La Elokuussa 2009/heinäkuun lopussa 2009

Irmeli09
iitu: Minä aloitin testaamisen jo dpo 10 maanantaina kun kuukautisten piti alkaa vasta torstaina :LOL: . Sain tuolloin hyvin haalean haamun. Siitä se lähti päivä päivältä vahvistumaan. Keskiviikkona sain nk. oikean plussan. Kyllähän se vähän jännitti kun tuli tuo torstai joka oli kuukautisten alkamispäivä. Hyvin kuitenkin meni eikä mitään vuotoja tullut. Kaikki nuo sinun tuntemukset ovat hyvin tuttuja täällä. Vaikka minäkin olin kuumeillut jo monta kuukautta niin ei sitä oikein osaa vieläkään uskoa että tärppi on käynyt. Toisaalta tekisi kauheasti mieli kertoa kaikille, mutta toisaalta taas ei. Mennään päivä kerrallaan.

Irmeli + Armas-Armi 5+0
 
Voi Surppi pieni, paljon voimahaleja. Uskotaan, että kyseessä on vain sitä normaalia alkuraskauden vuotoa eikö niin. :hug: Tsemppiä!!

Veriletuista sen verran, että käsittääkseni ei niitä ole kielletty raskausaikana syömästä, päin vastoin, niille joilla on heikot veriarvot, niitä kai jopa suositellaan. Tälläisiä viestejä löytyi ainakin muualta netistä.

Töissä kertominen kyllä jänskättää, toimin johtoryhmässä ja minulla on melkoisesti vastuullisia hommia. Sijaista ei tilalleni ihan äkkiä kyllä mistään repäistä. Toisaalta jostain kumman syystä asia ei paljoa vaivaa, jotenkin keskittyy nyt tähän raskauteen ja työasiat on täysin toisella sijalla. Aika uskomatonta, olen nimittäin aina ollut melkoinen työnarkomaani. ;)

Olipa ihana kuulla Teelon ultra uutisia. Tasan viikon päästä olisi vihdoin meillä varhaisultra, kyllä aika menee hitaasti! Meillä se on julkisella puolella, koska olemme olleet lapsettomuushoidoissa julkisella.

Mutta nyt katsomaan viikon pakollista tv-annosta eli Dr.Housea.

Tikru+pikkutikru 6+1

 


:heart: :heart: :heart: ELOMASUT 2009 :heart: :heart: :heart:

:flower:Meitä on jo 56 masunkasvattajaa!:flower:

nimi................ikä.......synnytyssairaala......monesko lapsi


Heinäkuun 24. päivä
Anna333...........21................Kät....................esikoinen

Heinäkuun 25. päivä
Suveon............?.................?.........................esikoinen

Heinäkuun 27. päivä
Treelo...............29...............TYKS..................toinen

Heinäkuun 30. päivä
Stellina.............27...............TAYS..................esikoinen
Unicco..............30................MKS...................kolmas
piuli..................24................PKKS.................toinen
suzyco.............24................TAYS...................toinen

Heinäkuun 31. päivä
Kaksonen80.....28...............OYS..................esikoinen

Elokuun 1. päivä
Aaka.................25................?.......................toinen

Elokuun 2. päivä
Zebu.................33................?......................toinen
Mooka...............33................SeKS...............neljäs
Mandy81...........27...............K-SKS...............esikoinen

Elokuun 3. päivä
AnnaStiina82.....26..............Kät/KOS.............toinen
heitu.................27..................NKL.................viides
chick-82.............26..................KYS.................kolmas
Mansikkatee......25.................PHKS...............esikoinen

Elokuun 4. päivä
lenan................23................Kät/H...............toinen
Tipi....................25.................JS...................toinen

Elokuun 5. päivä
Tikru70..............38................NKL.................esikoinen
Tuiskuliina.........32................LUS..................kolmas
outiko................24...............K-SKS...............esikoinen

