Lähipiirissäni on Hyacinth Bucket

  • Viestiketjun aloittaja "Huh"
  • Ensimmäinen viesti
"Huh"
Mulla on yksi ystävä, jonka olen tuntenut yläasteikäisestä asti. Nyt ollaan tietysti molemmat aikuistuttu ja perheellistyttykin, mutta vain toinen meistä on muuttunut jo nyt äidikseen. En meinaa mitenkään keksiä enää yhteisiä puheenaiheita, sillä ystäväni vouhotus milloin mistäkin minun mielestäni tyhjänpäiväisestä saa minut tuijottamaan eteeni lasittunein silmin.

Esimerkiksi kävi kerran niin, että ystäväni 1,5 vuotias lapsi, minun kummityttöni, sai auki keittiön kaapin ja veti sieltä alas jonkun uunivadin joka meni rikki. Tätä uunivadin kohtaloa puitiin puhelimessa oikeasti kolmena eri päivänä vähintään vartti kerrallaan. Erityisesti ystävää harmitti kun hajonnut kulho oli aitoa Arabiaa (tai mitä nyt olikaan), toisaalta ystäväni tunnusti että hän ehkä pitää arkikäytössä liian hyviä astioita kun sen Arabian olisi pitänyt ehkä kuitenkin olla arvoastiakaapissa eikä siinä kaikkien saatavilla, ja sitten mietittiin, että mistähän löytäisi uuden samanlaisen.

Kuulema ystäväni äiti vielä tänäkin päivänä muistuttaa ystävääni siitä, kuinka hän oli pienenä hajottanut jonkin hiivatin tarjoiluvadin. Like mother like daughter.

Minä en usko, että ketään kiinnostaa valtavasti meidän pikku perheen asiat, mutta jos jotakin haluttaa meistä juoruta, niin eipä se häiritse. Ystävälleni se, miltä näyttää ulospäin, on kaikki kaikessa. Lapsensa ristiäisissä ystävä pyysi minua kokoamaan lelut koska pappi oli tulossa. Tein työtä käskettyä, mutta nähtyään lopputuloksen, ystävä riensi järjestelemään lelulaatikon uudestaan, koska olin kasannut ne epäjärjestykseen eivätkä parhaat lelut olleet päällimmäisinä. Kysyin, että onko sillä oikeasti väliä, kysehän on lapsen lelulaatikosta. "No mutta kun pappikin tulee niin pitäähän se nyt olla!" kuului perustelu.

Olen siinä mielessä huono ihminen että minua ei kiinnosta keskustella arabiasta, tupperwaresta, finlaysonista tai muusta. Mikään leima tai tarra tuotteen pohjassa ei tuo sille myöskään automaattisesti silmissäni lisäarvoa. Minua myös vähän huvittaa, kun ystävä pitää itseään jonkinlaisena silmäätekevänä noin 20 000 asukkaan kaupungissa, ja hän mm. kiertää paikalliset tapahtumat ja kinkerit todeten suoraan että pitäähän siellä nyt näyttäytyä, kun pappikin/ylilääkärikin/ministerikin/joulupukkikin käy siellä.

Jokainen saa olla niin kuin hyvältä tuntuu, mutta minun on vaikea suhtautua tilanteeseen, kun ystäväni on muuttunut about täsmälleen sellaiseksi ihmiseksi, mitä minä en arvosta yhtään. Minulla ei ole hänen kanssaan mitään puhuttavaa. Ja ystävänikin varmaan miettii minusta, että olen jotenkin kypsymätön ja lapsellinen kun en ole niin bränditietoinen enkä ymmärrä että "juorut kiertää".

Eipä tässä nyt tämän ihmeempää, tekipähän mieli avautua. Onkos muillakin kolmekymppisiä kotikaupunkinsa ylpeyksiä lähipiirissään? :)
 
tyrsk
Hyvä aloitus. Jopa rupesi naurattamaan kirjoituksesi - ilmiselvä Hyasintti tuttavapiirissäsi. En ole omassani törmännyt hyasintteihin, joskus hyasintihkoihin kyllä.

Itse arvelisin olevanin jotain Daisyn luokkaa. :) Kuinkas ap?
 
Mulla on kanssa....ja tunnustan että otin aika reippaasti etäisyyttä jossain vaiheessa, mä en vaan jaksanut hänen seuraansa. Nyt kun näemme vähemmän, jopa välillä ärsytän ja kerron kirppari/tarjoustalo löydöistäni jne ;)

On ihan kiva kaveri, mutta välillä toi täti vaihe iskee.
 
äåqws
hauska juttu. Tuohon on sanottava että minunkin yksi kaveri on muuttunut käyttäytymiseltään täysin omien vanhempien kaltaisikis, vaikka kouluaikoina kapinoikin sellaista elämää vastaan. Ihan selvästi lajittelee koulutuksen perusteella hyvin ja huonoihin ihmisiin kuten isänsäkin.
Meiillä on yhdelläinen Bukee suvussa jo yli 70 vuotia, mutta hän saattaa lyödä luurinkorvaan jos toisessa päässä on miehensä sukulainen jos samaan aikaan yrittää hänen omat sukulaiset. Tämäkin nainen on lapsuudesta asti ollut sitä mieltä että heidän suku on parempi, setäni koti oli naapurissa. Sitä vaan ihmetellä voi että miksiköhän se setäni sille sitten kelpasi. Yksi syy saattaa olla että tämä täti oli kolmen lapsen yksinhuoltaja 70- luvulla niin ottajia ei ehkä ollut liiemiten tarjolla.
 
äågws
Rosen kuvasta tuli mieleen. Meillä täällä on yksi kauppias joka on unohtunut Rosen lailla nuoruuteen. Mieheni joka ei koskaan kommentoi naisia niin tästä kauppiasta hän sanoi että on kuin Rose Pokka pitää ohjelmasta.
 
[QUOTE="vieras";27190797]Tiesitteks te, että se eka Rose, tai siis se näyttelijä, on Emmerdalessa se Edna :O (Shirley Stelfox)[/QUOTE]

joo, aikoinaan ensin kyseisen tädin emmerdalesta bonganneena leukani vähän loksahti :D kumpikin hahmo on aivan loistavasti näytelty :heart:
 
Heh, minulla on kanssa yksi vähän hyasinttimainen tapaus, hössöttäjä. Kaiken heidän kotonaan pitää kiiltää, kaiken pitää olla tiptop from head to toe... Hän juoruaa, pölisee, on olevinaan jotain enemmän kuin mitä on. Huvittavimpana piirteenään hänellä on toisten lasten vaatemerkkien kyttäys: kerran hän perhekerhossa pysäytti tyttöni, kurkkasi hänen niskaansa nähdäkseen merkkilapun ja kun sen näki, katsoi minua näin: :O Hän ei kertakaikkiaan voi sietää sitä, että muutkin pukevat lapsiaan :D

Oikeastaan hän on aika harmiton silti. Joskus se hössötys vaan menee yli ja täytyy pitää vähän taukoa.
 

Yhteistyössä