Lapsettomuudesta plussaan (kesä/syksy -09)! Paljon vauvoja syntynyt! <3

Jannaliinilla ja napsuneidilläkin jo vauvat laskeutuneet, muutamien viikkojen päästä tuleekin paljon vauvauutisia. :) Mitäs Jannaliinin lääkäri sanoi?

minttu: Ole hyvä vaan. :D Hyvä, että auttoi. Kyllä kannattaa rauhallisesti ottaa ja jättää siivoilut suosiolla muille, jos noin herkästi supistelee. Ehtii sitä sitten vähän paremmilla viikoilla siivota, jos vielä huvittaa. :D

RouvaB:n uutisia jännäillään. Sulle todennäköisesti joka tapauksessa tulee seuraava vauva tähän ketjuun, tavalla tai toisella. :heart:

Täällä ei jällään mitään kovin ihmeitä. Pääsiäissiivoilut vei kyllä kaikki mehut ja olin tosi väsynyt, mutta onneksi sain hyvin nukuttua, niin nyt on taas pirtee olo. Kaapit on nyt ihanasti järjestyksessä ja vauvan tavaroille on tilaa. Huomenna taas vaihtuu tasaviikot, tänään 37+6.
 
Täällähän on ihan loppusuorat monella menossa!rouva B:n uutisia minäkin täällä odottelen :)

[/b]minttu1 tiedän tunteen kun tekis mieli siivota ja laittaa paikat kuntoon mutta semmonen touhuaminen kostautuu heti,joten olen kiltisti puuhaillut vain pikkasen kerrallaan, sen mun masu kestää,sulla ilmeisesti on herkemmässä supistukset?Toivotaan että nämä meitin vaavit vielä hetken pysyis masussa 32 viikkoa on hyvin mutta kuitenkin muutama viikko lisää ei tee pahaa :D

Oma napa: kaikki mahdolliset raskausvaivat vaivaa.Aikoinani hoidoissa käydessä sanoin etten valita mistään jos joskus raskaaksi tulen mutta kuinkas sitten kävikään :LOL: Pahin vaiva on selkäkipu joka ei hellitä panadolilla tai asennon vaihdoksilla.Koko selkä on jo jumissa sen takia.Yöt menee huonosti sen takia.Ja ne ihanaiset peräpukamat :kieh: ne on nyt ilmaantunut tonne peräpäähän roikuskelemaan ja on välillä tosi kipeät... :kieh: Lähden kohta antamaan neuvolaan kontrollipissanäytteen kun viime viikon näytteessä oli proteiinit hitusen plussalla niin nyt katsotaan miten on asian laita.

Jaksamista kaikille loppumetreille!

Alex + tahvo 32+1 :heart:
 
Heippa!
Kirjoittelenpa tänne muutaman rivin kun ei huvita nuita töitäkään tehdä :whistle:
Reilu kolme viikkoa olis vielä töitä kotoa käsin tehtävä, eikä kyllä oikein enää innostais, ainakaan mitään uutta aloitella. Joten otetaan nytten iisisti sitten.

Mitenkähän RouvaB:n pyöriväinen vauva ja käännöshommat menee? Ja muidenkin teidän kuulumiset, jotka olette jo pitkällä! Jännityksellä odottelemme kenelle tapahtuu ekaksi!

Mitäs mulla oli mielessä muuta...
Ai niin, onko kukaan innostunut kestovaippailusta? Minä olen jopa sellasella ompelukurssilla, jos niitä itse innostuisi tekemään! Mutta saa nyt nähdä, en vanno mitään! Voihan se olla että kertikset on kuitenkin helpompia! Riippuu varmaan vähän tuon tulijankin luonteesta, että kuinka paljon aikaa ja energiaa jää näiden vaippa-asioiden miettimiseen. Ja alussa meinaan kyllä ihan kertiksiä käytellä että pääsee jyvälle koko hommasta. Varmaan siinä alussa on monta muutakin opeteltavaa asiaa!

Pääsiäisreissulla sain lisää pieniä vaatteita yhden kassillisen. Ennestään oli jo muutama ja sitten nuo vaatteet mitkä tuli äitiyspakkauksesta. Tänään aloittelin vaatteita ja harsoja pesemään :)
Ja sain sitten serkulta käytettynä myös sitterin, imetystyynyn, kantorepun, rintapumpu ja vielä hyppykiikun (en tiedä käytetäänkö ). Että kamaakin on jo aikas hyvin kasassa. Itkuhälytin pitää vielä ostaa ja imetysliivit + suojia ja sellaista.

Ihanaa kun on aurinkoista ja lumet sulaa!! On niin paljon virkeämpi olokin kun on jo keväistä!
Aah ihanaa, kohta saa käyttää helpompia kenkiä, jotka voi vaan sujauttaa jalkaan ja kevyempiä vaatteitakin! :)

Joo nyt tais tulla hiukan enemmänkin kuin muutama rivi.
Mutta hei, kaikille kovasti jaksamista vaivoihin ja hyvää odotusta jokaiselle!!!

