Lähes kolmikymppiset ekakertalaiset, syyskuussa

Onnea Kaa hyvistä ultrakuulumisista! Siis jos vielä luet tätä pinoa, mihin et virallisesti kuulukkaan ;) Mä oon niin iloinen teidän vauvasta, ihanaa että kaikki on kunnossa! Ja tosiaan, ei niitten oireiden perään varmaan kannata haikailla, ei oo kyllä yhtään ikävä sitä kuvotusta...

Novellakin oli hyviä uutisia kääntymisestä! Nyt vaan sitten odottelet että kaveri kasvaa ja voimistuu. Ei oo sulla tosiaan enää kauaa aikaa synnytykseen. Noista painoista mä mietin, että voiko niistä tietää sukupuolta..? Mä oon ainakin ollut ihan kamala jumbo syntyessäni, samoin mun sisko ja veli. Mies taas on ollut aika kirppu, mutta sillä onkin kaksoissisko ja ne on syntyneet kuukauden etuajassa.

Olin muuten keskiviikkona lastenvaatekutsuilla ja nyt on tilattu ekat vaatteet. Niin ihania oli, että vaikka olivatkin tosi hintavia niin pari bodya ja potkuhousut oli pakko tilata! Näin siellä kutsuilla tosi pienen poikavauvan, melkein 5 viikkoa etuajassa syntyneen. Voi mikä minimies se oli! En viitsinyt sylitellä kun on toi kurkku edelleen vähän kipeä, mutta aikamoisen pieni kyllä tuollainen alle kolmikiloinen vaaveli on :)

Ollaan menossa kavereiden kanssa illalla syömään, huomenna on töitä. Yritän nyt tehdä mahdollisimman paljon vuoroja, että saisin jotain korvausta sitten mammiksellakin...

KÖ ja PikkuB 17+3
 
Heippa!

Ekana Maikkis :hug: paljon voimia ja positiivisia ajatuksia teille!

Muille onnea mukavista neuvolakuulumisista. Meillä oli myös kaikki hyvin, paitsi että rautakuurille laittoivat (nyt vasta!). Hempat olivat edelleen 114, eli varmankin enemmän varotoimenpide. Poika on kiltisti rt:ssä ja sykkeet olivat hyvät elikkäs täällä vaan odotellaan... ...en vieläkään ole kokenut yhtään kunnon harjoitussupparia, vain jotain epämääräistä epämukavuuden tunnetta alavatsassa rasituksen aikana. Niin ja hyviä uutisia neuvolarintamalla: meidän neuvolantäti vaihtui ja heti alkoi tuulemaan: saadaan ihan oma räätälöity synnytysvalmennus! Jee. Täti on myöskin työskennellyt ulkomailla, eikä pelkää puhua englantia (miehen äidinkieli).

Toi on jännä juttu toi rouviintuminen, mä unohdan välillä vielä 4-vuoden jälkeen sanoa sen kaksiosaisen sukunimeni loppuosan :D ja mies tykkää...

Loppuun hellyttäviä huomioita miehistä: Meillä on naapurissa pariskunta, joka on juuri saanut pienen tytön. Ei olla paljoa ehditty tutustua, moikkailtu rapussa lähinnä. Näin isän äsken kun tulin koiran kanssa sisään ja onnittelin tietty uudesta perheenjäsenestä. Täälle jurolle suomipojalle levisi kasvoille siis niin onnellinen ilme, etten ole ikinä nähnyt ja sitten sopersi vain, että nyt on ihan mieletön fiilis... ...meinattiin siis molemmat pillahtaa itkuun siinä ;) ... Että kyllä ne tuoreet isät voi olla söpöjä!

Siilura ja boy 37+0 (poks)
 
Novelle: hienoa edistystä siellä :) Ja tosiaan nuo painoarviot kuulostivat oikein hyville. Nyt vain oikein kovasti tsemppiä loppuajalle!
Siilura: Onnittelut uudesta neuvolatädistä :D Alkaako olo olla jo tuskainen kun viikot lähestyvät loppua?

