Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

KUKKUUUUUU!!! :)
Täällä on muutama kysellytkin perään, kiitos välittämisestä :)
Paljon on tapahtunut viime kirjoituksesta..
Mieli on parantunut aikas paljon, vielä on valitus tekemättä naikkarista mutta sen saan varmasti tehtyä tässä lähipäivinä.. Kun ajattelen valituksen kirjotusta, ni alkaa pikkasen ahistaa, mut luulen et oon päässy siihen kohtaan, et kun sen saan kirjotettuu, ni sit tulee sellanen helpottunu olo.
Eli, mä en ookaan hullu, ja mun mieli toipuu ;) Sitten kun tulee liikaa, ja etenkin jos se kestää kauan, niin sitten joskus vain liika on liikaa!! oon pitäny itseäni vahvana ja suht koht tervepäisenä naisena, niin aikamoisen mielen myllerryksen oon käyny läpi viimesen vuoden sisään...
Mutta, se mikä ei tapa, vahvistaa. Toi pitää oikeestiki näköjää paikkansa!!!
Ja rikolliseksi mun ei kannata alkaa, jos nuppi meinaa sekoo 3vko sairaalajakson aikana, ni mites jos oikeest joutus johki vankilaan?? huhhuh!!! Mä pysyn kilttinä ja kunnon kansalaisena ;)

Typykkäkin voi hyvin :) Hän on aivan ihana ja häntä on ihana hoitaa :heart: Painohan ei meinannu ensin hänellä nousta, mutta nyt on sellasta tasaista pientä nousua, ollaan saavutettu jo 2kg!! Tarkalleen tän viikon ti, hän painoi 2230g, mutta punnitus oli heti ruoan jälkeen, eli realistinen paino on tällä hetkellä n. 2180g, mutta että reilust yli 2kg, ou jeee!!!
Tytön silmä meinaa rähmiä aika ajoin, mutta vielä ei neuvolassa olla käyty ottaa rähmä näytettä, että tarvisko silmätipat aloittaa uudelleen. Kun silmää huuhtelee usein, ni se on ainki tähän asti pysyny aisoissa.
Maitoa multa ei oikein tahdo tulla, ja tyttö onkin jo hieman oppinu pullollee, että kun törkkää tissin suuhun, nii hetken jaksaa imeä, mutta kun huomaa että sieltä ei oikein tavaraa tule, lopettaa imemisen ja ja alkaa kiukkuu.
Vaikka multa ei sitä maitoa sillee paljoa tule, niin en halua vielä luovuttaa, just tilasin rintapumppuuun uusia osia, et imua saa parannettua ku nyt käytössä oleva osa on hieman kulahtanu ja pumpun imuteho ei ole niin hyvä ku aiemmin on ollut.. lisäksi mulla on käytössä primperan ja still- tee, joiden pitäs nostaa maitoa..

Ja ku meinas tossa hieman ressiä olla, nii aloin polttaa sit tupakkaa uusiksi :ashamed: Oon kyllä pitäny huolen et on ollu väliä kun olen maitoa pumpannut... Ja nyt muutaman päivän oon saanu vähennettyä, ja enää ei oo tupakkaa, ni koitan olla purkalla taas hetken ja sit lopettaa neki, eli tosissaan nyt yritän kaikkeni et typykkä sais mun maitoa ja sitä kautta vastustuskykyä yms..

Me ollaan nyt kolmatta viikkoa kotona. Mies on ollu koko ajan kans kotona, ensin kelan erityishoitorahan voimin, ja nyt on isyysloma ja sit viel kesäloma tähän päälle. Ollaan vuorotellen valvottu öitä, ja tällee kumpikin saa nukkua.
Kaiken kaikkiaan tyttö joutui olemaan 20 päivää sairaalassa. Viime viikolla päästiin eroon nenämahaletkusta, tyttö jaksaa syödä itse tarvittavan määrän kasvaakseen ja vahvistuakseen. Vielä en ole pystynyt ja suostunut luopumaan tollasesta pulssi- ja saturaatio mittarista. Antoivat sairaalasta sellaisen meille mukaan tueksi ja turbvaksi kun lähdettiin kotilomille. On pitäny kirjata ylös jos on tullut mittarihälytyksiä, ja niitä on matkan varrella tullut muutamia... Kuulemma ihan täysiaikaisillekin vauvoille tulee hengityskatkoja, niitä ei vaan tiedä, koska vaava ei ole kiinni mittareissa... pitää kuitenkin alkaa pikkuhiljaa työstämään tuota henkistä puolta laitteesta luopumista, koska jossain kohti se on edessä..huoh...
Tyttö on muuten pitkä ja hoikkka, ihan kuin isänsä, ja hän on myös pelottavan paljon uutena vuotena menehtyneen anopin näköinen, kuin kopio hänestä!!! Itse hörhönä uskonkin että anoppi antoi sielunsa jotta meidän tyttö syntyisi ja saisi elämän...Nää on näitä mun hörhötyksiä... ;)

