Lapsettomuushoidoissa olevat

Tänään päästiin sit siihen vaiheeseen pistoksia et paineentunne tuli kyllä osaksi olotilaa (aiemmin vain turvotusta) ja aikaisintaan perjantaina olisi punktio. Mitenkähän kovaan paineeseen sitä kerkeää nuo munasarjat kasvaa 😅 nyt on jo ihan tuntuva
 
Tänään päästiin sit siihen vaiheeseen pistoksia et paineentunne tuli kyllä osaksi olotilaa (aiemmin vain turvotusta) ja aikaisintaan perjantaina olisi punktio. Mitenkähän kovaan paineeseen sitä kerkeää nuo munasarjat kasvaa nyt on jo ihan tuntuva
Tsemppiä!
Täällä seurataan mielenkiinnolla mitä milloinkin tapahtuu. Osaa vähän ajoittaa näin omia töitään niin että pääsee niihin ultratutkimuksiin ja muihin kokeisiin tarvittaessa. Hyvä siis tietää mitä tapahtuu minäkin kp ja milloin alkaa jarrut ja muut. Tottakai oma matka on oma matka, mutta polku on pitkälle sama.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Onko muilla tullut gonal-f:stä ruokahaluttomuutta? Tuntuu ettei oikein mikään maistu.
No mulla on kyl tänään ollu kans sellai et oikein mikään ei maistu. Jäi lounaskin syömättä. Aamuisin ollut pienesti etova olo myöskin.

Muita oireita joita oon huomannut tässä pistosten aikana on väsymys, pieni särky munasarjoissa ja paineentunne munasarjoissa. Lisäksi iltaisin on valtava turvotus.
 
No mulla on kyl tänään ollu kans sellai et oikein mikään ei maistu. Jäi lounaskin syömättä. Aamuisin ollut pienesti etova olo myöskin.

Muita oireita joita oon huomannut tässä pistosten aikana on väsymys, pieni särky munasarjoissa ja paineentunne munasarjoissa. Lisäksi iltaisin on valtava turvotus.
Hyvin tutulta kuulostaa, samoja oireita täällä. Tänään oli tosiaan ultra ja yhteensä 17 follikkelia löytyi, osa toki melko pieniä, että katsotaan mikä on sitten saalis. Isoimmat oli jo 20mm kokoisia, joten punktio on jo keskiviikkona🙈😬 tänään siis jäikin gonal-f ja ganirelix pois ja tänään pistetään ovitrelle. Vähän kauhistuttaa kyllä tuo punktio. Klinikalta myös sanottiin, että olen päivän viimeisiä punktioon pääseviä eli pitää syödä ti illalla tuhti iltapala, jotta ei tulis niin huono olo odotellessa.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Hyvin tutulta kuulostaa, samoja oireita täällä. Tänään oli tosiaan ultra ja yhteensä 17 follikkelia löytyi, osa toki melko pieniä, että katsotaan mikä on sitten saalis. Isoimmat oli jo 20mm kokoisia, joten punktio on jo keskiviikkona🙈😬 tänään siis jäikin gonal-f ja ganirelix pois ja tänään pistetään ovitrelle. Vähän kauhistuttaa kyllä tuo punktio. Klinikalta myös sanottiin, että olen päivän viimeisiä punktioon pääseviä eli pitää syödä ti illalla tuhti iltapala, jotta ei tulis niin huono olo odotellessa.
Huutelen täältä taas omaa kokemusta 😅 Mun mielestä punktiota ei tarvi pelätä. Itselle se ainakin oli paljon positiivisempi kokemus kun aattelin etukäteen. Lääkkeet oli hyvät, pari kertaa tunsin pientä epämukavuuden tunnetta mutta kipuja mulla ei ollut. Ja oli ihanan tsemppaava hetki kun labrasetä huikkas että eka munasolu löytyi 🥰 Itseä myös helpotti tosi paljon kun puoliso oli mukana tukemassa.

Taitaa riippua hoitavasta tahosta tuo syöminen, kun mä sain syödä normaalin aamiaisen 🤔 Punktioaika oli muistaakseni klo 10.30.
 
