Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset elokuussa

  • Viestiketjun aloittaja Ada
  • Ensimmäinen viesti
Kiitos Adalle hienosta uudesta pinosta! Minkälaisia vaippoja olet ommellut? Itse kävin vasta kankaita ostamassa... en siis vielä ostanut tarranauhoja ja muita tykötarpeita. Voi vitsi, meni sinulla hyvä ylläri hukkaan kun olivat siellä töissä jo arvanneet... No niin meilläkin miehen sukulaiset oli arvanneet ( kerrottiin np-ultran jälkeen), vähän harmitti.

Onnea poikalupauksista Valkoliljalle, nätti masu sinulla, kuten rosehipillakin, ihanan erilaisia masuja meillä kaikilla :heart:

Tervetuloa ja onnittelut hallamalle, celialle ja Hillelle :flower: :flower: :flower: , tulisipa uusia aina yhtä tiheään kuin nyt viime päivinä :D . Tää lahopää ei kyllä nyt muista, että olinko jo hallamaa onnitellut edellisessä pinossa... :ashamed:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista, niitä olikin nyt usealla mammalla :heart: :flower:

Kaikki jotka harmittelevat oireiden vähenemistä, tsemppiä teille ja myös oireileville! Minullahan alussa pariinkin otteeseen väheni oireet muutamaksi päiväksi ja tuli vuotoakin... pääsin 2 kertaa ultraan ennen np-ultraa ja onneksi kaikki oli hyvin. Vieläkin välillä mietityttää vauvan vointi, jos liikkeitä ei ole muutamaan tuntiin huomannut.

Jaksamista kipujen kanssa JoJolle ja muillekin :hug:

(.) Väsymys on vähän helpottanut, kun hemoglobiini saatiin nousuun, tilalle on tullut selkä- ja nivuskivut. Olen nyt ollut töissä helmikuun jälkeen yhteensä 5 päivää :ashamed: , tosin lomautus ja kesälomakin ovat olleet tässä välissä. Ei oikein enää malttaisi töihin mennä ollenkaan, kun ei voi mitään varsinaista työtä tehdä. Elokuun lopussa alkaa lomautus, joka kestää sitten mammaloman alkuun asti. Ilmoittauduin lomautukselle vapaaehtoisesti, niin ei tarvitse koko ajan olla sairaslomaa uusimassa. Kun näitä vaivoja on jo nyt ja tuskin enää loppua kohden helpottavatkaan.

Ja sitten iloisempiin kuulumisiin :D ...kontrolliultra oli tänään ja istukan sijainti oli nyt sellainen, ettei pitäisi aiheuttaa ongelmia alatiesynnytyksessä, jes! Jotenkin vähän kammosin ajatusta, että olisi tullut määräys suunniteltuun sektioon. Vaikka parempi sekin tietysti olisi, kuin komplikaatioiden kautta leikkauspöydälle joutuminen. Painoarvio oli 1150g ja hassuja kuvia sain mukaan :heart: . Voin nyt paljastaa, että kumpi sieltä on tulossa... Ultraajana oli n. 10 v. sitten Saksasta muuttanut mieslääkäri, kysyttyäni asiaa hän etsi oikean kohdan, näytti ruudulta ja sanoi, että "tyttö tämä on, tuossa on reidet ja tuossa on pimpsa" :LOL: . Tuo kommentti aiheutti lievää repeilyä kaverini ollessa myös paikalla :kieh: :LOL:

28+3

Piki ja pikkuinen 28+4 :heart:
 
Ada
Iiihana maha Pikillä! Paljon onnea tytöstä! Laitan ompelemistani vaipoista kuvaa ja vaikka kaavalinkkiä mahdollisimman pian. Olen taas jotenkin niin poikki, etten jaksa nyt. Vaippajuttu on kyllä hurjan innostavaa ja vaipoista tulee söpöjä Se on musta ihanaa meditaatiivista työtä tämän ihanan asian ympärillä. Anoppi oli arvannut, että meille tulee kestot käyttöön ja myös alkanut ompelemaan jotain vaippamallia. Saan niitä nähtäville viikonloppuna.