Eilen käytiin keskustelemassa papin kanssa ristiäisistä ja sopimassa niistä. Nyt vielä pitää hankkia kastemekko, mistäköhän niitä saa ostettua...???? Nimet ja kummit ovat jo päätetty, ja toivon että meillä on sellainen nimi joka ei ihan heti tulis vastaan, etunimi tosin tällä hetkellä on muodissa mutta tämän nimen olen halunnut jo kauan, ennen kuin edes tulin raskaaksi...Ja sen sain :)

Tässä nämä meidän kuulumiset pääasiassa :) Ihanaa vauva-arkea :heart: Ja vaikka vissiin tänne jo kirjoitinkin, että eka ja vika lapsi, nii kun sairaalassa olessani jo noin sanoin, tuli itselle etiäistunne et vielä tulee muksu, ja se oli vielä tosi vahva se tunne. Tosin kun sitä on miettiny ni se o tunne on lähtenyt seilaamaan, mutta niin noille fiilareille aina käy... Kävinpä myös ennustajalla, ja sielläkin näky lapsi kortti ;) Lisää hörhöilyä...
Ja mieli on jännä juttu, vaikka oon ollut ihan helvetin rikki ja hajalla, niin kävisin kaiken saman läpi uudelleen, jos se vaatisi että saan tyttöni pitää. Toi pikkunen on koko mun maailma, ja... noh, kyl te tiedätte mitä tarkoitan ;)

Oon myös teidän kuulumisia lukenut :) Onnea vauvatuneille kovasti :heart:
Pikkupehon vauvalla oli mun mielestä loistopvä syntyä, ollan samikset vauvan kans ;)
ELi olen nyt siis jo vanhentunut vuodella.
Tytylle vielä suuret sympatiat, tiedän, miltä tuntuu olla erossa vauvasta. Näin meidän tytön vasta seuraavana päivänä synnytyksestä, ja taisin koskettaa ensimmäisen kerran vata 2-3 pvän ikäisenä häntä. 6vrk hän oli vanha, kun sain hänet ensi kerran syliin. . .

Sitten vielä rintamaidosta... Te, joilla sitä tulee ihan älyttömiä määriä, niin oletteko miettineet maitonne luovuttamista...????
Kysyn tätä siksi, koska rintamaidosta on ollut sairaaloissa pulaa, ja meidänkin vauvamme on alkuun saanut luovutettua rintamaitoa...

Joopa. Tällaista tänne meidän elämään. Ehkäpä saan itseäni niskasta kiinni ja jaksan alkaa taas kirjottelee :D
TanZZZKu ja typykkä 1kk 1vko :heart:
 
Ihana kuulla TaZZZkun kuulumisia!


Mun kuulumisia
Mulla alkais tänään kesäloma.. keli sen mukainen (helsingissä sataa siis vettä).. aika laiha lohdutuspalkinto.. 3:n viikon päästä takas töihin kun olis pitänyt jäädä äitiysvapaille..
Noh, kuten Tanzzzku sano, niin se mikä ei tapa niin se vahvistaa :stick:
Mä muuten voin hyvin. Tyttö on tuhkattu ja tuhkatkin on haudattu. Oli myös siunaustilaisuus. Fyysisesti voin paremmin kuin vuosiin! Oon alkanut liikkumaan ihan urakalla 3-4 kertaa viikossa ryhmäliikuntaa ja siihen päälle lenkkeilyä ja kuntosalia. Tekee psyykkeelekin tosi hyvää!

Odotus tais tehdä sen että ainakin toistaiseksi kroppa toimii. Keskeytyksen jälkeen kierto oli 43päivää, eli ovis tuli.. nyt bongasin oviksen kp17 eli luulis kierron lyhentyvän. Nyt oviskivut kesti kolme päivää - edes clomeilla / pistoksilla ei tämmöstä ollut:)
Makkarissa on vielä kohtuu hiljasta, mutta kyllä se varmasti vilkastuu. Onhan tässä ollut iso suru kannettava + miehellä vielä töissä iso ylennys..