Elokuun 6. päivä
H-a-n-n-e..........29................KYS.................toinen
Starre................23................HYS................toinen

Elokuun 7. päivä
Hudjuke............31...............MHSO...............kolmas

Elokuun 8. päivä
Annitanni...........24..................?...................esikoinen
vintage..............30..................?...................esikoinen
Soila..................30...............K-HKS..............toinen

Elokuun 9. päivä
L3nen...............28..................?.....................kolmas

Elokuun 10. päivä
missLuupää......25...............K-HKS...............toinen
pisita................28...............TAYS.................kolmas
nibbler..............21................MHSO..............esikoinen
miranda-81.......27.................NKL.................toinen
äiti ja esikko......?...................JS...................toinen

Elokuun 11. päivä
Sini74...............34.................JS....................toinen
Hempukka87....21................SeKS................esikoinen

Elokuun 12. päivä
aurora81.........27.................PHKS...............esikoinen
elizabeta.........28.................TAYS................toinen
surppi..............27.................TAYS...............esikoinen
Jopsu87...........21...................JS..................esikoinen
paimentyttö.....29..................NKL...................toinen

Elokuun 13. päivä
Irmeli09............34................TAYS.................kolmas

Elokuun 14. päivä
kiana78.............30................TYKS................viides

Elokuun 15. päivä
ssihinä..............32................K-HKS................kolmas
Oinastyttö85....23.................TYKS.................toinen
Hetken harmaileva................EKKS.................neljäs

Elokuun 16. päivä
Otawa..............33..................OYS..................viides
kolme pientä porsasta..31.....?......................neljäs

Elokuun 17. päivä
kleopatra...........29....................JS.................neljäs
londiliina85.......23....................NKL...............esikoinen

Elokuun. 22. päivä
pikkupeikko85...23................K-SKS................toinen

Laskettuaika ei tiedossa
vilmav2.............21.................SeKS...............esikoinen
pippuri81..........28.................KOKS...............toinen
OnSiisKevät......26.................EKKS...............esikoinen
iitu-...................21....................?..................esikoinen
Rimprenssa......26....................?.....................?
P123................32....................?...................kolmas





Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

 
Tervetuloa iitu, Rimprenssa ja kolme pientä porsasta! :heart: Kertokaahan laskettuaikanne, ikänne, synnärinne ja monesko on tulossa, niin lisään tuonne listaan.

Treelolle onnea mukavasta ultrakäynnistä! :)

surppi Pidän kovasti peukkuja! Toivottavasti vuoto loppuu ja kaikki on hyvin. :hug:

Mansikkatee Mitenkäs sun ultra meni?

Kertomisesta Mä oon kertonut tästä nappulasta mahassa yhteensä viidelle henkilölle (4 työkaverille ja 1 kaverille). Niin moni tietää, että meillä yritetään vauvelia.. Yritän siksi hieman kartella kavereitani, etten ihan vielä joutuis kertomaan. Koska kyllähän ne kysyy, kun tietävät mun järkyttävän vauvakuumeen. Ja kun mä en osaa valehdella.

En oo vielä edes ajatellut, milloin kerron esimiehelleni. Mutta sen uskon, että se saa kohta sydänhalvauksen.. Nimittäin meiltä töistä on jäänyt 4 naista äitiyslomalle tänä vuonna. Kaks niistä on mun pomon alaisia. Ja tiedän, että ainakin yks tai kaks mun lisäksi voi ilmoittaa minä hetkenä tahansa raskaudesta. Että semmosta. Mutta enpä tuota murehdi. Työt on tosiaan muutenkin ollu toisarvoinen asia tässä elämässä nykyään. :D
 
Tervetuloa uusille elokuisille! :) Hauskaa tosiaan että aina kun tulee palstalle niin jollain (yleensä vielä aika monella) on ollut jotain sanottavaa..

Treelo ihana kuulla onnistuneesta ultrakäynnistä.. :) Mansikkateen kuulumisia vielä odotellaan..