En tosiaan tiedä mistä mun raskaus oli arvattu :eek: . Kun jäin lomalle oli rv 13 ja "mahan" pystyi peittämään hyvin vaatteilla. Kuulin sellaisia kommentteja kuin että "kyllä sen kasvoilta näki" tai "hehkuva olemus". Mulla ei kyllä ollut mikään hehkuva vaan yökkäilevä olemus, mutta ehkä onni jotenkin sitten paistoi kasvoilta.

Onko rintapumppu sellainen must-vauvatarvike? Jos jollain tosiaan on sellainen hankintalista, niin sellainen olisi hurjan kiva saada tänne pinoon.

:heart: :lla Ada 21+4
 
Kylla kaikilla on niin ihana vauvamaha. Kateeksi kay kun mulla on vaan tammonen mohomaha jo alunperin :kieh: Ylavatsa on ollut pinkee jo monta viikkoa, mutta vyotaro loytyy viela. Odotan, etta tulee yhtanaiseksi :)

Pikin laakarin kommentti tytosta :LOL: Onnittelut tytontyllerosta! Kiva, kuulla etta voit saada luonnollisen synnytyksen. Mullakaan ei pitaisi olla istukasta haittaa.

Kiva, etta Adalle tyot maistuu. Ma oon muitten kanssa vahan toisella linjalla. Tyot ei vois vahempaa kiinnostaa. Viela 12 viikkoa jaljella... Ajattelin rv 36 asti ahertaa ja toivottavasti pystyy. On viela jonkun verran lomaa jaljella etta voi tarpeen tullen vahan hellittaa. Miten Adan tyokaverit on sitten voinut jo arvata... Kuten sanoit ehka se tama ihana onni kukoisti lapi.

Naista hankinnoista... Itsekin aijon imettaa eli siis tarviiko naita kaikkia pumppuja ja strelisoija (nyt en kylla osaa kirjoittaa). Tosin voiko taata etta aina on kahden metrin paassa vauvasta. Makaan en halua ostaa tuhatsata eri tavaraa joita kayttaa kerran tai ei koskaan. En tieda uskaltaako jattaa ostamatta ja vasta vauvan synnyttya kay ostamassa tarpeelliset.

Rosehipille ja Piipille hyvaa Madonnan keikkaa. Ottakaahan kumminkin aika iisisti.

Roship kayn/kaymme yleensa kaksi kertaa vuodessa Suomessa. Viela toistaiseksi ei ainakaan olla muuttamassa Suomeen. Ja ei ne utelut haittaa. ;) Saas naha milloin seuraavan kerran paasee. Sangyssa maaten sattuu melkein kaikista eniten. Varsinkin jos nukkuessa on mennyt "outoon" asentoon, tai kylkea yrittaa vaihtaa, ja siita pitaisi paasta pois, kylla repii niin paljon hyva ettei itku paase. En voi nukkua kuin taysin kyljellaan tyyny polvien valissa tai selallaan. Mitaan valimuotoja ei ole.

Lahen tasta pinaattilettujen syontiin. Suomen tuliaisia... Jatetaan HK Sininen toiseen paivaan :LOL:

JoJo 23+3
 
http://kaksplus.fi/keskustelu/t842837

Tuossa on yksi linkki tarvikkeista... sieltä kun poimii itselle ne tärkeimmät niin ei varmaan mitään välttämätöntä unohdu =)

Tämän kopioin tuolta lokakuisten pinosta:

Kaikki tavarat ei varmaankaan oo tarpeellisia kaikille mut tuosta listasta voi ottaa vähän mallia mitä ite kukakin voi hankkia... :)

Hankintoja vauvaa varten:

*Bodyja
*Puolipotkareita
*


*Pussilakanoita
*Aluslakanoita
*Froteealustaa sängyn suojaksi
*Harsoja

*Pinnasänky
*Patja pinnasänkyyn
*Petauspatja (jos haluaa käyttää )
*Vanna
*Vaunut
*Turvakaukalo



Sekä myös ittelle:

*Jättirättejä!!!
*Imetysliivit
*Liivinsuojia

Synnärille mukaan:

Ittelle:
*Hammasharja+tahna
*Hiusharja+kampa
*Pesuaineet
*Kosteusvoidetta
*Deodorantti
*Kännykän laturi
*Kamera+laturi ja riittävän iso muistikortti :D

*Kirja, ristikoita, käsitöitä tms. ajanvietettä (kaiken varalta jos tarvetta)
*Urheilujuomia tms.?
*Jotain syötävää...Hedelmiä yms.

