La Elokuussa 2009/heinäkuun lopussa 2009

Ai niin ja ei meilläkään ole plussan jälkeen peittoja heiluteltu, joten samassa veneessä ollaan.. Mies ois kyllä halukas, mutta sanoin sille vähän tahallaan että mieti mitä se vois aiheuttaa pikkukaverille kun sä tökkisit sitä, niin se ei oo yrittänyt enää lähestyä.. :ashamed: :LOL:

Aurora 4+6
 
Kyllä Mansikkatee kaikki on varmasti kunnossa :hug: Onneks olkoon Stellina ihanasta uutisesta =)
Mulla oli koko eilisen illan kuvottava olo ja taas se on tekemässä tuloaan :/ rinnat on myös aika arat ja alavatsaa nipistelee aika ajoin. Pieniä vaivoja kaikki kuitenkin vielä, pelkään vain että tulen voimaan yhtä huonosti, kuin äitini kun odotti pikkusiskoani. Pahoinvointi jatkui seitsemännelle kuulle ja vessaa ei pystynyt silmistä jättämään. Meillä suvussa kaikki naiset ovat raskauden aikana voineet todella pahoin.. :/ Mutta jos kaikki vaan hyvin sujuu, niin kyllä sen jotenkin kestää.
 
Aurora, mä ajattelin juuri noin niin kuin sinäkin. Mies on meillä sitä mieltä, että luonto hoitaa kyllä kaiken ja turhaan minä murehdin jne. Jos se on paikalla niin en viitsi tilittää neuvolan tädille niin paljon. Että menen yksin. Ja koska se on miehellekin ok niin mikäs siinä.
 
Elikkäs varhaisultra takana. :) Ja kyllä, se tehdään emättimen kautta. Kuvassa näkyi tumma raskauspussi (sitä nimeä lääkäri käytti) ja sen sisällä hetken etsimisen jälkeen tutinaa. Se oli sydän. :heart: Muuten kaikki näytti ihan puurolle. Gynekologi sanoi näkevänsä yhden sikiön, joka on kohdun sisällä. Pituutta hurjat 6,1 mm! En kyllä tajua, mistä se sen mitan nappas, kun mun mielestä siitä ei oikein erottanut mitään. Mutta uskon ja luotan. :D Ja hymyilen. Enkä edes itkeny. Ihmeellistä!
 
Irmeli09
Mandy, ihanaa että ultra meni hyvin! :D Mitkä sun raskausviikot muuten on? Tilasin nimittäin tänään ultra-ajan yksityiseltä. Täytyi soittaa muutamaan paikkaan kun halusin ehdottomasti ajan 23.12. :LOL: . Minulla on silloin 6+5. En halunnut ottaa yhtään aikaisemmin kun haluan että siellä sitten varmasti jotain näkyy. Olin mieluusti halunnut että tuo 7 rv tulee täyteen mutta kun tuo joulu tietty sotki tuota aikataulua. Välipäivinä jos ultran olisi ottanut niin sitten ei jouluna oikein vielä haluaisi sukulaisille kertoa. Jos ultrassa kaikki hyvin niin voi sitten jouluna vaikka halutessaan paljastaa. Taitaa muuten olla pakkokin, koska uskokaa tai älkää niin siirryin tänään raskausmahani kanssa odotushousuihin. Tämä on aivan järkkyä. Näytän aivan siltä että olisin viikolla 20 :LOL: . Pikkukakkosesta myös tuo maha pömpähti tosi aikaisin, mutta sinnittelin normivaatteilla ehkä viikolle 8 jolloin meni hermot ja kurvasin H&M:n pihalle ja ostin kasapäin odotusvaatteita :LOL: . Mitkähän vaatteet oikein pistän päälle lauantaina kun on esikoisen 5v syntsät ja sukulaiset ryysii paikalle :eek: .