T.Ripe + Elvis 31+2 :heart:

ps. ai niin tänään viimeinen perhevalmennus ja Naistenklinikalle ollaan menossa tutustumaan sitten 3.5.
 
Hei Naiset! :wave:

Napsis: Siun poikanenhan on tosi nätin kokoinen! Hienoa ettei liikaa ole kasvanut ettei lisää synnytyspelkoa (?). Mie ainakin kovastikin toivon ettei tää nyt kasvas sinne nelikiloiseksi...

Minttu: Hyvä, että sullaon apujoukkoja ikkunoita pesemään! Me meinattiin ihan itte vetästä nuo. Ei tässä ole muutakaan tekemistä, onneks on siis ees jotakin. Mies ne kyllä varmaan pesee, mutta minä oon työnohjaajana. :D Minäkin NIIN toivoin että synnyttäisin ajoissa, mutta taitaa olla pakko haudata moiset haaveet. On se kummaa kun yleensä isoin stressi on se, että lapsi joko ei tule, tai sitten uhkaa tulla liiankin ajoissa...

Taikis: Mie oon täysin, 100% varma että sie synnytät ennen minua! Katotaan vaikka. ;)

Jannaliini: En ole minäkään suppareita tuntenut vieläkään ja loppumetreillä mukamas ollaan!

Ripe: Me ajateltiin kestoilla ja ollaan jo hankittu koko vaippaiän vaipat. Lisäks tein ite myös nuo liivinsuojat. Mutta oonkin aika ekohenkinen mamma. :)

Minä: Eilen siis lekuri soitti noista lantion kuvista. Kuulema yksi mitta siellä on aika nafti, joten perätilassa olevaa lasta en voisi synnyttää. Mutta raivotarjontaisen kuulema voisin, koska oletettavasti lantio joustaisi kuitenkin. Lapsi on siis ollut kuitenkin perätilassa, joten sain ajan tälle aamulle käännökseen, ja jos kääntyy, niin käynnistykseen (koska se olisi muuten turhaa näin pyörivän lapsen kanssa). Siellä sitä sittentaas köllöteltiin käyrissä ja saatiin sitä lihasrelaksanttia lihakseen. Lääkärissä käännös onnistui erinomaisen hyvin vaikka ollaankin jo näin pitkällä (kun käännös yleensä tehdään n. rv 35). Ei tarvinnut kuin pyytää kauniisti, niin herra kääntyi. Tosin tein kaikkeni että poika olisi liikkuvainen, join kahvia ja katsoin että veressä on sokeriakin tarpeeksi. MUTTA: Kohdunkaula oli kiinni ja käynnistystä ei voitu tehdä. Eli tässä sitä möllötetään, kaikki taas oli ihan turhaa. Ja vauvakin on taas kääntynyt takaisin. Se pyörii ihan kokoajan, en oikein tiedä mitä tässä tekisi. Toistaiseksi ollaan saatu ohjeeksi odotella vaan. Käännöksen voi tehdä uudelleen kun vauva tykkää myllätä ja on niin liikkuvainen, että se sujuu helposti. Lääkäriäkin nauratti kun oli niin helppo toimenpide. :D

Eli se siitä sitten. Jos vauvan ehdoilla mennään, niin tiedän että menee yli ja paljon!
Lääke jonka tänään sain aiheuttaa mulle selkäsärkyjä, tärinää ja pääkipuja, joten tää päivä nyt vaan lepäillään. Huomenna aamulla neuvola ja jos sitten taas menisi uimaan.

Turhauttaa aika vakavasti, kun jo luulin hetken että pääsisi kotiin Naistenklinikalta nyytin kanssa. Sairaalalaukut ja kaikki oli jo mukana ja nyt voi mennä tässävielä viikkotolkulla aikaa! :kieh:

Toivoopi Bee ja liiankin liikunnallinen Ee 38+4
 
Voi Rouva B miten liikkuvainen lapsonen sulla siellä masussa asustaa!!! Mä kovin ihmettelen kans että vielä noin paljon mahtuu pyörimään, vaikka oliskin venytellyt tosta puotla masusta. Mut luulisi ettei ainakaan sitä 4kg,ta voisi edes olla jos noin mahtuu vielä venkuloimaan. Miksi ei käynnistystä voitu tehdä? Eikö niillä tableteilla sun muilla saa sitä kohdunkaulaa aukenemaan? Sen käsitän kyl ettei kalvoja voi puhkasta jos paikat on ihan kiinni.