Surrppi, toivotaan parasta.. :hug:

Anna jaksamista pahoinvointeihin. Varmasti kohta helpottaa. Mulla vasta niin vähän viikkoja että ei vielä näkyvissä pahoinvointia..

Mahasta.. Onneks muillakin maha jo turpoaa. Outoa vaan että näin aikasin |O ! Jopsu Mäki luulin jo välillä olevani luulotautinen. Tai sitten me ollaan yhdessä.. :LOL: Uskaltaisko jo ensi viikolla ihailemaan äitiysvaatteita?

Oireista Rinnat kipeät edelleen ja maha turvonnut, ei muuta. Ei tunnu yhtään että olisi raskaana.. :/ Olenkohan mä?

Nimistä Ykkössuosikki tytölle olisi tällä hetkellä Amanda, mutta muitakin löytyy ja varmaan mieli muuttuu vauvan syntyessä. Tytölle antaisin toiseksi nimeksi oman toisen nimeni eli Elisabet. Amanda Elisabet kuulostaa musta ihanalta.. no joo.. Pojalle ei ole ykkössuosikkia, ehkä Niklas, Matias tms. Mahdollisesti toiseksi nimeksi tulisi miehen etunimi, joka on tosi kaunis..

Mandy Esimiehen painajainen,heh.. Meidän tiimissä on vain pelkkiä naisia, mutta käsittääkseni kukaan ei ole jäänyt koskaan äitiyslomalle. Itse olen ollut kyseisessä firmassa töissä vajaan vuoden..

Aurora asukkeineen 5+1
 
Täällä onkin paljon tuttuja =)

Minulle kävi kuulkaas niin että ne menkat tuli ja meni, mutta aamulämmöt ei laskeneet. Siksipä testasin eilen- uuden kierron kp9/41 ja vanhan kierron dpo 22 - selkeän plussan! Dpo 17 - menkkojen jälkeen oli vielä negaa :eek: Kolme selkeää plussa testiä antoivat vihdoin riittävästi uskoa liittyä joukkoonne.

Tälläinen mysteeri vauva meille siis tulossa :LOL:

Minä olen 32, mies 37, tyttä -04 ja poika -06, kolmas siis tuloillaan.

Ultraan olen menossa 22.12 varmistamaan että pikkuinen olisi oikeassa paikassa, kun tämä alkukin oli näin omituinen. :heart: pitäisi sykkiä jo silloin.

Me emme aio kertoa sukulaiselle ollenkaan - huomatkoon sitten kun huomaavat. Tämä siksi että haluan nauttia raskaudesta mahdollisimman pitkään ilman sitä silmien pyörittelyä :ashamed:

Tää on kyllä ihan mieletön juttu. Oletettavasti viikot nyt 5+2, varmistelen sitten ultran jälkeen.

Terkuin P123
 
P123 Vau! Onnea kovasti plussasta ja tervetuloa listoille! Mikähän sun lasketuksi ajaksi tulee? Joskus aina kuulee tarinoita, että tulee menkat vaikka onkin raskaana. Sinä olet hyvä esimerkki tästä. :D Et varmaan uskonut..
 
Tervetuloa uusille!

Ja Surpin pikkuiselle paljon tarrasukkia :hug:

Omaa napaa: Oireita vieläkin huolestuttavan vähän, esim. rinnat eivät ole laisinkaan kipeät, toisin kuin esikkoa odottaessa. Onneksi sentään lumihommissa alkoi alaselkää särkeä ja vatsassa painontunnetta ja nyt illalla taas turvottaa. Jotenkin tuntuisi turvallisemmalta, jos paha olo iskisi. Olen vielä pystynyt olemaan tilaamatta aikaa varhaisultraan mutta eilen ostin yhden raskaustestin :ashamed:
 
Isot onnittelut P123:lle plussasta. Teille tosiaan ihmevauva tulossa.. :)