Ja ollaan me puhuttu jo hoitoihin palaamisestakin ja kenties jo ens kierrosta sinne suunnataan..
 
Ihanaa kuulla Tytyltä ja TanZZZkulta jo parempia uutisia!Olette kyllä paljon joutuneet kokemaan nyyttienne eteen, mutta varmasti kaikki on sen pienen tuhisijan arvoista:)Ihania kotipäiviä molemmille vauveleidenne kanssa!

Ja mukava kuulla myös että sulla Ambrosia myöskin on suru hieman jo väistynyt ja olet jo seuraavaa hoitoa suunnittelemassa.Kaikkea hyvää kesääsi!

Mitkäs Eemiliinan tunnelmat???Täällä jännäilen sun puolesta kun on niin samat viikot menossa:)
Omaa napaa sen verran että parina yönä täälläkin enemmän ja vähemmän menkkajuilintaa alavatsassa ja selässä ja nyt aamulla huomasin jonkun verran veristä vuotoa....onkohan tää nyt sitä limatulppaa vai mitä...??

Täällähän alkaa monilla olemaan jo viikot kolmenkympin paremmalla puolella,niin se aika vaan menee.Paljon tsemppiä kaikille vaiheisiinne!

Inkkunen 39+5
 
Inkkunen toi voisi kuulostaa kyllä lupaavasti limatulpalta! Mulla tuli esikosta veristä vuotoa vasta kun olin lähdössä sairaalaan ja kunnon supparit oli jo päällä. Joten pidän peukkuja pystyssä ettei sun tarvi enää kauaa kääröä odotella!! =)
Täällä ei taas mitään uutta auringon alla, kiitos kysymästä. :) Öiset supistelut on rauhoittuneet ja alkuviikolla alhaalla roikkunut maha muutti takaisin ylöspäin. Neuvolassa terkkari totesi eilen, ettei vaavi ole vieläkään kiinnittynyt ja on vielä aika ylhäällä. (Tosin ei kuulemma välttämättä kiinnitykään ennen kun lähtee syntymään.) Ke iltana kyllä itsekin huomasin että heppu pinkaisi takaisin lempipaikkaansa, eli mun kylkeen nököttämään tuolta alamasulta. Eli vaikuttaa vahvasti siltä että voin alkaa suunnitella juhannusjuhlia kotosalla ILMAN vastasyntynyttä. :stick:

Ihana kuulla Tanzzzkun kuulumisia ja mahtavaa että voit jo kaikin puolin paremmin. Rankka raskaus sulla kyllä olikin. Hienosti olet siitä ja kaikesta muustakin toipunut! Ihanaa että typy kasvaa kohisten, vaikka hurjan pieni piiperöinen teillä siellä on vieläkin. :heart: Kiva jos mieli alkaa jo kääntyä kohti tulevaisuuden ajattelua ja uusia vauvoja. Anna ajan kulua, ehditte vallan mainiosti hankkia sisaruksenkin jos siltä tuntuu.
Ja Ambrosian kuulumisista kanssa ihana lukea! Oon tosi iloinen että olette jo noin upeasti elämän syrjässä kiinni kaiken raskaan jälkeen ja ajatukset tulevassa.:heart: Onnea uuteen hoitoon, toivottavasti tärppää!:)
 
^ onpa jännää!!! Kuulostaa kyllä lupaavalta! Itsellä vastaavan jälkeen lähtö tullut vielä samana iltana. Voimia ja jaksamista!!!

Tosiaan jännää seurata täällä kun niin moni loppumetreillä. Itse olen täällä niin haikeana kun synnytyksestä kulunut jo kaksi viikkoa ja haluaisin elää kaiken uudestaan. Kauhea vauvakuume jo ja haaveilen jo neljännestä! <3

Saanko udella Tigridia että onko teidän kaikki neljä saatu alkuun hoidoilla? Meillä olisi taas Ivf edessä jos neljättä vielä lähdettäisiin yrittämään.

Ihana kuulla hyviä uutisia TanZZZkulta ja Tytyltä!! :)

Täällä muuten yksi lypsylehmä, joka on lähtenyt luovuttamisrumbaan kolmannen kerran. Maitoa tulee taas niin että hukutaan siihen. Kuuden tunnin välein pumppaan 2-3dl ylimääräistä pois. Viimeksi luovutin maitoa tarvitseville 255 litraa äidinmaitoa. Hyvän mielen siitä saa, vaikka kyllä se oman työnsä vaatii. Suosittelen sitä kuitenkin kaikille, jolla maitoa tulee yli oman tarpeen.
 