Jannaliini jep, katotaan kumpi ilmoittelee meistä ensin vauva-uutisia =). Heti Rouva B;n jälkeen toivottavasti.. Mullakin oli tänään neuvola ja vauv aon nyt sitten kiinnittynyt, ei saanut kätilö enää päätä heilumaan yhtään. Mutta se että kiinnittyy ei kai vielä ennustele sen kummemmin mitään. Toki vauvan pään paino ja paine voi saada kohdunsuuta vähän aukenemaan. Mulla on maanantaina äitipoli ni siellä sitten kuulee mikä on tilanne.

Ripe lähellä se on sunkin mammaloma jo =). Ihanaa, eikö olekkin!!

Alex samat suunnitelmat ne oli mullakin että mistään en valita jos vaan raskaaksi pääsen. Mutta jos olo on jatkuvasti kipeä niin eihän sille vaan mahda mitään että välillä ottaa aivosta ja rankasti. Ja saahan sitä valittaa vaikka kuinka olisi tätä toivonut ja odottanut.

Mulla ainakin on taas tänään sellaset säryt ettei mitään rajaa. Särkee ristiselkää IHAN jatkuvalla syötöllä ja jokainen askel ottaa tuonne alamasulle ihan julmetusti. Ilmeisesti tästä kaikesta on kiittäminen sitä että prinssi tosiaan on laskeutunut ja kiinnittynyt. Viime yö meni miljoona kertaa herätessä kun särki lonkkia, selkää ja oli huono olo. Mulla on vähän se paha olo tullut siis takaisin. örks. Noh, jos ensi yöksi ottaisi valmiiksi pari Panadolia, jospa se jeesaisi ja saisi yhden kunnon yön väliin ni jaksaisi taas.

Hyviä vointeja kaikille :wave:
Napsis ja Prinssi 36+1
 
Heippa naiset!

Ripe: Mullakin on muutama kestovaippa ja ajattelin kokeilla. Jos on liian hankalaa tai jatkuvasti vuotaa ohi, niin vaihdan suosiolla kertakäyttöisiin. Kokeilla haluan kuitenkin. :)

RouvaB: Mitäs neuvola sanoi? Onko sulle annettu nyt mitään jatkosuunnitelmia tuon synnytyksen suhteen vai odottaako ne, että käynnistyy itsekseen ja sit yritetään käännöstä, jos on perätilassa? Aika jännää. Tekikö ne muuten mitään painoarviota nyt viime käynnillä?

napsuneiti: Kurjaa, kun noin särkee. Auttaako panadolit?

Täällä oli neuvola tänään. Siellä ei mitään ihmeitä, kaikki on hyvin. Vauva ei ole vielä kunnolla laskeutunut, eikä etenkään kiinnittynyt. Ei tässä mihinkään olla siis vielä lähdössä. :D Supistuksissa on kyllä ollut pikkasen enempi potkua, mutta ei ne mitään kipeitä vieläkään ole. Ei auta kun ootella. :)

Taikis ja pikkupapunen 38+2
 
Heippa!

Me osakestoiltiin esikoisen kanssa, mutta aika vähälle se jäi :ashamed: En vaan jaksanu innostua, mies vielä vähemmän. Myinkin sitten kaikki kestot pois ja tämän tulokkaan kanssa kasvatetaan jätevuoria :whistle:
Rouva B: On tosiaan kiva kun äiti ja kummitäti tarjoutu tuleen peseen noi ikkunat. Olin ajatellu jonkun firman palkata siihen. Kyllähän tuo mieskin ne pesis, mut kun sille on jääny jo pitkän aikaa työnteko, kodinhoito ja lapsenhoito suurimmaks osaks mun supistusten takia, niin ajattelin häntä säästää.
Toivottavasti sulla nyt poika ymmärtäis olla pää alaspäin viimestään sit kun synnytys koittaa..
Alex ja Napsis: Kyllähän se niin on että vaikka raskaus oiskin alkanu vaikeemman kautta, niin jos on paljon vaikeuksia ja vaivaa niin kyllä se ottaa päähän. Ja ihmisiä me vaan ollaan.. Vois kyllä olla niin, että kun on lapsettomuudesta kärsinyt, niin raskaus ois sitten helppo :saint:
Mulla oli eilen äitipoli käynti ja kohdunsuun tilanne oli onneks pysyny suht ennallaan vaikka kipeitä suppareita onkin päivittäin ja jopa levossa. Vauvan painoarvio oli 1970g ja epäilykseni osui oikeaan, eli vauva on laskeutunut. 2 viikon päästä taas kontrolli, siihen asti edelleen lepoa.

-minttu ja rimprenssa 32+3 :heart:
 
Huomenta kaikille!

