Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset vol. 3

Saapiko sitä liittyä joukkoon? Täällä siis ensi vuonna 30 täyttävä neitokainen, jolla yhteiseloa miekkosen kanssa on pian 10 vuotta. Minä olen viimeisen 3 vuoden ajan aina silloin tällöin ottanut esiin vauva-asian ja nyt mies näytti vihreää valoa sen suhteen! Tai siis kun ehkäisynä on viim. kolmisen vuotta ollut keskeytetty yhdyntä, on toki se pikkuruinen raskauden mahdollisuus aina ollut olemassa, mutta nyt ollaan vihdoin alettu tositoimiin. Toisaalta juuri tuosta em. asiasta johtuen kovasti pelkään, ettei olla kovin helposti sikiävää sorttia. Eikös se yleinen vitsikin kuulu, että keskeytettyyn yhdyntään ehkäisynä luottavaa pariskuntaa kutsutaan isäksi ja äidiksi. No ei meitä.

Tänään siis eka kiertopäivä uutta kiertoa (1/28), ovulaation pitäis sijoittua jouluaaton tuntumiin ja tämä kierto on eka virallinen kierto, kun yritetään pistää pullaa mun uuniin, kuitenkin yrittämättä liikaa. En haluais tehdä seksistä stressiasiaa, kun tykkään siitä muuten ihan noin harrastuksena. Saa nähdä mitä tästä tulee. Jännää, jännää.
 
Hei taas kaikille! Salome ihanaa!!! Onnea! Toivottavasti pieni pysyy matkassa :heart: Ja Rosehip: tervetuloa tähän ketjuun, joka on kyllä tämän palstan paras...Itsekin roikun täällä edelleen, vaikka oikeasti kuuluisin varmaan tuonne lapsettomien puolelle märehtimään omaa surkeaa tilaani. Maikkis: Jos mä olisin tässä kierrossa päätellyt oviksen oireiden perusteella, sitä ei olisi vieläkään. Eli kävin kp10 ultrassa, jolloin löytyi kaksi follia: 18mm ja 23mm ja lääkäri arvioi niiden irtoavan 2pv kuluessa. Ja niin tuli jo kp12 plussa digitaalisella testillä. Tosin limojen perusteella ovista ei olisi pitänyt olla ollenkaan, sillä niin vähän vain tuli yhtään mitään. Ja yleensä mulla selvät ovislimat...En tiedä, miten nää clomit siihen vaikuttaa. Ekassa clomikierrossa limat oli vahvemmat kuin luomukierrossa. Tosin olin nyt kyllä muuten tosi kipeänä, kun vatsa oli turvonnut kuin jalkapallo ja oli kovia alavatsakipuja eli kyllä ne tosiaan irtosi varmaan molemmat siis...Toivon, että vähäiset ovislmiat ei tarkoita samaa kuin että ei taaskaan tärpännyt... :/

Muutenkikn on taas tunnelmat alakantissa, voisin tirauttaa itkut tai parit joka päivä. Jotenkin tuntuu, että kaikki ilo ja mielekkyys elämästä on kadonnut, kun kaikki pyörii vain tän yhden asian ympärillä. En pysty aidosti iloitsemaan lähipiirin raskausuutisista, sillä kaikki tapaamiset ahdistavat niin ja täytyy koko ajan pidätellä itkua. Jotenkin vain ne muiden raskaudet alleviiivaa koko ajan sitä, mitä multa puuttuu ja mä vaan tuijotan niitä pallomahojaja pää lyö vain yhtä asiaa: miksi ei meille? Ärsyttää kun tämä valtaa koko elämän ja kaikki muu tuntuu niin turhalta. Ei oikeasti huvittaisi lähteä edes reissuun vaan haluaisin vain jäädä sänkyyn makamaan...Ahdistusta lisää se, että taas on tiputellut verta ja ovis oli siis lauantaina. Oma arvaus on, että keho on jotenkin ärtynyt teroluteista ja päästää siksi läpi kirkasta verta tipoittain...No, toivottelen kuitenkin kaikille jo näin etukäteen plussarikasta joulua ja toivottavasti muilla on edes hieman joulumieltä. Itse suunnistan loppuviikosta taas kauas Aasiaan tropiikkiin ja toivon unohtavani kaiken tämän paskan. Tosin epäilenpä, että senkin loman pilaa paikalle kaartava täti!

Sori tämä valitus...Varmaan jotain positiivista pitäisi keksiä tähän loppuun kun on joulukin...No, joulumieltä kaikille ja syökää massut täyteen jouluherkkuja ja murehtikaa kiloja sitten myöhemmin ;)
 
Vadelmaunelmalle :hug: Hyvää reissua teille, toivottavasti aurinko ja lämpö kaiken tämän pimeyden jälkeen nostattaa mielialaa, ja saatte nauttia reissusta ilman stressaamista. Ja toivottavasti saisitte siellä matkalla myös iloisia uutisia! Pidän teille peukkuja pystyssä. Mulla muuten noi ovislimojen tuleminen vaihtelee tosi paljon, mielestäni mulla siinä plussakierrossa ei ollut mitenkään erityisen kosteaa, eli toivoa on ;)

Itsellä tämä stressaaminen on tällä kertaa lähtenyt ihan käsistä, myös mulla mielialat menee kunnon vuoristorataa, eikä mitään muuta oikein pysty ajattelemaan. Eli eilen tuli se ovisplussa, ja illalla oli aivan kamalia alavatsakipuja oikean muniksen ja kohdun paikkeilla. Yritin kellistää miestä aamulla, mutta se ei yhtään lämmennyt :/ Eilen aamulla kyllä tuli heiluteltua peittoja, ja tänään illalla on myös vielä tarkoitus, mutta sitten taas huomenna ei onnistu eri aikatauluista johtuen.

Jotenkin en vaan jaksa uskoa niiden simppojen elinikään (ehkä kun tämä yrittäminen on kuitenkin jonkin aikaa kestänyt, ja se plussa tuli "täydellisestä" ajoituksesta), niin nyt sitten on sellainen olo, että tämä oli taas tässä, ja ei sitä tärppiä taaskaan tule, vaikka kaipa tämä nyt suhteellisen hyvin hyödynnetään...
 
Päivitän vaan, että kp 1 :headwall: Tässä kierrossa ei tuu olemaan mitään poppakonstejakaan, vitamiinitkin on loppu ja nyt just pitää satsata kaikki pennoset muihin tärkeämpiin. Ja nythän sen sitten näkee että vaikuttiko se greippimehu mitään...

Ja tervetuloa Rosehip!
 
Ada
:flower: Paljon onnea Salomelle!!!

:hug: Vadelmaunelmalle ja hyvää lomaa! Ymmärrän hyvin vaikeat tunteesi ja voin allekirjoittaa ne kaikki myös omalta osaltani.

Täällä on myös kp 1. Ajoitus meni nappiin, johdot on juuri huuhdottu, ovis tapahtui ja munis irtosi, simpat on priimat... Vaikka kaikki on näin hienosti ja huolella jo puolen vuoden ajan tutkittu, niin tämän alkavan kierron piti olla ensimmäinen varsinainen hoitokierto. Eli mun piti aloittaa clomit kokeilumielessä. Lääkäriaseman joulutauon takia se ei nyt onnistukaan, koska en saa aikaa ultraan. Voisin turvautua yksityiseen klinikkaan. Päätimme kuitenkin vielä yrittää yhden kierron koska varsinaista syytä clomien syöntiin ei ole. Jos olisi, niin menisin empimättä yksityiselle enkä odottaisi enää yhtään. Onko tämä teidän mielestä ihan hyvä päätös, vai pitäisikö vaan takoa nyt kun on alkuun päässyt?

:hug: Lupulle tädistä ja tervetuloa Rosehip!
 
Ada: Mulle lapsettomuuslääkärimme sanoi, että kun mulla clomien annostus 1tbl (50mg) kp 3-7, niin voi yhden kierron olla ilman ultraakin, koska yleensä kasvaa vain 1 tai 2 follia...Eli mulla oli eka clomikierto ilman ultraa ja nyt tokassa menin ultraan. Nehän siis voimistaa ovulaatiota ja ilmeisesti ainakin mulla toimi jotenkin, kun se ihka eka plussa tulikin sillä, vaikka periaatteessa meissäkään ei mitään vikaa pitäisi olla....
 
Ada
Lähtiköhän Vadelmaunelma jo?!
:eek: Hittolainen, pitäisköhän mun sitten vaan omin päin alkaa syödä niitä clomeja??? Tuskin tällä raskautumistahdilla kuitenkaan mitään ihan hurjia tapahtuu... Huomiseen mennessä täytyisi päättää...
 
Ada mulla on ihan sama tilanne kun sulla, eli clomit pitäis alottaa mutta ultrausaika menee just pahasti joulutaukoon. Mulle lekuri sano että ehdottomasti ei saa omin nokkineen alotella jos ei pääse ultraan, koska joillekin clomit kypsyttää useamman munasolun kerralla, ja silloin monikkoraskauden riski on suurempi.

Mutta seurantaultran saa tehtyä yksityiselläkin jos löydät sellasen joka on auki, eikä yksi ultra ole kovin kallis, mulle oli viimekerralla noin 80 euroa.
 
