La Elokuussa 2009/heinäkuun lopussa 2009

Tosi aktiivista toimintaa täällä... ei ehdi lukea kaikkea edes aina, sitte ku aikaa niin lukee paremmin kirjoituksia:) Tervetuloa taas uudet :flower:
Täällä jouduttiin hakee saikkua. Oksenteluks meni viikonloppuna ja mun työssä ei voi kesken kaiken lähteä oksentaan. Noh, viikon antoi nyt ja sanoi että hän suosittelee akupunktioo jos ei helpota. Meillä tulis tuoki työterveyshuollon piikkiin eli sinänsä ihan hyvä.
No, yritän noudattaa nyt lääkärin ohjeita et jos helpottais oksentelu sillä.
Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :flower:
AnnaStiina ja nyyti 6+0
 
Heippa kaikille! Täällä yhden 3.10.2006 syntyneet tyttösen äiti Tuusulasta joka odottaa siis nyt kuopustaan jolle laskuri antaa lasketuksi 6.8.2009 ? vielä on pitkä matka odotusta ja toivotaankin että kaikki menee hyvin ja saadaan meidän rinsessasta isosisko.. :) Onko täällä muita jolla esikoinen olisi syntynyt leikkauksella? minä kovasti odotan että pääsisin tätäkin edes yrittämään sitten alakautta. esikoisella oli pään kiertymävirhe siksi ponnistusvaiheesta mentiin kiireelliseen sektioon.

Joulun odotuksia..

Starre ja hippunen 5+4
 
Heipsan!

Täällä oksua meinaa pukata koko ajan töissä, kurjaa mutta ah silti niin ihanaa, kun tietää mistä johtuu =) Teetä en saanu alas tänään ollenkaa, yökkäytti saman tien, kummallista...

Meillä huomenna varhaisultra, siis mua jännittää ihan hurjasti, viime yön jo näin mitä kummallisempia ultraunia, toisissa odotin kaksosia ja toisissa kaikki oli kunnossa ja toisissa kaikki vinossa, pientä ressiä ilmeisesti pukkaa...

t. stellina ja pikkuinen rv 6+4
 
Kylläpä meni viikonloppu taas nopeesti. Meillä on esikoisella kiva uhma päällä, koko ajan saa olla vahtimassa ja komentamassa. Pahojaan tekee sen minkä kerkeää ja kiipeilee joka paikkaan. Mulla on vielä aamuisin tosi huono olo, ei oo vielä tarvinnu oksentamassa käydä vaan tänään oli jo aika lähellä. :x Kauhee väsymys kans on koko ajan, tuntuu että vois vaan nukkua.

Mulla ois 15.12 ultra. Oisin halunnu jo aikasemmin mennä vaan ei ollu vapaita aikoja. :( Menis nyt tää viikko tosi nopeesti.

Ei olla kerrottu vielä kellekkään että ois perheen lisäystä tulossa. Aattelin että vasta kun on käyny ultrassa niin sit voi kertoa. Neuvolaanki aattelin soittaa vasta ens viikolla.

Nyt pitää taas lähteä paimentamaan tuota meidän pikkumiestä. On niin hiljasta et taitaa olla pahanteossa taas. =)
 
teilläpä aikasteen ultrataan...meillä eka neuvolakin vasta rv.10 eli mulla varattuna 7.1.09 ja sit eka ultrakin ois vasta sit tosiaan rv.12 mut sitä en ole vielä varannut =) Oiskin ihana kyl päästä kurkkimaan etä onko siellä masussa nyt ihan oikeesti elämää, kun mulla on ollu kauheita vihlontoja masussa mut ei ainakaan ole viel minäänlaista vuotoa ollu..mun äiti kyl sano et ne vihlonnat voi johtua sektiosta tulleista kiinnikkeistä, mut eihän sit koskaan tiiä..toivon vaan parasta ja pelkään pahinta... Tupakoinnin lopetin heti plussauksen jälkeen..joka sinänsä on ihme koska esikosta en pystynyt lopettamaan vaan vähensin kyl sit aina loppua kohden enkä enää viimeseen 2kk kyl sillon polttanut, mut nyt mennään ihan nollalla tupakalla jee.. Joten jaksuja kaikille joilla tupakoinnin lopettaminen / vähentäminen tekee tiukkaa..tiedän tunteen :)
 
Irmeli09
Pisita: Asumme Pirkkalassa ja käyn tuossa terveyskeskuksella neuvolassa. Minullekin tuli pikkukakkosta odottaessa yllätyksenä että ultrasivat niin usein. Esikkoa odottaessa asuimme Helsingissä ja siellä ei kyllä sellaisia laitteita käytetty laisinkaan. Kaikki ultrat oli erikseen Naistenklinikalla.
 