Olen ollut tässä palstalta pois kun ei oikeen jaksa mitään hirveen väsymyksen ja liitoskipujen takia :/

Rouvab: toivon että synnytys menee kuitenkin hyvin :)

Itsellä vatsa pudonnut huimasti tonne jonnekkin alas.....ja alakerrassa tuntuu painontunnetta ja liitoskipuja reippaasti..... tässä yritän kämppää siivota ja laittaa vauvan tavaroita jo valmiiksi jos syntyykin etuajassa tai ei sitten myöhemmin enää kykene tekemään mitään. Kauppareissuista olen luopunut pääasiassa ja siirtänyt sen miehen puuhaksi mutta lasten hoito tuottaa tuskaa kun liikkuminen vaikeaa ja se on pakko vaan kuitenkin jaksaa.

kestovaipoista: niihin en jaksa ruveta kun hommaa muutenkin riittää. Tuntuu ettei ole ihan mun juttu vaikka olisikin ympäristön kanlta hyvä juttu.....

t:äitiliini83 & edelleen pyörremyrsky huomenna 35vko :heart:
 
Huomenta kaikki!

minttu: Onneksi rupeet hyvillä viikoilla jo pikkuhiljaa olemaan ja hyvä, ettei kohdunsuulla ole mitään tapahtunut.

aitiliini: Kiva kuulla sustakin. :) Juu, turha niistä kestovaipoista on itselleen stressiä ottaa, jos tuntuu, että ei ole oma juttu.

Uskomatonta, että melkein kaikilla muilla tuntuu olevan vauvat laskeutuneet paitsi mulla ja RouvaB:llä, vaikka meillä on lasketut ajat ensin. Taidetaan synnyttää viimeisenä. :D
Täällä vauva seikkailee vielä korkeella. Peppu on tuossa kylkiluiden alla. Pää on kyllä alhaalla, mutta ei kyllä ole vielä kunnolla laskeutunut saatikka kiinnittynyt. Supistukset tulee ja menee. Välillä on päiviä, ettei tuu mitään ja välillä sitten jotakin. Varsinaisesti kipeitä ei ole ollut, joten eipä noista supistuksista mitään synnytystä ole käynnistämään. Tosin eipä se aina /yleensä mitään merkkejä itsestään anna. Yhtäkkiä se sitten vaan käynnistyy, kun on käynnistyäkseen.

Turvotukset tuntuu vaan pahenevan. Viimeksi neuvolassa ei kyllä onneksi paino ollut noussut, mutta sormet on tosi jäykät ja turpeet sekä jalkapohjiin sattuu käveleminen. Muista paikoista nyt puhumattakaan. Verenpaineet on pysyneet kuitenkin ainakin vielä hyvinä, eikä pissassakaan ole proteiinia, joten raskausmyrkytystä ei ainakaan vielä tarvitse pelätä.

Muuten vointi on kyllä edelleen ihan hyvä. :) Tässä nyt sitten vaan odotellaan. Laskettuun päivään 9pv ja siitä sitten maksimissaan se 2vk yli.

Taikis ja pikkupapu 38+5.
 
Aurinkoista maanantaipäivää!!

Taikapapu ja RouvaB täällä viettävätkin jänniä aikoja =) Pian saadaan pinoon uusia vauvoja!

Itsellä tänään lääkärikäynti, ei muutoksia viime kerrasta, paitsi vauva oli kääntynyt perätilasta takaisin pää alaspäin. Sen kyllä potkuista huomasinkin noin viikko sitten. Kokoarvio oli 2209g.

Kaikki on vauvalle valmiina, imetyspaitoja voisi vielä itselle hommata, kovasti tuota Boob-merkkiä kaikki suosittelee, aika hintavia vaan ovat.. Kestovaippoja ajattelin ensin kokeilla, ostinkin 3 Muumin settiä, kun olivat tarjouksessa, mutta mies on niin kovasti vastaan, että olen luopunut ajatuksesta.. Perhevalmennuksessakin tuntui terveydenhoitaja olevan jotenkin nihkeä, kun kestovaipoista kyseltiin. Onhan siinä varmasti sitä muutakin hommaa ja pyykkiä varmasti ihan riittämiin..

Nyt alkaa välillä jo olemaan malttamaton olo, toivoisi että tuhiseva nyytti olisi jo sylissä :heart: Mutta tietysti toivon, että täysiaikaiseksi päästään, siihen olisi vielä 5 viikkoa odottelua!

Anna ja Olivia 32+3
 
Heippa!

Mäkin tulin katsomaan onko vauvauutisia jo. Mutta ei vielä. Odotellaan siis ;)

Taikapapu mä oon jostain kässännyt ettei vauva välttämättä laskeudu ja kiinnity ennen synnytystä, että molemamt voi tapahtua vasta salissakin..?

kestoista mä käytän varmaan alkuun ainakin kertiksiä, ja voi olla että sitten jatkossakin. Saa nähdä.