Täällä vatsakivut ovat vaan yltyneet ja jokainen askel sattuu. Tuli sellainen olo, et pakko on päästä lääkäriin ja kävinkin eilen neuvolatädillä. Mun täti on vähän sellainen höntti eli naureskelee kovasti mut anti on aika heikkoa, mutta sain nyt sitten vielä säälistä lähetteen polille lääkärin tsekattavaksi. Kävin myös siellä eilen, ja lekuri katsoi paikat sisältä ja ultrasi kipeät kohdat sekä tietty kohdun. Kaikki näytti normaalilta, eikä mitään epäilyttävää löytynyt. Elikkä nämä kivut kuuluu vaan asiaan :headwall: Tärkein tietty oli nähdä, että vauvalla oli kaikki hyvin ja siellä se pieni kovasti sätki :heart: Selkäkipuihin tuo polilääkäri ei ottanut oikein mitään kantaa, joten niiden kanssa nyt vaan sitten pitää elää. Tuskaa se vaan töissä on, kun istuu 8 tuntia tietokoneen ääressä ja siihen vielä tunti suuntaansa istumista työmatkojen suhteen. Parina yönä olen herännyt selkäsärkyyn ja töissä tosiaan pitää välillä mennä pöydän alle makoilemaan ja hieman venyttämään selkää. Onneksi on kuitenkin käytössä myös satulatuoli jota käytän myös päivittäin, mutta tuskaa tämä on :(

No semmoista tällä kertaa. Hyviä vointeja kaikille ja kirpakkaa viikonloppua :wave:

niisku ja pikkukaveri 17+1
 
Terveisiä päivystyksistä. On tällä viikolla tuhrutellut ruskeaa, mutta päätin että lääkäriin en mene ennen kuin tulee verta. Ja eilen illalla, juuri kun olin menossa nukkumaan vuoto oli muuttunut veriseksi, vaikka ei sitä mitenkään tulvimalla tullut. Eipä siinä mitään, sairaalan päivystykseen vaan. Kahden tunnin odottelun jälkeen (terveyskeskus)lääkäri sitten katsoi tilanteen, ja totesi, että koska verta ei tule paljoa, niin järkevintä on laittaa lähete naistentautien päivystykseen seuraavalle päivälle ja mut kotiin "nukkumaan". Eipä siinä montaa tuntia saanut unta, mutta tänä aamuna sitten sinne naisten polin päivystykseen odottamaan. Siellä taas sellaiset pari tuntia odottamista, ja sitten lääkärille ja ultrattavaksi. Lääkäri totesi, että ei se keskenmeno ole, mutta paljoa enempää ei pysty siihen maanantaiseen ultraan lisäämään. Oli näkevinään ihan pienen kaiun, mutta varmaksi sitä ei osannut sanoa. Mutta totesi sitten, että ei ole keskenmeno, vaan vuotaa vanhaa verta. Uudestaan pitää tulla, jos vuodosta tulee runsaapaa, muuten voinee jatkaa normaalisti odottelua. Siis mitä? Olen ollut tähän asti ihan varma, että enää ei ole mitään toivoa, mutta nyt alkaa pää olla aika sekaisin. Täytyy siirtää sitä ensi viikolle varattua ykstyistä ultraa viikolla, sen jälkeen pitäisi olla tieto siitä mitä tapahtuu ja mitä uskaltaa ajatella. Anteeksi omanapaisuus, mutta nyt ei oikein enää kunnolla käsitä tätä kaikkea...
 
Huh, maikkis, aika sekavat tunnelmat taitaa olla... Koska ajattelitte sitte mennä ultraan, että saatte varmuuden asiaan?

Täällä mies tunsi tänään ekaa kertaa vauvelin liikkeet. On se kiva, kun toinenkin pääsee kokemaan tätä kaikkea. Tunsin, kun muksu kääntyi ja laitoin sitten miehen käden mahan päälle ja siitä sitten tuntui liikkeet. Ei tavalliset potkut tunne, mutta kääntyminen nähtävästi...
 
Voimia Maikkis :hug: :hug: Teillä on kyllä aivan kamala piina menossa! Epätietoisuus on aina hirveää, mutta tällaisessa asiassa se alkaa olla sietämätöntä. Miten sun miehesi ottaa tämän tilanteen?

Täällä lepopäivät tekevät hyvää, eli pahimmat säryt ja vihlonnat eivät oikeastaan vaivaa. Onneksi on vielä pari päivää vapaata jäljellä :p
 
Täällä taas herätty seitsemän jälkeen, vaikka väsyttikin. Nälkä ja vessahätä kuitenkin ajaa aina ylös sängystä kukonlaulun aikaan |O

Olin eilen pitkästä aikaa normaalitöissä ja jännitin ihan kamalasti sinne menoa, että miten jaksan. Myymälässä kun oon, niin joutuu seisomaan koko päivän ja nostelemaan jonkin verran. Hyvin meni kuitenkin, eli eiköhän se tästä taas lähde normaali arki käyntiin vaikka maha onkin vähän isompi. Mun uudet työhousut ei olleet vielä tulleet, joten lainasin työkaverilta pari kokoa omia isommat housut, jotka ei siltikään menneet kiinni... Onneksi oli masutuubi, jolla sai peitettyä avonaisen vetskarin :D

Flunssa jatkuu edelleen ärsyttävänä, kun ei ole oikeasti kipeä, mutta kuitenkin kurkku on karhea ja päätä särkee. Menis nyt jo ohi.