:heart: :heart: :heart: ELOMASUT 2009 :heart: :heart: :heart:

Meitä on jo 40 masunkasvattajaa!

nimi................ikä.......synnytyssairaala......monesko lapsi


Heinäkuun 25. päivä
Suveon............?.................?.........................esikoinen

Heinäkuun 27. päivä
Treelo...............29...............TYKS..................toinen

Heinäkuun 30. päivä
Stellina.............27...............TAYS..................esikoinen
Unicco..............30................MKS...................kolmas
piuli..................24................PKKS.................toinen
syzyco..............?....................?.....................toinen

Heinäkuun 31. päivä
Kaksonen80.....28...............OYS..................esikoinen

Elokuun 1. päivä
Aaka.................25................?.......................toinen

Elokuun 2. päivä
Zebu.................33................?......................toinen
Mooka...............33................SeKS...............neljäs
Mandy81...........27...............K-SKS...............esikoinen

Elokuun 3. päivä
AnnaStiina82.....26..............Kät/KOS.............toinen
heitu.................27..................NKL.................viides
chick-82.............26..................KYS.................kolmas
Mansikkatee......25.................PHKS...............esikoinen

Elokuun 4. päivä
lenan................23................Kät/H...............toinen
Tipi....................?...................JS...................toinen

Elokuun 5. päivä
Tikru70..............38................NKL.................esikoinen
Tuiskuliina.........32................LUS..................kolmas
outiko................24...............K-SKS...............esikoinen

Elokuun 6. päivä
H-a-n-n-e..........29................KYS.................toinen
Starre................23................HYS................toinen

Elokuun 7. päivä
Hudjuke............31...............MHSO...............kolmas

Elokuun 8. päivä
Annitanni...........24..................?...................esikoinen
vintage..............30..................?...................esikoinen

Elokuun 9. päivä
L3nen...............28..................?.....................kolmas

Elokuun 10. päivä
missLuupää......25...............K-HKS...............toinen
pisita................28...............TAYS.................kolmas
nibbler..............21................MHSO..............esikoinen
miranda-81.......27.................NKL.................toinen
äiti ja esikko......?...................JS...................toinen

Elokuun 11. päivä
Sini74..............34.................JS....................toinen

Elokuun 12. päivä
aurora81.........27.................PHKS...............esikoinen
elizabeta.........28.................TAYS................toinen

Elokuun 13. päivä
Irmeli09............34................TAYS.................kolmas

Elokuun 14. päivä
kiana78.............30................TYKS................viides

Elokuun 15. päivä
ssihinä.............32................K-HKS................kolmas

Elokuun 16. päivä
Otawa.............33..................OYS..................viides

Laskettuaika ei tiedossa
vilmav2.............21.................SeKS...............esikoinen
pippuri81..........28.................KOKS...............toinen






Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

 
Tervetuloa uudet; suzyco, Mansikkatee ja Starre! :heart:

Tsemppiä Mansikkateelle! Eiköhän se tuhruilu lopu pian. Annastiinalle myös "paranemisia"! En vois sanoa, että tiedän tunteen, kun itse ei oo tarvinnut kokea vielä aamupahoinvointia. Jaksamista!

Mulla meinaa olla hieman flunssaa. Mutta edelleenkään ei mitään suuria raskausoireita. Meninkin sitten varaamaan ajan tänään alkuraskauden ultraan, että saan varmuuden masuasukin olemassa olosta. Eli ultra on jo huomenna! :) Eli todennäköisesti tulen huomenna tänne hehkuttamaan. En edes halua ajatella muuta.

