Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset heinäkuussa



- o d o t t e l i j a t -
Pilvilinna...........................................LA 14.7.2009...............NKL
Rosehip.............................................LA 9.9.2009...............TYKS
Citrus................................................LA 15.9.2009
Elektra...............................................LA 17.10.2009
Piki80................................................LA 24.10.2009...............SKS
Valkolilja............................................LA 19.11.2009......... K-HKS/Hys
La Mer...............................................LA 23.11.2009...............KLO
JoJo79...............................................LA 29.11.2009.................
Delfis.................................................LA 1.12.2009.................VKS
Ada...................................................LA 10.12.2009.................KLO
Salome..............................................LA 3.1.2010....................
piip....................................................LA 25.2.2010..................KOS
Nanna81............................................LA 26.2.2010.................



- j a k a u t u n e e t -
Hipu 26.1.08 (40+1) Poika
Piipi79 20.2.08 (40+5) Tyttö
Veera80 3.4.08 (39+3) Tyttö
Juuri 30.4.08 (40+2) Tyttö
Hemuli79 21.5.08 (39+4) Poika
HPM 5.7.08 klo 20.00 (38+6) Poika 47cm, 2800g
Coke 31.7.08 (39+3) Poika 48cm, 3460g
Taivaannasta 13.9.08 klo 04.58 (42+0) Tyttö 51,5cm, 3090g
Matarena 13.9.08 (41+1) Poika 54cm, 4000g
Nanna81 22.9.08 klo 13.38 (38+5) Poika 51cm, 3985g
Siilura 7.10.08 (41+4) Poika 51 cm, 3960g
Novelle78 19.10.08 (41+0) Poika 55 cm, 3570g
Sasha80 28.12.08 (36+1) Poika 45 cm, 2480g
Niiskunenä-78 23.1.09 klo 22.14 (37+0) Poika 48 cm, 2835g
Memmuliina 2.2.2009 (41+3) Tyttö 49cm, 3045g
Kvart Över 17.2.2009 klo 19.40 (41+0) Tyttö 52cm, 3920g
Hazel 20.2.2009 (39+2) Tyttö 49cm, 3370g
Myrna 4.3.2009 klo 7:36 (37+3) Poika 46cm, 2772g
Salmiakkitassu 30.5.2009 (40+1) Poika 48,5cm, 3480g
Nuutti79 14.7.2009 (39+1) Tyttö 48cm, 2940g
Tiara 18.7.2009 klo 1:10 (40+3) Tyttö 49cm, 2975g
Mandy81 23.7. (38+3) Poika 49cm, 3240 g


Poikia 13 <3 Tyttöjä 9



Kesäkuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064751
Heinäkuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091956
Elokuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1120918
Syyskuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1154155,100
Lokakuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1184820
Marraskuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1218583
Joulukuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1247653
Tammikuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1277555
Helmikuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1314430
Maaliskuun pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1338456
Huhtikuun pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1368145
Toukokuun pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1397746
Kesäkuun pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1426219

Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vauvapuolella:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1450809

 
Tein uuden pinon hyvissä ajoin, huomenna on neuvola ym. asioiden hoitoa joten olisi mennyt iltapäivän puolelle tämän kanssa. Muokkailen lisää sitten kun ehdin, mm. tuo vauvapuolen linkki on kesäkuun pinoon, kun ei ollut uudempaa vielä.

t: Piki
 
Kiitos Piki uudesta pinosta! Ja hyvää heinäkuuta kaikille mammoille ja masuille! Pilvilinnalla, Nuutilla ja Tiaralla alkaa olla kyllä päivät vähissä pikkunyytin tapaamiseen. :heart: Kukakohan saa vauvan kainaloon seuraavaksi... jännää.. :) Onko mitään tuntemuksia? Onko veikkauksia siitä, minä päivänä vauva syntyy, meneekö LA:n yli vai jääkö alle? Luin jotain että vain 5% vauvoista syntyy laskettuna päivänä. Mun mötkö sais kyllä syntyä, niin tulis hieno synttäripäivä - äippäkin ehkä muistais sen. :D

Tää tuli heti tänne poksumaan, nimittäin tänään 30 ekaa viikkoa täynnä! Pakko taas sanoa, ettei sitä vaan voi käsittää, miten äkkiä aika meneekään.. Käyntiin pyörähti muuten myös mun viimeinen työkuukausi! :eek:

Jojolle onnea hyvistä seulontatuloksista! Mites sun liitoskivut? Onko helpottaneet yhtään?

Piki se äippäpakkauksen odottaminen ja saaminen on tosiaan vähän kuin lapsi odottais joulua. :D Musta on kyllä hienoa, että Suomessa on tollanen systeemi. Toivottavasti saat hoidettua vakuutushommat kuntoon! Tylsää, että verkkokaupassa oli joku tollanen 4kk poikkeus... Luulis, että sieltä sais niitä ennemminkin vielä viimetingassa. No, soittamalla tai käymällä ainakin hoituu.

