Lähes kolmikymppiset ekakertalaiset, syyskuussa

Odottelijat:

Tiinuliini.............................................LA21.9.2008...............Kät
Siilura................................................LA 26.9.2008...............NKL
Novelle78..........................................LA 12.10.2008............K-SKS
Tanjuska2.........................................LA 9.11.2008..............LPKS
Plussasinpas78.................................LA 23.11.2008
Violet78............................................ LA 18.1.2009.............K-HKS
Moccamaster.....................................LA 24.1.2009..............
Memmuliina.......................................LA 24.1.2009..............TAYS
sasha80............................................LA 24.1.2009.............KHSHP
Kvart Över.........................................LA 10.2.2009.............KOS
niiskunenä-78...................................LA 14.2.2009.............K-HKS
Hazel................................................LA 28.2.2009
milkystern........................................LA 23.4.2009

Jakautuneet

26.1.08
Hipu....................................LA 25.1.2008..............TYKS.....Poika

20.2.08
Piipi79.................................LA 15.2.2008..............TYKS.....Tyttö

3.4.08
Veera80..............................LA 7.4.2008...............SATKS....Tyttö

30.4.08
Juuri....................................LA 28.4.2008...............OYS.....Tyttö

21.5.08
Hemuli79.............................LA 24.5.2008...............KOS....Poika

5.7.08 klo 20.00
HPM.....................................LA 13.7.2008......TAYS....Poika 47cm, 2800g.

31.7.08
Coke...................................LA 4.8.2008.........TYKS....Poika 48cm, 3460g

13.9.08 klo:4.58
Taivaannasta.....................LA 30.8.2008.......LKS......Tyttö 51,5cm, 3090g

13.9.08
Matarena.........................LA 5.9.2008.........TAYS......Poika 54cm 4kg

22.9.08 klo:13.38
Nanna81..........................LA 1.10.2008.......LKS........Poika 51cm 3985g



heinäkuun jutut: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1091956
Kesäkuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064751
elokuun juttuja: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1120918

Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vauvapuolella: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1155493#m12354719
 
Aloitinpas uuden pinon näin uuden kuun kunniaksi taas =) . Tässä kuussa näyttäis olevan pinossa useammallakin koitos edessä (toivottavasti itse mukaan luettuna :D )!

Maikkis: Minä olen myös hiuksia värjäillyt, hiukan olen yrittäny harventaa normaalista. Parturilta siitä sillon alkuraskaudessa kyselin ja hän oli sitä mieltä (kuten kvarttikin mainitsi) että ovathan hekin päivittäin tekemisissä noiden aineiden kanssa vaikka raskaana olisivatki. Lisäksi HUS:n sivuilla tosiaan oli juttua. Ainut mikä kuulemma joillain saattaa olla on että se väri ei pysy hiuksissa samoin kuin ennen raskautta tai siitä tulee hiukan erivärinen? Itselle ei kyllä niin ole käyny.

Täällä on myös tuo perhevalmennus projekti käynnissä jossa ryhmään kootaan suunnilleen samaan aikaan synnyttäviä. Nyt ennen laskettua aikaa on kolme käyntiä + tutustuminen synnäriin ja sitten kun vauva on syntynyt niin on vielä muutamia käyntejä. Ihan kiva minusta tuo homma. Näkeepä sitten vauvan kanssakin suunnilleen samanikäsiä =) .

Nanna + poju 35+5
 
Kiitos Nanna uudesta pinosta! :flower:

Tänään taas töissä. Ihan eri fiilis kun viime viikolla, toistaseks riittää virtaa. Mulla on kolme isompaa keskeneräistä projektia, jotka pitäs saada tehtyä. Koitan tsempata ne ja sit vois ottaa jo vähän rauhallisemmin, enkä ota näin isoja urakoita :)
 
Kiitos Nanna uudesta pinosta!
Ja hyvää syyskuun alkua kaikille.