Olipas ihana kuulla pitkästä aikaa TanZZZkun ja Ambrosian kuulumisia ja ihanaa,että kummallakin menee hyvin ja mielialat positiivisiä. Ambrosialle kovasti onnea uuteen yritykseen.

Inkkusella jännät paikat. Jokohan tänään pääset tositoimiin.

Omaa napaa. Tänään oli neuvola. Pissassa oli vähän protskua,mutta ei vielä otettu seurantaan. Sen sijaan mylla on jomotellut kovia menkkajomoja alavatsassa ja selässä useasti päivässä ja suht kivuliaasti,joten mulle varattiin ens viikolle extra lääkäriaika,että katotaan kohdunsuu. Eilenkin olin kaks tuntia tosi tuskasena eikä nukkumisesta tullut mitään,mutta en kyllä siltikään usko,että näistä ois ollut jotain aukasevaa tai lyhentävää vaikutusta. Pitää vaan seurata tarkemmin,kun se istukka siellä liian lähellä,joten jos paikat alkas aukeamaan,niin vuotoriski suuri.
Muuten kaikki ok. Outoa kyllä,kun esikoiselta ei supistellut yhtään,vasta käynnistyksessä ja nyt jo rv35 näinkin kivuliaasti.

Sannuliinu ja tytteli rv 34+1
 
Kiva että TanZZZKu ja AMbrosia kirjottelitte!! ja hienoa kuulla että Tanzzzkullakin on taas hyvät fiilikset kaiken tuon rumban jälkeen ja Ambrolla nokka kohti tulevaa :)

SEbu. Kops ja pyörtyminen. 255 litraa. Vau ja mieletöntä. Nimimerkillä esikon epäonnistunut surkea pettymysimetys ja pumpulle heruminen lähes nolla. Mä en voi käsittää miten jotkut hukkuu maitoon ja toiset on kuivan kesän oravia. Vaikka mullakin mukula käytännössä asui tissillä niin ei. Maitomäärät ei meinannu nousta ja heruminen oli tosi tiukassa. Jos pumppasin imetyksen välillä nii seuraavalle imetykselle ei irronnu sitäkää vähää maitoo :(

Sannuliinu. Heh. Mä luulen että tyttöraskaudet on jotenki haastavia alusta asti. Mullakin esikosta oli tosi kipee ja supisteleva ja tosi aikausesta paikat pehmentyneet. Tämä raskaus taas on ihan "outo" kun ei oo mitään sellasta. Joskus kovottelee kipeemmin mutta thats it. Niin ne vaan raskaudet on samallakin ihmisella tosi erilaisia. Peukkuja ja tsemppejä. Toiv.tosiaan olis ja menis mokomat supistukset

Inkkuselle peukkuja!! Mulla lähti kans limatulppa tasan päivää ennen synnytystä.

Eemiliinalle kans tsemppiä loppumetreille! Mullakin tuntuu tyyppi menevän ja tulevan eri asentoihin ihan jatkuvasti. Esikoinen jökötti aika aikaisesta raivotarjonnassa eikä paljo muuksi muuttunu, nnyt tuntuu et joka päivä on eri paikassa. Tosin en oo kovin hyvä hahmottamaan vauvan sijaintia, onko tuo "pallukka" pää vai peppu mikä tuntuu tissien alla :)
 
Viimeksi muokattu:
Inkkuselle kovasti tsemiä synnytykseen! Jännää :)

Sebu08 hoidoillahan nämä kaikki. Esikoinen on IVF tuoresiirto ja kaksoset saman satsin ainoat pakastetut. Mahaihminen on uuden ICSIn tuoresiirrosta. Meillä on ollut "helppoa" sen jälkeen, kun vihdoin löytyi oikeat syyt lapsettomuuteen. Kaikki alkiot ovat kiinnittyneet ja neljästä lapsi. Esikoisen "kaveri" lopetti kasvamisen rv5+.
7 vuotta mietittiin vieläkö uskalletaan yrittää, mutta onneksi näin. Isommat lapset odottavat innoissaan pikkusisarusta :)
 