Citrus, mäkään en oo vielä saanut mitään päätöstä äitiysrahasta. Äitiyspakkauspäätös tuli kolmessa viikossa ja pakkaus parin päivän päästä päätöksestä, mutta rahojen suhteen homma on vieläkin ihan vaiheessa. Ja mun hakemus on kirjattu saapuneeksi 12.5.... Pitänee alkaa ahdistelemaan Kelaa ihan urakalla tässä kuussa! Nuo sun jalkakivut kuulostaa häijyiltä... Kuulostaa kyllä ihan levottomilta jaloilta. Oon ymmärtänyt, että olisi aika yleistä raskauden aikana, mutta varmaan kyllä ärsyttävää! Helpottaisko jalkakylpy tai jos nostaa välillä koivet kohti kattoa? Mies hieromaan? ;)

Adalle
mukavaa mökkeilyä! Muuten, kun mainitsit kestovaippamaailman laajuudesta.. Mun mielestä ihan koko vauvatarvikemaailma on ihan hullu viidakko, jossa iskee epätoivo heti kättelyssä. Merkkejä, malleja ja etenkin mielipiteitä on tsiljoonia ihan kaikkeen liittyen, siis vaunuihin, turvakaukaloihin, rattaisiin, kantoliinoihin, -reppuiihin, vaippoihin, tutteihin, tuttipulloihin, imetykseen jne. Huh, tulee hiki jo pelkästä ajatuksesta! Sen takia meillä varmaan onkin vauvavalmistelut tekemättä vielä...

Tässä masussa kaikki muuten hyvin. Vilkasta on ja pelkään, että muru tulee kohta tosta kyljestä läpi, on nimittäin semmosta änkeemistä ja ähräämistä välillä sen elo. Ainiin, jos jotain kiinnostaa, pistin kuvan mun minimasusta profiiliin. Voisin pistää kolmenkympin kunniaksi uuden tässä joku päivä - oon ihan varma, että se on tuosta taas vähän pyöristynyt. ;)

Rosehip ja pampula 30 + 0

Voi kauhia, kun tuli tekstiä!
 
rosehip, mitääääh? :eek: toi sun maha... mulla on nyt about samanlainen ja viikkoja 13+3. sulla on kyllä todella pien, anteeksi toivottavasti en mitenkään loukkaa, mutta olen vain ihmeissäni. masuja ilmeisesti voi siis olla hyvinkin erikokoisia. olen hämmentynyt. mutta jos pienokaisella kaikki hyvin, niin sehän on tärkeintä. :heart:

mulla tullu kuvioon erikoiset unet. olen synnyttänyt strutsin munan ja yrittänyt työntää sen takaisin, ja viime yön unessa oli muka laskettu aika. mietin sitten että aika pienihän se kaveri vielä on, mutta laskettu aika on laskettu aika. :LOL: migreenistä olen kärsinyt nyt toistamiseen, huomenna on lääkäriaika jossa yritän saada jotain apuja tähän tilanteeseen. oksentelu on lakannut, pieni kuvotus enää jäljellä. jes!

kyssäri pinon mammoille: missä vaiheessa olette ostaneet ekoja mammavaatteita? ja jos asutte pääkaupunkiseudulla niin mistä? kaipailisin jo jotain joustavavyötäröisiä kesähousuja, vanhoilla menen vielä mutta välillä puristaa epämukavasti. helsingin kauppoja ja leppävaaran sello koluttu, missään ei tunnu olevan mitään kivaa. valkoisia housuja tuntuisi olevan joka lähtöön, mutta en ole koskaan valkoisia housuja käyttänyt enkä ajatellut aloittaa nyt. netissä tarjonta tuntuu olevan paljon laajempaa, mutta en uskalla ostaa housuja kokeilematta. farkkujenkin tarjonta on melko hyvä, mutta haluaisin kesäksi jotkut kevyemmät. kaippa näillä omilla täytyy vaan vielä kestää...

mukavia kesäpäivä kaikille pinolaisille!

salome rv 13+3
 
jee piki kiitos kun teit uuden pinon! Voi jännät paikat on leideillä pilvilinna, tiara ja nuutti! peukkuja että kaikki menee hyvin! Nauttikaa jäätelöä mammat, niin ei kuumuus heikota!

