Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Tervehdys ihanan vauva-arjen keskeltä :) Päivittäin lueskelen kuulumisianne ja etenkin jännäilen Tytyn tilannetta...toivottavasti olet jo päässyt tositoimiin! Onnittelut myös muille vauvautuneille :flower: Ja ihana kuulla Willbe, että kaikki on mennyt hyvin :heart:

Mulle vois tosiaan päivittää, että pienimies syntyi 37+1 ja pituutta oli 47cm :) Pienihän kaveri oli viikkoihinsakin nähden, mutta hyvin on lähtenyt paino nousuun ja muutenkin kaikki on mennyt hyvin. Mä oon niin onnellinen kaikesta tästä, hurjan ainutlaatuista aikaa :heart:
 
ei vittu tästä tuu mittää..öisin ei pysty nukkuu ku on niin saatanan kuuma ja päivisin tappaa tonne ulos..|O tuun hulluks..viime yönä nukuttu vissiin vaan 3h..en ees laskenu ku olin hereillä melkei koko aja..nyt väsyttää ihan saatanasti..ja ei merkkiäkkää et tää laps tulis ulos..

tyty ja poika rv40+4
 
tyty: Jos yhtään lohduttaa, niin täällä ei ole kuuma, eikä vauvakaan vielä iso mutta en myöskään nuku kuin pari tuntia yössä. Herään aina pyörimään levottomien jalkojeni kera ja vaeltelemaan ympäri kämppää. Päivisin nukuttaa niin maan perkuleesti ja töitä olis vielä jäljellä viikko. Tsemppiä sinulle! :hug: Ota vaikka pakastimesta pari kylmäkallea pyyhkeen sisällä sänkyyn, jos ne auttaisi viilentämään.

Vienda 33+5
 
Onnea Jadekivi pienestä tytöstä!Tää ketju onkin ollut aika tyttövoittoista, koskahan niitä pikkumiehiä alkaa putkahtelemaan:)


Willbe tosi iloista kuulla että olet noin pitkällä, paljon tsemppiä myös jatkoon!

Tytylle edelleen voimahalit kurjaan olotilaan:hug:

Sitten omaa napaa:Viime yö oli ihan järkyttävä, sitä hikoilun määrää...mutta pahinta oli niiiin järjetön närästys että piti käytä oksentamassa kahteen otteeseen...Renniet on auttaneet mutta niitäkin vetelin paketin viimeiset ennen nukkumaan menoa eli pakko oli kärvistellä kurkku tulessa.Lopulta kun vähän tuli uni niin sit alkoi muuten vaan huono olo, epämääränen kuvotus/oksetus...huoh...

Tänään olin myös neuvolassa ja verenpaineet huitelee pilvissä ja sf mitta ei ollut kasvanut viime viikosta...No eikun lähetettä äippäpolille, toivottavasti aika tulee jo tälle viikolle.Painoa oli tullut reilu kilo viikossa , pissa oli onneksi puhdas.Mutta jäi kyllä vähän huolettamaan tuo sf mitta, se oli tosiaan 29, musta se tuntuu aika pieneltä, vai mitä teillä muilla on ollut näillä viikoilla?No lepokäsky tuli, vaikka ei tässä kyllä enää mitään riehumisia jaksakaan...

Anteeks omanapanen valitus tällä kertaa...

Inkkunen 38+2
 
^ pikainen vastaus vauva arjen keskeltä: onko vauva kiinnittynyt tai laskenut kovasti viime mittauksesta? Mulla on käyrään tullut aina notkahdus siinä vaiheessa ja juuri noilla viikoilla. Mulla oli viimeiset yöt ihan samanlaista yrjötouhua kun närästys paheni viimeisellä viikolla. Verenpaineet ovat myös kohonneet aina juuri ennen synnytystä. Sf-mitta mulla on muuten ollut enemmän yläkanttiin kun alakanttiin.
 
Onnea Jadekivelle tyttövauvasta!!:heart:

Puuuuh!!No joo, on tosiaan KUUMA! Vähempikin helle riittäis kiitos. Ei jaksa kyllä tehdä yhtään mitään tässä olomuodossa ja esikoinen tietty vaatii leikkimään ja pelaamaan pihalla tossa kuumuudessa. Paha mieli kun koko ajan joutuu hokemaan, ettei äiti jaksa eikä pysty. Selkä kipeytyy entisestään tästä pelkästä istumisesta ja nukkuminen on tosi vaikeaa kun jokainen liikahdus sattuu. Särkylääkettä pitäisi olla ottamassa joka yötä vasten.: / No valivali taas, täytyy koittaa ajatella ettei tätä nyt oo enää kun max 4viikkoo jäljellä ja toivotaan et keli vähän viilenis. Eipä se vesisadekaan kivaa kesällä ole.
Vauva möyryää ja polkee mahassa vielä ihan hillittömästi. Eilen oikein ääneen ihmettelin, et eiks sulla pitäisi olla jo ahdasta siellä ja ruveta pikkuhiljaa rauhoittumaan ja suunnittelemaan yksiöstä poistumista?? Tosin, ei vieläkään yhtään oloja et hän sieltä lähiaikona olis tulossa. Ihan abstrakti ajatus edelleen, että meillä on kuukauden sisällä vastasyntynyt vauva talossa. Mut Inkkunen mä ainakin rupeaisin pikkuhiljaa olemaan valmis pusaamaan yhden pienen pojan tähän ketjuun! :D Pyydä ihmeessä muuten äippäpolikäynnillä kunnon (resepti)närästyslääkettä jos ei Renniet kerran auta. Kurja vaiva! Toivottavasti pääset pian polille. Mulla oli viimeviikolla sf mitta 34cm, mutta terkka sanoi vauvan olevan niin ylös majoittunut, että se varmasti suurensi mittaa. Esikosta samalla viikolla 31,5cm, joten eihän toi 29cm niin kamalan pieneltä kuulosta? Mun terkka sanoi myös että monille tulee loppuvaiheesta sf-mittaan pieni notkahduskin, kun vauva laskeutuu lantioon/kiinnittyy. Toivotaan et sullakin olis vain niin, eikä syytä huoleen! :)

Tytylle edelleen tsemppii!! - Samoin Viendalle ja levottomille jaloille!!

Eemiliina 38+1
 
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Kiitos Sebu ja Eemiliina vastauksista!Ei tässä muuten se sf huolettaiskaan mutta mulla notkahdus käyrässä tapahtu jo viikolla 35+4,jolloin sanottiin että vauva on jo selkeästi laskeutunut ja sen kyllä tunsin itsekin kun oli selkeästi helpompi hengittää.Toivotaan että nää olot enteilisi synnytystä niinkuin sulla Sebu:)
 
Inkkunen, mulla oli esikoiselta sf-mitta nuilla viikoilla 34cm ja pysytteli siinä suunilleen loppuun asti. Nyt maha jo suht iso,kun viime neuvolassa rv 31+5 sf-mitta oli 31cm.

Kuumuus tekee täälläkin mut kohta hulluksi,kun yöt menee valvoessa ja päivät nuokkuessa,kun nukuttaa niin pirskatisti. Magneesiumia vedän täällä suurin piirtein kaksin käsin,kun jalkoja repii,pakottaa ja tuntuu,että niitä pitäisi liikuttaa koko ajan huoh.

Sannuliinu ja tytteli rv 32+5
 
gabriela tsempit pakkailuun ja muuttotouhuun!

Paljon onnea vauvan saaneille! :heart: sebu08 + jadekivi :heart:

tytylle tsempit ja yritähän jaksaa! kurjaa kun ei pikkunen tajua syntyä kun sulla on niin huono olo..

ON suomessa oltu nyt 5 päivää ja olen käyny neuvolassa 2krt.
normimittauksissa kaikki ollu ok. viimeviikolla oli myös lääkärin tekemä ultraus, painoarvio rv 35+1 oli 2,7kg normikäyrillä menee. ja katsoi myös lantion että alatiesynnytys pitäisi onnistua.
tänään neuvolassa oli sitten synnytysvalmennus, kun olivat niin huolissaan kun olen näin pitkällä että ehdin sen käydä.
viikonloppuna mies tulee käymään suomessa kun on vähän juhlia tiedossa ja tuo samalla vauvan tavarat tullessaan. tarkoitus olis la mennä sairaalaan synnytysvalmennukseen ja nähdään samalla se paikka mihin pitää sit tosipaikan tullen mennä.