Seuraavaksi omaa napaa;

Mulla oli tänään kontrollikäynti äitipolille ja ihan ok käynti oli. Pojalla on painoa nyt (36+6) 3086g ja masun ympärys ei RD diagnoosista huolimatta näytä liian isolta. hyvä hyvä. Poika on tosiaan kiinnittynyt ja lääkäri oli hieman yllättynyt tehdessään sisätutkimusta. Kanavaa on jäljellä 1,5cm, kohdunsuu pehmeä ja auki sormen kärjelle eli kai 0,5cm. Aika hyvä tilanne kuulemma ensisynnyttäjälle tässä vaiheessa. Ei silti ennustele sitä koska vauveli voisi haluta syntyä, vaan kertoisi enemmänkin sitä ettei se "kypsyttely eli avautumisvaihe" sitten aikanaan välttämättä kestäisi ihan älyttömän kauaa. Sopii toivoa.

Nyt on olo päivän reissun jälkeen tosi väsynyt ja kipeä. Tulee sukkapuikkovihlaisuja tonne alakertaan ihan mukavasti, ja mulla kun yöt menee ihan pyöriessä ja hikoillessa ni väsykin on aikamoinen. Mutta onneksi paistelee aurinko ja huomenna poju on sitten jo täysiaikainen. KOVIN KOVIN elättelen toiveita että jospa, oi jospa ei tarttisi enää seuraavalle äitipoliajalle mennä joka on 12.5 eli 41+1. Jospa tämä pieni syntyisi ilman käynnistelyjä.

Napsis ja sopusuhtainen, toiv la;na alle 4kg painoinen prinssi 36+6 :D
 
napsuneiti: Joo, eihän se vauva välttämättä laskeudu tai kiinnity ennen synnytystä. Sulla on ainakin selvät suunnitelmat, kun on seuraava aikakin tiedossa, jos ei ennen sitä synny. :)

Huomenna vaihtuu taas viikko. Ihanaa! Kohta pääsee tutustumaan vauvaan. :heart: Tänään 38+6.
 
Taikapapu, joo mut tuo on vaan kontrolliaika. Käynnistysaika sovitaan sillon varmaan sit erikseen. En millään haluais että tää menis yliajalle.. kuitenkin on olo aikas kipee ja mä pelkään sitä synnytystä aikalailla jo etukäteen. mitä lähemmäs se tulee sitä enemmän nostaa paniikki päätään. Eli jos mentäis paljon yli LA:n ni mun päässä ei varmaan pyöris enää mikään muu kun kaikenmaailman kauhuskenaariot.

Onko sulla Taikapapu mitään synnytykseen viittaavaa? Suppareita, limatulppaa, erikoista oloa?

Tsemppiä vikoihin päiviin!!!
 
napsuneiti: Niin just. Toivotaan kovasti, ettei menisi yli. Sitä mäkin toivon. Lähinnä pelkään, että vauvasta tulee iso, vaikka mitään merkkejä siihen suuntaan ei ole, mutta ainahan ne painoarviot on vaan arvioita. Muutenkin ne päivät lasketunajan jälkeen on varmaan tosi pitkiä.

Ei mulla kyllä ole mitään synnytykseen viittaavaakaan. Ei ole tullut limatulppaa, eikä ole mitään erikoista oloa. Kivuttomia supistuksia tulee ja menee päivästä riippuen, mutta ne nyt ei synnytykseen viittaa. Ei auta kun ootella. Tasan viikko laskettuun aikaan! RouvaB:llä taitaa kyllä olla jo nyytti kainalossa, kun ei mitään kuulu. :heart:

Taikis ja pikkupapu 39+0!
 
Hei Naiset!

Ei ole nyyttiä kainalossa ei! On vaan jotenkin ollut viime päivinä niin turhauttava olo, etten ole tännekään kirjoitellut.

Mulla siis sama tilanne kun Taikiksella, ei ole limatulppia mennyt eikä tulossa, eikä supistuksia, ei mitään. Niitä harkkasupistuksiahan kun en edes tunne... Synnytyssupistuksia ei ole tullut yhtään.
Jos jotakin edistystä, niin nyt tuntuu kävely hankalalta, eli jotakin on laskeutunut lantioon. En tiedä onko se pää vai perse, mikä on aika kiva lisäjännitemomentti tähän loppuraskauteen.
Siis kun perätilassa jos lähtee syntymään niin sitten on edessä hätäsektio. Jos taas rt, niin saan synnyttää normisti. Jotenkin tässä on vähän hyljätty olo. Että odottelen vaan yksikseni, että tulee hätä.

Huomenna taas neuvola, pitää ottaa puheeksi jos vaikka pääsisi lääkärille tai jonnekin, missä on ultra. Vauvan asentoa on nyt tosi paha kertoa, koska vauva on niin iso, ja koko miun maha on alakäyrillä, kivikova pallero.