Yöunet on jääneet vähemmällä kuumuudesta johtuen, en enää uskalla oikein nukkua mahallani, vaikka vielä pystyisinkin, mutta ei kuulemma ole oikein suotavaa...niin ei tahdo löytyä oikeaa nukkuma-asentoa ja kuumakin on...huh

juu vauva muksahtelee vähäsen, kokoajan selvemmin, ootan vielä kuitenkin kunnon potkuja! Olin uimassa luonnonvedessä ja sen jälkeen kyllä myllersi vauva! :D ensi maanantaina on meillä toinen ultra! Voi vitsit kun jännittää onko kaikki hyvin ja hyvällä tuurilla nähtäisiin sukupuolikin, me meinataan kurkata pakettiin!

ihanaa tämä odottaminen (vaihteeksi!) kyllä mieli heittelee! en osaa olla päivääkään ajattelematta vauvaa, välillä tuntuu että ympäristöä se saattaa hieman rasittaa. Kaveri sanoikin ettei jaksaisi kuunnella, hyvä että sanovat, niin tietää rajoittaa höpöttämistä. Onhan tämä mullistavaa.

aurinkoon ja varjoon tytöt! :)
 
salome käyppä kampissa 3 krs bebes liikkeessä, ostin sieltä just kesääitiysmekon..siellä on muutenkin kaikkea kivaa. ostin ekat äitiyslökärit aika ajoissa, kun mahaa ahdisti vanhat housut! tsemppia kattelemiseen!
 
rosehip, nyt jäi vaivaamaan että olenko juuri se tolvana joka kommentoi ilkeästi masua. anteeksi, ei ollut tarkoitus, söpöhän sun masu on. :hug: vaan kun olen niin kujalla että missä vauhdissa sen pitäisi kasvaa ja omaani peilailen, niin hämmennyin.

la mer, mulle ei ole kukaan vielä suoraan sanonut ettei jaksa kuunnella. varmaan on ajatelleet... huomaan kyllä itse että yritän oikein keksimällä keksiä muutakin puhuttavaa kuin vauva- ja odotusjutut, vaikka välillä mielessä ei pyöri mitään muuta. B)
 
mitä mitä?! Aika menee tosi nopsaan... Salomelle onnea ekan kolmanneksen ohituksesta :) :heart:

rosehipin masu on sellanen minkä ehkä nyt itselleni mielelläni ottaisin =) Ja onnittelut poksuista!

La Mer ihania nuo muksahtelut! :D Tällä sama homma... liikkeet tuntuu ja selkeitä potkuja odotellaan. Toissailtana olin nukahtanu sohvalle käsi masulle. Heräsin kun olin tuntevinani töksäytyksen kädelle, mutta se saattoi olla untaki :LOL: tiedä sitä sitten...

Pikille kiitokset uudesta pinosta!

Tänään on vapaapäivä. 2 työpäivää loman jälkeen takana. Molempien jälkeisenä iltana ja loppupäivästä on supistellu. Neuvolassa perjantaina sanoivat, että olla yhteydessä jos on kipeitä. Tässä pähkäilenki sellasta, että mikä on se riittävän kipeä tai mikä yleensä luokitellaan kipeäksi? :eek: Ajattelin, että täytyy tänään soittaa neuvolatätille ja kysellä... Sain muuten maanantaina pomolta (37 poikamies, ei ikinä naista) ihanan kommentin kun kieltäydyin ottamasta uusia vastuualueita itselleni, vedoten näihin suppareihin. Kommentoi siihen "Mä taas ajattein, että lisävastuu motivois sua pysymään paremmin töissä" :kieh: Ihanan ymmärtäväinen mies! Motivaatiostahan ne supparit johtuu!

Ah ihana omanapapurkautuminen taas! :D
Mukavaa päivää mammat!

Delfis ja pikkudee 18+1 B)
 
Salome, et tokikaan loukannut! Oon ihan tottunut jo siihen, että ihmiset (ja itsekin!!!) kummastelee sitä, kun se on niiiin pieni. Mutta en mä tosiaan semmosista loukkaannu, huoli pois. Saa ihmetellä ihan rauhassa! Suurin osa oikeesti luulee, että mä oon just jollain viikolla 13! Ja onhan se näille viikoille ulkonevalta osaltaan ihan älyttömän pikkanen. Mä oon vaan hyvä esimerkki siitä, miten yksilöllistä masun kasvu on. Oon itse havainnut vertailun muihin ihan turhaksi, mutta kyllähän sitä silti huvin vuoksi tekee. ;) Haluaisin kyllä tietää, minkälaisessa solmussa mun sisäelimet on, kun lähes koko kohtu kasvaa tuolla sisuksissa. Välillä kyllä tuntuu siltä, että mahalaukku on jossain kurkussa! :D

Ainiin La Mer, ootko kokeillut nukkua silleen puoliksi vatsallaan, että toinen jalka on koukussa siinä vartalon vieressä ja esim. joku peittomytty vielä sen alla? Sen on moni mahanukkuja havainnut hyväksi.