^ teillä onkin hyvin kiinnittyneet teidän alkiot! Ja tosiaan yhdet kaksosetkin. <3

Meillä ei pakastetut ole koskaan onnistuneet, vaikka niitä on sulatettu/siirretty n. 15. Meillä ainoastaan tuoresiirrot tärpänneet eikä koskaan kahta kiinnittynyttä vaikka kaksi aina siirretty. Vielä ois 3 pakkasessa mutta tuskinpa niistä mitään tulee, se ois sitten mahdollisesti 5. Ivf tiedossa. Mutta mä oon niin koukussa näihin lapsiin, että pakko ainakin vielä haaveilla yhdestä. <3

imettämisestä vielä.. En tosiaan ymmärrä mistä johtuu että jollain maitoa liikaa ja toisilla sitä ei taas riitä?! Maidot on mulla noussu aina vuorokausi synnytyksestä ja sen jälkeen hanat ollut auki vuoden. Olen kyllä kiitollinen siitä, ettei maidon tulosta tarvitse stressata mutta ei sekään aina kivaa ole kun pumppu kassissa mukana aina ja pahimmat pakko pumpata pois ravintolan vessassa tai parkkihallissa. :headwall:

Inkkunen taisi päästä lähtemään?? Jännää!!

Miten Gabrielan voimat riittää kaiken keskellä?
 
Inkkuselle tsemppiä!! Jokohan on nyytti sylissä :heart:

Mukava kuulla, että TanZZZku ja Ambrosia ovat paremmalla mielellä. Ihanaa kesää teille :hug:


Te, joilla on enemmän kuin kaksi lasta hoidoilla, niin miten tuo maksupolitiikka on mennyt? Olen käsittänyt, että kela ei korvaa hoitoja kahden lapsen jälkeen? Entäs lääkkeet?
Meillä on saman IVF:n erästä nyt tuoresiirtolapsi ja pakkaslapsi. Pakkaseen jäi alkiopariskunta vielä odottelemaan ja se luultavasti koitetaan sitten joskus hamassa tulevaisuudessa siirtää. Mutta mitäs, jos/kun siitä ei seuraa raskautta ja halutaan uuteen koeputkihoitoon. Ollaan yksityisellä ja meille IVF kaikkinensa on maksanut melkein kolmetonnia (tässä on vähän lisäkustannuksia mukana..) korvausten jälkeen. Mahtaakohan tuo summa kivuta sitten lääkkeineen johonkin viiteen tonniin ilman korvauksia..? :|

Meillä on kovat nimikeskustelut täällä menossa. Tytölle on jo etunimi saatu lyötyä lukkoon, mutta seuraava/t nimet tuovat vielä vähän haasteita. Ristiäisiin on kaksi viikkoa aikaa.
Muuten typy on aivan unelmahelppotapaus, kuten esikoinenkin oli vauvana. Toki vaatii paljon syliä ja tissiä hereilläollessaan, mutta yöt meillä on aivan mahtavia jälleen kerran =)

Mä olen jo ennen tätä viimeisintä raskautta saanut semmoisen tuntemuksen, että meille "kuuluu" kolme lasta ja oon koko ajan ajatellut, että tuosta viimeisestä alkioparista tulisi se meidän perheen kuopus vielä joskus. Tästä kakkosestahan mulla oli jo ennen hoitoa varma tunne, että tärppi tulee kerrasta ja sanoinkin tuosta fiiliksestä parhaalle ystävälleni. Muille en tuosta puhunut, koska en silti uskaltanut luottaa siihen oloon.
Meillä on viimeiset alkionsiirrot tuottaneet kaikki plussan, joskin pari meni kesken aikoinaan. Siksi kai on kova luotto, että sen plussan saisin vielä kerran. Varsinkin, kun nämä kaksi lasta on nyt sitten peräkkäisistä hoidoista saatu aikaan.

Noh, aika näyttää miten tuo tulee menemään, mutta olisin kiitollinen muiden kokemuksista.
Nyt aion silti nautiskella pikkuvauva-ajasta ja imetyksestä, enkä kiirehdi mihinkään hoitoihin.
 
Pikapäivitystä,kotona edelleen.Yöllä tosiaan suppareita tuli 8-10 min välein klo 2-6 ja sit alkoi välit pitenemään.Nukuttua en ole saanut juuri nimeksikään ja ennen puoltapäivää kävin tunnin kävelylenkillä että tilanne edistyisi.Sen aikana ei yhtään supistusta.Kotiin päästyä aattelin yrittää nukahtaa mutta eipä onnistu,nyt niitä alko taas tulemaan reilu. 10 min välein ja edelleen verilimavuotoa tulee niiden yhteydessä...Että odottelua edelleen:stick:
 
Vitsi miten jännää, ei ole Inkkusen lähtö enää kaukana vaikka vähän odotuttaa!