Tänään oltiin tutustumassa Naistenklinikan synnärillä. synnytyshuoneet on kolkkoja ja kylmiä, mutta kai ne ajaa asian. Ammeita on vaan yksi (!). Perhehuoneisiinkaan ei välttämättä ihan aina mahdu, jos tupa on täynnä. Nyt on nimittäin taas vauvabuumi menossa. Ja jos ei perhehuoneeseen mahdu, niin isälläkin on rajalliset vierailuajat...
Hyvä puoli tuossa vierailussa oli se, että nyt ei harmita yhtään että jäi perhevalminnus sikalenssun takia saamatta - siellä kuulin kaiken sen infon mitä halusin ja tarvitsinkin.

Toivon Napsis ja Taikis, ettei ihan kamalasti yli menisi kellään meistä nämä vauvat. Mulla kun ainakin on iso jässikkä vatsassa ja lantio oli mitä oli, eli ainakin yksi mittä siellä tosi nafti...

Tsemppiä myös muille odottelijoille. Vauvaantuneistakin olisi kiva kuulla pitkästä aikaa kuulumisia!
:heart:

Toivoopi Bee ja Ee, laskettu aika siis lauantaina 17.4!
 
Se on menoa tänään.... lapsivedet meni tos pari tuntia sitten ja nyt supistelee pikkusen.

Soitin synnärille ja pitäis siellä olla viimeistään klo 15 kuulemma ja aiemmin saa mennä jos siltä tuntuu.

Vähän oksettaa, joten en taida syödä mitään. Vettä lirittelee edelleen ja masua särkee. Supistuksia on tosiaan tuntunut muutama. Mutta kyllä se nyt on menoa, ei voi mitään. Ja arvatkaa pelottaako.

Napsis ja prinssi 37+2
 
Rouva B: :hug: Jaksuja kovasti odotteluun ja toivottavasti vauva olis pää alaspäin! Ikävää että on hyljätty olo :'( Aika jännä tuo että on isilläkin rajoitettu vierailuaika. Mä synnytän taysissa ja siellä on sikainfluenssa epidemiasta asti ollu vierailukielto synnyttäneiden osastoilla muilla paitsi isillä ja vauvan sisaruksilla. Ja kun siellä osastolla olin makaamassa, niin ymmärsin että perhe saa olla siellä vaikka koko päivän. Tai klo21 tais tulla hiljaisuus et sillon viimestään piti lähtee.. Meillä isi jää isyyslomalle vasta kun vauva ja minä kotiudutaan ja poikakin on siihen asti päiväkodissa päivät, joten tulevat sitten vasta iltapäivällä. Eikä ton meidän touhutaaperon kans kyllä voiskaan siellä koko päivää olla :whistle: Siinä loppuis kaverilta aktiviteetit kesken..
Napsis: Tsemppiä koitokseen! Pian pääset nuuskuttelemaan ihanaa vauvan tuoksua :heart: Niin ja jos et pysty syömään, niin koita edes juoda jotain sokeripitoista ennen synnytystä, että saat energiaa! Menee ihan kylmät väreet, voi kun aika menis nopeesti että mäkin pääsisin synnyttään!

-minttu ja rimprenssa 33+2 :heart:
 
napsuneiti: Tsemppiä viimeiseen koitokseen. Hyvin se menee ja sitten on vauva sylissä. :)

RouvaB: Ei voi olla totta toi sun tilanne. Pakkohan niiden on vielä tarkistaa miten päin vauva on? Kauhee ylimääräinen stressi tuommoinen. Nyt jos vauva on kiinnittynyt, niin olisi hyvä tarkistaa asento. Voimia sinne! :hug: Joo ja todellakin toivotaan, ettei kellään menisi yli. Napsuneidillä ei ainakaan mennyt. :D

Täällä ei mitään uutta. Ei tää varmaan ikinä synny. (Vaikka vannoin, etten ainakaan valita tälläisestä asiasta.)
 
Wau napsuneidille tsemppiä ja onnea tulevaan! Voi kun jännää!

Ja Rouva B kuulostaa kyllä tosiaan hurjalta, että ei tietoa miten päin hän majailee.
Ja että silleen pitäis mennä synnyttämään! Niinkuin joku mainitsi, niin jos on jo laskeutunut ja kiinnittynyt, niin luulis sen nyt pystyvät tarkistamaan. Mutta sulla tais olla se neuvola, että toivottavasti siellä selviäis!
Itseäni aihe mietityttää myös, koska Elvis on mitä luultavammin edelleen peppu alaspäin!
Mutta aikaahan vielä meillä on.