Delfis, jos edes mietit, että pitäiskö soittaa neuvolaan noista suppareista, niin soita! Parempi olla vaikka sitten vähän liian varovainen, kun kyseessä on kuitenkin sun lisäksi sun vauva. :)
 
Eipäs mulla vielä mitään tuntemuksia ole, ei oo ollu suppareita koko raskauden aikana, eli en edes vielä tiedä miltä ne tuntuvat. :LOL: Veikkaan että menee yliaikaiseksi, tai no onhan siihen vielä pari viikkoa aikaa...

Salome Kampin vero modassa on ihan kivoja äippävaatteita, sekä aleksanterinkadun h&m :ssä. Bebes kampissa on kans kiva kauppa mut ihan älyttömän kallis!

La mer Ei tarvi kahta kertaa kehottaa syömään jäätelöä, namiiii! :p

Hauskaa keskiviikkoa mammoille :wave:
 
Soitin sinne neuvolaan.... tämä oli siis jo 4 kerta kun samasta asiasta sinne yhteydessä. Mun neuvolatäti on sitä mieltä, että on niin harvinaista että supparit tässä vaiheessa haitallisia, että ei päivystysaikaa neuvolalääkärille oo vieläkään antanu. Pissatestejä vaan määrää, jotka koko ajan ollu puhtaita. :headwall: Oon niin avuton nyt tän tilanteen kannalta. Sen neuvolätädin mielestä mä vaan ylireagoin tuntemukset kun on eka raskaus. Kohtu vaan kasvaa ja se tekee kipua.
 
Delfis: Elä ihmeessä jätä asiaa tuohon jos itseä mietityttää. Kuten jo aiemmin tuolla kerroinki niin minullahan oli poika tulossa etuajassa. Alkuun oli vain ikävän tuntosia supisteluja, ei kipeitä. Siinä vaiheessa kun paikat hiukan avautu niin tuntui niin kuin joku olis neulalla tökkinyt kohdun suulle. Mutta nämä tuntemuksethan on tietty ihan ihmisestä kiinni. Sinuna kyllä taitaisin ottaa yhteyttä suoraan äitipolille tai mennä jopa käymään sielä neuvolan aukioloajan jälkeen.
 
Ihana käydä välillä täälläkin lueskelemassa!

Delfis, kannattaa kyllä käydä tsekkauttamassa tilanne. Tee ihmeessä noin kuten Nanna sanoi, että soitat äitipolille kun neuvola on kiinni. Tai sitten meet yksityiselle. Mutta ihan oman melenrauhankin vuoksi mä kyllä tarkistaisin että ei oo paikat vielä yhtään auki. :hug:

Nanna mä oon niin kade kun sä oot jo uudella kierroksella! :p

Rosehip, on kyllä todellinen minimasu! Mulla on isompi, vaikka vauva on jo ulkopuolella :) Oon aina ihmetellyt, että miten jotkut ei muka oikeasti tiedä olevansa raskaana kun yhtäkkiä vaan synnyttävät, mutta kun sun masua kattoo niin ehkä se voikin olla mahdollista. Ja ihan varmasti on kyllä sisuskalut solmussa kun tuohon pieneen tilaan on vauvan kanssa survoutuneet! Koita jaksaa, toivottavasti ei ole kovin tukala olo. Mutta ainakaan ei tuu raskausarpia :D Tai sitten se pomppaa sieltä ihan yhtäkkiä ulos... On sulla muuten jo paljon viikkoja!

Jaksuja kuumiin keleihin!
:heart: Kvartti ja Helmi 4,5kk

muoks. Laitan vielä pienen matkustajan kuvan:

 
Heippa ikätoverit! :wave: Saako liittyä joukkoon mukaan?

Jo aiemmin olen käynyt pinossanne salaa lueskelemassa, mutta tulisin mielelläni mukaan, jos huolitte. :) Eli ikää on 26 vuotta, 27 rikkoontuu kuukauden sisällä. Esikoisiamme odottelemme (identtiset kaksoset kohdussa köllöttelee), laskettu aika 19.11. ja synnärinä K-HKS/HyS.