Sasha, me ollaan yritetty monta kertaa, että mies myös tuntisi liikkeet, mutta ei ne taida vielä mulla läpi tuntua. Kuulemma pieru vaan aina pyörii käden alla... Ootan kovasti, että sekin ne tuntisi kunnolla, on tosiaan kiva kun toinenkin pääsee osalliseksi tähän ihmeeseen.

Toivottavasti Niiskun kipuilut helpottaa pian! Kyllä toi lepo varmasti tekee hyvää. Mullakin vetelee kovasti nivusiin, välillä niin että ilmat lähtee pihalle, mutta ei oo kestänyt kerralla kauaa niin siitä ei niin ehdi huolestua.

Nyt meen repimään ton unikeon hereille, jos vaikka mentäisiin kirpparille käymään. Jokohan sitä uskaltaisi katella jos löytyisi jotain siistejä vauvan vaatteita... =)

KÖ&PB 17+5
 
Kvart Över, ei mies ole ennen tätä viikonloppua tuntenut mitään. Näillä viikoilla vauva kasvaa niin nopeasti ja vahvistuu, että on helpompi tuntea liikkeet. Nyt muksun liikehdintä on muuttunut kutittelusta ihan selkeisiin potkuihin. Tilaa on vähemmän... Eli odottakaa vaan kärsivällisesti, kyllä se hetki sieltä tulee =)
 
Voimia maikkikselle :hug:

Tultiin kaveri 30-vuotisjuhlista, jotka alkoivat siis jo perjantaina. Pikkasen hassua olla ainoa, joka ei juo... Mut ihan mukavasti meni. Vähän vaan väsyilyttää, kun ei saanut nukuttua tarpeeksi karaoken jauhaessa seinän toisella puolella. Juhlissa on sellainen 2,5 kk poika, joka oli ihan syötävän suloinen :) mitenköhän sitä jaksaa odotella tammikuuhun saakka nyyttiä?
 
Heippa Kaa, kiva kun kävit kertomassa kuulumisia!

Maikkis :hug: , teillä on kyllä tosi piinaavat ajat menossa. Toivottavasti pian saatte varmistusta tilanteeseen ja vielä hyviä uutisia.

Kvartti, ei varmasti painoarvion perusteella mitään voikaan sukupuolesta päätellä. Kunhan täällä pähkäilen kaikenlaista :D Enemmän toki vaikuttaa se varmasti, että me ei kumpikaan olla mitään jättiläisiä miehen kanssa. Lastenvaatekutsut muuten kuulostaa kivalta! Enpä ole koskaan päässy sellasiin tutustumaan.

Mä kävin kanssa katsomassa kaverin 2,5 kk ikäistä vauvaa, ja olihan se ihana poika. Tykkäsi kovasti olla äitin sylissä ja tuijotteli jo tiiviisti joitakin leluja, joissa oli selkeä naaman kuva.

Niisku, ikävää että kivut vaan yltyy. Onneksi ei kuitenkaan mitään vaarallista ole. Jospa ne siitä helpottaisikin vähitellen.

Novelle rv 35+0 (ja poks!!)
 
Nove, ne kutsut oli sellaiset Tupperware-tyyliset, eli siellä oli esittelijä jolla oli iso rekillinen mukana vaatteita jotka se yksitellen esitteli.

(http://www.meandi.se/BizPart.aspx?tabId=281&lang=fi)

Sitten vaan tilattiin, ostopakkoa ei siis ole, mutta kyllä ne niin kivoja olivat että mulle ainakin oli ostopakko :LOL: Osa oli vähän liian retroja, mutta osa just sopivasti omaan makuun. Ajattelin, että ehkä reilun vuoden päästä voisi vaikka itsekin pitää tollaiset kutsut kun kaverit on saaneet lapsia jo ja itelläkin nyytti kainalossa.
 