Mä oon aina ajatellut, että sitten kun oon raskaana, niin teetätän omille ja miehen vanhemmille sellaiset ovikyltit, jossa lukee MUMMULA. :) (Ollaan molemmat miehen kans pohjanmaalta. Meillä ei oo mummoa eikä mummia, vaan MUMMU.) Pitää katsoa, et josko antais nämä jouluna. Mietin myös, et oottaisko äitienpäivään. Voi kyllä olla, etten malta. =)
 
Mä olin tänä aamuna ihan pässi ja tein raskaustestin :LOL: ja tottahan siihen vahva viiva tuli, ei vahvempaa voi oikein saada enää :LOL: Kyllä sitä voikin olla hermoraunio.. Mut nyt on hyvä mieli :heart:

Vilma ja Kirppulainen, jonka ikää ei vielä tiedetä :LOL:
 
Heippa kaikille!

En ole viikonlopun aikana koneelle ehtinyt ja hups vaan! Meitähän on jo TOSI monta! onnittelut kaikille uusille! :flower:

Tupakanpolton lopetuksesta ainakin oli juttua. Itse lopetin esikoisesta plussaan ja sorruin polttamaan heti kun lopetin imetyksen ( heikko luonne... :headwall: ) Ja nyt olen sitten ehtinyt poltella reilun puoli vuotta ja koville ottaa lopettaminen. Tai, tekee mieli polttaa, mutta jos menen tupakille puolivälissä saa jo kakoa, kun oksennusta meinaa pukata. Ja plussan jälkeen olen polttanut max. 2 savuketta/päivä. Viikonloppu meni jo ilman, että eiköhän se tästä... Tsemppiä kaikille ketkä asian kanssa taistelevat! :hug:

Järkyttävä väsymys on iskostunut seuralaisekseni, eilen menin nukkumaan puoli kymmeneltä ja heräsin yhdeksältä... Ja olin nukkunut päikkäritkin. Että ihan kiva. Missäköhän välissä sitä tänään ehtisi nukkumaan... :whistle:

Ylihuomenna sitten olisi ultra, nyt alkaa jo jännittämään ihan kunnolla!
Palailen vähintään ultrakuulumiset kertomaan, voikaahan hyvin!

Treelo 7+0
 
Moi

Täällähän tosi vilskettä porukkaa on jo aika mukavasti kassassa =)

Täytyy tunnustaa että minäkin haluaisin tehdä vielä raskaustestin, en millään vaan meinaa tajuta että meille on oikeasti tulossa "Pikku Kakkonen" . Varmaan johtuu siitä että mulla on ollut aika oireeton tämä alkuraskaus. Toisaalta mulla on vahva tunne että tämä pikkuinen olis tyttö....saa nähdä kumpiko se sitten loppupeleissä on sitten. Onko teillä muilla vielä tuntemuksia kumpi tulee?

Jaahas nyt tulee asiakkaita joten pitää tehdä töitäkin välillä :whistle:
 
Huiii, kerroin just äidille vauvasta. Se soitti enkä uskaltanut saa siinä sanoa niin raukka laitoin tekstarin :LOL: Se oli kyllä ihan höhlä, höpötti että miten mun koulu ja meidän häät ja joko pitää ostaa potkareita jne jne :headwall: Oli jo puhelun lopussa ihan rauhoittunut, mutta meni se kyllä ihan sekaisin :LOL: Se itse sai mut 18 vuotiaana, joten oli kyllä hieman huolestanut nuoresta iästä, vaikka 21 olenkin. Mut se oli just sellanen kun kuvittelinkin. Antaa sen nyt sulatella hetki. Ihana kun se rauhoitteli puhelun lopussa, että kaikki menee varmasti hyvin ja että sydänäänet ei tarviikaan heti kuulua jne. :LOL:
 
Voi että tätä huonoa oloa onkin näin pitkin päivää :x vaikka on syönytkin...yök.. Soittelin neuvolaan aamusta, sain ekan ajan VASTA 9.1.2009 (rv9+4) :eek: oi joi joi..kuinka noin kauan jaksaa oottaa?!? Samalla täti varas sitä nt-ultraakin jo, sinne aika 3.2.2009 jolloin rv13+1. On kuulemma niin kiireistä tässä ennen ja jälkeen joulun :/ no kaipa se vaan on jaksettava odotella että viikot lisääntyy..
 
