lapsemme kuoli synnytyksessä

Viestiketju alueella 'Synnytys' , aloittaja itkuinen äiti, 09.05.2005.

1. Arvoisat äidit!

Olen kirjoittanut jo suomi24-keskustelupalstalle, mutta haluan kertoa tarinamme myös täällä. Pitkäperjantaina syntyi toinen lapsemme. Sikiövaiheessa kaikki oli kunnossa, myös synnytyksen alussa. Sydänäänet ja liikkeet loistavia. Jokin meni pieleen ja poikamme syntyi kuolleena. Virallisesti lapsemme jäi jumiin eikä imukupillakaan saatu ajoissa ulos. Myös ensimmäisen lapsemme syntymä oli vaikea imukuppisynnytys. Sektiota en saanut, menetimme rakkaan lapsemme, jota "teimme" yli vuoden, jota kannoin täydet yhdeksän kuukautta ja jota saimme pitää luonamme vajaa 8 tuntia. JOS teillä on pienintäkään epäilystä voitteko / pystyttekö synnyttämään alakautta niin VAATIKAA!!! sektiota, se olisi lääkäreidenkin mukaan pelastanut rakkaan, odotetun lapsemme hengen

2. Riikka

Riikka Jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.01.2004
    Saadut tykkäykset:
    0
  3. mimosa

mimosa Vieras

Uskon että on aika syntyä ja aika kuolla. Vaikka lapses ois leikattu niin uskon silti että hänen elämänlankansa oli niin lyhyt että hän olisi kuollut siltikin.

Aina ei kuolemalle löydy edes syytä. Sydän pysähtyi sanotaan ainoastaan.

Kuolema on todella, todella surullinen asia. Toivon sulle oikein runsaasti voimia ja lohdutusta. Pienen lapsen kuolema tuntuu aina niin väärältä. Pieni enkeli... Mutta nyt hänet on otettu hyvään huostaan. :flower: :flower: :hug:

4. suklaahirmu

suklaahirmu Jäsen

Rekisteröitynyt:
    18.04.2005
    Saadut tykkäykset:
    0
  5. Otan osaa suureen suruunne. Kiitos, että jaksoit kirjoittaa tänne tärkeästä asiasta. :hug:

6. Kirsikaarina76

Rekisteröitynyt:
    12.03.2005
    Saadut tykkäykset:
    0
    Otan osaa... :'( :hug: Voimia ja Enkeleitä koko perheelle!

7. mamuska

mamuska Vieras

\

8. VilliWiikari

VilliWiikari Jäsen

Rekisteröitynyt:
    10.05.2005
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itku tuli kun luin.Otan osaa suruun! :hug: :hug: :hug:

9. mimosa

mimosa Vieras

\

10. anli

anli Vieras

Niin lähdit, enkeli kultainen,
    luo taivaan omien enkelten

:hug:

11. elli

elli Jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.05.2004
    Saadut tykkäykset:
    0
    Mun mielestä mimosan kirjoitus oli lohduttava. Itselläni ei oo kokemusta lapsen menettämisestä. Elämä ja kuolema on suurimmissa käsissä kuin kenenkään ihmisen. Lääkärin tai kenenkään.

12. Noh

Noh Vieras

Kyllä sairaalan henkilökuntaa SAA syyllistää! Varsinkin jos on halunnut sektiota eikä sitä anneta. Minulta kuoli vauva kohtuun. Verta tuli ennen synnytystä kuin härän kurkusta ja sykkeet 200.Kätilön ja lääkärin mielestä oli NORMAALIA. :'(
    Psykiatri sanoi että saa syyllistää.ihan vapaasti.

13. mamuska

mamuska Vieras

Mimosalle vielä:

henkilökuntaa tosiaankin saa syyttää! Lapsi olisi todennäköisesti hengissä jos lääkäri olisi antanut sektiopäätöksen. Elämää ei voi hallita, sen tiedän, mutta vauvoja on menehtynyt juuri lääkärien virhepäätelmien ja väärien diagnoosien vuoksi! Lääkäriin pitäisi voida luottaa ja joskus se luottamus voi kostautua näin hirvittävällä tavalla. Tällaisen menetyksen jälkeen vihan, syyllisyden, raivon ja katkeruuden tunteet ovat enemmän kuin oikeutettuja!.

