäriltä pyytää jotain helpotusta.

Uusia raskausoireita ei ole ilmestynyt... suklaa maistuu, mutta niinhän se on maistunut aiemminkin :LOL:
 

Yhteistyössä