mua ei ole kuumuus ainakaan vielä kauheesti haitannu. mitä nyt jalat turpoo eikä saa nukuttua kunnolla.
saa nähdä nyt sit pidemmän päälle jos tää jatkuu niin varmaan rupeen oleen kypsä.
ainut asia mihin olen kypsä tällä hetkellä on se että asun mun siskolla sen ajan kun olen hesassa ja se asuu kerrostalon 4. kerroksessa ja tääl ei ole hissiä!! pikkusen pitää aina miettiä et kuinka monta kertaa täältä viitsii pihalle lähtee. yksikin päivä ravasin noi raput 4 kertaa. HUH! liikunnastahan toi menee mut ei vaan jaksais enää eikä varsinkaan sit parin viikon päästä.

vieläkin välillä mietin mitä tanZZZkulle ja tytölle kuuluu ja jaksatko käydä täällä palstalla vielä??

tsemppiä kaikille vaiheisiinne!

miles + sitkeä sisu 35+6
 
Viimeksi muokattu:
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

31.5.
tyty86 / 26 / 2. lapsi / pkssk poikalupaus

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

16.6.
inkkunen / 33 / 1. lapsi / TAYS

17.6
Eemiliina/ 33 / 2. l apsi / KOKS poikalupaus

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

3.7.
Miles / 34 / 1.lapsi / ? Helsinki tai Jyväskylä? poikalupaus

4.7.
Lumi72 / 40 / 1. lapsi / ulkomailla

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

18.7.
Vienda / 29 / 1. lapsi poikalupaus

20.7.
nuppuska / 30 / 1. lapsi / Kättäri poikalupaus

25.7.
Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / OYS tyttölupaus

6.8
tammityttö/2. Lapsi

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

25.8.
Mörkötys / 29 / 1. lapsi

26.8.
-Gabriela- / 40+ / 1. lapsi / Kättäri tyttölupaus

4.9.
meriann / 30 / 2. lapsi / Kättäri poikalupaus
Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL
Nuppu81 / 31 / 1. ja 2. lapsi / KYS


5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi/poikalupaus

1.10
Tiggeri/ 33 / 3.lapsi / K-HKS tyttölupaus

9.10
Vihervaara

22.10
Tigridia/ 4.lapsi

27.10
Pikkumyy-09/ 33 / 2.lapsi



:heart: SYNTYNEET :heart:
2.5.2013 sekundamamma / 36 / 2. lapsi / tyttö/ (rv 39+4)
6.5.2013 TanZZZku / 30 / 1. lapsi / tyttö/ 1695g/ (rv 31+5)
12.5.2013 Jeanna / tyttö/ 3700g, 51cm/ (rv 39+2)
16.5.2013 Lila13 / 28 / 1. lapsi / poika/ 2530g, 47cm (37+1)
22.5.2013 Pikkuperho / 30 / 2. lapsi / tyttö/ 3900g, 50cm
31.5.2013 jadekivi / 25 / 1. lapsi / tyttö/ (rv 40+2)
31.5.2013 Sebu08 / 33 / 3. lapsi / tyttö/ 3488g, 48cm (rv 40+4)



Neuvolat & ultrat

Vienda - neuvolalääkäri 11.6
Nuppuska - neuvola 14.6
Sannuliinu - neuvola 14.6
Gabriela - neuvola 17.6
Gabriela - lääkäri 19.6



Äitiysloma alkaa: =)
Sekundamamma - 28.3
Sebu08 - 19.4
Jadekivi - 22.4
TanZZZku - 22.4.
Tyty86 - 24.4
Lila13 - 29.4
Inkkunen -3.5
Eemiliina - 13.5.
Vienda - 12.6
Nuppuska - 14.6
Sannuliinu - 19.6
Mörkötys - 22.7.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
Ambrosia
Millian
 
Viimeksi muokattu:
Tytylle kovasti voimia ja onnea huomiseen! Toivottavasti paikat sopivasti kypsyneet!!