Irmeli + Armas-Armi rv 4+5
 
ihanaaMandy nyt on varmaan huojentunu olo :) ja eikös nuo mitatkin ole ihan hyvät tuossa vaiheessa :)


äitiysvaatteita haluisin minäki päästä shoppaamaan, mut en mä varmaan vielä viihti :) ehkä mä saan ostaa niitä halvalla kavereilta sitte ku tarttee. onneks tää muoti on semmosta että aika paljon menee paitoja raskausaikana vielä :) mut housuja mä tarttisin jo äippämallisina
 
Voi että, kyllä se on niin kiva kapunki vaan. Oli kivaa olla miehen kanssa kaksistaan reissuss, ja tietysti meidän salaisuuden:) jotenkin niin vaan epätodellinen olo edelleen, mutta silti en ole ajatellut mennä varhaisultraan..vaikka tosin täällä kun teidän kokemuksia ja olotiloja lueskelee, niin mieli tekisi:) päivä kerrallaan:) joku tuolla kyseli päänsäärkyyn lääkettä, niin parasetamolihan sopii raskausaikana, sitä saa ottaa. Tulehduskipulääkkeitä ei suositella.

Mulla on tehnyt aivan sairaasti mieli valkohomejuustoa. se on ihan käsittämätöntä, sillä koskaan ei ole juustojen ystävä ollut. nyt meikä vetää sitä kyllä. ihan pitää rajoittaa vähän välillä..:D ja niin niistä maitotuotteista pitää tarkistaa, et ne tosiaan on pästoroituja, mut lähes kaikki suomessa on. Muina oireina on että tissit on niin sairaan kipeet..ihan hullua, samanlaista arkuutta kun menkkojen alkupäivinä, mietin vaan et koskahan tää oikein loppuu, vai loppuuko ollenkaan?muuten sit vessassa tulee juostua tuon tuosta ja huuuoh väsyttää toki:)

Kahelle kaverille oon vähän joutunu valkoisia valheita menkkojen alkamisesta kertomaan, kun en halua vielä kertoa, kerron vasta sitten ekan ultran jälkeen. Samoin myös perheelle vasta sitten kun ollaan hyvin jo ensi vuoden puolella.. hurjaa et Irmeli09 olet jo joutunut vaatekaappiasi uudistamaan..:D en yhtään oo aatellu et osalle käy normivaatteet jo näin aikaisin pieniksi:) toisaalta kivaa, on sekin uusi askel:) itsekin sitä kovasti odotan, että saa vetää farkut maharesoorilla päälle.. :LOL: ajattelin, et jos löytyis sit joulualesta tota vaatekertaa vähän varastoon ensi vuotta varten:)

voimia kaikille:)

Annitanni ja Möykky 5+3
 
Miullakin muuten maha on jo kasvanut. Outoa, aina olen ajatellut, että jos se ihan alussa kasvaa niin se on vain luulotautia. No sitten olen kai luulotautinen B)
Semmonen olo kun käyttää ihonmyötästä paitaa niin pitää vetää mahaa sisään koko ajan. Kun ei halua näyttää "raskaana olevalta" kun en ole vielä suurelle yleisölle julistautunut raskaana olevaksi. :LOL:
 
Mandy kuulostaa ihanalta :)
Tekis kyllä taas mieli mennä sinne varhaisultraan. Paljonko se sulla maksoi?

Seksin suhteen meillä taas on niin, että mulla ois haluja vaikka muille jakaa :LOL:
Mutta toissailtana seksin jälkeen rupes alavatsaa sattumaan :( En tiedä sit, johtuiko seksistä.
 
Hienoja ultra uutisia teillä, tekis vähän mieli kyllä itsekkin käydä mutta ajattelimme miehen kanssa jättää sen kuitenkin väliin.

Minä ostinkin (taas kerran) raskaustestin, haluaisin vihdoinkin saada sen selkeän plussan kun mulle on tullut kaikki mahdolliset haamut noista testeistä :) Mies kyllä sanoi että turhaan testailet että olen kyllä ollut sen verran hermoherkkä että se kyllä viittaa jo selkeeseen plussaan.

 
Lämpimät onnittelut sekä Stellinalle että Mandylle ihanista ultrakuulumisista :heart: Voi kun itsekin saisi kokea saman ensi viikon varhaisultarassa, jännittää...

Minä olen ihan noviisi näissä ruoka- ym jutuissa, joten älkää suinkaan uskoko kaikkea mitä kirjoittelen ;) Ja korjata saa, jos huomaatte jotain vallan outoa. Savukala jutun bongasin Tampereen kaupungin ohjeistuksista, siinä oli myös juustoista;
- Pastoroimatonta maitoa ja siitä valmistettuja juustoja sekä pehmeitä juustoja kuten home-ja tuorejuustoja ei suositella kuumentamattomana listeriavaaran vuoksi raskauden aikana.
- Tyhjiöpakattua, graavisuolattua, kylmäsavustettua kalaa ja mätiä vältetään listeriavaaran takia raskauden aikana.