Oikeastaan nyt mut sai kirjoittamaan tuo Delfiksen tilanne. Olen kohtalotoveri! Mulla kanssa muutaman illan tässä supistellut, alavatsaa viillellyt ja tuikkinut kohdunsuulle. Pelkään kamalasti, että kohdunsuulla tapahtuu jotain. :eek: Olen nyt tänään vakaasti päättänyt, jos tänään vielä illalla/yöllä moisia tuntemuksia ilmenee, soitan huomenaamulla suoraan äippäpolille ja kysyn mitä tehdään. Mulla tosin seuraava ultra on jo ensi viikon tiistaina, joten ei sinnekään enää pitkälti ole odotettavaa. Kannattaisko sunkin kysyä asiaa suoraan ä-polilta, noi neuvolantädit (anteeks vaan) ei aina ihan ole tapahtumien tasalla. Tai näin ainakin meillä... :/


Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti! :)


VL & möykeröiset rv 19+6
 
Kyllä meidän joukkoon mahtuu! Tervetuloa Valjolilja saadaan yhdessä pähkäillä näitä tuntemuksia, kun näin samoilla viikoillakin mennään.=) Pakko kommentoida tuota sun nimimerkkiä vielä, että monen monen muun lisäks mäkin aikoinani jossain aiemmin luin sun nimimerkkis valkoilija :LOL:

Kiitos Nanna kannustuksesta :)

Kiva kun kvartti käy meitä katsomassa vielä! Aika menee tosiaan siivillä Helmiki jo nuin iso tyttö! :heart:
 
Tervetuloa valkolilja! Voi Delfis oot töistä vaan pois hyvällä omallatunnolla, jos olo ei ole hyvä.

Ihana kvartin Helmi! Varsinainen ihanainen! rosehip täytyy kokeilla tuota mahatyyliä peittomytyn kanssa! :D

jee mulla alkaa huomisen jälkeen loma! Oon aivan onnesta soikea! Ja tietty on luvattu sadetta ja kylmää! Mutta helpottuuhan mammojen olot! :)

Hurjalta tuntuu tosiaan noi supistukset tai harjoittelut tai mitä ovatkaan jo nyt..varmasti aika stressaavaa kun ei tiedä onko kaikki hyvin..

La mer ja vko 19 + 2
 
Kiitos Pikille uudesta pinosta!

Tervetuloa Valkolilja! Lisaa vakea loppuvuoteen, jee! Meita alkaa ollakin jo aika paljon. Pinon ensimmaiset tuplat! Onnea! Toivottavasti sun supistelut ovat harmittomia ja loppuvat. Ja joko ma Nannan toivotin tervetulleeksi uudestaan?

Rosehipin LA on hyvin helppo muistaa, mutta onko vauva tasmallinen...? Ma kans kurkkasin sun kuvaa. Herranjestas! Mun maha oli isompi ennenkuin aloin edes oottamaan! Niin ja toivottavasti et siis loukkaannu naista meidan taivasteluista.

Salome joo mullakin on noita ihme unia. Varmaan jo kerroinkin. Kylla sita aina herattyaan ihmettelee, etta mista ne oikein tulee. Onnea ekan kolmanneksen ylitykseen.

La Mer ma kans miellellaan nukkuisin mahallaan, mut on aika hankalaa. Oon huomannut ton jalka edessa koukussa asennon hyvaksi, kute Rosehip mainitsi. Oon niin kade noista sun potkuista, oon vain noin viikon sun perassa ja taalla ma en ainakaan ole havainnut mitaan liikkeiksi. Onnea ultraan! Toivottavasti saatte selville mita makua on tulossa. Pida hauska ja rentouttava loma!

Delfiksen supistelut kuulostaa ikavilta. Toivottavasti saat mielenrauhan pian, jostakin.

Kvartin Helmi on iiihana! :heart: Pikku sopolainen. Ihanat pikkulenkkarit. Ma haluun semmoset pikku tennarit, Converset.

Kaikki Suomessa valittaa kun on niin kuuma. Taalla ei pahemmin ole aurinkoa nakynyt. Tanaan on ensimmainen lahes 30 saa, onneksi on vapaa.

Liitoskivut senkun kovenee. Kavin laakarissa maanantaina, mutta ei voi mitaan. Karsien vain eteenpain. Kavely on erittain tuskaista. Peppu puttuu heti kun osuu penkkiin. Hapyluuhun sattuu melkein koko ajan ja valilla vihloo edesta. Vali vali vali...

Eilen oli verta paperissa. En enaa nykyaan tarkista paperia pyyhkimisen jalkeen, mutta kun kaannyin vessaa vetamaan niin paperissa iso lantti verta. Kylla se aina saikayttaa. Soitin laakariin ja paasinkin pian. Katsoi sisaan ja ei ollut mitaan nakyvaa syyta vuotoon. Aavistin etta mulla on hiivatulehdus ja niinhan se on. Laakari sanoi, vuoto saattoi johtua siita. Hiiva arsyttanyt jotain kudosta. Nyt on hiivaan rasvaa ja jo parin kerran jalkeen tuntuu jo paremmalta. Taalla muuten saa kaikki reseptilaakkeet ilmaiseksi raskausaikana.

Tanaan meen viela katilon juttusille varmistamaan kaikki on ok ja varmaan taas kuulee sydanaanet. Onneksi muuten otin vapaapaivan niin voi ottaa iisisti.

