Lähtisitkö töihin 10 euron tuntipalkalla?

  • Viestiketjun aloittaja "kysyn"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
tottakai, ei mun tuntipalkka ole kuin 10,27 euroa. Kyllä sillä pärjää ihan mukavasti, vaikka ainahan se olis kiva enemmänkin saada. Aikoinaan kun työssäni aloitin oli alkupalkka 29 markkaa että onhan siinä nousua ollut... :D
 
Tienaan alle 10e/tunti, mutta onneksi tulee paljon lisiä ja kotihoidontuki tulee myös, ilmeisesti. Tosin kelan työntekijä tuntui olevan sitä mieltä, että isäpuoli hoitamassa kotona äidin ollessa töissä ei välttämättä oikeuta kotihoidontukeen :whistle: Saas nähä mitä saa tapella.
 
"työmyyrä"
Eikös se palkka kannata suhteuttaa tehtävään työhön? Riippuu siis mitä työtä tuolla palkalla pitäis tehdä!? Hyvin voisin esim ottaa pari hoitolasta tähän kympin tuntipalkalla, mutta en lähtis esim rakennussiivoojaksi tuolla palkalla, koska sitäkin tehneenä tuollainen siivoustyö on todella raskasta.

Eli riippuu siis työstä, työajasta ja -määrästä! :)

Ja tähän puolueasiaan kommentoin vain sen verran, että Keskustan uus puheenjohtaja ajaa lapsiperheiden asiaa viimeisienpäälle! Sehän on kotoisin Pohjoisen kunnasta, jossa on paljon lapsiperheitä, joten mitä itse olen seurannut, niin ajaa lapsiperheiden asiaa. Kokoomus näyttää mieluummin pistävän rahat ulkomaiden tukipaketteihin.
 
en millään
Näin opiskeluaikana lähden miltei joka viikonloppu, 10,90/h. Valmistuneena en tosiaan välittäisi enää näin surkealla liksalla töitä tehdä, mutta onneksi tämä vaihe alkaakin olla kohta menneisyyttä:)

Mut tietysti pitää suhteuttaa koulutukseen ja työhön tuo palkkaus, luonnollisesti.
 
Alotin perhepäivähoitajana aikoinaan niin, että tuntipalkka oli 4.75e.. (2 lasta hoidossa)
Tein yli 10 tuntista päivää ja työ oli kk-palkalla, ei siis tunnit niin kauheesti vaikuttanu, sillä niistä ei maksettu esim. ylityökorvauksia vaan kaikki tunnit meni samalla palkalla..

Rakastan silti työtäni edelleen!!
 
kelasta
Tienaan alle 10e/tunti, mutta onneksi tulee paljon lisiä ja kotihoidontuki tulee myös, ilmeisesti. Tosin kelan työntekijä tuntui olevan sitä mieltä, että isäpuoli hoitamassa kotona äidin ollessa töissä ei välttämättä oikeuta kotihoidontukeen :whistle: Saas nähä mitä saa tapella.
Sen kotihoidontuen saa joka ikinen alle 3vuotiaan vanhempi.Ihan sama kuka hoitaa kunhan ei ole kunnallisessa hoidossa tai hae ykstityisen hoidon tukea.Kun saa kotihoidontukea voi hoitaja olla isä,mummo tai kuka vaan,
 
"vieras"
En tällä hetkellä kun mulla on pieni lapsi ja mies tarvii mun apua maatilalla. Toisessa tilanteessa voisin lähteäkin. Oon tehnyt töitä paljon huonommallakin palkalla.
 
"vieras"
:O siis paljonko sun kh-tuki on?
Kun laskee että saa bruttona 10 tunnille ja siitä verot pois, jää suurinpiirtein 8€ tunnille ja päivässä jos on 7h. niin päiväpalkka 48€. viikossa 5pvää, kuussa 21pvää. kuussa 960 käteen, maksa siitä päivähoitomaksu, vesilasku, puh.lasku, kyydit töihin, osta ruoka, maksa vuokra, sähkölaksu etc.. Työttömänä saat nuo maksetuksi sossun kautta ilman mitään ongelmaa. Jos haluaa tuolla palkalla tehdä töitä niin sitten haluaa vaan omaksi huvikseen tehdä töitä, ei rahan takia.
 
Sama kuin monella muulla: Nykyistä en vaihtaisi huonompipalkkaiseen, mutta jos muuta työtä ei olisi ja ansiosidonnaisen päivät käytetty ni pakkohan se varmaan olisi. Mieluummin niin kuin pitkäaikaistyöttömänä.
 
Järkky
...muuta ei olisi tarjolla ja vaihtoehtona olisi maata kotona.
Ja niin pitäisi kyllä kaikkien muidenkin mennä tuolla palkalla töihin ja hankkia työkokemusta vaikka vähän ns."vähemmän hohdokkaista" hommista, kuin maata kotona ilman koulutusta ja/tai työkokemusta kranttuilemassa ja ruikuttamassa. Tämän päivän ongelma tuntuu olevan se, että moni valittaa ettei esim.siivoojan hommat kelpaa, mutta kokemusta tai koulutusta "parempiin" töihin ei kuitenkaan löydy. Pankolta makailemasta ei ketään huippupalkattuihin töihin yleensä oteta. Ugh. Olen puhunut. Ja Kokoomusta äänestän.
 

Yhteistyössä