Kiva oli kuulla Tazzkun kuulumisia, hienoa että sulla menee jo paremmin ja tyttökin on kasvanut reippaasti.

Kunnioitettava määrä maitoa on Sebulta mennyt luovutukseen! Multa on tullut just sen verran että kaikki on mennyt omalle vauvalle ja tälle nuorimmaiselle tuskin edes riittää. Varmaan ei nyt päästä täysimetyksellä kovin montaa kuukautta :(

Ihanaa kuulla, että on isojakin perheitä täällä. Mustakin olisi tavallaan kivaa jos olisi paljon lapsia mutta meidän lapsiluku jää kyllä tähän kahteen.

Omat on siis icsillä tulleet ja hoidot tehtiin yksityisellä, kokonaan omalla rahalla kun meillä ei silloisessa asuinmaassa ollut oikeutta mihinkään korvauksiin. Nämä kaksi naperoa on tainneet kustantaa rapiat 7000 euroa, mutta joka lantin väärtejä ovat :heart:
 
Inkkuselle voimia kärvistelyyn. Tiedän niin tunteen. Olen molempia tyttöjä tehnyt sen pari vuorokautta :hug:

Jeanna meilläkin on mennyt rahaa reippaasti, kun yksityisellä puolella on kaikki hoidot tehty. En viitsi edes tarkkoja summia laskea, vaikka kaikki kuitit ja laskut on tallessa. Karkeasti olen laskenut, että esikoiseen meni kymppitonni (useempi negahoito, parit keskenmenneet ja sitä rataa) ja kakkonen saatiin "vain" tonnilla, eli yksi pakkassiirto kuorenavauksineen ja ultrineen.

Hassua ajatella, et toiset tekee näitä ilmaiseksi ja käyttää rahansa sitten vaikka niihin lastentarvikkeisiin :O
 
Jepjep, jotenkin tuntuu kylmältä sanoa mitä lapset maksoi, mutta se oli meille kuitenkin niitä elämän julmia tosiasioita, että vähän piti budjettia laskea kun siihen touhuun lähdettiin. Laskettiin, että 15 tonnia pystytään raapimaan kasaan ja lopulta on selvitty noin puolella siitä. Onneksi hoidot tepsi kertalaakista kun niihin päästiin.

Ja jotenkin ihmetellyt, kun pari työkaveria taivasteli miten raskaus ja synnyttäminen maksaa "niin kauheesti" kun tulee äippäpoli- ja sairaalamaksuja. Itella kuitenkin paloi tonneja, että edes plussa saatiin testiin.
 
Viimeksi muokattu:
Ekaksi onnittelut kaikille vauvansa saaneille! Huimia kertomuksia ollut! Tanzzkun tytykin voi ja kasvaa hyvin, ihanaa! Ambrosiakin kuulosti "hyvin" voivalta, ihanaa kuulla että voitte jo haaveilla (ja suunnitella) tulevaisuutta ja vauvaa <3

Tytylle piti kanssa tulla sanomaan, että tiedän tuon tunteen, kun on itse toisessa paikassa kuin vauva, meillä kuopus (tän hetkinen) oli peaamusta suiltaan synnärillä tarkkailussa sokereiden takia, ja oli kyllä KAMALAA olla toisesta erossa!

Inkkuselle paljon tsemppiä ja voimia!

Mitenkähän Gabrielan muutto onnistui?

Koskakohan mä oon tänne viimeks kirjoitellu? En jaksanu kaikkia viestejä selailla... :( mutta siis tän viikon maanantaina kävin neuvolassa, ja VIHDOIN neuvolantäti kuunteli mua! Laitto mut lääkäriin ja lääkäri laitto loppuviikoksi saikulle... Itse asiassa huominenkin on vielä saikkua (vaikka mulla työt ma-pe) mut sano, et siitä on sitten helpompi jatkaa jos tarve niin vaatii... Mä otin "ilonirti" ja nukuin ma-ke päivät (pojat vein hoitoon) ja to ja pe olivat sitten lomalla. Oloni ei ole muuttunu juurikaan, väsy on edelleen kova ja maha kipeä (en tiedä onko nää nyt jonkunlaisia suppareita vai jotain muuta kiristelyä) ja jos ei huomenna ole parempi olo, niin maanantaina en mene töihin, vaan soittelen lääkärille, et kirjoittaa lisää... Enää olis kolme viikko kesälomien alkuun ja siitä sitten jäänkin suoraan äippälomalle :D