Kysymys kaikille jotka on tehny ivfän. Onks kenelläkään kaikista näistä hormooneista riippumatta tullu ovisoireita. Mulla on siis suunniteltu alustavasti punktio perjantaille. Huominen ultra määrittää. Tänään iski jäätävät ovislimat 🤔 eikai se ovis voi itsestään puskea sen fyremadelin läpi
 
Kysymys kaikille jotka on tehny ivfän. Onks kenelläkään kaikista näistä hormooneista riippumatta tullu ovisoireita. Mulla on siis suunniteltu alustavasti punktio perjantaille. Huominen ultra määrittää. Tänään iski jäätävät ovislimat 🤔 eikai se ovis voi itsestään puskea sen fyremadelin läpi
Ei tarkoita ovista, stimulaation loppupuolella noi limat kuuluu asiaan 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Millis86 ja Tiukuna
Huutelen täältä taas omaa kokemusta Mun mielestä punktiota ei tarvi pelätä. Itselle se ainakin oli paljon positiivisempi kokemus kun aattelin etukäteen. Lääkkeet oli hyvät, pari kertaa tunsin pientä epämukavuuden tunnetta mutta kipuja mulla ei ollut. Ja oli ihanan tsemppaava hetki kun labrasetä huikkas että eka munasolu löytyi Itseä myös helpotti tosi paljon kun puoliso oli mukana tukemassa.

Taitaa riippua hoitavasta tahosta tuo syöminen, kun mä sain syödä normaalin aamiaisen Punktioaika oli muistaakseni klo 10.30.
Ihana kuulla🥰 ihan turhaanhan sitä jännittää, se menee kuitenkin omalla painollaan. Mutta kiva kuulla, että lääkkeet ainakin sulla auttoi hyvin.

Ja jännä miten eri linjauksia.. en kyllä edes tiedä miksi ei saa syödä🤔

@Tiukuna mulla myös on nyt useemman päivän ajan tullut reilusti ovislimoja. Alkuun itekin säikähdin, mutta googlettelujen perusteella päättelin, että on ihan normaalia😄
 
Ihana kuulla ihan turhaanhan sitä jännittää, se menee kuitenkin omalla painollaan. Mutta kiva kuulla, että lääkkeet ainakin sulla auttoi hyvin.

Ja jännä miten eri linjauksia.. en kyllä edes tiedä miksi ei saa syödä

@Tiukuna mulla myös on nyt useemman päivän ajan tullut reilusti ovislimoja. Alkuun itekin säikähdin, mutta googlettelujen perusteella päättelin, että on ihan normaalia
Joo mullakin itseasiassa ollut jo useamman päivän. Tänään määrä oli vaan viel niin extra et hämmennyin.
 
Täällä meni ajatukset ja suunnitelmat tänä aamuna sekaisin. Ens viikolla olisi ollut pas suunnittelu mut tänä aamuna raskaustestiin piirtyikin 2 viivaa 😳 en uskalla luottaa tähän oireettomuuden vuoksi. On tää vaan niin absurdia, kun olin ihan asennoitunut tuonne passiin jo ja sitä innoissani odottelin.

Nyt jos tää saatu plussa ei ole pysyvä, niin taas joutuu odottamaan uutta aikaa suunnittelukäynnille ja jonot on kuitenkin suht pitkiä
 
Täällä meni ajatukset ja suunnitelmat tänä aamuna sekaisin. Ens viikolla olisi ollut pas suunnittelu mut tänä aamuna raskaustestiin piirtyikin 2 viivaa en uskalla luottaa tähän oireettomuuden vuoksi. On tää vaan niin absurdia, kun olin ihan asennoitunut tuonne passiin jo ja sitä innoissani odottelin.

Nyt jos tää saatu plussa ei ole pysyvä, niin taas joutuu odottamaan uutta aikaa suunnittelukäynnille ja jonot on kuitenkin suht pitkiä
Oi että, onnea mutta huolta heti samaan aikaan, olispa se nyt pysyvä. Mä tiedän ton huolen, kun plussasin tän nykyisen niin mietin heti ekana et jos tä meneekin kesken niin sit on just polin kesätauko ja menee ainakin kahdet menkat ennen kun päästään jatkamaan ja kun piti just laittaa ivf lähete niin miten pitkälle se sitten menee jne jne.. eli yritäppä siinä sit olla plussasta onnellinen 🤷🏻‍♀️
Tässä nyt 16 viikolla vähitellen alkaa hätä väistyä ja jotain onnen hippusia joskus pilkahdella varovaisesti. Että pitkä on matka 🙄

Mut Onnea sulle ja toivotaan sitä kaikkein parasta ❤
 
Tänään oli ultra ja perjantaina punktio 🥰 kauheasti jännittää niiku se tulos. Ei niinkään punktio. Nyt oli jo katoa käynyt folleissa. Joku ~10 niitä oli. Pelottaa et jos tulisikin vaikka vain yks alkio. Toki tiedän et vain yhden se vaatii, mut näillä ku+km taustoilla vaikea luottaa vain yhteen mahdollisuuteen
 
Ei tarkoita ovista, stimulaation loppupuolella noi limat kuuluu asiaan
Joo, nöin olen kanssa kuullut. Mulla oli kanssa ihan jäätävät limat. :LOL:

@Fiufau Onnea plussasta ja vahvoja tarrasukkia!