Tässä oma synnytyskertomukseni jos jaksatte lukea:

Täällä alkoi kaikki viimeperjantaina todella nopeasti. Viikkoja oli kasassa 40+4 ja toukokuun viimeistä vietiin. Ajattelin aamulla kun heräsin, supisteluja ei juurikaan ollut yöllä, että toukokuun vauvasta taitaakin tulla kesäkuun vauva. Mulla oli kaikki suunnitellut kotityöt tehty kotona, verhot lyhennetty, ikkunat pesty ja kaikki rästijututkin siivottu. Mietin aamulla, että nyt en jaksa enää keksiä mitään lisää tekemistä, en jaksa tehdä yhtään mitään ja varauduin siihen että lähtöön on vielä toista viikkoa. Makasin koko päivän aurinkotuolissa, luin lehtiä ja katselin kun lapset leikkivät. Koko päivä oli tyyntä ennen myrskyä. Muutaman tosi kipeän supistuksen havaitsin päivän mittaan, mutta ne oli niin yksittäisiä etten juurikaan kiinnittänyt niihin mitään huomiota.

Neljän aikaan iltapäivällä ajattelin, että jospa tultaisi sisälle, syötäisiin ja laitoin pyykit koneeseen. Silloin huomasin menkkakipua, aika koviakin sellaisia, mutta kun olin liikkeessä niin ne helpotti. 17.40 otin kellon käteen ja huomasin että supistuksia tulee 10 minuutin välein ja ne olivat kivuliaita. Ystäväni kehoitti soittamaan Kättärille varmuudeksi, että onko sulkua ja kuinka kauan uskallan olla kotona kun edelliset synnytyket olleet nopeita. Soitin Kättärille 18.00 ja antoivat luvan tulla vaikka heti. Itse olin sitä mieltä että otan Panadolia, koska en halunnut lähteä turhaan ajelemaan, jos ei kyseessä olisikaan vielä kunnon supistukset. Sanoin kätilölle, ettei tässä vielä mitään hätää, en oksenna niin kuin aina ennen joka supistuksen yhteydessä. Onneksi kätilö sanoi, että tällä kertaa synnytys voi olla erilainen, että et välttämättä oksenna ollenkaan. Olin pitänyt itselläni tätä merkkinä, että kun olen niin kipeä että yrjö lentää niin silloin tiedän että on aika lähteä.

Seuraavaksi passitin lapset ja miehen ulos puistoon, koska ajattelin että en jaksa avautumisvaiheessa sitä, että muut pyörii mun ympärillä. Korjasin ruuat pöydästä ja vatsa meni aivan sekaisin. Vessassa huomasin verenvuodon ja soitin kättärille uudestaan 18.20. Pyysivät tulemaan heti! Soitin miehelleni, että ole kerrankin nopea, nyt me mennään! Ystäväni ajoi kiireellä meille ja 18.50 päästiin matkaan. Ajomatkan aikana supistukset tihenivät seitsemästä minuutista viiteen minuuttiin. Sairaalaan päästiin kello 19.30 ja sain saman tien ilokaasua, joka tuli todellakin tarpeeseen. Olin 3 cm auki ja kätilö kirjasi minut koneelle sillä välin kun istuin pallon päällä ja supistukset kovenivat. Suunnitelmissa oli heti soittaa anestesialääkäri paikalle kun ”paperityöt” oli tehty. Odottelin tunnin verran pallon päällä, että synnytys etenee ja anestesialääkäri saapuu. Kello 21.00 epiduraali vaikutti ja kaikki kivut oli poissa. Jutusteltiin pari tuntia mieheni ja kätilön kanssa ja kaikki oli niin seesteistä, synnytys ei kuitenkaan edennyt kun epiduraali sitä hidastutti ja 22.30 puhkaistiin kalvot. 23.00 sain oksitosiinia ja pyysin lisää epiduraalia. Kätilö katsoi 23.20 että olen vasta 6 cm auki ja antoi uuden satsin epiduraalia. Sanoi kuitenkin että muutama kunnon supistus ja pääsen ponnistamaan. Niinhän siinä kävi, 23.35 pääsin ponnistamaan. Ekalla ponnistuksella pää ja toisella ponnistuksella loput. Ja niin se oli helposti ohi tällä kertaa!

