Lapsen kavereista, tuntuu hieman oudolta...

Hieman olen tässä viime aikoina ihmetellyt, kun eskarilaista tyttöäni on kolmasluokkalaiset tytöt ja pojat käyneet hakemassa ulos leikkimään ja luokseen kyläilemään. Viimeksi tänään kävi joku tyttö hakemassa likkaa ulos, veikkaisin kymmenvuotiaaksi. Tyttö kertoi ulkona heihin tutustuvansa ja monesti leikkivänsä kolmen koulupojan kanssa, ilmeisesti muutaman vuoden tyttöä vanhempia.

Ei kai tuossa mitään, mutta jollakin lailla ihmetyttää... Itse muistan omasta lapsuudestani, ettei alle kouluikäisten seura mitenkään haluttua ollut, kun itse oli jo pitkällä koulussa. Sitäkin mietin, liekö tuollaisten isompien kölvien seura ihan hyväksikään kuusivuotiaalle, pojat käyvät kuitenkin jo pitemmällä leikkimässä ja maailmakin on aika lailla erilainen...

Mietinköhän mä ihan typeriä nyt :ashamed:
 
"vieras"
Meidän taloyhtiössä ja lähitaloissa olevat lapset leikkivät kaikki yhdessä, ikähaarukka on neljästä sinne neljääntoista. Ei ole tullut mieleenkään ihmetellä, päin vastoin pidän rikkautena. Silloin kun porukkaa on eskarilaista sinne 5-6-luokkalaisiin leikkivät esim kirkkistä, piiloa, aarteenetsintää, hippaa ja sen sellaisia. Kun on pienempiä mukana, leikkivät esim, piiloa niin, että yksi pikkuinen on aina yhden isomman kanssa piilossa tai etsimässä.

Oikeasti aika mielenkiintoista ajatella että joku pitäisi tuota outona tai pelottavana.
 
mä pohdin samaa, mutta kyseessä on mun 3v ja naapurin 7v. valitettavasti mitään mukavia vaikutteita tuolta 7vuotiaalta ole tuo pieni saanut :/ ja tuossa 7vuotiaassa on jotain outoa... kuulostaa ehkä vähän mitättömältä asialta, mutta tuo 7vuotias sanoi joskus ettei niillä näy se kanava miltä näkyy pikku kakkonen, kun tuli yhteen aikaa pyytämään ulos leikkimään juuri viideltä... eikä sillä muutenkaan tuntunut olevan hajua koko pikku kakkosesta että mikä se edes on, mutta kuulemma saa kesäsin katsoa junioria :confused:
jokaisella tietenkin tapansa, mutta se jotenkin jäi mietityttää...
mä voin laittaa linkin, mun omaan alotukseen aiheesta, jos sieltä saisit jotain vastauksia... :D

mutta minustakin se on hieman outoa, että paljon nuoremman kanssa leikitään :)
 
Ehkä mua vain mietityttää se, etten tunne näitä lapsia enkä tiedä, millaisia ovat... Mutta siihenhän on tietysti tottuminen, vuoden kuluttua tyttö on koulussa.

Vähän outoahan tämä on, että mietin moista o_O olen vissiin ihan pöljä.
 
"vieras"
Meillä täällä "maalla", missä on pieni kyläkoulu, niin lapset yleensä kokoontuu koulun pihaan ja menevät siellä polttopalloa yms.

Eskarilaisista kuudesluokkalaisiin. Eli kuulostaa ihan normaalilta.
 
"mamama"
Meilläkin naapurin tokaluokkalainen käy useasti kysymässä meidän 1,5 vuotiasta leikkimään :D. Sanon aina, että ei nyt, kato kun ollaan pihalla ja tuu sillon mukaan leikkimään. Mukava tuo naapurin poika on ja meidän poika tykkää sen hassutteluista. Naapuri ei tahdo vaan tajuta ettei meidän poika osaa olla yksin ulkona ja että tarvii meitä vahtimaan.
 
vieras myös
Myös meidän taloyhtiössä leikkivät sulassa sovussa eri-ikäiset lapset! Alkuun oli enimmäkseen vain samanikäisen kanssa, mutta juuri tuossa eskarin tietämissä alkoi tulla muutakin seuraa. Eskarilainen osaa jo vähän leikkiä sääntöjen mukaan, joten kelpaa aluksi mainiosti esim. kirkkikseen jatkoksi. Siitä sitten ystävystyvät. Meidän 7-vuotiasta käy hakemassa milloin 4-vuotias, milloin 5.-luokkalainen, minkä ikäinen se nyt ees on? Noita pienimpiä tuntuvat isommat, etenkin tytöt välillä hoivaavan ihan pikkusiskoina.

Anna hyvä ihminen leikkiä!
 

Yhteistyössä