Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Täähän menee jännäksi, että kuka täällä kohta poksahtaa. ;) Lupaavalta näyttää ainakin sen osalta, että osa meistä pääsee pian tosi toimiin! :)

Itsellä reilu kaksi viikkoa laskettuun aikaan ja olo mitä ihmeellisin. Vointi on tukala, mutta en ole jostain kumman syystä yhtään tuskanen. En edes tajua, että kaksi viikkoa on ihan tosi lyhyt aika ja mitä vaan voi tapahtua vaikka ensi yönä. Tuntuu edelleen että tuleva elämänmuutos on kilometrien päässä, enkä osaa jotenkin orientoitua siihen että menkkatuntemukset ja supistelut voisi enteillä jotain. Pari kertaa ollut säännöllisiä supistuksia, mutta olen tuudittautunut siihen että kun kipu on vielä aisoissa, niin mitään ei tule tapahtumaan. Mulla on jopa vähän huono omatunto siitä että en ole vielä henkisesti valmistautunut tulevaan, vaan yritän saada kaiken irti tästä loppu ajasta. Neuvolassakin ihmeteltiin miten "rauhallinen" mä olen vielä enkä ole tulisilla hiilillä tulevan suhteen. Ehkä tässä on vaan ollut niin paljon kaikkea että en ole ehtinyt miettiä tulevaa. Yötkin nukun tällä hetkellä niin hyvin, etten öisinkään ehdi miettiä mitään. ;)

No, tuudittaudun siihen että sitten kun vauva syntyy, niin tajuan tapahtuneen. :)

Täällä kovasti mietin miten TanZZZku ja vauva voi. :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: -Gabriela-
Hei saako ihan ekaksi kysyä omaa napaa..
Mulla oli viime viikon keskiviikkona koko päivän tällanen samanlainen tunne, ja nyt taas... Tuntuu, että vatsan (pallon) alaosa, noin tavallisten pikkuhousujen ylärajalla, on jotenkin "pinkeenä" ja hyvin epämukavan tuntuinen koko ajan. Ei siis harjoitussuppareita, joita mulla oli muutamana päivänä yks per päivä, jolloin se tiukistuminen kesti muutamia sekunteja ja loppui. Viikko sitten en tiedä mistä tää alkoi, mutta kesti koko päivän, oli pakko ihan pitkällään lepäillä vähän väliä. Onneksi sattui olemaan vapaapäivä! Ja tänäänkin on vapaapäivä ja tänään epämiellyttävyys alkoi kun lähdin ihan laiskasti kävellä lököttämään kaverin kanssa puistoon. En kyllä siis ole harrastanut mitään urheilua, edes kävelyä, ollut tosi laiskana viime aikoina.. Nyt tuntuu edelleen (lenkistä on jo kolmisen tuntia aikaa), kuin olis liian tiukka vyö päällä? Ja pissattaa tunnin välein. En ole ollut huolissani, ajattelin että maha se vaan kasvaa, mutta pitäsköhän mun olla huolissani? Tai mistä tietää millon pitää olla huolissaan? Ihana jos joku tietäs kertoa!

Wau miten rento oletkaan Sebu!! Kuulostaa aivan mahtavalta olotilasi nyt. Vois kuvitella, että sieltä on tulossa rauhallinen lapsikin -- ja kyllä sä varmaan huomaat sitten viimestään, kun hän on täällä ;)

Mä muuten näin unta viime yönä, että mun paras kaveri sai vauvan niin, että se vauva vaan tuli ulos! "Olipa outo synnytys kun ei tuntunut missään", sanoi kaverikin unessa :) Olispa omakin synnytys sellanen sitten aikanaan...!!

Must on ihan mielettömän jännää seurailla, kuka tällä tosiaan ensin ehtii tositoimiin TanZZZkun otettua varaslähdön;) Ei täältä nyt malta olla poissa, vaan pakko on käydä päivittäin lukemassa kuulumisianne! :)

TanZZZkun kuulumisia minäkin odottelen...

