Laihduttaminen sujuu hyvin :)

  • Viestiketjun aloittaja näin sen teen
  • Ensimmäinen viesti
Hei aloittaja! Laittaisitko meille esimerkin ruokapäiväkirjastasi, me taijetaan olla aika samankokoisia ja mulla samanlainen projekti menossa...:) kaiken maailman kuurit kokeilleena se ainao ja oikea tapa minulle tuntuu olevan juurikin normaalin ruuan syöminen, mutta pienemmillä annoksilla ja ylimääräiset herkut pois...Kiloklubi apuna.
 
aapeeee
Mulla vaihtelee päivittäin syömiset tosi paljon, pidän vaan huolen että pysytään siinä noin alle 1500 kcal :) Noin kerran päivässä korvaan yhden aterian/välipalan nutrilett/proteiinijuomalla
 
Olen 157 "pitkä" ja painoin 77 likoa. Nyt painan 72 kiloa. Nyt on pudotus pysähtynyt, mutta eiköhän se kuukautisten jälkeen jatka putoamista. Tavoite on 50 likoa. En ollut edes teininä niin laiha, painoin 56 likoa, mutta ajattelin, että olisi kiva olla oikeasti pieni edes hetken, ennenkuin täytän 30.

Muoks: En edes korjaa noita virheitä, niin pöhkojä ovat. Ei pitäisi kirjoittaa Panacodin vaikutuksen alaisena. (Kuukautismigreeni, en oo narkkari).
 
Viimeksi muokattu:
Keittiönoita
Hienoa ap! :flower:

Mä aloitin tänään, tavoitteena 10 kiloa pois 150:ssä päivässä. Luotan kans tässä hommassa matematiikkaan eli kun 10 läskikiloa on 80 000 kcal, niin mulla sallittu energiamäärä päivässä tulee olemaan 1360 kcal/vrk. Olen suunnitellut tuon energiamäärän jakautuvan siten, että aamiainen 260, lounas 400, välipala 100, päivällinen 400 ja iltapala 200 kcal. Eri aterioilla saa mennä yli tai ali, kunhan 1360 kcal vuorokaudessa ei ylity.

Tein seurantaa varten itselleni Excel-taulukon, johon merkitsen ja lasken päivittäiset syömiseni: http://www.saunalahti.fi/~simppeli/A5/laihari1.JPG Ajattelin ryhtyä pitämään blogini yhteydessä laihdutuspäiväkirjaa. Rakastan aivan liikaa ruokaa, jotta mulla onnistuisi ruuan korvaaminen laihdutusvalmisteilla :D Tän aamun aamiainen on alla olevassa kuvassa. Maistui hyvältä ja täytti ihan riittävästi...oikeastaan olisi riittänyt ilman mustikoitakin.

 
Keittiönoita
Paljon on normaali määrä laihtua viikossa tai kuukaudessa tms? Paljon paino voi vaihdella päivän aikana? Turhauttaa oma tilanne..Nimim.Junnaa ja kunnolla..: /
0,5- 1 kg viikossa. Mä laihdutan 1 kg/2 viikkoa, koska mulla ei ole mikään kiire asian kanssa vaan riittää, ett painan 58 kg juhannuksena.

Mulla paino voi vaihdella päivän aikana jopa pari kiloa. Kannattaa siis punnita aina samaan aikaan, jos punnitsee joka päivä.
 
Hyvin menee ja tsemppiä jatkossakin!

Mulla olis "enää" n. 4-6 kg, mut en millään saa tsemppiä päälle... Menneitä kiloja n. 46, todellisuus varmaan n. 50, koska olen vuoden verran jumppaillu ahkerasti, lihasmassaa tullut. Mutta mikä siinä sitten on etten enää saa tsemppiä päälle? En kuitenkaan ole vielä tyytyväinen painooni/ulkomuotooni. :(
 
Millä metodilla olet laihduttanut? Upea suoritus! Ehkä sun motivaatio on nyt vähän huono, kun urakka alkaa olla loppusuoralla ja ei ihme! Kauanko tuohon pudotukseen meni? Anna itselles aikaa ja pidä paino nyt niissä lukemissa kun se on ja odottele inspistä. Ole hellä itselles, niin kova työ takana :).
Hyvin menee ja tsemppiä jatkossakin!

Mulla olis "enää" n. 4-6 kg, mut en millään saa tsemppiä päälle... Menneitä kiloja n. 46, todellisuus varmaan n. 50, koska olen vuoden verran jumppaillu ahkerasti, lihasmassaa tullut. Mutta mikä siinä sitten on etten enää saa tsemppiä päälle? En kuitenkaan ole vielä tyytyväinen painooni/ulkomuotooni. :(
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja tykkää tästä;27915317:
Pensasmustikoita Keittiönoidalla? :p
Jep :) Oli sairaalasta kotiin päästyäni lähes ainoa, mitä sain syötyä...kaikki muu tökki. Ja hyviä ne on edelleenkin, vaikka olen ollut kotona jo 3 viikkoa :)
 
