lapsen ikä ja rattaat

  • Viestiketjun aloittaja zup
  • Ensimmäinen viesti
Meillä esikoinen nyt 3,5v eikä ole vuoteen käyttänyt rattaita.. Sitä ennen meillä oli käytössä abc-desing 4wheel, en suosittele, on vaikeat kuljettaa autossa, jos ei ole farmaria, jaovat todella raskaat.. Nyt kakkosella vaunujen lisäksi ora jovi io matkarattaat, eikä ole mitään moittimista.. :)
 
äiti 40 ja risat
Alkuperäinen kirjoittaja viiru:
meillä vajaa 4 v ei ole yli vuoteen käyttänyt rattaita.
hyvä jeesus 6 v, jos on normaali.
Jeesusta tuskin rattaissa lykkivät.

Laitan 6v ainokaisen hyvinkin rattaisiin jos a) shoppailen oikein kunnolla b) teemme mieheni kanssa oikein pitkän sunnuntaikävelyn tyyliin 3-4 tuntia minimi c) rullaluistelemme tai d) milloin vaan jos lapsi väsynyt ja haluaa istua eikä jaksa kävellä.

Minä muuten vähät välitän muitten mielipiteistä, yllättynyt?
 
äiti 40 ja risat
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Meillä 2v9kk ei enää käytä kuin jos kävellään joku toooooooooosi pitkä matka.
Mikähän teillä on toooooooooooosi pitkä matka? Tai yleensä näillä muillakin äideillä?

Uskon että minä kävelen teidät ja kersanne mennen tullen kärryporukaksi :D

Minä kun lähden kävelylle niin se ei olekaan mitään laahustamista, siinä pulssi nousee ja keuhkot tuulettuvat.
 
jmk
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40 ja risat:
Alkuperäinen kirjoittaja viiru:
meillä vajaa 4 v ei ole yli vuoteen käyttänyt rattaita.
hyvä jeesus 6 v, jos on normaali.
Jeesusta tuskin rattaissa lykkivät.

Laitan 6v ainokaisen hyvinkin rattaisiin jos a) shoppailen oikein kunnolla b) teemme mieheni kanssa oikein pitkän sunnuntaikävelyn tyyliin 3-4 tuntia minimi c) rullaluistelemme tai d) milloin vaan jos lapsi väsynyt ja haluaa istua eikä jaksa kävellä.

Minä muuten vähät välitän muitten mielipiteistä, yllättynyt?
joo no tuohan selvittää kaiken kun on ainokaisesi,haluat pitää hänet pienenä mahd.pitkään..huooooh.varmaan imetätkin vielä ja soseruokia tykkää syödä..ja vaipat löytyy.huh.meillä 6 vee pyöräilee jos menee pidemmälle lenkille ja kävelee ihan muuten ja juoksee,ei istu rattaissa...oh hoijaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40 ja risat:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Meillä 2v9kk ei enää käytä kuin jos kävellään joku toooooooooosi pitkä matka.
Mikähän teillä on toooooooooooosi pitkä matka? Tai yleensä näillä muillakin äideillä?

Uskon että minä kävelen teidät ja kersanne mennen tullen kärryporukaksi :D

Minä kun lähden kävelylle niin se ei olekaan mitään laahustamista, siinä pulssi nousee ja keuhkot tuulettuvat.
Meillä toi pitkä matka on sellanen yli 6km. lyhyemmät esikoinen kävelee, mutta jos lähdetään heittämään toi reilu 6km lenkki miehen kanssa yhdessä niin mä haluan Kävellä enkä haahuilla etana vauhtia eteenpäin.
 
äiti 40 ja risat
Alkuperäinen kirjoittaja jmk:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40 ja risat:
Alkuperäinen kirjoittaja viiru:
meillä vajaa 4 v ei ole yli vuoteen käyttänyt rattaita.
hyvä jeesus 6 v, jos on normaali.
Jeesusta tuskin rattaissa lykkivät.

Laitan 6v ainokaisen hyvinkin rattaisiin jos a) shoppailen oikein kunnolla b) teemme mieheni kanssa oikein pitkän sunnuntaikävelyn tyyliin 3-4 tuntia minimi c) rullaluistelemme tai d) milloin vaan jos lapsi väsynyt ja haluaa istua eikä jaksa kävellä.