*Kotiinlähtöä varten vaatteet...


Ja vauvalle kotiinlähtöpäivää varten:

*Body
*Puolipotkarit
*Haalari
*Myssy,töppöset ja lapaset

*Turvakaukalo
 
Rosehip mä suunnittelin sitä samaa rintapumppua käyväni katsomassa. JoJo ja Ada mietitte pumpun tarpeellisuutta. Minäkin haluan imettää ja pumppu on hankinnoissa siksi, että sitä voi tarvita imettäjäkin. Yksi syy on, että rinnat saattaa pakata niin täyteen maitoa, että vauva ei saa niistä otetta, joten pitää vähän tyhjentää ensin. Tosin voi kai sitä käsinkin lypsää. Ja syitä on varmaan muitakin, mutta en juuri nyt aamutuimaan muista :D

Mukavaa Madonnan keikkaa kaikille keikkailijoille! (ei kai se ollut vielä? :) tuntuu, että sitä on vaahdottu niin paljon mediassa, että mulla ei pysy laskuissa, onko keikka tulossa vai menossa) :D

ON: Oltiin synnytysvalmennuksessa = massaluento, jonka kätilö pitää + kiertely synnytysosastolla + vuodeosastolla. Hyvä, että tuollainen järjestettiin, vaikka paljon oli toki tuttua tietoa. Mutta selvisi mm. täällä käytössä olevat kivunlievitysmenetelmät ja pääsi näkemään synnytyssalin, joka oli pienempi kuin olin kuvitellut. Ja kun luento oli illalla, niin koko yön pyöri kaikki synnytysasiat mielessä enkä oikein osannut nukkua. Melko luottavaisin mielin suhtaudun synnytykseen, mutta nyt tuntuu, että pitää ÄKKIÄ hommata kaikki sairaalakassiin tarpeellinen, että on sitten valmiina. Piki olikin laittanut hyvän listan jo tuohon; tuolla luennolla ehdottivat sairaalakassin sisältöön omia aamutossuja ja aamutakkia. Ne saa kyllä sairaalastakin, mutta ilmeisesti moni tuntee olonsa kotoisammaksi omissaan. Minä kyllä aion tyytyä sairaalan aamutakkiin, kun en pidä moista vaatetta kotona.
Ja miehelle neuvottiin ottamaan eväät synnytykseen, kun kahvio ei ole auki kuin päivisin.

Nyt aamupalalle, että ehdin tänään ostelemaan kaikkea pientä tarpeellista vauvalle / sairaalakassiin! :)
 
Oikein paljon onnnea Pilvilinnalle ja pojalle seka myos isalle! Jaksuja ja toipumisia teille kaikille. Tule sitten myohemmin kertomaan kuulumiset.

Citrus enpa ole ajatellut pumppua aitin kannalta, eli siis semmoinen pitaa hankkia. Kiva, etta synnytysvalmennuksesta oli hyotya.

Kiitti Pikille ja Citrukselle hyvista neuvoista sairaalakassiin. En varmaan miesta ois kovin paljon muuten huomioinut, kun se ei itse varmaan ois mitaan ajatellutkaan. :LOL:

Ostin tanaan kunnon lenkkarit, jos yrittais/sais kavella vahan enemman kunnon kengilla. Ja onpahan sitten valmiina kun vauva on vaunuissa niin sitten on hyva ulkoilla.

JoJo 23+5
 
Onnea pilvilinnalle!!!!

Isälle tosiaan kannatta pakata synnärille mukaan evästä. Meillä kävin niin että oltiin sielä kolmen aikaan yöllä eikä mies malttanut aamulla lähteä käymään kahviossa joten oli sitten ilman ruokaa. Tosin annoin minä kyllä omasta aamupalasta ja lounaasta syödä =) .
Mikä muuten tuo vanna on tuossa hankinta listalla?? Visiin hieman murre eroja kun ihan outo sana minulle :D . Noista bodyista huomasin itse, että ne jotka oli noita kietasubodeja, eli siis aukesivat kokonaan ja sai näppäreillä kiinni olivat huomattavasti mukavempia käyttää kuin nuo jotka joutu pään kautta pukea.