Pikkumyy: Onnittelut hyvistä niskapoimutuloksista!! Itselläkin meni jonkin aikaa uskoa, että olen raskaana.. Mulla tosin alkoi noin viikolta 6 jatkuva kuvotus, joten sikäli sitä kyllä uskoi, että jotain on tekeillä :D Mutta kyllä tämä kunnolla konkretisoitui, ja rakastuin vauvaan, vasta kun alkoi masu kasvaa.

Miles Sun vauvan painoarvio on hyvä. Mulla on kans kokoajan ollut tyttö useita päiviä viikkojaan edellä.. Toivottavasti se lapsiveden vähyyskin oli vaan ohimenevää bd bd Ja sullakin se Suomeen matkustaminen vaan lähenee, täällä sama. Lentolippuja mulla ei vielä ole, lähtöpäivä päättämättä, mutta tossa kesäkuun puolivälissä se tapahtuu. Huih sentään, olen kuitenkin asunut täällä viimeiset 11,5 vuotta ja ulkomailla yhteensä just tulee 14v. Kyllä ihan voin sanoa, että jännittää tuo Suomeen paluu! Mutta on se ihanaakin, ja niin hyvä juttu mun tyttärelle, niinkun mullekin :) Mun lääkäri sanoi viime tarkistuksessa viime viikolla, että voisin alkaa tehdä puolipäiväistä työtä nyt ja mun pitää muuttaa ennen raskausviikkoa 30. Näillä näkymin tulen Suomeen rv 29 aikana.

Nimiä mietin kuumeisesti.. NIinkun luulin, että se olis helppo juttu, kun ei tarvii kysyä ja kuunnella miehen mielipidettä, vaan eipä olekaan. Olen kyllä nimien ystävä, mua kiinnostaa nimet ja olen ainakin 10 vuotta tehnyt kauniista nimistä listoja. Mutta kun nyt oikeasti mietin tulevalle nimeä, niin eipä olekaan helppoa!! Mutta onneksi tää on ihan kivaa puuhaa, ja onhan tässä vielä aikaa... Haluaisin kyllä löytää/päättää nimen, ja kertoa sen heti, kun sitä kovasti täällä jo täkäläisen tavan mukaan kysytään :)

Aurinkoista päivää ja kaikille oikein hyviä vointeja!!

t. tiukkisvatsainen Gabriela & toistaiseksi noin 50 nimen shortlistin (oikeesti!) omaava bebetyttönen 24+3
 
Gabriela
Näin kahden raskauden jälkeen uskallan sanoa että normaalia on. Mulla tekee kans tota, kuin joku "punkisi" päällä alakertaa, pissattaa ihan jatkuvaan ja välillä kiristyy ja kuin olis vanne tai naru köytetty bikinirajaan. Kävelylenkillä kiristyy tosi herkästi. Mut se on ihan sitä, kuuluu kuvioon ja asiaan. Paikat muuttuu, kohtu supistelee kaikilla aina jonkun verran. Lapsi muuttelee asentoaan. Sit jos ne on säännöllisen aaltoilevia, kipeitä eikä asetu edes levossa niin voi olla huolissaan. Eikä sittenkään ne aina ole mitenkään vaarallisia. Ole huoletta :)

Muoks. Esim jopa nyt vaikka vain olen sohvalla tekemättä mitään,niin tuntuu ku vois punnertaa vauvan pihalle :D Se on sellanen tosi hassu tunne tuol alhaalla ja välillä se menee täysin ohi.

Esikosta mulla oli nii supistusherkkäkohtu että joka vauvan liikahdus sai kohdun kovottmaan kipeesti.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: -Gabriela-
Täällä odotellaan kuumeisesti ensi viikon tiistaita... Olis seurantakäynti sokereiden takia äippäpolilla, saapi nähdä mitä näkyy... Sillon on rv20 tasan! Mulla on vaan niin pelko persiissä, ettei kaikki ole hyvin ja vaikka kuinka yritän järkeillä niin tuo pelko nousee jostain... Mulla ei oo ollu nyt useempaan päivään minkäänlaisia tuntemuksia vauvan liikkeistä (joten ei ne edellisetkään kai sitten mitään liikkeitä ollut) Dopplerilla oon kyl kuunnellu joka päivä, mut enpä silti oo kauheen vakuuttunut! (kun lukema on ollu alle satakin välillä, niin pistää kyllä pelottamaan!

jeanna on kyllä ihme lohdutuksia ihmisillä!

Gabriela jee, kiva että löyty lätkänkannattaja! ;) Olitte varmaan muutaman vihaisen katseen saajia :) Täällä myös tehty nimilistaa, mulla ois MUN mielestä ihan loistava nimi tytölle, mut mies hannaa vastaan... :/ Joten täytyy sit ilmeisesti "tyytyä" muuhun... Tai toi nimi on mua "kummitellu" esikon ajasta asti j ja mies sano jo sillon "EI!", mut täytyyhän sitä vähän kiusata ;)

pikkumyy oli käyny np-ultrassa, hienoa, että tuli hyviä uutisia!

Sandaali ei mullakaan kovin montaa viikkoa enempää oo kuin sulla, tammikuun puolessa välissä plussasin, joten tervetuloa vaan tänne, jos haluat!

Ambrosia sä oot kyllä aikamoinen sissi, että jaksat olla noin positiivinen, ja toivottavasti oot pian joukossamme mukana, odottajana ;)

Omasta olosta viel sen verran, et maha on edelleen joka päivä, varsinkin iltaisin kipeä, aion tästä avautua äippäpolilla tiistaina ja sitten on tää jatkuva väsymys! Nyt tuo vatsakipu "säteilee" tuonne oikeeseen lonkkaan ja nivusiin. Ja jokaisen rankemman työpäivän jälkeen oon ihan puhki, enkä jaksais tehä yhtään mitään! Olis kuitenkin ihan kiva tässä vaiheessa vielä jaksaa noiden poikien kanssa tehä pyörälenkkejä, tai sit vaikka kuopsuttaa tuota suurensuurta (vissiin 5neliön) kukkamaata, isompaa kun ei tuonne takapihalle mahdu (asutaan siis rivarissa, jossa takapiha on noin 25-30neliöö, jossa on iso katettu terassi (n 10neliöö) tramppa ja leikkimökki, mies haaveilee viel paljua, mut EI!

tiggeri ja muru 19+2
 
  • Tykkää
Reactions: -Gabriela-
Vitsi miten ärsyttävää..yöllä tuli nukuttua huonosti kun tunnin välein heräsin yhteen ainoaan todella tiukkaan suppariin ja sit ei mitään taas..:kieh: just ku nukahin tunniks ni taas yks suppari ja ei mitään..yöllä tuntu et lantuon alue on tulessa ja sama jatkuu nyt aamulla..huoh..on tää niin tätä..

tyty ja poika rv37+0 poks poks:p
 
Täällähän käy jännäks tilanteet:)Ihan innoissani täälläkin seuraan kuka tästä pinosta jakautuu seuraavaksi.Tytyllä ainakin vaikuttaa jo lupaavalta.Varmasti kyllä rasittavaa kun jo haluaisi "tositoimiin" mutta luonto on toista mieltä:)

Gabriela mulla ihan samoin ollut kiristelyä jostain 22 viikosta lähtien.Ja tosiaan mulle se tulee kun kävelee vähänkään pitempään.Ja tosiaan tuntuu että koko ajan tulee pissat housuun...Mut mulla ei ainakaan kipeitä, vaan inhan tuntusta.Ja mulla tosiaan masu kovettuu päivittäin ja usein, mutta ei se tunnu miltään.Viimeksi kun olin neuvolassa, täti kysyi sf mittaa ottaessaan että sua taitaa supistaa ja ite en tuntenut yhtään mitään...Nimien mietintä täälläkin menossa, eikä tosiaan ole helppoa...no onhan tässä aikaa ja itelle ainakin on vaikea jotenkin edes miettiä ennen kuin on nähnyt miltä tulokas oikein näyttää:)

Pikkumyylle onnea hyvistä np-tuloksista!

Sebu toivoisin itsekin että voisin säilyttää tollasen rauhallisen mielen synnytyksen lähestyessä.Ainakaan tällä hetkellä en sitä mitenkään pelkää enkä panikoi, mutta tilannehan saattaa olla täytyin toinen h-hetkellä;)

(.) Jeee!Vika työpäivä.On tätä odotettukin.Vähän on haikea fiilis kun todella pidän työstäni ja työyhteisöstäni.Työkaverit on ihan mahtavia.Mutta tuskimpa ainakaan alkuun tulen kuitenkaan tänne paljon kaipaamaan.Kotona on niin paljon helpompaa olla tällä hetkellä kun pitkä istuminen näyttää olevan todellista myrkkyä:/Olo on ihan eri kun eilenkin pysty touhuilemaan pitkin päivää kaikenlaista kotona.
 
Taas meni yö valvoessa. Supisteli melko kipeästi, väliä oli aina 7-20 min ja pari pitempääkin taukoa. Tätä jatkui yli kuusi tuntia ja sitten aamuviideltä lopahti :headwall: Esikoinen tuli seitsemän jälkeen herättelemään leikkikaveriksi. Väsyttää! Hieman alkaa kärsivällisyys loppua :kieh:

Jeanna 39+0, jos en väärin muista
 
Hei ja anteeksi kun tänne väliin vaan huutelen! :D

Mutta mulla olisi tärkeä kysymys teille kaikille hoidoista plussanneille!:

Eli mikä pp plussa tuli ja oliko ensin haalea vai pärähtikö vahva tulos samantien?? Entä mitä testejä käytitte, kuinka herkkiä?

Itseäni ahdistaa ja pelottaa, kun pp 14 ja viiva edelleen haaleahko. (Testien herkkyys ollut 20-25) eli ei super herkkiä..mutta silti..pitäiskö pp 14 olla jo ihan kunnon viivat testissä jos kaikki ok?? Tiedän että HCG:n nousu on yksilöllistä mutta silti pelottaa että onkohan tämä nyt sitten kemiallinen..tai kohdun ulkoinen..lisään vielä, että cb:n digitaalinen näytti: raskaana 1-2. Mutta silti ne puikkotestien haaleat viivat huolestuttaa...KOSKA NE VAHVISTUU, JOS VAHVISTUU?

ps. klinikalle kyllä jo soitin positiivesesta tuloksesta, mutta eivät osanneet mitään kommentoida tohon viivojen haaleuteen.

KIITOS jo etukäteen jos viitsitte kertoa omia testailu kokemuksia! :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Miumau, en osaa valitettavasti auttaa sillä en tiedä yhtään miten herkkiä testejä mulla oli. Esikoisesta tuli klinikan "määräämänä" testipäivänä ja heidän antamallaan testillä selkeä viiva. Tästä toisesta tuli myös selkeä plussa, mutta unohdin testata silloin kun piti sillä olin niin varma siitä että olen raskaana. Valitettava tosiasia lienee kuitenkin se, että vain lisäaika antaa täyden varmuuden :(

VAROITUS! ERITEPÄIVITYS! :attn:
Limatulppaa irtoaa, jospa tämä tästä tosiaan käynnistyisi ihan itsellään lähipäivinä. Vähän väläytelty käynnistyksen mahdollisuutta jos tuppaa menemään yliajalle tai raskausmyrkytys pahenee. Toivoa kuitenkin on. Ehkä ensi yön supistelusessio ei lopukaan kuin vasta vauvan tuloon :)
 
  • Tykkää
Reactions: miumau* ja tyty86
Tsenppiä Jeanna!

Miumau, mulla oli tosi haalu viiva noissa 25 testeissä, kun hcg 100 verestä. Haalu viiva oli sama vahvistumaton haalu jonneki pp16 saakka jolloin se tummui jo vähän. Saman vahvuinen viiva tuli vasta ku hcg huiteli tuhansissa. ja kun sikiö oli jo nähty ultrassa (piti kokeilla, hehe..) niin vasta sitten viiva oli vahvempi ku kontrolli. Ja HUOM! mä sain aina tummemmat viivat PÄIVÄpissistä lyhyellä pidätyksellä ku aamuisin! kumma mutta taivaan tosi. siks panikoin ihan hulluna ku seuraavan aamun testit oli aina vaaleampia :) Tsemppiä!! Älä tuijota liikaa vahvuuksia, tuut vaan huluks. Plussa mikä plussa kunnes toisin todistetaan
 
  • Tykkää
Reactions: miumau*
Minäkin käyn täällä vähän väliä kurkkimassa kuka jakautuu seuraavaksi. Potentiaalia on monella :D

miumau minä testailin päivittäin siirrosta alkaen :ashamed: Halusin nähdä miten pregnyli poistuu. Testinä herkät 10 testit. Koskaan en ihan negaa saanut vaan noin kymmenentenä päivänä pregnylistä oli haalein ja siitä lähti taas tummumaan. Pp 8 testasin digillä 1-2 eli ei voinut olla enää pregnyliä. Muutaman kerran sen jälkeen testasin liuskalla johon parhaiten tuli pregcheckiin tumma viiva (ei kuitenkaan kontrollin vahvuinen). Herkkiin en saanut tummaa viivaa ollenkaan. "Dpo" 15 tais tulla digiin 2-3.
 
  • Tykkää
Reactions: miumau*
Alkuperäinen kirjoittaja Tammityttö;28453468:
Tsenppiä Jeanna!

Ja HUOM! mä sain aina tummemmat viivat PÄIVÄpissistä lyhyellä pidätyksellä ku aamuisin! kumma mutta taivaan tosi. siks panikoin ihan hulluna ku seuraavan aamun testit oli aina vaaleampia :) Tsemppiä!! Älä tuijota liikaa vahvuuksia, tuut vaan huluks. Plussa mikä plussa kunnes toisin todistetaan
Eksyin tänne tätä pinoa lukemaan ja voihan helpotus. Mulla meinaan on sama juttu. Oon tässä jo tuominnu kemialliseks ja vaikka mikskä noi viivat kun aamulla on aina hailkaa ja päivällä tummaa ja illalla siltä ja väliltä ja kaikkee..
Niin ja nyt on siis menossa pp11 eli vielä tarttis viikonlopun yli pinnistellä varsinaiseen testipäivään
 
  • Tykkää
Reactions: miumau*
Wau Tyty ja Jeanne. Tosi jännät paikat teillä. Oispa itsekkin jo noin pitkällä.

Itsekkin käyn melkein päivittäin katsomassa mitäs kaikille kuuluu ja kuka seuraavana pääsee synnyttämään. TanZZZkunkin kuulumisia olen kovasti lisää kaipaillut.

Puhetta oli testiviivojen vahvuuksista. Itsehän testasin ns.pakollisen testin pp16,ja en todellakaan uskonut plussaan ja olin aivan puulla päähän lyöty,kun näyttikin hailakkaa plussaa. Olin myös aivan varma,että kemiallisesta kyse,kun siinä vaiheessa vielä hailakka,mutta tässä sitä mennä puksutetaan jo rv30:). Mullakin päiväpissa testit anto yleensä tummempaa viivaa,vaikken omasta mielestä saanut ikinä kovin tummaa viivaa. Vasta viikkonäytön 3+raskaana uskoin olevani jollain tapaa raskaana,vaikka varhaisultraan mennessä melkein jo itkin valmiiksi,että taas kemiallinen tai keskeytynyt raskaus jne. Elämä onneksi yllättikin positiivisesti:)

Ens viikolla olis neuvolaa tiedossa ja jännittää mikäs sf-mitta sieltä tällä kertaa pärähtää. Perätilassa edelleen oleillaan. No jos jotain hyvää,eipä ravauta yöllä pissalle. Vaikka liikkeet tunnen kyllä paljon vaisumpina kuin silloin,kun vauveli on raivotarjonnassa. Mitä tapahtuu kyllä tosi harvoin.

Sannuliinu ja tytteli rv29+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miumau*
Tyty, toivon tosiaan actionia :D Mulla irtosi esikosta limatulppa vissiin vasta jossain vaiheessa synnytystä, en ainakaan sitä bongannut itse.

Supistuksia on tullut nyt muutamia, väliä samat 7-20min kuin edellisten öidenkin mutta alkoivat siis nyt jo eivätkä tuossa 10-11 korvilla... Ja juilivat muuten ikävästi reisiin, sen lisäksi että tuntuvat alavatsalla ja -selässä.
 
Lämmin kiitos näistä testikokemuksista! Kyllä helpotti ja tuli luottavaisempi mieli! Varhaisultra olisi edessä 3.6. joten sinne asti jännäillen ja testejäkin varmaan vielä ehtii kuluttamaan muutaman, ihan vain varmistukseksi :D

Ihanaa odotusta teille kaikille!! :heart:
 
Moikka!!
Oon niiiiiin poikki, olen siis todella kipeä. Kohtu- ja pissatulehdus. Tulehdusarvot huidelleet melkein 200 ja muhun pumpattu lääkkeitä ja pumpataan, hyvä niin nii tulisin jossai kohti terveeksi.
Tytöllä oli ja viel vähä on ja tulehdusarvot ollu koholla, mut ovat saaneet niitä hyvin laskemaan. Ja toivottavasti laskeekin. Lisäksi tytöllä on ollu silmätulehdustakin, mutta siihen ovat auttaneet silmätipat. Selvisi että hänellä on joku bakteeri joka on tullut minulta tai mieheltä, joka on peräisin ulkomailta, ei kuulemma ole vaarallinen, mutta aiheuttaa tuollaista, ja tyttö ön eristyksissä jottei muihin osaston potilaisiin tartu.
Huomenna siirtettäs jorviin jatkohoitoon näillä näkymillä, ja mut kans jos tarvitsen vielä sairaalahoitoa.

Itsestä vielä, niin tää sairaalassa olo on vaikuttanut muhun syvemmin kun tajusin, mä olen henkisesti aika riekaleina. Aion hakea tähän apua, koska elän jotenkin jatkuvassa pelkotilassa ja sellaisessa jännitystilassa ja luulen ja kuvittelen itselleni koko ajan kaikkea mahdollista negatiiivista.
Ison osan tekee se että olen monta viikkoa nukkunut todella huonosti, max. N. 5 h/yö, ja sekin todella katkonaisesti. Tähän päälle tää hormonimyrsky joka tuli kans aika yllärinä, niin sanon et tää on mun elämän rankin juttu jossa olen juuri tällä hetkellä, ja tarvin tähän apua. Jotta varmasti toivun kanssa sitten.
En ole jaksanut paljon edes löheistenkään kanssa kuulumisia vaihtaa.. kerron teillekin tarkemmin kunhan jaksan.
Mutta tässä päällimmäiset.. hengissä ollaan mutta kyllä nyt koetellaan..
Kiitosta jälleen kaikille myötäelämisestä. :)
 
Täältäkin lämpimiä ajatuksia ja jaksamista TanZZZKulle! Uskon, että selviätte tästä hienosti vaikeuksien kautta voittoon ja että olette hyvissä käsissä siellä sairaalassa :hug:

Miumaulle pitkää pinnaa ja tsemppiä myös!

ON: mun supistukset ei ole mitenkään räjähtäneet käsiin : / Kuutisen tuntia supistellut, väliä 10+ minuuttia (välillä enemmän) ja eivät ole juurikaan kipeytyneet. Sairaalaan reilun kahden tunnin ajomatka, koitan tässä arpoa lähteäkö vai ei ja jos, niin milloin. Taidan mennä vähän tuonne armaan viereen pötköttämään ja lukemaan. Nukkumisesta tuskin tulee mitään. Öitä, hanit :wave:
 
Vitsi miten mä alan kyrpiintyy jo tähän raskauteen..kävely on hankalaa, nukkuminen koskee ja se on pätkissä torkkumista. Vessaan ku lähet yöllä niin en meinaa päästä sängystä ylös ja sit vielä supistaa niin meinaa pissa mennä housuun..mä varmaan kusen viellä lattialle kontalteni kun en kerkee vessaan kivuiltani|O..ulkona kävellessä vauva painaa lantioon sika kovaan ja särkee selkää ja alapäätä. Mies on todella paljon töissä eikä lastenhoitoapua ole..kaikki sukulaiset kaukana :| onneks viikon päästä anoppi tulee kylään, mutta mies lähtee taas työreissuille ja jos lapsi lähtee syntyy niin se ei kerkee paikalle..mua vituttaa tää..omaa aikaa ei ole yhtään..tänään meillä kihlajais ja vuosipäivä mutta se ei eroo mistään muusta päivästä millään lailla..mies nukkuu ja mä oon tytön kanssa ( mies ollu yösn töissä ja menee taas yöksi )..tiedän et tää on väliaikasta mut mä oon jo niin väsyny tähän..en jaksas tehä mitään kun painoa kertyny jo 17kg ja maha tiellä..iltasin oot turvoksissa ku norsu ja jokapaikka tulessa..
 
Kotona yhä... Yöllä olin jo kassi kädessä lähdössä kun 8 tunnin jälkeen supparit loppuivat. Grrr!

Pari tuntia sain torkuttua ja nyt ovat alkamassa taas. Ei perkele, että tää touhu kestää ja vielä ole edes alkuun päästy :mad:

Tyty, koita jotenkin kestää siellä kipujen kanssa. Toivotaan että vauva pian päättää saapua!
 
Voimia teille jeanna ja tyty!! Uskon että ottaa koville kun synnytys enteilee koko ajan. Toivon että pääsette molemmat pian tositoimiin!! :)

Täällä oli myös kuin norsulla, painoa tullut 20kg ja käveleminen, nouseminen ja liikkuminen tosi hankalaa. Teoriassa vauva voisi tulla koska vaan kun kaksi viikkoa laskettuun aikaan, mutta vielä ei mitään kovin ihmeellistä. Tänään mulla on babyshowrit ja pitäisi jaksaa lähteä keskustaan syömään. Seuraavat kaksi viikkoa onkin tyhjää täynnä, joten silloin voi olla että odottajan ajasta tulee pitkä.

Ihana kuulla susta tanZZZku!
 
TanZZZkulle ja pikkuiselle toivottelen pikaista toipumista :hug:

Jeannalle tsemppiä, ei oo herkkua tuo pitkä alkuvaihe ei.. Muistan vielä elävästi miten esikoisesta supisteli kipeästi pari vuorokautta ennen kuin lapsi syntyi. Ja tarkoitan todella tauotta.. pisin paussi oli jotain viidentoista minuutin luokkaa ja niitäkin oli ehkä kaksi kappaletta. Muuten supparit tulivat ihan 5-10min välein yöt ja päivät läpeensä. Epiduraali oli kyllä taivas siinä loppuvaiheessa, pääsin sängylle pötköttelemään, vaikka en malttanutkaan nukahtaa (miten ihminen voikin valvoa kolme vuorokautta putkeen..?).
Toivottavasti sulla lähtis pian tapahtumaan.

tytylle myötätuntohalit kipujen vuoksi :hug:

Itsellä LA jo ohitettu, mutta eipä tässä mitään hätää ole vielä. Lähinnä jännittää, että meneekö synnytys yhtä pitkänkaavan kautta kuin viimeksi, vai pääsisinkö vähän vähemmällä tällä kertaa. Ja toki jännittää myös se, että mitä esikoinen ajattelee siitä, että olen poissa pari päivää ja vauva tulee kotiin. Mun pienestä "vauvasta" kasvaa sitten hetkessä varmaan ihan iso omissa silmissä :(

PP ja beibi rv 41 :heart:
 

Yhteistyössä