JoJo 18+4
 
Moi kaikki!

Saako tulla mukaan?

Jotkut ehkä muistavatkin minut kuumeilupuolelta (kiitos onnitteluista, Ada :flower: ), mutta osa ei. En ole sinne kirjoittanut yli vuoteen, koska aivan yhtäkkiä aloin kokea sen enemmän ahdistavaksi kuin vapauttavaksi asiaksi elämässäni. Ihan hyvä päätös se oli!

Me olemme yrittäneet vauvaa jo elokuusta 06 saakka eli pian kolme vuotta. Tutkimukset etenivät aina hitaaaaaasti. Vaikka hakeuduimme lääkäriin jo puolen vuoden yrityksen jälkeen, ainoastaa clomeja oli ehditty kokeilla tuloksetta. Odotin kuukautisten alkamista, jotta saisin alkaa piikittää itseeni ovulaation käynnistystä.

Siksi olinkin enemmän kuin päällä puuhun lyöty, kun testi viime perjantaina yhtäkkiä näytti kahta viivaa. Laskureiden mukaan nyt on menossa ehkä vk 6+2 ja laskettu aika on 25.2.

NIIIN vaikea on uskoa. Ja NIIIN vaikea on olla kertomatta kaikille.

:heart: piip
 
Tervetuloa Valkolilja :flower:
Toivottavasti supistelu on helpottanut, eikä ole vakavaa. Itselläni on ollut vähän samanlaisia tuntemuksia, tosin lievempänä... ja rakenneultrassa katsottiin kohdunsuu erikseen niiden takia, mutta kaikki oli hyvin ja kaulaa ainakin 5cm. Jospa sinulla olisi samanlainen tilanne, peukut on täällä pystyssä b=)d

:attn: Kertokaa muuten, jos tuo pinon aloitus on jonkun koneelle liian raskas vilkkukuvineen, niin vaihdan jotain muuta tilalle. Koetin etsiä taas jotain uutta, mutta en jaksanut etsiä niin pitkään että olisi löytynyt yksinkertaisempia kuvia.

Rosehip hieno ja jännä masu sinulla =) . Oma pötsini edustaa ehkä keskitasoa kooltaan, kuvankin voin laittaa jos mies suostuu sellaisen ottamaan. Tosi erilaisia vauvamasuja näköjään on, äitini kertoi juuri kaveristaan, joka totuttelee nyt mummon rooliin. Tyttärensä oli saanut ihan yllättäen lapsen, eikä ollut edes näyttänyt siltä, että odottaisi (olivat saunoneet yhdessä vähän aikaa sitten). Ei ollut kuulemma liikkeitäkään huomannut :whistle: . Onnea muuten poksuista :flower:

Ada tää myös on ihan ulalla kestovaippavalikoiman laajuuden takia... sisko käytti pojallaan 9 vuotta sitten kestoja, mutta eihän niitä silloin edes ollut kovin monenlaisia. Joten eri merkillä varmaan mennään. Täytyy jossain vaiheessa katsoa, tekiskö jotain itse vai miten, kalliitahan nuo on jos kaikki ostaa valmiina. Vaunuasiat ja kaikki muutkin varustejutut on kanssa vielä päättämättä :kieh:

Salome ostin H&M mammavaatteita äskettäin; yhdet pellavatyyliset housut, caprit, hameen, shortsit ja pari paitaa. Ihan kohtuuhintaisia olivat. Lisäksi mammavaatekaupasta Joensuusta farkut ja mustat reisitaskutyyliset housut... Kahmin mukaani kaikkea, mikä mahtui päälle ja näytti kivalta :D . Eteläsuomessa on varmaan paremmat valikoimat, oon vähän kade... Pitää varmaan tehdä joku ostosryntäys sinnepäin jossain vaiheessa, ainakin noiden vauvatarvikkeiden osalta.

La Mer tosiaan täytyy itsekin aina välillä miettiä, ettei puhu liikaa vauva- ja raskausjutuista :ashamed: . Onneksi täällä voi höpöttää ihan rauhassa, kun jokainen voi jättää jutut lukematta jos ei juuri silloin jaksa... Hyvää lomaa!

Toivottavasti delfis pääset eroon suppareista, tai ainakin kotiin lepäilemään :hug:

Kvartti, kiva kun käyt aina välillä moikkaamassa, ihana söpöliini tuo Helmi :heart: . Kyllä me sinutkin tänne mielellään otetaan takaisin, kunhan siltä tuntuu :D

pilvilinnalle ja muille loppusuoralla olijoille tsemppiä, kohta helpottaa =)

JoJo toivottavasti selvisit säikähdyksellä, inhottavaa jos tulee ylimääräistä vuotoa. Inhaa, että on vielä kipujakin... Hieno systeemi muuten tuo, että saa reseptilääkkeet ilmaiseksi! Toivottavasti kivut helpottaa pian, kun kohtu kasvaa tarpeeksi.