@Mimerkki Ihanaa kun pieni on pysynyt matkassa! Mulla helpotti huolet hieman rakeneultran jälkeen, vaikka viikko kerrallaan sitä mennään. Aina sitä jotain huolen aihetta keksii, vaikka pitäisi luottaa siihen että viikot kun kasvaa niin todennäköisyydet pitäisi olla jo puolella.

@Tiukuna 10 on ihan hyvä vielä. Toivottavasti tulee mahdollisimman monta hyvää alkiota!
 
  • Tykkää
Reactions: Fiufau
Tänään oli punktio ja niinkuin @Peanutbuttercup kertoi omasta kokemuksestaan ettei ollut paha, niin sama kokemus tuli itsellä. Muutaman kerran nipisti, mutta oli paljon helpompi toimenpide kuin ajattelin. Nyt on vatsa vähän arka, mutta muuten olo hyvä😊

Saalis oli itselle kuitenkin ehkä hiukan pettymys, 11 follikkelia saatiin tyhjennettyä, mutta 6 munasolua löytyi. Toki niinkuin @Tiukuna sanoi, niin ei se tarvi kuin sen yhden. Mutta nyt sitten jännätään lähteekö kuinka moni hedelmöittymään😬 perjantaina on tuoresiirto, jos jotain siirrettävää on.
 
Tänään oli punktio ja niinkuin @Peanutbuttercup kertoi omasta kokemuksestaan ettei ollut paha, niin sama kokemus tuli itsellä. Muutaman kerran nipisti, mutta oli paljon helpompi toimenpide kuin ajattelin. Nyt on vatsa vähän arka, mutta muuten olo hyvä

Saalis oli itselle kuitenkin ehkä hiukan pettymys, 11 follikkelia saatiin tyhjennettyä, mutta 6 munasolua löytyi. Toki niinkuin @Tiukuna sanoi, niin ei se tarvi kuin sen yhden. Mutta nyt sitten jännätään lähteekö kuinka moni hedelmöittymään perjantaina on tuoresiirto, jos jotain siirrettävää on.
Viljelläänkö teillä 2 päivää?

Mulla on tuoresiirto ens ke jos silloin on blastokystejä eli 5päiväisiä blastoja viel tarkemmin (6-7päiväiset blastot jos kestää noin kauan nii menee pakkaseen)
 
Viljelläänkö teillä 2 päivää?

Mulla on tuoresiirto ens ke jos silloin on blastokystejä eli 5päiväisiä blastoja viel tarkemmin (6-7päiväiset blastot jos kestää noin kauan nii menee pakkaseen)
Joo nyt ainakin tämä tuoresiirto. Kun punktio oli keskiviikkona niin vaihtoehdot on siirto nyt pe 2 päiväisenä tai ma 5 päiväisenä. En tiedä miksi päädyttiin juuri tuohon 2 päiväiseen, mutta voisko olla ns. varman päälle pelaamista, että on jotain siirrettävää. Kun saalis ei ole tuon enempää niin ei ehkä sitten haluta ottaa riskiä että mikään niistä ei jaksa kehittyä 5 päiväseksi, kohdussa kun vissiin kuitenkin se paras mahdollisuus selvitä. Tämä on siis kylläkin vaan omaa spekulaatiota😄
 
  • Tykkää
Reactions: Millis86 ja Tiukuna
Täällä punktio takana. Komppaan aiempaa että punktio oli hyvin helppo ja kivuton kokemus. Pyysin mahdollisimman lievää lääkitystä ja siitä huolimatta ei kipuja ollut. 😊 Minusta myös kiva oli, että ei mennyt kovin monta hetkeäkään sen jälkeen kun neula oli laitettu kun labrasta huikattiin jo ensimmäisen munasolun löytyneen 🥰😍 jokaisesta follikkelista löytyi solu ja huomenna kuulee miten ne on lähtenyt hedelmöittymään. Keskiviikkona sit toivottavasti tuoresiirtoon
 
