Lapsen alapään pesusta

  • Viestiketjun aloittaja Tietämätön
  • Ensimmäinen viesti
vieras
En tiedä miten tämä asia taas hoidetaan ulkomailla, koska suunnilleen pohjoismaiden ulkopuolellahan ei yleisesti ole käsisuihkua pytyn yhteydessä.

Ei ole minultakaan lapsena pesty alapäätä päivittäin. Saunassa käytiin kerran-kaksi viikossa ja silloin peseydyttiin.
 
nida
Alkuperäinen kirjoittaja pol:
Alkuperäinen kirjoittaja 3:
ei saa huulten välistä pestä niin ku ei aikuisiltakaan. päältä vaan oon suihkutellu ja ilman saippuaa tietenkin..
hyh hyh. Mä huuhtasen välillä emättimenkin. Kyllä aikuisen pitää huulten välistä pestä ainakin kerran päivässä. Mitä miehesikin siihen sanoo? Olisi suuseksi aikamoinen kokemus. yäk.


Kaikkipa ei harrasta suuseksiä. Kaikki ei myöskään harrasta seksiäkään pahemmin...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tiedä miten tämä asia taas hoidetaan ulkomailla, koska suunnilleen pohjoismaiden ulkopuolellahan ei yleisesti ole käsisuihkua pytyn yhteydessä.

Ei ole minultakaan lapsena pesty alapäätä päivittäin. Saunassa käytiin kerran-kaksi viikossa ja silloin peseydyttiin.
Tuskin meiltä keltään on lapsena lotrattu alapäätä. En kyllä pese meidän lasten peppuja joka ilta, pääasiassa suihkussa vaan ja muuten sitten tarvittaessa. paitsi kuopukselta jolla on vaippa vielä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nida:
Alkuperäinen kirjoittaja pol:
Alkuperäinen kirjoittaja 3:
ei saa huulten välistä pestä niin ku ei aikuisiltakaan. päältä vaan oon suihkutellu ja ilman saippuaa tietenkin..
hyh hyh. Mä huuhtasen välillä emättimenkin. Kyllä aikuisen pitää huulten välistä pestä ainakin kerran päivässä. Mitä miehesikin siihen sanoo? Olisi suuseksi aikamoinen kokemus. yäk.


Kaikkipa ei harrasta suuseksiä. Kaikki ei myöskään harrasta seksiäkään pahemmin...
juu näin on :LOL: ihan vaan kokemuksesta..:LOL:
 
"Mää"
Siis että päältä vaan ilman pesuainetta, ja häpyhuulten välistä ei ollenkaan :eek: hyi..
Ja lapsella nyt varmaan menee sinne kakkaa välillä.
Näköjään me nykyäänkään ei tiedetä miten kuuluu tehdä, eipä paljon kannata tuota toista ketjuakaan ihmetellä..
 
:O
kyllä mä ainakin kosteuspyyheellä/vedellä pyyhkäiset/huuhtelen hellästi likan huultenkin välistä, koska siellähän olis älytön määrä kakkaa jos sieltä ei pesisi :O ja voi tuntua kivalle jos sinne jättää muhimaan :O en kyllä näe asiassa mitään väärää.. väärin olis se, jos sitä ei kunnolla pesisi, ja jättäis sinne :O
 
"vanha tekijä"
Alkuperäinen kirjoittaja 3:
ei saa huulten välistä pestä niin ku ei aikuisiltakaan. päältä vaan oon suihkutellu ja ilman saippuaa tietenkin..

Ei ehkä lapsilta pestä vielä välistä,mutta jos aikuinen,hormonihirmu ämmä ei pese käsillään sieltä häpyhuulten välistä suihkussa ollessaan,niin kuinka kehtaa pyytää äijää nuolemaan alapäätään????=O
 
"Mä"
[QUOTE="vanha tekijä";25137398]Ei ehkä lapsilta pestä vielä välistä,mutta jos aikuinen,hormonihirmu ämmä ei pese käsillään sieltä häpyhuulten välistä suihkussa ollessaan,niin kuinka kehtaa pyytää äijää nuolemaan alapäätään????=O[/QUOTE]

no kyllä varmasti täytyy lapsilta pestä välistä myös. Ja aikuisilta kyllä ulkopuolelta saippuallakin.
Mä kyllä pesen saippualla ihan välistäkin, ja voihan sitä käyttää jotain apteekin pesunestettäkin.
 