Käytiin tänään katselemassa ja ostettiinkin vaunut, emmaljungan classic sportit ja vaikuttivat todella ihanille! Saatiin kaiken kukkuraksi viettää miehen kanssa kaksin keskistä aikaa, kun vanhempani ottivat pojat heille... Käytettiin aika hyödyksi ja käytiin samalla syömässä huomisen 12.hääpäivän kunniaksi :heart: Seuraavana hankintalistalla olis sitten sitteri ja hoitopöytä tai joku keksintö miten hoidetaan nuo vaipanvaihdot... Poikien vauva-aikana asuttiin omakotitalossa, missä kodinhoitohuoneen tasolla hoidettiin moinen, mut nyt kun asutaan tässä rivarissa, niin eipä täällä ole moista...

Niin ja kyllähän mä nyt uskaltauduin ostamaan ekan tyttövaatteenkin reilu viikko sitten :ashamed: täytyy nyt sitten vaan toivoa että lupaus pysyy ;) muuten menee kiertoon vaate... Tekis kyllä mieli ostaa lisääkin, mut uskaltaakohan sitä... ;)

Pikkuperho, meillä on esikko sai alkunsa tokasta clomikierrosta ja kakkonen hoitotauolla, ja nuo hoitokerrat käytiin julkisella puolella. Tämän kolmannen kanssa käytiin yksityisellä, ja meillä tuli maksamaan lääkärikäynnit ja lääkkeet (tosin kelastahan saa takaisin lääkkeistä, jos menee maksukatto yli, joka on muistaakseni 650e?) mut noi lääkärikäynnit menee joka kerta omasta pussista... ja ehkä mekin vielä kokeillaan nelosta, mut katotaan nyt, alkaa tää ikäkin painamaan (lokakuussa 34...) Meillä siis saaneet "helpolla" lapsoset alkunsa, vaikka onkin sitten kestänyt, esikkoa tehtiin vajaa 3vuotta, kakkosta vuosi ja tätä kolmosta 3,5vuotta...

Jaahas, oiskohan se aika mennä nukkumaan, jos ees jonkun aikaa sais ens yönä nukuttua... mä en muista koska oisin viimeks nukkunu KOKO yön... yleensä meen nukkuun n klo22-23 ja herään 2-3 ja valvon pari tuntia... kunnes sitten tulee uni uudestaan ja herätys on (kiitos poikien) viimeistään klo7... et yöunet ei oo ehkes riittävät, mut niillä on mentävä...

tiggeri ja typy 24+4
 
Me saatiin KELA-korvaukset ihan normaalisti tässä hoidossa.
Ainoa ero on se ettei julkiselle pääse hoitoon täällä meilläpäin, jos on kaksi yhteistä lasta. KELA mun ymmärtääkseni "nollaa" hoitolaskurinsa aina onnistuneen raskauden jälkeen eli korvausten evääminen koskee lähinnä tilanteita, joissa tulee äidin ikä vastaan tai onnistumattomia hoitoja on tehty useita 3-6. Jotain harkintaakin tähän liittyy eli korvauksen saa helpommin, jos on muu diagnoosi kuin "selittämätön".
Meillä yksi ICSI kahden alkion pakastuksella maksoi kaikkine käynteineen hieman alle 4000€.
Tuntuu ihan mahtavalta, että taidetaan saada se mun kaksikymppisenä haaveilema 4 lasta kuitenkin, vaikka vaivaa ja rahaa on palanut enemmän kuin "normaaleilla". Mä ihan pienesti vielä haaveilen yhdestä, jotta tämä maha-asukki saisi ikäistänsä kasvuseuraa. Mies on toppuutellut, mutta taipui se tähänkin lopulta.
Eilen kun juteltiin miten hyvin tämä raskaus on mennyt verrattuna edellisiin, niin mies sanoi jopa, että vielähän autossa on yksi penkki tilaa! Menin niin häkellyksiin, etten voinut kommentoida mitään.
Katsellaan nyt rauhassa miten tämä raskaus ja muukin elämä etenee :) esikoinen paistaa ulkona lettuja, täytyy mennä katsomaan miten se sujuu.
 