Minä olen nyt useampaan otteeseen joutunut sielä päivystyksessä hyppäämään enkä ole senkään takia jaksanut täällä koneella juuri käydä. Lääkäreillä ei juuri ole antaa muuta ohjetta kuin että juo ja syö enemmän. Ja minusta taas tuntuu että syön ja juon koko aika... No jospa se tästä alkais helpottamaan. Niin Piip, ei minulla siis sitä pahoinvointia oikeastaan enää ole, joten ei varmaan siihen liity.
Ensi viikolla on np-ultra joten sitä odotellessa =) !! Jokos se Piipillä oli?? Kiva kun mennään näin samoissa päivissä!

Nanna 11+1 tai 11+5
 
Onnea pilvilinna ja perhe! :heart: Toipukaa rauhassa ja tule sitten jossain vaiheessa meitä tänne moikkaamaan.

nanna vanna = amme :)
Minä olen muuten siskon neuvosta hankkinut pienet bodyt juuri kietaisumallisina, kirpparilta ostin nauhoilla olevia ja uutena nepparillisia. Saa nähdä, mitkä tuntuu helpoimmilta.
Tsemppiä nanna, jospa olo pian kohenisi!

Kävin katsomassa rintapumppujen hintoja ja kyllä vähän kirpaisi... Kun eihän ole mitään takeita, että sitä lainkaan tarvitsee. Mutta silti se on mun "must" - listalla. Mun sisko on sen neuvonut ostamaan, ja uskon siskoa vauva-asioissa, kun hänellä on kokemusta ja muutenkin ajatellaan asioista hyvin samalla tavalla :)

Mitenkäs Madonna-keikkailijat, miten meni mahan kanssa ja oliko hyvä keikka? :)
 
Huomenta mamat!

Onnea paljon Pilvilinnalle pojasta! :heart: :flower: Kotiutukaahan vaan ihan rauhassa, tutustukaa poitsuun ja tule sitten jutustelemaan tänne, kun aikaa/energiaa löytyy. :) Nauttikaa vauvantuoksuisista hetkistä!

Huhhuh, seuraavana tosiaan me syyskuiset Citruksen kans. :eek: Edelleenkin oon varma, että tää menee sinne syyskuun loppuun. Mähän en edelleenkään esim. tiedä, miltä supistus tuntuu... Mut kaipa sen sitten viimestään synnytyksen käynnistyessä oppii tietämään. :p

Pikillä on iiihana masu! Ja onnea tyttölupauksesta! :heart: Lääkärin tapa ilmaista asia oli kyllä aika :D :D. Eikös tuo sun masu muuten enemmän ns. perinteinen tyttömasu olekin, siis noin niinku kuvan perusteella? :) Hyvä juttu sekin, että istukka on vihdoin tajunnut siirtyä pois kohdunsuulta! Niin ja tosiaan tuota ihan samaa liittämääsi tarvikelistaa mäkin olin vilkuillut.

Jojolle tsemppiä sekä työmotivaation, että noiden kipujen kans. Harmi kyllä, jos nukkuminenkin on noin tukalaa. Miten teillä menee sairaslomakäytännöt siellä? Saatteko palkallista saikkua, jos tulee tilanne, että esim. nuo kivut käy niin koviksi, ettet jaksa olla töissä/pysty nukkumaan kunnolla tms.?

Citrus, en mäkään kyllä taida alkaa hankkia aamutakkia ja tohveleita sairaalareissun takia, kun en sellasia kotonakaan käytä... Sairaalakassia mä en oo vielä aloittanut tekemään, mutta ihanaa olla äippälomalla, kun on vihdoinkin aikaa alkaa puuhata tuollaisia juttuja. Meillä eka synnytysvalmennus oli sellanen oman neuvolatädin järkkäämä pienryhmätuokio, jossa kuultiin nyt ekalla kerralla lähinnä mahdollisista loppuraskauden vaivoista, kuten raskausmyrkytys ja joku hepatogestoosi(??) ja sitten sen isän/tukihenkilön roolista synnytyksessä ja katottiin synnytysvideo. Ens kerralla luvassa kuulemma ainakin juttua kivunlievityksistä. Sairaalaan me ei täällä päästä tutustumaan enää.