SIILURA, meilläkään ei taida olla kovin paljoa kummempaa synnytysvalmennusta tiedossa kuin teillä. Yksi tutustumiskäynti ensi viikolla synnärille on, kestoltaan kai pari tuntia, ja muuten pitää luottaa siihen, että neuvolasta tai itse selvittämällä saa kaiken tarpeellisen tietoonsa. Neuvolantäti kyllä kehotti ottamaan miehen mukaan seuraavalle käynnille, koska hän haluaa jotain jo kertoilla ennen tuota sairaalaan tutustumista. Tsemppiä sinulle kovasti viimeisille viikoille. Hyvin ymmärrettävää, että saattaa paniikki iskeä yöllä yksin kotona. Yritä miettiä jotain mukavia asioita :)

KVARTIN perhevalmennuskuvio kuulostaa ihan kadehdittavalta. Jos sattuu vielä kiva ryhmä samanikäistä porukkaa, niin tuohan on mainio juttu. Mutta täällä päin säästetään. Neuvolakäyntejäkin oli aluksi tosi harvassa, jopa 6-8 vk väliä. Onneksi ei mitään ongelmia ollut.

MAIKKIS, olen käynyt raitoja laitattamassa kaksi kertaa raskausaikana sen enempää miettimättä. Ihan kuten Kvarttikin kirjoitti, onhan ne kampaajatkin töissä raskaana ollessaan ja varmasti siellä altistuvat moninkertaisille määrille myrkkyjä ihan päivittäin.

HAZEL, ei ole tosiaan mikään pakko kertoa töissä raskaudesta ennen kuin vähän myöhemmin. Minusta voit ihan hyvällä omalla tunnolla odottaa koeajan päättymistä, varsinkin jos yhtään epäilyttää, että uutisesi voisi aiheuttaa sen, ettei työsuhdetta jatketakaan. Minä varmastikin sinun sijassasi odottaisin, että pääsee tuon rajapyykin yli. On tietysti kiva kertoa töissä asiasta ihan hyvissä ajoin, alkaahan mahankin näkyä jossain kohtaa, todennäköisesti selvästi aiemmin kuin 2 kk ennen äitiysloman alkua, joka tosiaan on se takaraja.

MATARENAlla alkaa päivät käydä vähiin. Jännää!!!

(.) Mulle tuli viime yönä ekaa kertaa yhtäkkiä jostain ajatus, että mitä jos se tosiaan kohta jo syntyy!! Olenkohan kuitenkaan henkisesti vielä valmistautunut..ja osaankohan sitten hoitaa vauvaa ollenkaan. Onneksi tuo olo meni ohi hyvin pian. En edes ole varma, oliko se unta vai olinko hereillä. Mutta niin ne vaan alkaa ajatukset pikkuhiljaa siirtyä synnytyksen ja vauvanhoidon suuntaan.

Novelle 34+1
 
Kah, meni viesti vanhasta tottumuksesta tuohon elokuun pinoon... Kopioin sen nyt tähän...

Mä tulin just ultrasta. Oli se aika ensi viikolle varattuna, mutta kun ensi viikonloppuna olisi voinut olla hyvä tilaisuus kertoa asiasta, niin ajattelin yrittää saada ajan tälle viikolle, ja sainkin vielä samalle päivälle. Uutiset eivät sitten ole niin hyviä. Kohdussa näkyi sikiöpussi, mutta ei elämää, ja kooltaan se vastasi noin viikkoa oletettua pienempää. Lääkäri totesi, että joko on vielä liian aikaista, tai sitten se on mennyt kesken/tuulimuna, ja antoi 50-50 mahdollisuuden molempiin. Itsellä on aika pas*a fiilis, olen ihan varma, että se jälkimmäinen vaihtoehto on totta, kun jotenkin tässä on koko ajan sellainen olo ollut, että näinköhän siellä mitään on... Lääkäri suositteli kontrollia viikon, mieluummin kahden päähän, sitten osaa varmasti sanoa mistä on kyse. Helkkarin pitkä aika olla epätietoisuudessa. :'(
 
Moikka mammat! Olen nyt sitten rouva :) Hieman olen ollut sekaisin tämänkin päivän, mutta kaiketi tämä siviilisäädyn muutos alkaa iskeä tajuntaan nyt... Miehellä lähti flunssan takia äänikin, mutta onneksi sentään sai sanottua "tahdon" :LOL: On muksukin ollut ihan hissukseen häästressin takia, mutta nyt on taas alannut potkiskelemaan.