täällä elo lähteny kiireisesti liikkeelle..kyllä kahden lapsen kanssa on paljon enemmän hommaa kuin yhden :D varsinki ku pojalle ei taho kelvata ku äiti ja tissillä kokoajan. Iltaa kohti oma maito meinaa loppua, joten poika saanu myös korviketta. Onhan tässä taas totuttelua että jaksaa öisin valvoa ja syöttää poikaa. Jannu on ruennu valvookki himo aikoja..eilen klo.18-22.30 välisen ajan:O lopulta suostu nukahtaa sänkyyn tissille. kainalossa nukkuu parhaiten. itellä paino pudonnu ok..-12kg 1,5vk..vielä 6kg niin oon lähtö painossa..senttejä onki vielä enemmän pudotettavaa. Koha paikat parantunu niin rupeen treenaa taas. Edelleen ongelmia pissimisen kanssa mulla..:ashamed: joutuu hetken meditoimaan et saa rakon tyhjennettyä.

tyty ja jannu huoleton 10pv:heart:
 
Jokos Inkkunen ja Eemiliina ovat jakautuneet? Jännityksellä odotan kuulumisia.

Tiggeri,hyvinhän sulla on vielä ikää tehdä ,vaikka kuin monta lasta vielä:).Itsellä ikää tulee muutaman kuukauden päästä 38,ja silti olen miettinyt mahdollista kolmatta lasta. Meillä vaan kesti tän toisenkin tekeminen nelisen vuotta ja siihen mahtu yks keskeytynyt luomuraskaus, kaks inssiraskautta,josta toinen kemiallinen ja toinen kohdunulkoinen ja 1 epäonnistunut ivf-siirto ja silloin ei jäänyt pakkaseen mitään,joten täytyy todellakin miettiä jaksanko vielä samaa rumbaa. Toisaalta meille jäi pakkaseen neljä jemmaan,jota vois yrittää sulatella,mutta jos nyt kuitenkin ekaks sais tän masussa olevan suht terveenä ja elävänä maailmaan. Niin ja esikoista ennen meillä oli luomuplussa,joka meni rv12-15 kesken,jäi epäselväksi viikot,kun ultrassa ei näkynyt silloin enää sikiötä. Ja esikoinenhan sai heti tuon keskenmenon ja kaavinnan jälkeen ihan luomyna alkunsa,joten sekundäärisiä täällä periaatteessa ollaan.

Kiva oli kuulla Tytynki kuulumisia. Harmi,että vessakäynnit edelleen tuottavat ongelmia. Paino sulla on kyllä hyvin puonnut.

Sannuliinu ja tytteli rv 34+4
 
Inkkunen Onnea tytöstä:heart:

Hieman valitusta: Ärsyttää kun ihmiset jauhaa et ei raskausaikana tartu mitkään taudit. Mä olen potenut aiemmin ihan järkyttävän vatsataudin ja nyt viime viikolla alkoi lentsu:snotty: Tuntuu pahenevan vaan, yskä ilmaantui viime yönä mukaan kuvioihin ja keuhkot on kuin tulessa. Onneksi tänään neuvola niin täti siellä varmaan osaa kertoa pitäisikö hakeutua jo tohtorin pakeille.

Nuhanenä ja Mörökölli 30+2
 
Inkkuselle hurjasti onnea tytöstä. Päivittelen listaa,kunhan pääsen koneelle.

Itse kärsinyt aamusta asti nenäverenvuodosta. Piti soittaa ambulanssikin paikalle,kun ei tahtonut tyrehtyä. Nyt onneksi ollut jo tovin ihan. Melkein jouduin lähtemään oysiin,mutta kun jo istuin ambulanssissa vuoto vihdoin tyrehtyi. Nyt pitää vaan seurata,jos vuotelua jatkuu,niin pakko käydä illasta polttamassa kiinni.

Mörkötys, mä olin tän raskauden eka 20 viikolla koko ajan kipeenä. Tuli sairastettua,keuhkokuume,influenssa ja monta flunssaa ja yskää. Nyt vasta viimeset pari kuukautta olen selvinnyt flunssitta. Joten voi käydä näinkin päin. Esikoiselta olin terve koko raskauden,nyt sitten imuroin kaikki pöpöt itseeni. Jaksamisia.

Sannuliinu ja tytteli rv34+5
 

Yhteistyössä