Ja vielä osastolla olemisesta/perhehuoneesta Kuulostipa kamalalta, että Naistenklinikalla ei sais isät olla koko aikaa jos ei pääse perhehuoneeseen! Me ollaan sinne kans menossa. Musta tuntuu ainakin ihan kamalta, että iskä sais olla vain vierailuaikoina siellä. Melkein tulee poru silmään jo ajatellessa sellaista tilannetta. Rupesin nyt jo miettimään että pitäiskö mennä Hyvinkäälle kuitenkin, jos siellä sais olla. Pitää ottaa selvää!
Meil on naikkarin tutustuminen parin viikon päästä. Pitää siellä vielä tosiaan varmistaa asia ja miettiä muita vaihtoehtoja!

Tsemppiä kaikille koitoksiin, vaivoihin ja odotteluun!
Viikonloppu on ihan kohta! Toivotaan aurinkoa vaikka kylmenevää lupailivatkin!

T.Ripe + Elvis 32+3 :heart:
 
Hei taas naiset ja vauvat masuissa ja ulkosalla!

Ei oo totta, Napsis kiilas jonossa! :D Onneksi poika oli reilun kokoinen ja jo täysiaikainen, eli ihan hyvä aika jo synnyttää. Eipäs ehtinyt liian isoksi. Hui miten jännää! Eilen siellä Naikkarin infossa sanottiin, että vain 16% synnytyksistä alkaa lapsiveden menolla. Se olisikin selvin merkki että tänään sitä sitten mennään. Melkein itsekin toivon että menisi vedet eikä kävis niin, että monta yötä supistelee ja käynnistyy tosi hitaasti. :/

Minttu: Tuo siellä oleva vierailuaika on kuulema saanut paljon kiitosta! Sen innoittamana Naistenklinikallakin muuttuu vierailuajat 1.5 lähtien niin, että se on vain tunnin päivässä muille kuin isälle. Näin kuulema osastot saadaan rauhoitettua paremmin. Muuten kuulema eteenkin mummelit tunkevat kutsumattominakin heti aamusta osastoille häiriköimään, eivätkä just samaiset mummelit oikein lähdekään sitten helposti, mihin nyt eläkeläisillä olisi kiire. :D

Taikis: Mie oon manaillut ihan samaa - ei tää ikinä synny! Ja manailin sitä tänään myös neuvolassa, kun sehän saa mennä 2 viikkoa yli että käynnistetään sitten väkisin, ja mulla tuo 2 viikkoa olis just vappuna 1.5! Noh, neuvolan täti sanoi että yhden päivän vissiin aikaistavat tuon pyhän takia, elikkä sit ois synttäripäivä 30.4. Että HÖH! Ei ole sitten pojan syntsät ainoat juhlat ihmisille sinä päivänä.

Ripe: Ne isän vierailuajat oli kuitenkin aika pitkät, olikohan just kymmenestä eteenpäin iltaan saakka. Ja perhehuoneita yleensä on kyllä vapaana, paitsi että nyt on taas vuoden vilkkain aika vauvoille ja ruuhkaa tosiaan sen vuoksi. Me kun mentiin sinne tutustumaan 13:30, oli jo 8 lasta syntynyt siihen mennessä sinä päivänä. Siitä voi sitten laskea että ei kaikki perhehuoneeseen mahdu, koska synnyttäjät ovat niissä keskimäärin 3 päivää....
Uuttakin faktaa tuli Naikkarilta. Siellä on vaan yksi amme, siis semmonen vanna, missä voi synnyttää jos se on vapaana. Huoneet on kylmiä ja tosi kolkkoja, mutta ei sitä kai synnytystuskissaan ajattele. Kipulääkitykseen suhtaudutaan tosi "antavasti". Kätilö väitti että on ollut siellä 20 vuotta, ja vaikka papereissa lukee että 70% ottaa epiduraalin, niin hän ei ole kyllä niihin 30% törmännyt. Eli että kaikki siellä sen järjestään saisi. Ja kuulema kaikki muutkin kipulääkkeet yleensä annetaan yksi toisensa jälkeen. :eek: Ja sekasin. Ja rinnakkain. Eh. Mutta oli se silti kiva siellä käydä niin tietää mihin on menossa, jotenkin osaa valmistautua paremmin ja kun tuli jotakin uutta, jotakin pettymystäkin, niin ne osaa käsitellä nyt eikä silloin. :)

Minä: Tänään olin taas neuvolassa ja uimassa. Ja vauva oli pää alaspäin ja laskeutunut, mutta ei kiinnittynyt. Toisaalta helpotus, pitää toivoa ettei tämä nyt enää pyöri! Kovin pirtsakka on tälläkin hetkellä ja himmee zumba tuolla mahassa käy. Ite toivon, että kiinnittyisi pian, vaikka se sitten vaikeuttaakin miun liikkumista. Napanuora kun on jo metrin pituinen ja vauvan ei kuuluisi enää näin rokata - olisi siis melkein jopa ihme jos se ei kohta sotkeutuisi napanuoraan... Terkkari oli myös huolissaan tästä liikaliikkumisesta ja on painottanut ja jankuttanut että jatkuvasti pitää seurata että liikkeet tuntuu kun on näin aktiivinen vauva. :/