miiaipiai
Meillä on melkein 5-vuotias tyttö. Pylly pestään ehdottomasti kerran päivässä ja aina silloin vaihdetaan alkkarit, myös tarvittaessa useammin. Tyttö pesee itse pyllynsä niin, että hän istuu pytyllä ja minä suhkutan käsisuhkulla nettä. Jos tarpeen, autan pyllypuolelta, mutta aikuiselle ei minun mielestäni enää kuulu tuon ikäisen lapsen intiimialueisiin koskeminen. Paitsi jos pylly on ärtynyt ja kaipaa hoitoa. Meidän lapselle on hiljattain myös opetettu peseytyminen itse suihkussa saippuan kanssa: lapselle annetaan sopiva määrä saippuaa käteen ja lapsi ottaa mallia aikisesta joka peseytyy vieressä ja samalla neuvoo lasta. Uskon että tämä auttaa lasta oppimaan oman kehon tuntemusta, joka etenkin meidän lapsella on hakusessa erityisvaikeuksien vuoksi. Pitäkää lapsenne puhtaana, niin he ovat sitä myös aikuisina!
 
vierailija
Todellakin pesen tytöltä 3v myös välistä varoen, joka päivä. Enää sinne ei kakat mene kun ei käytä vaippaa, mutta muuten tulee vaaleaa mönjää jos jättää kunnolla pesemättä.

Tuttu ei putsannut omalta tytöltään vauva-aikana häpyhuulten välistä. Sanoi ettei sieltä saa putsata. Ja se löyhkäsi pahasti :( en tajua miten ei käynyt vanhempien nenään, vai meinasivatko että se kuuluu asiaan...
 
Minä en pese noiden ei vaippaikäisten lasten peppuja joka ilta. Olen kaiketi huono äiti, mutta en sellaista TAJUNNUTKAAN koska ei meillekään lapsena sellaista tehty. ://

Enkä osaa kuvitella, että tuo 6,5v pesisi itsekään peppuaan... siinä olisi aika sotku vessassa ja kohta joku vesivahinkokin.
Whaaaat!!??? Mistä tälläisiä kakkapyllyjä oikein sikiää? Opettakaa lapsille jotain hygieniaa edes! Ei ihme, että monet isommatkin lapset haisee ihan :poop:lle.
 
vierailija
Kuinka pestään oikeaoppisesti pienen lapsen sukupuolielimet? Tarvitseeko tytöllä (taaperolla) pestä häpyhuulten välistä/sisältä? Entäs pojalla, esinahan takaa? Meillä pieni tyttö ja asia mietityttää, mikä on oikein, ja kuinka tulisi tehdä, mistään ei oikein löydy tietoa...
Mä oon 24v mies enkä saanut ennen esinahkaa taakse koska se oli tiukka vasta 20v niin sain sen taakse jonkun erikois voiteen avulla eikä se haisenut aimmin vaikka en saanut sitä taakse
 
vierailija
Lapset saunotetaan kerran viikossa, alapesu joka päivä (sinne peppuun jää kakkaa vaikka kuinka hyvin pyyhkisi, ja se alkaa aika äkkiä kutista). Ihan vaan sillä vessan käsisuihkulla, pepun puolelta autan, tyttö 6v pesee itse pimpin.
Hyvä että myös pesee itse mutta peseekö se kyllä huolellisesti pimpin itse jo 6v:nä? Ja pesetkö tytön pimpin ja pepun aina pissin ja kakan jälkeen? Jos niin tekee niin ei ihme että kutistaa/kutittaa se on ärtynyt kun sinne aina menee vettä kehon oma voitelu aine ei ehdi koskaan "tulla voitelemaan" peppua pimppiä ja jos iho tuntuu kuivalta niin oo suikussa harvemmin niin ihosi kostuu voitelua aine voitelee kroppasi ite.

Sama juttu jos peset käsiäsi usein kädet kuivuu talvella eikös niin jep syy .... pesee liian usein käsiä sama kropallakin jos sitä pesee liian usein sama pimpillä ja pepulla myös kuivuu... ku ei ehi tulla sitä omaa rasvaa
 

Yhteistyössä