Toivottavasti kaikki on hyvin maikkis123!!
 
Voi Maikkis, halauksia sinulle! Toivottavasti saisitte kontrollissa parempia uutisia.

Paljon onnea Sasha-rouvalle!! Kyllä se siviilisäädyn muutos vähitellen konkretisoituu. Muistan itse, kun piti heti häitä seuraavalla viikolla työasioissa esitellä itsensä uusille tuttavuuksille, niin tottahan sen ensin tein vanhalla sukunimellä. Piti sitten korjata, että eikun siis...ja selittää että häät oli just tuossa viikonloppuna...
 
Maikkis: Toivottavasti kaikki on hyvin :hug:
Sasha: Onnittelut rouvalle :D Mieleen tulee niin elävästi kuinka olin itse naimisiinmenon jälkeen poliisilaitoksella uusimassa passia ja ajokorttia. Oli aivan järkyttävää saada YKSI nimikirjoitus tehtyä siihen paperiin! Siel oli myös toinen nainen jolla sama tilanne ja siinä me pissit housussa kikatettiin ja koitettiin saada asiat hoidetuksi... :LOL: :LOL:

Täällä ei mitään aiemmasta poikkeavaa. Väsyttää ihan yhtä paljon kuin aiempina kuukausina ja paha olokin vaivaa vielä. Vatsassa tuntuu kaikenmoisia kipuja/vihlaisuja yms. ja kaiken lisäksi selkää särkee myös. Ostin jo matalakorkoiset kengätkin, jos auttaisi, mutta ei! Ai että ku on hehkeä ja mahtava olo :headwall:
 
toivotaan parasta, pelätään pahinta. itse olen kyllä ihan varma, että ei siellä voi olla viikkoa pienempää, kun kierto ei minusta niin paljoa heittänyt. soitin neuvolaan ja peruin meidän ensi viikon ajan, turha sinne on nyt tässä tilanteessa mennä. sitten ihmettelin hoitajalle, että miten tästä eteenpäin, kun en saanut mitään lähetettä minnekään, että pitääkö mennä uudestaan kontrolliin yksityiselle, vai miten, niin hoitaja ihmetteli outoa toimintaa, mutta sanoi, että oma lääkäri voi katsoa tilanteen, ja antaa lähetteen ultraan. yritin sitten saada aikaa terveyskeskuslääkärille, mutta koska tilanne ei ole akuutti, niin ajan olisi saanut aikaisintaan 2,5 viikon päähän, ja ajanvarauksesta vastannut lääkäri vain totesi suunnilleen, että ei täällä ole aikoja, sun on nyt mentävä yksityiselle. tosi kiva, mitähän varten mä niitä veroja maksan...
 
:hug: Maikkis... Itse jouduin kans alkuraskaudessa yksityisellä hyppäämään kun julkiselle puolelle ei "huolittu". Toisaalta yksityisellä pääsee sitte kuitenki semmoselle lääkärille jonka luulis tietävän mitä tekee kun julkisella saattaa olla toisinkin... Olisko sulla menkkojen mukaan ollu mitkä viikot kun se ultra tehtiin?

Hienoa HPM,että perustit sen ketjun sinne siis kohta siirrytään =) !
 
Maikkis, mä laitoin sulle yv:tä!!

Nanna, mä oon eri miettinyt eri tavalla ton yksityislääkäri - julkinen puoli - asian. Siis en tarkoita nyt terveyskeskuksen yleislääkäreitä, mutta esim. Naistenklinikalla ja muissa naistetautien poliklinikoissa kun ollaan perehdytty näihin asioihin niin luulen, että siellä tiedetään parhaiten. Niillä on myös varaa ostaa parempia laitteita kun yksityisillä asemilla. Lisäksi olen miettinyt, että noissa julkisissa paikoissa nähdään niin paljon ikäviä ja kamalia asioita, että ne ovat tottuneet kertomaan niistä potilaille "hellästi", mikä on musta erityisen tärkeää. Ja vielä, useimmiten ne yksityisen puolen "gurut" pitävät iltaisin omia vastaanottoja ja päivisin työskentelevät julkisella puolella, eli julkisella pääsee samalle lääkärille halvemmalla.