Onneksi en jäänyt kotiin odottamaan sitä yrjötouhua, koska vältyin siltä tällä kertaa kokonaan. Esikoisesta supistelin aikoinaan kaksi vuorokautta 10 minuutin välein oksentaen, mikään ei edennyt vasta kun sain oksitosiinia ja silloin kaikki tapahtui alle neljässä tunnissa. En voi uskoa että kaikki meni niin hyvin! Olen niin iloinen siitä että lähtö tuli niin nopeasti, yllättäen ja selvästi. Inhottavinta mielestäni on aina ollut kärvistellä kotona supistellen ja miettien että koska pitäisi lähteä.

Onnellinen Sebu ja pieni rakas tyttönen. :heart:
 
Kiitos Sebu kertomuksesta,niitä on aina mukava lukea:)

Polilla käyty,vauvalla kaikki hyvin,painoarvio tällä hetkellä ultran mukaan 3 kg,virtaukset hyvät.Paineita nyt seuraillaan tiuhaan.Kohdunsuu oli pehmentynyt,kaulaa sentti jäljellä ja yhdelle sormelle auki.Siinä kun käyrillä makoilin niin tuli yks todella kipeä supistus,joka tuntu oikeastaan vain selkäpuolella.Samalla tuli todella huono olo ja yrjö oli lähellä.Eli jos tässä nyt alkaisi oikeasti kohta jo tapahtumaankin...:)Tänään aamusta on myös ollu menkkakivun tyylistä jomotusta alaselässä.Lisää supistuksia kiitos,että pääsisi tästä tositoimiin:D
 
Onnea vauvoista Lila, Pikkuperho ja Jadekivi :heart: Sebua taisin muistaa onnitella jo aiemmin.

Ihanaa tosiaan että saatiin eka poikakin tähän ketjuun! Mulle oli jostain jäänyt sellainen, ilmeisesti virheellinen, käsitys että hoidoilla syntyisi enemmän poikia kuin luomuraskauksissa syntyy. Ainakaan tämä pieni otos ei tue sitä väitettä :D Ja itsellänikin on nyt kaksi tyttöä, molemmat icsillä alkunsa saaneet (samasta hoitokerrasta kumpikin, esikoinen tuoresiirrosta ja kuopus passista).

Tytylle kovasti onnea ja jaksamista huomiselle! Mulla on peukut pystyssä että vihdoin alkaisi tapahtua.

Willbelle onnittelut plussasta :heart:

Millianille voimia, toivottavasti jaksat jatkaa hoitoja ja tarinaanne kirjoitetaan seuraavaksi onnellisesti päättyvä luku :hug:

Me saatiin vihdoin päätettyä vauvalle nimi! Melkoinen vääntö oli sen keksiminen ja molempien piti antaa periksi, mutta ihan tyytyväisiä ollaan nyt. Sitten pitäis passikuvassa käydä tytön kanssa, että päästään sukuloimaan ja kyläilemään entisille kotiseuduille kesän aikana.
 
Pikatervehdys muuttokiireitten keskeltä!

Kiitos Miles, kyllä on paljon kiirettä ja hommia, jestas sentään! Muuttaa nyt vuosikausien (lähes 14 on tullut vietettyä täällä) jälkeen Suomeen, ja olla ekaa kertaa 28 viikkoa raskaana ja siis yksin pyörittää koko rumbaa ja 3 kissaakin pitäs saada samaan syssyyn tuotua mukana.. JA tärkeintä kaikesta, muistaa olla stressaamatta.. ;) Hiphei! Yksi stressi on kuitenkin nyt ohi, työt. Olen saikulla toivottavasti elokuun lopulle (laskettuun aikaan) saakka. Ja lentoliput on nyt vahvistettu; lähdemme reilun viikon kuluttua!

Kiitos Sebu synnytyskertomuksesta! Musta niitä on tosi mielenkiintosta aina lukea, ja tämä sinun synnytyksesi kuulostaa aika oppikirjan mukaiselta hyvältä synnytyskokemukselta :)

Inkkusen oireilut kuulostaa oikein lupaavilta! Peukkuja!

Niin suloista, että lapsosia tulee nyt "kokoajan", ihanaa!! :) Kieltämättä tyttövoittoista tuntuis olevan toistaiseksi meidän ryhmässä... Mä olen kuullut myös, että tyttöjä tulis enemmän hoidoilla vaikka jotenkin mun logiikalla tuntuis, että poikiahan sieltä pitäs tulla, tai ainakin IVF:llä, jos kerran poikasiittiöt ovat nopeita eikä matka munasolulle lasimaljassa ole kovin pitkä ... :confused:

Tytylle erikoistsempit ja peukut ja varpaat on pystyssä, että huominen menis hyvin ja vihdoin pääsisit keskittymään itse synnytykseen!

Jeanna onneksi olkoon, että saitte nimen päätettyä!!!! Mulla vaihtuu päivittäin vieläkin.... Lempparilista on vielä pitkä, mutta ne nimet mitä oikeasti päivän mittaan maistelen alkavat olla pikkuhiljaa niitä samoja, lemppareita on noin 10 kpl... Huoh, ollapa kuninkaallinen että saisi antaa niin monta nimeä :D

Oma napa: vietettiin tänään ihanaa (raskaanaolevien) tyttöjen iltapäivää kaverin kanssa. Käytiin hyvällä lounaalla, kampaajalla ja ostettiin lastenvaatteita (mun tyttö sai ekat legginsinsä ja kenkänsä kokoa 17-18) :heart: Mahtava aurinkoinen päivä kruunasi kaiken! Kyllä, ihme juttu, mutta tänään (VIHDOIN) jopa näillä leveyspiireillä tänä vuonna erittäin outo valoilmiö ilahdutti päiväämme ja asteita oli peräti 24C varjossa. Kyllä tuntui ihanalta!!!

Sf-mittaani en tiedä, kun ei täällä mitata, mutta lienee aika iso.. Ystäväni on pituudeltaan mua noin 10cm lyhyempi, ja hänellä on siis 2 viikon kuluttua suunniteltu sektio. Tänään KAIKKI kysyivät pitkin päivää, että onko meillä ihan samaan aikaan laskettu aika? Ööö, ei, mullahan on vielä 2,5 KUUKAUTTA laskettuun aikaan....

Pärjäilkäähän siellä tukalissa kuumuuksissa.. ;)

t. Gabriela ja ilmeisen iso tyttönen rv 28+2
 
Kuten arvelinkin, paikat edelleen yhtä epäkypsät ku viikko sitten. Siltikin saivat ballongin laitettua, mutta kipeetä teki..nyt ollaan kotona odottelemassa. Todella epämiellyttävän tuntusta kun haarovälist roikkuu letku ja painaa tonne värkkiin se pallo. Supistuksi tullu ballongin laitosta lähtien=) kävely hankalaa joten esikon kaa ei ulkoilusta tuu mittää..ei voi ku istuu ja pissilläkin käynti on aika huvittavaa.

Vauvan kokoarvio jo 4kg..huomen klo.11 polille ottaa pallo pois ja jatketaan käynnistelyä jos ei itekseen lähe. veikkaan kyllä et tänään saattaa lähtö tulla.

tyty ja poika rv40+6
 
  • Tykkää
Reactions: Inkkunen
Jei Tyty!Onnea matkaan=)

On sulla tosiaan Gabriela rutistus edessä,toivottavasti muutto menee sujuvasti ja voit nauttia sitten loppuraskaudesta stressittä:)

Nimiasia on täällä edelleen aikas auki... Eilen ultrassa vielä udeltiin josko sukupuoli olis vilahtanut mutta ei niin ei:)Lääkäri ehkä luuli nähneensä vilauksen kiveksistä mutta ei kyllä sanonut mitään varmaa:)

Pakko hehkuttaa mutta viime yö oli ihan paras,nukuin niiiiiin hyvin,että olo on kuin uudella ihmisellä.Energiaa olis vaikka muille jakaa:)Kääntöpuoli kyllä on se että supparit loistaa poissaolollaan eikä oikein muitakaan tuntemuksia.. Hmmm...
 
täällä supistelee nyt jo aika kipeesti..on supistellu jo pari tunti ja tulee muutaman minuutin välein..sanoinki miehelle et kohta taijetaan lähtee takas polille..ei huvita jäädä kotiin näitten suppareiden kanssa..
 