Meillä ei ole kyllä seksielämä kukoistanut, hoidoissa mies sai hoitaa homman ihan itse ;) ja plussan jälkeen ei ole tehnyt mieli. Tai oikeastaan on, mutta jotenkin haluan vain odottaa tuota ensi viikon varhaisultraa ja varmistua, että kaikki on kunnossa. Usein kai tässä alkuvaiheessa voi yhdynnän jälkeen tulla hieman vuotoa, kun limakalvot on herkillä ja sitä en halua kokea. Saisin varmaan sydärin!

Mieheni tulee mukaan tuonne varhaisultraan, mutta ei pääse ensimmäiselle neuvolakäynnille. Mielestäni se on hyvä järjestely, saapahan neuvolassa sitten keskittyä ihan täysin kyselemään kaikkia mieltä painavia asioita. Seuraavalla kerralla mies varmaankin tulee mukaan.
 


:heart: :heart: :heart: ELOMASUT 2009 :heart: :heart: :heart:

Meitä on jo 46 masunkasvattajaa!

nimi................ikä.......synnytyssairaala......monesko lapsi


Heinäkuun 24. päivä
Anna333...........21................Kät....................esikoinen

Heinäkuun 25. päivä
Suveon............?.................?.........................esikoinen

Heinäkuun 27. päivä
Treelo...............29...............TYKS..................toinen

Heinäkuun 30. päivä
Stellina.............27...............TAYS..................esikoinen
Unicco..............30................MKS...................kolmas
piuli..................24................PKKS.................toinen
suzyco.............24................TAYS...................toinen

Heinäkuun 31. päivä
Kaksonen80.....28...............OYS..................esikoinen

Elokuun 1. päivä
Aaka.................25................?.......................toinen

Elokuun 2. päivä
Zebu.................33................?......................toinen
Mooka...............33................SeKS...............neljäs
Mandy81...........27...............K-SKS...............esikoinen

Elokuun 3. päivä
AnnaStiina82.....26..............Kät/KOS.............toinen
heitu.................27..................NKL.................viides
chick-82.............26..................KYS.................kolmas
Mansikkatee......25.................PHKS...............esikoinen

Elokuun 4. päivä
lenan................23................Kät/H...............toinen
Tipi....................?...................JS...................toinen

Elokuun 5. päivä
Tikru70..............38................NKL.................esikoinen
Tuiskuliina.........32................LUS..................kolmas
outiko................24...............K-SKS...............esikoinen

Elokuun 6. päivä
H-a-n-n-e..........29................KYS.................toinen
Starre................23................HYS................toinen

Elokuun 7. päivä
Hudjuke............31...............MHSO...............kolmas

Elokuun 8. päivä
Annitanni...........24..................?...................esikoinen
vintage..............30..................?...................esikoinen

Elokuun 9. päivä
L3nen...............28..................?.....................kolmas

Elokuun 10. päivä
missLuupää......25...............K-HKS...............toinen
pisita................28...............TAYS.................kolmas
nibbler..............21................MHSO..............esikoinen
miranda-81.......27.................NKL.................toinen
äiti ja esikko......?...................JS...................toinen

Elokuun 11. päivä
Sini74...............34.................JS....................toinen
Hempukka87....21................SeKS................esikoinen

Elokuun 12. päivä
aurora81.........27.................PHKS...............esikoinen
elizabeta.........28.................TAYS................toinen
surppi..............27.................TAYS...............esikoinen
Jopsu87..........21...................JS..................esikoinen

Elokuun 13. päivä
Irmeli09............34................TAYS.................kolmas

Elokuun 14. päivä
kiana78.............30................TYKS................viides

Elokuun 15. päivä
ssihinä.............32................K-HKS................kolmas

Elokuun 16. päivä
Otawa.............33..................OYS..................viides

Laskettuaika ei tiedossa
vilmav2.............21.................SeKS...............esikoinen
pippuri81..........28.................KOKS...............toinen
OnSiisKevät......26.................EKKS...............esikoinen
paimentyttö......?.....................?...................toinen






Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

 
Outiko..Kävin Mehiläisessä siinä varhaisultrassa. Maksoi kela-korvausten jälkeen rapiat 46 ?. Ei edes ottanut toimistomaksua (10 ?), kun työterveys on samassa paikassa. Eikös sullakin ollut siellä..? Muistelen sun kirjoittaneen niin aiemmin. vai muistankohan väärin...

nibbler.. Nappulan koon mukaan laskettuaika olis 1.8. ja sit taas raskauspussin mittojen mukaan joko 2.8. ja 5.8. Niin tuossa lukee. Lääkäri sanoi, että tuo 2.8. taitaa olla aika lähellä sitä oikeaa aikaa. Ehkä se vielä päivittyy sitten siinä neuvolan ultrassa 7.1.