Minä muuten vähät välitän muitten mielipiteistä, yllättynyt?
joo no tuohan selvittää kaiken kun on ainokaisesi,haluat pitää hänet pienenä mahd.pitkään..huooooh.varmaan imetätkin vielä ja soseruokia tykkää syödä..ja vaipat löytyy.huh.meillä 6 vee pyöräilee jos menee pidemmälle lenkille ja kävelee ihan muuten ja juoksee,ei istu rattaissa...oh hoijaa
Niin että mikähän teillä on se "pidempi" lenkki? Minkä mittainen?

Ainokainen eli yksi lapsi on joo siitä kätevä että voi tosiaan vetää vaikka jättipitkät rullaluistelut yhdessä miehen kanssa eikä tarvita hoitajaa kun lapselle laitetaan kypärä päähän, kirja kouraan ja penska kärryyn ja menoksi.

Mutta revi sinä vaan se riemusi siitä että sun kuusvuotiaasi jaksaa polkea ihan sinne Alepaan asti minne sinäkin jaksat ylipainoinesi taapertaa :D

Meillä on vähän toinen tyyli juu, siinä vauhdissa ei kuusivuotiaat pysy valitettavasti mukana mutta joskus se on vanhempienkin harrastettava omillakin ehdoillaan eikä aina vain lapsen.
 
äiti 40 ja risat
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40 ja risat:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Meillä 2v9kk ei enää käytä kuin jos kävellään joku toooooooooosi pitkä matka.
Mikähän teillä on toooooooooooosi pitkä matka? Tai yleensä näillä muillakin äideillä?

Uskon että minä kävelen teidät ja kersanne mennen tullen kärryporukaksi :D

Minä kun lähden kävelylle niin se ei olekaan mitään laahustamista, siinä pulssi nousee ja keuhkot tuulettuvat.
Meillä toi pitkä matka on sellanen yli 6km. lyhyemmät esikoinen kävelee, mutta jos lähdetään heittämään toi reilu 6km lenkki miehen kanssa yhdessä niin mä haluan Kävellä enkä haahuilla etana vauhtia eteenpäin.
No on toi kuusi kilsaa enemmän kuin mitä ajattelin sinun tarkoittavan mutta meillä kävelylenkit on alkaen 20km ja ylöspäin kun oikein siis KÄVELYLLE LÄHDETÄÄN ja kävelyyn aikaakin reilummin varataan.

Kotiin tultua on aikuisillakin paikat kipeät, ei siinä kuusivuotias jaksa jälkapatikassa mukana roikkua kun moni aikuinenkaan ei jaksaisi.

Toki lyhyemmillekin lenkeille voin kärryt ottaa, esim. jos lapsi väsynyt ja kesäiltana kello on jo paljon kun ulos vielä tekee kävelylle mieli. Lapsikin usein haluaa kävelylle vaikka ei itse enää jaksakaan kävellä mutta silti tykkää katsella maisemia tai lukea tms.
 
dd
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40 ja risat:
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40 ja risat:
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Meillä 2v9kk ei enää käytä kuin jos kävellään joku toooooooooosi pitkä matka.
Mikähän teillä on toooooooooooosi pitkä matka? Tai yleensä näillä muillakin äideillä?

Uskon että minä kävelen teidät ja kersanne mennen tullen kärryporukaksi :D

Minä kun lähden kävelylle niin se ei olekaan mitään laahustamista, siinä pulssi nousee ja keuhkot tuulettuvat.
Meillä toi pitkä matka on sellanen yli 6km. lyhyemmät esikoinen kävelee, mutta jos lähdetään heittämään toi reilu 6km lenkki miehen kanssa yhdessä niin mä haluan Kävellä enkä haahuilla etana vauhtia eteenpäin.
No on toi kuusi kilsaa enemmän kuin mitä ajattelin sinun tarkoittavan mutta meillä kävelylenkit on alkaen 20km ja ylöspäin kun oikein siis KÄVELYLLE LÄHDETÄÄN ja kävelyyn aikaakin reilummin varataan.

Kotiin tultua on aikuisillakin paikat kipeät, ei siinä kuusivuotias jaksa jälkapatikassa mukana roikkua kun moni aikuinenkaan ei jaksaisi.