Kävin vasta tänään neuvolassa, kun eilen oli tädillä kotikäyntejä niin siirrettiin aikaa. Kaikki oli ok, sain ajat sokerirasitukseen :x ja rh-vasta-ainetestiin. Kelan paperit pitäisi täyttää ja se onkin hankalampi homma... pitää ilmeisesti ottaa ne viimeisimmän 6kk tulot ja liu'uttaa sitä 6kk jaksoa viime vuoden puolelle, ajalle ennen lomautuksia. Kun tulot olisivat paljon paremmat kuin v. 2007. Pää räjähtää noiden kanssa |O . Vakuutukseenkin tarvitaan paperi km:n jälkeisistä tutkimuksista. Puhelimessa saa olla joka suuntaan... no jos ne saisi kerralla kuntoon, niin ei tarvitsisi enää myöhemmin lisäselvityksiä. Unista välillä on kyllä sellaisia liskojen öitä, ettei paremmasta väliä. Mistä ihmeestä ne aiheet oikein tulee :eek: . Aika vähän on vauva-aiheisia unia, kaikenlaisia muita aiheita löytyy kyllä. Tässä yhtenä yönä keksin unessa ihan loistavan nimen vauvalle, mutta en tietenkään muista sitä enää... jos se edes oli mikään oikea nimi :whistle: :LOL:

Tuli kyllä sellainen romaani että jaksaakohan kukaan lukea... kerrankin kun yrittää vastata kaikille :ashamed:

Nyt syömään ja sitten kalalle B)

Piki ja pikkuinen 23+5

muoks. Tervetuloa ja onnea piip! :flower: Ihanaa, kun olet plussannut noinkin pitkän toivomisen jälkeen :heart:
 
Oikein paljon tervetuloa Piip! :flower:

Piki kylla mina ainakin jaksan lukea. Ja kivat kuvat olet loytanyt, nakyy hyvin. Sullakin on ollu jo supistuksia, no johan on.

Kylla ne Suomessa tekee kaiken niin vaikeeksi. Aitiysraha hakemukset ja muut. Taalla raha maaraytyy ihan peruspalkan mukaan. Kaikki aidit saa perusviikkorahan ja plus mita etuuksia tyonantajalla. Itse olen kunnalla toissa ja etuudet on ihan ok. Taalla aitiysloma 9kk, sen jalkeen ei saa TYOSSAKAYVA mitaan rahaa. Eli taalla ei pysty olemaan yhtaan sen jalkeen kotona, harmi, ellei mies ansaitse miljoonia. Oon ajatellu menna takaisin osa-aikaisena.

Katilolla kayty. Kaikki oli ok ja kyllahan ne sydanaanetkin kuunneltiin, jee! Viime kerralla silla ei viela ollut verikokeittein tuloksia. Kaikki ok siellakin. Hiivaa sekin epailee vuodon syyksi. Laakari eilen lahetti virtsan ja naytteen alapaasta tutkittavaksi. Katilo laittaa lahetteen physioon.

Taytyy tasta taas nousta, pylly niin puuduksissa. Ja taytyy taas keksia jotain vilvoittavaa.
 
Piip onnea hirmu paljon :heart: ! Mekin taidettiin aikoinaan samaan aikaan piinailla siellä... Ja nyt näköjäästi odotellaan täällä melkein samoille päiville :D ...
Niin ja tervetuloa sinulle ja valkoliljalle minunki puolesta =) .

Tänään käyty ultrassa. Sielä sykki pienen pieni sydän hurjaa kyytiä. Aivan uskomatonta vieläki koko homma =) . Kaippa sen sitte uskoo siinä vaiheessa kun alkaa tulla taas noita liitoskipuja ja suppareita :D . Jaksamisia teille jotka niiden kanssa kärvistelette.

Pilvilinnalle tsemppiä viime metreille! Kohta se pieni onki jo sylissä ja sitten saa muistella kaiholla raskausaikaa :D ...

Delfis: Otitko yhteyttä sinne äitipolille? Onko supistelut helpottaneet?

Vaihteeksi sain taas aikaseksi sekavaa tekstiä :D ...

Nanna 5+6
 
Kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista! :hug: :heart:

rosehip, ihana masu sinulla! Toivottavasti ei ole tukalat oltavat ja pystyt kuitenkin syömään. Hauska nähdä, kuinka kauhean erilaisia odotusvatsoja voi olla. Tässä yksi esimerkki kaksosrantapallosta rv 20 tasan. :D


JoJo, ikävää, että siellä on nähty punaista, mutta onneksi kaikki on hyvin. :heart: Itse kärsin rv 10-14 todella runsaista verenvuodoista (jossain vaiheessa lääkärin lähetteessä oli diagnoosinakin keskenmeno :/ ), mutta mitään syytä moiselle ei löytynyt ja hyvin porskuttavat pienet edelleen.