Soila, mulla sama fiilis että tuntuis jotenkin turvallisemmalta jos halailis pönttöä kylppärin lattialla. :LOL: Noh, tää on mun esikoinen enkä tiedä pitäskö vielä oireita ollakkaan..Miehen mielestä ei pitäis, mutta se mielipide on aika puolueellinen.. :kieh:

Aurora asukkíneen edelleen 5+1
 
tästäki pinosta kasvamassa iso :) kiva juttu!

mulle ei kuulu mitään kummempaa. paitsi että mun ja miehen suhde ei oo koskaan ollu näin terve :D mutta varmaan liittyy enemmän mun mielialaan ku ite raskauteen tää suhteen laadun paraneminen. olihan se tasapainoinen ja hyvä ennenki, mut nyt se on semmosta mitä se yleensä alussa on :)

Aurora ja soila mäki haluaisin enemmän oireita. mulla on vaan tää ihan hirvee tissikipu nyt kun tuo menkkakipuilukin on loppunu lähes kokonaan. no jos rehellisiä ollaan niin sais ainaki pahoinvointi olla poissa ainaki nyt vuoden loppuun. silloin mulla loppuu työt ja voin olla niin pahoinvoiva ku vaan olla ja vaan voi B)

Nibbler ja (nyt jo saanut isän tossunsa alle) Bart 5+3
 
P123 mä jo oottelinkin sua tänne. :heart: Onnea vielä kerran! Ollaan samoissa päivissä.
Tikru70 no eiköhän tuo oon ihan ymmärrettävää,kun teilläkin on yritystä takana et ei työ asiat oo enää niin tärkeitä. mullakin on tuo opiskelu sellanen et pitäis vaan jatkaa korkeammalle,mut nyt yhtäkkiä ei oo muuta väliä kunhan ei vaan pikkunen mene kesken =)

Niin ja kiitoksia vastauksista,tulikin muutama illalla syötyä :) kauhea väsy ja pakko olis tehdä kotihommia... no jos ihan pienet tirsat...

Hempukka87 5+3 (työnimeä miettiessä..)
 
Kiitos kaikille halauksista ja kannustuksesta! :heart:
Se vaaleanpunainen vähäinen vuoto loppui eilen sit melkein heti kun oli alkanutkin... Ja aivan vähän sen jälkeen on tullut ruskeaa tuhrua. Et toistaisksi kaikki hyvin...toivottavasti :ashamed: .
Soitin mun yhdelle ystävälle, jolla on kaksi lasta. Kerroin siinä tästä raskaudesta ja kysyin, et tietääkö se mitään tällaisesta vuodosta. Jotenkin rauhotti myös se, et läheisen ihmisen kanssa asiasta jutteli. Hänellä kuulemma myös ensimmäisestä oli ollut samanlaista...
Toivon koko sydämestäni, että tästä selvitään säikähdyksellä ja ensi torstaina ultrassa on kaikki hyvin! :heart:

surppi rv 5+2
 
Oireista sen verran, et edelleen rinnat kipeät ja nyt on pahoinvointi alkanut toden teolla pukata päälle... Tänä aamuna ei sängystä voinut nousta ennen tuoremehulasillista. Ja heti kun nousin söin pari klementiiniä ni sit helpotti. ;)
 