Niiskulle tsemppiä kipujen kanssa. Ja kuulostipa kvartin lastenvaatekutsut aika ihanilta :) Me oltiin kanssa lauantaina 1-v synttäreillä, ja oli siinä vähän miettimistä, kun tarjolla oli kaikkia herkkuja, kuten kylmäsavulohileipiä, lämminsavulohisalaattia, viiniä, kana-parmesanjuustosalaattia, katkarapu-homejuustopiirakkaa... ;) kylmäsavulohileivät jätin väliin, muuta kyllä söin, ja viiniäkin sen puoli lasia. enempää ei voinutkaan ottaa kun oli autolla :) Miten muuten muut, osaatteko sanoa pitääkö noihin lämmisavukala-tuotteisiin suhtautua samalla tavalla kuin kylmäsavuloheen? Olen vähän miettinyt, että jos ostaa kaupasta tiskiltä eikä pakattuna, niin sitten voisi ehkä syödä... ;)

Mulla on nyt aika varattu ultraan ensi viikon maanantaille, että sitten pitäisi olla viisaampi. Viime yönä ei paljoa tullut nukuttua, kun asia pyöri mielessä, mutta toivottavasti se tästä helpottaa. Sain vielä lääkäriksi perinatologin (siis raskausaikaan perehtynyt), joten ainakaan asiantuntemuksesta ei pitäisi olla puutetta, ja pitäisi osaa vastata myös päässä pyöriviin kysymyksiin. Täytyykin niitä ruveta pikkuhiljaa kirjoittelemaan ylös, ettei ole sitten vastaanotolla ihan hukassa kun ei enää muista mitään.
 
Voimia Maikkikselle! :hug: Toivotaan hyviä uutisia ultrasta!

Täällä ollaan yhä yhtenä kappaleena. Jotain edistystä sentään on, tänä aamuna lähti limatulppa. Mutta monilla on limatulpan irtoamisesta saattanut mennä vielä 1-2 viikkoa ennen kuin synnytys on käynnistynyt, joten saapa nyt nähdä koska päästään tosi toimiin. Viimeistään vajaan kahden viikon päästä käynnistetään, jos ei meinaa muuten syntyä, sanoivat neuvolassa. :)
 
Maikkikselle voimia :hug: Saisittepa hyvä uutisia ultrasta.

Taas viikko vierähti tehdessä pitkää päivää töissä ja piti oikein lukea kahdesta eri ketjusta teidän kuulumiset. Tuntuu tosiaan olevan neuvoloissa eroja, kun luin, että on käynyt jo kolmesti neuvolassa. Ollaan melkein samoilla viikoilla ja olen käynyt vain kerran. Seuraavaan kertaan on vielä pari viikkoa ja yritin tänään soittaa neuvolaan ja kysyä, että milloin se rakenneultra sitten on, koska siihen en ole saanut aikaa. Eikös sen pitäisi olla n. viikolla 20? Ja tuo neuvola on 18. viikolla... Täällä saa vain sen rakenneultran neuvolassa.

Mulla ei ole maha kasvanut vielä yhtään ja tänään on 16 tasan. Tai on nyt ehkä yhtään, mutta ei tosiaankaan niin, että sitä kukaan muu voisi huomata. Töissä ei olisi mikään tarve kertoa, mutta multa on kyselty, mitä uusia hommia ja vastuita olisin kiinnostunut ottamaan. Siihen on vähän vaikea vastata, kun toivon mukaan on jäämässä tammikuussa pitkälle lomalle. Siellä esimerkiksi vapautuu töitä henkilöltä, joka jää äitiyslomalle joulukuussa, mutta eipä mulle oikein sellaisia hommia kannattaisi laittaa. Vähän hankalaa...
 
Oma olo on tuskainen,en tiiä mihin se liittyy sain kuitenkin tämän ja huomisen heti saikuksi.Onneksi,tänään ei olisi mitenkään toiminut kun vasta nyt rupeaa olemaan kunnossa.

Ensi vkolla pitäisi taas aloittaa ratsastus parin vkon tauon jälkeen.Ja tämä meinasi vielä hankkia kävelysauvat =)

rv 7+5
 
Pitkästä aikaa täällä!

Maikkis, toivotaan että kaikki on seuraavassa ultrassa hyvin. Ikävä epävarmuustilanne kyllä sulla.

Tervetuloa mun puolesta kaikille uusille joita en ole vielä "tavannut"!