Mulla oli tänään ensimmäinen kuvotus-päivä. Meinasin aamulla, etten lähe töihin ollenkaan..ja puolille päivin ajattelin, että kyllä mä kohta starttaan kotiin. Mutta ei tullu oksoa. Kuvotti vaan ja yritin väkisellä syödä välillä jotain, vaikka kaikki ällötti. Onneks tuo meni lounaan jälkeen ohi. Huomista odotellessa...



Mandy ja nappula 6+2
 
Uskaltaudun mukaan. Alussa oli tiputteluvuotoa, mutta nyt ei sitten mitään. Ultra 22.12. eli sit näkyy asustaako vatsassa ketään. Niin ja toista lasta tässä odotellaan. Jännittää, mutta en oikein osaa yhtään vielä ajatella koko asiaa.

Onko muutes kellään ollu pahoinvointia? Pelkään koko ajan milloin alkaa, kun ekassa raskaudessa oli ihan hirveä, oksensin kolme kuukautta ja vesikään ei pysynyt välillä sisällä. :x

paimentyttö ja leijonanpentu 4+6
 
Mandy81 Joo, mullakin on työterveys Mehiläisessä. Nyt rupes kyllä houkuttelemaan entistä enemmän tuo varhaisultra :)

Tänään käynnistyikin mulla sitten 6. viikko, jee jee.

Onko kenelläkään muute maha yhtään kasvanut? Mulla ainaki on vähän turvoksissa..
 
Uusi odottaja ilmoittautuu mukaan! Nyt menossa 5+3 ehkä, kierto on ollut aika epäsäännöllinen. Jotenkin asiaa ei ole vielä tajunnut tai ehkä sitä vaan haluaa pitää vielä jäitä hatussa. Toisena hetkenä olo on onnellinen ja sitten taas epäuskoinen, että kaikki voisi taas mennä niin hyvin. Toinen siis tulossa, ensimmäinen lapsi nyt vajaat kaksi vuotta. Toivottavasti tuleva synnäri olisi K-HKS ja ikää 30v. Miehen kanssa on puhuttu, että jätettäisi tällä kertaa varhaisraskauden ultra väliin mutta saa nähdä malttaako. Tällä hetkellä huolettaa, että oireita on ollut ihmeen vähän. Että pahoinvointia tässä odotellaan :LOL:
 
Ai niin, laskettua aika näkyy vaihtelevan jonkin verran eri laskureilla mutta taidan olettaa sen olevan 8.8. On tää piinavaa, kun asiasta ei vielä uskalla puhua juuri kenenkään kanssa ja tarkkailee vain olotilojaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja me kaikki saamme ihanat pienet nyytit syliimme loppukesästä :heart:
 
Mandy81: ONNITTELUT hyvistä ultrakuulumisista! Ihanaa, et kaikki on hyvin :heart: :flower:

stellina: ONNITTELUT sinullekin, ihanaa et masussa on kaikki hyvin! :flower: Ja mukava tavata sinut tällä puolella! Me oltiin hoidoissa Tays:ssa eli siis julkisella puolella. Mulla kun oli se aivolisäkekasvain, josta nää hormonihäikätkin johtuu, niin päästiin automaattisesti sinne. Ei tarvinnut jonotella tms. Onnellista odotusaikaa teille! :heart:

ON: Edelliset oireet jatkuu ja uutena alkoi eilen pahoinvointi. Töissä menin ruokatauolle ja kun ruoka oli lämmitetty ja olis pitänyt alkaa syömään niin... TÖKS! En millään pystynyt syömään. Hedelmät ja kaikki kevyt ( jugurtti, mehukeitto...) maistuu kyllä. Ja tuoremehuja voisin juoda litra tolkulla! Nyt aamusta oli myös heti herätessä huono- olo, mut meni ohi ku söin heti ananasta... Odottelen tässä vaan ens viikon torstaita pelonsekaisella malttamattomuudella.
 

Yhteistyössä