Huomenta kaikille ja tervetuloa uudet!
Surppi, mä olen vuotanut kolmannessa raskaudessa tuollaista tuhrua ja neljännessä raskaudessa ihan kunnolla verta, sitä vuotoa ei pitänyt edes normaali side, kaikki meni kumminkin hyvin ja vuodot loppui viikolla 10. Nyt oon välillä miettinytkin, että onko kaikki hyvin kun mitään vuotoja ei ole ;)
Varasin eilen ajan ultraan ja se olisi ensi keskiviikkona, kyllä jännittää.
Nimistä olette puhuneet, meillä pojasta tulisi varmaan Elias tai Eemil, tytölle vaihtoehtoja on todella monta. Mulla aikasemmat poikien nimet loppuu kaikki s:n niin jotenkin haluaisin tuota jatkaa.
Olen kertonut raskaudesta muutamalla läheiselle ystävälle, muuten kyllä aiotaan pitää salassa jos pystytään.
Mullakaan ei oikeastaan ole mitään oireita, mutta noista muistakin on alkanut vasta viikolla 8 pahoinvointi, yököttää kyllä mutta ei oikeen muuta. Sen takia epäilenki josko olis poika tulossa, kun tuosta tytöstä voin todella pahoin ja heti alusta lähtien ;)
Mutta nyt tekemään hommia, jaksamisia kaikille :hug:

Heitu ja onni-helmi rv 6+3 :heart:
 
Meillä yritystä takana reilut kolme vuotta -tutkimukset käyty eikä kummassakaan löydettyä vikaa. Saldona yksi tuulimunaraskaus inseminaation avulla. Tammikuulle varattu aika Väestöliitolta IVF -hoidot tähtäimessä.

Mutta... 1,5 viikkoa sitten tuli tikkuun täysin luomuplussa!!! Ja nyt tässä jännätään, että kaikki menisi hyvin. Ultra on 22.12. ja LA on 9.8. Ihan uskomattomalta tuntuu etenkin kun toi viime kierto oli meiningillä "ei vois vähempää kiinnostaa". :D

Alkusyksystä kävin neljä kertaa psykologisessa vyöhyketerapiassa hoitamassa nimenomaan lapsettomuutta. Ehkäpä siitä olikin apua, vaikka hiukan silloin epäilinkin. Uskalsin kuitenkin heittäytyä hoitoihin ja tässä ollaan. :)

Onnea odottajille!! :hug:
 
nibbler Heh, mulla on ihan sama juttu mun miehen kanssa. Meillä on ollut jotenkin kauheen tasapainoista heti sen jälkeen, kun tein plussatestin. Ei riitoja oikeastaan ollenkaan. Mies sanoikin, että mä oon tavallista "tasaisempi" :LOL: ( pitää kyllä varmaan paikkaansa)

Tämän lisäksi mies osoittaa hellyyttä vielä entistäkin enemmän :heart:

Mulla on tiistaina eka neuvola...iiks. Jänskättää jo isosti.

outiko 6+3
 
Luminella... ONNEA hirmuisasti ja tervetuloa joukkoon.. Mun langon broidi ja hänen vaimo yritti 6 vuotta tulla raskaaks ,eivät kyllä hakeutunut hoitoihin, mutta sitten ku he vaan kerran päättivät että no ihan hyvä se kai sitten on olla näin kaksin..niin ei mennyt kauaa että he plussasivat ja nyt heillä on kaksi ihanaa poikaa toinen 2v ja toinen 2kk kohta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Starre:
Luminella... ONNEA hirmuisasti ja tervetuloa joukkoon.. Mun langon broidi ja hänen vaimo yritti 6 vuotta tulla raskaaks ,eivät kyllä hakeutunut hoitoihin, mutta sitten ku he vaan kerran päättivät että no ihan hyvä se kai sitten on olla näin kaksin..niin ei mennyt kauaa että he plussasivat ja nyt heillä on kaksi ihanaa poikaa toinen 2v ja toinen 2kk kohta..

Kiitos! Ihan hullulta tuntuu tää koko raskaus. Toivottavasti on oikeassa paikassa ja tiukasti kiinni.
 
surppi Kaikkein tärkein tällä hetkellä on sun PAKKO rauhoittua ja olla miettimättä paljon sitä. Hermostuminen, itkeminen ja ynm. voivat juuri aiheuttaa keskenmenon. Olen tavannut monia naisia jolla on vähen tullu verta (joka voi olla aivan normaalia, koska sinne jää kumminkin sitä vanhaa verta jonka on pakko tulla pois), jonka jälkeen naiset itkevät ja tunnevat itseään huonosti. Ja juuri se on saanut keskenmeno alun.
JOTEN OLE VIISAAMPI JA AJATTELE PIKKUISTA!!! :hug: :hug:

Luminella ONNEA =) se on aina sillein, mitä vähiten oottaa sitä nopeammin se tulee.
Mulla oli kans sama juttu 3 v ilman tulostakaan, sit mä sanoin et oon vielä nuori saamaan lasta niin se heti tärrppäs.