Et varmastikaan tarkoittanut kommentillasi mitään pahaa, mutta ihmisten ajattelemattomuus tällaisissa tilanteissa on usein niin raivostuttavaa..

14. Kiitos ihan kaikista yhteydenotoista. Olen saanut osakseni lohdutusta ja "sammakoita", jotka on tarkoitettu myös lohdutukseksi. Pahin sammakko tuli mielestäni hautausmaan vahtimestarilta, joka totesi, että "Ottakaa tosta paikka, mahtuu enemmän nimiä jos on tarvis". Ihan oikeesti!!!

Olin tyrmistynyt, mutta jälkeenpäin ajattelin hänenkin vain tarkoittaneen hyvää, eipähän tarvitsisi uutta paikkaa etsiä. En todellakaan voi loukkaantua, jos joku edes YRITTÄÄ!!! lohduttaa, ajatukset ja sanat eivät aina ole yhtä, tärkeintä on, että joku huomioi.

KIITOS AJATUKSISTA!!

15. Kommentoija

Kommentoija Vieras

Mamuskalle: Lääkäritkin ovat vain ihmisiä ja erehtyvät asioissa! Syyttää saa, mutta lääkärit ovat tehneet niin kuin ovat parhaaksi katsoneet... He eivät pysty ihmeisiin!

16. siina

siina Jäsen

Rekisteröitynyt:
    09.11.2004
    Saadut tykkäykset:
    0
  17. tiftial

tiftial Jäsen

Rekisteröitynyt:
    25.10.2004
    Saadut tykkäykset:
    0
    \

TARINASI SAI AIKAAN KYLMIÄ VÄREITÄ!!!OTAN OSAA SURUUNNE :flower: :hug:

18. Unelma Anelma

Unelma Anelma Vieras

\
    :hug:

19. kassu

kassu Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    28.10.2004
    Saadut tykkäykset:
    0
    Itse kaksi lasta kantaneena tiedän,ettei suurempaa surua voi kokea,kuin saatella hautaan oma vauva.Mutta mahtavaa,että sinulla itkuinen äiti oli voimia kirjoittaa tänne.Sillä näistä surullisistakin asioista olisi hyvä puhua!Kaikki me haluamme,että raskausaika ja synnytys menee hyvin,mutta on hyvä tiedostaa,että kyseessä on meitä suuremmat voimat ja jotain voi myös mennä pieleen.

Mutta niin on ajateltu,että meille annetaan vain se,mitä jaksamme kantaa.Joten sinun itkuinen äiti täytyy olla jotain erityistä ja vahvaa,kun tällaisen taakan sait kannettavaksesi.

Suurinta myötätuntoa kokien....

20. :hug: Osaanottoni

Tiedän mitä on menettää lapsi. Itse sain aikoinani nauttia esikoistyttärestäni 5h. Oli tosin tiedossä, että hänestä tulee Taivaan Isän oma enkeli. Muttei se vähennä menetystäni. Tyttäreni olisi päässyt viime kesänä ripille.

"Oi, enkelit mulle kertokaa
    Miks' lastain en pitää saa
    Hän liian täydellinenkö olla vois,
    kun Taivaan Isä kutsui hänet jo pois"
    :'(

21. petra

petra Jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.09.2004
    Saadut tykkäykset:
    0
  22. äiti

äiti Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    20.01.2004
    Saadut tykkäykset:
    0
    Sydäntä vihlaisee, pala tuntuu kurkussa, itkettää ja iho menee kananlihalle aina kun joudun lukemaan tällaisia erittäin surullisia kohtaloita :'( :'( :'( Voimia sinulle ja miehellesi :hug:

23. maria5

maria5 Jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.05.2005
    Saadut tykkäykset:
    0
    otan osaa... :'(
    Voimia koko perhelle

24. viinia

viinia Vieras

Voimia koko perheelle :flower:

Minun lantioni tutkittiin ajoissa ja sektioon päädyttiin. Tämäkin minun piti itse vaatia. Vauvani oli 3520g ja isoin lapsi jonka voin alakautta synnyttää on noin 2500g. Sektion jälkeen lääkäri totesi minulle että huonosti olisi käynyt jos alakautta olisimme edes yrittäneet synnyttää.

Toivon teille kaikille voimia jaksaa surra läpi suuri surunne.

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi