Lapsettomuushoidoissa olevat

Joo meille siirrettiin nyt se 2 päivänen, mutta HUSissa testipäivä on vissiin 2 viikon päästä siirrosta, vaikka ite ajattelisin, että se vois olla 2 viikkoa punktiosta. Eli just tän takia teen testin varmaan jo muutama päivä aiemmin. Ja huomenna kai pitäis selvitä saadaanko pakkaseen mitään.

Onnea siirtoon pidetään peukut pystyssä, että nämä tarrais kunnolla kiinni!
Joo tsemppiä sullekin ♥

Mä jännäilen nyt aivan liikaa jo etukäteen tuleeko keskiviikkona sitä puhelua et ei päästäiskään siirtoon. On piinallista 😅 no ei onneks enää pitkä aika
 
  • Rakkaus
Reactions: K3rttuli
Paljon itse kukin sai alkioita, tai mikä nyt tilanne niiden osalta?

Tsemppiä kaikille
Meillä kerättiin 11 follikkelia, mutta vain 6 munasolua löytyi. Ja niissä oli 4 kypsää ja kolme hedelmöittyi. Yksi siirrettiin 2 päiväsenä perjantaina ja kahta viljeltiin tähän ma-ti asti, mutta tänään tuli tieto, että pakkaseen ei saatu yhtään😞 meni samalla usko tähän siirretynkään onnistumiseen… mutta siis luultavasti kohti uutta ivf-kiertoa, jos ei tärppi nyt tule. Tyhjä olo.

Ja mullakin käytännössä vaan toinen puoli käytöss, kun toista munasarjaa on operoitu ja se on ollut tosi epäaktiivinen. Nyt hoidoissa siltä puolelta saatiin yksi follikkeli.
 
Meillä kerättiin 11 follikkelia, mutta vain 6 munasolua löytyi. Ja niissä oli 4 kypsää ja kolme hedelmöittyi. Yksi siirrettiin 2 päiväsenä perjantaina ja kahta viljeltiin tähän ma-ti asti, mutta tänään tuli tieto, että pakkaseen ei saatu yhtään meni samalla usko tähän siirretynkään onnistumiseen… mutta siis luultavasti kohti uutta ivf-kiertoa, jos ei tärppi nyt tule. Tyhjä olo.

Ja mullakin käytännössä vaan toinen puoli käytöss, kun toista munasarjaa on operoitu ja se on ollut tosi epäaktiivinen. Nyt hoidoissa siltä puolelta saatiin yksi follikkeli.
Mulla on muuten sama. Oikeaa puolta on operoitu 3 kertaa ja siellä niitä antraalifollikkeleitakaan ei ollut kuin 3-4 ja yksi siis sieltäkin tuli, joka varmasti vaikutti itsellä kans määrään
 
DPO 1 ja huomenna Terolutit käyttöön. Kolmesti päivässä niitä ja toivottavasti niillä pysyy kuukautiset poissa tavoiteltuun keskiviikkoon (6.9.), joka olis IVF-hoidon kannalta optimaalinen (keräys osuis ke-pe akselille ja tavoiteltu tuoresiirto siten alkuviikkoon). Tietysti vielä kierron verran toivoa luomuplussasta, mutta sen mahdollisuudet on toki per kierto aina pienet - tällä iällä erityisesti. Mutta tarvitsee kymmenen päivän kohdalla raskaustesti tehdä, jotta on sekin sitten selvää, eikä jää Terolutit liian aikaisin pois.
 
Jäin miettimään kun ovitrelle vaikuttaa 24-48h päästä ellei munasolu irtoa jo itsestään niin pitäisikö vielä varalta olla omatoimisesti tänään? Viimeksi kyllä pistin vasta illalla sen itse ja nyt tosiaan pisti hoitaja heti inssin jälkeen että luulisi siittiöiden pysyvän hengissä irtoamiseen asti
 
Jäin miettimään kun ovitrelle vaikuttaa 24-48h päästä ellei munasolu irtoa jo itsestään niin pitäisikö vielä varalta olla omatoimisesti tänään? Viimeksi kyllä pistin vasta illalla sen itse ja nyt tosiaan pisti hoitaja heti inssin jälkeen että luulisi siittiöiden pysyvän hengissä irtoamiseen asti
Pysyy inssi siittiöt varmasti hengissä mut ei varmaan siitä haittaakaan oo jos haluaa tänään varmistella. Yleensä muistaakseni ovitrellellä menee 24-36h pistosta ja sit oliko 24h siitä munasolu on hedelmöityymiskykyinen
 
Toivottavasti ne nyt riittää! ☺

On ollut niin kiirettä töissä ja kotona, etten ole ehtinyt murehtia puolentoista viikon päästä olevaa seuraavaa ultraa. Jotenkin en jaksa uskoa, että tilanne olisi sen parempi kuin viimeksikään, mutta sen kanssa sitten täytyy elää.

Eilen alkoi Terolut-kuuri. Aivan mahdoton muistaa kolmesti päivässä o_O Toivottavasti sillä kuitenkin on haluttu lopputulos, eli (joko tietysti raskaus tai) vuodon alku haluttuna päivänä, johon pitäisi seuraava ultrakin onnistua varaamaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Toivottavasti ne nyt riittää!

On ollut niin kiirettä töissä ja kotona, etten ole ehtinyt murehtia puolentoista viikon päästä olevaa seuraavaa ultraa. Jotenkin en jaksa uskoa, että tilanne olisi sen parempi kuin viimeksikään, mutta sen kanssa sitten täytyy elää.

Eilen alkoi Terolut-kuuri. Aivan mahdoton muistaa kolmesti päivässä Toivottavasti sillä kuitenkin on haluttu lopputulos, eli (joko tietysti raskaus tai) vuodon alku haluttuna päivänä, johon pitäisi seuraava ultrakin onnistua varaamaan.
Mulla on häly puhelimessa et muistan 🙈 meinaan muuten unohtaa 😅
 
vierailija
Heipähei ja onnittelut kaikille plussanneille. Hurjasti hyvää ja onnea matkaan <3
Voimia pettymyksen kohdanneille <3

Kirjoittelin aiemmin alkukesästä/ennen kesää, että olemme elokuun kierrosta lähdössä 5. ICSI 2. PAS ja jännitys nyt alkaa tiivistyä. Menkat alkoivat yllättävän aikaisin edellisellä kerralla niin, että ne alkoivat jo heinäkuun lopussa, jonka myötä nämä elokuun menkat siirtyivät ihan kuun loppuun.
Tai uskoisin, että siirtyi.

Ovulaatio minulla oli vajaa pari viikkoa sitten ja koska luteaalivaihe minulla on vain 11 päivää osasin odottaa menkkoja alkavaksi.
Eilen alkoi sitten illalla vaaleanpunainen vuoto ja tänään soitin sitten klinikalle, että miten toimin -mikä päivä lasketaan kp1.
Sieltä sanoivat, että heidän puolesta se eka päivä on ensimmäinen kunnon vuotopäivä ja oletin vuodon alkavan kunnolla tänään.

Nyt sitten vuoto ei olekaan alkanut kunnolla vaan tuhrutteleekin ruskeaa/vaaleanpunaista.
ÄH. Minkähänlainen moka on nyt laittaa nuo Estradot - laastarit, kun kunnon vuoto ei ole alkanut?
Laitoin ne kuitenkin ja jos nyt sitten käy niin, että vuoto ei alakaan oikeasti, niin sitten täytyy maanantaina soittaa uudestaan

Ultra on 5.9. ja siellä ilmeisesti tsekkaillaan limakalvon tilanne siirtoa varten.

Onko täällä kokemusta lääkkeellisestä PASsista?
Onko niin, että tässä ei nyt sitten ovulaatiolla ole väliä? Tai onkohan niin, ettei sitä edes tule, kun käyttää noita estradot-laastareita ja sitten keltarauhashormoni tulee myös lääkkeestä?

Aiempia kokemuksia on vain luonnolliseen kiertoon tehdystä tai sitten ovulaation induktiosta.

Kaikki on taas uutta ja ihmeellistä.

Mukavaa elokuun viimeistä viikonloppua!
 
Tein eilen illalla (dpo9, 4päivää siirrosta, 11. Päivää ovitrellestä) testin, kun mulla on ollut tapana tykätä testata nega ovitrellen jälkeen. Esikoisen jälkeen kaikki kemialliset ja ku+km on näkynyt vasta aikaisintaan dpo12 (esikoinen näkyi aikanaan dpo9) joten ajattelin et nyt on loistava aika testata nega ennen ku testailee sit muutamien päivien päästä uudelleen. Mut siis siihen testiin piirtyikin toinen viiva 😳😭🥰 https://aijaa.com/EgROF7 niin haalea etten ole varma erottaako sitä kukaan tuosta kuvasta mutta selkeä haamu kuitenkin jota ei tarvitse siristellä. En vielä testannut uudelleen mutta 🤞🏻🤞🏻 että tää nyt lähtee tästä vahvistumaan. On ainakin ajoissa jo tullut viiva.
 
Tein eilen illalla (dpo9, 4päivää siirrosta, 11. Päivää ovitrellestä) testin, kun mulla on ollut tapana tykätä testata nega ovitrellen jälkeen. Esikoisen jälkeen kaikki kemialliset ja ku+km on näkynyt vasta aikaisintaan dpo12 (esikoinen näkyi aikanaan dpo9) joten ajattelin et nyt on loistava aika testata nega ennen ku testailee sit muutamien päivien päästä uudelleen. Mut siis siihen testiin piirtyikin toinen viiva https://aijaa.com/EgROF7 niin haalea etten ole varma erottaako sitä kukaan tuosta kuvasta mutta selkeä haamu kuitenkin jota ei tarvitse siristellä. En vielä testannut uudelleen mutta että tää nyt lähtee tästä vahvistumaan. On ainakin ajoissa jo tullut viiva.
Toivotaan, että viiva vahvistuu!😍🙏 Itse tulin siihen tulokseen, että kun tulos oli nyt näin heikko ja pakkaseen ei saatu mitään, niin en uskalla testata ennen virallista testipäivää. Silloin en ainakaan voi jossitella vaan tulos on varma. Perjantaihin asti siis jännätään..😬
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Toivotaan, että viiva vahvistuu! Itse tulin siihen tulokseen, että kun tulos oli nyt näin heikko ja pakkaseen ei saatu mitään, niin en uskalla testata ennen virallista testipäivää. Silloin en ainakaan voi jossitella vaan tulos on varma. Perjantaihin asti siis jännätään..
Joo mullahan siis virallinen testipäivä on vasta sunnuntaina 🙈 sellaisen viikon etuajassa siis oon. Mut en todellakaan ajatellut et viel tulis plussa/haamu. Ajattelin tehdä negan alta pois (hölmö vanha tapa) ja sit testata loppuviikosta.

Mekin saatiin lopulta vain yksi pakkaseen.
 
  • Tykkää
Reactions: K3rttuli
Ei tainnut onnistua tämäkään inssi, nyt dpo6-7 eikä mitään tuntemuksia ole ollut, viimeksi muutama päivä inssin jälkeen oli paljon paineen tunnetta alavatsassa nyt ei mitään. Aika turhauttavaa, toki voi vielä olla kiinnittymässä mutta vaikea uskoa
 
  • Surullinen
Reactions: NewYork
Onnea plussanneille!!

Vähän omia kuulumisia. Käytiin klinikalla juttelemassa, miehen siittiöiden kunto tarkistetaan ensin, näin saadaan selville miten asiaa lopulta aletaan lähestymään. Itselleni hieman pettymys, sillä joudun odottamaan niitä tuloksia kentes taas yhden kierron verran lisää. Eihän siinä mitään, saa lisäravinteet lisäaikaa vaikuttamiseen. :)

Ultrassa löytyi 4+4 tulos kp2 mikä sitten joudutti labroihin joutumista. Tulokset ovat näin 40vuotiaalle ihan hyvät ja normaalit (AMH 1,3) joten voipi olla et oli hieman liian aikaista sanoa mitä sieltä munasarjoista löytyisi näin alkukierron perusteella.

Jos tässä nyt eteenpäin pääsee niin se olisi sitten menopur 300 + fyremadel piikkejä tiedossa sen 10/7 päivää.

Tsemppiä kaikille!!
 
Hurjasti onnea plussasta @Tiukuna! Toivottavasti viiva on vahvistunut mukavasti viikon aikana :)

Täällä mennään raskausviikolla 8+5 ja meillähän tässä kävi niin, että siirretty alkio päätti jakautua kahdeksi siirron jälkeen eli odotan identtisiä kaksosia. Tämä oli mulle aikamoinen yllätys ja järkytys, tiesin toki että näin voi käydä mutta enpä ajatellut että se omalle kohdalle osuisi. Päivä kerrallaan tässä nyt mennään eteenpäin, yritetään sopeutua ajatukseen ja toivotaan, että kaikki sujuu hyvin vaikka tämä riskiraskaus onkin.
 

Yhteistyössä