Ostin muuten eilen sen Avent Isis rintapumpun ja joo, hinta tosiaan vähän kirpaisi. Mä maksoin tuosta jotain 60e... Mut toivon kyllä, että maitoa tulis niin, että voisin enimmäkseen imettää, muttaettä vois sitten pumppailla myös talteen ja isikin pääsis syöttämään vaavia, jos nyt vaavi pullon huolii. Oishan se kuitenkin semmosta läheistä touhuamista vaavin kanssa. Niin ja tosiaan tuolla pumpulla voi kiihdyttää maidontuotantoa, jos näyttää ettei sitä ole tullakseen ja toisaalta jos sitä tulee liikaa ja tissit meinaa pakahtua siihen maitoon, sillä voi helpottaa painetta ja maitoa voi pumppailla talteen. En muista mitä muita funktioita sillä pumpulla on, mutta kaikki imettäneet kaverit on sitä niin suositelleet, että ajattelin, että se on hyvä hankkia. :)

Madonnan keikka meni hyvin! Ei ollut oikeestaan vaikeuksia jaksaa, tosin loppuajasta oli jalat aika muussina, mutta niinpä kai kaikilla muillakin. Mun masu ei ole kyllä tiellä juuri missään, ei näemmä edes ihmistungoksessa, mutta en tiedä miten, jos olis tosi muhkea massu. Aika paljon masuja siellä muuten näkyi, siis jopa tositosi suuria. Ja Madonna veti hyvin, kova täti se on!

Tänään on taas hellettä luvassa. Mun päivän ongelma on, että meniskös puistoon vai rannalle? :D

Rosehip ja pampula 35+4
 
Onnea Pilvilinnalle ja koko perheelle :flower:

Pakko tänne valittaa, että mulla on ihan kauhee ällöolo joka päivä. Ja melkein oon joutunut joka päivä oksentamaan kerran tai pari. Tosin kunnolla ei sekään tule. Ja sit oon ihan hirveen väsynyt koko ajan, nukun superpitkiä yöunia mut ei tunnu riittävän. Vapaalla vielä olot kestää, mut töissä on aika tuskasta olla ja tuntuu ettei pysty keskittymään mihinkään. Lisäks mulla on työhuoneessa tosi kuuma ja ilma ei vaihdu kunnolla, joten se varmaan vielä lisää oloja. Oon yrittänyt syödä pieniä määriä ja viime viikolla löysin avun verigreipistä. Tänään sitten oksensin sen ulos, joten se siitä sitten. Ei enää maistu.
Onko teillä vinkkejä mitä kannattais kokeilla, että olo helpottuis?
Varattiin aika varhaisultraan, vielä reilu viikko pitää odotella =)
 
Kuulostaa Hallama ihan siltä, että oot raskaana. ;) Mä säästyin suuremmilta pahoinvoinneilta, joten itsekokeiltuja vinkkejä mulla ei oikein ole, mutta pahoinvoineet kaverit on tykänneet syödä mm. mikropitsoja :)D ), jääkaappikylmiä hedelmiä, erilaisia smoothieita, paahtoleipää, mehujäitä jne. Koita löytää edes joku ruoka, jota pystyisit syömään ja muista nyt ainakin juoda paljon joka tapauksessa, kun on niin kuumakin. Kyllä se pahoinvointi siitä helpottaa ennen pitkää. Niin ja täällä saa sitten rauhassa valittaa, jos siltä tuntuu! Myös hehkuttaminen on sallittua. :D
 
Heippa!

ONNEA Pilvilinnalle! :flower: :heart: :flower: Toivottavasti toipuminen alkaa nyt nopeasti. Harmi, että siinä on tovi mennyt, mutta ihanaa kuulla, että siellä on kaikki muuten hyvin.

Mullakin meni tuo Madonnan keikka ihan hyvin. Mulla ei ole vielä varsinaista mahaa, vaikka onkin aika iso pömppä turvotuksesta (tai sitten ylensyönnistä...). Joten sikäli mulla ei ollut mitään ogelmia! Ihmettelin, että oliko siellä tosiaan 85 000 ihmistä. Ei olisi uskonut, niin kivuttomasti kaikki sujui. Ainoa pikku harmin paikka oli se, että screenit oli mun mielestä liian alhaalla. Tällainen reilu 160-senttinen ei niitä ainakaan kovin hyvin muiden päiden yli nähnyt.