Ada
:heart: Kiitos vastauksesta Gilmore! Mulle lekuri sanoi ihan samalla tavalla, ja että ultran lisäksi tarvitaan progesteroninäyte kierrosta. Tein googletustutkimusta asiasta ja huomasin, että suinkaan kaikki lekurit ei ole antaneet samoja ohjeita. Melkein kallistun sille kannalle, että aloitan huomenna clomit ja heittäydyn sattuman vietäväksi tässä asiassa ja soitan maanantaina yksityiset läpi... Kuulostaako mielestäsi ihan hullulta? Koko raskaaksi tulemisen ajatus tuntuu nyt niin absurdilta, etten osaa nähdä monikkoraskautta uhkana.
 
En tiedä, oon ite miettiny samaa.

Voisithan sä tehdä niin, että alotat vaan, ja sitten maanantaina alotat uskomattoman puhelinrumban ja väännät ittes ultraan 22 tai 23 päivä vaikka väkipakolla. Eihän se toimenpide viittä minuuttia enempää vie, niin varmaan pääset vaikka "päivystyspotilaana" johonkin väliin. Eikä oo niin kauhean kallistakaan.

Kyllä mä ehkä ekassa kierrossa kävisin, ettei tuu mitään seitsosia. :D No ei varmaan kovin todennäköistä... (Se intialainen seitsemän lasta synnyttänyt oli syönyt omin luvin clomeja, en tiedä vetikö kaksin käsin).
 
Rosehip..............29..........kp 3/28...........................yk 1
Lupu...................29..........kp 3/26-28......................n.1v
Ada.....................29..........kp 3/24-30......................5/07
Sharona..............28..........kp 6/28-40......................yk 3
Sun Rise..............28 .........kp 8/35........yk 1 (km 10/08 jlk)
Citrus..................29..........kp 10/?............................yk 9
maikkis123..........28..........kp 16/25-26......yk 3 (km 09/08)
delfis...................29..........kp 17/30-36.....................yk 3
Vadelmaunelma..29 .........kp 19/25-26.....................yk 15
Iloinen................29..........kp 19/27...........................yk 1
Gilmore...............29..........kp 31/30-35......................yk 14
Nasuli08.............27..........kp 34?/28-30....................yk 3
JoJo79................29..........kp 39/37....................yk 5
Piglet..................30..........kp 53/29.......yk 12 (km 10/07 jlk)



Taustalla:

piki80
Janis...................30
Hammy...............28
Sitrus79..............28
Kevätesikko........29
Unico..................28
Oliva...................27
Toivo79..............29
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Piip.....................29
Kultukimallus......27
Iines80...............28
Postimestari.......30
salome

Plussanneet:

Moccamaster (yk1) 5/2008
MemmuLiina (yk 6) 5/2008
Niiskunenä-78 (yk 2) 06/2008
Kvart Över (yk 2 /11) 06/2008
Hazel (n. vuosi) 7/2008
Lilla My (yk 14) 7/2008
Kaa (8/07) 7/2008
salmiakkitassu (yk 2) 9/2008
la bebe (yk 1) 10/2008
Tiara (yk 2) 11/2008
Hannie (yk 2) 11/2008
Pilvilinna (09/07) 11/2008
Maaemo (yk 2) 11/2008
Talviyö (yk 4) 11/2008
Mandy81 (yk 1) 11/2008
 
Täällä on hurjasti mulle (vielä ) vierasta termistöä, oon ihan pihalla mitä on clomit ja muut.. Mutta eiköhän ne tässä selkene.

On kyllä tylsää tämä raskautumisesta haaveilu, kun ensin odotetaan mahdollista ovulaatiota ja sen jälkeen odotetaan mahdollisia kuukautusia, tosin ne sais jäädä pois, mutta jos ei jää, niin sitten taas odotetaan seuraavaa ovulaatiota jne... Tämä on ihan kamalaa mulle, kun oon semmonen hetitännekaikkinyt -ihminen. Harmi ettei kroppaa voi käskeä ovuloimaan! Ajattelin vastoin alkuperäisiä suunnitelmiani kuitenkin kokeilla niitä ovistikkuja parissa seuraavassa kierrossa, että tiedän sitten ainakin, ovuloinko vaiko enkö.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Tämä lähteekin tästä kohta spinningin kautta joululahjaostoksille. :xmas:
 
pikaisesti vain päivitystä tänne, eli keskenmeno tuli taas. :'( minut voisi laittaa taustailijoihin, kun en jaksa yhtään vielä kuumeilla. palaan sitten joskus kun usko ja toivo löytävät taas tähän osoitteeseen. kiitos kaikille onnitteluista, harmi että ei nyt mennyt ihan putkeen vielä tällä kertaa.
 

Yhteistyössä