Tääläpäin edelleen pahoinvointi ja tunneen itseään kömpölöksi...)))
Anna ja kirppu 7+7
 
Alkuperäinen kirjoittaja Irmeli09:
iitu: Minä aloitin testaamisen jo dpo 10 maanantaina kun kuukautisten piti alkaa vasta torstaina :LOL: . Sain tuolloin hyvin haalean haamun. Siitä se lähti päivä päivältä vahvistumaan. Keskiviikkona sain nk. oikean plussan. Kyllähän se vähän jännitti kun tuli tuo torstai joka oli kuukautisten alkamispäivä. Hyvin kuitenkin meni eikä mitään vuotoja tullut. Kaikki nuo sinun tuntemukset ovat hyvin tuttuja täällä. Vaikka minäkin olin kuumeillut jo monta kuukautta niin ei sitä oikein osaa vieläkään uskoa että tärppi on käynyt. Toisaalta tekisi kauheasti mieli kertoa kaikille, mutta toisaalta taas ei. Mennään päivä kerrallaan.

Irmeli + Armas-Armi 5+0
mä alotin kans testaa km ööh 24/26-32 ihan haaleen lussan sain mammaksin herkällä testillä sillo, tänä aamuna oli vielä varmistettava ja tein tuollaisen vähemmän herkän et näkyyks siinä ni näkkyy :heart: mä tein sit ton haalean haalean plussan jälkee melekee joka aamu nyt si testin, tai päivällä.. :D :LOL: ei voi uskoa..

[/b]hei kertokaas vielä mistä löytyy laskuri millä saa hyvi laskettua noi viikot?? mua ei sillai jännätä muute se varhaisultra koska mulla kaikki ollu siinä aina hyvin, mut viikot 8-12 sit jännättääki paaaaljon.. mä tosta edellisestä vuosin verta ja kärsin kans ihme kivuista jne, olin ite kans ihan paniikissa siitä vuodosta ja olisin varmaa nytki jos sitä tulis.. ei se koskaa ainakaa hyvää mieleen saan.. tosin suurin osa noista vuodoistahan kuiteski on harmittomia..

hittolaine.. mä tajusin vasta et mulle ei edes tuu hirveitä hankintoja vauvalle, ainut jotai vaatetta, ko tolle edelliselle tuli ostettua aikas paljon sitä 44-50cm ku keskonen oli.. toivotaa et tä toine olis vähän isompi, lähemmäs kaksi kiloa olis ihan jees, mielummin ku se kilon verran.. :D
onks kellää vielä mietinnässä ollut mitkää hankinnat?? mä tiiän ite sen verran et tupla rattaat sitä kai joutuu ostaa,mietin vaan et putäiskö mun sit hävittää noi tavan vaunut kokonaa vai? tietty onha niille käyttöä jos toi esikko vaikka olis reipas kävelee tms?? =) :D toivossa on hyvä elää, se ei meinaa vieläkää ota askeleen askeltakaa eikä edes seiso ilman tukee, iskee vaan paniikki jos tajuaa päästäneesä irti.. :LOL: mut kertkeehä tuo, eihä se o per aattees ku vasta 11kk (syntymä ikää 1v1kk)

sellaisia pohdintoja täällä... =) mulla oli eilen muute pirun moiset menkka jomotukset illasta, olin ihan varma et ny ne alkaa.. ei s it tulleet..

peikko ja pikku salamatkustaja.. :heart:
 

Yhteistyössä