Nanna, mulla on keskiviikkoaamuna ultra. Sieltä odotan mm. jotain tietoa siitä, onko kohtu pian nousemassa ylös päin. ja tietysti odotan kaikkea muutakin siihen liittyvää!

Mäkin aion ostaa rintapumpun. Mulle se on itsestäänselvä hankinta sen vuoksi, että aion antaa miehen aina välillä herätä öisin syöttämään :), jos pulloruokinta vaan onnistuu. Lisäksi aion silloin tällöin täysimetyksenkin aikana jättää lapsen joko miehelle tai isoäidille ja käydä itse jossain tuulettumassa muutaman tunnin ajan. :) Kaikilla mun synnyttäneillä kavereilla on ollut pumput apuina, vaikka ovatkin pääosin imettäneet. Olen siksi ajatellut sen olevan vakiovaruste.

Tsemppiä, hallama! Tiedän, ettei ole helppoa, mutta jälkeenpäin se ei tunnu niin pahalta kuin juuri nyt... Mulla alkoi helpottaa viikon 10 tienoilla. Nyt ei ole enää viikkoon tullut ölötystä, jos vaan olen muistanut pitää ruokarytmin säännöllisenä. Mulle upposivat hyvin jäiset mansikat, mehujää, viili, nakit, paahtis ja hedelmät. Uppoavat vieläkin. :) Lämmin ruoka on edelleen vähän pakkopullaa. Muita hyviä juttuja mulle olivat kotoa pois lähtö (jostan syystä kaikkialla muualla oli aina parempi olo), ulkoilu ja viileys.

Nyt mulla on muuten NÄLKÄ. Täytyy mennä!

:heart: piip 11 + 6
 
Ada
:heart: :flower: Onnea Pilvilinnalle ja koko perheelle!!!

Mulla on koulunaloitushötäkkää ja tulin vaan nopeasti toivottamaan hyvää viikkoa!

:heart: Ada 22+2 (virallisesti raskaana :D , sain tänään kela-paperit)
 
Seuraan ylempää esimerkkiä :D
Remontin keskeltä (vaikka itse melkein vaan katselee) tulin myös toivottamaan kaikille mukavaa viikkoa
:wave:

Adalle onnittelut "virallisesta raskaudesta" :D

Delfis ja pikkudee
24+0 POKS! :heart:
 
Arvatkaa kellä alkoi tänään äippäloma! :wave:

Kesä on mennyt hirmuisella vauhdilla! Eli kaikki, joilla aika mataa alkuraskaudessa, niin vielä se siitä muuttuu! :) Ja vieläkin mietin, miten ehdin tehdä kaiken mitä pitäisi ennen vauvan syntymää...

rosehip meillä ei ole ollenkaan pienryhmämuotoista synnytysvalmennusta, vaikka itse olisin hieman sellaista kaivannut, kun siellä olisi ehkä voinut tutustua muihin odottajiin. Alkuraskaudessa oli ravitsemusterapeutin ja suuhygienistin luento ja nyt lopussa kätilön luento sairaalalla + osastoilla kiertely. Kovin paljon vaihtelee käytännöt eri paikoissa.
Minäkin ostin tuon saman rintapumpun, onpahan sekin nyt sitten valmiina. Pohdiskelen, että kannattaisikohan ostaa imetystyyny? Mulla on alati niskat/hartiat jumissa, joten varsinkin siksi sitä pohdin.

Kiva kuulla että Madonnan keikka meni hyvin piip ja rosehip :)

hallama tsemppiä raskausvaivojen kanssa! Onko sinulla työhuoneessa sellaista pöytätuuletinta? Voisko sellaisesta ola apua?

Adalle hyvää koulunaloitusta ja onnea virallisesta raskaudesta! :D

delfikselle hyvää remonttia ja onnea tasaviikoista! :)

t. Citrus + mahamöyriäinen 35+0 POKS! :heart:
 
Onnea Hille, Hallama onnea äippälomasta Citrus, emmää kestä tätä kuumuutta ni ei me lähetty mihinkään etelään..tehdään ihan kotimaanmatkailua autolla turun saaristoon, on sekin jotain!