tultiin osastolle klo.13 korvilla ku kotona ei kärsiny olla..no ballongi oli saanu jo aikaan sen et olin 1.5cm auki ja suppareita 3-7min välein..menin ammeeseen pariks tuntia jossa hyvä olla..sit kärvistelly loppuajan jumppapallon päällä jne. Olen edelleen osastolla,mies meni kotii nukkuu ja mäkin koitan. Synnytys hidastu ja suppareita enää harvakseltaan..koitan yön nukkua kun aamulla jatketaan käynnistystä.nyt sain kipupiikin yötä vasten..ballongi edelleen kohdunsuulla,eli en ole auennut juuri ollesakaa.pallonki putoo iteksee pois ku paikat auki 3-4cm. Aamulla ottaavat pallongin pois ja sit mietitää mite jatketaa käynnitystä. Ellei iteksee lähe yön aikana..nyt haluun vaan nukkua..oon ihan naatti ku koko päivän supistellu..
 
ei menny taas niiku strömsössä tää meijän homma..tosiaan ballonki laitettiin kohdunsuulle torstaina klo.8 jälkeen jonka jälkeen alko supparit säännöllisenä..klo.13 mentiin takas polille kun koski..1,5cm auki paikat. menin ammeeseen ja iltaa kohti supparit harveni. päätin jäädä osastolle ja mies kotii nukkuu. Sain kipupiikin yöksi et saisin ees vähä nukuttua ku supisteli. klo.24 yöllä suppari alko taas säännöllisenä mut kipupiikki vei pahimman terän niistä.

klo.03 sanoin yöhoitajalle et aika kovia suppareita, voisinko saada lisää kipulääkettä. mut pantiin käyrille ja kerkes supistaa kovasti toisen kerran käyrällä ollessa niin poks ja lapsvedet män sänkyy ja alko karmeet supparit. lapsvesi tosin oli vihreetä et vauva oli kakannu sinne jossain välissä. soitin ukolle et noppee osastolle nyt supistaa ja kovvaa.

Eiku saliin ballonki poijes ja 4cm auki jo..olin tosi kippee ja eiku epiduraalin valmistukseen. sit ku sain sen hieman helpotti mut silti olin kippee. Synnytys pysähty niin et olin 6cm auki monta tuntia. kaikki maholliset puudutteet laitetiin ja olin vaan kipee. huusin ja itkin..lopuksi kokeiliin spinaali puudutusta joka vei sit kivut pois. sen aikana aukesinki lopulta 10cm ja eiku ponnistamaan. Se homma kestikin sit..ja lissää kipulääkettä tungettiin vaikka kuinka.

klo.13.22 syntyi poika:heart: ja oli muuten iso 4200g ja 50cm. Repesin ja tikatiin. pojan ilmatiet puhistettiin ku oli vetäny vihreet lapsveet henkeesä. Kun mut oli ommeltu puuduteet hävis ja menin helvetin kipeeks. Sanottiin vaan et normi jälkipolttoja kunnes mies soitti kelloo ja hoitajat paikalle kun tärisin ja itkin kivusta. Eiku ultraa ja eppäiltiin et vanha sektioarpi revenny ja verta vuotaa vatsaonteloon. kiireesti leikkaussaliin nukutukseen jossa vanha arpi revittiin auki. ei ollu vatsassa verta. kivun syy löyty kohdunsuulta jonne oli synnytyksen aikana tullu todella iso kudoksien sisänen hematooma joka paino ja teki todella kipeetä. se puhkastiin ja pantiin kohdunsuulle dreeni.

oon ihan saatanan kipee ku repesin ja vanha arpi leikattiin plus toi hematooma. Poika joutu tänään lasten teholle antibiootti tippaan kun sai lapsvedestä infektion ja on kuumeessa sekä tulehdus päällä. itelläni saatanan kippee maha ja otettiin crp et onko kohtutulehdus.oottelen tuloksia. Verta pantiin tänään 2 pussia kun menetin sitä synnytyksessä ja leikkauksessa..HB77 tänään vaan..tuntuu et kaikki meni päin vittua taas..paha mieli kun poika osastolla ja mä yksin toisella osastolla.
 

Yhteistyössä