Täällä olis uusi plussaaja Espoosta. Tein eilen testin ja plussaahan se näytti :) Koko ilta meni hämmästellessä asiaa. Ei ollut suunniteltu asia, mutta hyvin iloinen olen, että näin kävi =) Ensimmäiset oireet on jo ilmestyneet n. viikko sitten, silloin laitoin ne flunssan piikkiin, mutta nyt saivat sitten uuden syyn =) Viikkoja laskurin mukaan olisi nyt 5+1

T:Jopsu ja Hillevi
 
minäkin hyppäisin tänne mukaan. =)
eilen haamu ja tänään vahva apteekin omalla. mitään työstönimeä en ole vielä miettinyt kun pelottaa että menee kesken, kun on tuota yritystä takana niin kauan. mutta varmaan kaikkia odottajia pelottaa tuo keskenmeno, ja tiedänpähän nyt ainakin et ei oo mitään vikaa kummassakaan etteikö vois uudestaan tulla raskaaksi.
oireita ei oo juurikaan ollut, muuta kuin et tuntuu siltä et menkat alkaa just.
laskeskelin nuilla netin laskureilla ja kaikista tuli la 11.8 eli nyt ois 4+6
niin ja synnäri (jos sinne asti päästään) olis seinäjoen.
 
Ihan karmea päivä! Puolilta päivin kaveri soitti, että oli saanut viestin että tarhassa on parvorokkoa, siitä sitten soitin neuvolaan ja kysyin toimintaohjeita. Sain käskyn mennä verikokeeseen aamulla josta tutkitaan vasta-aineet, että oonko sairastanut sen joskus vai en. N. 50% aikuisista on sen joskus sairastanut ja mä todella toivon että se olis ollut mulla jo joskus.

Se sairastunut lapsi ei ollut meiän esikoisen ryhmässä, mutta lapsen sisarus on... On siis aika todennäköistä, että meidänkin pikkumies on sen saattanut saada. Aikuisiin toi tarttuu huonommin, mutta sen voi sairastaa myös oireettomana, joten ei voi tietää onko sitä ollut ilman sitä verikoetta. Vastauksia joutuu odottamaan kiireellisenäkin useamman päivän... ARGH! Mä olin niin paniikissa että tärisin. Nyt oon jo jotenkin saanut itseni kasaan, mutta työnteosta ei kyllä meinannut tulla yhtään mitään.

Mies soitti tarhaan ja kyseli niiltä aiheesta, kun meille ei edes tullut mitään viestiä. Kaveri haki lapsensa pois tarhasta samantien eikä meinaa sitä viedä sinne ennenkuin saa tulokset (on siis myös raskaana), meillä ei oo oikein tollasta mahdollisuutta eli tuli sitten yks jännättävä asia lisää. Huokaus. En nyt pysty keskittymään oikein mihinkään, joten pakkaan tästä itseni kotimatkalle...

Zebu ja sintti 6+1
 
Hej :)
kaipa uskaltaudun tänne ilmottautumaan.
Olen 26 v ja LA heinä-elokuun vaihteessa, en osaa tarkemmin tässä vaiheessa sanoa kun ei ole ihan tarkkaan tiedossa milloin on alkanut. Ensimmäinen baby olisi kyseessä. Menen joko viikoilla 4 + tai 7 +. Olo on epämääräisen ahdistunut ja pelokas. Johtuu varmaan hormoneista. Oireita on rintojen arkuus ja turpoaminen ja mahan nipistelyt. Pahoinvointia ei ole ollut käytännössä yhtään (ellei laske pieniä kuvotus-oloja).
Mutta en osaa tästä ihan täysiä iloita kun pelkään keskenmenoa/tuulimunaa. En osaa sanoa miksi pelkään, mikään ei viittaa siihen enkä ole ennen kokenut. Mutta pelkään vaan. :(
 
Irmeli09
Tervetuloa kaikki uudet!

Erityisesti huomasin sinut Hempukka87, tuolta samasta kuumeilupinosta kun ollaan! Hurjan paljon onnea plussan vahvistumisesta! Hienoa että pitkä yritys on nyt vihdoin palkittu :heart: .
 

Yhteistyössä