Lähtisitkö töihin 10 euron tuntipalkalla?

  • Viestiketjun aloittaja "kysyn"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Lähdin töihin 9€ tuntipalkalla (bonukset päälle) ja nyt on 10€ tuntipalkka (+bonukset). Olen tehnyt myyntityötä jopa 6€ tuntipalkalla (+ provikat). Käteen jäi n. tonni.

Mies aloitti työuransa tasan 10 vuotta sitten 7,89€ tuntipalkalla. Nyt tienaa 15,45€/tunti + urakkalisät.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27168174]En. Voisko muuten kysyä että mitä puoluetta te äänestätte?[/QUOTE]

Liittyykö se aiheeseen?

No, jos välttämättä haluat tietää, niin sanoin, että lähtisin, etenkin jos työ olisi mieluisaa, ja äänestän Vasemmistoliittoa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27168177]Liittyykö se aiheeseen?

No, jos välttämättä haluat tietää, niin sanoin, että lähtisin, etenkin jos työ olisi mieluisaa, ja äänestän Vasemmistoliittoa.[/QUOTE]

Liittyy se siinä mielessä että jos tienaakin alle 15€. niin on puolueita joita ei pahemmin kannattaisi hehkuttaa, varsinkaan äänestää. Puolueissa on kansanedustajia ja ne kansanedustajat ajaa sen kansan asiaa kuka niitä äänestää, eri puolueilla on erilaiset arvomaailmat ja liian usein törmää tilanteeseen jossa pienipalkkainen äänestää porvari puoluetta ajatellen että se olisi hänen puolellaan jossain asiassa, mitä ne ei kyllä ole.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27168191]Liittyy se siinä mielessä että jos tienaakin alle 15€. niin on puolueita joita ei pahemmin kannattaisi hehkuttaa, varsinkaan äänestää. Puolueissa on kansanedustajia ja ne kansanedustajat ajaa sen kansan asiaa kuka niitä äänestää, eri puolueilla on erilaiset arvomaailmat ja liian usein törmää tilanteeseen jossa pienipalkkainen äänestää porvari puoluetta ajatellen että se olisi hänen puolellaan jossain asiassa, mitä ne ei kyllä ole.[/QUOTE]

Totta. Minun taloudellinen tilanteeni on itse asiassa tällä hetkellä (ja näillä näkymin myös vastedes) varsin hyvä, mutta minulle työn miellyttävyys on tärkeämpää kuin palkka, joten voisin lähteä töihin 10 euron tuntipalkalla. Äänestän Vasemmistoliittoa, koska he ovat arvojani lähempänä.
 
elsk
Kyllä, tämän hetken palkka vajaa 10 euroa ja lisät päälle. Ja äänestän Kokoomusta. Olen osakkaana äitini yrityksessä ja oletettavasti jatkamaan firman pyöritystä kun hän jää eläkkeelle, joten ajattelen äänestäessäni enemmänkin hänen etuaan ja näin ollen omaa tulevaisuuttani.
 
"vieras"
Kyllä, tämän hetken palkka vajaa 10 euroa ja lisät päälle. Ja äänestän Kokoomusta. Olen osakkaana äitini yrityksessä ja oletettavasti jatkamaan firman pyöritystä kun hän jää eläkkeelle, joten ajattelen äänestäessäni enemmänkin hänen etuaan ja näin ollen omaa tulevaisuuttani.
Suuri on tosiaan kaunista sanoo kokoomuskin ja haluaa siksi pienyrittäjät lopettamaan toimintansa, isommat yritykset se pakkosiirrättää halpamaihin.
 

Yhteistyössä