Hazel, mulla alkoi maha kasvaa kun 17 viikkoa tuli täyteen, ja nyt sen huomaa ainakin kaikki tutut. Uudet tuttavuudet vielä kuulemma epäröi, onko kyseessä vauvamaha vai ihan maha vaan :) . Mä olen kans vasta tänään menossa neuvolaan toista kertaa. Eka käynti oli toukokuun lopulla eli ikuisuus sitten.. Nt-ultra, rakenneultra ja eka perhevalmennus ehti olla tässä välissä. Ekan kolmanneksen lääkärikäyntiä ei nykyään ole jos on perusterve odottaja, mutta se tuli mulla hoidettua alkuraskauden ultrassa yksityisellä. Näin Helsingissä.

, meillä mies tunsi ekan liikkeen mahan läpi viikolla 18+. Itse olin jo sitä ennen tuntenut liikkeitä kolmisen viikkoa. Nyt, kun puoliväli tuli täyteen, oon huomannut että vauvan liikkeet on voimistuneet selvästi, ja selinmakuulla ne näkyy välillä jopa mahan päältä. Istukka on takaseinässä.

Matarenalle tsemppiä viimeisiin päiviin!

Saapa nähdä, mitä neuvolassa tänään. Muistankohan enää sitä pissapurkkisysteemiä, joka 3,5 kk sitten selitettiin..

Moccamaster 20+4
 
poistun... :'( Eli menin taas eilen päivystykseen alavatsakipujen ja vuodon takia. Siellä sitten taas ultrattiin, ja todettiin, että sikiö on vielä kiinni, mutta se ei ole yhtään kasvanut 1,5 vk:n takaisesta, eikä edelleenkään näy merkkejä elämästä. sain eilen tyhjennyslääkkeet, ja nyt sitten tässä odotellaan ja toivotaan että ne vaikuttaisivat. näin siis tällä kertaa.

totta kai olen pahoillani, ja itkettää, harmittaa ja masentaa, mutta toisaalta olo on helpottunut, kun ei enää tarvitse olla epävarmuudessa. lisäksi odottelen aika luottavaisilla mielin jo tulevaa. nyt on ainakin todettu, että pystyn tulemaan raskaaksi, eikä siihen loppujen lopuksi ihan hirveän kauaa mennyt, vaikka odottavan aika onkin pitkä ;)

toivottavasti pääsen tänne odotuspuolelle pian uudestaan, mutta siihen asti kaikille aivan hurjan ihanaa ja onnellista odotusta! :flower:
 
Voi itku Maikkis! :hug: :hug: Ihanaa, kun jaksat silti tällä hetkellä olla optimistinen tulevaisuuden suhteen. Voimia teille kovasti ja sitten kun siltä tuntuu, niin uuteen yritykseen taas. Toivottavasti palaat pian tänne uudelleen :hug: :hug:
 
Maikkikselle :hug: ja voimia. Onneksi jaksat jo tässä vaiheessa suhtautua noinkin positiivisin mielin asiaan. Tsemppiä uuteen yritykseen!

(.) Äitiysloma on alkanut kiireisesti! Kaikenlaista kodinlaittopuuhaa riittää. Tänään oli viimeinen lääkärineuvola ja samalla viimeinen käynti tutussa neuvolassa. Huomenna muutan virallisesti paikkakuntaa, vaikka onhan tässä oikeasti jo kesälomasta asti asuttukin uudessa kodissa. Uuteen neuvolaan siis ensi viikosta alkaen! Neuvolassa oli kaikki ok, lääkäri vaan totesi, että nyt sitten vaan täytyy odotella. Ei antanut sen kummempia neuvoja loppuajalle. Tällä viikolla käytiin tutustumassa synnytyssairaalaankin. Kyllähän ne huoneet siellä ihan normaaleja sairaalamaisia ovat, eli ei tee mieli turhan aikasin lähteä sinne kipujen kanssa. Mielummin kotona odottelen kyllä niin kauan kun vaan pystyy. Vähän alkaa jo jännittää, miltä se sitten mahtaa tuntua, kun tositoimet alkaa.

Novelle rv 35+4
 
Voi maikkis :'( :hug: :hug: :hug: Jaksamista ja positiivisia ajatuksia. Tavataan täällä odotuspuolella sitten, kun pääset mukaan joukkoon. :hug:

Novelle oli päässyt äippälomalle :) Kuinka isoa vauvaa odotetaan saapuvaksi, vai saako sitä vielä tietää noilla viikoilla? Loma olis kyllä kiva... Odotan sitä hetkeä lokakuun loppupuolella, kun gradu on palautettu ja harjoittelu on tehty. Sitten alkaa oikeastaan minun äippälomani.
 

Yhteistyössä