Kiitos! Aikaa on mennyt kohta 4 vuotta, jonka aikana oon pari kertaa ottanut jopa yli kympin verran takapakkia, eli tän 4 v:n aikana oon siis yli 70 kiloa laihduttanu... :ashamed: Keinoja on ollut useita. Homma alkoi perinteisesti Pv:lla, jossain vaiheessa mulla oli apuna se yks lääke mikä sit kiellettiin (Reductil). Vajaa 2 v. sitten hakeuduin tutulle lääkärille ja pyysin jotain, mitä olin hyyyyyvin pitkään harkinnut; lähetettä ns. laihdutusleikkaukseen. Siihen pääsin BMI:n perusteella ja leikkauksen (7.5.12) jälkeen on painoa lähtenyt n. 16 kg, eli suurimman työn oon tehnyt ilman leikkausta. Ja uskokaa tai älkää, ei se leikkaus mikään pikakeino hoikkuuteen ole, mulla ainakin on kaikki vanhat mieliteot jäljellä, syöpötyttää edelleen ennen menkkoja jne, en vaa enää pysty syömään suuria määriä kerrallaan, mutta epäterveellisesti pystyy, joten vieläkin saa tarkkana olla. Nyt mulla on junnannu paino samassa muutaman kuukauden, koska kuten jo sanoin, inspistä ei vaan löydy.. :(


Alkuperäinen kirjoittaja Äiti35;27915320:
Millä metodilla olet laihduttanut? Upea suoritus! Ehkä sun motivaatio on nyt vähän huono, kun urakka alkaa olla loppusuoralla ja ei ihme! Kauanko tuohon pudotukseen meni? Anna itselles aikaa ja pidä paino nyt niissä lukemissa kun se on ja odottele inspistä. Ole hellä itselles, niin kova työ takana :).
 
Viimeksi muokattu:
Täältähän löytää kohtalotovereita. Minulla alkoi myös ankara laihdutus, kun olin vuoden alusta sairaana (myös 5 päivää sairaalassa) ja tautiani pystytään hoitamaan nimenomaan ruokavaliolla. Nyt painoa on lähtenyt sellaiset 5 kg ja hurja määrä pitäisi vielä lähteä.

Minun metodini on ensin ruokavalion muuttaminen, joka kyllä (kiitos sairaalan nolladieetin) on onnistunut täydellisesti. Herkkuja ja karkkia ei yksinkertaisesti tee edes mieli. Ainoa, missä vähän oli ongelmaa, oli juominen. En juonut tarpeeksi, vaikka söin kuitupitoista ruokaa ja siitähän ruoansulatukseni ei tykännyt yhtään. Mutta nyt on onneksi tuokin ongelma ratkaistu.

Tämän aamun aamupalana minulla oli 1 päärynä, 3 rkl. mysliä ja 250 ml luonnonjugurttia. Juomana 2 isoa lasia fenkoliteetä ilman sokeria. Ja tietty pari kuppia kahvia.
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti35
aapeeee
Virallisesti 4kg nyt poissa, ja lisää lähtee!

Minä, entinen karkkinarkomaani, en ole ostanut namia ainakaan 21 päivään. Syön jos joku tarjoaa, mutta tärkeintä etten osta itse :) (en aio totaalikieltäytyä, mutten myöskään osta kotiin mässytettävää)

Tsemppiä teille muillekin, ja Helmi-Kana: wou!

 
Ite olen tänään syönyt yhden omenan ja n. desin makaronilaatikkoa. Klo 5 olen aamulla herännyt. Eipä tässä enää tartte mitään syödäkään kun väsyttää niin että meen kohta nukkuun. Aamuisin en syö koskaan mitään. Eka kerran joskus klo 16. Ei mulla ole koskaan edes nälkä ja syön vaan sen takia ettei pökerry ja hengissä pysyy. Hassua, ennen olin melkonen syömäri :)
 
"Lyyti"
Kiitos! Aikaa on mennyt kohta 4 vuotta, jonka aikana oon pari kertaa ottanut jopa yli kympin verran takapakkia, eli tän 4 v:n aikana oon siis yli 70 kiloa laihduttanu... :ashamed: Keinoja on ollut useita. Homma alkoi perinteisesti Pv:lla, jossain vaiheessa mulla oli apuna se yks lääke mikä sit kiellettiin (Reductil). Vajaa 2 v. sitten hakeuduin tutulle lääkärille ja pyysin jotain, mitä olin hyyyyyvin pitkään harkinnut; lähetettä ns. laihdutusleikkaukseen. Siihen pääsin BMI:n perusteella ja leikkauksen (7.5.12) jälkeen on painoa lähtenyt n. 16 kg, eli suurimman työn oon tehnyt ilman leikkausta. Ja uskokaa tai älkää, ei se leikkaus mikään pikakeino hoikkuuteen ole, mulla ainakin on kaikki vanhat mieliteot jäljellä, syöpötyttää edelleen ennen menkkoja jne, en vaa enää pysty syömään suuria määriä kerrallaan, mutta epäterveellisesti pystyy, joten vieläkin saa tarkkana olla. Nyt mulla on junnannu paino samassa muutaman kuukauden, koska kuten jo sanoin, inspistä ei vaan löydy.. :(
Nyt täytyy kysyä, kun on paljon laihduttanut paikalla, että miten iho? Onko palautunut hyvin vai onko jossain löysää, ylimääräistä ihoa? Minkä ikäinen olet?

Minäkin olen käynnistänyt projektini, noin kymmenen kiloa on lähtenyt ja se nelisen kymmentä jäljellä. Pelottaa vain tuo iho, että jos se jää sellaiseksi roikkuvaksi repuksi...
 

Yhteistyössä