Piki, aion myös pyytää tiistaina äitipolilla tohtoria tarkastamaan kohdunsuun tilanteen. Viimeksi se on katsottu kuukausi sitten ja kiinni oli, kaulaa 3,6 cm (eli sama mitä on np-ultrasta asti ollut). Niin ja hyvin jaksoi lukea! ;)

piip, ihana kuulla noin hyviä uutisia! Tervetuloa vaan minunkin puolestani, vaikka itsekin kovin uusi pinossa olen. :wave:


Täällä oli sitten peräti yksi yö väliä suppareissa ja viime yönä niitä harrastettiin taas oikein urakalla. Vasen pohje siinä samalla sitten komppasi kramppaamalla samaan tahtiin. |O Nyt onneksi supistukset ei olleet kivuliaita, joten ehkä en niistä sen enempää ala huolestumaan. Ikävää silti. :/

Onneksi on perjantai ja ihanan sopiva ilma ulkona!

Ihanaa viikonloppua kaikille! :heart:


VL & möykeröiset rv 20+1
 
piip ja valkolilja, tervetuloa joukkoon! :wave:

rosehip, kiva ettet pahastunut. :)

piki, juu henkkamaukoissa oon kierrelly, mutta tuntuu että kaikki normiskoot on loppu johtuen varmaan alennusmyynneistä. täytyypi jatkaa etsintöjä, ja odottaa että alet menis ohi niin kokojakin löytyis.

delfis ja jojo :hug: tsemppiä kipujen kanssa... ei oo kivaa, toivottavasti helpottaa pian.

la mer, bebesissä kävin ja ostin sieltä yhden hameen. ihana kauppa tosiaan, sain sieltä sen jonkun niiden lehdenkin mukaan. jonka sitten luin hyvin tarkkaan, kaikki artikkelit ja mainoksetkin... :kieh: siellä oli kyllä kaikkea ihanaa vaatteiden lisäksi, tässähän menee ihan vararikkoon jos sinne vielä eksyy.

sain eilen lääkäriltä migreeniin täsmälääkkeen, jesjesjes! olen niin helpottunut. toki toivon ettei kohtauksia enää tule, mutta ihana tietää ettei tarvitse kahta vuorokautta kärvistellä tuskassa vaan saa avun. lääkäri konsultoi neurologiakin ja tätä kyseistä lääkettä on käytettä suomessa 18 vuotta, myös raskaanaolevilla rv 12 jälkeen ja yhtään mitään erikoista ei ole ilmennyt. eli voin huoletta käyttää. lääkäri vain totesi, että jos en nyt ihan kaksi kertaa viikossa napsi. no tähän mennessä kohtauksia on tullut noin kuukauden välein, joten toivon ettei siitä ainakaan tihene.

mukavaa viikonloppua kaikille!

salome rv 13+5
 
Heissan taasen kaikille! Niin paljon tapahtunut teille kaikille, että en osaa edes enää kommentoida...
Tervetuloa uusille mukaan, mukava, että pinoon tulee uutta väkeä, kun tässä kuussa meitä poksahtelijoita on kolme poistumassa palstalta. :heart:

Mua on alkanut valtavasti jännittämään tämä loppuraskaus, kohta se synnytys on käsillä. Hui valtava! Kaikenlaisia tuntemuksia on tullut vastaan, ensimmäistä kertaa myös negatiivisia tuntemuksia liittyen vauvaan. Olen kuullut, että sellaisiakin tuntemuksia kuuluu kokea ja olen ajatellut, että selvisin sellaisten tuntemusten osalta, mutta nyt - argh! Vauva on todella rakas :heart: ja odotettu, mut miksi pitää sit tulla niitä ikäviä ajatuksia mieleen? >Plääh!! Onneksi ajatukset ja tuntemukset eivät ole jatkuvia, toisinaan pyörähtää mieleen, että mihin sitä on ittensä laittanut.

Nyt olen kaksi päivää kokenut synnytyksen olevan lähempänä. Menkkamaista jomotusta on ilmaantunut alavatsaan ja vauva alkaa ilmeisesti pikku hiljaa laskeutumaan. Viikko sitten ultrassa kaikki oli vielä kiinni, eikä supisteluja ole ollut vieläkään. Niitä jännityksellä odottelen.

Omaa napaa :ashamed: sorry!
En malta kirjoitella juurikaan, kun tuntuu, että aika ei riitä mihinkään. Olen pahoillani!
Nuutti ja Ville Vallaton 37 + 4
 

Yhteistyössä