Oliko tarpeeksi argumentteja :D Tosin toi mitä mainitsit että sinne ei huolita, on kyllä niin totta. Pitäisi olla jotkut kamalat kivut ja vuodot että varhaisemmilla viikoilla ottavat hoitoon.

Mä oon ollut tänään kotona flunssassa. Ei onneksi mitään kurkkukipua ja pientä lämpöä isompaa ole ollut, toivottavasti huomenna kun herään, on kurkkukipu poissa ja pääsen taas kouluun. Tosta lämmöstä en muuten ole niin varma, kun kuinka kauan ruumiinlämpö pysyy koholla raskaaksitulon jälkeen?? Mulla on ollut koko ajan oviksen jälkeen lämmöt n. 37. Nyt en oo melkein pariin kuukauteen mitannut, aamulla oli 36,8 ja äsken taas 37. Että onkohan toi vaan sitä raskaudesta johtuvaa lämpöä, kestääkö se koko raskauden ajan? Normaalisti (siis ennen raskautta) mun lämmöt oli aina jotain 36,3.

Kiva HPM, että perustit pinon! Voi sitten taas odotella innolla, että pääsee uudelle puolelle KaksPlussalla, vähän niinkuin upgrade:ata itsensä :D (Kun muutenhan tota vauvan syntymää ei yhtään odottele... :p )

Mukavaa päivää kaikille!
KÖ ja PikkuB 17+0
 
Kvartti: Hiukan varmaan epäselvästi asiani selitin :D ... Eli siis lähinnä tarkoitin tk:n lekureita tuolla kommentilla. Meillä täällä kun ei ole mahdollista päästä julkiselle puolelle (LKS) hoitoon kuin joko yksityislääkärin tai tk:n kautta. Tk:ssa taas on semmonen tilanne, että niitä lääkäreitä ei sielä ole juurikaan ja aikasta paljon säästellään rahoja muutenkin eli saa olla aikalailla pää kainalossa, että saat lähetteen sairaalaan. Yksityisellä puolella ovat mm noi LKS:n lekurit pitämässä vastaanottoja, he katsovat sielä mitä voivat ja laittavat lähetteen sitte suoraan tuonne erikoissairaanhoidon puolelle jos on tarve.

Tulikohan vielä sekavampi selostus :LOL: ...
 
Nanna, menossa oli (on edelleen) 7 viikon alku, joten mun laskujen mukaan siellä olisi jotain pitänyt joka tapauksessa näkyä. ja vaikka kuinka yritän laskea, niin en saa kiertoa viikkoa pidemmäksi. mutta mulla on jo aiemmin varattu aika yksityiselle ensi viikolle, joten ehkä käytän sen hyväkseni, ellei tässä jotain muuta tule.

mutta näköjään, jos pää ei ole kainalossa, ei terveyskeskukseen pääse. kuitenkin sitä vain ihmettelee, että mihin ne mun verorahat menee, jos noin kerran vuodessa tarviin palveluita, kun muuten tarvittavan saa aika hyvin työterveyshuollon kautta... Tietenkin sitäkin kautta voisi sitä lähetettä yrittää saada sinne julkiselle, joskus olen saanutkin kun oli kamalia alavatsakipuja...
 
Onnittelut Sashalle myös täältä! Eilen unohdin ihan kokonaan :(

Itse tottelen omaa sukunimeäni ensi vuoden joulukuuhun saakka. Se on ollut päätettynä viime syksystä lähtien. Sittenkin varmaan tottelen kaksoisnimeä, kun oma sukunimi on harvinainen, enkä itsekkäästi siitä halua luopua...
 
Heh, Nanna, selostus ymmärretty :D Täällä kun tosiaan voi suoraan mennä tonne naistentauteihin ilman lähetettä. Ihme homma tosiaan, että nääkin jutut vaihtelee niin paljon eri kunnissa. Ehkä se on niin, että kun täällä on enemmän volyymia niin on paremmat palvelut sitten sen vuoksi, en tiedä. Sama määrä kun noita veroja kaiken järjen mukaan suunnilleen maksellaan.