Tänään oli inssiä edeltävä ultra, hieman huonompi tilanne kuin viimeksi vain yksi isompi kasvanut, maanantaina ovistestin mukaan inssi tai joka tapauksessa haluavat ultran uudestaan jos nega.
Ei niin hyvällä mielellä kuin viimeksi mutta täytyy toivoa että onni kävisi tällä kertaa.
Luulen että maksimissaan kaksi kertaa tätä enää kokeillaan
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Toista välikiertoa mennään puolivälissä. Ovisoireet on vahvat, testikin plussaa ja hyvin on hyödynnetty ainakin. Terolutit aloitan torstaista, jotta seuraava kierto alkais IVF:lle optimaalisesti ke-pe -päivinä. Toki nyt tukisivat kiinnittymistäkin, jos vielä kolmannen kerran vuoden sisään sekin ihme sattuisi... no, en jaksa uskoa, että IVF:ltä vältyttäisiin, vaikka osuikin kaikki kohdalleen. Mutta onpa pari viikkoa muuta ajateltavaa. :D
 
Toinen inssi huomenna ainakin toivottavasti, ovistesti vielä nytkin nega mutta viivat lähes yhtä vahvat, käytän siis digitestiä, luulisin että aamulla hymiö olisin toivonut sitä nyt jo.
Enää se oma osuus ei jännitä mutta tiedän että jännitän miehen osuutta.

Toisen vyöhyketerapian otin jo keskiviikolle, aina voi kokeilla onko hyötyä
 
Meillä oli perjantaina tuoresiirto ja 1.9 on virallinen testipäivä. Tuntuu, että mielialat vaihtelee laidasta laitaan. Välillä on tosi toiveikas olo ja välillä ihan varma, että ei tulla koskaan saamaan lasta😬😂 ja ovitrellen pistämisestä lähtien ollut rinnat tosi arat ja isot, saa nähdä mitä käy kun ovitrellen vaikutus häviää kropasta. Ja voi olla, ettei ihan tuonne viralliseen testipäivään asti jaksa odotella, nyt jo tuntuu, että mennyt ikuisuus vaikka vasta muutama päivä mennyt🙈 niin ja nyt on käytössä 31.8 asti cyclogest aamuin illoin
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni ja Tiukuna
Meillä oli perjantaina tuoresiirto ja 1.9 on virallinen testipäivä. Tuntuu, että mielialat vaihtelee laidasta laitaan. Välillä on tosi toiveikas olo ja välillä ihan varma, että ei tulla koskaan saamaan lasta ja ovitrellen pistämisestä lähtien ollut rinnat tosi arat ja isot, saa nähdä mitä käy kun ovitrellen vaikutus häviää kropasta. Ja voi olla, ettei ihan tuonne viralliseen testipäivään asti jaksa odotella, nyt jo tuntuu, että mennyt ikuisuus vaikka vasta muutama päivä mennyt niin ja nyt on käytössä 31.8 asti cyclogest aamuin illoin
Ompas teillä pitkällä testipäivä. Vai oliks teillä nuorempi alkio kuin 5 päivää? Ku mulla jos ke on tuoresiirto nii testipäivä merkattiin jo 3.9. Sunnuntaille :D vaikkei siis siirtoa oo viel tehty. Mut tarkoituksena on siirtää 5päiväinen alkio ylihuomenna 🥰
 
  • Rakkaus
Reactions: minttuni
Ompas teillä pitkällä testipäivä. Vai oliks teillä nuorempi alkio kuin 5 päivää? Ku mulla jos ke on tuoresiirto nii testipäivä merkattiin jo 3.9. Sunnuntaille vaikkei siis siirtoa oo viel tehty. Mut tarkoituksena on siirtää 5päiväinen alkio ylihuomenna
Joo meille siirrettiin nyt se 2 päivänen, mutta HUSissa testipäivä on vissiin 2 viikon päästä siirrosta, vaikka ite ajattelisin, että se vois olla 2 viikkoa punktiosta. Eli just tän takia teen testin varmaan jo muutama päivä aiemmin. Ja huomenna kai pitäis selvitä saadaanko pakkaseen mitään.

Onnea siirtoon😍 pidetään peukut pystyssä, että nämä tarrais kunnolla kiinni!❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Tiukuna

Yhteistyössä