Mulle on tullut ihan kauheita kaippa liitoskipuja vasempaan alavatsaan, se menee ihan kovaksi ja sattuu kaikki, istuminen ja makaaminenkin. Ihan typerää. Ja kun haluis vaan puuhata kaikkea eikä olla tämmönen kipiä...pitää lääkäriltä kysyä mitä ne oikein on, toivottavasti ei mitää vakavaa, kun samat kivut on ollut jo ennen vauvaakin...

kauhiata

no mammat vointeja paljon

La Mer vko 25+1
 
Täällä on nyt pahoinvointi mennyt siihen pisteeseen että lähdin kesken päivän töistä kotiin. Mikään ei oikein maita ja laatta on lentänyt varmaan jo se 10 kertaa tänään. Huomenna meen käymään neuvolassa, saan kai sieltä jonkun sairaslomalapun työpaikalle. Sanoin niille etten halua vielä töissä kertoa niin hoitaja sanoi vaan että mietitään sitten huomenna lappuun joku hyvä syy... Henkisesti helpottaa ajatus että ainakin huomisen voin pötkötellä kotona, töissä on ollut tosi tuskaista olla. Toivottavasti tää pahaolokin helpottais pian....

Sori nyt tuli taas vaan omaa napaa....
 
Nannalle ja Hallamalle kovasti haleja ja jaksuja huonoon vointiin. Toivottavasti pian hellittaa.

Rosehip joo kylla saa ihan palkallista saikkua. Kaveri oli poissa melkein koko 9kk. Yritan vain karsia. Kerrohan sitten jos toi rintapumppu oli hyva. Ite kun en oikein tieda mista aloittaa. Onko se manuaali vai semmonen sahkonen? Ja kumpi ois parempi. Sahkoset tuntuu olevan aika hinnakkaita.

Piipille hyvaa ultraa! Tulehan kertomaan kuulumiset.

Adalle onnittelut "virallisesta raskaudesta". Ma saan paperit vasta vkolla 25, eli ens viikon to kun naan katilon. Toivottavasti toissa ei ole kovin kiiretta ja tuskaista.

Onnea Citrukselle aitiyslomasta. Milloin kaikki ovat ajatelleet jaada aitiyslomalle? Makin ajattelin sita imetystyynya. Ois varmaan helpompi ettei tarvitsisi vauvaa kannatella. Varsinkin jos on huonot niskat.

La Mer tsemppia kipuihin! Tiedan todella milta ne tuntuu. Tosi veemaisilta. Mulla kanssa sama, oli asento mika hyva niin aina sattuu. Kay vaan ihmeessa laakarissa ja varsinkin jos sulla oli kipuja jo ennen raskautta.

Joko olen kertonut, etta potkut tuntee jo. Nyt jalkeenpain ajateltuna oon tuntenut jo monta monta viikkoa. En silloin vain tajunnut. Mies on nyt pari viikkoa halunnut tuntea jotain ja eilen se sitten tapahtui. Tosin hanen kommentti oli, ettei tiennyt oliko se mina joka vain sapsahdin, karannut pieru vai vauva! Vauva ei olisi kovemmin voinut potkaista. Nyt han haluaa nahda kuinka vauva kaantyy mahassa. Milloinkaan ei ole hyva.

Tassa viime paivina on tullut kauhea makean himo illalla. Huomenna aion ostaa jotain makeeta kotiin. Montakohan kertaa olen kaynyt kaapit lapi tana iltana ja mitaan ei edelleenkaan loydy!

JoJo 24+2
 
Terveisiä ultrasta!

Kaikki oli ilmeisesti hyvin. Kätilö oli niin vähäpuheinen, että jouduin kyselemään aika paljon, enkä tiedä, sainko ihan aina vastausta.

Kohtu on ilmeisesti eteenpäin kallellaan, eikä alakautta saanut hyviä näkymiä. Ultrattiin mahan päältä, ja siitä näkyi yllättävän selvästi ja kivasti - oli miellyttävämmän tuntuistakin. Pikkuinen oli hyvin aktiivinen, ja yritin kovasti hillitä naurua (en ihan onnistunut), kun se ponkaisi aina välillä hyvin nopeasti itsensä suoraksi ylös, ja kätilö kelaili näkymää sen jälkeen edestakaisin.

Kätilö ei sanonut niskaturvotuksen määrää, mutta se on kuulemma alle 3. musta näytti, että ihan vähän sitä ei ollut.