Hui! Napsiksen hengessä ollaan täällä mukana. Ja synnyttämään pääsyä tässä itsekin odotellaan. Jos syntyis huomenna, olis sillä samat synttärit kun tulevalla tädillään. :D

Toivoopi Bee, jonka laskettu aika ylihuomenna....
 
napsuneiti:tsemppiä koitokseen! :)

Nopeasti vain omaa napaa kun ei ole voimia muuhun.Kotiuduin tänään naistenklinikalta,jossa vietin 2 päivää raskausmyrkytyksen takia.Mitään oireita ei ollu neuvolassa huomattiin proteiinit ja hurjat paineet.Tänään sain luvan kotiutua kun on painemittari kotona ja kun olin oireeton. Kotiin pääsin niin oireet alkoi...päätä särkee ja on huono-olo.Paineet oli äsken 170/106.Ohje klinikalta oli että jos kaikissa mittauksissa on alapaine yli 100 niin takaisin klinikalle,niin ja jos tulee oireita.Ajattelin huomiseen katsoa ja jos vointi samanlainen niin ei auta kun mennä takaisin...Lauantaina menen kontrolliin joka tapauksessa.Huomenna olis tarkotus tehdä 24h virtsankeräys joka palautetaan lauantaina,jotta nähdään sen proteiinin kehitys.Mutta nyt takaisin lepäämään,palaan asiaan kun/jos vointi paranee.

Alex + tahvo 33+3
 
Alex: :hug: Eipä lopu sultakaan huolen aiheet :( Toivottavasti ei kehittyis liian pahaks!
Rouva B: Joo mustakin tuntuu hyvältä toi vieraitten rajottaminen. Enpä mä viimekskään olis sinne sairaalaan muita välttämättä kaivannu kun miehen. Välillä vaan ahdisti kun kaikki oli uutta ja outoo ja olis vaan halunnu tutustua vauvaan ja käpertyä siihen omaan maailmaan ja jatkuvasti ramppas huoneessa omia ja huonekaverin vieraita. Ja varmasti hoitajillekin kivempi näin, että saavat paremmin työrauhan opastaa imetyksessä sun muussa.
Mua jännittää että miten tällä kertaa käynnistyy synnytys. Kun viimeks käynnisty vesien menolla ja siitä meni 2h15min kun poika oli syntynyt. Nyt lääkäri sano että kun viimeks oli niin nopee, niin jos taas käynnistyy vesien menolla niin pitää lähtee kiireellä sairaalaan, koska saattaa olla tällä kertaa vielä nopeempi.. Toivottavasti sitten käynnistyis edes arkena päivällä, että poika olis hoidossa ja voisin vaan soittaa taksin ja mies vois tulla töistä suoraan sairaalaan. Tai sit arkiyönä että anoppi olis tossa naapurissa, hänen kun on pakko päästä viikonloppuisin mökille ja sieltä ei niin äkkiä tänne ehdikään.
Täällä on ihan hermeettinen päänsärky :kieh: Yöt on todella katkonaisia, unta ei tule montaakaan tuntia yhteensä ja sitten vielä poika heräs viime yönä 2 kertaa just sillon kun olin sikeessä unessa :/ Tai toinen herätys oli klo5 ja sen jälkeen meillä ei enää nukkunutkaan kukaan.. Pitkään tässä menikin jo että tuo nukkui 6-7 asti aamulla, hitto jos nyt alkaa taas ton kukkumisen!
Muuten ei tänne mitään ihmeellistä, paitsi että tää käsien särkeminen ja puutuminen tekee mut hulluks! Vauva on ihanan aktiivinen ja tunkee itteensä navasta pihalle ja potkii kylkiluihin. Vaikka vähemmän noita potkuja enää tuntuu kuin aikasemmin, enemmän sellasta venyttelyä ja möyrimistä. Taitaa tila käydä vähiin :heart:

-minttu ja rimprenssa 33+3 :heart:
 
Alexille ja Mintulle tsemppejä, teitä on raskaudet koetelleet! :hug:

Minä tulin tänne manailemaan että tänään olis pojan laskettu päivä! :kieh: Arvatkaa vaan onko edelleenkään ollut m itään supistuksia, ensimmäistäkään? Tai limatulppia? Saatikka mitään muuta? No ei ole ja ihan on semmonen olo ettei ikinä tulekaan.

Toivoopi Bee ja Ee, lähdössä kihlajaisjuhliin kakulle sitten kun ei synnärille pääse.
 

Yhteistyössä