lapset kesällä päiväkodissa vai kotona

  • Viestiketjun aloittaja "hohhoijakkaa"
  • Ensimmäinen viesti
"hohhoijakkaa"
oon täs pohtinut pääni puhki mitä tekisin lasteni kanssa kesäkuun suhteen...ovat olleet hoidossa vuoden ajan ja juhannuksesta lapsilla alkais loma joka kestäis heinäkuun loppuun.
lähinnä pointtit ovat ne että kotona ei juurikaan ikäistänsä seuraa kuin toisensa jota jo varsinkin vanhempi kaipaa.ja syksyllä alkaa vanhimmalla eskari ,jolloin on mentävä päivittäin.ja ite teen pätkätöitä joten lapseni ollleet viimeisen vuoden sopimuspäivillä,10 päivää kuussa.nuorimmaisella aamut olleet takkuisia välillä ja vanhempi muuten vaan tosi "ärhäkkä".ett oon miettinyt ett kumpi ois lasten etu.pitää 2 kk:n loma ja olla keskenään vai olla kesäkuun alussa 10 päivää hoidossa ja saada muutakin seuraa.mielipiteitä...
 
"vieras"
Eiköhän lapset pärjää alle kouluikäisenä, koululaisilla loma kun on 2,5 kuukautta ;) Minkälainen ikäero lapsilla? Voisiko hoidosta pyytää kavereita kylään? Onko siellä muuta tekemistä, tapaamispaikkoja tms?

Meillä kotona kesän eskarin lopettava ja taapero. Päivähoito ei edes mahdollinen. Pitkäksi tulee aika käymään monena päivänä, tarttee vaan järjestää tekemistä. Meillä myös eskarilla ollut vaikeuksia aamujen kanssa ja muutenkin näyttää väsymyksen merkkejä.

Muistan miten paljon olen itse nattinut pitkästä lomasta, vaikkei aina ollut niin kavereita ja tekemistä.
 
papan mamma harmaana
Meidän lapset jää tämän päivän jälkeen kotiin mun kanssa ainakin pariksi kuukaudeksi. Miehellä on neljä viikkoa lomaa kesän aikana.
Mä olen sen kannalla, että lapsetkin tarvitsevat lomaa ja haluavat olla kotona. Eikä siellä päiväkodissa kesäaikaan ole kovin paljoa järjestettyä toimintaa, keskitytään enemmän hoitamiseen, kun henkilökuntaakin on yleensä minimimäärä.
Mutta jokainen tekee, kuinka parhaaksi näkee. :)
 
"omena"
5 v:n loma alkaa huomisen jälkeen ja koululaisella sit lauantaina. Ite olen vauvan kanssa kotona. Isoista on seuraa toisilleen ja täältä onneksi löytyy kavereitakin. Ehdottomasti pitkä loma lapsille minun mielestä. Ihanaa, kun ei tarvii herätä aikaisin ja saadaan tehdä mitä huvittaa.
 
"hohhoijakkaa"
vanhimmainen kait haluais tarhaan joinain päivinä ett tuleeks sit pitkä kesä vai unohtuuko moinen?ikäero lapsilla 1,5v.no,toisaalta syksyllähän ne leikit sit kyl odottais...
 
Jos ikäeroa on vain 1½ vuotta, ja jos ette asu ihan jossain korpikuusen kannon alla missä ei ole naapureita, puistoja, tapahtumia lähimaillakaan, niin eiköhän lapset pärjää kesän yli ilman virikehoitoa.
 
"minävaan"
Ehdottomasti pitäisin kotona jos itse olisin lomalla. Harmi vaan ettei mulla ole kesälomaa kun vasta palasin hoitovapaalta töihin.
Lapset saa silti pari viikkoa kesälomaa päiväkodista kun täti tulee hoitamaan :)
Kyllä ne ehtii siellä päiväkodissa olla ja leikkikavereiden kanssa ihan tarpeeksi niin että kotona on hyvä välillä olla.
 
"vieras"
[QUOTE="hohhoijakkaa";23878830]vanhimmainen kait haluais tarhaan joinain päivinä ett tuleeks sit pitkä kesä vai unohtuuko moinen?ikäero lapsilla 1,5v.no,toisaalta syksyllähän ne leikit sit kyl odottais...[/QUOTE]

Kaverihan löytyy siinä tapauksessa kotoakin. Meilä ikäero 5 vuotta ja ajattelin selviytyä :D
 
hiäp
meillä kotona 6v ja 5v ja vauva. eskari alkaa isommalla syksyllä ja 5v jää minun ja vauvan kanssa kotiin. minusta lapset tarvitsevat pitkän loman.meilläkin olleet vain n. 10-15 päivää kuussa hoidossa. ovat nyt olleet jo reilun viikon kanssani kotona ja hyvin menee. leikkivät keskenään ja jos on tylsää niin sitten on.
 
"mie"
Itse pidän kotona :) Pojat olivat viime perjantaina viimeistä päivä päiväkodissa ja ovat kotona siihen astiin, kun isommalla alkaa eskari elokuussa. Päiväkodissa olivat nyt 3pv/vkossa, 6h kerralla. Mulla kanssa lasten ikäero reilut 1,5vuotta. En näe asiassa mitään ongelmia, vaikka mekin asumme syrjässä ja leikkikavereita ei ihan kotikulmilta löydy.
 
Lasten työ
Aina kotona jos itsekin olen.
Joskus jos sairastan ja lapsilla sovittu hoitopäivä, mies vie päiväkotiin.

Minulle aina ollut itsestään selvää että jos itsekin kotona niin tottakai lapsetkin kotona.
 
her
On ihmisillä mietinnät..

Tietysti kotona, jos kerta itsekin olen. Huhhuh. Tosin mun lapset ei muutenkaan ole hoidossa koska kaveritkin on, vaan koska me vanhemmat ollaan töissä ja opiskeluissa.
 

Yhteistyössä