Saatiin läjä kuvia mukaan, mutta jätin ne nyt autoon, ettei olisi kiusausta tuijotella niitä koko päivän. On aika kiire päivä tulossa. Siitäkö sitten johtuu, että närästys alkoi jo aamusta? Mua on viime päivät närästänyt tosi inhottavasti, ja ahdistaa, kun ajattelen, että tästä se ehkä vielä pahenee... Rennie ei tunnu enää paljon vaikuttavan.

Onnea Citrukselle äippälomasta ja Adalle virallisesta raskaudesta! Pahoittelut hallamalle, että olo meni noin kurjaksi. Onneksi kävit pyytämässä lomaa! Toivotaan, että pahin on pian ohi. Muistathan syödä jotain jo ennen vuoteesta nousua aamuisin. Mun yksi kaveri sai apua pahoinvointiin korpuista. Mun ei kyllä niitä tee mieli.

:heart: piip 12 + 0 poks!
 
Ada
:flower: Onnea Piipille hyvistä ultrakuulumisista! Harmi että kätilö oli hiljainen, mutta kyllä se varmasti olisi selvästi sanonut, jos jotain huolta olisi ollut.

:flower: Onnea myös Citrukselle äippälomasta!!! Mä olen ihan kateellinen! Olen nyt jo ihan väsynyt töissä oloon. Hirmu hoppu enkä ehdi syödä niin usein ja paljon kuin haluaisi. Enkä oikein kyllä jaksaisi kuunnella ihmisten marmatuksiakaan, kun mieluummin kuuntelisi vaan vauvan potkuja. Noloa myöntää :ashamed: .

:flower: Onnea myös JoJolle potkujen tunnistamisesta :heart: !

Mä varasin muuten tänään paikan Haikaranpesään.
 
Onnea kovasti Pilvilinnalle ja pojalle :flower: :heart:

Kivaa kuulla miten teidän muiden raskaudet etenee =) ...oon ite ollu taas laiska kirjoittelemaan :ashamed: . Selkä ja häntäluu eivät oikein kestä tässä koneella istumista, niin voin olla vain vähän aikaa kerrallaan netissä.

JoJokin tuntee jo potkuja, onneksi olkoon :flower: ! Piipille onnea hyvistä kuulumisista :flower:

:hug: Hallamalle jaksuja pahoinvoinnista selviämiseen, itselläni ei mikään tietty ruoka/ juoma auttanut, vaan joka päivä piti erikseen miettiä, että mikä kestäisi sisällä. Jossain vaiheessa piti saada voileipiä, joihin kasasin salaattia, kurkkua, tomaattia, meetwurstia ja juustoa... vaalea leipä ei maistunut ollenkaan, eikä kinkku. Finduksen classic-wokkivihanneksia aromisuolalla tein pari kertaa ja ne olivat kivan rapeita.

(.) Ei enää töihin menoa... työterveyslääkäri ehdotti, että laitetaan sairaslomaa sen verran. En olisi kyennyt normaaleihin työtehtäviin ja nuo siivous-/ toimistohommatkaan eivät tuntuneet hyvältä fyysisesti eivätkä muutenkaan. Ilmoittauduin vapaaehtoisesti lomautettavaksi tämän kuun lopusta alkaen, kohta olisin kuitenkin joutunut Kelan sairauspäivärahoille ja näin saan edes liitosta korvausta. Vähän oudolta tuntuu, kun pitää mennä pukukaappi tyhjentämään, että nytkö jo? :eek: :whistle:

Eilen oli ensimmäinen perhevalmennus, hyviä neuvoja saatiin ja katsottiin lopuksi synnytysvideo. Aika helpon oloinen synnytys oli joka näytettiin, mutta silti mieheni pää ei käänny; hän ei tule synnytyksen loppuvaiheeseen mukaan. Tämä oli tiedossa jo keväällä ja olen pyytänyt äitini mukaan, tietysti sillä varauksella, että mies tulee tilalle jos muuttaakin mielensä.

Tuntuu hurjalta miten aika on kulunut, pitäisi alkaa jo varata tutustumiskäyntiä sairaalaan... oma nikkikin on kivunnut listalla jo selvästi puoliväliä ylemmäs :whistle: . Kiire tässä vielä tulee :kieh:

Voikaahan paksusti!

Piki ja pikkuinen 29+5
 

Yhteistyössä