Ja onnittelut Sashalle multakin! :flower:
 
Kiitos kaikille onnentoivotuksista :flower: Pikkuhiljaa alkaa iskeä tajuntaan tää rouviintuminen. Muksu on potkinu tänään tosi paljon. Jännä, et se riippuu niin päivästä, et miten paljon se potkii. Joskus tuntuu, että onko siellä elämää ollenkaan. Pitäis nyt päättää, että halutaanko tietää sukupuoli. No, viikonloppuna viimeistään tai sitten sairaalan odotushuoneessa maanantaina...

On toi törkeetä, että lykätään yksityiselle puolelle, jos ei aikoja löydy. Kuvittelis, että odottavat saavat hyvin palveluja, kun kerta on tulossa uusi veronmaksaja maailmaan. Täällä Riihimäellä en ainakaan voi valittaa palvelusta. Hammaslääkärillekin löytyi aika silloin, kun halusin ja muutenkin tuntuu kohtalaisen joustavalta. Ei nyt voi kyllä enää kesälomiakaan syyttää, jos aikaa ei löydy :eek:
 
Mä soitin viime joulukuussa hammaslääkäriaikaa, sain sen sitten kesäkuun puoleenväliin ja sain vielä jonkun nopeamman ajan kun olin raskaana ja piti saada hampaat kuntoon ennen laskettua aikaa (joka siis oli tuolloin elokuun puolessa välissä). En tietenkään perunut aikaa vaikka raskaus menikin kesken ja nyt olin siellä just edellisenä päivänä kun plussasin. Ja sanoi, että on suu siinä kunnossa ettei tarvi kolmeen vuoteen tulla. Aikamoiset jonot noilla kyllä!
 
HPM, kiva kun avasit meille pinon valmiiksi mammapuolelle. Pitää etsiytyä sinne syksyn mittaan.

KVARTILLE pikaista paranemista flunssan kourista!
Ja NIISKU, toivottavasti ikävät kivut helpottaisi pian.

Neuvolassa tuli käytyä eilen. Painonnousu oli nyt taas kohtuullinen reilut 300 g/vko. Viimeksihän se oli yli 800 g(vko, joten hyviä uutisia, että vähän on tahti hidastunut taas. Tällä kertaa täti jutteli synnytyksestä meille, ja otin miehenkin mukaan sitä varten. Vaan enpä osannut mitään tarkentavia kysymyksiä esittää, sen verran paljon tuli tarinaa jo muutenkin. Neuvolantäti oli sitä mieltä, että vauva on varsin "sievän kokoinen" eikä hänestä kovin isoa tule laskettuun aikaan mennessä, veikkaili ihan max 3500 g, mutta todennäköisesti allekin sen. Tuo kuulostaa ihan hyvältä kyllä. Kukapa sitä haluaisi turhan isoa vauvelia maailmaan pukertaa! Voisikohan tuosta jotain päätellä sukupuolesta?? Mehän ei tiedetä sitä. Eikös tytöt yleensä ole vähän pienempiä kuin pojat? Mutta taitaa olla kyllä kuitenkin niin tavanomaisen kokonen tulokas, että ehkä ei kuitenkaan painoarvio paljon lopulta kerro.

(muoks) Masuasukki oli ainakin tällä erää pää alaspäin. Taisin aiemmin kirjotella huoltani siitä, kun viime neuvolassa oli kai perätilassa. Nyt näyttää jo paremmalta.

Novelle 34+4
 
Kaa
Välillä aina käyn täällä lukemassa muiden kuulumisia, joten ajattelin laittaa lyhyesti omanikin (vaikka pinoon en virallisesti "kuulukkaan" )

NT-ultrassa käyty. Natiaisen pää-perämittä 57 mm, turvotusta vain 0,8 mm. Syke noin 150. Selkäranka, hermostuputki sun muut tässä vaiheessä nähtävät asiat ok, kaksi jalkaa ja kaksi kättä. =) Kaikki oikein mainiosti. Oireettomuus ei siis minulla ollutkaan huono asia, nyt vaan nautin siitä.:p

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!

Kaa ja Natiainen 12+3
 

Yhteistyössä