Toki lyhyemmillekin lenkeille voin kärryt ottaa, esim. jos lapsi väsynyt ja kesäiltana kello on jo paljon kun ulos vielä tekee kävelylle mieli. Lapsikin usein haluaa kävelylle vaikka ei itse enää jaksakaan kävellä mutta silti tykkää katsella maisemia tai lukea tms.
Siis 6v joka menee kouluun vai joka menee eskariin syksyllä?

Miksei lapsi pyöräile? Eikö osaa? Miksei lapsi pääse kävelylle, kun lähdette KÄVELYLLE?
 
kahden äiti
Lapset 2v3kk ja 3v8kk kulkevat toinen rattaissa istuen ja toinen seisomalaudalla (kyllä, joskus myös niin päin, että isompi istuu) silloin, kun kävelymatkalla on vain yksi aikuinen mukana. Muuten aina kävelevät molemmat.
 
VPtlk
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40 ja risat:
Alkuperäinen kirjoittaja viiru:
meillä vajaa 4 v ei ole yli vuoteen käyttänyt rattaita.
hyvä jeesus 6 v, jos on normaali.
Jeesusta tuskin rattaissa lykkivät.

Laitan 6v ainokaisen hyvinkin rattaisiin jos a) shoppailen oikein kunnolla b) teemme mieheni kanssa oikein pitkän sunnuntaikävelyn tyyliin 3-4 tuntia minimi c) rullaluistelemme tai d) milloin vaan jos lapsi väsynyt ja haluaa istua eikä jaksa kävellä.

Minä muuten vähät välitän muitten mielipiteistä, yllättynyt?


MITKÄ RATTAAT?
Meillä olis kans tarve 4v:lle, yli 18kg:lle erinäisiin kävelyretkiin.
 
vieras
8v ja 4v Oltiin nimittäin tänään jalkapallokentällä, pojilla harkat, ja rattaat oli mukana 2v kaksosia varten... no ketkäpä niissä istuivat kun kentältä parkkipaikalle käveltiin: rättiväsyneet, helteessä hionneet isotveljet :D
 
meillä
Esikoinen 4½v. jätti rattaat pois käytöstä kun oli reilu 2v. kuopuksen syntyessä ja siirtyi ensin seisomalaudalle ja sitten pyöräilemään. Kuopus nyt 2v4kk menee vielä rattaissa jos pidemmälle kävellään, haluaa silti välillä itse kävelemään ja juoksemaan. Lyhyemmät matkat kävelee itse. Tarkoitus on, että kesän aikana siirtyisi pyöräilemään ja rattaat jäisi hiljalleen kokonaan pois käytöstä.
 
meillä
Meillä esikoinen siirtyi kuopuksen synnyttyä seisomalaudalle 1v7kk iässä. Ikää nyt vajaa 4v ja seisomalauta hänellä mukana mikäli ollaan tyyliin koko päivän kaupunki tms retkellä. Kuopus nyt 2v3kk ja istuu rattaissa pienempiäkin matkoja mikäli olen yksin lasten kanssa liikkeellä. Lapseni ovat sen verran vilkkaita, että rattaisiin saan kuopuksen "kiinni" eivätkä molemmat karkaile omille teilleen. Mikäli isä mukana ei rattaita oteta juurikaan mnnekään enää mukaan, silloin pojat kävelevät.
 
VPtlk
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Ei millään pahalla, mutta mun mielestä kuulostaa vähän hassulta jos normaali lapsi, joka osaa lukea on rattaissa..
Meidän 4v ei osaa vielä lukea. Sen takia tarvitsen ne rattaat, mitkä kestäisi tuon ikäisen painon... Eiku.
 
dd
Alkuperäinen kirjoittaja VPtlk:
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Ei millään pahalla, mutta mun mielestä kuulostaa vähän hassulta jos normaali lapsi, joka osaa lukea on rattaissa..
Meidän 4v ei osaa vielä lukea. Sen takia tarvitsen ne rattaat, mitkä kestäisi tuon ikäisen painon... Eiku.
No ei se kommentti sulle ollutkaan tarkoitettu. Mutta kun joku sanoi, että hänen 6 vuotiaansa istuu ja lukee rattaissa.

Mietin kyllä itsekin että mitkä rattaat kestää 6v:n painon..
 

Yhteistyössä